abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 07:48:51 #226
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_84302773
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:49 schreef Boldface het volgende:
Ik had al zo'n akelig voorgevoel vandaag.

Overigens snap ik er de ballen meer van. Ik lees dat het Rutte en Cohen zijn die de onderhandelingen hebben afgebroken, kortom: VVD en PvdA weten niet nader tot elkaar te komen. Vervolgens begint Rutte doodleuk weer over een kabinet VVD-PvdA-CDA. Wie het snapt, mag het zeggen.

Als Cohen verstandig is, sluit hij verdere samenwerking met de VVD uit, nu Paars Plus is mislukt. Laat de VVD het lekker zelf uitzoeken.
Mee eens.Dan kan Cohen als het Rutte niet lukt zelf aan de slag. Krijgen we tenminste een kabinet wat kans van slagen heeft.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  woensdag 21 juli 2010 @ 07:55:02 #227
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84302813
Ik hoorde Cohen chagrijnig verklaren dat hij dat middenkabinet niet tot stand ziet komen. Wat een arrogante regent.

Enfin, ik ben blij dat Pechtold zijn eis op tafel heeft gelegd. Zijn we daar ook weer van af. Evenals van die onechte, verkrampte glimlach van Halsema. Nederland is aan een ramp ontsnapt!

Aan de andere kant .... waarmee is Mark Rutte in godsnaam bezig?
Paar-Plus struikelt op PvdA- en VVD-punten.
En vervolgens wil Rutte gaan praten met de PvdA en het CDA.
Wie het weet mag het zeggen?

Het overgrote deel van de bevolking wil een rechts kabinet en geen theepot-politicus als Cohen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 07:59:17 #228
3542 Gia
User under construction
pi_84302842
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 07:55 schreef Linkerrijtje het volgende:

Wie het weet mag het zeggen?

Zaken tussen CDA en PvdA zodanig op scherp zetten dat CDA straks echt niet mee gaat doen, mocht Cohen gaan formeren. En die krijgt zonder CDA, VVD en PVV nooit een meerderheid geformeerd. Zelfs met alle partijen samen niet.

En tja, dan krijg je gewoon nieuwe verkiezingen. En wie weet, hebben PVV en VVD dan wel voldoende zetels....
pi_84303110
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:38 schreef speknek het volgende:
Tyfus VVD . Zijn ze eindelijk een keer de grootste, laten ze nog steeds partijbelang prevaleren boven het landsbelang. Godverdomme.

CDA wil niet met de PVV of PvdA, dus na de volgende verkiezingen blijft het land onbestuurbaar. Paars was de enige oplossing.
Rutte lijkt enkel te kunnen handelen uit angst voor Wilders. Ergens wel heel erg sneu. Is de druk van de grootste zijn dan toch te groot voor de VVD?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84303151
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

Ik heb de berekeningen nu niet bij de hand (ligt op een andere locatie ) maar er zat onder andere het volgende in:
- Alle ontwikkelingssamenwerking beëindigen.
- Publieke omroep volledig afschaffen.
- Defensie alleen nog inzetten voor de verdediging van het Koninkrijk der Nederlanden.
- Basispakket voor de zorgverzekering beperken tot de echte ziekenhuiszorg.
- WW uitkering beperken tot 6 maanden.
- AOW afschaffen.
- Onderwijs meer privaat financieren.

Maar goed, zeker Lord_Vetinari zal niet staan te juichen bij dit pakket aan bezuinigingen. Maar bezuinigen op zorg en sociale zekerheid tikken heel hard aan kan ik je verzekeren.
Daarmee haal je volgens mij krap an de helft van de 18 miljard die de VVD wil in 4 jaar .
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:32:34 #231
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84303178
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 07:48 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Wat dan? Een nekschot?
Nee hoor. Ik zat meer te denken aan een spoedcursus 'Geschiedenis van de 20e eeuw, met name de periode 1900 - 1945' =Rest is getroll=

[ Bericht 6% gewijzigd door Ferdo op 21-07-2010 12:41:30 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84303180
quote:
Ik hoorde Cohen chagrijnig verklaren dat hij dat middenkabinet niet tot stand ziet komen. Wat een arrogante regent.
Euh? En Rutte is niet arrogant met z'n piketpalen?
PvdA is de afgelopen jaren door het CDA gigantisch door de zeik gehaald en in de campagne het doelwit geweest van CDA en VVD, het is nou niet dat het zo'n grote vrienden zijn hoor.
pi_84303184
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
De PVV-kiezers verdienen het dat er wordt onderhandeld tussen VVD, CDA en PVV.
Dat heeft men reeds gedaan en zonder enig succes. Verhagen wil niet praten, Wilders wil niet praten alleen Rutte wil praten. Dat schiet op
pi_84303200
=onnodig=

[ Bericht 97% gewijzigd door Ferdo op 21-07-2010 12:42:23 ]
pi_84303208
quote:
Het overgrote deel van de bevolking wil een rechts kabinet en geen theepot-politicus als Cohen.
Bron?
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:35:43 #236
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_84303211
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat heeft men reeds gedaan en zonder enig succes. Verhagen wil niet praten, Wilders wil niet praten alleen Rutte wil praten. Dat schiet op
Er is nog niet zonder blokkade gepraat, maar eerst gaat het proces verder met de middenvariant. Althans dat lijkt me.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_84303230
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Rutte lijkt enkel te kunnen handelen uit angst voor Wilders. Ergens wel heel erg sneu. Is de druk van de grootste zijn dan toch te groot voor de VVD?
Krijg een beetje de indruk dat Rutte zijn hand aan het overspelen is. Immers, een coalitie met zowel het CDA als de PvdA zal heel lastig worden, gezien hun ervaringen met het vorig kabinet. Bovendien zitten deze 2 onderhandelingstechnisch in een zetel aangezien Rutte ze nodig heeft om er nog iets van te maken. Die zal dus heel wat veren moeten laten.

Wat je dan nog overhoudt als VVD´er zijnde, zijn coalities waarbij de PVV aanwezig is, waarbij het de vraag is of andere partijen (CDA ?) mee wil doen, laat staan de VVD zelf.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:38:00 #238
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84303247
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er is nog niet zonder blokkade gepraat, maar eerst gaat het proces verder met de middenvariant. Althans dat lijkt me.
Lijkt me tijdverspilling, eerlijk gezegd. Cohen wil niet en trouwens, zoals iemand al eerder aangaf, als PvdA en VVD er niet uitkomen met GL en D66 erbij, waarom zouden ze dan wel overeenstemming bereiken als die laatste 2 worden ingeruild voor het CDA?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84303262
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
De PVV-kiezers verdienen het dat er wordt onderhandeld tussen VVD, CDA en PVV.
Wáárom verdienen de PVV kiezers dat nou eigenlijk?
Wat hebben ze daar nou eigenlijk voor gedaan?

De andere kiezers verdienen helemaal niks?
Echt, zo'n jankgedrag aan de zijlijn is dat....
pi_84303328
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mwa, een kabinet met zowel het CDA als de PvdA lijkt mij heel onlogisch. Eerst een paar maandjes geleden laten klappen en dan vervolgens weer doodleuk doorregeren ? (Weliswaar met een andere partij erbij ?).
pi_84303344
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lijkt me tijdverspilling, eerlijk gezegd. Cohen wil niet en trouwens, zoals iemand al eerder aangaf, als PvdA en VVD er niet uitkomen met GL en D66 erbij, waarom zouden ze dan wel overeenstemming bereiken als die laatste 2 worden ingeruild voor het CDA?
De eis van de VVD zijnde, 18 miljard bezuinigen zonder lastenverzwaring lijkt mij behalve onrealistisch ook een beste blokkade om tot een accoord te komen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:47:16 #242
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84303402
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wáárom verdienen de PVV kiezers dat nou eigenlijk?
Wat hebben ze daar nou eigenlijk voor gedaan?

De andere kiezers verdienen helemaal niks?
Echt, zo'n jankgedrag aan de zijlijn is dat....
Omdat ze de grootste winnaars zijn natuurlijk.

maar goed, volgens die logica is het CDA de grootste verliezer en zou dus niet mogen regeren zonder dat het "kiezersbedrog" is. Maar daar willen PVV'ers dan weer niet aan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:49:45 #243
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_84303453
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, een kabinet met zowel het CDA als de PvdA lijkt mij heel onlogisch. Eerst een paar maandjes geleden laten klappen en dan vervolgens weer doodleuk doorregeren ? (Weliswaar met een andere partij erbij ?).
De politieke realiteit is veranderd. Het CDA is niet de grootste, heeft een zware nederlaag geleden en heeft een andere politiek leider.
Maar goed. Ik heb het over het proces van de kabinetsformatie en neem geen voorschot op een mogelijke uitkomst van de snuffelronde van de middenvariant.
Ik stel dat het mij het meest logische lijkt dat in de fase na het mislukken van Paars + nu eerst de middenvariant zal worden onderzocht.
pi_84303488
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:49 schreef damian5700 het volgende:

Ik stel dat het mij het meest logische lijkt dat in de fase na het mislukken van Paars + nu eerst de middenvariant zal worden onderzocht.

Dat sowieso. Voor de VVD is het de enige mogelijkheid nog om een kabinet zonder de PVV te vormen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:57:20 #245
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_84303604
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat sowieso. Voor de VVD is het de enige mogelijkheid nog om een kabinet zonder de PVV te vormen.
Daar gaat het niet om. Wel om de werkbare meerderheid. De 76 van de combinatie over rechts is simpelweg krap.
pi_84304765
quote:
[b]Op woensdag 21 juli 2010 07:55 schreef Linkerrijtje het volgende:[/b

Zetels 2de kamer 2010

"Rechts"

VVD: 31
CDA: 21
PVV: 24
SGP: 2
--------------
78

"Links"
PvdA: 30
SP: 15
GL: 10
D66: 10
CU: 5
PvdD: 2
--------------
72

Valt wel mee dat merendeel rechts wil.

Als we nu eens als experiment, de helft van Nederland een links en de andere helft een rechts kabinet geven. Dat 4 tot 8 jaar door laten pruttelen. En dan de uitkomst bekijken.

En partijen als PVV en SGP, die moet je niet in de regering willen. Partijen die verdragen, zoals de rechten van de mens willen overschrijden zou je niet moeten laten willen regeren.

PvdD, overigens ook niet, zo one issue....
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:05:22 #247
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84305012
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:33 schreef lezzer het volgende:

[..]

Euh? En Rutte is niet arrogant met z'n piketpalen?
Paars+ moest natuurlijk wel herkenbaar blijven voor de VVD aanhang. Zeker omdat slechts 7-8% van die aanhang een dergelijke coalitie ziet zitten. Bovendien waren de piketpaaltjes al een handreiking en was er door de VVD al een flinke scheut water bij de wijn gedaan, zeker met betrekking tot het bezuinigingsbedrag (zo hoefde er slechts 18 mld bezuinigd te worden in de eerste periode veel minder dan de VVD eigenlijk wil). Eigen schuld, dikke bult voor PvdA en GL.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:09:55 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_84305167
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:05 schreef Morendo het volgende:
Zeker omdat slechts 7-8% van die aanhang een dergelijke coalitie ziet zitten.
Dat is nooit gezegd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:15:13 #249
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84305312
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is nooit gezegd.
Verander die getallen dan maar door 'zeer, zeer, zeer, zeer impopulair' is. Overigens: wat heb jij tegen Maurice?

Van Femke verwacht je toch ook niet dat ze aanschuift bij CDA-VVD-PVV in een 'Groen-rechts' coalitie. Krijgt ze problemen mee in de achterban.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:27:31 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_84305681
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:15 schreef Morendo het volgende:
Verander die getallen dan maar door 'zeer, zeer, zeer, zeer impopulair' is.
Dat is al helemaaal nooit gezegd. Die 8% sloeg op de eerste voorkeur. Dat hoeft niet eens iets met GroenLinks te maken te hebben, maar bijvoorbeeld al het feit dat niemand als eerste keus echt zit te springen op een vier-partijen zakenkabinet. Het zou best kunnen dat heel veel VVDers best down waren met een Paars plus kabinet als alternatief, en dat de liberale VVDers daarentegen mordicus tegen Bruin plus waren.

Overigens bleek in hetzelfde onderzoek dat 43% van de grote partijstemmers voor VVD-PVV-CDA als eerste keus was, en 41% voor Paars plus (en je kunt er gevoeglijk vanuit gaan wat ze bij de PvdD en CU van de PVV vinden), kan me nauwelijks voorstellen dat dat verschil significant is. Laat dat ook een keer uit de wereld zijn.
quote:
Overigens: wat heb jij tegen Maurice?
Het is geen wetenschapper die zich toch met wetenschappelijk onderzoek bemoeit, en dat toont zich in alles.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')