DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 15:44 |
Etappe 15: Pamiers - Bagnères-de-Luchon (187km) Het is precies honderd jaar geleden dat de Tour de France op 19 juli 1910 het eerst door de Pyreneeën reed en om dit te herdenken eindigt de rit van vandaag net als toen in het dorpje Luchon. Pamiers heeft bijna 16.000 inwoners en is de grootste stad van het departement Ariège in de regio Midi-Pyrénées, de hoofdstad van Ariège is echter het 20km zuidelijker gelegen Foix. ![]() Pamiers De stad is in de vijfde eeuw gesticht door de Visigoten en heette oorspronkelijk Frédélas. Het was een klein dorpje met weinig betekenis, maar in 1111 bouwde graaf Roger II van Foix hier een kasteel en hij doopte de plaats om in Castrum Appamiae, vernoemd naar de stad Apamea in het huidige Syrië waar hij gevochten had tijdens de Eerste Kruistocht. De inwoners van Pamiers worden nog steeds Appaméens genoemd. In de 12e eeuw waren in zuid Frankrijk de Katharen in opkomst gekomen, deze religieuze groepering had zich afgekeerd van de katholieke kerk en genoot politieke bescherming van de machtige graven van Toulouse. In 1207 mislukte in Pamiers het laatste overleg tussen beide partijen en twee jaar later begonnen de zogenaamde Albigenzische Kruistochten, de Katharen werden in de 13e eeuw tijdens drie van deze kruistochten massaal opgejaagd en uitgemoord tot ze zo goed als uitgestorven waren, terwijl de koning van Frankrijk politiek voordeel haalde uit de situatie en in 1270 het graafschap Toulouse annexeerde. Het woord ketter is afgeleid van Kathaar. ![]() v.l.n.r. de wachttoren, kerk en kathedraal Het gezicht van de stad wordt gevormd door de drie torens van de 12e eeuwse Cathédrale Saint-Antonin de Pamiers, 12e eeuwse Église Notre-Dame-du-Camp de Pamiers en de Tour des Cordeliers de Pamiers uit 1512: respectievelijk een kathedraal, kerk en een wachttoren. In 1817 werden in de omgeving van Pamiers de ijzermijnen geopend en sindsdien is de metallurgische industrie de belangrijkste economische peiler van de stad, zo zijn er tegenwoordig twee grote staalfabrieken. De 14e eeuwse paus Benedictus XII en 19e eeuwse componist Gabriel Fauré zijn de bekendste zonen van Pamiers en de grootste wielrenner van de streek is Jacques Dupont (winnaar Paris-Tours 1951 & 1955, Frans kampioen 1954, Olympisch kampioen 1948 op de 1000 meter). Het is pas de eerste keer dat deze stad de start of aankomst van een Tour etappe mag huisvesten. In de finishplaats Bagnères-de-Luchon wonen slechts 3.000 mensen, het ligt in het uiterste zuidwesten van het departement Haute-Garonne, zo'n 115km ten zuidwesten van de hoofdstad Toulouse en slechts vijf kilometer van de Spaanse grens. ![]() Bagnères-de-Luchon De warmwaterbronnen raakten in 76 v.C. bekend bij de Romeinen toen de grote Pompeius terugkeerde van een Spaanse expeditie en één van zijn soldaten door hier te baden genas van een huidziekte. In het jaar 25 n.C. stichtte keizer Tiberius het plaatsje "Lixon" (vernoemd naar een god van de lokale bevolking) en hij liet er drie badhuizen bouwen. De bronnen van Lixon raakten na het vertrek van de Romeinen in de vergetelheid tot ze in 1759 werden "herontdekt" door ene Antoine Mégret d'Étigny. Hij liet een weg aanleggen naar deze afgelegen plaats en investeerde zijn hele vermogen in de opbouw van een nieuw kuuroord dat in 1769 van de grond kwam, d'Étigny was twee jaar hiervoor overleden. In 1889 werd een standbeeld ter ere van d'Étigny opgericht en de belangrijkste straat van het dorpje is ook naar hem vernoemd. Het kuuroord Luchon groeide al snel uit tot één van de belangrijkste in de Pyreneeën, waar veel Franse en Spaanse adel en rijke Britten op af kwamen. Luchon kreeg de bijnaam "koningin van de Pyreneeën", in 1880 werd er een casino geopend en in 1911 werd één van de oudste skioorden van de Pyreneeën geopend: Superbagnères. Het heeft 28 skipistes met een gezamenlijke lengte van 32km en 15 liften. Luchon veranderde in de loop van de vorige eeuw de naam naar Bagnères-de-Luchon, om het te onderscheiden van de andere dorpjes in de gemeente die een afgeleide naam kregen zoals o.a. Juzet-de-Luchon en Montauban-de-Luchon. Het kleine Bagnères-de-Luchon staat met 50 aankomsten vierde op de lijst van meest bezochte plaatsen in de Tour de France (achter Parijs, Bordeaux en Pau), maar er won er nog nooit een Nederlander. Het is met 54 etappes die hier van start gingen zelfs derde (achter Pau en Bordeaux, maar voor Parijs!). Zoals gezegd was Octave Lapize precies honderd jaar geleden de eerste winnaar van een Pyreneeën rit en hierna zat er in elke Tour tot en met 1938 wel een etappe naar Luchon in het parcours, ook na de oorlog kwam men hier tot de jaren '70 zeer regelmatig. De lijst van grote namen die hier wonnen bevat o.a. de Belg Philippe Thys (1913), de Italianen Ottavio Bottecchia (1924) en Alfredo Binda (1930), de Fransen Jean Robic (1949 & 1953) en Raymond Poulidor (1964), de Zwitser Hugo Koblet (1951), de Spanjaarden Federico Bahamontes (1958) en Luis Ocaña (1973) en natuurlijk ontbreekt ook Eddy Merckx (1972) niet op de erelijst. Na de overwinning van Ocaña werden aankomsten in Luchon een stuk schaarser, maar o.a. de Brit Robert Millar (1983) en als laatste de Italiaan Rodolfo Massi (1998) hebben hier nog gewonnen. Op het nabij gelegen skioord Superbagnères zijn zes aankomsten geweest. De Italiaan Imerio Massignan (1961) won er als eerste, in de jaren '70 waren er klimtijdritten gewonnen door de Spanjaarden Federico Bahamontes (1962) en José Manuel Fuente (1971) en de Fransman Bernhard Hinault (1979). De Amerikaan Greg Lemond (1986) en Brit Robert Millar (1989) wonnen er een rit in lijn. ![]() ![]() De eerste Pyreneeënrit in de Tour historie werd op 19 juli 1910 verreden tussen Perpignan en Luchon, de 289km lange etappe kende vier beklimmingen: de Col du Portel (600m), Col de Port (1249m), Portet d'Aspet (1069m) en de Col des Ares (797m). De held van deze Tour werd Octave Lapize die op de Portet d'Aspet zijn duivels ontbond en naar de ritzege soleerde met een voorsprong van 18 minuten op de eerste achtervolger Emile Georget en 22 minuten op de Luxemburgse titelverdediger François Faber. Lapize sloeg in de volgende etappe over o.a. de Tourmalet en Aubisque nogmaals toe, deze etappe wordt morgen herdacht met dezelfde vier bergen als toen in het parcours. De etappe van vandaag eindigt ook in Luchon en wederom staan de Portet d'Aspet en Col des Ares op het programma, maar in het huidige wielrennen met verharde wegen en modern materiaal stellen deze bergjes van tweede categorie niet zo gek veel voor, dus plakt men er nog een pukkel van de buitencategorie achter: de Port de Balès. Het begint echter allemaal in Pamiers met een aanloop van bijna 100km over een glooiend parcours met drie klimmetjes, de tweede is de enige waar bergpunten te verdienen zijn. Deze Côte de Carla-Bayle (3.9km á 4.1%) is vernoemd naar het plaatsje Carla-Bayla, dat op zijn beurt weer vernoemd is naar de beroemde Hugenoot en theoloog Pierre Bayle die in 1681 naar Nederland vluchtte en in 1706 overleed in Rotterdam. De Portet d'Aspet (1069m hoog, 5.8km á 6.8%) was honderd jaar geleden de klim waar Octave Lapize geschiedenis schreef, vandaag opent deze de finale. De eerste helft van de klim is met percentages van rond de 6% vrij makkelijk, het laatste deel is rond de 9% en dus erg steil. Het is al de 51e keer dat er over deze berg gereden wordt in de Tour, Octave Lapize was in 1910 uiteraard de eerste die er de top bereikte en hij werd opgevolgd door talloze grote namen waaronder legendes als de Italianen Ottavio Bottecchia (1925) en Gino Bartali (1938 & 1951), de Luxemburger Charly Gaul (1956) en de Spanjaard Federico Bahamontes (1958, 1962, 1963). De Nederlanders Michel Stolker (1957), Theo de Rooij (1984), Steven Rooks (1988) en Erik Dekker (2005) wisten zich ook in de lijst te werken en de Fransman Laurent Lefèvre kwam hier in 2007 als laatste de bergpunten ophalen. ![]() Het belangrijkste feit van de Portet d'Aspet speelde zich af in de zeer steile afdaling van 5km á 9.2% met flinke stukken van meer dan 10%. Richard Virenque was op 18 juli 1995 bezig aan een lange solo naar de overwinning, maar veel belangrijker was een verschrikkelijke valpartij in de afdaling. De Fransman Dante Rezze dook in het ravijn en brak een been, de Duitser Dirk Baldinger brak een heup en de Italiaan Fabio Casartelli kwam met zijn hoofd tegen een betonblok om later aan zijn verwondingen te bezwijken. De Olympisch kampioen van Barcelona 1992 werd slechts 24 jaar, op de plaats van het ongeluk is een gedenkplaats geplaatst en vlakbij staat een monument ter ere van Fabio Casartelli. ![]() Na het pukkeltje de Col de Buret volgt de Col des Ares (797m hoog, 6.1km á 4.7%), een zogenaamde "loper" met percentages van 4 á 5% waar weinig vuurwerk verwacht hoeft te worden. Naast Octave Lapize in 1910 zijn o.a. de Spanjaard Federico Bahamontes (1958), Fransman André Darrigade (1962), Belg Rik van Looy (1963), Nederlanders Theo de Rooij (1984) en Gert-Jan Theunisse (1989), Deen Michael Rasmussen (2006) en als laatste de Duitser Sebastian Lang (2008) hier als eerste boven gekomen. ![]() De afdaling van de Col des Ares is vergelijkbaar met de klim en mag geen problemen opleveren, na een stukje vlak en een korte vals platte aanloop begint na 146.7km de zwaarste beproeving van de dag. De eerste acht kilometer van de Port de Balès (1755m hoog, 19.1km á 6.1%) zijn echter nog vrij simpel met percentages van hooguit 5% en zelfs een stuk veredeld vals plat tussendoor. De klim begint écht na het dorpje Granges de Crouhens en vanaf hier geven de cijfers al een heel ander beeld: 11km á 8.3%. De eerste twee kilometer na het dorp zijn ongeveer 7%, hierna komen drie loodzware kilometers van 8 tot 10%, gevolgd door een "makkelijk" tussenstuk van 6% en het zwaarste stuk van drie kilometer waar het stijgingspercentage niet onder de 9% komt en zelfs de 10% aantikt. De laatste twee kilometers zijn met ongeveer 8% gemiddeld ook niet mis. In een etappe die overloopt van de historie is de Port de Balès een vreemde eend in de bijt, men heeft deze zware klim pas in 2007 ontdekt toen Kim Kirchen als eerste boven kwam. De Balès werd toen opgevolgd door de Peyresourde (die morgen in het parcours is opgenomen) en de finish lag in Loudenville, waar Alexandre Vinokourov solo over de meet kwam. De Kazach werd echter betrapt op doping en de ritzege werd zo aan de nummer twee Kirchen toegekend. ![]() De afdaling van de Port de Balès is niet zo lastig als die van de Madeleine in de Alpen met een lengte van 20.2km á 5.6%. De eerste zes kilometers zijn nog redelijk steil met percentages van rond de 7%, maar hierna komt men door een aantal dorpjes en vlakt het over een lengte van zes kilometers af tot een percentage of 3% waar flink bijgetrapt moet worden. De volgende vijf kilometer zijn het lastigst met percentages van 6 tot 9% en een technisch stuk, maar de laatste kilometers zijn weer veredeld vals plat naar beneden tot de finishplaats. ![]() dutchsl.blogspot.com | |
Dos37 | maandag 19 juli 2010 @ 15:44 |
edit [ Bericht 96% gewijzigd door Ambrosius op 19-07-2010 15:46:23 (nuttig) ] | |
crv | maandag 19 juli 2010 @ 15:45 |
quote:ja maar daarvoor hoeft ie de rit niet te winnen natuurlijk. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 15:45 |
quote:Verzin volgende keer een betere tvp. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 15:45 |
van summeren ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:46 |
quote:Daarvoor is toch zo'n knopje rechtsonder? | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:46 |
Kom net binnenvallen. Waarom laten die kopgroep in hemelsnaam zo ver weg komen ![]() | |
KoningKlabanus | maandag 19 juli 2010 @ 15:46 |
quote:Waarom niet? | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 15:47 |
Armstrong nog iets geprobeerd of moest ie er al af op die klim van 2e cat.? | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 15:47 |
quote:.Om dezelfde reden dat ze dat al 20 jaar doen. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:47 |
quote:Die is verkeerd gereden en gesignaleerd in de buurt van Foix. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:48 |
De kopgroep blijft maar uitlopen. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 15:48 |
Nou morgen normaal gesproken hetzelfde recept ![]() | |
jakkop | maandag 19 juli 2010 @ 15:49 |
Interview met Bruyneel nu op Sporza. Die gast heeft altijd zo'n stoere zonnebril ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:49 |
quote:Nu erkent 'ie toch dat Armstrong gisteren niet goed was. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:49 |
Het lijkt me dat het peloton daar toch wel achteraan gaat, maar de afstand wordt steeds groter. Maargoed, ze gaan nu pas aan de klim beginnen. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:50 |
quote:Ze gaan echt geen 11 minuten terugpakken op die klim. | |
Reya | maandag 19 juli 2010 @ 15:50 |
quote:Is het zo belangrijk dat een aansprekende renner wint? | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 15:51 |
quote:In 2003, maar misschien maakt doping dan toch het verschil. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:51 |
quote:Nee idd. Daarom vind ik het ook wel opvallend dat ze zoveel ruimte geboden is. | |
DutchSL | maandag 19 juli 2010 @ 15:53 |
quote:Ja, dat zijn ze in een bergetappe. Het is geen Ronde van Vlaanderen. In die etappe met de Madeleine zaten mannen als Casar, LL Sanchez en Cunego.. zo'n groep vind ik 100x leuker dat dit gedoe. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 15:53 |
quote:Vind ik niet zo opvallend aangezien men schijnbaar geen interesse heeft in ritzeges en alleen maar loert op de naaste concurrent(en) in het GC. | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 15:53 |
Sinds het afschaffen van de bonificaties (wat ik nog altijd terecht vind), zijn de klassementsrenners nog minder geïnteresseerd in ritzeges dan vroeger. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:54 |
quote:Dat is toch een stuk beter als de nobody's (qua bergen) die nu vooruit rijden. Praktisch probleem is trouwens dat de regie met een kopgroep de hele tijd heen en weer aan het schakelen is, waardoor je meer kans hebt dat je belangrijke momenten mist. En de regie is toch al matig deze tour. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:54 |
quote:Jammer is dat. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 15:54 |
quote:ok, jammer voor jou dan | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 15:55 |
De regie zal straks wel weer bij Armstrong blijven en missen dat er nog een groepje ergens rondrijdt. Grote kans dat het een groepje is met Menchov en Gesink. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:55 |
quote:De mentaliteit van de renners ook. Ullrich wilde altijd wel aanvallen als 'ie maar een beetje benen had. | |
Kabouter_Plofkop | maandag 19 juli 2010 @ 15:57 |
Gister de vraag ook al gesteld, maar geen antwoord gekregen denk dat het topic iets te snel ging in de finale.. Je ziet de meeste renners met 2 verschillende helmen rijden, de helmen met drie grote ventilatiegaten aan de voorkant (waar de saxo's mee rijden) en je ziet er met heel veel kleine gaatjes, hier rijden een aantal astana's mee. Het rare vind ik dat bij bijvoorbeeld astana beide helmen gebruikt worden. Weet iemand waarom dit is? Is dit persoonlijke voorkeur of zit er iets anders achter? Die helmen zonder grote ventilatiegaten lijken me toch wel een paar graadjes warmer.. | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 15:57 |
quote:Ja, maar iedereen weet ook dat Ullrich in de talent/resultaat verhouding zowat de meeste geflopte ronderenner van de laaste decennia is, dus ze weten wat ze bereiken met die tactiek. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:58 |
Ofwel het is persoonlijke voorkeur. Ofwel de fabrikant heeft een nieuw model dat 'ie ook wil promoten. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 15:59 |
quote:Dat zat 'm meer in zijn voorbereiding. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:01 |
't verschil wordt nu toch zowaar nog kleiner. | |
crv | maandag 19 juli 2010 @ 16:02 |
wow | |
Krambo | maandag 19 juli 2010 @ 16:03 |
Hoe gebeurde dat nou ![]() | |
crv | maandag 19 juli 2010 @ 16:03 |
hoe gebeurde dat nou ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:03 |
Renaat ![]() | |
DatMeenJeNiet | maandag 19 juli 2010 @ 16:03 |
Footon is al een boel man kwijt. | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:04 |
quote:Maar dan nog, volgens mij wordt aanvalsdrift ook gedeeltelijk ingegeven door doping. Ook al heeft Vino er weinig last van, maar hier rijdt toch niet de Vino rond die het verschil kan maken. Doping betekent beter herstel en goede poten in de koers, nu rijden ze rond alsof als een stel halve tammen die hooguit in de laatste 5 km iets aandurven. Iedere inspanning meer zouden ze anders de volgende dag wel eens moeten bekopen. | |
Kabouter_Plofkop | maandag 19 juli 2010 @ 16:05 |
quote:Zeker weten? Die helm met die grote gaten wat ik zei is de ionos vond ik net, en volgens de giro site de best geventileerde helm ooit gemaakt. Die andere helm die ze gebruiken lijkt me ouder. Ook zie ik op alle promotiefoto's ze rijden met die ionos helm. Dan vraag ik me toch af wat die renners ertoe drijft om een andere helm te dragen. | |
crv | maandag 19 juli 2010 @ 16:05 |
Nou wie durft ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:05 |
Mooie klim die Port de Bales (herinner ik me van 2007) | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:06 |
Valpartij gemist , zag ineens Mayoz en Geslin liggen.. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 16:06 |
Het peloton heeft er 1 minuut afgereden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:06 |
Ze maken nu toch eindelijk tempo. | |
Krambo | maandag 19 juli 2010 @ 16:07 |
Kan iemand veklaren waarom ze nu opeens vol gaan rijden in het peloton ? | |
ultra_ivo | maandag 19 juli 2010 @ 16:07 |
quote:Je kunt beter een paar ventilatiegaten hebben die precies op de juiste plek zitten dan hele grote op de verkeerde plek. en nog belangrijker zijn de gaten aan de acherkant, het moet doortochten. Tenslotte is de vorm van het hoofd belangrijk. Dat is heel persoonlijk. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:07 |
laatste grote aanvallers met een klassement in de tour waren ricco en vino... aanvallen kost wat energie | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:08 |
quote:Omdat ze de klim willen gebruiken verschillen te maken in het klassement. | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:09 |
quote:Als ze zo bleven verder rijden, dan hadden Hushovd en Petacchi nog kunnen sprinten voor wat puntjes, dat vonden ze waarschijnlijk wat overdreven in een bergrit. | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:13 |
Als die kopgroep blijft rijden als een gedemotiveerde bus gelosten, dan kan het peloton er eigenlijk makkelijk naar toe rijden. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:14 |
Het verschil wordt toch wel snel kleiner nu. | |
TargaFlorio | maandag 19 juli 2010 @ 16:14 |
![]() | |
TheArt | maandag 19 juli 2010 @ 16:15 |
Lars zit er ook nog goed bij. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:15 |
de stukken waar de kopgroep nu rijdt is ook wel een pak steiler natuurlijk | |
Ace-of-Spades | maandag 19 juli 2010 @ 16:15 |
Mooi om te zien dat de hele Astana armada klaar zit om haar duivels te ontbinden ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:16 |
Ach kijk, ze gaan vooraan toch nog koersen. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:16 |
Zou Voeckler hier weer een Toutetappe winnen? | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:16 |
ah, beetje uitdunnen voorin, goed zo | |
Dos37 | maandag 19 juli 2010 @ 16:16 |
Het spel is op de wagen ![]() | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:17 |
Riblon is nu gewoon weg. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:18 |
Alvast even vooruit lopen: "Oh daar lost Rogers al! Dat is al erg vroeg hoor!" | |
Ace-of-Spades | maandag 19 juli 2010 @ 16:18 |
Ivanov mee over de top en rijdt weg in de laatste vlakkere km's. Net al vorig jaar ![]() | |
Mani89 | maandag 19 juli 2010 @ 16:18 |
Vansummeren hanteert even de sloophamer ![]() | |
Silenus | maandag 19 juli 2010 @ 16:18 |
Wat, heeft van Summeren een lang lichaam?! | |
Reddiablo | maandag 19 juli 2010 @ 16:18 |
Moerenhout eraf en dus niet Boom stelletje homo's... ok, die zal er ook wel af zijn... | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:18 |
quote:en net daarna armstrong | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:19 |
quote:En: "Oh, daar lost Armstrong" | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:19 |
quote:Het zal wel, De Cauwer zei net ook al zoiets. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:19 |
Halverwege de klim. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:20 |
quote:En dan vragen ze 11 keer waar Menchov zit en 17 keer waar Gesink zit en dan zijn we binnen. ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:20 |
Ivanov goede kanshebber, maar peloton snoept er toch gauw tijd vanaf. | |
crv | maandag 19 juli 2010 @ 16:21 |
quote:en 5 minuten teruggepakt. Gaat dus toch nog spannend worden misschien | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:22 |
Hup Voeckler ![]() | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:22 |
quote:Als je die redenering gebruikt kunnen ze het vooraan schudden, de grote jongens gaan een stuk harder dan O'Grady en Voigt. Titi alleen! | |
Reya | maandag 19 juli 2010 @ 16:22 |
Voeckler. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:22 |
quote:Dat is meer voor de statistieken. Rijden ze nooit meer dicht, of de kanonnen moeten nu gaan koersen, maar goed. Dat zal wel niet. ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:22 |
quote:Niks gezegd ![]() Maar Voeckler zie ik wel inzakken. Eerder Ballan of misschien Vansummeren | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:22 |
quote:Moeten ze wel doorzetten en da's nog maar de vraag. | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:23 |
gvd zit op ITV te kijken, die hebben elke 10 minuten 5 minuten reclame Zit nu op deze stream, Britse Eurosport: http://www.leestreams.com/channel2.htm | |
fioooon | maandag 19 juli 2010 @ 16:24 |
Zullen er valpartijen komen in de daling naar de finish? | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:24 |
quote:Het eerste stuk is vrij technisch en smal, erg smal. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:25 |
Voeckler heeft een aardig gaatje nu. | |
jakkop | maandag 19 juli 2010 @ 16:26 |
Vrij grote namen die gelost worden. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:26 |
Roche lek ![]() Lullig moment. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:27 |
Wow, in no time halen ze er een minuut van af. ![]() Oh, nu is het weer 5'44. ![]() | |
jakkop | maandag 19 juli 2010 @ 16:27 |
Duurde even met Roche ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:27 |
Nog steeds een vrij groot peloton. | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:28 |
Ze kunnen ze nog pakken, laten we het hopen | |
Ace-of-Spades | maandag 19 juli 2010 @ 16:28 |
Alle respect voor Fugelsang en Sorensen, maar Astana lacht zich dood met dit tempo. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:28 |
Gesink zit wel vrij ver naar achteren. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:29 |
Nou, wat een slappe etappe is dit weer. We mogen onze handen wel toeknijpen als we nog 2-3km koers krijgen vandaag. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:29 |
quote: ![]() 6 minuten op 5 km inlopen lukt niet. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
Alleen CA nog, dan moet het los gaan. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
is armstrong al gelost? | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
quote: ![]() | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
Ze wachten weer heel lang. | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
Astana zit te lachen in het wiel ![]() | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
quote:Nee. | |
Krambo | maandag 19 juli 2010 @ 16:30 |
Voeckler pakt weer wat tijd terug op het peloton | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:31 |
quote:dan gaat het te traag | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:31 |
shit voorsprong loopt weer op, Voeckler grote kans op ritwins | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:31 |
quote:Nee, zit er nu nog bij, zegt genoeg over het niveau van saxo, als Astana door gaat rijden zakt ie weg. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:32 |
quote:Er zitten ook nog teveel in de groep. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:32 |
Klassementsrenners vinden het wel weer best. We wachten allemaal wel weer tot de laaste aankomst bergop | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:33 |
quote:Ze hadden idd vanaf het vertrek op zn Pantani's moeten ontsnappen en dan op 40 minuten binnenkomen. ![]() | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:33 |
quote:Opvallend ook dat Schleck nog 1 man heeft, Contador heeft er nog 3 als CA zometeen afgeeft. | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:33 |
Weer een motor gevallen? | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:33 |
Het is nu volle bak in het peloton. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:33 |
quote:Da's voor morgen. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:34 |
quote:Nou, dat is weer een andere extreme. Maar gezapig met zijn allen naar boven rijden is wel helemaal slappe hap | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:34 |
quote:Lance samen met Evans zie ik wel gebeuren. | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:34 |
quote:Nog niet echt, als je ziet hoe groot de groep gele trui nog is. | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
quote:Inderdaad, ik hoop eigenlijk dat die ploeg nog eens een aanval van ver gaat inzetten (desnoods in combinatie met Rabo), beetje het idee van vrijdag maar dan harder. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
quote:Het zat op een lint, da's normaal toch een teken dat 't hard gaat, zeker bergop. ![]() | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
37 man nog in het peloton | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
quote:Ja, ben het met je eens. Maar geef die renners ook wel gelijk, het heeft gewoon geen nut. | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
37 man groot nog, moet toch nu snel wat gebeuren. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:35 |
Titi is al bijna boven. | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:36 |
ik geloof het niet dat die voorsprong gelijk blijft, voeckler staat stil | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:37 |
quote:Hoezo niet? Gezien de grootte van de groep kan het nog veel harder dan dit. Als iemand een keer goed aanzet vliegt 2/3de er van af en wie weet wie in de problemen komt | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:37 |
Voeckler pakt hem als ie overeind blijft. ![]() | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:37 |
quote:Met het gevaar dat je jezelf opblaast en iedereen over jou heengaat. | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:37 |
het lijkt denk ik alsof het snel gaat in het peloton maar die sorensen zit egwoon van die bekken te treken, zo hard gaat het dus niet | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:37 |
Wat een saai kuttempo. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:37 |
quote:Meh, ze gaan daarachter echt met de handrem naar boven. CSC neemt de klim voor hun rekening en dat is echt een zwakke ploeg bergop. Het feit dat Evans/Armstrong er nog bij zitten zegt genoeg | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Met alle respect voor Voeckler maar als het 6 minuten blijft wordt er dus niet vol doorgereden in het peleton. | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Schleck doet iets. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
ah, daar gaat t tempo. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Knap van VDB, maar hij zat dan ook erg goed. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
quote:Yah, maar dan kan je wel 21 etappes gewoon lekker met zijn allen blijven rijden. Je zult risico moeten nemen om te kunnen winnen | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Daar gaan we, nieuw surplace/gas spelletje? | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Nu regent het afvallers in het peloton. | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Schleck, Contador, VDB2, Samuel Sanchez en Menchov. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
ah shleck ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:38 |
Menchov en Gesink zaten weer te ver ![]() | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:39 |
Nou, hopen dat iemand een keer door durft te trekken. Tzal wel weer kijken zijn zoals gister | |
Bonobo11 | maandag 19 juli 2010 @ 16:39 |
quote:Ik zie Lance echt geen deuk meer in een pak boter rijden hoor, daar is het beste echt vanaf, zeker na al die valpartijen. De enige reden dat hij nog in de tour zit, is imago. Als hij quit, kan hij livestrong wel opdoeken | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:39 |
Menchov is easy.. hoop eerlijk gezegd dat ze VDB er nog afrijden ![]() | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:39 |
komop menchov gaan!!!! | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 16:39 |
Fuckler gaat de etappe winnen als het zo doorgaat, doet ie goed. | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:39 |
quote:NIet te begrijpen, al die extra energie die je nodig hebt om weer terug te komen.. | |
Krambo | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
Er komt weer een groepje terug | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
Groepje Gesink komt weer terug. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
quote:Die is veel te goed. Hebben wij eens een klimtalent, hebben die Belgen gelijk een betere ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
Samuel Sanchez daalt hopelijk beter dan gisteren ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
quote:Echt stom idd. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
Jammer dat Gesink niet in zn eentje het gat kan dichtrijden. | |
j0rdiiii | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
Gesink komt wel weer terug | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
nog steeds 5.33 komop dat geloof ik niet | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:40 |
quote:VDB is 3 jaar ouder hoor. ![]() | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
Menchov ziet er heel easy uit, Gesink lijkt minder. VDB2 blijft me verbazen zo makkelijk. | |
Drassss | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
5,20 nog | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
quote:Gesink niet heel sterk vandaag, normaal gesproken komt hij sneller terug. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
Gesink niet goed vandaag. | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
Gesink een slechte dag lijkt me. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
Gesink moet passen op die anderen, maar komt wel weer terug denk ik. | |
FicoF | maandag 19 juli 2010 @ 16:41 |
Dat groepje komt gewoon terug in de afdaling, aanval was veel te laat en gaat niet hard genoeg. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
VDB2 > Gesink De Belg komt veel sterker over, kan Gesink roepen wat ie wil met boven de 1800m en hoe langer de klim hoe beter. Voorlopig rijdt VDB2 beter mee vooraan. | |
Ace-of-Spades | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
't Lijkt godverdomme wel weer een toertocht man. | |
j0rdiiii | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
Groep weer bij mekaar | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
Er is volk teruggekeerd | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
Kom op Robert, nu zelf gaan. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
quote:Met Sanchez die het tempo aan gaat geven? Ah, ze zijn al terug. | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
Iedereen sluit weer aan. | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
Ja Andy , Alberto heeft een leuk koppie ![]() | |
Krambo | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
Alles weer terug ![]() | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:42 |
En ze zitten allemaal weer bij elkaar. Schleck lijkt het ook allemaal wel best te vinden. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:43 |
Leipheimer in de (tegen)aanval ![]() | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:43 |
Menchov moet eigenlijk met voorsprong de afdaling in gaan. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:43 |
quote:Hoezo wil je ze vergelijken? Zoals ik al zei is VDB meer dan 3 jaar ouder. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:43 |
Tourmalet kan maar beter vuurwerk geven, anders gaat dit weer een episch slappe tour worden. Een generatie van volgers/kijkers/rekenwonders | |
RedFever007 | maandag 19 juli 2010 @ 16:43 |
Rattegif in de bidonnen ? ![]() | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:43 |
Gesink nog steeds op voor hem onbekend terrein, Vuelta is toch andere koek dan een derde week Tour. Als je daarmee rekening houdt doet hij het gewoon goed. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
quote:MWah, vorig jaar in de Giro had 'ie toch geen problemen in de afdaling. | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
Gesink nu wat meer naar voren gelukkig. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
quote:Yah, maar dan moeten we nog jaren wachten voor we die Belgen kunnen overtreffen. Ze zijn zo irritant nu | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
quote:Hij is nog jong idd. ![]() | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
Gesink verstandig op kop aan het rijden, dan kan hij tenminste zijn eigen tempo weer rijden. | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
quote:Je kunt ook Schleck en Gesink vergelijken en dan zien dat Schleck wel met tempoversnellingen om kan gaan en Gesink duidelijk minder. | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:44 |
lamzakken | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
quote:Yah, Gesink is geen Schleck, maar das dan ook wel het top-talent van die generatie. | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Kom op titi, recht blijven in de afdaling ![]() | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Schleck weer! | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
quote:Toch is dit wat tegenvallend. VDB2 is ook een angsthaas trouwens, mag ook weleens een speldenprikje proberen. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
omg | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Schleck ![]() | |
RedFever007 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
![]() ![]() ![]() | |
Kwork | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
![]() | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Contador stopt niet? ![]() | |
Krambo | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Ketting eraf bij Schleck ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
omg | |
TheArt | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Materiaalpech ![]() | |
DatMeenJeNiet | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Godverdomme. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Wahaha ![]() | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Haha, Schleck sloopt zijn fiets. Dat kost hem de Tour | |
Silenus | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
![]() ![]() ![]() | |
BoerBert | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
![]() | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
CONTADOR ![]() | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Kapotte fiets voor Schleck ![]() | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
dDaar gaat COntador!!!!! | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Wat een moment ![]() | |
Knallert | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Ketting er af! ![]() | |
Reddiablo | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
ahahaha Contador als een puto ![]() | |
Bruce117 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
OMG wat zuur. | |
DatMeenJeNiet | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
En de tour is over. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Dit is niet leuk ![]() | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
WAt een gerommel. ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Schakelt verkeerd ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Schleck verliest hier zo zijn 2e plek ![]() | |
Joost-mag-het-weten | maandag 19 juli 2010 @ 16:45 |
Lap, het motortje in z'n fiets is kapot ! | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
![]() | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Pech, pech, pech. Daar sta je dan met je showgedrag. | |
Reya | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Faal. | |
RedFever007 | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Zo de tering, arme Slek | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Menchov wel weer heel sterk. | |
VeX- | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Ketting eraf als je wilt ontsnappen. ![]() | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Dit wil je niet, was hij eindelijk lost, dan gebeurt er dit. | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
quote:Tegenvallend? Het is zijn eerste echte Tour, je moet van hele goede huize komen wil je er dan gelijk staan. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
En dit gaat hem op minuten komen te staan als hij er niet bij komt voor de top | |
Bonobo11 | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
OMG ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
quote:Erg zonde idd. Maar hij had ook wel een beetje last van hoogmoed gisteren. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
quote:Hoe noem je dit een faal? Gewoon pech | |
Joost-mag-het-weten | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
quote:Waarom zou hij dat doen ? Heeft Schleck gewacht toen Contador in de kasseienrit materiaalpech had ? | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
Dat is nog eens een surplace ![]() | |
Ofyles2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:46 |
quote:Leuk toch? ![]() | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Hij zit niet ver denk ik. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Jammer. Maar ergens gun ik het Schleck wel met zijn nonchalante gedrag en dat domme gedol van hem | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Moet je maar goed schakelen. | |
SteveBudin | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Dat was niet het moment voor een surplace Andy ![]() ![]() | |
j0rdiiii | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
HOE KAN DIT | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Wtf een lopende telefoon ofzo ![]() | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Hij komt wel terug. En Contador is idd niet zoals vorig jaar. | |
opgebaarde | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
was er niet een ongeschreven regel...? | |
DatMeenJeNiet | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Armstrong had gewacht. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Hij zit er toch nog kort achter. | |
fioooon | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
Geen schakelprobleem... dus die ketting kan er nog een keer afvallen ben ik bang. | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:47 |
quote:Tuurlijk, maar ik had het puur over deze beklimming. Hij hoorde gewoon bij de eerste vijf te zitten en niet bij de Hesjedals en Armstrongs van deze wereld. Overall is zijn prestatie gewoon prima ja. Zesde is uitstekend. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:48 |
Prima moment voor Menchov om eens iets te proberen | |
RedFever007 | maandag 19 juli 2010 @ 16:48 |
quote:idd ja zoiets ![]() ![]() | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:48 |
Gesink lost in groep VDB | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:48 |
quote:Ja, in principe moet een prof altijd weten hoe hij moet schakelen. | |
SteveBudin | maandag 19 juli 2010 @ 16:48 |
quote:Ze hebben al een keer gewacht in de ardennen, je kan niet blijven wachten. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:48 |
quote:Hij moet verder naar voren in de groep zitten. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:49 |
Gesink net niet goed genoeg. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:49 |
Natuurlijk wacht hij niet, dan moeten ze allemaal wachten met 20 man ![]() | |
Felagund | maandag 19 juli 2010 @ 16:49 |
Kom op Gesink, nu niet meer lossen. | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:49 |
quote:Precies. Maar het is wel een lullige manier om op achterstand te komen. | |
Joost-mag-het-weten | maandag 19 juli 2010 @ 16:49 |
quote:Daarnaast , toen Contador lekreed in de kasseienrit heb ik Schleck alleen maar fors zien doorgeven met Cancellara hoor ... | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:49 |
Zelfs nu lijken ze toch niet echt vol door te durven rijden | |
Federer-fan | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
quote:Royal Sadness. ![]() | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Kom op Gesink! | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
quote:Had Contador lek? Die was toch teruggeslagen door de valpartij? | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Moet je de trui maar eren i.p.v. nonchalant er mee omgaan. | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
zo het is nu wel echt contador tegen schleck | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Gesink is gewoon echt niet goed. Jammer. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
quote:Ze concurreren nu toch met elkaar om een top 5 positie? Tuurlijk heeft Gesink een aardige toekomst in het vooruitzicht ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Nee, geen Cancellara of Hamilton/Ullrich om de boel stil te leggen ![]() | |
j0rdiiii | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Schlek, kom op! | |
Drassss | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Gesink is gewoon net 1 tandje minder. Is niet erg. Volgend jaar gewoon weer wat sterker. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Hup Gesink! ![]() | |
jakkop | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Jose ![]() ![]() ![]() leer nou eens dat Gesink langzaam op gang komt ![]() | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
Gesink. ![]() Hij is nog wel een paar jaar nodig om hier mee te kunnen met de beteren | |
Beregd | maandag 19 juli 2010 @ 16:50 |
quote:echt niet goed is natuurlijk wel een beetje overdreven. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
quote:Ik vind het juist geweldig hoe Schleck de tour rijdt. Alsof hij echt geniet. Puur geniet. | |
Venga_II | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
quote: ![]() Hoort bergop ook vandaag gewoon weer bij beste 10 | |
JohnDDD | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
wat een baas die schleck | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Gesink alleen in de afdaling, dat zou wel minder zijn voor hem. | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Hopelijk geen valpartijen.. | |
Dreassic | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Gesink net weer niet, boogerd v2. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Schleck sluit zo weer aan. | |
Zwansen | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Gesink wint in elk geval wel op Basso en consorten. | |
Bonobo11 | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Gaat Samsan Andy zoek rijden? | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
quote:Op dit moment is VDB2 de betere klimmer. Gesink is vooral bezig met lossen/terugkomen terwijl VDB bijna altijd er gelijk bij zit | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Toch maar 15 seconden. Schleck heeft echt wel meet tijd verloren met zijn materiaalpech. Toch duidelijk beter bergop dan Contador. | |
TheArt | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
quote:José is altijd zo geweest, zeker als het iemand van Lotto betreft. Hij heeft er zelf gewerkt. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
Laat er alsjeblieft geen ramp gebeuren | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:51 |
quote:Dan moet je een tourtocht gaan rijden, dit is strijden. | |
j0rdiiii | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
Ducrot ![]() | |
TheArt | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
quote:Wat een onzin ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
quote:Gesink is ook 3 jaar jonger ![]() | |
Scorpion_17 | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
quote:Schleck is een leeftijdsgenoot en rijdt in de gele trui.. | |
Citizen.Erased | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
Door materiaalpech op achterstand is wel erg zuur. | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
quote:Hij kan gewoon een klasse beter. Normaal gesproken wordt hij er niet afgereden door de Gadrets en Hesjedals van deze wereld. | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
quote:Ach, wij zouden ook zo zijn als Gesink net iets beter zou zijn | |
TheGeneral | maandag 19 juli 2010 @ 16:52 |
Jammer .. Hier had Schleck tijd op Contador kunnen pakken.. | |
DatMeenJeNiet | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote:En dat maakt dit zo zonde, dit kon een prachtige strijd worden. ![]() | |
SteveBudin | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
Dit breekt de koers wel open | |
Bolter | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
Dit is wachten op de eerste die eraf vliegt...:{ | |
Lann555 | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote:Yah, dat weet ik ook wel. Maar op dit moment is VDB2 de betere klimmer. Misschien over 3 jaar niet meer, maar we zullen wel zien. Ze zullen de komende 5-10 jaar wel vaak in elkaars vaarwater zitten | |
Ericr | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote:Derde week en daar heeft Gesink nog geen ervaring mee. Komt wel vaker voor dat die derde week het lichaam opeens nee zegt. | |
knep | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote:Inderdaad. | |
Ascendancy | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote:Hij rijdt toch echt prima in de beklimmingen. | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
Renaat vertelt het vader Voeckler verhaal ![]() | |
marcodej | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote: ![]() | |
Breekfast | maandag 19 juli 2010 @ 16:54 |
Is het niet een ongeschreven regel /netjes om te wachten op je directe concurrent als die materiaalpech heeft? ![]() Wie wil nu zo de tour winnen? ![]() | |
DiegoRibasdaCunha | maandag 19 juli 2010 @ 16:54 |
Vader van Voeckler verhaal bij Sporze ![]() | |
Gitank2 | maandag 19 juli 2010 @ 16:54 |
Menchov kan Sanchez volgen | |
Bismarck | maandag 19 juli 2010 @ 16:54 |
Voeckler voor de etappewinst? | |
Ambrosius | maandag 19 juli 2010 @ 16:54 |
quote:Je had willen zien dat Contador daar ook 30 seconden ging staan? En de rest van de top 15 dan? Ook wachten zeker.. ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 19 juli 2010 @ 16:54 |
quote:Dit is geen materiaalpech, dit is verkeerd schakelen, dat ligt toch aan de renner zelf. |