FOK!forum / Tour de France 2019 / Etappe 15: Pamiers - Bagnères-de-Luchon (187km) #2
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 15:44
Etappe 15: Pamiers - Bagnères-de-Luchon (187km)

Het is precies honderd jaar geleden dat de Tour de France op 19 juli 1910 het eerst door de Pyreneeën reed en om dit te herdenken eindigt de rit van vandaag net als toen in het dorpje Luchon.

Pamiers heeft bijna 16.000 inwoners en is de grootste stad van het departement Ariège in de regio Midi-Pyrénées, de hoofdstad van Ariège is echter het 20km zuidelijker gelegen Foix.


Pamiers

De stad is in de vijfde eeuw gesticht door de Visigoten en heette oorspronkelijk Frédélas. Het was een klein dorpje met weinig betekenis, maar in 1111 bouwde graaf Roger II van Foix hier een kasteel en hij doopte de plaats om in Castrum Appamiae, vernoemd naar de stad Apamea in het huidige Syrië waar hij gevochten had tijdens de Eerste Kruistocht. De inwoners van Pamiers worden nog steeds Appaméens genoemd.

In de 12e eeuw waren in zuid Frankrijk de Katharen in opkomst gekomen, deze religieuze groepering had zich afgekeerd van de katholieke kerk en genoot politieke bescherming van de machtige graven van Toulouse. In 1207 mislukte in Pamiers het laatste overleg tussen beide partijen en twee jaar later begonnen de zogenaamde Albigenzische Kruistochten, de Katharen werden in de 13e eeuw tijdens drie van deze kruistochten massaal opgejaagd en uitgemoord tot ze zo goed als uitgestorven waren, terwijl de koning van Frankrijk politiek voordeel haalde uit de situatie en in 1270 het graafschap Toulouse annexeerde. Het woord ketter is afgeleid van Kathaar.


v.l.n.r. de wachttoren, kerk en kathedraal

Het gezicht van de stad wordt gevormd door de drie torens van de 12e eeuwse Cathédrale Saint-Antonin de Pamiers, 12e eeuwse Église Notre-Dame-du-Camp de Pamiers en de Tour des Cordeliers de Pamiers uit 1512: respectievelijk een kathedraal, kerk en een wachttoren.
In 1817 werden in de omgeving van Pamiers de ijzermijnen geopend en sindsdien is de metallurgische industrie de belangrijkste economische peiler van de stad, zo zijn er tegenwoordig twee grote staalfabrieken. De 14e eeuwse paus Benedictus XII en 19e eeuwse componist Gabriel Fauré zijn de bekendste zonen van Pamiers en de grootste wielrenner van de streek is Jacques Dupont (winnaar Paris-Tours 1951 & 1955, Frans kampioen 1954, Olympisch kampioen 1948 op de 1000 meter). Het is pas de eerste keer dat deze stad de start of aankomst van een Tour etappe mag huisvesten.

In de finishplaats Bagnères-de-Luchon wonen slechts 3.000 mensen, het ligt in het uiterste zuidwesten van het departement Haute-Garonne, zo'n 115km ten zuidwesten van de hoofdstad Toulouse en slechts vijf kilometer van de Spaanse grens.


Bagnères-de-Luchon

De warmwaterbronnen raakten in 76 v.C. bekend bij de Romeinen toen de grote Pompeius terugkeerde van een Spaanse expeditie en één van zijn soldaten door hier te baden genas van een huidziekte. In het jaar 25 n.C. stichtte keizer Tiberius het plaatsje "Lixon" (vernoemd naar een god van de lokale bevolking) en hij liet er drie badhuizen bouwen. De bronnen van Lixon raakten na het vertrek van de Romeinen in de vergetelheid tot ze in 1759 werden "herontdekt" door ene Antoine Mégret d'Étigny. Hij liet een weg aanleggen naar deze afgelegen plaats en investeerde zijn hele vermogen in de opbouw van een nieuw kuuroord dat in 1769 van de grond kwam, d'Étigny was twee jaar hiervoor overleden. In 1889 werd een standbeeld ter ere van d'Étigny opgericht en de belangrijkste straat van het dorpje is ook naar hem vernoemd.

Het kuuroord Luchon groeide al snel uit tot één van de belangrijkste in de Pyreneeën, waar veel Franse en Spaanse adel en rijke Britten op af kwamen. Luchon kreeg de bijnaam "koningin van de Pyreneeën", in 1880 werd er een casino geopend en in 1911 werd één van de oudste skioorden van de Pyreneeën geopend: Superbagnères. Het heeft 28 skipistes met een gezamenlijke lengte van 32km en 15 liften.
Luchon veranderde in de loop van de vorige eeuw de naam naar Bagnères-de-Luchon, om het te onderscheiden van de andere dorpjes in de gemeente die een afgeleide naam kregen zoals o.a. Juzet-de-Luchon en Montauban-de-Luchon.

Het kleine Bagnères-de-Luchon staat met 50 aankomsten vierde op de lijst van meest bezochte plaatsen in de Tour de France (achter Parijs, Bordeaux en Pau), maar er won er nog nooit een Nederlander. Het is met 54 etappes die hier van start gingen zelfs derde (achter Pau en Bordeaux, maar voor Parijs!). Zoals gezegd was Octave Lapize precies honderd jaar geleden de eerste winnaar van een Pyreneeën rit en hierna zat er in elke Tour tot en met 1938 wel een etappe naar Luchon in het parcours, ook na de oorlog kwam men hier tot de jaren '70 zeer regelmatig. De lijst van grote namen die hier wonnen bevat o.a. de Belg Philippe Thys (1913), de Italianen Ottavio Bottecchia (1924) en Alfredo Binda (1930), de Fransen Jean Robic (1949 & 1953) en Raymond Poulidor (1964), de Zwitser Hugo Koblet (1951), de Spanjaarden Federico Bahamontes (1958) en Luis Ocaña (1973) en natuurlijk ontbreekt ook Eddy Merckx (1972) niet op de erelijst. Na de overwinning van Ocaña werden aankomsten in Luchon een stuk schaarser, maar o.a. de Brit Robert Millar (1983) en als laatste de Italiaan Rodolfo Massi (1998) hebben hier nog gewonnen.

Op het nabij gelegen skioord Superbagnères zijn zes aankomsten geweest. De Italiaan Imerio Massignan (1961) won er als eerste, in de jaren '70 waren er klimtijdritten gewonnen door de Spanjaarden Federico Bahamontes (1962) en José Manuel Fuente (1971) en de Fransman Bernhard Hinault (1979). De Amerikaan Greg Lemond (1986) en Brit Robert Millar (1989) wonnen er een rit in lijn.




De eerste Pyreneeënrit in de Tour historie werd op 19 juli 1910 verreden tussen Perpignan en Luchon, de 289km lange etappe kende vier beklimmingen: de Col du Portel (600m), Col de Port (1249m), Portet d'Aspet (1069m) en de Col des Ares (797m). De held van deze Tour werd Octave Lapize die op de Portet d'Aspet zijn duivels ontbond en naar de ritzege soleerde met een voorsprong van 18 minuten op de eerste achtervolger Emile Georget en 22 minuten op de Luxemburgse titelverdediger François Faber. Lapize sloeg in de volgende etappe over o.a. de Tourmalet en Aubisque nogmaals toe, deze etappe wordt morgen herdacht met dezelfde vier bergen als toen in het parcours.

De etappe van vandaag eindigt ook in Luchon en wederom staan de Portet d'Aspet en Col des Ares op het programma, maar in het huidige wielrennen met verharde wegen en modern materiaal stellen deze bergjes van tweede categorie niet zo gek veel voor, dus plakt men er nog een pukkel van de buitencategorie achter: de Port de Balès.

Het begint echter allemaal in Pamiers met een aanloop van bijna 100km over een glooiend parcours met drie klimmetjes, de tweede is de enige waar bergpunten te verdienen zijn. Deze Côte de Carla-Bayle (3.9km á 4.1%) is vernoemd naar het plaatsje Carla-Bayla, dat op zijn beurt weer vernoemd is naar de beroemde Hugenoot en theoloog Pierre Bayle die in 1681 naar Nederland vluchtte en in 1706 overleed in Rotterdam.

De Portet d'Aspet (1069m hoog, 5.8km á 6.8%) was honderd jaar geleden de klim waar Octave Lapize geschiedenis schreef, vandaag opent deze de finale. De eerste helft van de klim is met percentages van rond de 6% vrij makkelijk, het laatste deel is rond de 9% en dus erg steil.
Het is al de 51e keer dat er over deze berg gereden wordt in de Tour, Octave Lapize was in 1910 uiteraard de eerste die er de top bereikte en hij werd opgevolgd door talloze grote namen waaronder legendes als de Italianen Ottavio Bottecchia (1925) en Gino Bartali (1938 & 1951), de Luxemburger Charly Gaul (1956) en de Spanjaard Federico Bahamontes (1958, 1962, 1963). De Nederlanders Michel Stolker (1957), Theo de Rooij (1984), Steven Rooks (1988) en Erik Dekker (2005) wisten zich ook in de lijst te werken en de Fransman Laurent Lefèvre kwam hier in 2007 als laatste de bergpunten ophalen.



Het belangrijkste feit van de Portet d'Aspet speelde zich af in de zeer steile afdaling van 5km á 9.2% met flinke stukken van meer dan 10%. Richard Virenque was op 18 juli 1995 bezig aan een lange solo naar de overwinning, maar veel belangrijker was een verschrikkelijke valpartij in de afdaling. De Fransman Dante Rezze dook in het ravijn en brak een been, de Duitser Dirk Baldinger brak een heup en de Italiaan Fabio Casartelli kwam met zijn hoofd tegen een betonblok om later aan zijn verwondingen te bezwijken. De Olympisch kampioen van Barcelona 1992 werd slechts 24 jaar, op de plaats van het ongeluk is een gedenkplaats geplaatst en vlakbij staat een monument ter ere van Fabio Casartelli.



Na het pukkeltje de Col de Buret volgt de Col des Ares (797m hoog, 6.1km á 4.7%), een zogenaamde "loper" met percentages van 4 á 5% waar weinig vuurwerk verwacht hoeft te worden. Naast Octave Lapize in 1910 zijn o.a. de Spanjaard Federico Bahamontes (1958), Fransman André Darrigade (1962), Belg Rik van Looy (1963), Nederlanders Theo de Rooij (1984) en Gert-Jan Theunisse (1989), Deen Michael Rasmussen (2006) en als laatste de Duitser Sebastian Lang (2008) hier als eerste boven gekomen.

rl=

De afdaling van de Col des Ares is vergelijkbaar met de klim en mag geen problemen opleveren, na een stukje vlak en een korte vals platte aanloop begint na 146.7km de zwaarste beproeving van de dag. De eerste acht kilometer van de Port de Balès (1755m hoog, 19.1km á 6.1%) zijn echter nog vrij simpel met percentages van hooguit 5% en zelfs een stuk veredeld vals plat tussendoor. De klim begint écht na het dorpje Granges de Crouhens en vanaf hier geven de cijfers al een heel ander beeld: 11km á 8.3%. De eerste twee kilometer na het dorp zijn ongeveer 7%, hierna komen drie loodzware kilometers van 8 tot 10%, gevolgd door een "makkelijk" tussenstuk van 6% en het zwaarste stuk van drie kilometer waar het stijgingspercentage niet onder de 9% komt en zelfs de 10% aantikt. De laatste twee kilometers zijn met ongeveer 8% gemiddeld ook niet mis.

In een etappe die overloopt van de historie is de Port de Balès een vreemde eend in de bijt, men heeft deze zware klim pas in 2007 ontdekt toen Kim Kirchen als eerste boven kwam. De Balès werd toen opgevolgd door de Peyresourde (die morgen in het parcours is opgenomen) en de finish lag in Loudenville, waar Alexandre Vinokourov solo over de meet kwam. De Kazach werd echter betrapt op doping en de ritzege werd zo aan de nummer twee Kirchen toegekend.



De afdaling van de Port de Balès is niet zo lastig als die van de Madeleine in de Alpen met een lengte van 20.2km á 5.6%. De eerste zes kilometers zijn nog redelijk steil met percentages van rond de 7%, maar hierna komt men door een aantal dorpjes en vlakt het over een lengte van zes kilometers af tot een percentage of 3% waar flink bijgetrapt moet worden. De volgende vijf kilometer zijn het lastigst met percentages van 6 tot 9% en een technisch stuk, maar de laatste kilometers zijn weer veredeld vals plat naar beneden tot de finishplaats.




dutchsl.blogspot.com
Dos37maandag 19 juli 2010 @ 15:44
edit

[ Bericht 96% gewijzigd door Ambrosius op 19-07-2010 15:46:23 (nuttig) ]
crvmaandag 19 juli 2010 @ 15:45
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:42 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:

[..]

Schleck moet, met het oog op die tijdrit, nog wat tijd pakken op Contador zou je zeggen.
ja maar daarvoor hoeft ie de rit niet te winnen natuurlijk.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 15:45
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:44 schreef Dos37 het volgende:

Verzin volgende keer een betere tvp.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 15:45
van summeren
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Verzin volgende keer een betere tvp.
Daarvoor is toch zo'n knopje rechtsonder?
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:46
Kom net binnenvallen. Waarom laten die kopgroep in hemelsnaam zo ver weg komen
KoningKlabanusmaandag 19 juli 2010 @ 15:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:46 schreef Thomas B. het volgende:
Kom net binnenvallen. Waarom laten die kopgroep in hemelsnaam zo ver weg komen
Waarom niet?
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 15:47
Armstrong nog iets geprobeerd of moest ie er al af op die klim van 2e cat.?
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 15:47
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:46 schreef Thomas B. het volgende:
Kom net binnenvallen. Waarom laten die kopgroep in hemelsnaam zo ver weg komen
.Om dezelfde reden dat ze dat al 20 jaar doen.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:47
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:47 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong nog iets geprobeerd of moest ie er al af op die klim van 2e cat.?
Die is verkeerd gereden en gesignaleerd in de buurt van Foix.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:48
De kopgroep blijft maar uitlopen.
knepmaandag 19 juli 2010 @ 15:48
Nou morgen normaal gesproken hetzelfde recept .
jakkopmaandag 19 juli 2010 @ 15:49
Interview met Bruyneel nu op Sporza. Die gast heeft altijd zo'n stoere zonnebril
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:49
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:49 schreef jakkop het volgende:
Interview met Bruyneel nu op Sporza. Die gast heeft altijd zo'n stoere zonnebril
Nu erkent 'ie toch dat Armstrong gisteren niet goed was.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:49
Het lijkt me dat het peloton daar toch wel achteraan gaat, maar de afstand wordt steeds groter. Maargoed, ze gaan nu pas aan de klim beginnen.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:50
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:49 schreef Thomas B. het volgende:
Het lijkt me dat het peloton daar toch wel achteraan gaat, maar de afstand wordt steeds groter. Maargoed, ze gaan nu pas aan de klim beginnen.
Ze gaan echt geen 11 minuten terugpakken op die klim.
Reyamaandag 19 juli 2010 @ 15:50
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor de belgen zou het wel leuk zijn als Van Summeren wint, maar dat is natuurlijk ook een volstrekte no-name qua overwinningen.
Voeckler heeft trouwens nog wel een redelijke palmares. Of Ballan natuurlijk, maar dat is wel een beetje een antiklimmer. Maar ja, dat was Hincapie ook.
Is het zo belangrijk dat een aansprekende renner wint?
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 15:51
quote:
Mayo tries an attack and Beltran brings the field up nicely.

BAM!! Ullrich goes. Armstrong is on his wheel. Armstrong is off Ullrich's wheel! Ullrich is going off into the mist alone!! This is going to be an epic stage.

Armstrong has clawed his way back to Ullrich. Mayo has made it up to the duo, tries to attack and Ullrich easily closes the gap.

Hamilton looks to be coming up and drops Vinokourov who can't get up to the Yellow Jersey group.

Zubeldia makes contact with Armstrong, Ullrich and Mayo. Vinokourov can't stay with the next group of elite riders. He's blown. He knows he's watching the Tour de France ride away from him up the road.

Over the crest of the Tourmalet: Chavanel, then at 4min 2sec, Armstrong, Ullrich, Mayo and Zubeldia. Then chasers with Hamilton. Then Vinokourov 1min 18sec behind Armstrong. Botero, who was up ahead has waited at the crest for Vinkourov to help him. They are now chasing downhill trying to get on to the Hamilton/Basso/Moreau group.

Armstrong is doing the leading down the Tourmalet, opening gaps on Ullrich everytime he takes a tricky corner really fast.

Hot Diggity! Tyler bridged the gap with Moreau and Basso. So now the lead group has Armstrong, Ullrich, Zubeldia, Mayo, Moreau, Hamilton and Basso.

On the lower slopes of the fnal climb. Helmets off. Mayo tries an attack and is neutralized immediately. It gaps Hamilton who recloses. No time gaps available on the 11-man Vinokourov group which has Rubiera and Beltran.

11 kilometers to go. The Vinokourov groups makes contact with the Armstrong group.

9 to go. Mayo attacks, Ullrich catches. Armstrong closes the gap and Ullrich motors up. Armstrong brushes a spectator and falls. Mayo falls. Ullrich keeps going.

Armstrong is up and going. And his foot comes out of the pedal. That's the problem. It looks like Ullrich has not put the hammer down yet. There is confusion.

Ullrich has waited. Tyler puts his arm out to the other riders to wait. Ullrich has slowed the lead group to wait for Armstrong. This is real racing by real men!

The leading group is together and composed. And now Mayo goes and Armstrong then goes and drops everyone. Ullrich can't answer. Armstrong is flying up the hill. He is on fire!

Armstrong was over a minute ahead, but Ullrich has reduced it to 50sec.

Armstrong powers his bike home and wins the stage. What a brilliant ride! The two Basques, Mayo and Zubeldia who sucked Ullrich's wheel up the hill try to take the cheap placings from Ullrich. They look like pickpockets after sitting on for so long. Ullrich gets 3rd in a photo finish with Zubeldia. Good. It's a shame Mayo, who looks to be a midget in my mind now, stole 2nd.
In 2003, maar misschien maakt doping dan toch het verschil.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:51
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze gaan echt geen 11 minuten terugpakken op die klim.
Nee idd. Daarom vind ik het ook wel opvallend dat ze zoveel ruimte geboden is.
DutchSLmaandag 19 juli 2010 @ 15:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:42 schreef Beregd het volgende:

[..]

alsof ivanov, voeckler, ballan, van summeren, ... flutrenners zijn
Ja, dat zijn ze in een bergetappe. Het is geen Ronde van Vlaanderen.
In die etappe met de Madeleine zaten mannen als Casar, LL Sanchez en Cunego.. zo'n groep vind ik 100x leuker dat dit gedoe.
knepmaandag 19 juli 2010 @ 15:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee idd. Daarom vind ik het ook wel opvallend dat ze zoveel ruimte geboden is.
Vind ik niet zo opvallend aangezien men schijnbaar geen interesse heeft in ritzeges en alleen maar loert op de naaste concurrent(en) in het GC.
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 15:53
Sinds het afschaffen van de bonificaties (wat ik nog altijd terecht vind), zijn de klassementsrenners nog minder geïnteresseerd in ritzeges dan vroeger.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:54
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Is het zo belangrijk dat een aansprekende renner wint?
Dat is toch een stuk beter als de nobody's (qua bergen) die nu vooruit rijden.
Praktisch probleem is trouwens dat de regie met een kopgroep de hele tijd heen en weer aan het schakelen is, waardoor je meer kans hebt dat je belangrijke momenten mist.
En de regie is toch al matig deze tour.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:54
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:53 schreef knep het volgende:

[..]

Vind ik niet zo opvallend aangezien men schijnbaar geen interesse heeft in ritzeges en alleen maar loert op de naaste concurrent(en) in het GC.
Jammer is dat.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 15:54
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:53 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Ja, dat zijn ze in een bergetappe. Het is geen Ronde van Vlaanderen.
In die etappe met de Madeleine zaten mannen als Casar, LL Sanchez en Cunego.. zo'n groep vind ik 100x leuker dat dit gedoe.
ok,
jammer voor jou dan
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 15:55
De regie zal straks wel weer bij Armstrong blijven en missen dat er nog een groepje ergens rondrijdt. Grote kans dat het een groepje is met Menchov en Gesink.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:55
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

In 2003, maar misschien maakt doping dan toch het verschil.
De mentaliteit van de renners ook. Ullrich wilde altijd wel aanvallen als 'ie maar een beetje benen had.
Kabouter_Plofkopmaandag 19 juli 2010 @ 15:57
Gister de vraag ook al gesteld, maar geen antwoord gekregen denk dat het topic iets te snel ging in de finale..

Je ziet de meeste renners met 2 verschillende helmen rijden, de helmen met drie grote ventilatiegaten aan de voorkant (waar de saxo's mee rijden) en je ziet er met heel veel kleine gaatjes, hier rijden een aantal astana's mee. Het rare vind ik dat bij bijvoorbeeld astana beide helmen gebruikt worden. Weet iemand waarom dit is? Is dit persoonlijke voorkeur of zit er iets anders achter? Die helmen zonder grote ventilatiegaten lijken me toch wel een paar graadjes warmer..
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 15:57
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:55 schreef Wombcat het volgende:De mentaliteit van de renners ook. Ullrich wilde altijd wel aanvallen als 'ie maar een beetje benen had.
Ja, maar iedereen weet ook dat Ullrich in de talent/resultaat verhouding zowat de meeste geflopte ronderenner van de laaste decennia is, dus ze weten wat ze bereiken met die tactiek.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:58
Ofwel het is persoonlijke voorkeur. Ofwel de fabrikant heeft een nieuw model dat 'ie ook wil promoten.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 15:59
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, maar iedereen weet ook dat Ullrich in de talent/resultaat verhouding zowat de meeste geflopte ronderenner van de laaste decennia is, dus ze weten wat ze bereiken met die tactiek.
Dat zat 'm meer in zijn voorbereiding.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:01
't verschil wordt nu toch zowaar nog kleiner.
crvmaandag 19 juli 2010 @ 16:02
wow
Krambomaandag 19 juli 2010 @ 16:03
Hoe gebeurde dat nou
crvmaandag 19 juli 2010 @ 16:03
hoe gebeurde dat nou
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:03
Renaat "gisteren verloor Gesink tijd tov VDB". Hij zat nog voor 'm in de uitslag, wel in dezelfde tijd.
DatMeenJeNietmaandag 19 juli 2010 @ 16:03
Footon is al een boel man kwijt.
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:04
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De mentaliteit van de renners ook. Ullrich wilde altijd wel aanvallen als 'ie maar een beetje benen had.
Maar dan nog, volgens mij wordt aanvalsdrift ook gedeeltelijk ingegeven door doping. Ook al heeft Vino er weinig last van, maar hier rijdt toch niet de Vino rond die het verschil kan maken.

Doping betekent beter herstel en goede poten in de koers, nu rijden ze rond alsof als een stel halve tammen die hooguit in de laatste 5 km iets aandurven. Iedere inspanning meer zouden ze anders de volgende dag wel eens moeten bekopen.
Kabouter_Plofkopmaandag 19 juli 2010 @ 16:05
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef Wombcat het volgende:
Ofwel het is persoonlijke voorkeur. Ofwel de fabrikant heeft een nieuw model dat 'ie ook wil promoten.
Zeker weten? Die helm met die grote gaten wat ik zei is de ionos vond ik net, en volgens de giro site de best geventileerde helm ooit gemaakt. Die andere helm die ze gebruiken lijkt me ouder. Ook zie ik op alle promotiefoto's ze rijden met die ionos helm. Dan vraag ik me toch af wat die renners ertoe drijft om een andere helm te dragen.
crvmaandag 19 juli 2010 @ 16:05
Nou wie durft
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:05
Mooie klim die Port de Bales (herinner ik me van 2007)
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:06
Valpartij gemist , zag ineens Mayoz en Geslin liggen..
knepmaandag 19 juli 2010 @ 16:06
Het peloton heeft er 1 minuut afgereden !!!11!
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:06
Ze maken nu toch eindelijk tempo.
Krambomaandag 19 juli 2010 @ 16:07
Kan iemand veklaren waarom ze nu opeens vol gaan rijden in het peloton ?
ultra_ivomaandag 19 juli 2010 @ 16:07
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:57 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Gister de vraag ook al gesteld, maar geen antwoord gekregen denk dat het topic iets te snel ging in de finale..

Je ziet de meeste renners met 2 verschillende helmen rijden, de helmen met drie grote ventilatiegaten aan de voorkant (waar de saxo's mee rijden) en je ziet er met heel veel kleine gaatjes, hier rijden een aantal astana's mee. Het rare vind ik dat bij bijvoorbeeld astana beide helmen gebruikt worden. Weet iemand waarom dit is? Is dit persoonlijke voorkeur of zit er iets anders achter? Die helmen zonder grote ventilatiegaten lijken me toch wel een paar graadjes warmer..
Je kunt beter een paar ventilatiegaten hebben die precies op de juiste plek zitten dan hele grote op de verkeerde plek. en nog belangrijker zijn de gaten aan de acherkant, het moet doortochten. Tenslotte is de vorm van het hoofd belangrijk. Dat is heel persoonlijk.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:07
laatste grote aanvallers met een klassement in de tour waren ricco en vino...

aanvallen kost wat energie
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:08
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:07 schreef Krambo het volgende:
Kan iemand veklaren waarom ze nu opeens vol gaan rijden in het peloton ?
Omdat ze de klim willen gebruiken verschillen te maken in het klassement.
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:09
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:07 schreef Krambo het volgende:
Kan iemand veklaren waarom ze nu opeens vol gaan rijden in het peloton ?
Als ze zo bleven verder rijden, dan hadden Hushovd en Petacchi nog kunnen sprinten voor wat puntjes, dat vonden ze waarschijnlijk wat overdreven in een bergrit.
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:13
Als die kopgroep blijft rijden als een gedemotiveerde bus gelosten, dan kan het peloton er eigenlijk makkelijk naar toe rijden.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:14
Het verschil wordt toch wel snel kleiner nu.
TargaFloriomaandag 19 juli 2010 @ 16:14
TheArtmaandag 19 juli 2010 @ 16:15
Lars zit er ook nog goed bij.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:15
de stukken waar de kopgroep nu rijdt is ook wel een pak steiler natuurlijk
Ace-of-Spadesmaandag 19 juli 2010 @ 16:15
Mooi om te zien dat de hele Astana armada klaar zit om haar duivels te ontbinden
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:16
Ach kijk, ze gaan vooraan toch nog koersen.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:16
Zou Voeckler hier weer een Toutetappe winnen?
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:16
ah, beetje uitdunnen voorin, goed zo
Dos37maandag 19 juli 2010 @ 16:16
Het spel is op de wagen
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:17
Riblon is nu gewoon weg.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:18
Alvast even vooruit lopen:

"Oh daar lost Rogers al! Dat is al erg vroeg hoor!"
Ace-of-Spadesmaandag 19 juli 2010 @ 16:18
Ivanov mee over de top en rijdt weg in de laatste vlakkere km's. Net al vorig jaar
Mani89maandag 19 juli 2010 @ 16:18
Vansummeren hanteert even de sloophamer
Silenusmaandag 19 juli 2010 @ 16:18
Wat, heeft van Summeren een lang lichaam?!
Reddiablomaandag 19 juli 2010 @ 16:18
Moerenhout eraf

en dus niet Boom stelletje homo's... ok, die zal er ook wel af zijn...
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:18
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:18 schreef Zwansen het volgende:
Alvast even vooruit lopen:

"Oh daar lost Rogers al! Dat is al erg vroeg hoor!"
en net daarna armstrong
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:19
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:18 schreef Zwansen het volgende:
Alvast even vooruit lopen:

"Oh daar lost Rogers al! Dat is al erg vroeg hoor!"
En:
"Oh, daar lost Armstrong"
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:19
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:18 schreef Silenus het volgende:
Wat, heeft van Summeren een lang lichaam?!
Het zal wel, De Cauwer zei net ook al zoiets.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:19
Halverwege de klim.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:20
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En:
"Oh, daar lost Armstrong"
En dan vragen ze 11 keer waar Menchov zit en 17 keer waar Gesink zit en dan zijn we binnen.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:20
Ivanov goede kanshebber, maar peloton snoept er toch gauw tijd vanaf.
crvmaandag 19 juli 2010 @ 16:21
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:19 schreef Ambrosius het volgende:
Halverwege de klim.
en 5 minuten teruggepakt. Gaat dus toch nog spannend worden misschien
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:22
Hup Voeckler
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:22
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:21 schreef crv het volgende:

[..]

en 5 minuten teruggepakt. Gaat dus toch nog spannend worden misschien
Als je die redenering gebruikt kunnen ze het vooraan schudden, de grote jongens gaan een stuk harder dan O'Grady en Voigt.

Titi alleen!
Reyamaandag 19 juli 2010 @ 16:22
Voeckler.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:22
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:20 schreef Gitank2 het volgende:
Ivanov goede kanshebber, maar peloton snoept er toch gauw tijd vanaf.
Dat is meer voor de statistieken. Rijden ze nooit meer dicht, of de kanonnen moeten nu gaan koersen, maar goed. Dat zal wel niet.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:22
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:20 schreef Gitank2 het volgende:
Ivanov goede kanshebber, maar peloton snoept er toch gauw tijd vanaf.
Niks gezegd
Maar Voeckler zie ik wel inzakken.
Eerder Ballan of misschien Vansummeren
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:22
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:22 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als je die redenering gebruikt kunnen ze het vooraan schudden, de grote jongens gaan een stuk harder dan O'Grady en Voigt.

Titi alleen!
Moeten ze wel doorzetten en da's nog maar de vraag.
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:23
gvd zit op ITV te kijken, die hebben elke 10 minuten 5 minuten reclame
Zit nu op deze stream, Britse Eurosport: http://www.leestreams.com/channel2.htm
fioooonmaandag 19 juli 2010 @ 16:24
Zullen er valpartijen komen in de daling naar de finish?
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:24
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:24 schreef fioooon het volgende:
Zullen er valpartijen komen in de daling naar de finish?
Het eerste stuk is vrij technisch en smal, erg smal.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:25
Voeckler heeft een aardig gaatje nu.
jakkopmaandag 19 juli 2010 @ 16:26
Vrij grote namen die gelost worden.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:26
Roche lek
Lullig moment.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:27
Wow, in no time halen ze er een minuut van af.

Oh, nu is het weer 5'44.
jakkopmaandag 19 juli 2010 @ 16:27
Duurde even met Roche
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:27
Nog steeds een vrij groot peloton.
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:28
Ze kunnen ze nog pakken, laten we het hopen
Ace-of-Spadesmaandag 19 juli 2010 @ 16:28
Alle respect voor Fugelsang en Sorensen, maar Astana lacht zich dood met dit tempo.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:28
Gesink zit wel vrij ver naar achteren.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:29
Nou, wat een slappe etappe is dit weer. We mogen onze handen wel toeknijpen als we nog 2-3km koers krijgen vandaag.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:29
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ze kunnen ze nog pakken, laten we het hopen

6 minuten op 5 km inlopen lukt niet.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:30
Alleen CA nog, dan moet het los gaan.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:30
is armstrong al gelost?
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:30
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:30 schreef Beregd het volgende:
is armstrong al gelost?
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:30
Ze wachten weer heel lang.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:30
Astana zit te lachen in het wiel
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:30
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:30 schreef Beregd het volgende:
is armstrong al gelost?
Nee.
Krambomaandag 19 juli 2010 @ 16:30
Voeckler pakt weer wat tijd terug op het peloton
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:31
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:30 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Nee.
dan gaat het te traag
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:31
shit voorsprong loopt weer op, Voeckler grote kans op ritwins
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:31
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:30 schreef Beregd het volgende:
is armstrong al gelost?
Nee, zit er nu nog bij, zegt genoeg over het niveau van saxo, als Astana door gaat rijden zakt ie weg.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:32
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:31 schreef Beregd het volgende:

[..]

dan gaat het te traag
Er zitten ook nog teveel in de groep.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:32
Klassementsrenners vinden het wel weer best. We wachten allemaal wel weer tot de laaste aankomst bergop
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:33
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:32 schreef Lann555 het volgende:
Klassementsrenners vinden het wel weer best. We wachten allemaal wel weer tot de laaste aankomst bergop
Ze hadden idd vanaf het vertrek op zn Pantani's moeten ontsnappen en dan op 40 minuten binnenkomen.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:33
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:31 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Nee, zit er nu nog bij, zegt genoeg over het niveau van saxo, als Astana door gaat rijden zakt ie weg.
Opvallend ook dat Schleck nog 1 man heeft, Contador heeft er nog 3 als CA zometeen afgeeft.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:33
Weer een motor gevallen?
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:33
Het is nu volle bak in het peloton.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:33
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ze hadden idd vanaf het vertrek op zn Pantani's moeten ontsnappen en dan op 40 minuten binnenkomen.
Da's voor morgen.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:34
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ze hadden idd vanaf het vertrek op zn Pantani's moeten ontsnappen en dan op 40 minuten binnenkomen.
Nou, dat is weer een andere extreme. Maar gezapig met zijn allen naar boven rijden is wel helemaal slappe hap
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:34
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's voor morgen.
Lance samen met Evans zie ik wel gebeuren.
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:34
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:33 schreef Wombcat het volgende:
Het is nu volle bak in het peloton.
Nog niet echt, als je ziet hoe groot de groep gele trui nog is.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:35
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:33 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Opvallend ook dat Schleck nog 1 man heeft, Contador heeft er nog 3 als CA zometeen afgeeft.
Inderdaad, ik hoop eigenlijk dat die ploeg nog eens een aanval van ver gaat inzetten (desnoods in combinatie met Rabo), beetje het idee van vrijdag maar dan harder.
knepmaandag 19 juli 2010 @ 16:35
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:35
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nog niet echt, als je ziet hoe groot de groep gele trui nog is.
Het zat op een lint, da's normaal toch een teken dat 't hard gaat, zeker bergop.
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:35
37 man nog in het peloton
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:35
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:34 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Nou, dat is weer een andere extreme. Maar gezapig met zijn allen naar boven rijden is wel helemaal slappe hap
Ja, ben het met je eens. Maar geef die renners ook wel gelijk, het heeft gewoon geen nut.
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:35
37 man groot nog, moet toch nu snel wat gebeuren.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:35
Titi is al bijna boven.
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:36
ik geloof het niet dat die voorsprong gelijk blijft, voeckler staat stil
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:37
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja, ben het met je eens. Maar geef die renners ook wel gelijk, het heeft gewoon geen nut.
Hoezo niet? Gezien de grootte van de groep kan het nog veel harder dan dit. Als iemand een keer goed aanzet vliegt 2/3de er van af en wie weet wie in de problemen komt
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:37
Voeckler pakt hem als ie overeind blijft.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:37
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:37 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Gezien de grootte van de groep kan het nog veel harder dan dit. Als iemand een keer goed aanzet vliegt 2/3de er van af en wie weet wie in de problemen komt
Met het gevaar dat je jezelf opblaast en iedereen over jou heengaat.
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:37
het lijkt denk ik alsof het snel gaat in het peloton maar die sorensen zit egwoon van die bekken te treken, zo hard gaat het dus niet
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:37
Wat een saai kuttempo.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:37
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef JohnDDD het volgende:
ik geloof het niet dat die voorsprong gelijk blijft, voeckler staat stil
Meh, ze gaan daarachter echt met de handrem naar boven. CSC neemt de klim voor hun rekening en dat is echt een zwakke ploeg bergop.

Het feit dat Evans/Armstrong er nog bij zitten zegt genoeg
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:38
Met alle respect voor Voeckler maar als het 6 minuten blijft wordt er dus niet vol doorgereden in het peleton.
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:38
Schleck doet iets.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:38
ah, daar gaat t tempo.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:38
Knap van VDB, maar hij zat dan ook erg goed.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:38
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Met het gevaar dat je jezelf opblaast en iedereen over jou heengaat.
Yah, maar dan kan je wel 21 etappes gewoon lekker met zijn allen blijven rijden. Je zult risico moeten nemen om te kunnen winnen
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:38
Daar gaan we, nieuw surplace/gas spelletje?
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:38
Nu regent het afvallers in het peloton.
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:38
Schleck, Contador, VDB2, Samuel Sanchez en Menchov.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:38
ah shleck
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:38
Menchov en Gesink zaten weer te ver
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:39
Nou, hopen dat iemand een keer door durft te trekken. Tzal wel weer kijken zijn zoals gister
Bonobo11maandag 19 juli 2010 @ 16:39
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:34 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Lance samen met Evans zie ik wel gebeuren.
Ik zie Lance echt geen deuk meer in een pak boter rijden hoor, daar is het beste echt vanaf, zeker na al die valpartijen. De enige reden dat hij nog in de tour zit, is imago. Als hij quit, kan hij livestrong wel opdoeken
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:39
Menchov is easy.. hoop eerlijk gezegd dat ze VDB er nog afrijden
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:39
komop menchov gaan!!!!
knepmaandag 19 juli 2010 @ 16:39
Fuckler gaat de etappe winnen als het zo doorgaat, doet ie goed.
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:39
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:38 schreef Wombcat het volgende:
Menchov en Gesink zaten weer te ver
NIet te begrijpen, al die extra energie die je nodig hebt om weer terug te komen..
Krambomaandag 19 juli 2010 @ 16:40
Er komt weer een groepje terug
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:40
Groepje Gesink komt weer terug.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:40
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Menchov is easy.. hoop eerlijk gezegd dat ze VDB er nog afrijden
Die is veel te goed. Hebben wij eens een klimtalent, hebben die Belgen gelijk een betere
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:40
Samuel Sanchez daalt hopelijk beter dan gisteren
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:40
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:39 schreef Felagund het volgende:

[..]

NIet te begrijpen, al die extra energie die je nodig hebt om weer terug te komen..
Echt stom idd.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:40
Jammer dat Gesink niet in zn eentje het gat kan dichtrijden.
j0rdiiiimaandag 19 juli 2010 @ 16:40
Gesink komt wel weer terug
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:40
nog steeds 5.33 komop dat geloof ik niet
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:40
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:40 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Die is veel te goed. Hebben wij eens een klimtalent, hebben die Belgen gelijk een betere
VDB is 3 jaar ouder hoor.
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
Menchov ziet er heel easy uit, Gesink lijkt minder. VDB2 blijft me verbazen zo makkelijk.
Drassssmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
5,20 nog
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:41 schreef marcodej het volgende:
Menchov ziet er heel easy uit, Gesink lijkt minder. VDB2 blijft me verbazen zo makkelijk.
Gesink niet heel sterk vandaag, normaal gesproken komt hij sneller terug.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
Gesink niet goed vandaag.
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
Gesink een slechte dag lijkt me.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
Gesink moet passen op die anderen, maar komt wel weer terug denk ik.
FicoFmaandag 19 juli 2010 @ 16:41
Dat groepje komt gewoon terug in de afdaling, aanval was veel te laat en gaat niet hard genoeg.
knepmaandag 19 juli 2010 @ 16:42
VDB2 > Gesink

De Belg komt veel sterker over, kan Gesink roepen wat ie wil met boven de 1800m en hoe langer de klim hoe beter. Voorlopig rijdt VDB2 beter mee vooraan.
Ace-of-Spadesmaandag 19 juli 2010 @ 16:42
't Lijkt godverdomme wel weer een toertocht man.
j0rdiiiimaandag 19 juli 2010 @ 16:42
Groep weer bij mekaar
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:42
Er is volk teruggekeerd
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:42
Kom op Robert, nu zelf gaan.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:42
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:41 schreef FicoF het volgende:
Dat groepje komt gewoon terug in de afdaling, aanval was veel te laat en gaat niet hard genoeg.
Met Sanchez die het tempo aan gaat geven?

Ah, ze zijn al terug.
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:42
Iedereen sluit weer aan.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:42
Ja Andy , Alberto heeft een leuk koppie
Krambomaandag 19 juli 2010 @ 16:42
Alles weer terug
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:42
En ze zitten allemaal weer bij elkaar. Schleck lijkt het ook allemaal wel best te vinden.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:43
Leipheimer in de (tegen)aanval
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:43
Menchov moet eigenlijk met voorsprong de afdaling in gaan.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:43
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:42 schreef knep het volgende:
VDB2 > Gesink

De Belg komt veel sterker over, kan Gesink roepen wat ie wil met boven de 1800m en hoe langer de klim hoe beter. Voorlopig rijdt VDB2 beter mee vooraan.
Hoezo wil je ze vergelijken? Zoals ik al zei is VDB meer dan 3 jaar ouder.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:43
Tourmalet kan maar beter vuurwerk geven, anders gaat dit weer een episch slappe tour worden. Een generatie van volgers/kijkers/rekenwonders
RedFever007maandag 19 juli 2010 @ 16:43
Rattegif in de bidonnen ?
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:43
Gesink nog steeds op voor hem onbekend terrein, Vuelta is toch andere koek dan een derde week Tour. Als je daarmee rekening houdt doet hij het gewoon goed.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:44
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Menchov moet eigenlijk met voorsprong de afdaling in gaan.
MWah, vorig jaar in de Giro had 'ie toch geen problemen in de afdaling.
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:44
Gesink nu wat meer naar voren gelukkig.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:44
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoezo wil je ze vergelijken? Zoals ik al zei is VDB meer dan 3 jaar ouder.
Yah, maar dan moeten we nog jaren wachten voor we die Belgen kunnen overtreffen. Ze zijn zo irritant nu
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:44
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:43 schreef Ericr het volgende:
Gesink nog steeds op voor hem onbekend terrein, Vuelta is toch andere koek dan een derde week Tour. Als je daarmee rekening houdt doet hij het gewoon goed.
Hij is nog jong idd.
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:44
Gesink verstandig op kop aan het rijden, dan kan hij tenminste zijn eigen tempo weer rijden.
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:44
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoezo wil je ze vergelijken? Zoals ik al zei is VDB meer dan 3 jaar ouder.
Je kunt ook Schleck en Gesink vergelijken en dan zien dat Schleck wel met tempoversnellingen om kan gaan en Gesink duidelijk minder.
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:44
lamzakken
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:45
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:44 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Je kunt ook Schleck en Gesink vergelijken en dan zien dat Schleck wel met tempoversnellingen om kan gaan en Gesink duidelijk minder.
Yah, Gesink is geen Schleck, maar das dan ook wel het top-talent van die generatie.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:45
Kom op titi, recht blijven in de afdaling
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Schleck weer!
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:43 schreef Ericr het volgende:
Gesink nog steeds op voor hem onbekend terrein, Vuelta is toch andere koek dan een derde week Tour. Als je daarmee rekening houdt doet hij het gewoon goed.
Toch is dit wat tegenvallend.

VDB2 is ook een angsthaas trouwens, mag ook weleens een speldenprikje proberen.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:45
omg
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:45
Schleck
RedFever007maandag 19 juli 2010 @ 16:45
Kworkmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Contador stopt niet?
Krambomaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Ketting eraf bij Schleck
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
omg
TheArtmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Materiaalpech
DatMeenJeNietmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Godverdomme.
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Wahaha
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:45
Haha, Schleck sloopt zijn fiets. Dat kost hem de Tour
Silenusmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
BoerBertmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
CONTADOR
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Kapotte fiets voor Schleck
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:45
dDaar gaat COntador!!!!!
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Wat een moment .
Knallertmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Ketting er af!
Reddiablomaandag 19 juli 2010 @ 16:45
ahahaha Contador als een puto
Bruce117maandag 19 juli 2010 @ 16:45
OMG wat zuur.
DatMeenJeNietmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
En de tour is over.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Dit is niet leuk
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
WAt een gerommel.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:45
Schakelt verkeerd
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Schleck verliest hier zo zijn 2e plek
Joost-mag-het-wetenmaandag 19 juli 2010 @ 16:45
Lap, het motortje in z'n fiets is kapot !
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:46
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:46
Pech, pech, pech. Daar sta je dan met je showgedrag.
Reyamaandag 19 juli 2010 @ 16:46
Faal.
RedFever007maandag 19 juli 2010 @ 16:46
Zo de tering, arme Slek
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:46
Menchov wel weer heel sterk.
VeX-maandag 19 juli 2010 @ 16:46
Ketting eraf als je wilt ontsnappen.
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:46
Dit wil je niet, was hij eindelijk lost, dan gebeurt er dit.
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:45 schreef marcodej het volgende:

[..]

Toch is dit wat tegenvallend.

VDB2 is ook een angsthaas trouwens, mag ook weleens een speldenprikje proberen.
Tegenvallend? Het is zijn eerste echte Tour, je moet van hele goede huize komen wil je er dan gelijk staan.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:46
En dit gaat hem op minuten komen te staan als hij er niet bij komt voor de top
Bonobo11maandag 19 juli 2010 @ 16:46
OMG
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:46 schreef RedFever007 het volgende:
Zo de tering, arme Slek
Erg zonde idd. Maar hij had ook wel een beetje last van hoogmoed gisteren.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:46 schreef Reya het volgende:
Faal.
Hoe noem je dit een faal? Gewoon pech
Joost-mag-het-wetenmaandag 19 juli 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Contador stopt niet?
Waarom zou hij dat doen ? Heeft Schleck gewacht toen Contador in de kasseienrit materiaalpech had ?
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:46
Dat is nog eens een surplace
Ofyles2maandag 19 juli 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:45 schreef Reddiablo het volgende:
ahahaha Contador als een puto
Leuk toch?
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Hij zit niet ver denk ik.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:47
Jammer. Maar ergens gun ik het Schleck wel met zijn nonchalante gedrag en dat domme gedol van hem
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Moet je maar goed schakelen.
SteveBudinmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Dat was niet het moment voor een surplace Andy
j0rdiiiimaandag 19 juli 2010 @ 16:47
HOE KAN DIT
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:47
Wtf een lopende telefoon ofzo
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Hij komt wel terug.

En Contador is idd niet zoals vorig jaar.
opgebaardemaandag 19 juli 2010 @ 16:47
was er niet een ongeschreven regel...?
DatMeenJeNietmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Armstrong had gewacht.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Hij zit er toch nog kort achter.
fioooonmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
Geen schakelprobleem... dus die ketting kan er nog een keer afvallen ben ik bang.
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:47
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

Tegenvallend? Het is zijn eerste echte Tour, je moet van hele goede huize komen wil je er dan gelijk staan.
Tuurlijk, maar ik had het puur over deze beklimming. Hij hoorde gewoon bij de eerste vijf te zitten en niet bij de Hesjedals en Armstrongs van deze wereld.

Overall is zijn prestatie gewoon prima ja. Zesde is uitstekend.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:48
Prima moment voor Menchov om eens iets te proberen
RedFever007maandag 19 juli 2010 @ 16:48
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:47 schreef Gitank2 het volgende:
Wtf een lopende telefoon ofzo
idd ja zoiets
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:48
Gesink lost in groep VDB
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:48
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
was er niet een ongeschreven regel...?
Ja, in principe moet een prof altijd weten hoe hij moet schakelen.
SteveBudinmaandag 19 juli 2010 @ 16:48
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
was er niet een ongeschreven regel...?
Ze hebben al een keer gewacht in de ardennen, je kan niet blijven wachten.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:48
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik had het puur over deze beklimming. Hij hoorde gewoon bij de eerste vijf te zitten.

Overall is zijn prestatie gewoon prima ja. Zesde is uitstekend.
Hij moet verder naar voren in de groep zitten.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:49
Gesink net niet goed genoeg.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:49
Natuurlijk wacht hij niet, dan moeten ze allemaal wachten met 20 man ?
Felagundmaandag 19 juli 2010 @ 16:49
Kom op Gesink, nu niet meer lossen.
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:49
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, in principe moet een prof altijd weten hoe hij moet schakelen.
Precies. Maar het is wel een lullige manier om op achterstand te komen.
Joost-mag-het-wetenmaandag 19 juli 2010 @ 16:49
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:48 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ze hebben al een keer gewacht in de ardennen, je kan niet blijven wachten.
Daarnaast , toen Contador lekreed in de kasseienrit heb ik Schleck alleen maar fors zien doorgeven met Cancellara hoor ...
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:49
Zelfs nu lijken ze toch niet echt vol door te durven rijden
Federer-fanmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:46 schreef VeX- het volgende:
Ketting eraf als je wilt ontsnappen.
Royal Sadness.
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Kom op Gesink!
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Daarnaast , toen Contador lekreed in de kasseienrit heb ik Schleck alleen maar fors zien doorgeven met Cancellara hoor ...
Had Contador lek? Die was toch teruggeslagen door de valpartij?
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Moet je de trui maar eren i.p.v. nonchalant er mee omgaan.
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
zo het is nu wel echt contador tegen schleck
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Gesink is gewoon echt niet goed. Jammer.
knepmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoezo wil je ze vergelijken? Zoals ik al zei is VDB meer dan 3 jaar ouder.
Ze concurreren nu toch met elkaar om een top 5 positie?
Tuurlijk heeft Gesink een aardige toekomst in het vooruitzicht .
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:50
Nee, geen Cancellara of Hamilton/Ullrich om de boel stil te leggen
j0rdiiiimaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Schlek, kom op!
Drassssmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Gesink is gewoon net 1 tandje minder. Is niet erg. Volgend jaar gewoon weer wat sterker.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Hup Gesink!
jakkopmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
Jose "Gesink moet toch stilaan beginnen in te zien dat VDB2 een betere klimmer is"

leer nou eens dat Gesink langzaam op gang komt
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:50
Gesink.

Hij is nog wel een paar jaar nodig om hier mee te kunnen met de beteren
Beregdmaandag 19 juli 2010 @ 16:50
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:50 schreef marcodej het volgende:
Gesink is gewoon echt niet goed. Jammer.
echt niet goed is natuurlijk wel een beetje overdreven.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:51
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:50 schreef Ericr het volgende:
Moet je de trui maar eren i.p.v. nonchalant er mee omgaan.
Ik vind het juist geweldig hoe Schleck de tour rijdt. Alsof hij echt geniet. Puur geniet.
Venga_IImaandag 19 juli 2010 @ 16:51
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:50 schreef marcodej het volgende:
Gesink is gewoon echt niet goed. Jammer.

Hoort bergop ook vandaag gewoon weer bij beste 10
JohnDDDmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
wat een baas die schleck
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
Gesink alleen in de afdaling, dat zou wel minder zijn voor hem.
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:51
Hopelijk geen valpartijen..
Dreassicmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
Gesink net weer niet, boogerd v2.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
Schleck sluit zo weer aan.
Zwansenmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
Gesink wint in elk geval wel op Basso en consorten.
Bonobo11maandag 19 juli 2010 @ 16:51
Gaat Samsan Andy zoek rijden?
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:51
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:50 schreef jakkop het volgende:
Jose "Gesink moet toch stilaan beginnen in te zien dat VDB2 een betere klimmer is"

leer nou eens dat Gesink langzaam op gang komt
Op dit moment is VDB2 de betere klimmer. Gesink is vooral bezig met lossen/terugkomen terwijl VDB bijna altijd er gelijk bij zit
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
Toch maar 15 seconden. Schleck heeft echt wel meet tijd verloren met zijn materiaalpech. Toch duidelijk beter bergop dan Contador.
TheArtmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:50 schreef jakkop het volgende:
Jose "Gesink moet toch stilaan beginnen in te zien dat VDB2 een betere klimmer is"

leer nou eens dat Gesink langzaam op gang komt
José is altijd zo geweest, zeker als het iemand van Lotto betreft. Hij heeft er zelf gewerkt.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:51
Laat er alsjeblieft geen ramp gebeuren
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:51
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vind het juist geweldig hoe Schleck de tour rijdt. Alsof hij echt geniet. Puur geniet.
Dan moet je een tourtocht gaan rijden, dit is strijden.
j0rdiiiimaandag 19 juli 2010 @ 16:52
Ducrot
TheArtmaandag 19 juli 2010 @ 16:52
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Dreassic het volgende:
Gesink net weer niet, boogerd v2.
Wat een onzin
#ANONIEMmaandag 19 juli 2010 @ 16:52
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Op dit moment is VDB2 de betere klimmer. Gesink is vooral bezig met lossen/terugkomen terwijl VDB bijna altijd er gelijk bij zit
Gesink is ook 3 jaar jonger
Scorpion_17maandag 19 juli 2010 @ 16:52
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Venga_II het volgende:

[..]


Hoort bergop ook vandaag gewoon weer bij beste 10
Schleck is een leeftijdsgenoot en rijdt in de gele trui..
Citizen.Erasedmaandag 19 juli 2010 @ 16:52
Door materiaalpech op achterstand is wel erg zuur.
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:52
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

echt niet goed is natuurlijk wel een beetje overdreven.
Hij kan gewoon een klasse beter. Normaal gesproken wordt hij er niet afgereden door de Gadrets en Hesjedals van deze wereld.
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:52
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

José is altijd zo geweest, zeker als het iemand van Lotto betreft. Hij heeft er zelf gewerkt.
Ach, wij zouden ook zo zijn als Gesink net iets beter zou zijn
TheGeneralmaandag 19 juli 2010 @ 16:52
Jammer .. Hier had Schleck tijd op Contador kunnen pakken..
DatMeenJeNietmaandag 19 juli 2010 @ 16:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Wombcat het volgende:
Toch maar 15 seconden. Schleck heeft echt wel meet tijd verloren met zijn materiaalpech. Toch duidelijk beter bergop dan Contador.
En dat maakt dit zo zonde, dit kon een prachtige strijd worden.
SteveBudinmaandag 19 juli 2010 @ 16:53
Dit breekt de koers wel open
Boltermaandag 19 juli 2010 @ 16:53
Dit is wachten op de eerste die eraf vliegt...:{
Lann555maandag 19 juli 2010 @ 16:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gesink is ook 3 jaar jonger
Yah, dat weet ik ook wel. Maar op dit moment is VDB2 de betere klimmer. Misschien over 3 jaar niet meer, maar we zullen wel zien. Ze zullen de komende 5-10 jaar wel vaak in elkaars vaarwater zitten
Ericrmaandag 19 juli 2010 @ 16:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:52 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hij kan gewoon een klasse beter. Normaal gesproken wordt hij er niet afgereden door de Gadrets en Hesjedals van deze wereld.
Derde week en daar heeft Gesink nog geen ervaring mee. Komt wel vaker voor dat die derde week het lichaam opeens nee zegt.
knepmaandag 19 juli 2010 @ 16:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Op dit moment is VDB2 de betere klimmer. Gesink is vooral bezig met lossen/terugkomen terwijl VDB bijna altijd er gelijk bij zit
Inderdaad.
Ascendancymaandag 19 juli 2010 @ 16:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dan moet je een tourtocht gaan rijden, dit is strijden.
Hij rijdt toch echt prima in de beklimmingen.
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:53
Renaat vertelt het vader Voeckler verhaal .
marcodejmaandag 19 juli 2010 @ 16:53
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:51 schreef Venga_II het volgende:

[..]


Hoort bergop ook vandaag gewoon weer bij beste 10
Hij wordt er nu afgereden door Gadret en Hesjedal. Normaal gesproken gebeurt hem dat niet. Hij heeft gewoon een slechte dag.
Breekfastmaandag 19 juli 2010 @ 16:54
Is het niet een ongeschreven regel /netjes om te wachten op je directe concurrent als die materiaalpech heeft?
Wie wil nu zo de tour winnen?
DiegoRibasdaCunhamaandag 19 juli 2010 @ 16:54
Vader van Voeckler verhaal bij Sporze
Gitank2maandag 19 juli 2010 @ 16:54
Menchov kan Sanchez volgen
Bismarckmaandag 19 juli 2010 @ 16:54
Voeckler voor de etappewinst?
Ambrosiusmaandag 19 juli 2010 @ 16:54
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Is het niet een ongeschreven regel /netjes om te wachten op je directe concurrent als die materiaalpech heeft?
Wie wil nu zo de tour winnen?
Je had willen zien dat Contador daar ook 30 seconden ging staan? En de rest van de top 15 dan? Ook wachten zeker.. .
SaintOfKillersmaandag 19 juli 2010 @ 16:54
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:54 schreef Breekfast het volgende:
Is het niet een ongeschreven regel /netjes om te wachten op je directe concurrent als die materiaalpech heeft?
Wie wil nu zo de tour winnen?
Dit is geen materiaalpech, dit is verkeerd schakelen, dat ligt toch aan de renner zelf.