Hallo

ook al is er hier 61 dagen

niet gepost, we hebben niet echt stil gezeten.
Overbuurman en beste vriend (ook in voorgaande topics te zien geweest) is flink aan het verbouwen dus daar is veel tijd door gebracht. Tussendoor hebben we nog wat zaken in ons eigen huis en de tuin kunnen doen.
Allereerst de bijkeuken kast. We wilde graag om de vloerverwarmingsunit een kast maken zodat deze uit het zicht verdween maar we ook wat extra plankjes kregen.
Eerst werd de kast gemaakt op de plek waar die moest komen
![26februari20112.jpg]()
Daarna geplamuurd en gegrond
![5maart20114.jpg]()
![5maart20119.jpg]()
En sinds gisteren ook in de eerste laklaag
![16april201129.jpg]()
Nu wordt hij op zijn plek gezet en dan krijgt hij zijn laatste laklaag.
De achtertuin wilde we al een tijdje aanpakken maar we hadden niet echt een idee wat we precies wilde. Wat wel zeker was was dat er achter tussen de schuur en de schutting met de buren een veranda moest komen. Daar waar eerst de voliere zat
![5maart20113.jpg]()
De balken die uit de voliere kwamen en nog goed zijn hebben we hergebruikt. Alleen de staanders zijn nieuw.
![21maart2011.jpg]()
![21maart20113.jpg]()
Inmiddels zijn de liggende balken ook wit. Er moet nog een dak op maar we zijn er nog niet helemaal over uit wat. Niet de standaard golfplaat iig.
Verder komt er een houtenvloer en moet er natuurlijk nog een loungeplek zijn.
Er is inmiddels ook een tuinplan gemaakt dus we gingen op zoek naar bielzen. Deze zijn het geworden
![2april20113.jpg]()
Er komen 4 bakken, vanuit het huis gezien eentje links tegen de schutting om de grote vaste planten heen, dan een grindpad, een grote bak die gedeeld wordt in 3 delen waarbij de middelste een vijver wordt, dan een bestraat pad en dan tegen de garage aan 2 bakken. Eentje met beplanting en de anderen alleen als verhoging voor het konijnenhok en de vuilnisbakken en kliko.
Ik kan het helaas niet duidelijker maken op dit moment, we hebben het nog niet uit "getekend" in paint.
De start was een paar weken geleden (het is ook wel een zoveel maanden plan...). Eerst alles opruimen met hulp van de ouders van
![3april20112.jpg]()
Het terras af maken
![3april2011.jpg]()
Dan uitmeten en hoogte bepalen
![3april20113.jpg]()
Middelste bak
![3april20115.jpg]()
![3april20116.jpg]()
En dan komt de laatste biels niet uit
![16april201119.jpg]()
Dus weer even herstellen en dan is ie "klaar".
Bielzen lijmen
![16april201122.jpg]()
En dan ziet ie er nu zo uit
![16april201123.jpg]()
Die balken geven aan waar de scheiding van de bakken komt. Het middelste gedeelte wordt nog een biels hoger met een hardsteen afdekplaat om de vijver wat hoger te maken.
Nu moet er dus nog een stuk afgegraven worden voor de vijver en de andere bakken moeten meer grond krijgen.
Een van de bakken naast de garage is ook bijna klaar
![16april201121.jpg]()
1 van de bielzen moet nog door "midden" geslepen worden.
Verder is de radiatorbekleding gelakt
![16april20113.jpg]()
![16april20114.jpg]()
De "drie-cirkel-plaat" is een plaat waar straks 3 hanglampen aan bevestigd gaan worden. Deze worden dan trapsgewijs opgehangen en komen boven de salontafel.
Verder zijn een deel van de plinten van de woonkamer op maat gemaakt en voor de laatste keer gelakt.
![16april201128.jpg]()
De deuren tussen woonkamer en bijkeuken en tussen de hal en woonkamer moesten nog gelakt worden. Als eerste heb ik de deur tussen de hal en woonkamer gedaan
![16april201130.jpg]()
Deze kan geplaatst worden en dan kan ik mss weer eens een nacht goed slapen. Ons lieve beestjes komen normaal niet boven en kunnen dat nu wel doordat de deur er niet in zit. Nu krijgen we dus iedere avond, nacht en ochtend een miauw-concert..

slaapt er doorheen maar ik ben een lichte slaper en dus word ik er iedere keer weer wakker van
Dat was het weer voor nu. Het loopt dus allemaal nog wel wat door. Excuses voor de lange update en vele foto's..