abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:17:13 #51
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100439741
Rally kan je onze dramatrap geen make-over komen geven? Mag je daarna je spieren ontspannen in de hot-tub :D.

Er is weer goed wat werk verzet *O*. Ben erg benieuwd naar jullie tuin als die straks af is!
pi_100439851
Hebben jullie ledlampen in de trap verwerkt?
Hoe hebben jullie die geplaatst me de kabel?
Komt de kabel in de kelderkast uit?

Ziet er allemaal heel mooi uit!
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:55:57 #53
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_100441756
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:17 schreef twentemeisje het volgende:
Rally kan je onze dramatrap geen make-over komen geven? Mag je daarna je spieren ontspannen in de hot-tub :D.

Er is weer goed wat werk verzet *O*. Ben erg benieuwd naar jullie tuin als die straks af is!
Ik wil julie trap wel verven hoor. No problem.
Alleen het schuren ervan vind ik niet zo'n leuk idee. Dus als jullie hem schuren dan kom ik wel schilderen hoor :D

@Ml: dank je wel. :@

@Bobenjanneke: Ik heb het in mijn laatste post uitgelegd ;)
Maar heb het nog even gekopieerd.

we hebben simpele led lampjes bij het grote Zweedse warenhuis gekocht. De omtrek van de lampjes hebben we eerst uit de trap gehaald. Volgens mij heeft vriendlief dat gedaan met een cirkelboor maar dat weet ik niet zeker. Vervolgens hebben we de "tunnels" gemaakt voor de bedrading. Deze komen bij ons uit in de trapkast.
Eigenlijk is het vrij simpel.

Als je nog wat meer info wilt hebben dan laat het me even weten. Dan leg ik (of eerlijk gezegd vriendlief) het wat specifieker uit.
pi_100442423
Heb net ff vlug met ctrl f op trap gezocht en kwam voorbij de keuken,

En die is wel zo mooi!!

Het plaatsen en boren van de lampen snap ik, alleen hoe de tunnels gemaakt zijn niet.
pi_100442701
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Heb net ff vlug met ctrl f op trap gezocht en kwam voorbij de keuken,

En die is wel zo mooi!!

Het plaatsen en boren van de lampen snap ik, alleen hoe de tunnels gemaakt zijn niet.
Vermoed gewoon plastic buizen (elektriciteitspijp) naar de meterkast?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100443231
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vermoed gewoon plastic buizen (elektriciteitspijp) naar de meterkast?
Nou je het zo zegt, lijkt me dat heel logisch!
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:30:12 #57
248562 Rallydame
pi_100443618
Bij ons was het nog makkelijker. Onder de trap zit een kast dus we hebben alleen maar gaten geboord (zoals je zou doen om iets op te hangen en zou voor zien van een plug) die dus de tunnels vormen. Geen buisjes gebruikt dus..
Schuin in de zijkanten geboord maar dat lijkt dus op een tunnel vandaar dat ik het zo noem. :-D
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:31:13 #58
248562 Rallydame
pi_100443657
Ow en bedankt voor het compliment over de keuken. Wij zijn er gelukkig ook nog steeds erg blij mee..
pi_100443854
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:30 schreef Rallydame het volgende:
Bij ons was het nog makkelijker. Onder de trap zit een kast dus we hebben alleen maar gaten geboord (zoals je zou doen om iets op te hangen en zou voor zien van een plug) die dus de tunnels vormen. Geen buisjes gebruikt dus..
Schuin in de zijkanten geboord maar dat lijkt dus op een tunnel vandaar dat ik het zo noem. :-D
Ik snap hem, hoe de vork in de steel zit.
Bedankt voor de info!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 08:49:45 #60
248562 Rallydame
pi_107168876
Goedemorgen,

het is alweer 169 dagen geleden dat ik (of iemand anders) hier wat heeft gepost. We zijn nog steeds aan het klussen hoor. Al zijn het natuurlijk niet meer van die grote klussen als in de overige topics.

De vakkenkast die in de laatste posts stonden is inmiddels af en staat op zijn plek.
Op de planning staat nog zoveel dus er komt vast nog wel iets dat we laten zien.
Vandaar alvast een schopje... ;)
pi_107181912
Leuke lamp!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:21:49 #62
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107189533
Dit is toevallig meis, ik heb vandaag nog aan je gedacht! Hoe is het? Doe es ff een fotootje van die kast op zijn plek! :*

Deze schop reminds me dat ik ook echt nog een topic moet openen voor het eindresultaat hier en de verbouwing van de zolder straks. Ik had eigenlijk de verbouwing van de zolder van mijn zusje moeten posten, daar heeft mijn lief echt iets prachtigs van gemaakt O+.
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 20:48:24 #63
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_107193974
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:49 schreef Rallydame het volgende:
Goedemorgen,

het is alweer 169 dagen geleden dat ik (of iemand anders) hier wat heeft gepost. We zijn nog steeds aan het klussen hoor. Al zijn het natuurlijk niet meer van die grote klussen als in de overige topics.

De vakkenkast die in de laatste posts stonden is inmiddels af en staat op zijn plek.
Op de planning staat nog zoveel dus er komt vast nog wel iets dat we laten zien.
Vandaar alvast een schopje... ;)
Kleine klusjes zijn ook klusjes hoor ! En passen ook prima in dit topic :P *O*
Maar fijn om te horen dat jullie nog steeds bezig zijn !
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:06:20 #64
248562 Rallydame
pi_107218820
Aan mij gedacht??? :@ Toch niets ergs he??

We gaan dit weekend weer een grote klus doen namelijk: de muren in het trappegat latexen. Ik zal dan meteen even nieuwe foto's maken van de dingen die nog niet gepost zijn (of ik vergeten ben dat ik al heb gepost)
pi_107219885
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:06 schreef Rallydame het volgende:

We gaan dit weekend weer een grote klus doen namelijk: de muren in het trappegat latexen. Ik zal dan meteen even nieuwe foto's maken van de dingen die nog niet gepost zijn (of ik vergeten ben dat ik al heb gepost)
Succes met texen!
pi_107224402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:06 schreef Rallydame het volgende:

Nee joh :D Ik vroeg me gewoon af hoe het met je is! :*
  maandag 30 januari 2012 @ 08:16:41 #67
248562 Rallydame
pi_107391736
Met ons gaat het goed hoor. :) Afgelopen weken druk geweest met van allerlei andere zaken dan klussen maar ach... dat halen we wel weer in ;)
Hoe is het in huize TM? Met het huis en de bewoners?

Even een fotoloze update. Als ik het kabeltje heb gevonden zal ik de foto's uploaden.
Vrijdagochtend op tijd begonnen met de muren in het trappegat te schuren en de deukjes op te vullen.
Op de overloop moesten de muren nog een keertje gewit worden dus als we dan toch bezig zijn... maar meteen doen :).

Ondertussen waren de muren van het trappegat droog dus meteen door met andere kleur latex.
Terwijl die muren aan het drogen waren zijn we alle benodigdheden gaan halen voor komende klussen (geen excuus meer dat we ergens niet mee verder kunnen omdat het niet in huis is ;) )

's avonds in de schuur bezig geweest om de plastic schrootjes van het plafond te halen. Zaterdagochtend stond een bezoek aan de stort gepland dus maar meteen alles mee nemen wat kon.
Bovendien konden we zo meteen zien wat de conditie van de dakplaten is. Deze zijn echter aan vervanging toe en dat kunnen we dan in het voorjaar doen.

Zaterdag weer op tijd op. Op de zolder lag nog oude vloerbedekking dus ach... die ook maar verwijderd om mee te nemen naar de stort. Met een volle aanhanger en busje hebben we alles afgevoerd. In de middag bezig geweest met het in elkaar zetten van een kastje en het herstellen van de keukenmuur (beetje verf bijwerken en deukjes plamuren).

Zondagochtend de muren in het trappegat nog een keer gelatext en veel opgeruimd. Vanaf 14.00 uur hebben we toch maar besloten nog wat weekend te vieren en hebben we lekker rustig aan gedaan.

Donderdag wordt weer een klusdag en dan staat er op het programma : trapopgang zolder witten, plafond badkamer witten en 2 muren in het trappegat witten. En waar we verder nog aan toe komen ;)
pi_107405743
Na je post van vandaag maar alle 4 de delen teruggelezen, maar wat is het mooi geworden zeg!
En wat een leuke katten heb je :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:22:37 #69
248562 Rallydame
pi_107546230
Dank je wel jdel :)

Gisteren weer 2 muurtjes gewit in het trappegat, ook het plafond in de bakamer gedaan (was nodig na een lekkage die we op zolder hebben gehad) en de muurtjes naast de zoldertrap zijn gewit.

Zondag maar eens een kritische opruimdag inplannen. We hebben ondertussen best wat "zooi" verzameld.

Maandag gaat vriendlief op de zolder verder met vloerdelen en laminaat leggen.

We hoeven ons de komende tijd niet te vervelen ;)
pi_107546804
Weer hard gewerkt zo te horen :)
Ik had je nog een berichtje gestuurd over je katjes, vind ze zo leuk haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')