abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 10:04:31 #1
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_74532998
En zo was ineens deel 2 ook al dicht.. Had het zelf niet eens door vandaar dat ik vanavond maar even een goede samenvatting zal plaatsen. Heb nu niet alles daarvoor hier
Hier zijn iig alvast de links naar de vorige topics deel 1 en deel 2.

En dan nu maar even verder waar ik gebleven was...

Vrijdag overdag heeft nog wat kunnen klussen in huis terwijl ik naar mijn directeur luisterde over het feit dat wij er ook echt aan moeten geloven. Er komt een reorganisatie en helaas horen er dit keer ook ontslagen bij. Hoe en wat horen we pas begin december maar zoals het hoort moet er 4 weken van te voren aangekondigd worden dat het zo is.
Wat het concreet voor mijzelf betekent wordt pas in de week van 8 december duidelijk dus we wachten nog even af...
Maar goed... het klussen...

Vrijdag heeft nog wat aan de kranen in de badkamer kunnen doen en zijn de sleuven voor de leidingen nu ingesmeerd en zit alles in de muur. Ook zijn de vloertegels gevoegd en is de toilet boven weer helemaal dicht gemaakt

Ook is de vensterbank op de slaapkamer geplaatst. Die kamer is nu op de vloer en lamp na af.

Zaterdag zijn we vroeg begonnen en hebben we dus het een en ander weer kunnen doen. Ik heb de deuren van de toilet boven en de trap naar zolder kunnen lakken. Die hebben beide nog een laklaag nodig dus dat is iets voor deze week.
Ook zijn het toiletraam en kelderraam nu definitief klaar. De achterpui, de kiepraampjes van het keukenraam staan ook in de lak en zijn dus klaar. Het voorraam heb ik zijn tweede laklaag kunnen geven en is qua lakken klaar. De ramen moeten allemaal nog wel schoongemaakt worden maar dat kan ook steeds een beetje als je een paar minuten over hebt...
Boven was al begonnen met het latexen van de muur rondom het raam. Dat ging toch gemakkelijker alleen. De andere muur en het plafond hebben we met z'n tweeën gedaan. Dat karwei is ook klaar

Toen was het tijd voor de andere 2 muren. Daar wilden we graag horizontale strepen in de kleuren, blauw, groen, bruin en wit (RAL 9010). Dus er moest geplakt worden:

Na het plakken, bepalen welke banen geverfd konden worden en welke kleuren we dan konden verven was het tijd om te beginnen met kleur . met de kwast vooruit voor zijn moeder met de roller en ik met een andere kleur "erachter aan" op een andere baan. Het eindresultaat (nog met plakband) zag er dan ook zo uit

Ondertussen was de vader van de drempel van de toilet in de blanke lak aan het zetten. Dus die is ook klaar

Zondag kwamen mijn ouders weer helpen . Mijn vader ging samen met de vloer in de bijkeuken leggen en ik ging samen met mijn moeder weer verder met de strepen op de voorkamer. Het was tijd voor blauw. De enige baan die we nog konden doen zonder de andere tape te verwijderen en nieuwe te plakken op de bestaande strepen.
Alleen was het blauw niet wat er was gehoopt... Het kwam nog niet in de buurt zeg maar...

Het had veel lichter moeten zijn dus werd er wat wit bijgegooid en gemengd terwijl ik de tape ging verwisselen op de bovenste baan na.

De strepen zien er erg strak uit als de tape eraf gehaald is. Dat viel ons zeker niet tegen. Zo hier en daar moet er natuurlijk wat bijgewerkt worden straks maar dat was te verwachten. Enfin... de blauwe baan moest weer wit worden als ondergrond dus heb ik die baan en degene die wit moesten worden maar vast gedaan

Van boven naar beneden gezien moeten de volgende banen nog:
bovenste (moet blauw worden), baan 2 (die moet groen maar kan pas als allerlaatste gedaan worden), baan 6 (onder tegen de eerste groene baan wordt blauw), baan 8 (onder tegen de 2e groene baan moet nog 1 keertje wit krijgen), baan 10 (onder tegen de 3e groene baan aan, wordt blauw) en baan 12 (tussen de groene en bruine in, moet nog een keertje wit worden).
Kortom er is nog wel wat te verven maar wit zal ik morgen af kunnen maken en ik hoop ook dan het blauwe nog te kunnen doen. Het plakken van de banen kost echt het meeste tijd.
Ondertussen zat mijn moeder weer eens op de trap . Maar die is nu eindelijk kaal . Hij kan dus geschuurd en geplamuurd worden

Beneden waren mijn paps en de bijkeuken dus aan het betegelen. Dat ging allemaal goed en aan het einde van de dag lag deze er dus ook in

Dankzij vriend Udo zit het schakelmateriaal van de toilet boven op z'n plek en heeft ook de voorkamer nu een lichtschakelaar. Daar kan het overige schakelmateriaal pas geplaatst worden als de onderste witte baan droog is dus met een beetje geluk morgenmiddag
Ook hebben mijn paps en Udo de strijd met de kabel voor tv en telefoon voortgezet want die brak een paar weken geleden ergens halverwege de buis af. Buiten werd dus een gat gegraven, buis opengemaakt en opnieuw kabels getrokken stukje voor stukje. Die kabels zijn nu ook waar ze moeten zijn dus nu kunnen we ook ooit nog de indeling veranderen van de tv zonder kabels over de vloer te moeten laten lopen

Kortom... de laatste dagen is er weer heel wat gebeurd. Vanavond dan even een samenvatting maken van de andere delen maar dan hebben jullie nu alvast iets om te lezen
Fijne dag vandaag en tot straks
  maandag 9 november 2009 @ 10:41:33 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74533826
Kijk, dat wordt wat.
Al vind ik je streepjes wel erg heftig...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74534664
Mooi de tegels van de bijkeuken.
Ik vind de strepen echt cool hou daar wel van (wel bij iemand anders ik wil dan steeds wat anders).
Vind het zonder blauw ook heel mooi overigens.

Balen van je werk maar zal duimen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74539040
quote:
Ondertussen zat mijn moeder weer eens op de trap . Maar die is nu eindelijk kaal
Ik las hem even wat anders .
Leuk die strepen!

Volgens mij wordt er nu in de helft van de topics hier in K&W geschilderd .
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:01:55 #5
248562 Rallydame
pi_74563014
Ik had het er ook misschien wat raar neergezet

Vandaag op de planning:
- CV ketel plaatsen op zolder (komt collega van mee helpen)
- Hopelijk lukt het om ook de verwarming op de voorkamer te hangen want dan kan ik die lakken (laatste keer)
- 2 witte strepen een 2e laag latex geven
- de overige strepen (3x blauw 1x groen) latexen 2 of 3 keer
- de deur van de voorkamer aflakken
- deurkozijn toilet boven aflakken
- deurkozijn zoldertrap aflakken
- zolder- en toiletdeur aflakken aan 1 kant

heeft morgen examen dus die gaat vanaf de middag leren dus kan ik lekker in alle rust verven
Gelukkig kan ik op tijd weer vertrekken uit Hoofddorp vandaag anders zou ik het helemaal niet halen wat ik allemaal wil doen
pi_74584937
Ook hier moet ik natuurlijk weer meekijken!

It all comes together now Rally, het ziet er mooi uit! Leuk ook die strepen, en je Eiffinger-behangetje .

What's the verhuisplanning? Dan zijn jullie eindelijk lekker weer samen op je eigen plekkie!
  woensdag 11 november 2009 @ 10:14:00 #7
248562 Rallydame
pi_74596598
Dank je

Ik zou het allerliefste voor mijn verjaardag in zitten (12 dec) want dan kan ik die daar lekker vieren. Dat is al over een maand dus dat wordt nog flink aanpoten maar vooralsnog denk ik dat het moet lukken. We zijn natuurlijk wel afhankelijk van een aantal mensen en factoren. Badkamer moet nog even gladgestreken worden (lees dikke laag opgezet worden) en als dat droog is kan er pas betegeld worden. Dat zal het grootste struikelpunt zijn denk ik zelf.
Rest moet wel goed komen...

Mijn eigen planning heb ik gisteren helaas niet kunnen halen maar dat is compleet mijn eigen schuld . Na het eten ben ik niet meer terug gegaan naar het huis en dus kon ik de kozijnen en deur niet meer lakken.
De strepen heb ik 's middags wel allemaal kunnen doen dus nog een beetje bijwerken en dan is die kamer ook klaar op vensterbank en radiator na.
CV ketel hangt mooi op zolder dus nu kunnen we daar ook gaan meten waar dan exact de wasmachine en droger komt zodat we zeker weten dat daar alles op z'n plek zit.
heeft zometeen examen en kan misschien later nog wat in het huis doen. Zijn auto is echter ook stuk dus die behoeft ook nog wel wat aandacht
Maar het komt goed....
  donderdag 12 november 2009 @ 08:51:50 #8
248562 Rallydame
pi_74625157
De toilet boven is af
Alleen de deur moet er nog in maar voor de rest is ie klaar

Ook de strepen-muren op de voorkamer zijn klaar. Moet alleen nog eventjes wat bijwerken aan de zijkanten waar de afplaktape heeft gezeten maar dat kan ik vanmiddag doen.
Radiator hangt dus kan afgelakt worden en de deur moet ik nog steeds doen. Zaterdag de vensterbank erop en weer een kamer klaar

Vandaag weer een korte werkdag voor mij en dan kan ik weer verder met verven. Toch ideaal om nu wat extra te kunnen klussen.
pi_74625346
quote:
Op donderdag 12 november 2009 08:51 schreef Rallydame het volgende:
De toilet boven is af
Alleen de deur moet er nog in maar voor de rest is ie klaar

Ook de strepen-muren op de voorkamer zijn klaar. Moet alleen nog eventjes wat bijwerken aan de zijkanten waar de afplaktape heeft gezeten maar dat kan ik vanmiddag doen.
Radiator hangt dus kan afgelakt worden en de deur moet ik nog steeds doen. Zaterdag de vensterbank erop en weer een kamer klaar

Vandaag weer een korte werkdag voor mij en dan kan ik weer verder met verven. Toch ideaal om nu wat extra te kunnen klussen.
fijn, maarehh die deur is wel fundamenteel hoor
Lekker hoeveel kamers zijn er nu klaar?

Neem je steeds wat uurtjes op?
  donderdag 12 november 2009 @ 10:33:03 #10
248562 Rallydame
pi_74627289
Vorige week heb ik 3 uurtjes meer gemaakt en aangezien we niets mogen schrijven moet ik die ergens anders opnemen. Diezelfde week kon dat niet dus werd dat deze week en afgelopen dinsdag.
Morgen werk ik ook weer meer uurtjes in Hoofddorp waardoor ik die uren meer heb om vandaag op te nemen. Kost me dus ook geen uren... ze zijn gewoon nooit geschreven in het urenregistratiesysteem

Deur van toilet wil ik vandaag nog een keertje lakken dus die kan nog niet gehangen worden. Is nog niet naar mijn zin nu...
Als ie droog is kan ie er in dus zal niet lang meer duren voor we weer achter gesloten deur kunnen toiletteren... Nu is het beneden namelijk achter een gordijn.

Slaapkamer en kastkamer (achterkant boven dus) zijn nu helemaal klaar op de laminaatvloer na. Voorkamer moet radiator en deur nog een keer gelakt en vensterbank geplaatst en dan is die ook klaar op laminaat na. Lakken moet vanmiddag lukken. Ow... schakelmateriaal moet ook nog geplaatst. Zit nog niet op alle muren.
Dus 2,5 kamer klaar.

Vandaag wil de vloer in de bijkeuken gaan voegen en kunnen we de radiator voor de woonkamer ophalen.
Om die te kunnen hangen wil ik eigenlijk die muur al gelatext hebben dan is dat ook gebeurd en kan de radiator definitief aangesloten worden.
Verder wil ik natuurlijk weer veel gaan lakken om de voorkamer af te maken maar ook het kozijn van de zoldertrap. Dan is daar ook alles klaar en kan de tweede laag latex er op de overloop op en dan is het boven op de badkamer na ook echt zo klaar als het maar kan op dit moment..

Even testen of jullie nekspieren soepel zijn vandaag . Krijg de foto's op een of andere wijze niet gedraaid via deze pc dus probeer dat vanavond of morgen wel even te fixen. Maar eerst... leg uw linkeroor op uw linkerschouder...
Het toilet:

Accesoires moeten nog gehangen en neergezet worden maar daar kijken jullie vast wel door heen
De strepen op de voorkamer (tape bovenin is er af en beschadigingen van de tape zijn bijgewerkt)

Cv ketel hangt

Zo... nekspieren weer of nog steeds soepel?

[ Bericht 1% gewijzigd door Rallydame op 12-11-2009 10:34:30 (Typfoutje gemaakt ) ]
pi_74627781
Zooo je strepen zijn echt strak!
Snap het nu waarom je lekker af en toe vrij kunt nemen
Vind je toilet echt mooi (vooral de achterwand ).
Dat laminaat verhaal klinkt bekend, heb net gemaild wanneer dat er boven in gaat (5 dec was het antw).
Voegt jouw mannetje zelf joh? Knap!
  donderdag 12 november 2009 @ 15:21:41 #12
263950 Knutselhoek
Klussende ouders
pi_74636375
Die toilet is echt mooi geworden.
Weer hard gewerkt hoor.
En die strepen dat ziet er ook mooi uit leuke kleuren zo.
Dat nieuwe blauw is veel frisser dan dat donkere.
Geen klustopic van mij wel reacties
  vrijdag 13 november 2009 @ 07:59:32 #13
248562 Rallydame
pi_74656327
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:50 schreef Ml-etje het volgende:
Zooo je strepen zijn echt strak!
Op de foto lijken de strepen aan rechterkant niet zo strak maar dat is in het echt net zo straks als de muur waar je op kijkt. Viel me iig niet tegen toen ik de tape er af haalde
quote:
Snap het nu waarom je lekker af en toe vrij kunt nemen
Soms is een uurtje extra ergens blijven zitten wel handig
quote:
Vind je toilet echt mooi (vooral de achterwand ).
Zijn er ook erg blij mee
quote:
Dat laminaat verhaal klinkt bekend, heb net gemaild wanneer dat er boven in gaat (5 dec was het antw).
Dat zijn ook echte de laatste afwerkingsdingen vind ik. En het is ook niet handig als we laminaat gaan leggen en de badkamer moet nog gedaan worden.
quote:
Voegt jouw mannetje zelf joh? Knap!
Ouders van en hebben de toilet boven gevoegd en is gisteren aan de bijkeuken vloer begonnen en ik ben er mee verder gegaan. Je moet even weten wat het makkelijkst en beste werkt en dan is het niet zo moeilijk hoor.
Maar tnx voor het compliment. Ik geef het door.
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:02:03 #14
248562 Rallydame
pi_74656343
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:21 schreef Knutselhoek het volgende:
Die toilet is echt mooi geworden.
Weer hard gewerkt hoor.
En die strepen dat ziet er ook mooi uit leuke kleuren zo.
Dat nieuwe blauw is veel frisser dan dat donkere.

Gaat goed!!
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:07:38 #15
248562 Rallydame
pi_74656400
Gisteren hebben en ik de tegelvloer in de bijkeuken kunnen voegen.
's middags heb ik alvast een muur in de woonkamer een eerste latexlaag kunnen geven. Kan er morgen een tweede laag op en kan de nieuwe radiator hangen
Die heeft gistermiddag opgehaald en is zwaaaaar... Dus hoe eerder hij hangt en dus niet meer in de weg ligt hoe beter.
Verder heb ik de laatste strepen kunnen bijwerken en nu zijn de muren op de voorkamer dus echt klaar. Morgen- of zondagmiddag schakelmateriaal er op en dan is dat ook gefixt.

Planning qua lakken van kozijnen en deuren maak ik maar even niet meer.. Dat loopt op dit moment toch allemaal niet zoals ik steeds plan. Ze zijn gelakt voor we er in wonen. Dat is zeker
pi_74656767
Wat gaan jullie lekker Rally en wat wordt het mooi! Je strepen zijn echt superstrak . En ik ben helemaal weg van de achterwand van je toilet! Wij hadden dat soort tegels eerst voor in de badkamer bedacht. Voordat ik weer eens wat anders verzon (en nog eens... en nog eens...) .

Lopen jullie al op je laatste benen of valt het mee?
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:43:35 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_74657837
ah, hier waren jullie. Mooie strepen en wat sneu voor je moeder

* Stormqueen heeft nog steeds een traptrauma
disclaimer
pi_74658126
Hail to our mothers (and to you SQ . Die van mij heeft ook onze trap onder handen genomen.
  zondag 15 november 2009 @ 22:42:17 #19
248562 Rallydame
pi_74732915
Zeker hulde voor onze (schoon)moeders en (schoon)vaders ook niet te vergeten.

Zaterdag hadden we een kort klusdagje want ik had een heerlijk avondje uit met de rallydames (na vrijdag al een afdelingsuitje gehad te hebben...) Het was laat beide dagen maar onwijs gezellig.
Zaterdag overdag heb ik de radiator en de deur van de voorkamer geschuurd en geverfd en het kozijn van de trap naar zolder en toilet geschuurd.
is verder gegaan met de waterleidingen en de cv ketel en daar is op zolder nu alles van klaar (denk ik ).

Vandaag was werken dus ging ik alleen klussen na een kort nachtje. Ben begonnen met het lakken van de deurkozijn van trap naar zolder en toilet boven. Als het goed is zijn deze nu klaar.
Ondertussen waren mijn ouders ook gekomen en ging mijn moeder een combi maken zoals jullie haast van haar gewend zijn. Precies..... ze zat weer op d trap maar dit keer met schuurmachine. Hihi... Je zou haast denken dat ze er niet van af is te slaan maar ze wil mij het klote karwei besparen
Mijn vader ging alle vloeren boven stucvrij maken nadat ik alle kamers had leeggehaald. Boven staan nu alleen nog de spullen voor de badkamer en de pakken laminaat. Voor de rest is het kaal en dat ziet er echt super uit.
Omdat het ruimen eigenlijk zo lekker liep, ben ik er maar mee door gegaan en heb ik het beneden ook eens grondig aangepakt. De ouders van kwamen ook in de middag en samen met schoonmams heb ik alles opgeruimd. schrikt ervan denk ik...
Maar het was ook echt wel nodig hoor.. sowieso was het al een puinhoop maar toen ik alles van boven had gehaald en het snel beneden had gezet, zag het er zo uit (schrik niet!!! ):

Na een middag ruimen en alles weer een plek geven is dit het uitzocht vanaf hetzelfde punt:

En alles staat nu netjes in ons verfhok. Moet je wel iets verder lopen om iets te pakken maar nu we zo langzamerhand naar beneden gaan en daar kunnen verven vind ik dat je ook overal bij moet kunnen. En dat gaat zo een stuk makkelijker. Hopelijk blijft het zo en weet iemand anders het ook zo te houden
Voor dat schoonmams me mee kwam helpen heeft ze nog samen met mijn paps de tegelvloer in de bijkeuken geschrobd. Er zat helemaal een cementsluierlaag op dus de vloer werd goed geboend en zo ziet ie er nu uit:

Ondertussen was schoonpaps weer druk aan het rekenen en uitmeten hoe de mozaiktegels in de toilet beneden moesten komen. Toen alles afgetekend was is mijn vader gaan slijpen en schoonpaps gaan tegelen. Na een middag zwoegen is dit het resultaat:

Mijn mams zat dus weer op de trap en heeft al veel treden zo glad gekregen dat we daar al kunnen plamuren. Helaas heb ik geen foto van de trap zoals die nu is. Het was er veel te stoffig en de camera heeft er dus iets heel wazigs van gemaakt. Komt morgen dan wel.

Verder "moet" ik nog even een foto spammen van de streepmuren op de voorkamer. Eindelijk eentje zonder tape of mij die aan het afwerken is.

Heb er geen spijt van dat ik ze zo heb gemaakt. Het is wel een karwei om ze zo mooi strak te krijgen maar vind ze dan nu ook echt wel top. En zo'n zelfde muur heeft niemand, dat is dan ook wel leuk vind ik
En nu snel bij de andere klussers spieken...
pi_74734221
Hulde. aan jou en je (schoon)familie ..
Opruimen is (helaas) ook nodig,
maar werkt dan weer toch een stuk gemakkelijk
in plaats van alles zoeken.
pi_74734881
Wat een toffe muur!
Go hard or go home
pi_74736196
Strakke strepen, mooie tegels en mooie vloer...

Hmmm, luv it!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74737884
knap werk, en een mooi idee die strepen zo met latex op de muur zetten. Marsepein(oud-modje hier op k&w) had dat wat jaren eerder al eens gedaan, maar dan met minder strepen per muur

En opruimen is echt de juiste manier om overzicht te houden, mag het zelf ook altijd graag doen. Maar je wil niet weten wat ik soms tegenkom als ik ergens eens langs loop bij een "klussie" "chaos"is er niks bij.....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_74739229
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:21 schreef Noek het volgende:
Wat een toffe muur!
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
pi_74744301
Heftige muur, maar ziet er erg strak uit zo!

Toilet is écht een plaaaatje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')