En zo was ineens deel 2 ook al dicht..

Had het zelf niet eens door vandaar dat ik vanavond maar even een goede samenvatting zal plaatsen. Heb nu niet alles daarvoor hier
Hier zijn iig alvast de links naar de vorige topics
deel 1 en
deel 2.
En dan nu maar even verder waar ik gebleven was...
Vrijdag overdag heeft

nog wat kunnen klussen in huis terwijl ik naar mijn directeur luisterde over het feit dat wij er ook echt aan moeten geloven. Er komt een reorganisatie en helaas horen er dit keer ook ontslagen bij. Hoe en wat horen we pas begin december maar zoals het hoort moet er 4 weken van te voren aangekondigd worden dat het zo is.
Wat het concreet voor mijzelf betekent wordt pas in de week van 8 december duidelijk dus we wachten nog even af...
Maar goed... het klussen...
Vrijdag heeft

nog wat aan de kranen in de badkamer kunnen doen en zijn de sleuven voor de leidingen nu ingesmeerd en zit alles in de muur. Ook zijn de vloertegels gevoegd en is de toilet boven weer helemaal dicht gemaakt
![]()
Ook is de vensterbank op de slaapkamer geplaatst. Die kamer is nu op de vloer en lamp na af.
Zaterdag zijn we vroeg begonnen en hebben we dus het een en ander weer kunnen doen. Ik heb de deuren van de toilet boven en de trap naar zolder kunnen lakken. Die hebben beide nog een laklaag nodig dus dat is iets voor deze week.
Ook zijn het toiletraam en kelderraam nu definitief klaar. De achterpui, de kiepraampjes van het keukenraam staan ook in de lak en zijn dus klaar. Het voorraam heb ik zijn tweede laklaag kunnen geven en is qua lakken klaar. De ramen moeten allemaal nog wel schoongemaakt worden maar dat kan ook steeds een beetje als je een paar minuten over hebt...
Boven was

al begonnen met het latexen van de muur rondom het raam. Dat ging toch gemakkelijker alleen. De andere muur en het plafond hebben we met z'n tweeën gedaan. Dat karwei is ook klaar
![]()
Toen was het tijd voor de andere 2 muren. Daar wilden we graag horizontale strepen in de kleuren, blauw, groen, bruin en wit (RAL 9010). Dus er moest geplakt worden:
![]()
![]()
Na het plakken, bepalen welke banen geverfd konden worden en welke kleuren we dan konden verven was het tijd om te beginnen met kleur

.

met de kwast vooruit voor zijn moeder met de roller en ik met een andere kleur "erachter aan" op een andere baan. Het eindresultaat (nog met plakband) zag er dan ook zo uit
![]()
Ondertussen was de vader van

de drempel van de toilet in de blanke lak aan het zetten. Dus die is ook klaar
Zondag kwamen mijn ouders weer helpen

. Mijn vader ging samen met

de vloer in de bijkeuken leggen en ik ging samen met mijn moeder weer verder met de strepen op de voorkamer. Het was tijd voor blauw. De enige baan die we nog konden doen zonder de andere tape te verwijderen en nieuwe te plakken op de bestaande strepen.
Alleen was het blauw niet wat er was gehoopt...

Het kwam nog niet in de buurt zeg maar...
![]()
Het had veel lichter moeten zijn dus werd er wat wit bijgegooid en gemengd terwijl ik de tape ging verwisselen op de bovenste baan na.
![]()
De strepen zien er erg strak uit als de tape eraf gehaald is. Dat viel ons zeker niet tegen. Zo hier en daar moet er natuurlijk wat bijgewerkt worden straks maar dat was te verwachten. Enfin... de blauwe baan moest weer wit worden als ondergrond dus heb ik die baan en degene die wit moesten worden maar vast gedaan
![]()
![]()
Van boven naar beneden gezien moeten de volgende banen nog:
bovenste (moet blauw worden), baan 2 (die moet groen maar kan pas als allerlaatste gedaan worden), baan 6 (onder tegen de eerste groene baan wordt blauw), baan 8 (onder tegen de 2e groene baan moet nog 1 keertje wit krijgen), baan 10 (onder tegen de 3e groene baan aan, wordt blauw) en baan 12 (tussen de groene en bruine in, moet nog een keertje wit worden).
Kortom er is nog wel wat te verven maar wit zal ik morgen af kunnen maken en ik hoop ook dan het blauwe nog te kunnen doen. Het plakken van de banen kost echt het meeste tijd.
Ondertussen zat mijn moeder weer eens op de trap

. Maar die is nu eindelijk kaal

. Hij kan dus geschuurd en geplamuurd worden
![]()
![]()
Beneden waren mijn paps en

de bijkeuken dus aan het betegelen. Dat ging allemaal goed en aan het einde van de dag lag deze er dus ook in
![]()
![]()
Dankzij vriend Udo zit het schakelmateriaal van de toilet boven op z'n plek en heeft ook de voorkamer nu een lichtschakelaar. Daar kan het overige schakelmateriaal pas geplaatst worden als de onderste witte baan droog is dus met een beetje geluk morgenmiddag
Ook hebben mijn paps en Udo de strijd met de kabel voor tv en telefoon voortgezet want die brak een paar weken geleden ergens halverwege de buis af.

Buiten werd dus een gat gegraven, buis opengemaakt en opnieuw kabels getrokken stukje voor stukje. Die kabels zijn nu ook waar ze moeten zijn dus nu kunnen we ook ooit nog de indeling veranderen van de tv zonder kabels over de vloer te moeten laten lopen
Kortom... de laatste dagen is er weer heel wat gebeurd. Vanavond dan even een samenvatting maken van de andere delen maar dan hebben jullie nu alvast iets om te lezen
Fijne dag vandaag en tot straks