Ja... remmen... jezelf op de grond gooien omdat kind niet te breken. Kutkoters.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:48 schreef drivehome het volgende:
Kun je wel goed remmen... ook belangrijk om af en toe te testen
Schrijf hem een bon uitquote:Op zondag 18 juli 2010 10:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja... remmen... jezelf op de grond gooien omdat kind niet te breken. Kutkoters.
Och, z'n papa heeft me lief thuis afgezet xD Alleen m'n rug is naar de kloten.quote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 10:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja... remmen... jezelf op de grond gooien omdat kind niet te breken. Kutkoters.
Jij had hem vast, net als ik had moeten doen, omver geredenquote:
Kom je ff wat brengen?quote:Op zondag 18 juli 2010 15:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, dadelijk ff lekker carpaccio maken
Kan nu wel heel droog ja zeggen maar in de realiteit beslis je waarschijnlijk toch andersquote:Op zondag 18 juli 2010 15:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Jij had hem vast, net als ik had moeten doen, omver gereden
Yups, een pijnlijk kapotte rug.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:31 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Kan nu wel heel droog ja zeggen maar in de realiteit beslis je waarschijnlijk toch anders
Ik alweer zenuwachtig?quote:Op zondag 18 juli 2010 19:07 schreef Vronsky het volgende:
Waarom ben je nou weer zenuwachtig?![]()
Verstand op nul en lopen maar
Gezonde spanning is toch niet gek?quote:Op zondag 18 juli 2010 19:09 schreef Rave_NL het volgende:
Doe niet zo raar. Je gaat gewoon een stukje wandelen...
Gewoon morgen een stukje lopen, en als je zin hebt ga je de volgende dag weer. En voor je het weet loop je over de villa gladialo en moet je weer een heel jaar wachten voor je weer mag..
Ja waarom... Nouja, nog nooit gedaan, bang te falenquote:Op zondag 18 juli 2010 19:35 schreef Vronsky het volgende:
Sorry, is verbale praat.![]()
Als in "Waarom ben je zenuwachtig?"
Ja 383km getraint... moet goed komen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Vronsky het volgende:
Je haalt het heus wel, je hebt er toch goed voor getraint? Zie het gewoon zoals Rave zei en het komt goed.
Pain is temporary, pride is forever.![]()
(Veel plezier in ieder geval.)
Waarom mag een elfstedenkruis dan niet gedragen worden?quote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom dat nou weer? Als je trots op je prestatie bent, dan mag je dat best uitdragen.Ik haat dat calvinistische gedrag in Nederland.
Omdat het gewoon een sportmedaille is.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom dat nou weer? Als je trots op je prestatie bent, dan mag je dat best uitdragen.Ik haat dat calvinistische gedrag in Nederland.
Een vierdaagse is een vierdaagse. Dus een burgerorganisatie waar toevallig militairen aan meedoen.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus? Zo zijn er wel meerdere. Een prestatie is een prestatie.
Je komt alleen voor die medaille in aanmerking als je hem als militair gelopen hebt met bepakking.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:28 schreef Vronsky het volgende:
Nja, het zou opzich wel "kunnen" maar helemaal niet als je het als burger hebt gehaald, is toch anders.
(Toch blijft het raar.. maar goed, ieder z'n ding denk ik maar.)
Dan nog.quote:
Mag bij ons niet gedragen worden. (Heb dat ding nl. ook)quote:Op zondag 18 juli 2010 23:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Als defensie het draagrecht verleend om de vierdaagse medaille te dragen zie ik niet het probleem waarom men het niet zou doen. In andere landen heeft men ook sport medailles (bv. de Deutsches Sportabzeichen (DSA)) die op het uniform gedragen worden.
Waarom mag je niet trots zijn op een prestatie?quote:Op zondag 18 juli 2010 23:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan nog.
Die 4daagse medaille draag je gewoon niet. Het is leuk voor de kerstboom, maar enige meerwaarde heeft het echt niet.
Hoop dat dfensie daar restricties aan gaat maken.
Waaro zou je lopen pronken met die 5 puntige ster van de 4 daagse?
Ah op die manier, dacht ff dat je bedoelde dat het een medaille was die we hier mochten dragen, en idd het is gewoon een soort MLV, alhoewel ik de 400m toch behoorlijk kut vond.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk ook dat andere landen met hun sport medailles lopen op het uniform. En om maar even bij het voorbeeld DSA te blijven zo gek veel hoef je er ook niet voor te doen.
Het is ook geen probleem. Maar velen gebruiken die medaille enkel en alleen om hun DT te voorzien van meer licht en denken daardoor meer aanzien te hebben wat dus gewoon schijn is.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Als defensie het draagrecht verleend om de vierdaagse medaille te dragen zie ik niet het probleem waarom men het niet zou doen. In andere landen heeft men ook sport medailles (bv. de Deutsches Sportabzeichen (DSA)) die op het uniform gedragen worden.
Dat mag je best zijn wmb.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom mag je niet trots zijn op een prestatie?
Zet gewoon door. Pijn is fijn zeggen we maarquote:Op maandag 19 juli 2010 00:13 schreef Maitje het volgende:
Bedankt mensen!![]()
En mocht ik vrijdag idd de medaille halen, zal ik hem met trots op mijn burger shirt dragen...
Dat is dus heel mooi, en je weet dat je met die vrije dagen dus enkele verplichtingen hebt?quote:Op maandag 19 juli 2010 00:20 schreef Rave_NL het volgende:
Morgenochtend eerste officiele dag van mn verlof.![]()
![]()
Vind het nogal een iets overdreven video clip, en heb sterk het gevoel dat het door een burger gemaakt is.quote:Op maandag 19 juli 2010 01:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze spirit moeten meer burgers hebben:
Dus je bent ook tegen die MLV speldjes etc? Vaak zijn dat soort dingen grotere prestaties geweest dan sommige uitzendingen, waar men een maand of wat uit hun neus heeft lopen eten.quote:Op maandag 19 juli 2010 00:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat mag je best zijn wmb.
Maar waarom pronken met een burger medaille op je militair uniform?
Ik zie het nut daar niet van in.
Zoals ik reeds heb gezegd, op een militair uniform behoren enkel pure militaire medailles, missie gericht dus. Geen medaille voor weet ik voor wat welke veldtocht.
True, maar dan pleit ik wel voor een tijdelijk draagrecht. Want wat voor meerwaarde heeft die medaille als een dikke adjudant dat ding in de jaren '80 heeft gehaald?quote:Op maandag 19 juli 2010 06:14 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus je bent ook tegen die MLV speldjes etc? Vaak zijn dat soort dingen grotere prestaties geweest dan sommige uitzendingen, waar men een maand of wat uit hun neus heeft lopen eten.
Verslag zult u krijgen..quote:Op maandag 19 juli 2010 00:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zet gewoon door. Pijn is fijn zeggen we maar
Gewoon jezelf 100% geven, en gaan voor die medaille. Jij hebt jezelf voorzover ik alles gelezen hebt goed voorbereid en ik heb er het volste vertroouwen in dat je de eindstreep gaat halen.
Die na die 4-daagse eens een verslag uitbrengen aan ons
Succes de komende dagen.
Wut?! Gestolen?quote:Op maandag 19 juli 2010 09:30 schreef Bouke-p het volgende:
En toen werd ik zondagochtend wakker en was mn motor weg
gestolen jaquote:Op maandag 19 juli 2010 09:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Verslag zult u krijgen..thnx!
[..]
Wut?! Gestolen?
de eerste marsdag is morgen toch?quote:
nah ik niet,quote:Op maandag 19 juli 2010 08:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
True, maar dan pleit ik wel voor een tijdelijk draagrecht. Want wat voor meerwaarde heeft die medaille als een dikke adjudant dat ding in de jaren '80 heeft gehaald?
Gewoon elk jaar of elke twee jaar de eis opnieuw halen om het te mogen blijven dragen..
De eis was in de dikke adjudanten tijd zwaarder. Om het maar ff bij MLV te houden, 2km ipv 1km, 6km ipv 5km. Een wat recenter voorbeeld is bv de coopertest, die heb ik zien gaan van 2800 meter naar 2600 meter en nu is ie 2400 meter.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:49 schreef Braamyo het volgende:
[..]
nah ik niet,
het mag dan mischien een dikke adjudant zijn, maar zolang de eis hetzelfde was in de jaren 80 als nu dan maakt dat geen verschil. Dan mogen de jonkies proberen zijn resultaat te evenaren of zelfs te verbeteren door ook dergelijke onderscheiding te halen.
Ik hoop toch dat het mij wat eerder lukt dan 20 jaar.quote:En dan zijn er veel mensen die het afleggen tegenover de vroegere prestaties van die dikke adjudant. Want hoe je het kwartje ook draait of kantelt. Wellicht is 1 van ons over 20 jaar die dikke adjudant![]()
quote:Op maandag 19 juli 2010 22:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Goed opgemerkt Braamyo. Vroeger toen ik nog 'jong en knap' was, dacht ik altijd dat de First Sergeant (1SG) een ouwe zak was. Nu ik enkel nog 'en' ben, ben ik zelf een 1SG en een ouwe zak.
Indien je je goed voorbereid hebt hoeft het idd geen blaartrekkende bezigheid te zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 00:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zit net zo effe te denken... Maar eigenlijk valt die vierdaagse toch harstikke mee? Kbedoel, 4x 40km lopen in redelijk goede omstandigheden, dat is voor een beetje fit persoon wel vermoeiend, maar geen big deal. Of zie ik iets over het hoofd? Tijdens survivallen heb ik 5 dagen lang elke nacht zo'n 30-35km moeten lopen midden door bossen en over flinke heuvels in het Schwarzwald in Duitsland, maar dat was dus met bepakking, met water uit beekjes etc, zonder voedsel, en met elke vijf minuten je nek breken over takken en kuilen die je niet ziet omdat het pikdonker of omdat je rent omdat de oefenvijand in de buurt is.
Ik was hierna natuurlijk wel redelijk verrot, understatement, maar de situatie was dan ook verre van ideaal natuurlijk.
Het vaantje van de Bevelhebber der Landsctrijdkrachten.quote:
Wat is er?quote:
ik vind het vet, en indien ik de mogelijkheid krijg doe ik volgend jaar echt wel mee !quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:03 schreef Hubs het volgende:
Jup het bestaat nog! Tot nu gaat voornamelijk of LMB of Natres ermee vandoor.
Grote kans dat ik volgend jaar meeloop met het detachement die voor het vaantje wil gaan.
Het deelnemende detachement moet zich daarvoor inschrijven. Dus de detachements commandant.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:09 schreef Braamyo het volgende:
[..]
ik vind het vet, en indien ik de mogelijkheid krijg doe ik volgend jaar echt wel mee !
maarehm.... waar kan ik me voor zowiets inschrijven?
Loop je het met de Natres of LMB?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:03 schreef Hubs het volgende:
Jup het bestaat nog! Tot nu gaat voornamelijk of LMB of Natres ermee vandoor.
Grote kans dat ik volgend jaar meeloop met het detachement die voor het vaantje wil gaan.
Ik zit zelf bij de Natres dus zal hem dan ook met de natres lopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Loop je het met de Natres of LMB?
Natres is heel fanatiek hierin.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:26 schreef Hubs het volgende:
Ze trainen hiervoor al van november zo'n beetje elke zondag!
Pittig of niet, het blijven heuvels!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:09 schreef Remco026 het volgende:
Nou ja dat dacht ik dus ook. Maar aangezien wij geen mariniers, infanteristen of wat voor een andere stoempeenheid dan ook zijn, was dit dus best pittig voor ons.
Week 35 ga ik echt de bergen in, in Bad Reichenhal.
Abseilen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:28 schreef Remco026 het volgende:
Haha is geen R&R bij
GVA en ik heb er niet veel zin inIk vind het niet zo erg om die twee daagse bergtocht te maken, maar ik heb nou al een teringhekel aan een dagje met rugtas over de oirschotse hei te lopen, laat staan in de bergen
Opzicht lijkt me de rest wel leuk, touwbaan op 12 meter hoogte, speleologie, en iets met over ravijnen heen enzo (was een Duits woord en mijn Duits is bagger)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |