abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84268322
Er rijden snelbussen tussen Schagen en Anna Paulowna
Ze kunnen het wel mooi verkopen hoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:11:25 #202
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84268506
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:30:15 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84269367
En het betrof trein 3024 die de aanrijding kreeg.
pi_84269420
Ik rijd nu tilburg - rotterdam - utrecht op mijn leeuwarden 1e klas kaartje En vanaf daar heb ik een enkeltje -> alkmaar
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:36:56 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84269684
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:31 schreef RubenK het volgende:
Ik rijd nu tilburg - rotterdam - utrecht op mijn leeuwarden 1e klas kaartje En vanaf daar heb ik een enkeltje -> alkmaar
Misbruik maken van de kaartjes

Oja, reizigers naar Groningen vanuit de richting Zwolle mogen nu omreizen via Leeuwarden ivm de sein- en wisselstoring ronden Assen/Beilen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:00:27 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84270665
Vandaag weer een aantal foto's gemaakt, mede omdat er een Mat'64 transport gepland stond vanaf de Dijksgracht naar Maastricht, om deze V'tjes weer rijvaardig te maken voor de actieve dienst:


20 Juli 2010: 4x Plan V(856+482+930+935) komt Zwijndrecht binnen om even later door naar Maastricht te gaan voor onderhoud (LM-ritje)


20 Juli 2010: Het setje Plan V staat te wachten voor een geopende brug, en een SLT komt net binnen als stoptrein naar Dordrecht.


20 Juli 2010: De kopbak van Plan V 856 te Zwijndrecht, die als LM voorop reed richting Maastricht, samen met 3 andere V'tjes.

En het filmpje:


Nog een paar andere foto's gemaakt.


20 Juli 2010: D-loc 7110 van ACTS komt als Losse Loc Trein om 11:00 door Zwijndrecht richting Dordrecht
De machinist van deze trein liet mij echter schrikken, want hij gebruikte zijn tyfoon wat ik niet had verwacht..


20 Juli 2010: Een onbekende VIRM IV rijdt vervangend vervoer tot Roosendaal voor de Benelux 9228. Deze PRIO/I6-I10 stam heeft niet gereden in verband met een defect (reden bij mij onduidelijk)


20 Juli 2010: Eurailscout UFM 02 komt door Zwijndrecht als Losse Loc Trein richting Dordrecht rondom 11:33

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 20-07-2010 13:16:09 ]
pi_84272588
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Misbruik maken van de kaartjes

Oja, reizigers naar Groningen vanuit de richting Zwolle mogen nu omreizen via Leeuwarden ivm de sein- en wisselstoring ronden Assen/Beilen.
Heb op Utrecht mijn kaartje wel gedoneerd aan een schone jongedame die naar Leeuwarden moest
pi_84272647
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
pi_84272728
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Definieer lijn
Is staatslijn A 1 hele lijn bijvoorbeeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84272877
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Definieer lijn
Is staatslijn A 1 hele lijn bijvoorbeeld.
Trajact
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:56:36 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84272973
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84273039
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Trajact
Zwolle-kampen.
Of Rotterdam-Vlaardingen centrum als je dat als 1 traject telt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:10:53 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84273584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan?
Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
pi_84273734
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
Dan is Utrecht-Nijmegen ook geen traject.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 14:25:49 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84274167
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?

Zwolle - Kampen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84274229
oke dankje..was wel benieuwd
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 14:29:17 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_84274309
Oh, ik dacht altijd dat het Arnhem - Ede-Wageningen was
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 14:32:45 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84274429
De strandpendel Haarlem - Zandvoort aan Zee is ook kort
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84274562
Die is korter dan kampen(13) en vlaardingen(10)
In pure lengte zou het breukelen-Harmelen zijn. Daar daar tijd niet zo'n korte dienst.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:37:02 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84274596
Haarlem - Zandvoort is 7,9 kilometer.
Rotterdam CS - Vlaardingen Centrum is 10,0 kilometer.
Zwolle - Kampen is 13,3 kilometer.
Ede-Wageningen - Arnhem is 16,2 kilometer.
Zwolle - Nijverdal West is rond de 28 kilometer.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:57:26 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84275298
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
Na, und? Slecht argument.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:33:48 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84276780
Afgelopen week heb ik een 5-daagse InterRail reis gedaan door Duitsland, België en Luxemburg.
Er zijn veel foto's gemaakt, en om die reden post ik hier een selectie.
Om een overzicht te behouden, doe ik per post één dag. Dezen worden verspreid gepost binnen enkele dagen.

Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!

Dag 1, Maandag 12 Juli 2010

De dag begon zeer vroeg. De wekker stond om 3:30, maar ik was om 3:10 al klaar wakker. Tas en koffer stonden grotendeels al klaar, maar voor de zekerheid alles nog eens gecheckt.
Om 5:20 zou de taxi hier zijn, die mij van Zwijndrecht naar Dordrecht zou brengen. Wegens een foutje bij het invoeren van de taxi, dachten ze dat ze pas 5:45 mij hoefden op te halen. Uiteindelijk na gebel om 5:25 stond de taxi om 5:35 al bij mij voor de deur. Netjes opgelost.

Vanuit Dordrecht heb ik de Sneltrein naar Breda genomen, die gereden werd door DDM-1. Vanaf daar ben ik met een IC naar Eindhoven gegaan, en daar overgestapt naar Heerlen.
Vanaf Heerlen de Euregiobahn tot Herzogenrath genomen. Echter, onze trein had +20. Mede dankzij de enkelbaans baanvak, en de trein kwam al iets te laat binnen, dus vertrokken al te laat, maar werd hierdoor nog later.

De Talenten die hier rijden, zijn mooie treintjes. De zittingen ook, maar het had iets beter gekund.

Een blik door de Talent

Aangekomen in Herzogenrath reed de trein die ik gepland had, net weg. Dan maar een half uur later verder. Verder viel me het stationsgebouw gelijk op.


Omdat ik hier van perron moest wisselen, omdat ik richting Mönchengladbach zou gaan, moest ik door de tunnel. Daar viel me dit bordje gelijk op:


Tijdens het wachten heb ik nog een aantal foto's geschoten.

BR425 569-1 van de Deutsche Bahn komt in Herzogenrath binnen

2x Talent opweg naar Heerlen

Vanaf hier vertrok ik - tegen mijn planning - om 9:27 met een Dosto richting Mönchengladbach.
Best mooie treintjes, en overzichtelijk.


Wat me meermaals opviel was dat de Duitsers weinig oude spoortjes opbreken, zoals hier te zien is. Dit is bij Geilenkirchen.

Aangekomen te Mönchengladbach was ik volgens de nieuwe planning mooi op tijd. Ik ben weer volgens de oude planning vertrokken uit Mönchengladbach, dus daar iets korter gebleven.
De treinaanwijzers in Duitsland verschillen ook regelmatig per station. Hier die van Mönchengladbach:



Een FLIRT van de Eurobahn te Mönchengladbach


Centrale treinaanwijzer in de hal van Mönchengladbach Hbf

Vanuit Mönchengladbach ben ik met de trein richting Lindern gegaan. Vanuit Lindern met de bus (hoefde van de chauffeur geen apart kaartje te kopen) naar Linnich Bf.
Het was mooi weer, zoals deze foto doet vermoeden:

Echter, de camera naar de andere kant gericht deed je een andere indruk geven:


In ieder geval, een paar minuutjes later in Linnich Bhf was er een enorme hoosbui, het stormde maar onweerde ook. Snel de trein ingesprint.
Amper 2-3 kilometer na vertrek stonden we stil. Meerdere bomen waren omgewaaid door de harde wind. Terugkeren was de oplossing.


Terug op Linnich Bf was het ergste alweer over (+/- 25 minuten later). Toen lukte het om een foto te maken van de Eurosprinter van de Rurtalbahn.

Treinverkeer was onmogelijk, zo bleek. Er werd geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken. De eerste bus naar een ander station vertrok pas 20 minuten later, dus wachten.
Om 12:15 werd er medegedeeld dat we konden vertrekken met de trein, dus toch weer ingestapt.
Nu waren er een 4-tal mensen met kettingzaag en al aanwezig, om de bomen aan gort te zagen, en van het spoor te verwijderen.

Op deze manier hebben we een groot deel van de reis voortgezet, want er lagen veel bomen om of grote takken op de rails:



Tussen Linnich en Duren moet ook gepasseerd worden in verband met enkelbaans. Hierbij dus.


Aangekomen in Düren met een vertraging van +/- 40 minuten was het zeer beperkt gebleven. Netjes opgelost! De Nederlanders kunnen er wat van leren..

Te Düren was de planning om naar Heimbach te gaan, waar ik dus nu een grotere overstap had. Hij was een paar minuten geleden net vertrokken. Een paar foto's:

BR425 545-3 als S-bahn richting Keulen Hbf te Duren


Een Dosto met loc 111 160-8 te Duren

Het traject Duren - Heimbach is bochtig, want het loopt door de bergen:




Te Heimbach

2x Regiosprinter van de RTB te Heimbach

De terugweg met dezelfde stellen gereisd, en in Duren overgestapt op de S-bahn naar Keulen Hbf.
Bij Keulen Weiden West stonden nog een paar U-bahn stellen:


Aangekomen te Keulen gelijk naar het hostel gelopen, die op amper 5 minuten van het station zit. Zeker aan te raden !

De Dom nog even opgezocht:



Daarna nog even met de U-bahn een stukje door Keulen gegaan, en zat mijn dag er weer op.

Het eindpunt van lijn 1 is een hele klim(gelukkig roltrap):


De gescoorde bordjes:


Voor alle foto's van deze dag kan je Hier klikken.
Voor het gebied tussen Duren en Heimbach klik je hier
Voor het gebied tussen Linnich en Duren Klik je hier
pi_84277097
In Keulen toevallig 500 meter van Messe-Deutz? Daar had je een gigantische jeugdherberg
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:51:33 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84277438
Vlak naast het Keulen Hbf (Station - Hostel for Backpackers). 4 minuten lopen ofzo.
pi_84277526
Daar ben ik ook nog langs geweest, duurder en minder comfy =)
Keulen is saai he
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:59:09 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84277738
Ach, best leuk verder. Maar de treinen waren het interessants.
Station - Hostel for Backpackers is maar ¤17 per nacht (mixed gedeelde kamer, 6 personen).. (Excl. ontbijt )

Maar heb 2 dagen daar gezeten, was wel gezellig. Zaten daar 's avonds met een groep van iets van 20 man in de lounge te kletsen.. We wouden eten (rondom 9 uur nog..), gingen we met 11 man naar een restaurantje..
pi_84281845
backpacken, heerlijk
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:10:20 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84282829
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper? Simpel: naast een kapotte stoel gaan zitten, en op het moment dat iemand vraagt of hij er kan zitten zeggen: "Ja, ik vind het best, maar lekker zitten doet het niet. Net geprobeerd."

Nee, ik ben niet zo'n gentleman die dan alsnog een half uur op een baggerstoel gaat zitten.
pi_84283854
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper?
Laat instappen en zelf kiezen naast welke mooie vrouw plaatsgenomen wordt.
pi_84284500
Triviantvraag:
Wat is de langste afstand die je in Nederland met de trein kunt afleggen, waarbij je enkel in een DM90 zit? Let wel.. overstappen is toegestaan, maar tussendoor mag er dus géén rit zitten waarbij in ander materiaal gezeten mag worden.
pi_84284584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:55 schreef ghizzer het volgende:
Triviantvraag:
Wat is de langste afstand die je in Nederland met de trein kunt afleggen, waarbij je enkel in een DM90 zit? Let wel.. overstappen is toegestaan, maar tussendoor mag er dus géén rit zitten waarbij in ander materiaal gezeten mag worden.
Enschede -> Zwolle -> Groningen
Wat zal de afstand zijn? Dat moet ik dan ff berekenen met behulp van die webite

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2010 18:58:44 ]
pi_84284622
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Enschede -> Zwolle -> Groningen
jups! evt. via Kampen
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)

Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
pi_84284725
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:58 schreef ghizzer het volgende:

[..]

jups! evt. via Kampen
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)

Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
Vooral met dit weer
Maar rijd de DM'90 nog wel tussen Zwolle en Groningen?
pi_84284837
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:58 schreef ghizzer het volgende:
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)

Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
Vroeger kon je zelfs nog met DM´90 na Leeuwarden door naar Harlingen Haven.

  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:08:32 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84284932
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Trajact
Definieer traject. Baanvak? Stuk vrije baan? Kopspoor tot kopspoor? Kortste treindienst met hetzelfde treinnummer?

Ik ken genoeg "trajecten" die heel kort zijn: kies maar een willekeurig industriespoortje uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 19:22:23 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84285477
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Vooral met dit weer
Maar rijd de DM'90 nog wel tussen Zwolle en Groningen?

Al tijden niet meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 19:32:48 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_84285855
Toen ik in 2008 afstudeerde deden ze dat nog niet, helaas. Toch ben ik alweer 2 jaar trouw Voordeelurenabonnee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:35:15 #239
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84285947
quote:
Of je gaat gewoon werken bij een aan de NS verbonden bedrijf, zodat je een jaarnetkaart krijgt. Werkt veel beter
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84286021
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:35 schreef V2 het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon werken bij een aan de NS verbonden bedrijf, zodat je een jaarnetkaart krijgt. Werkt veel beter
kan ook idd

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2010 19:37:13 ]
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:38:23 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84286066
quote:
Sorry, dit initiatief juich ik niet toe.

NS heeft wel geld om aan fratsen uit te geven, maar ze denken niet aan de reiziger.

Een klapsigaar uit eigen doos zeg ik je. Doen ze überhaupt nog iets om de reizigers van en naar Schiphol te begeleiden die nu zware maanden tegemoet gaan?

* Ofyles2 er helemaal doorheen zit, hulp nodig heeft omdat hij de facto uit elkaar valt...
pi_84286142
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sorry, dit initiatief juich ik niet toe.

NS heeft wel geld om aan fratsen uit te geven, maar ze denken niet aan de reiziger.

Een klapsigaar uit eigen doos zeg ik je. Doen ze überhaupt nog iets om de reizigers van en naar Schiphol te begeleiden die nu zware maanden tegemoet gaan?

* Ofyles2 er helemaal doorheen zit, hulp nodig heeft omdat hij de facto uit elkaar valt...
Ik juich dit wel toe, weet je hoe makkelijk nu met het ov
Schiphol? daar kom ik nauwelijks
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:43:32 #243
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84286275
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik juich dit wel toe, weet je hoe makkelijk nu met het ov
Schiphol? daar kom ik nauwelijks
Starbucks dat failliet gaat, dat juich ik toe.

Een meer gevarieerd aanbod qua restauratie, dat juich ik toe.

De gewone treinreizger is al lange tijd niets meer dan een nummer dat altijd gevolgd moet worden en niets terugkrijgt.
pi_84286351
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Starbucks dat failliet gaat, dat juich ik toe.

Een meer gevarieerd aanbod qua restauratie, dat juich ik toe.

De gewone treinreizger is al lange tijd niets meer dan een nummer dat altijd gevolgd moet worden en niets terugkrijgt.
Als ik van punt A naar punt B kan ben ik tevreden?
Ja oke bij schiphol nu is het een bende.
maja shit happens.

Kunnen zij ook niet voorspellen dat er zo'n grote ravage kan worden aangericht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2010 19:49:25 ]
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:08:19 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84287302
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84289342
quote:
Ik ben halverwege het jaar gestopt, maar ga volgend jaar wel weer studeren. Toch maar even proberen of ik mag zo
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper? Simpel: naast een kapotte stoel gaan zitten, en op het moment dat iemand vraagt of hij er kan zitten zeggen: "Ja, ik vind het best, maar lekker zitten doet het niet. Net geprobeerd."

Nee, ik ben niet zo'n gentleman die dan alsnog een half uur op een baggerstoel gaat zitten.
En wat nu als een lekker wijf het vroeg?


Even een vraagje wat iemand vast wel weer. Afgelopen weekend lag de hele westelijke betuwelijn er uit voor onderhoud. Nu zag ik vandaag toen ik er langs fietse, in ieder geval tussen Hardinxveld en Gorinchem overal langs het spoor een extra rails liggen aan beide kanten. En naast deze spoorstaven een extra verhoging van het ballastbed. Waarom is dit.
Ik weet zeker dat de naastliggende spoorstaven er nieuw bij waren gekomen, ze waren namelijk volledig verroest over de hele buitenkant, terwijl die waar de de trein over rijdt nog mooi glansden, zoals altijd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:17:04 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84290750
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Teken maar met klinkers...
pi_84292788
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Het is helaas een servex keten dus tenzij de NS failliet gaat blijft deze overeind
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:28:02 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84297306
Zo fijn weer naar huis, dikke 2 weken Noord Duitsland dan bedenk je van te voren niet dat er 12 dagen 30 graden plus zijn (en 35+) , hoewel jullie hebben het ook niet gemakkelijk gehad. Resultaat veel zwembad en strand en weinig trein dus, volgende keer beter, wel wat tegengekomen o.a. deze (info)



Een Stadler RegioShuttle, Later meer, het mooie spul is helaas door de hitte komen te vervallen

[ Bericht 12% gewijzigd door bork op 20-07-2010 23:40:52 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_84297693
Goedenavond.

Zaterdag moet ik van Goes naar Schiphol. Nu lees ik dat er op de lijn Vlissingen-Amsterdam C niet gestopt wordt op Schiphol. Je kunt met de Fyra (gratis) vanaf Amsterdam, vanaf Rotterdam niet (alleen terugreis). In de reisplanner zie ik echter geen beperkingen, maar op de site staat dat hij dus t/m zondag niet op Schiphol stopt. Wat is nu juist?
pi_84297986
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:37 schreef jens007 het volgende:
Goedenavond.

Zaterdag moet ik van Goes naar Schiphol. Nu lees ik dat er op de lijn Vlissingen-Amsterdam C niet gestopt wordt op Schiphol. Je kunt met de Fyra (gratis) vanaf Amsterdam, vanaf Rotterdam niet (alleen terugreis). In de reisplanner zie ik echter geen beperkingen, maar op de site staat dat hij dus t/m zondag niet op Schiphol stopt. Wat is nu juist?
Zorg dat je goed op tijd op reis gaat.
Op de CTA zal aangegeven worden wat het geval is. Rijdt de IC via Haarlem dan kan je in Leiden overstappen. Daar gaat nog steeds minimaal eens per 15 minuten een trein richting schiphol.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:59:36 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84298640
Dag 2, Dinsdag 13 Juli 2010
Voor dag 1 zie de deze post

Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!

Vandaag stond er een aardige tour op de planning. Ik wou vanaf Keulen naar Gerolstein, om naar met de Vulkan Eifel Bahn naar Ulmen en terug te gaan. Vervolgens vanuit Gerolstein weer terug naar Keulen, om dan naar Aachen Hbf af te reizen.
De dag begon mooi op tijd, ruimschoots optijd wakker, een trein eerder als gepland naar Euskirchen.

Omdat ik toch nog een aantal minuten (+/- 20) moest wachten, nog een aantal foto's:




Uiteindelijk vertrokken, en viel mij het opstelterrein nabij Keulen Hbf nogal op: Groot, en veel treinen staan er:



Uiteindelijk aangekomen in Eurkirchen met de Talent, ben ik uitgestapt.
Hier zou ik wachten op de trein naar Gerolstein. Omdat ik eerder vertrok uit Keulen, kon ik hier nog een stop van een aantal minuten maken.


De Talent naar Gerolstein en Trier kwam dan ook mooi op tijd binnen.


BR628 681 te Gerolstein, staat hier niks te doen.

BR628 455 werd op een zijspoortje gezet, en werd uiteindelijk onder andere de oliepeil nagekeken.

Omdat er naar Ulmen geen normale treinen rijden, kwam ik uit op de Railbus van de Vulkan Eifel Bahn(gepland in de planning)



De koppeling van de 2 railbussen.

Bediening van de railbus
De reis verliep spoedig, alleen een 7 minuten vertraging bij vertrek. Onderweg werd dit redelijk ingelopen, want er hoefde nu niet lang op Daun gewacht te worden, en onderweg weinig stops. Het is wel eens drukker, zeiden ze. De trein van 2 uur later was wel drukker.

Hier de railbus te Ulmen


2x Railbus te Gerolstein, die rondom 13:06 zouden vertrekken. Ditmaal was het veel drukker.

Mijn reis ging vanaf hier van Gerolstein terug naar Aachen Hbf. Ditmaal kwam een BR628 686 aanzetten:

Ik was eerder als gepland op Keulen, en ben uiteindelijk ook eerder uit Keulen vertrokken naar Aachen.
In Aachen heb ik nagevraagd of ik met Thalys een extra kaartje nodig had. Het antwoord was nee. Zodoende ben ik rondom 17:40 met de Thalys van Keulen naar Aken gegaan. Maar eerst nog een paar foto's.


Stationsgebouw van Aachen Hbf

Dosto komt Aachen Hbf binnen

Uiteindelijk weer in Aachen stond pal voor mijn neus een ICE gekoppeld:

Kusjee :lovens:

Ik was vanaf hier nog even naar de Dom van Keulen gegaan. Best mooi. Toen ik terug liep, zag ik de Mittelrheinbahn net binnen komen. Met deze trein ben ik naar Köln West gegaan. Best mooie treintjes.

2 stellen van de Mittelrheinbahn te Keulen West

Vanaf Keulen West weer terug naar Keulen Hbf, en toen naar het hostel. Inmiddels was het alweer half 10 in de avond, en na 15,5 uur actief te zijn was ik blij dat het voor die dag erop zat.
In het hostel nog een heel gesprek met een paar kamergenoten gehad, en nog even een uurtje bij een restaurant gezeten. Best leuk, en gezellig was het er. Jammer dat het er daar weer op zat, maar nu op naar een nieuw avontuur!

Voor alle foto's van deze dag (met beschrijving) kan je hier klikken.

Omdat er wederom veel foto's gemaakt zijn, waarbij ik ook géén beschrijving heb neergezet, en de albumnaam al genoeg zegd, kan je hieronder zien met de link naar het album:
Foto's van het gebied tussen Keulen - Gerolstein
Foto's van het gebied tussen Gerolstein - Ulmen - Gerolstein
Foto's van de Dom in Keulen
pi_84298750
Keulen opstelterrein is waarschijnlijk zo groot omdat het hbf zo klein en druk is.
Toen ik daar was stonden er zeker 8 ICE3's

Wel geniaal die karretjes die tussen de perrons doorrijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:05:34 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84298898
Die karretjes heb ik [ergens] ook nog een foto van. Die zal bij dag 3 tevoorschijn komen, is mijn verwachting.

En inderdaad. opstel van Keulen vond ik een stuk of 7 ICE's. In de werkplaats stond er ook sowieso 1, en een aantal IC-rijtuigen. Best grote werkplaats daarzo. En ze hebben er nog een draaischijf die in gebruik is.
pi_84300346
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Gewoon een goed italiaanse stijl espressobar er tegenover zetten. Lage prijzen, goede koffie en keus tussen espresso, espresso en extra sterke espresso. Niks geen gedoe met orangemokasoyafrappucinolightmetextraslagroom. Geen tafeltjes en stoelen. Gewoon staand aan de bar achteroverslaan en oprotten.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:03:27 #256
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84302869
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Even een vraagje wat iemand vast wel weer. Afgelopen weekend lag de hele westelijke betuwelijn er uit voor onderhoud. Nu zag ik vandaag toen ik er langs fietse, in ieder geval tussen Hardinxveld en Gorinchem overal langs het spoor een extra rails liggen aan beide kanten. En naast deze spoorstaven een extra verhoging van het ballastbed. Waarom is dit.
Nieuw stationnetje?
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:38:27 #257
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84303254
Groeten uit de 4083 eindelijk werkt het eens. Niet dat ik er iets nuttigs mee ga doen ofzo, maar tof om het eens te testen. 't OBIS-display staat alleen nog wel uit, dat zal wel stuk zijn ofzo?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:45:37 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84303371
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef V2 het volgende:
Groeten uit de 4083 eindelijk werkt het eens. Niet dat ik er iets nuttigs mee ga doen ofzo, maar tof om het eens te testen. 't OBIS-display staat alleen nog wel uit, dat zal wel stuk zijn ofzo?
Stond er niet eens iets op met "We zijn aan het testen" en "Geen info beschikbaar"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:46:00 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84303376
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 01:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Gewoon een goed italiaanse stijl espressobar er tegenover zetten. Lage prijzen, goede koffie en keus tussen espresso, espresso en extra sterke espresso. Niks geen gedoe met orangemokasoyafrappucinolightmetextraslagroom. Geen tafeltjes en stoelen. Gewoon staand aan de bar achteroverslaan en oprotten.
Ik vind het een Goed Plan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:18:49 #260
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84303939
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stond er niet eens iets op met "We zijn aan het testen" en "Geen info beschikbaar"?
Nope. 't Hele scherm stond gewoon uit, op zwart.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84310291
Leuke fotoreportages, greavy.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:18:54 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84316876
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nieuw stationnetje?
er komt een extra station Gorinchem Zuid (?niet helemaal zeker van naam?)b ij volgens mij.
Tevens wordt er meer dubbelsporig ivm een kwartiersdienst Dordrecht - Gorinchem straks.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:20:34 #263
178444 DenS
Crientj <3
pi_84316947
Morgen misschien zomertoertje doen... Iemand nog tips waar we heen kunnen gaan?
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 15:27:22 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_84317205
4daagse feesten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:28:06 #265
178444 DenS
Crientj <3
pi_84317233
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:
4daagse feesten?

Is wel een idee
We willen sowieso naar Maastricht. Nog nooit daar onder geweest.
pi_84317298
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:28 schreef DenS het volgende:

[..]


Is wel een idee
We willen sowieso naar Maastricht. Nog nooit daar onder geweest.
Niet veel bijzonders daar.. veel duitsers/belgen en fransen
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:31:37 #267
178444 DenS
Crientj <3
pi_84317359
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Niet veel bijzonders daar.. veel duitsers/belgen en fransen

Nou en
We gaan ook 15 uur reizen zoals vorige jaar. Gewoon van 09:00 tot 00:00
pi_84317418
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef V2 het volgende:
Groeten uit de 4083 eindelijk werkt het eens. Niet dat ik er iets nuttigs mee ga doen ofzo, maar tof om het eens te testen. 't OBIS-display staat alleen nog wel uit, dat zal wel stuk zijn ofzo?
Haha, groeten terug!

Toen ik met de 4083 reisde, zag deze er nog zo uit:



pi_84317634
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nieuw stationnetje?
Het was langer dan wat daarvoor nodig zou zijn, het lag niet op de plek waar een station zou komen, en aan beide kanten was het bed opgehoogd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:01:31 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84320699
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Niet veel bijzonders daar.. veel duitsers/belgen en fransen
selexyz dominicanen
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:12:42 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84321087
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:28 schreef DenS het volgende:

[..]


Is wel een idee
We willen sowieso naar Maastricht. Nog nooit daar onder geweest.
als je toch naar Maastricht gaat, is Maastricht-Kerkrade Centrum aan te raden. Vanaf Kerkrade terug naar Heerlen, en daar weer richtig Sittard etc
Het heuelland gebied is daar zeer mooi voor NL termen.
Oja, vEolia rijdt daar. Weet niet of dat mag met zomertour

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 21-07-2010 17:19:00 ]
pi_84322455
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:12 schreef greavy het volgende:

[..]

als je toch naar Maastricht gaat, is Maastricht-Kerkrade Centrum aan te raden. Vanaf Kerkrade terug naar Heerlen, en daar weer richtig Sittard etc
Het heuelland gebied is daar zeer mooi voor NL termen.
Oja, vEolia rijdt daar. Weet niet of dat mag met zomertour
Gewoon doen alsof je van niks weet werkt in 99% van de gevallen De gemiddelde nederlander gaat met de 'trein', niet met de NS of veolia
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:04:36 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84322800
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:53 schreef RubenK het volgende:

[..]

Gewoon doen alsof je van niks weet werkt in 99% van de gevallen De gemiddelde nederlander gaat met de 'trein', niet met de NS of veolia
quote:
NS Zomertoer is geldig in alle treinen in Nederland en met toeslag in Fyra- en ICE-treinen. Niet geldig in Thalys-treinen van en naar Parijs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84323368
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:

[..]


[..]


De lentetoer was dit niet
pi_84324302
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:12 schreef greavy het volgende:

[..]

als je toch naar Maastricht gaat, is Maastricht-Kerkrade Centrum aan te raden. Vanaf Kerkrade terug naar Heerlen, en daar weer richtig Sittard etc
Het heuelland gebied is daar zeer mooi voor NL termen.
Oja, vEolia rijdt daar. Weet niet of dat mag met zomertour
Hmm k. Zal lekker heen en weer gaan ;D Uiteindelijk nog even langs Schiphol ofzo.
pi_84324733
Die oude CTA's kunnen toch niet alles weergeven:
.
De situatie op utrecht voor afgelopen dagen.

(Als het plaatje het niet doet, dan poog ik het vanavond nog eens. Mobiel plaatjes posten via picasa is nieuw voor mij.)
pi_84325083
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:06 schreef Fixers het volgende:
Die oude CTA's kunnen toch niet alles weergeven:
[ afbeelding ].
De situatie op utrecht voor afgelopen dagen.

(Als het plaatje het niet doet, dan poog ik het vanavond nog eens. Mobiel plaatjes posten via picasa is nieuw voor mij.)
Maar ze zijn wel tof!
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:08:31 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84332606
Ik was vandaag met Sneltrein 2279 van Amsterdam Centraal (V. 19:40) opweg naar Rotterdam. Dit omdat DDM-1 er bijna uit gaat.
Bij Den Haag HS komt een man de trein in met een gitaar, een pet en een enorme stank. Hij begint muziek te spelen. Ongeveer een minuut dat valse, niet aan te horende geluid gehoord te hebben, ging hij om geld vragen. Hij had geen onderdak, eten etc etc etc.
Niemand in ons rijtuig beneden gaf hem geld. Gelukkig maar, dacht ik.
Hij was een rijtuig verder gegaan, en heb ik direct mijn mobiel gepakt, en de Spoorwegpolitie (0343 535353) gebeld. Je komt bij de centrale, die mij doorverbonden heeft.
Melding er van gemaakt, wat erg gewaardeerd werd. Omdat we inmiddels al bij Delft zaten, en ze niet optijd in Schiedam C. konden komen met een team, zouden ze in Rotterdam de trein doorzoeken.
Oke, goed. In Rotterdam stonden er 8!! S&V medewerkers en 4 agenten. Omdat ik hier over ging stappen op de Stoptrein naar Zwijndrecht, heb ik mij eventjes gemeld bij deze beste heren. Feit nogmaals uitgelegd, ook met beschrijving van de bedelaar, en bleek een bekende te zijn, die ze meestal te vlug af was. Inmiddels stond de trein al op +3..
De trein werd daarop van top tot teen doorgezocht, WC's werden geopend, conducteurs hokjes etc. Niet te vinden. Uiteindelijke vertraging voor de trein was 11 minuten. De reizigers waardeerden het enorm. Vanuit mijn rijtuig (beneden) kreeg ik ook al complimenten nadat ik gebeld had. Zelf hadden ze het niet gedurfd.

Omdat de kans groot was dat hij in Schiedam was, en daar een andere trein zou pakken, zijn ze daar met de trein heen gegaan. Word ik om 21:50 gebeld. De beste man is aangehouden. Leuk dat ze het mij mededeelden!

Het is dus tot een goed einde gekomen, mede door het snelle optreden van mijn kant. Had ik de HC gezocht, had hij dat vast en zeker opgemerkt. Dit was nu niet door hem opgemerkt.
De HC zat 4 rijtuigen achter mij in de onbemande cabine tevens.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-07-2010 22:25:14 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:11:37 #279
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84332751
Prachtig verhaal, greavy
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:26:57 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84333539
Godskolere greavy, wat ben je toch ook een boerenlul. Oh nee! Een gitaaspelende zwerver in de trein, snel de politie bellen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juli 2010 @ 22:28:15 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84333594
ik snap die hele NS niet in het geval van de ov flopkaart. Ik zit nu ff te kijken in de webwinkel van dat flopgeval en ik zie dat je ondertussen heel wat verschillende producten er op kunt zetten zoals 96 uur reizen bij het GVB in Amsterdam. Ook dagkaarten bij de RET zijn mogelijk.

Waarom is het dan bij de NS niet mogelijk zou je zeggen, want als rittenkaarten al mogelijk zijn, dan lijkt het er op kunnen zetten van een retourtje ook niet ver meer weg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84333662
ik zag die vent ook af en toe toen ik nog naar Delft moest iedere dag.
Nooit in me opgekomen om de politie te bellen. En dan? Die 2 minuutjes, jammer dan, dat moet je kunnen hebben.
En wat wil de politie met hem doen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84333706
Beetje naaierig greavy, oke als die beste man nou dingen steelt ofzo...
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:30:51 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84333731
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
ik zag die vent ook af en toe toen ik nog naar Delft moest iedere dag.
Nooit in me opgekomen om de politie te bellen. En dan? Die 2 minuutjes, jammer dan, dat moet je kunnen hebben.
En wat wil de politie met hem doen?
Niks natuurlijk, die gast loopt daar al meer dan 10 jaar rond. Kutprovincialen die over de zeik gaan van een zwerver in de trein, ik kots er op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:34:00 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84333899
Waarom ik gebeld had? Hij bracht het op een klote manier. Niemand in de rijtuigen vond het prettig. Het hoort niet, het mag niet. Klaar. S&V & de SpoPo waren er blij mee. Ze hadden hem al vaker te pakken, maar hij doet het steeds opnieuw..
Als je wilt bedelen, oke. Maar doe het niet in de trein waarbij je de reiziger echt lastig valt.
pi_84333905
Hoe weet je uberhaupt het nummer van de spoorwegpolitie uit je hoofd
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84333946
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef greavy het volgende:
Waarom ik gebeld had? Hij bracht het op een klote manier. Niemand in de rijtuigen vond het prettig. Het hoort niet, het mag niet. Klaar. S&V & de SpoPo waren er blij mee. Ze hadden hem al vaker te pakken, maar hij doet het steeds opnieuw..
Als je wilt bedelen, oke. Maar doe het niet in de trein waarbij je de reiziger echt lastig valt.
Maar wat denk je dat dit oplost? Wat moet er met die vent gebeuren?
Die man is toch al verloren. Werk krijgen kan die toch ook niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:38:57 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84334154
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe weet je uberhaupt het nummer van de spoorwegpolitie uit je hoofd
Staat op internet.. En staat ook in mijn telefoon. Heb het al vaker nodig gehad, en niet alleen voor bedelaars/zwervers.
pi_84334301
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Staat op internet.. En staat ook in mijn telefoon. Heb het al vaker nodig gehad, en niet alleen voor bedelaars/zwervers.
Staat het op het internet Mijn wereldbeeld
Waarvoor heb je dat nummer dan? In al mijn treinuren, nog nooit zoiets nodig gehad.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:42:48 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84334363
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef greavy het volgende:
Het hoort niet, het mag niet. Klaar.
Je bent veel te rechtlijnig en hebt een beperkt empathisch vermogen. Mafkees.
quote:
S&V & de SpoPo waren er blij mee. Ze hadden hem al vaker te pakken, maar hij doet het steeds opnieuw..
Hij doet het al minstens tien jaar, idioot! Met andere woorden: die incompentente Spopo's hebben tien jaar de tijd gehad om 'm tegen te houden.
quote:
Als je wilt bedelen, oke. Maar doe het niet in de trein waarbij je de reiziger echt lastig valt.
Die kerel heeft niet eens een douche, anders zou ie niet zo meuren. Wees blij dat ie je portemonnee niet jat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:48:36 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84334678
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
Waarvoor heb je dat nummer dan? In al mijn treinuren, nog nooit zoiets nodig gehad.
Ik heb het nummer ook nodig gehad om te melden dat er graffitispuiters waren op een opstel.. Waren ze ook blij mee, want die konden ze toen op heterdaad betrappen en oppakken..
Komt altijd wel eens van pas, dus heb ik dat nummer gewoon opgeslagen.

En ik vind dat ik juist heb gehandeld. Ook al doet hij het al jaren, het hoort niet. Ze waren blij met de melding, dus waarom ineens zo'n heisa er hierom heen gemaakt wordt?

En ja, ik snap dat hij geld nodig heeft. Maar ga maar eens na wat zo'n bedelaar op een dag kan verdienen.. Meer als ik op een dag hoor!
pi_84334781
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb het nummer ook nodig gehad om te melden dat er graffitispuiters waren op een opstel.. Waren ze ook blij mee, want die konden ze toen op heterdaad betrappen en oppakken..
Komt altijd wel eens van pas, dus heb ik dat nummer gewoon opgeslagen.

En ik vind dat ik juist heb gehandeld. Ook al doet hij het al jaren, het hoort niet. Ze waren blij met de melding, dus waarom ineens zo'n heisa er hierom heen gemaakt wordt?
Maar op het moment dat de S&V medewerkers je verdenken van het illegaal commercieel fotograferen, dan doen ze opeens moeilijk?

En nogmaals? Wat denk je dat ze nu met die vent gaan doen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:51:59 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84334871
Wat ze met die vent doen mogen ze zelf uitzoeken. Daar bemoei ik mij niet mee. Ik heb mijn plicht gedaan om het te melden.
pi_84335033
Je kan ook wel eens over de gevolgen van je handelen nadenken hoor greavy .

Die vent kan werkelijk nergens heen. Dus je hebt zijn leven nog even een stukje kutter gemaakt
Maar dat realiseer je je blijkbaar ook niet
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:55:35 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84335053
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Wat ze met die vent doen mogen ze zelf uitzoeken. Daar bemoei ik mij niet mee. Ik heb mijn plicht gedaan om het te melden.
*proest* plicht gedaan, ja hoor.

Ik lach je uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:00:33 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84335346
In jouw ogen misschien niet. Maar de SpoPo en S&V vond van wel. Meer reizigers moesten zo zijn, zeiden ze.
Alleen dan kan je ze de trein uithouden, maar als hun geen meldingen krijgen, lukt dat niet.
pi_84335412
Dan krijgen we weer een prachtig nazi-landje
Ze zullen er vast blij mee zijn, t is hun werk, maar je verneukt wel iemands leven nog even verder.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:02:13 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84335444
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

*proest* plicht gedaan, ja hoor.

Ik lach je uit.
Ik lach even mee.

Geen idee wat het verhaal achter die man is verder, maar af en toe mag je wel even stilstaan bij zoiets in plaats van meteen de meester roepen omdat je je bedreigt voelt in je comfort zone...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_84335587
Als het nou stikt in de treinen van bedelaars oke, maar dat is ook niet t geval.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:05:05 #300
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_84335606
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Wat ze met die vent doen mogen ze zelf uitzoeken. Daar bemoei ik mij niet mee. Ik heb mijn plicht gedaan om het te melden.
Kan je even aangeven waar in de wet staat dat het een plicht is?

Wat als jij door jouw actie die gozer net even een zetje naar de afgrond geeft, en hij morgen de eerste trein weer pakt? Alleen dan zonder in te stappen, en van voren? Dan loop jij zeker weer verongelijkt te janken dat die springers anderen zoveel overlast veroorzaken.

Nee mannetje, dan ben jij verantwoordelijk voor zijn dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')