Dag 2, Dinsdag 13 Juli 2010Voor dag 1 zie de deze postOp alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!Vandaag stond er een aardige tour op de planning. Ik wou vanaf Keulen naar Gerolstein, om naar met de Vulkan Eifel Bahn naar Ulmen en terug te gaan. Vervolgens vanuit Gerolstein weer terug naar Keulen, om dan naar Aachen Hbf af te reizen.
De dag begon mooi op tijd, ruimschoots optijd wakker, een trein eerder als gepland naar Euskirchen.
Omdat ik toch nog een aantal minuten (+/- 20) moest wachten, nog een aantal foto's:
![]()
![]()
![]()
Uiteindelijk vertrokken, en viel mij het opstelterrein nabij Keulen Hbf nogal op: Groot, en veel treinen staan er:
![]()
![]()
Uiteindelijk aangekomen in Eurkirchen met de Talent, ben ik uitgestapt.
Hier zou ik wachten op de trein naar Gerolstein. Omdat ik eerder vertrok uit Keulen, kon ik hier nog een stop van een aantal minuten maken.
![]()
De Talent naar Gerolstein en Trier kwam dan ook mooi op tijd binnen.
![]()
BR628 681 te Gerolstein, staat hier niks te doen.
![]()
BR628 455 werd op een zijspoortje gezet, en werd uiteindelijk onder andere de oliepeil nagekeken.
Omdat er naar Ulmen geen normale treinen rijden, kwam ik uit op de Railbus van de Vulkan Eifel Bahn(gepland in de planning)
![]()
![]()
![]()
De koppeling van de 2 railbussen.
![]()
Bediening van de railbus
De reis verliep spoedig, alleen een 7 minuten vertraging bij vertrek. Onderweg werd dit redelijk ingelopen, want er hoefde nu niet lang op Daun gewacht te worden, en onderweg weinig stops. Het is wel eens drukker, zeiden ze. De trein van 2 uur later was wel drukker.
![]()
Hier de railbus te Ulmen
![]()
2x Railbus te Gerolstein, die rondom 13:06 zouden vertrekken. Ditmaal was het veel drukker.
Mijn reis ging vanaf hier van Gerolstein terug naar Aachen Hbf. Ditmaal kwam een BR628 686 aanzetten:
![]()
Ik was eerder als gepland op Keulen, en ben uiteindelijk ook eerder uit Keulen vertrokken naar Aachen.
In Aachen heb ik nagevraagd of ik met Thalys een extra kaartje nodig had. Het antwoord was nee. Zodoende ben ik rondom 17:40 met de Thalys van Keulen naar Aken gegaan. Maar eerst nog een paar foto's.
![]()
Stationsgebouw van Aachen Hbf
![]()
Dosto komt Aachen Hbf binnen
Uiteindelijk weer in Aachen stond pal voor mijn neus een ICE gekoppeld:
![]()
Kusjee :lovens:
Ik was vanaf hier nog even naar de Dom van Keulen gegaan. Best mooi. Toen ik terug liep, zag ik de Mittelrheinbahn net binnen komen. Met deze trein ben ik naar Köln West gegaan. Best mooie treintjes.
![]()
2 stellen van de Mittelrheinbahn te Keulen West
Vanaf Keulen West weer terug naar Keulen Hbf, en toen naar het hostel. Inmiddels was het alweer half 10 in de avond, en na 15,5 uur actief te zijn was ik blij dat het voor die dag erop zat.
In het hostel nog een heel gesprek met een paar kamergenoten gehad, en nog even een uurtje bij een restaurant gezeten. Best leuk, en gezellig was het er. Jammer dat het er daar weer op zat, maar nu op naar een nieuw avontuur!
Voor alle foto's van deze dag (met beschrijving) kan je hier klikken.Omdat er wederom veel foto's gemaakt zijn, waarbij ik ook géén beschrijving heb neergezet, en de albumnaam al genoeg zegd, kan je hieronder zien met de link naar het album:
Foto's van het gebied tussen Keulen - GerolsteinFoto's van het gebied tussen Gerolstein - Ulmen - GerolsteinFoto's van de Dom in Keulen