Misbruik maken van de kaartjesquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:31 schreef RubenK het volgende:
Ik rijd nu tilburg - rotterdam - utrecht op mijn leeuwarden 1e klas kaartjeEn vanaf daar heb ik een enkeltje -> alkmaar
Heb op Utrecht mijn kaartje wel gedoneerd aan een schone jongedame die naar Leeuwarden moestquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Misbruik maken van de kaartjes![]()
Oja, reizigers naar Groningen vanuit de richting Zwolle mogen nu omreizen via Leeuwarden ivm de sein- en wisselstoring ronden Assen/Beilen.
Definieer lijnquote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Trajactquote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Definieer lijn
Is staatslijn A 1 hele lijn bijvoorbeeld.
Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Zwolle-kampen.quote:
Dan is Utrecht-Nijmegen ook geen traject.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Na, und? Slecht argument.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
Laat instappen en zelf kiezen naast welke mooie vrouw plaatsgenomen wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper?
Enschede -> Zwolle -> Groningenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:55 schreef ghizzer het volgende:
Triviantvraag:
Wat is de langste afstand die je in Nederland met de trein kunt afleggen, waarbij je enkel in een DM90 zit? Let wel.. overstappen is toegestaan, maar tussendoor mag er dus géén rit zitten waarbij in ander materiaal gezeten mag worden.
jups! evt. via Kampenquote:
Vooral met dit weerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:58 schreef ghizzer het volgende:
[..]
jups! evt. via Kampen
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)
Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
Vroeger kon je zelfs nog met DM´90 na Leeuwarden door naar Harlingen Haven.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:58 schreef ghizzer het volgende:
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)
Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
Definieer traject. Baanvak? Stuk vrije baan? Kopspoor tot kopspoor? Kortste treindienst met hetzelfde treinnummer?quote:
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Vooral met dit weer![]()
![]()
Maar rijd de DM'90 nog wel tussen Zwolle en Groningen?
Of je gaat gewoon werken bij een aan de NS verbonden bedrijf, zodat je een jaarnetkaart krijgt. Werkt veel beterquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/uitgestudeerd2010
![]()
kan ook iddquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:35 schreef V2 het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon werken bij een aan de NS verbonden bedrijf, zodat je een jaarnetkaart krijgt. Werkt veel beter
Sorry, dit initiatief juich ik niet toe.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/uitgestudeerd2010
![]()
Ik juich dit wel toe, weet je hoe makkelijk nu met het ovquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, dit initiatief juich ik niet toe.
NS heeft wel geld om aan fratsen uit te geven, maar ze denken niet aan de reiziger.
Een klapsigaar uit eigen doos zeg ik je. Doen ze überhaupt nog iets om de reizigers van en naar Schiphol te begeleiden die nu zware maanden tegemoet gaan?![]()
* Ofyles2 er helemaal doorheen zit, hulp nodig heeft omdat hij de facto uit elkaar valt...
Starbucks dat failliet gaat, dat juich ik toe.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik juich dit wel toe, weet je hoe makkelijk nu met het ov![]()
Schiphol? daar kom ik nauwelijks
Als ik van punt A naar punt B kan ben ik tevreden?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Starbucks dat failliet gaat, dat juich ik toe.
Een meer gevarieerd aanbod qua restauratie, dat juich ik toe.
De gewone treinreizger is al lange tijd niets meer dan een nummer dat altijd gevolgd moet worden en niets terugkrijgt.
Ik ben halverwege het jaar gestopt, maar ga volgend jaar wel weer studeren. Toch maar even proberen of ik mag zoquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/uitgestudeerd2010
![]()
En wat nu als een lekker wijf het vroeg?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper? Simpel: naast een kapotte stoel gaan zitten, en op het moment dat iemand vraagt of hij er kan zitten zeggen: "Ja, ik vind het best, maar lekker zitten doet het niet. Net geprobeerd."
Nee, ik ben niet zo'n gentleman die dan alsnog een half uur op een baggerstoel gaat zitten.
Teken maar met klinkers...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Het is helaas een servex ketenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Zorg dat je goed op tijd op reis gaat.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:37 schreef jens007 het volgende:
Goedenavond.
Zaterdag moet ik van Goes naar Schiphol. Nu lees ik dat er op de lijn Vlissingen-Amsterdam C niet gestopt wordt op Schiphol. Je kunt met de Fyra (gratis) vanaf Amsterdam, vanaf Rotterdam niet (alleen terugreis). In de reisplanner zie ik echter geen beperkingen, maar op de site staat dat hij dus t/m zondag niet op Schiphol stopt. Wat is nu juist?
Gewoon een goed italiaanse stijl espressobar er tegenover zetten. Lage prijzen, goede koffie en keus tussen espresso, espresso en extra sterke espresso. Niks geen gedoe met orangemokasoyafrappucinolightmetextraslagroom. Geen tafeltjes en stoelen. Gewoon staand aan de bar achteroverslaan en oprotten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Nieuw stationnetje?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:50 schreef Ascendancy het volgende:
Even een vraagje wat iemand vast wel weer. Afgelopen weekend lag de hele westelijke betuwelijn er uit voor onderhoud. Nu zag ik vandaag toen ik er langs fietse, in ieder geval tussen Hardinxveld en Gorinchem overal langs het spoor een extra rails liggen aan beide kanten. En naast deze spoorstaven een extra verhoging van het ballastbed. Waarom is dit.
Stond er niet eens iets op met "We zijn aan het testen" en "Geen info beschikbaar"?quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef V2 het volgende:
Groeten uit de 4083eindelijk werkt het eens. Niet dat ik er iets nuttigs mee ga doen ofzo, maar tof om het eens te testen. 't OBIS-display staat alleen nog wel uit, dat zal wel stuk zijn ofzo?
Ik vind het een Goed Plan.quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gewoon een goed italiaanse stijl espressobar er tegenover zetten. Lage prijzen, goede koffie en keus tussen espresso, espresso en extra sterke espresso. Niks geen gedoe met orangemokasoyafrappucinolightmetextraslagroom. Geen tafeltjes en stoelen. Gewoon staand aan de bar achteroverslaan en oprotten.
Nope. 't Hele scherm stond gewoon uit, op zwart.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stond er niet eens iets op met "We zijn aan het testen" en "Geen info beschikbaar"?
er komt een extra station Gorinchem Zuid (?niet helemaal zeker van naam?)b ij volgens mij.quote:
Niet veel bijzonders daar.. veel duitsers/belgen en fransenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:28 schreef DenS het volgende:
[..]
Is wel een idee
We willen sowieso naar Maastricht. Nog nooit daar onder geweest.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet veel bijzonders daar.. veel duitsers/belgen en fransen
Haha, groeten terug!quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:38 schreef V2 het volgende:
Groeten uit de 4083eindelijk werkt het eens. Niet dat ik er iets nuttigs mee ga doen ofzo, maar tof om het eens te testen. 't OBIS-display staat alleen nog wel uit, dat zal wel stuk zijn ofzo?
Het was langer dan wat daarvoor nodig zou zijn, het lag niet op de plek waar een station zou komen, en aan beide kanten was het bed opgehoogd.quote:
selexyz dominicanenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet veel bijzonders daar.. veel duitsers/belgen en fransen
als je toch naar Maastricht gaat, is Maastricht-Kerkrade Centrum aan te raden. Vanaf Kerkrade terug naar Heerlen, en daar weer richtig Sittard etcquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:28 schreef DenS het volgende:
[..]
Is wel een idee
We willen sowieso naar Maastricht. Nog nooit daar onder geweest.
Gewoon doen alsof je van niks weet werkt in 99% van de gevallenquote:Op woensdag 21 juli 2010 17:12 schreef greavy het volgende:
[..]
als je toch naar Maastricht gaat, is Maastricht-Kerkrade Centrum aan te raden. Vanaf Kerkrade terug naar Heerlen, en daar weer richtig Sittard etc
Het heuelland gebied is daar zeer mooi voor NL termen.
Oja, vEolia rijdt daar. Weet niet of dat mag met zomertour
quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:53 schreef RubenK het volgende:
[..]
Gewoon doen alsof je van niks weet werkt in 99% van de gevallenDe gemiddelde nederlander gaat met de 'trein', niet met de NS of veolia
quote:NS Zomertoer is geldig in alle treinen in Nederland en met toeslag in Fyra- en ICE-treinen. Niet geldig in Thalys-treinen van en naar Parijs.
Hmm k. Zal lekker heen en weer gaan ;D Uiteindelijk nog even langs Schiphol ofzo.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:12 schreef greavy het volgende:
[..]
als je toch naar Maastricht gaat, is Maastricht-Kerkrade Centrum aan te raden. Vanaf Kerkrade terug naar Heerlen, en daar weer richtig Sittard etc
Het heuelland gebied is daar zeer mooi voor NL termen.
Oja, vEolia rijdt daar. Weet niet of dat mag met zomertour
Maar ze zijn wel tof!quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:06 schreef Fixers het volgende:
Die oude CTA's kunnen toch niet alles weergeven:
[ afbeelding ].
De situatie op utrecht voor afgelopen dagen.
(Als het plaatje het niet doet, dan poog ik het vanavond nog eens. Mobiel plaatjes posten via picasa is nieuw voor mij.)
Niks natuurlijk, die gast loopt daar al meer dan 10 jaar rond. Kutprovincialen die over de zeik gaan van een zwerver in de trein, ik kots er op.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
ik zag die vent ook af en toe toen ik nog naar Delft moest iedere dag.
Nooit in me opgekomen om de politie te bellen. En dan? Die 2 minuutjes, jammer dan, dat moet je kunnen hebben.
En wat wil de politie met hem doen?
Maar wat denk je dat dit oplost? Wat moet er met die vent gebeuren?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef greavy het volgende:
Waarom ik gebeld had? Hij bracht het op een klote manier. Niemand in de rijtuigen vond het prettig. Het hoort niet, het mag niet. Klaar. S&V & de SpoPo waren er blij mee. Ze hadden hem al vaker te pakken, maar hij doet het steeds opnieuw..
Als je wilt bedelen, oke. Maar doe het niet in de trein waarbij je de reiziger echt lastig valt.
Staat op internet.. En staat ook in mijn telefoon. Heb het al vaker nodig gehad, en niet alleen voor bedelaars/zwervers.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe weet je uberhaupt het nummer van de spoorwegpolitie uit je hoofd
Staat het op het internetquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Staat op internet.. En staat ook in mijn telefoon. Heb het al vaker nodig gehad, en niet alleen voor bedelaars/zwervers.
Je bent veel te rechtlijnig en hebt een beperkt empathisch vermogen. Mafkees.quote:
Hij doet het al minstens tien jaar, idioot! Met andere woorden: die incompentente Spopo's hebben tien jaar de tijd gehad om 'm tegen te houden.quote:S&V & de SpoPo waren er blij mee. Ze hadden hem al vaker te pakken, maar hij doet het steeds opnieuw..
Die kerel heeft niet eens een douche, anders zou ie niet zo meuren. Wees blij dat ie je portemonnee niet jat.quote:Als je wilt bedelen, oke. Maar doe het niet in de trein waarbij je de reiziger echt lastig valt.
Ik heb het nummer ook nodig gehad om te melden dat er graffitispuiters waren op een opstel.. Waren ze ook blij mee, want die konden ze toen op heterdaad betrappen en oppakken..quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
Waarvoor heb je dat nummer dan? In al mijn treinuren, nog nooit zoiets nodig gehad.
Maar op het moment dat de S&V medewerkers je verdenken van het illegaal commercieel fotograferen, dan doen ze opeens moeilijk?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het nummer ook nodig gehad om te melden dat er graffitispuiters waren op een opstel.. Waren ze ook blij mee, want die konden ze toen op heterdaad betrappen en oppakken..
Komt altijd wel eens van pas, dus heb ik dat nummer gewoon opgeslagen.
En ik vind dat ik juist heb gehandeld. Ook al doet hij het al jaren, het hoort niet. Ze waren blij met de melding, dus waarom ineens zo'n heisa er hierom heen gemaakt wordt?
*proest* plicht gedaan, ja hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Wat ze met die vent doen mogen ze zelf uitzoeken. Daar bemoei ik mij niet mee. Ik heb mijn plicht gedaan om het te melden.
Ik lach even mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
*proest* plicht gedaan, ja hoor.
Ik lach je uit.![]()
![]()
Kan je even aangeven waar in de wet staat dat het een plicht is?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Wat ze met die vent doen mogen ze zelf uitzoeken. Daar bemoei ik mij niet mee. Ik heb mijn plicht gedaan om het te melden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |