abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84268322
Er rijden snelbussen tussen Schagen en Anna Paulowna
Ze kunnen het wel mooi verkopen hoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:11:25 #202
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84268506
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:30:15 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84269367
En het betrof trein 3024 die de aanrijding kreeg.
pi_84269420
Ik rijd nu tilburg - rotterdam - utrecht op mijn leeuwarden 1e klas kaartje En vanaf daar heb ik een enkeltje -> alkmaar
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:36:56 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84269684
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:31 schreef RubenK het volgende:
Ik rijd nu tilburg - rotterdam - utrecht op mijn leeuwarden 1e klas kaartje En vanaf daar heb ik een enkeltje -> alkmaar
Misbruik maken van de kaartjes

Oja, reizigers naar Groningen vanuit de richting Zwolle mogen nu omreizen via Leeuwarden ivm de sein- en wisselstoring ronden Assen/Beilen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:00:27 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84270665
Vandaag weer een aantal foto's gemaakt, mede omdat er een Mat'64 transport gepland stond vanaf de Dijksgracht naar Maastricht, om deze V'tjes weer rijvaardig te maken voor de actieve dienst:


20 Juli 2010: 4x Plan V(856+482+930+935) komt Zwijndrecht binnen om even later door naar Maastricht te gaan voor onderhoud (LM-ritje)


20 Juli 2010: Het setje Plan V staat te wachten voor een geopende brug, en een SLT komt net binnen als stoptrein naar Dordrecht.


20 Juli 2010: De kopbak van Plan V 856 te Zwijndrecht, die als LM voorop reed richting Maastricht, samen met 3 andere V'tjes.

En het filmpje:


Nog een paar andere foto's gemaakt.


20 Juli 2010: D-loc 7110 van ACTS komt als Losse Loc Trein om 11:00 door Zwijndrecht richting Dordrecht
De machinist van deze trein liet mij echter schrikken, want hij gebruikte zijn tyfoon wat ik niet had verwacht..


20 Juli 2010: Een onbekende VIRM IV rijdt vervangend vervoer tot Roosendaal voor de Benelux 9228. Deze PRIO/I6-I10 stam heeft niet gereden in verband met een defect (reden bij mij onduidelijk)


20 Juli 2010: Eurailscout UFM 02 komt door Zwijndrecht als Losse Loc Trein richting Dordrecht rondom 11:33

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 20-07-2010 13:16:09 ]
pi_84272588
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Misbruik maken van de kaartjes

Oja, reizigers naar Groningen vanuit de richting Zwolle mogen nu omreizen via Leeuwarden ivm de sein- en wisselstoring ronden Assen/Beilen.
Heb op Utrecht mijn kaartje wel gedoneerd aan een schone jongedame die naar Leeuwarden moest
pi_84272647
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
pi_84272728
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Definieer lijn
Is staatslijn A 1 hele lijn bijvoorbeeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84272877
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Definieer lijn
Is staatslijn A 1 hele lijn bijvoorbeeld.
Trajact
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:56:36 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84272973
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?
Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84273039
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Trajact
Zwolle-kampen.
Of Rotterdam-Vlaardingen centrum als je dat als 1 traject telt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:10:53 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84273584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan?
Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
pi_84273734
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
Dan is Utrecht-Nijmegen ook geen traject.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 14:25:49 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84274167
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is momenteel de kortste lijn van Nederland? Dat is Zwolle - Nijverdal West?

Zwolle - Kampen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84274229
oke dankje..was wel benieuwd
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 14:29:17 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_84274309
Oh, ik dacht altijd dat het Arnhem - Ede-Wageningen was
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 14:32:45 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84274429
De strandpendel Haarlem - Zandvoort aan Zee is ook kort
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84274562
Die is korter dan kampen(13) en vlaardingen(10)
In pure lengte zou het breukelen-Harmelen zijn. Daar daar tijd niet zo'n korte dienst.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:37:02 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84274596
Haarlem - Zandvoort is 7,9 kilometer.
Rotterdam CS - Vlaardingen Centrum is 10,0 kilometer.
Zwolle - Kampen is 13,3 kilometer.
Ede-Wageningen - Arnhem is 16,2 kilometer.
Zwolle - Nijverdal West is rond de 28 kilometer.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:57:26 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84275298
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is niet meer rechtstreeks te bereiken.. (zonder kopmaken e.d.)
Na, und? Slecht argument.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:33:48 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84276780
Afgelopen week heb ik een 5-daagse InterRail reis gedaan door Duitsland, België en Luxemburg.
Er zijn veel foto's gemaakt, en om die reden post ik hier een selectie.
Om een overzicht te behouden, doe ik per post één dag. Dezen worden verspreid gepost binnen enkele dagen.

Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!

Dag 1, Maandag 12 Juli 2010

De dag begon zeer vroeg. De wekker stond om 3:30, maar ik was om 3:10 al klaar wakker. Tas en koffer stonden grotendeels al klaar, maar voor de zekerheid alles nog eens gecheckt.
Om 5:20 zou de taxi hier zijn, die mij van Zwijndrecht naar Dordrecht zou brengen. Wegens een foutje bij het invoeren van de taxi, dachten ze dat ze pas 5:45 mij hoefden op te halen. Uiteindelijk na gebel om 5:25 stond de taxi om 5:35 al bij mij voor de deur. Netjes opgelost.

Vanuit Dordrecht heb ik de Sneltrein naar Breda genomen, die gereden werd door DDM-1. Vanaf daar ben ik met een IC naar Eindhoven gegaan, en daar overgestapt naar Heerlen.
Vanaf Heerlen de Euregiobahn tot Herzogenrath genomen. Echter, onze trein had +20. Mede dankzij de enkelbaans baanvak, en de trein kwam al iets te laat binnen, dus vertrokken al te laat, maar werd hierdoor nog later.

De Talenten die hier rijden, zijn mooie treintjes. De zittingen ook, maar het had iets beter gekund.

Een blik door de Talent

Aangekomen in Herzogenrath reed de trein die ik gepland had, net weg. Dan maar een half uur later verder. Verder viel me het stationsgebouw gelijk op.


Omdat ik hier van perron moest wisselen, omdat ik richting Mönchengladbach zou gaan, moest ik door de tunnel. Daar viel me dit bordje gelijk op:


Tijdens het wachten heb ik nog een aantal foto's geschoten.

BR425 569-1 van de Deutsche Bahn komt in Herzogenrath binnen

2x Talent opweg naar Heerlen

Vanaf hier vertrok ik - tegen mijn planning - om 9:27 met een Dosto richting Mönchengladbach.
Best mooie treintjes, en overzichtelijk.


Wat me meermaals opviel was dat de Duitsers weinig oude spoortjes opbreken, zoals hier te zien is. Dit is bij Geilenkirchen.

Aangekomen te Mönchengladbach was ik volgens de nieuwe planning mooi op tijd. Ik ben weer volgens de oude planning vertrokken uit Mönchengladbach, dus daar iets korter gebleven.
De treinaanwijzers in Duitsland verschillen ook regelmatig per station. Hier die van Mönchengladbach:



Een FLIRT van de Eurobahn te Mönchengladbach


Centrale treinaanwijzer in de hal van Mönchengladbach Hbf

Vanuit Mönchengladbach ben ik met de trein richting Lindern gegaan. Vanuit Lindern met de bus (hoefde van de chauffeur geen apart kaartje te kopen) naar Linnich Bf.
Het was mooi weer, zoals deze foto doet vermoeden:

Echter, de camera naar de andere kant gericht deed je een andere indruk geven:


In ieder geval, een paar minuutjes later in Linnich Bhf was er een enorme hoosbui, het stormde maar onweerde ook. Snel de trein ingesprint.
Amper 2-3 kilometer na vertrek stonden we stil. Meerdere bomen waren omgewaaid door de harde wind. Terugkeren was de oplossing.


Terug op Linnich Bf was het ergste alweer over (+/- 25 minuten later). Toen lukte het om een foto te maken van de Eurosprinter van de Rurtalbahn.

Treinverkeer was onmogelijk, zo bleek. Er werd geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken. De eerste bus naar een ander station vertrok pas 20 minuten later, dus wachten.
Om 12:15 werd er medegedeeld dat we konden vertrekken met de trein, dus toch weer ingestapt.
Nu waren er een 4-tal mensen met kettingzaag en al aanwezig, om de bomen aan gort te zagen, en van het spoor te verwijderen.

Op deze manier hebben we een groot deel van de reis voortgezet, want er lagen veel bomen om of grote takken op de rails:



Tussen Linnich en Duren moet ook gepasseerd worden in verband met enkelbaans. Hierbij dus.


Aangekomen in Düren met een vertraging van +/- 40 minuten was het zeer beperkt gebleven. Netjes opgelost! De Nederlanders kunnen er wat van leren..

Te Düren was de planning om naar Heimbach te gaan, waar ik dus nu een grotere overstap had. Hij was een paar minuten geleden net vertrokken. Een paar foto's:

BR425 545-3 als S-bahn richting Keulen Hbf te Duren


Een Dosto met loc 111 160-8 te Duren

Het traject Duren - Heimbach is bochtig, want het loopt door de bergen:




Te Heimbach

2x Regiosprinter van de RTB te Heimbach

De terugweg met dezelfde stellen gereisd, en in Duren overgestapt op de S-bahn naar Keulen Hbf.
Bij Keulen Weiden West stonden nog een paar U-bahn stellen:


Aangekomen te Keulen gelijk naar het hostel gelopen, die op amper 5 minuten van het station zit. Zeker aan te raden !

De Dom nog even opgezocht:



Daarna nog even met de U-bahn een stukje door Keulen gegaan, en zat mijn dag er weer op.

Het eindpunt van lijn 1 is een hele klim(gelukkig roltrap):


De gescoorde bordjes:


Voor alle foto's van deze dag kan je Hier klikken.
Voor het gebied tussen Duren en Heimbach klik je hier
Voor het gebied tussen Linnich en Duren Klik je hier
pi_84277097
In Keulen toevallig 500 meter van Messe-Deutz? Daar had je een gigantische jeugdherberg
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:51:33 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84277438
Vlak naast het Keulen Hbf (Station - Hostel for Backpackers). 4 minuten lopen ofzo.
pi_84277526
Daar ben ik ook nog langs geweest, duurder en minder comfy =)
Keulen is saai he
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:59:09 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84277738
Ach, best leuk verder. Maar de treinen waren het interessants.
Station - Hostel for Backpackers is maar ¤17 per nacht (mixed gedeelde kamer, 6 personen).. (Excl. ontbijt )

Maar heb 2 dagen daar gezeten, was wel gezellig. Zaten daar 's avonds met een groep van iets van 20 man in de lounge te kletsen.. We wouden eten (rondom 9 uur nog..), gingen we met 11 man naar een restaurantje..
pi_84281845
backpacken, heerlijk
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:10:20 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84282829
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper? Simpel: naast een kapotte stoel gaan zitten, en op het moment dat iemand vraagt of hij er kan zitten zeggen: "Ja, ik vind het best, maar lekker zitten doet het niet. Net geprobeerd."

Nee, ik ben niet zo'n gentleman die dan alsnog een half uur op een baggerstoel gaat zitten.
pi_84283854
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper?
Laat instappen en zelf kiezen naast welke mooie vrouw plaatsgenomen wordt.
pi_84284500
Triviantvraag:
Wat is de langste afstand die je in Nederland met de trein kunt afleggen, waarbij je enkel in een DM90 zit? Let wel.. overstappen is toegestaan, maar tussendoor mag er dus géén rit zitten waarbij in ander materiaal gezeten mag worden.
pi_84284584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:55 schreef ghizzer het volgende:
Triviantvraag:
Wat is de langste afstand die je in Nederland met de trein kunt afleggen, waarbij je enkel in een DM90 zit? Let wel.. overstappen is toegestaan, maar tussendoor mag er dus géén rit zitten waarbij in ander materiaal gezeten mag worden.
Enschede -> Zwolle -> Groningen
Wat zal de afstand zijn? Dat moet ik dan ff berekenen met behulp van die webite

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2010 18:58:44 ]
pi_84284622
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Enschede -> Zwolle -> Groningen
jups! evt. via Kampen
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)

Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
pi_84284725
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:58 schreef ghizzer het volgende:

[..]

jups! evt. via Kampen
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)

Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
Vooral met dit weer
Maar rijd de DM'90 nog wel tussen Zwolle en Groningen?
pi_84284837
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:58 schreef ghizzer het volgende:
in het verleden kon je dan ook nog als je gelukt had verder naar Leeuwarden (wanneer er dus geen wadloper reed)

Dus gewoon dik 200 km. in enkel een buffeltje. geweldig!
Vroeger kon je zelfs nog met DM´90 na Leeuwarden door naar Harlingen Haven.

  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:08:32 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84284932
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Trajact
Definieer traject. Baanvak? Stuk vrije baan? Kopspoor tot kopspoor? Kortste treindienst met hetzelfde treinnummer?

Ik ken genoeg "trajecten" die heel kort zijn: kies maar een willekeurig industriespoortje uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 19:22:23 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84285477
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Vooral met dit weer
Maar rijd de DM'90 nog wel tussen Zwolle en Groningen?

Al tijden niet meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 19:32:48 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_84285855
Toen ik in 2008 afstudeerde deden ze dat nog niet, helaas. Toch ben ik alweer 2 jaar trouw Voordeelurenabonnee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:35:15 #239
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84285947
quote:
Of je gaat gewoon werken bij een aan de NS verbonden bedrijf, zodat je een jaarnetkaart krijgt. Werkt veel beter
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84286021
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:35 schreef V2 het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon werken bij een aan de NS verbonden bedrijf, zodat je een jaarnetkaart krijgt. Werkt veel beter
kan ook idd

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2010 19:37:13 ]
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:38:23 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84286066
quote:
Sorry, dit initiatief juich ik niet toe.

NS heeft wel geld om aan fratsen uit te geven, maar ze denken niet aan de reiziger.

Een klapsigaar uit eigen doos zeg ik je. Doen ze überhaupt nog iets om de reizigers van en naar Schiphol te begeleiden die nu zware maanden tegemoet gaan?

* Ofyles2 er helemaal doorheen zit, hulp nodig heeft omdat hij de facto uit elkaar valt...
pi_84286142
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sorry, dit initiatief juich ik niet toe.

NS heeft wel geld om aan fratsen uit te geven, maar ze denken niet aan de reiziger.

Een klapsigaar uit eigen doos zeg ik je. Doen ze überhaupt nog iets om de reizigers van en naar Schiphol te begeleiden die nu zware maanden tegemoet gaan?

* Ofyles2 er helemaal doorheen zit, hulp nodig heeft omdat hij de facto uit elkaar valt...
Ik juich dit wel toe, weet je hoe makkelijk nu met het ov
Schiphol? daar kom ik nauwelijks
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:43:32 #243
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84286275
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik juich dit wel toe, weet je hoe makkelijk nu met het ov
Schiphol? daar kom ik nauwelijks
Starbucks dat failliet gaat, dat juich ik toe.

Een meer gevarieerd aanbod qua restauratie, dat juich ik toe.

De gewone treinreizger is al lange tijd niets meer dan een nummer dat altijd gevolgd moet worden en niets terugkrijgt.
pi_84286351
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Starbucks dat failliet gaat, dat juich ik toe.

Een meer gevarieerd aanbod qua restauratie, dat juich ik toe.

De gewone treinreizger is al lange tijd niets meer dan een nummer dat altijd gevolgd moet worden en niets terugkrijgt.
Als ik van punt A naar punt B kan ben ik tevreden?
Ja oke bij schiphol nu is het een bende.
maja shit happens.

Kunnen zij ook niet voorspellen dat er zo'n grote ravage kan worden aangericht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2010 19:49:25 ]
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:08:19 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84287302
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84289342
quote:
Ik ben halverwege het jaar gestopt, maar ga volgend jaar wel weer studeren. Toch maar even proberen of ik mag zo
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:10 schreef James1988 het volgende:
Hoe weet je 95% zeker dat er niemand naast je komt zitten in een koploper? Simpel: naast een kapotte stoel gaan zitten, en op het moment dat iemand vraagt of hij er kan zitten zeggen: "Ja, ik vind het best, maar lekker zitten doet het niet. Net geprobeerd."

Nee, ik ben niet zo'n gentleman die dan alsnog een half uur op een baggerstoel gaat zitten.
En wat nu als een lekker wijf het vroeg?


Even een vraagje wat iemand vast wel weer. Afgelopen weekend lag de hele westelijke betuwelijn er uit voor onderhoud. Nu zag ik vandaag toen ik er langs fietse, in ieder geval tussen Hardinxveld en Gorinchem overal langs het spoor een extra rails liggen aan beide kanten. En naast deze spoorstaven een extra verhoging van het ballastbed. Waarom is dit.
Ik weet zeker dat de naastliggende spoorstaven er nieuw bij waren gekomen, ze waren namelijk volledig verroest over de hele buitenkant, terwijl die waar de de trein over rijdt nog mooi glansden, zoals altijd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:17:04 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84290750
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Teken maar met klinkers...
pi_84292788
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbucks failliet? Waar kan ik de petitie tekenen om dat te versnellen?
Het is helaas een servex keten dus tenzij de NS failliet gaat blijft deze overeind
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:28:02 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84297306
Zo fijn weer naar huis, dikke 2 weken Noord Duitsland dan bedenk je van te voren niet dat er 12 dagen 30 graden plus zijn (en 35+) , hoewel jullie hebben het ook niet gemakkelijk gehad. Resultaat veel zwembad en strand en weinig trein dus, volgende keer beter, wel wat tegengekomen o.a. deze (info)



Een Stadler RegioShuttle, Later meer, het mooie spul is helaas door de hitte komen te vervallen

[ Bericht 12% gewijzigd door bork op 20-07-2010 23:40:52 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_84297693
Goedenavond.

Zaterdag moet ik van Goes naar Schiphol. Nu lees ik dat er op de lijn Vlissingen-Amsterdam C niet gestopt wordt op Schiphol. Je kunt met de Fyra (gratis) vanaf Amsterdam, vanaf Rotterdam niet (alleen terugreis). In de reisplanner zie ik echter geen beperkingen, maar op de site staat dat hij dus t/m zondag niet op Schiphol stopt. Wat is nu juist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')