Dan vergaat je lichaam. Meer weet ik ook niet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:12 schreef BarrieButsers het volgende:
Wat er na de dood gebeurd. Maarja als we dat zouden weten
quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:19 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dan vergaat je lichaam. Meer weet ik ook niet.
Goed topic trouwens.
Wel als je niet mee doet natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:26 schreef FreezePop het volgende:
Dit topic ging na 1 comment al van de baan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Inderdaad, goed topicquote:Op donderdag 15 juli 2010 01:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Wtf, die link.
[..]
Het verbaasde me dat ie nog niet bestond op FOK!
Maar wie weet doet dat wel pijn ofzo. Of heb je het gevoel dat je word opgegeten..quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:19 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dan vergaat je lichaam. Meer weet ik ook niet.
Goed topic trouwens.
Welk onderwerp is nog nooit besproken op FOK?..quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:06 schreef Hojdhopper het volgende:
Soms zijn er van die dingen die je gewoon wilt weten. Vaak zijn dat kleine dingen waardoor er nergens een antwoord op te vinden is.
Andere naam voor hetzelfde, denk ik.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:28 schreef Simplicity het volgende:
Het verschil tussen roerbakgroenten wokgroenten heb ik trouwens altijd al willen weten...
Je hebt ze in de supermarkt allebei, maar wat maakt het verschil?
Dat idee had ik ook, maar het komt allemaal van dezelfde fabrikant af, de ene zakjes heten roerbakgroenten en de andere wokgroenten, dan moet er toch een reden zijn om die naamsverschillen te hanteren?quote:
Roerbakgroente behoordt men linksom dan wel rechtsom draaiend te verwarmen met een spatel van hout of plastic in een pan met anti aanbaklaag. Wokgroente dient men met een vlugge polsbeweging aan de steel van de pan met anti aanbaklaag om te draaien.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:28 schreef Simplicity het volgende:
Het verschil tussen roerbakgroenten wokgroenten heb ik trouwens altijd al willen weten...
Je hebt ze in de supermarkt allebei, maar wat maakt het verschil?
Nee. Daar voel je niets van. Ongeacht of je gelooft in een hiernamaals of niet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:32 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Maar wie weet doet dat wel pijn ofzo. Of heb je het gevoel dat je word opgegeten..
Oke dankje, kan ik in ieder geval met een gerust hart gaan slapen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee. Daar voel je niets van. Ongeacht of je gelooft in een hiernamaals of niet.
Wormen zullen je sowieso niet opeten, die komen niet lager dan 20 centimeter in de grond. Mensen worden minstens 50 cm onder de grond begraven. De vertering van je lijf vindt plaats door bacterien die vanuit je buik van binnenuit naar buiten toe werken.
Hangt er vanaf over welke conserverende behandeling je info wilt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:05 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoelang het duurt voor conserveermiddel bederft.![]()
Misschien wel makkelijk om te vermelden om welk conserveelmiddel het gaat, er zit nogal verschil inquote:Op donderdag 15 juli 2010 02:05 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoelang het duurt voor conserveermiddel bederft.![]()
de typo is erg treffendquote:Op donderdag 15 juli 2010 02:18 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Misschien wel makkelijk om te vermelden om welk conserveelmiddel het gaat, er zit nogal verschil in
Voortaan dus meteen doen. Ik liep ook al een tijd met dat idee rond hoor.quote:
Beter dan een topic dat in no time vol is en alleen maar uit stomme niks toevoegende posts bestaat.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:51 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Voortaan dus meteen doen. Ik liep ook al een tijd met dat idee rond hoor.
Maar het loopt minder hard dan ik dacht eigenlijk. Blijkbaar weet iedereen alles al.
Oké, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:01 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Beter dan een topic dat in no time vol is en alleen maar uit stomme niks toevoegende posts bestaat.
Onder lijkt me handig. Of gewoon spiritus.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:27 schreef Dipkip het volgende:
Moet je als je de barbecue aansteekt de aanmaakblokjes nou onder, tussen, of bovenop de briketten / houtskool leggen?
eerst lengte later breedte.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:30 schreef Dipkip het volgende:
OK.
En als je puber bent he, en je piemel gaat groeien, groeien dan de ballen en de lul zelf ongeveer gelijk op of is het meer zoals bij ons dat er eerst borsten komen en dan pas heupen?
Haarkleur is dat hetzelfde.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Waarom mensen (en ook sommige dieren) als baby blauwe ogen hebben en die later bij kleuren? Hoe zit dat? Hoe werkt dat?
Malie of een nestel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef GroteUser het volgende:
Hoe heten die plastic dingetjes aan het uiteinde van je veters ?
Ik heb wel eens gehoord dat het is om ze er aandoenlijk uit te laten zien zodat je er beter voor zorgt, maar dat lijkt me niet logisch want het gebeurt ook bij dieren die geen kleuren kunnen onderscheiden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Waarom mensen (en ook sommige dieren) als baby blauwe ogen hebben en die later bij kleuren? Hoe zit dat? Hoe werkt dat?
Een nestel is toch het metalen ringetje in je schoen waar de veter doorheen gaat, niet het plasticje op het uiteinde van de veter?quote:
Je hebt drie lagen in je oog de diepste is blauw en als je ouder wordt dan worden die laagjes vuil/troebel en verkleurd je oog.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:43 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat het is om ze er aandoenlijk uit te laten zien zodat je er beter voor zorgt, maar dat lijkt me niet logisch want het gebeurt ook bij dieren die geen kleuren kunnen onderscheiden.
En volgens mij ook niet bij alle rassen trouwens, negerbaby's hebben toch gewoon donkerbruine ogen als ze worden geboren?
Euh ik was niet zo'n slet dat ik op mn 12e al ballen had gezien. Tegen de tijd dat ik ze zag was de boel al uitgegroeid denk ik.quote:
Ook bij van die hele zwarte negers?quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:44 schreef -Datdus- het volgende:
Je hebt drie lagen in je oog de diepste is blauw
Ik bedoelde eigenlijk bij biologie. Godver mijn buik wat doe je.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:45 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Euh ik was niet zo'n slet dat ik op mn 12e al ballen had gezien. Tegen de tijd dat ik ze zag was de boel al uitgegroeid denk ik.
Oh. Ik zat op een Gristelijke school, bij ons gingen ze niet verder dan kikkervisjes en een condoom over een banaan. Toen ik ontmaagd werd was ik eigenlijk heel opgelucht dat de ballen er niet bij in bleken te hoeven want dat leek me nou helemaal niks, die harige dingen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:46 schreef -Datdus- het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk bij biologie. Godver mijn buik wat doe je.
Ik heb het toch gegoogeled en vind overal dat kindjes met een donkere huidkleur meestal wel geboren worden met donkere ogen.quote:
http://www.instituut-groenestein.nl/oogkleur.htmlquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Volgens mij is dat onzin. Hier zie je bijv. een tweeling waarbij 1 ouder zwart is en 1 blank, en in plaats van twee koffie-met-melk kleurige kindjes kregen ze een donkere en een lichtere.... Moet je zien hoe donker die pasgeboren baby is, en die heeft een blanke pa!!!quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:54 schreef bioloogje het volgende:
Zo worden negerkindjes ook blank geboren... (of iig een stuk blanker)
Ik wist het ook niet zeker, maar voordat ik het typte heb ik even gegoogeld. Overal staan ervaringen van mensen waarvan het kind lichter geboren is maar toch donkerder werd. De kinderen zijn idd niet "blank blank" maar wel veel lichter.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:59 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Hier zie je bijv. een tweeling waarbij 1 ouder zwart is en 1 blank, en in plaats van twee koffie-met-melk kleurige kindjes kregen ze een donkere en een lichtere.... Moet je zien hoe donker die pasgeboren baby is, en die heeft een blanke pa!!!
[ afbeelding ]
Nou ze zijn niet alleen niet "blank blank" ze zijn gewoon niet blank punt. Dat pasgeboren kindjes lichter zijn dan je puur op grond van de ouders zou verwachten maakt negerkindjes niet ineens blank natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef bioloogje het volgende:
Ik wist het ook niet zeker, maar voordat ik het typte heb ik even gegoogeld. Overal staan ervaringen van mensen waarvan het kind lichter geboren is maar toch donkerder werd. De kinderen zijn idd niet "blank blank" maar wel veel lichter.
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=forum&actie=show&subactie=message&primary_id=22163&categorie_id=6
Hm.....in de zomer licht mijn hoofdhaar wel op (ik ben lichtblond), dus dat zou idd kunnen verklaren waarom het boven lichter is dan onder (daar waar dus geen zon komt) maar of blonde nudisten nu ook van onderen blond zijn...geen ideequote:Op donderdag 15 juli 2010 17:49 schreef -Datdus- het volgende:
Waarom hebben blonde mensen geen blond schaamhaar?
Ik denk dat het komt door te weinig uv straling en vitamine D door te weinig zon. Weet iemand het zeker?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Waarom zitten er soms van die vierkante stukjes in de lak van treinen die NIET verkleurd zijn?
quote:
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Lijkt mij dat de buitenkant eronder beschadigd was en er dus later een sticker overheen is geplakt.
Agletquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef GroteUser het volgende:
Hoe heten die plastic dingetjes aan het uiteinde van je veters ?
Ik heb een blanke huidskleur en ben toch ook echt geboren met donkere ogen. Dus het klopt idd niet helemaal dat ALLE baby's geboren worden met blauwe ogen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:51 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb het toch gegoogeled en vind overal dat kindjes met een donkere huidkleur meestal wel geboren worden met donkere ogen.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:37 schreef birdsandbees het volgende:
[..]
Ik heb een blanke huidskleur en ben toch ook echt geboren met donkere ogen. Dus het klopt idd niet helemaal dat ALLE baby's geboren worden met blauwe ogen.
Ik vraag me nou altijd al af waarom iedereen zegt dat je bloemen schuin af moet snijden, terwijl ze rechtstreeks uit te bloemenwinkel nog recht afgesneden zijn. Als het echt verschil uitmaakt zouden ze het in de winkel toch ook wel schuin doen?
Dan kunnen ze niet plat op de bodem van de vaas terecht komen, waardoor ze geen water meer kunnen opnemen. Sowieso moet je altijd nog zo'n 4/5 centimeter (onder water) eraf snijden nadat je bij de bloemist bent geweest, elke seconde in de buitenlucht zorgt al voor een luchtbel die de doorgang blokkeert -> plant binnen een week dood.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:37 schreef birdsandbees het volgende:
[..]
Ik vraag me nou altijd al af waarom iedereen zegt dat je bloemen schuin af moet snijden, terwijl ze rechtstreeks uit te bloemenwinkel nog recht afgesneden zijn. Als het echt verschil uitmaakt zouden ze het in de winkel toch ook wel schuin doen?
Oogkleur bij donkere kinderen is vaak al meteen donker idd...quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:13 schreef Dipkip het volgende:
Ik bedoel, dit kun je toch met alle liefde van de wereld geen blauwe ogen meer noemen?
[ afbeelding ]
Hmm, idd ja! Die bodem-van-de-vaas-theorie had me net rust gegeven, maar nu is het weer door de war geschopt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:03 schreef Dipkip het volgende:
Maar tulpen moeten dan weer recht, dat is toch raar dan
'k Weet niet waar je dat hebt vernomen, maar ook tulpen moet je gewoon schuin bijsnijden als je ze lang levend wilt hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:03 schreef Dipkip het volgende:
Maar tulpen moeten dan weer recht, dat is toch raar dan
Er zijn genoeg blonde mensen met van nature licht schaamhaar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:49 schreef -Datdus- het volgende:
Waarom hebben blonde mensen geen blond schaamhaar?
Ik denk dat het komt door te weinig uv straling en vitamine D door te weinig zon. Weet iemand het zeker?
In de foto die jij hier post zie ik duidelijk blauwtinten in de ogen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:13 schreef Dipkip het volgende:
Ik bedoel, dit kun je toch met alle liefde van de wereld geen blauwe ogen meer noemen?
[ afbeelding ]
Onderwater afsnijden? Of het stuk dat onder water zit?quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan kunnen ze niet plat op de bodem van de vaas terecht komen, waardoor ze geen water meer kunnen opnemen. Sowieso moet je altijd nog zo'n 4/5 centimeter (onder water) eraf snijden nadat je bij de bloemist bent geweest, elke seconde in de buitenlucht zorgt al voor een luchtbel die de doorgang blokkeert -> plant binnen een week dood.
Echt? Ik zie alleen maar zwartquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:39 schreef Stali het volgende:
In de foto die jij hier post zie ik duidelijk blauwtinten in de ogen.
Er zijn mensen die menen te kunnen achterhalen of iemand liegt dmv de ademhaling.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Silv het volgende:
Kan je over de telefoon horen of iemand zit te poepen op de wc of niet?
Ja dit is een serieuze vraag.
Serieus, ik zie er duidelijk wel een blauwtint in.quote:
Maar dat komt niet door de leugen zelf, maar de wetenschap dat je een leugen verteld. Het lijkt me dat je bewust op de wc zit, met een redenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Er zijn mensen die menen te kunnen achterhalen of iemand liegt dmv de ademhaling.
Ik denk dat het mogelijk is om te horen of iemand poept ja of nee.
En wanneer iemand zwaar aan de dunne is hoor je het wel op een andere manier.
Onderwater afsnijden, anders komt er weer lucht in de stengel, en dat wil je nu net voorkomen...quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Onderwater afsnijden? Of het stuk dat onder water zit?
In OUDquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:50 schreef Stali het volgende:
Serieus, ik zie er duidelijk wel een blauwtint in.
Ben benieuwd hoe andere mensen dit zien. Leuke foto om een ander topic mee te openen om het te testen.
Ik ben een vrouw en poep natuurlijk niet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door de leugen zelf, maar de wetenschap dat je een leugen verteld. Het lijkt me dat je bewust op de wc zit, met een reden
Open eens?quote:
een nestel is dat plastic dingetjequote:Op donderdag 15 juli 2010 17:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een nestel is toch het metalen ringetje in je schoen waar de veter doorheen gaat, niet het plasticje op het uiteinde van de veter?
Niet goed opgelet bij Biologie zeker?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 02:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Om over die oogkleur door te gaan: Hoe kan het dat mijn hele familie, tot zover ik het terug kan vinden, lichtblauwe ogen gehad hebben en die van mij alle kleuren behalve blauw zijn? Groen, bruin, geel, amber, hazel, grijs, alles behalve blauw.
En ze worden nog steeds donkerder.
quote:
Nee, het schuine afsnijden is bedoeld om de bloemen meer vocht op te laten nemen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Weet niet waar je dat hebt vernomen, maar ook tulpen moet je gewoon schuin bijsnijden als je ze lang levend wilt hebben.
Als ik op de peuterschool alle verf uitwaste in hetzelfde potje werd het ook bruinquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wilde altijd al weten waarom stront vrijwel altijd bruin is.
Iemand?
Roestkleur van de ijzer uit de afgebroken rode bloedlichaampjes. Plus het feit dat alles wat verteerd er bruin uit gaat zien.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand?
Ik dacht, ik ga voor de makkelijkere versie.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:20 schreef KrentebolHooft het volgende:
IJzer wordt juist behouden. Het afbraak product van Hemoglobine is Bilirubine en dat is bruin en wordt samen met je kaka verwijdert.
de diameter van het waarneembare heelal is geschat op 93 miljard lichtjaar. Waarneembaar wil zeggen, het deel van het heelal dat we vanaf de Aarde kunnen waarnemen. Objecten die verder bij ons vandaan zijn dan 38 miljard lichtjaar kunnen we niet waarnemen omdat het licht, dat uitgezonden wordt door deze objecten, ons nog niet heeft kunnen bereiken in de ħ13 miljard jaar die het heelal bestaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:32 schreef _Fanta het volgende:
Ik heb altijd al willen weten hoe groot het heelal is..
Ja. Elke dag valt er volgens mij een aantal ton aan ruimtestof en puin op aarde.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:15 schreef fs180 het volgende:
Weegt de aarde even veel als bijv 30.000 jaar geleden?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:32 schreef _Fanta het volgende:
Ik heb altijd al willen weten hoe groot het heelal is..
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 04:44 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
[..]
Ja. Elke dag valt er volgens mij een aantal ton aan ruimtestof en puin op aarde.
Klokhuis legt uit...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand?
Precies.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat door winning van grondstoffen de aarde minder gaat wegen? Goed, alle ijzererts bijvoorbeeld wordt gecompenseerd door het gewicht van al het metaal dat er uit geproduceerd wordt. Maar alle olie die al verbruikt is verandert in 'lucht'. Dus dat is toch een grote 'schadepost'. Of valt er zo veel ruimtestof op aarde dat dat compenseert?
'en omdat er steeds grotere gebouwen gebouwd worden'quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:34 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Precies.Maar daarnaast wordt de aarde ook steeds zwaarder doordat er meer mensen worden geboren en omdat er steeds grotere gebouwen gebouwd worden.
Dat was dus mijn idee ja, alles wat we maken komt al van de planeet, maar lijkt mij ook logisch dat iets in een andere vorm misschien een ander gewicht heeft?quote:
Jawel hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:12 schreef BarrieButsers het volgende:
Wat er na de dood gebeurd. Maarja als we dat zouden weten
Nee, want het gewicht van het product+reststoffen is gelijk aan de beginmassa. En ja, de aarde wordt steeds zwaarder, al verbrandt een groot deel al in de dampkring dus ik weet niet in hoeverre dat meetelt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat was dus mijn idee ja, alles wat we maken komt al van de planeet, maar lijkt mij ook logisch dat iets in een andere vorm misschien een ander gewicht heeft?
En als er ruimtestof op aarde valt, dan moet ie dus meer gaan wegen?
bazarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Hoe heet het ding wat de boodschappen van de ene klant van de andere onderscheid op de lopende band bij de kassa?
Beurtbalkjequote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Hoe heet het ding wat de boodschappen van de ene klant van de andere onderscheid op de lopende band bij de kassa?
dit vond ik:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Of de engelse term dividerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:38 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Beurtbalkje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beurtbalkje
Ja en nee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:15 schreef fs180 het volgende:
Weegt de aarde even veel als bijv 30.000 jaar geleden?
Wie zich dat nog afvraagt is gewoon tyfusdom. Leuk als een 10 jarig kind zoiets vraagt, maar iedereen ouder dan 15 moet dit zelf kunnen bedenkenquote:
Kom anders is met iets serieus, ipv de 4de afgezaagde grap.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef Trance_X het volgende:
Was vanmiddag weer eens in de stad en toen zag ik een bus met bestemming 'geen dienst'. Schijnt door het hele land te rijden deze bus. Waar ligt Geen Dienst?
afgezaagd...quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom anders is met iets serieus, ipv de 4de afgezaagde grap.
O nee, heb ik daar nou een spelfoutje gemaakt?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:34 schreef Trance_X het volgende:
[..]
afgezaagd...
'wie dit leest is gek!'
Omdat deze in geval van calamiteiten dicht moet kunnen. Ook bij het vullen door de nachtploeg, moet de deur op slot vanwege veiligheidseisen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:06 schreef Minnthi het volgende:
waarom zit er een slot op de deur van een tankstation dat 24 uur per dag open is?
Ik denk dat de kip eerder was maar dat de kip nog helemaal geen eieren legde. Ik denk dat op den duur door evolutie een kip eieren is gaan leggen, maar hiervoor kuikens op een andere manier gebaard werden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:33 schreef bioloogje het volgende:
De vraag hierbij, is natuurlijk wat noem je een kippenei? Als het een ei is waar een kip uitkomt, dan is het ei eerder. Wanneer een kippenei een ei is dat gelegd is door een kip, dan is de kip eerder.
Ik denk dat de kippen eerst werden geboren via ooievaars.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik denk dat de kip eerder was maar dat de kip nog helemaal geen eieren legde. Ik denk dat op den duur door evolutie een kip eieren is gaan leggen, maar hiervoor kuikens op een andere manier gebaard werden.
Het ei wordt verondersteld natuurlijk veel ouder te zijn dan een kip, vissen leggen namelijk ook eieren, het zou ook logisch zijn dat een ei op het land ook gebruikt wordt.. Ivm bescherming en mobiliteit van de moederquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik denk dat de kip eerder was maar dat de kip nog helemaal geen eieren legde. Ik denk dat op den duur door evolutie een kip eieren is gaan leggen, maar hiervoor kuikens op een andere manier gebaard werden.
En volgens mij compenseert het uitsterven of verminderen van een aantal diersoorten en planten het gewicht van de groeiende mensenpopulatiequote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:33 schreef KoningStoma het volgende:
Als iets verbrandt dan verdwijnt het niet..
Ja, en de vissen zijn er al sinds altijd zeker? Die komen vanuit bacterien, en die leggen geen eieren. Dus was de "kip" er eerder dan het ei.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Het ei wordt verondersteld natuurlijk veel ouder te zijn dan een kip, vissen leggen namelijk ook eieren, het zou ook logisch zijn dat een ei op het land ook gebruikt wordt.. Ivm bescherming en mobiliteit van de moeder
Is een kip die geen eieren legt wel een kip te noemen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Is een mens zonder armen wel een mens te noemen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:13 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Is een kip die geen eieren legt wel een kip te noemen?
Dat is een totaal andere vergelijking... Want wat als er nu een dier zou ontstaan, die er hetzelfde uit zal zien als een mens maar met een totaal andere vorm van bevruchting, zwangerschap en geboorte. (eieren leggen) Dan zal deze nieuwe levensvorm zich niet kunnen voortplanten met de mens en is het officieel een andere diersoort en dus geen mens meer...quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:28 schreef startreck het volgende:
[..]
Is een mens zonder armen wel een mens te noemen?
Maar stel dat er een wezen ontstaat die alles hetzelfde kan als de mens, maar in plaats van dat het een zoogdier is legt het eieren. Diegene zou zich dan alsnog wel voort kunnen planten met een mens, en is het dus geen andere diersoort.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:38 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere vergelijking... Want wat als er nu een dier zou ontstaan, die er hetzelfde uit zal zien als een mens maar met een totaal andere vorm van bevruchting, zwangerschap en geboorte. (eieren leggen) Dan zal deze nieuwe levensvorm zich niet kunnen voortplanten met de mens en is het officieel een andere diersoort en dus geen mens meer...
Nee... zoogdier mens en ei "mens" zullen zich nooit samen kunnen voortplanten en zijn dus niet dezelfde soort meer. Biologisch is dat gewoonweg niet mogelijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:57 schreef startreck het volgende:
[..]
Maar stel dat er een wezen ontstaat die alles hetzelfde kan als de mens, maar in plaats van dat het een zoogdier is legt het eieren. Diegene zou zich dan alsnog wel voort kunnen planten met een mens, en is het dus geen andere diersoort.
Of zo.
Niet perse. Het universum zelf kan oneindig zijn, maar het waarneembare universum is eindig. licht van objecten buiten een bepaalde straal heeft ons nog niet kunnen bereiken in de 14 miljard jaar die het heelal al bestaat. Objecten buiten een bepaalde straal zullen we zelfs nooit kunnen waarnemen omdat de uitdijing van het heelal op deze grote schalen sneller dan het licht gaat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:22 schreef startreck het volgende:
Dat het 's nachts donker is, betekent dat dat het heelal niet oneindig groot is?
Want als het heelal oneindig groot zou zijn, zal je toch waar je ook kijkt tegen sterren aan moeten kijken, en zou het dus licht moeten zijn?
(Net als wanneer je omgeven bent door een groot bos, zie je ook alleen maar stammen)
Kost geld. Niet alleen voor het lipje, maar het is ook een extra bewerking. Dus waarschijnlijk moet er een nieuwe machine voor gekocht worden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 02:09 schreef Cbazz het volgende:
Waarom ze bij verpakte leege cd's/dvd's niet een lipje hebben waar je zo dat plastic er makkelijk van af kan halen in plaats van dat gepiel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |