de diameter van het waarneembare heelal is geschat op 93 miljard lichtjaar. Waarneembaar wil zeggen, het deel van het heelal dat we vanaf de Aarde kunnen waarnemen. Objecten die verder bij ons vandaan zijn dan 38 miljard lichtjaar kunnen we niet waarnemen omdat het licht, dat uitgezonden wordt door deze objecten, ons nog niet heeft kunnen bereiken in de ±13 miljard jaar die het heelal bestaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:32 schreef _Fanta het volgende:
Ik heb altijd al willen weten hoe groot het heelal is..
Ja. Elke dag valt er volgens mij een aantal ton aan ruimtestof en puin op aarde.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:15 schreef fs180 het volgende:
Weegt de aarde even veel als bijv 30.000 jaar geleden?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:32 schreef _Fanta het volgende:
Ik heb altijd al willen weten hoe groot het heelal is..
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 04:44 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
[..]
Ja. Elke dag valt er volgens mij een aantal ton aan ruimtestof en puin op aarde.
Klokhuis legt uit...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wilde altijd al weten waarom stront vrijwel altijd bruin is.
Iemand?
Precies.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat door winning van grondstoffen de aarde minder gaat wegen? Goed, alle ijzererts bijvoorbeeld wordt gecompenseerd door het gewicht van al het metaal dat er uit geproduceerd wordt. Maar alle olie die al verbruikt is verandert in 'lucht'. Dus dat is toch een grote 'schadepost'. Of valt er zo veel ruimtestof op aarde dat dat compenseert?
'en omdat er steeds grotere gebouwen gebouwd worden'quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:34 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Precies.Maar daarnaast wordt de aarde ook steeds zwaarder doordat er meer mensen worden geboren en omdat er steeds grotere gebouwen gebouwd worden.
Dat was dus mijn idee ja, alles wat we maken komt al van de planeet, maar lijkt mij ook logisch dat iets in een andere vorm misschien een ander gewicht heeft?quote:
Jawel hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:12 schreef BarrieButsers het volgende:
Wat er na de dood gebeurd. Maarja als we dat zouden weten
Nee, want het gewicht van het product+reststoffen is gelijk aan de beginmassa. En ja, de aarde wordt steeds zwaarder, al verbrandt een groot deel al in de dampkring dus ik weet niet in hoeverre dat meetelt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat was dus mijn idee ja, alles wat we maken komt al van de planeet, maar lijkt mij ook logisch dat iets in een andere vorm misschien een ander gewicht heeft?
En als er ruimtestof op aarde valt, dan moet ie dus meer gaan wegen?
bazarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Hoe heet het ding wat de boodschappen van de ene klant van de andere onderscheid op de lopende band bij de kassa?
Beurtbalkjequote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Hoe heet het ding wat de boodschappen van de ene klant van de andere onderscheid op de lopende band bij de kassa?
dit vond ik:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Of de engelse term dividerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:38 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Beurtbalkje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beurtbalkje
Ja en nee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:15 schreef fs180 het volgende:
Weegt de aarde even veel als bijv 30.000 jaar geleden?
Wie zich dat nog afvraagt is gewoon tyfusdom. Leuk als een 10 jarig kind zoiets vraagt, maar iedereen ouder dan 15 moet dit zelf kunnen bedenkenquote:
Kom anders is met iets serieus, ipv de 4de afgezaagde grap.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef Trance_X het volgende:
Was vanmiddag weer eens in de stad en toen zag ik een bus met bestemming 'geen dienst'. Schijnt door het hele land te rijden deze bus. Waar ligt Geen Dienst?
afgezaagd...quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom anders is met iets serieus, ipv de 4de afgezaagde grap.
O nee, heb ik daar nou een spelfoutje gemaakt?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:34 schreef Trance_X het volgende:
[..]
afgezaagd...
'wie dit leest is gek!'
Omdat deze in geval van calamiteiten dicht moet kunnen. Ook bij het vullen door de nachtploeg, moet de deur op slot vanwege veiligheidseisen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:06 schreef Minnthi het volgende:
waarom zit er een slot op de deur van een tankstation dat 24 uur per dag open is?
Ik denk dat de kip eerder was maar dat de kip nog helemaal geen eieren legde. Ik denk dat op den duur door evolutie een kip eieren is gaan leggen, maar hiervoor kuikens op een andere manier gebaard werden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:33 schreef bioloogje het volgende:
De vraag hierbij, is natuurlijk wat noem je een kippenei? Als het een ei is waar een kip uitkomt, dan is het ei eerder. Wanneer een kippenei een ei is dat gelegd is door een kip, dan is de kip eerder.
Ik denk dat de kippen eerst werden geboren via ooievaars.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik denk dat de kip eerder was maar dat de kip nog helemaal geen eieren legde. Ik denk dat op den duur door evolutie een kip eieren is gaan leggen, maar hiervoor kuikens op een andere manier gebaard werden.
Het ei wordt verondersteld natuurlijk veel ouder te zijn dan een kip, vissen leggen namelijk ook eieren, het zou ook logisch zijn dat een ei op het land ook gebruikt wordt.. Ivm bescherming en mobiliteit van de moederquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik denk dat de kip eerder was maar dat de kip nog helemaal geen eieren legde. Ik denk dat op den duur door evolutie een kip eieren is gaan leggen, maar hiervoor kuikens op een andere manier gebaard werden.
En volgens mij compenseert het uitsterven of verminderen van een aantal diersoorten en planten het gewicht van de groeiende mensenpopulatiequote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:33 schreef KoningStoma het volgende:
Als iets verbrandt dan verdwijnt het niet..
Ja, en de vissen zijn er al sinds altijd zeker? Die komen vanuit bacterien, en die leggen geen eieren. Dus was de "kip" er eerder dan het ei.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Het ei wordt verondersteld natuurlijk veel ouder te zijn dan een kip, vissen leggen namelijk ook eieren, het zou ook logisch zijn dat een ei op het land ook gebruikt wordt.. Ivm bescherming en mobiliteit van de moeder
Is een kip die geen eieren legt wel een kip te noemen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Is een mens zonder armen wel een mens te noemen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:13 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Is een kip die geen eieren legt wel een kip te noemen?
Dat is een totaal andere vergelijking... Want wat als er nu een dier zou ontstaan, die er hetzelfde uit zal zien als een mens maar met een totaal andere vorm van bevruchting, zwangerschap en geboorte. (eieren leggen) Dan zal deze nieuwe levensvorm zich niet kunnen voortplanten met de mens en is het officieel een andere diersoort en dus geen mens meer...quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:28 schreef startreck het volgende:
[..]
Is een mens zonder armen wel een mens te noemen?
Maar stel dat er een wezen ontstaat die alles hetzelfde kan als de mens, maar in plaats van dat het een zoogdier is legt het eieren. Diegene zou zich dan alsnog wel voort kunnen planten met een mens, en is het dus geen andere diersoort.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:38 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere vergelijking... Want wat als er nu een dier zou ontstaan, die er hetzelfde uit zal zien als een mens maar met een totaal andere vorm van bevruchting, zwangerschap en geboorte. (eieren leggen) Dan zal deze nieuwe levensvorm zich niet kunnen voortplanten met de mens en is het officieel een andere diersoort en dus geen mens meer...
Nee... zoogdier mens en ei "mens" zullen zich nooit samen kunnen voortplanten en zijn dus niet dezelfde soort meer. Biologisch is dat gewoonweg niet mogelijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:57 schreef startreck het volgende:
[..]
Maar stel dat er een wezen ontstaat die alles hetzelfde kan als de mens, maar in plaats van dat het een zoogdier is legt het eieren. Diegene zou zich dan alsnog wel voort kunnen planten met een mens, en is het dus geen andere diersoort.
Of zo.
Niet perse. Het universum zelf kan oneindig zijn, maar het waarneembare universum is eindig. licht van objecten buiten een bepaalde straal heeft ons nog niet kunnen bereiken in de 14 miljard jaar die het heelal al bestaat. Objecten buiten een bepaalde straal zullen we zelfs nooit kunnen waarnemen omdat de uitdijing van het heelal op deze grote schalen sneller dan het licht gaat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:22 schreef startreck het volgende:
Dat het 's nachts donker is, betekent dat dat het heelal niet oneindig groot is?
Want als het heelal oneindig groot zou zijn, zal je toch waar je ook kijkt tegen sterren aan moeten kijken, en zou het dus licht moeten zijn?
(Net als wanneer je omgeven bent door een groot bos, zie je ook alleen maar stammen)
Kost geld. Niet alleen voor het lipje, maar het is ook een extra bewerking. Dus waarschijnlijk moet er een nieuwe machine voor gekocht worden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 02:09 schreef Cbazz het volgende:
Waarom ze bij verpakte leege cd's/dvd's niet een lipje hebben waar je zo dat plastic er makkelijk van af kan halen in plaats van dat gepiel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |