de diameter van het waarneembare heelal is geschat op 93 miljard lichtjaar. Waarneembaar wil zeggen, het deel van het heelal dat we vanaf de Aarde kunnen waarnemen. Objecten die verder bij ons vandaan zijn dan 38 miljard lichtjaar kunnen we niet waarnemen omdat het licht, dat uitgezonden wordt door deze objecten, ons nog niet heeft kunnen bereiken in de ±13 miljard jaar die het heelal bestaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:32 schreef _Fanta het volgende:
Ik heb altijd al willen weten hoe groot het heelal is..
Ja. Elke dag valt er volgens mij een aantal ton aan ruimtestof en puin op aarde.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:15 schreef fs180 het volgende:
Weegt de aarde even veel als bijv 30.000 jaar geleden?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 03:32 schreef _Fanta het volgende:
Ik heb altijd al willen weten hoe groot het heelal is..
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 04:44 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
[..]
Ja. Elke dag valt er volgens mij een aantal ton aan ruimtestof en puin op aarde.
Klokhuis legt uit...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wilde altijd al weten waarom stront vrijwel altijd bruin is.
Iemand?
Precies.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat door winning van grondstoffen de aarde minder gaat wegen? Goed, alle ijzererts bijvoorbeeld wordt gecompenseerd door het gewicht van al het metaal dat er uit geproduceerd wordt. Maar alle olie die al verbruikt is verandert in 'lucht'. Dus dat is toch een grote 'schadepost'. Of valt er zo veel ruimtestof op aarde dat dat compenseert?
'en omdat er steeds grotere gebouwen gebouwd worden'quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:34 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Precies.Maar daarnaast wordt de aarde ook steeds zwaarder doordat er meer mensen worden geboren en omdat er steeds grotere gebouwen gebouwd worden.
Dat was dus mijn idee ja, alles wat we maken komt al van de planeet, maar lijkt mij ook logisch dat iets in een andere vorm misschien een ander gewicht heeft?quote:
Jawel hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:12 schreef BarrieButsers het volgende:
Wat er na de dood gebeurd. Maarja als we dat zouden weten
Nee, want het gewicht van het product+reststoffen is gelijk aan de beginmassa. En ja, de aarde wordt steeds zwaarder, al verbrandt een groot deel al in de dampkring dus ik weet niet in hoeverre dat meetelt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat was dus mijn idee ja, alles wat we maken komt al van de planeet, maar lijkt mij ook logisch dat iets in een andere vorm misschien een ander gewicht heeft?
En als er ruimtestof op aarde valt, dan moet ie dus meer gaan wegen?
bazarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Hoe heet het ding wat de boodschappen van de ene klant van de andere onderscheid op de lopende band bij de kassa?
Beurtbalkjequote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Hoe heet het ding wat de boodschappen van de ene klant van de andere onderscheid op de lopende band bij de kassa?
dit vond ik:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:27 schreef moonmovies het volgende:
Of de engelse term dividerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:38 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Beurtbalkje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beurtbalkje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |