abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84099026
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:44 schreef -Datdus- het volgende:
Je hebt drie lagen in je oog de diepste is blauw
Ook bij van die hele zwarte negers?
pi_84099056
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:45 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Euh ik was niet zo'n slet dat ik op mn 12e al ballen had gezien. Tegen de tijd dat ik ze zag was de boel al uitgegroeid denk ik.
Ik bedoelde eigenlijk bij biologie. Godver mijn buik wat doe je.
pi_84099060
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:45 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ook bij van die hele zwarte negers?
pi_84099062
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Slickk het volgende:
Haarkleur is dat hetzelfde.
Ik dacht dat het bij haarkleur onder invloed van testosteron veranderde....
pi_84099106
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:46 schreef -Datdus- het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk bij biologie. Godver mijn buik wat doe je.
Oh. Ik zat op een Gristelijke school, bij ons gingen ze niet verder dan kikkervisjes en een condoom over een banaan. Toen ik ontmaagd werd was ik eigenlijk heel opgelucht dat de ballen er niet bij in bleken te hoeven want dat leek me nou helemaal niks, die harige dingen.
pi_84099158
Waarom hebben blonde mensen geen blond schaamhaar?
Ik denk dat het komt door te weinig uv straling en vitamine D door te weinig zon. Weet iemand het zeker?
pi_84099262
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:46 schreef -Datdus- het volgende:

Ik heb het toch gegoogeled en vind overal dat kindjes met een donkere huidkleur meestal wel geboren worden met donkere ogen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:54:23 #58
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84099356
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Waarom mensen (en ook sommige dieren) als baby blauwe ogen hebben en die later bij kleuren? Hoe zit dat? Hoe werkt dat?
http://www.instituut-groenestein.nl/oogkleur.html

Zit een pigment laag in. Pigment wordt pas later gevormd waardoor eerst dus een blauwe kleur, en daarna pigment vorming wat de echte kleur bepaald.

Zo worden negerkindjes ook blank geboren... (of iig een stuk blanker)
pi_84099553
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:54 schreef bioloogje het volgende:
Zo worden negerkindjes ook blank geboren... (of iig een stuk blanker)
Volgens mij is dat onzin. Hier zie je bijv. een tweeling waarbij 1 ouder zwart is en 1 blank, en in plaats van twee koffie-met-melk kleurige kindjes kregen ze een donkere en een lichtere.... Moet je zien hoe donker die pasgeboren baby is, en die heeft een blanke pa!!!

donderdag 15 juli 2010 @ 18:07:02 #60
163216 bioloogje
pi_84099813
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:59 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. Hier zie je bijv. een tweeling waarbij 1 ouder zwart is en 1 blank, en in plaats van twee koffie-met-melk kleurige kindjes kregen ze een donkere en een lichtere.... Moet je zien hoe donker die pasgeboren baby is, en die heeft een blanke pa!!!

[ afbeelding ]
Ik wist het ook niet zeker, maar voordat ik het typte heb ik even gegoogeld. Overal staan ervaringen van mensen waarvan het kind lichter geboren is maar toch donkerder werd. De kinderen zijn idd niet "blank blank" maar wel veel lichter.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=forum&actie=show&subactie=message&primary_id=22163&categorie_id=6
pi_84099963
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef bioloogje het volgende:
Ik wist het ook niet zeker, maar voordat ik het typte heb ik even gegoogeld. Overal staan ervaringen van mensen waarvan het kind lichter geboren is maar toch donkerder werd. De kinderen zijn idd niet "blank blank" maar wel veel lichter.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=forum&actie=show&subactie=message&primary_id=22163&categorie_id=6
Nou ze zijn niet alleen niet "blank blank" ze zijn gewoon niet blank punt. Dat pasgeboren kindjes lichter zijn dan je puur op grond van de ouders zou verwachten maakt negerkindjes niet ineens blank natuurlijk.

En volgens mij hebben zulke kindjes, die zo donker zijn bij de geboorte, dus ook donkere ogen al. Dat is wat ik overal lees.
pi_84099998
Ik bedoel, dit kun je toch met alle liefde van de wereld geen blauwe ogen meer noemen?
pi_84100929
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:49 schreef -Datdus- het volgende:
Waarom hebben blonde mensen geen blond schaamhaar?
Ik denk dat het komt door te weinig uv straling en vitamine D door te weinig zon. Weet iemand het zeker?
Hm.....in de zomer licht mijn hoofdhaar wel op (ik ben lichtblond), dus dat zou idd kunnen verklaren waarom het boven lichter is dan onder (daar waar dus geen zon komt) maar of blonde nudisten nu ook van onderen blond zijn...geen idee

Is het niet zo dat schaamhaar een heel andere structuur heeft dan hoofdhaar? Net zoals okselhaar en bijvoorbeeld wenkbrauwen? Want deze zijn bij mij ook donkerder dan mijn hoofdhaar en lijken ook niet echt heel erg op te lichten. (Hm, het haar op mijn benen is dan wel weer blond - tenzij het heel lang wordt - en mijn zusje heeft een tijdje last gehad van witte wenkbrauwen in de zomer. Dit is inmiddels wel over, sinds heur haar van blond naar donkerblond aan het verkleuren is. )

Kortom: ik weet het niet......

zinvolle reactie dus
pi_84101329
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Waarom zitten er soms van die vierkante stukjes in de lak van treinen die NIET verkleurd zijn?
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:00:28 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84101443
tvp natuurlijk
pi_84102671
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:56 schreef fotostarter het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Lijkt mij dat de buitenkant eronder beschadigd was en er dus later een sticker overheen is geplakt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84102695
Thanx voor alle antwoorden.. Nu weet ik eindelijk waar de baby blauwe ogen vandaan komen
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_84102811
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef GroteUser het volgende:
Hoe heten die plastic dingetjes aan het uiteinde van je veters ?
Aglet
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_84106033
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:51 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb het toch gegoogeled en vind overal dat kindjes met een donkere huidkleur meestal wel geboren worden met donkere ogen.
Ik heb een blanke huidskleur en ben toch ook echt geboren met donkere ogen. Dus het klopt idd niet helemaal dat ALLE baby's geboren worden met blauwe ogen.

Ik vraag me nou altijd al af waarom iedereen zegt dat je bloemen schuin af moet snijden, terwijl ze rechtstreeks uit te bloemenwinkel nog recht afgesneden zijn. Als het echt verschil uitmaakt zouden ze het in de winkel toch ook wel schuin doen?
pi_84106091
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:37 schreef birdsandbees het volgende:

[..]

Ik heb een blanke huidskleur en ben toch ook echt geboren met donkere ogen. Dus het klopt idd niet helemaal dat ALLE baby's geboren worden met blauwe ogen.

Ik vraag me nou altijd al af waarom iedereen zegt dat je bloemen schuin af moet snijden, terwijl ze rechtstreeks uit te bloemenwinkel nog recht afgesneden zijn. Als het echt verschil uitmaakt zouden ze het in de winkel toch ook wel schuin doen?

Ze zeggen dat het oppervlak dat water kan opnemen dan groter is. Waarom ze het in de winkel dan niet doen is mij ook een raadsel.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84106590
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:37 schreef birdsandbees het volgende:

[..]

Dan kunnen ze niet plat op de bodem van de vaas terecht komen, waardoor ze geen water meer kunnen opnemen. Sowieso moet je altijd nog zo'n 4/5 centimeter (onder water) eraf snijden nadat je bij de bloemist bent geweest, elke seconde in de buitenlucht zorgt al voor een luchtbel die de doorgang blokkeert -> plant binnen een week dood.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:02:52 #72
163216 bioloogje
pi_84107155
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:13 schreef Dipkip het volgende:
Ik bedoel, dit kun je toch met alle liefde van de wereld geen blauwe ogen meer noemen?
[ afbeelding ]
Oogkleur bij donkere kinderen is vaak al meteen donker idd...
Huidskleur veranderd vaak sterk...
pi_84107201
Maar tulpen moeten dan weer recht, dat is toch raar dan
pi_84107343
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:03 schreef Dipkip het volgende:
Hmm, idd ja! Die bodem-van-de-vaas-theorie had me net rust gegeven, maar nu is het weer door de war geschopt.
pi_84107536
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:03 schreef Dipkip het volgende:
'k Weet niet waar je dat hebt vernomen, maar ook tulpen moet je gewoon schuin bijsnijden als je ze lang levend wilt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')