Want met de gradient tool kun je zelf geen kleuren opgeven...?quote:Gradient tool is geen optie, want daar heb je geen cirkelverlopen (jawel, maar dan overdreven lichte, en niet zoals ik wil).
Staat die op 'None'quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik krijg sinds vandaag lelijke letters uit Photoshop (CS4). Geen idee hoe het kan, maar de letters hebben geen gladde randen, maar het oogt geblokt. Iemand tips?
[ afbeelding ]
Dit is dus een voorbeeld, niet denken dat er echt geen afbeelding beschikbaar is![]()
Ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:30 schreef donroyco het volgende:
[..]
Staat die op 'None'
[ afbeelding ]
Laten we dat maar doen dan... Vreemd, kan me niet herinneren dat anders ingesteld te hebben. Bedankt aan beiden in elk gevalquote:
Geen dank, daarvoor is dit topicquote:Op donderdag 15 juli 2010 13:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Laten we dat maar doen dan... Vreemd, kan me niet herinneren dat anders ingesteld te hebben. Bedankt aan beiden in elk geval
Hee top man!, maar je hebt wel gelijk inderdaad dat Velic op het voorhoofd niet mooi is. Heb je andere ideeėn?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:45 schreef Omniej het volgende:
Even een snelle. Hoe is dit?
[ afbeelding ]
Heb HulkBusters gebruikt... AfterShock kon ik niet vinden, Asqualt, Gamera en HawaiiKiller pasten er imo niet bij. Weet ook niet of ik Velic in het voorhoofd wel zo mooi vind overigens, maar ik heb me maar gehouden aan wat je in de laatste post zei.Productions door de mond heen ging niet echt omdat hij dan de rest weer te veel overlapt. (of het moet heel klein)
Nou ja, zie maar.
Ik wist niet dat dit van GearsOfWar was maar ik denk het niet. Het is voor eigen gebruik he. Meer tijdelijk.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:41 schreef Cryothic het volgende:
Houd je rekening met copyrights?
Aangezien je het GearsOfWar logo wilt gebruiken met je eigen naam eronder?
Geen idee of youtube daar net zo streng in is als met de video's?
quote:Kan niet, zet daarvoor de aa op 'none':Op maandag 25 oktober 2010 15:07 schreef Black-Hole het volgende:
Hoe krijg ik by de Type Tool de waardes in px in plaats van pt?
Pt komt niet altijd overeen met het aantal pixels als ik die overzet in CSS. Weet dat het kan en ben al wezen zoeken maar niks kunnen vinden... Gebruik de CS5 suite.
quote:Edit -> Preferences -> Units & RulersOp maandag 25 oktober 2010 15:07 schreef Black-Hole het volgende:
Hoe krijg ik by de Type Tool de waardes in px in plaats van pt?
Pt komt niet altijd overeen met het aantal pixels als ik die overzet in CSS. Weet dat het kan en ben al wezen zoeken maar niks kunnen vinden... Gebruik de CS5 suite.
quote:Kijk hierboven eensOp maandag 25 oktober 2010 15:45 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Edit -> Preferences -> Units & Rulers
Daar kan je bij Type kiezen voor pixels
quote:Op maandag 25 oktober 2010 15:51 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Die had ik nog niet gelezen, ik was gewoon te laat
quote:ThanksOp maandag 25 oktober 2010 15:41 schreef Omniej het volgende:
Standaard werkt de type tool met points in plaats van pixels... Dat kun je zelf wel veranderen bij Edit -> Preferences -> Units & Rulers, maar vreemd genoeg verandert 100pt bijvoorbeeld gewoon in 100px en blijft het even groot... (en klopt het dus nog steeds niet met het werkelijke aantal pixels)
Eigenlijk wel raar.
Hoe doe ik dat dan? Ik weet hoe ik één stroke toevoeg, maar meerdere?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:19 schreef lkb9000 het volgende:
Kan je beter in Illustrator doen, dan heb je daar geen last van, en kan je makkelijk meerdere strokes toevoegen
Window - Appearancequote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat dan? Ik weet hoe ik één stroke toevoeg, maar meerdere?
Dat is praktisch, dankjewelquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:57 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Window - Appearance
Met de knop links-onder in het Appearance venster voeg je een nieuwe stroke toe
Photoshop is pixel-georiėnteerd. Als je een lettertype heel erg ver gaat uitrekken, dan ziet hij er heel erg pixelig uit. Als ik het goed heb, moet je ILLustrator gebruiken als je een lettertype heeeeeel ver wil uitrekken. Illustrator is volgens mij (ik kan het fout hebben hoor) bitmap georiėnteerd, dus kan je die verder uitrekken.:)quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:24 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik krijg sinds vandaag lelijke letters uit Photoshop (CS4). Geen idee hoe het kan, maar de letters hebben geen gladde randen, maar het oogt geblokt. Iemand tips?
[ afbeelding ]
Dit is dus een voorbeeld, niet denken dat er echt geen afbeelding beschikbaar is
Illustrator is vector gebaseerd, vectoren kan je oneindig uitrekken, Photoshop is pixel gebaseerd, en kan je dus niet oneindig uitrekken.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef Juless44 het volgende:
[..]
Photoshop is pixel-georiėnteerd. Als je een lettertype heel erg ver gaat uitrekken, dan ziet hij er heel erg pixelig uit. Als ik het goed heb, moet je ILLustrator gebruiken als je een lettertype heeeeeel ver wil uitrekken. Illustrator is volgens mij (ik kan het fout hebben hoor) bitmap georiėnteerd, dus kan je die verder uitrekken.:)
Met Select -> Color Range (en dan het witte selecteren) en vervolgens deleten kom je een heel eind, maar het werkt niet zo goed tegen een donkere achtergrond.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:58 schreef blingbling11 het volgende:
Beste mensen,
Ik probeer een logo in een afbeelding te verwerken. Het logo ziet er als volgt uit:
[ afbeelding ]
Het is dus een groen logo op een witte achtergrond. Ik wil er een wit logo van maken, en het wit moet transparant worden. Dat omzetten van groen naar wit is niet zo'n probleem. Maar hoe maak ik de achtergrond transparant? Ik kan hem met de hand uitknippen maar zoals jullie zien is dat echt heel lastig.
En je hebt niet toevallig een background-layer die ook wit is ofzo?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:59 schreef blingbling11 het volgende:
Aha!Ik snap precies hoe ik het nu moet doen, maar als ik op mijn delete knop druk nadat ik het witte gedeelte heb geselecteerd gebeurd er niks
nopequote:Op woensdag 22 juni 2011 01:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
En je hebt niet toevallig een background-layer die ook wit is ofzo?
Is het niet toevallig nog een smart object?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:59 schreef blingbling11 het volgende:
Aha!Ik snap precies hoe ik het nu moet doen, maar als ik op mijn delete knop druk nadat ik het witte gedeelte heb geselecteerd gebeurd er niks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:26 schreef Neraice het volgende:
Ik heb ff een eerste opzetje gemaakt voor een mobiele website, maar het is het toch nog net niet. Wat vinden jullie? Iemand tips?Ziet er best strak uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is het doel van je site?
Negen posts boven jequote:Op donderdag 14 juni 2012 15:50 schreef mschol het volgende:
zo, was even zoeken, maar gevonden..
ik doe niet veel met photoshop (en meestal kom ik er met google wel uit)
Ik heb een plaatje waarvan ik de groene achtergrond wil verwijderen.. (en wil vervangen voor transparantie; Het is een PNG file)
dus ik pak de magic wand, en selecteer de achtergrond en druk op delete (zoals ik dat gewend ben)
helaas krijg ik nu dus een Fill dialoog..:
[ afbeelding ]
maar ik wil de achtergrond helemaal niet vullen.. hij moet leeg blijven..
hoe fix ik dit? (in CS5)
google heeft mij inmiddels toch geholpen (quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Negen posts boven je[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #17
-edit-
Sorry, dat was niet helemaal je vraag.
Heheh ja vervelend vind ik dat, ik snap wel wanneer, maar niet waarom hij dat op slot zet, ik wil altijd gewoon de background layer los kunnen halen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:16 schreef mschol het volgende:
[..]
google heeft mij inmiddels toch geholpen ()
bleek dat ik de layer background om moest zetten naar een normale layer (rechts klikken op de layer -> "Layer from background" kiezen) en dan kan je wel gewoon het geselecteerde gedeelte deleten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |