Ik moet inderdaad nog anderhalve week tot de uitgerekende datum, en zolang ik uit dat ziekenhuis bleef kon ik met die zomer ook nog wel tot 42 weken wachten, ik krijg gewoon echt de kriebels van het ziekenhuis en voel me er echt niet fijn. Verder kan ik niet zelf naar het ziekenhuis want ik heb geen auto en een half uur heen fietsen en een half uur terug is iets te veel van het goede bij 38 weken, dat is het enorme voordeel van de verloskundige, kan ik zelf heen, ben ik van niemand afhankelijk. Oh ja, ik durf niet alleen naar het ziekenhuisquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:58 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Meid je moet toch nog 1,5 wk tot de uitgerekende datum?
Nog ff volhouden dan en je kan toch blij wezen dat ze je goed in de gaten houden?
Ik moes toen ook een week om de dag naar het zkh, t is wel een geklep maar geeft toch een geruststellend gevoel?
Ik had vanaf 26 wkn harde buiken en rond 32 (Dacht ik) wkn mocht ik niets meer doen, volledige rust omdat ik anders veel te vroeg zou bevallen blablabla, iedereen had het erover en weeenremmers zijn zelfs ook al besproken toen en ben bevallen met 40+2, blij dat ik me er toen niet teveel op verspitst heb anders waren het lange weken geworden.
Mja de bekende laatste loodjes dus, succes!
Lekker meloentje ofzo kopen op de marktof ananas
Heerlijk nieuwsquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:37 schreef missCMS het volgende:
hallo dames... ben ik weer naar een paar dagen...
heb vandaag mijn eerste echo gehad... en eindelijk na 3 miskramen zit het vruchtje eindelijk op de juiste plek...
wat een opluchting is dat zeg....
was echt zo blij!!!
we zijn nu 5 weken en 4 dagen zwanger...'t is nog pril maar het is het begin!!
5 aug. heb ik weer een echo om te kijken of het hartje klopt..
vind het allemaal best spannend weer, maar ja..
ik ga nu lekker naar dromenland, mijn wekkertje gaat weer om 5.30 uur
Neequote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:23 schreef Vicky het volgende:
Wat super Miss CMS!
Saffier, wat heeeeeeeerlijk!! Ennuhh kaartje af.. is er nu ook een naam dan[??
En, gelukkig is Lenaatje weer thuis. Alles is goed met de baby.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:31 schreef Tazz het volgende:
even snel zonder bij te lezen...
Lenaatje blijft een nachtje slapen in het ziekenhuis!
Waarom dan zul je dan misschien afvragen: Vanochtend hadden we een reguliere afspraak in het ziekenhuis en op de parkeerplaats struikelt Lenaatje en valt voorover. Gelukkig kon ze een deel van de val opvangen met haar handen, maar toch lag ze op haar buik. Samen met wat omstanders haar snel weer op de been gebracht en gelukkig niet zo heel veel last van pijn in de buik (wel iets van haar handen). Bij de gynaecoloog dit toch gemeld en direct werd ze aan de CTG gelegd voor een uur..
Uitslag hiervan was goed, maar uit voorzorg mocht ze toch een nachtje blijven.
Net nog geweest en ook de CTG van vanavond zag er goed uit dus de verwachting is dat ze morgen weer lekker mee naar huis gaat....
wel rustig hier, voor Mahre was al gepland dat ze vandaag uit ging logeren...
haha nee sorry als ik die indruk wekte maar staat me toen nog bij zo van, er kan snel wat gebeuren maar kan ook nog wel daaaaaagen duren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:15 schreef flugeltje het volgende:
@ het-is-mij Ah okay, ik dacht effe dat je binnen een paar uur bevallen was ofzo
Gelukkig dat alles goed is, verwen haar maar lekker met die nu extra zwaare laatste loodjes.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:15 schreef Tazz het volgende:
[..]
En, gelukkig is Lenaatje weer thuis. Alles is goed met de baby.
Lenaatje heeft wel last van schouders en armen...
Ja! Mijn verloskundige hamerde hier ook op.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:38 schreef huuphuup het volgende:
Pessie, stress kan een bevalling ook juist tegenwerken, juist ontspanning kan ervoor zorgen dat eea zich sneller aandient áls er al iets staat te gebeuren.
Wat ontzettend fijn nieuws!! Het begin is er en ik duim met je mee.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:37 schreef missCMS het volgende:
hallo dames... ben ik weer naar een paar dagen...
heb vandaag mijn eerste echo gehad... en eindelijk na 3 miskramen zit het vruchtje eindelijk op de juiste plek...
wat een opluchting is dat zeg....
was echt zo blij!!!
we zijn nu 5 weken en 4 dagen zwanger...'t is nog pril maar het is het begin!!
5 aug. heb ik weer een echo om te kijken of het hartje klopt..
vind het allemaal best spannend weer, maar ja..
ik ga nu lekker naar dromenland, mijn wekkertje gaat weer om 5.30 uur
Het lijkt mij ook minimaal zo geruststellend dat je al zeker weet dat je bevalling in het ziekenhuis gaat beginnen dan dat je ergens halverwege nog, al dan niet per ambulance, naar het ziekenhuis moet.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:46 schreef leonieke het volgende:
pessie, waarom maak je je eigenlijk zo'n zorgen over het ziekenhuis? Ik snap het echt niet. Wat is nu precies het verschil tussen een thuisbevalling en een ziekenhuisbevalling dat jou zo'n schrik aanjaagt?
Dat het niet dé droombevalling zou zijn die je wil, tjah... met alle respect, maar slechts heel weinig mensen hebben een droombevalling, hoor. Ik vraag me echt af wat het ziekenhuis voor jou zo erg maakt?
Ik heb ook eerder het vermoeden dat het gewoon komt door m'n zware buik en het 'doorhangen'... Maar goed, ik blijf een rechtgeaarde newbe natuurlijkquote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dit wil je misschien niet horen, flugeltje, maar ik herken de rugpijn. Ik heb in de weken voor de bevalling regelmatig steunend op bed of op de bank met een kruik tegen m'n rug gelegen om de pijn draaglijk te maken. Mijn schoonzusje had me dat advies van de kruik gegeven omdat zij de laatste weken ook zo last had van rugpijn. Ik begrijp dus niet goed waarom de dames er hier zo van overtuigd zijn dat dit wel eens het begin van de bevalling zou kunnen zijn. In mijn beleving hoorde die rugpijn er gewoon bij. Het kan natuurlijk wel, maar ik denk dat je dan ook wel gauw genoeg doorhebt dat het om weeen gaat.
Mwah, ik ben in NL op m'n 25ste ook in het ziekenhuis bevallen, want ik had een paar jaar in de VS gewoond en was daardoor danig verpest als het gaat om ideeën over waar te bevallen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:59 schreef leonieke het volgende:
Mja Leandra, ik heb natuurlijk makkelijk spreken omdat in België een ziekenhuisbevalling standaard is, maar alleen al voor die geruststelling zou ik het nooit overwegen om anders te bevallen.
MIjn lief was ook een echte Martijn. Dat wil zeggen, hij had ook meestal geen zin om mijn rug te masseren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:01 schreef martijn_AR het volgende:
[..]
Ik heb ook eerder het vermoeden dat het gewoon komt door m'n zware buik en het 'doorhangen'... Maar goed, ik blijf een rechtgeaarde newbe natuurlijkNu het niet meer zo warm is wordt het een heel stuk dragelijker allemaal moet ik zeggen. Zit er ineens ook een stuk relaxter in. Goeie tip van de kruik, als ik morgenochtend weer zo wakker wordt zal ik er eentje van Willem 'jatten' voor mezelf even....
Oh, dat vind ik ook een goed advies, een doula meevragen! Ik vraag me alleen af of je in zo'n kort tijdsbestek iemand kunt vinden waar je je vertrouwd bij voelt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:05 schreef huuphuup het volgende:
Maar goed, als die angst er eenmaal zit is hij waarschijnlijk niet 1, 2, 3 weg... is het anders geen idee voor je om contact op te nemen met een Doula, mocht het toch op een ziekenhuisbevalling uitdraaien dan kan een doula je de ondersteuning en het vertrouwen geven die een vk je normaliter gegeven zou hebben.
Ik geloof dat Juup en DuchessX een doula bij hun bevalling hadden, wellicht even pm'en om te vragen hoe het bevallen (hihi) is?
haha je hebt wel een puntje jaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:54 schreef Orea het volgende:
Jongens, dit is al eerder allemaal aangeraden en het is praten tegen een muur
Nu wordt er niks gepost, en morgenochtend gaat het weer over koetjes en kalfjes! En huismiddeltjes waar ook al 300 keer van gezegd is dat het nutteloos is
Echt...
Vooral bij volgende kindjes kun je ze wel vanaf een week of 18 hebben, heb ik me laten vertellen... Zolang ze niet pijnlijk zijn en je ook periodes hebt dat ze weg zijn kan het geen kwaad...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:07 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje hoor, weten jullie of harde buiken normaal zijn als je bijna 26 weken bent? ik vind het zo vroeg... (maar ik heb ze toch echt nu)
Mijn tolerantieniveau ligt waarschijnlijk wat hoger doordat ik hier nog maar net kom kijken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:54 schreef Orea het volgende:
Jongens, dit is al eerder allemaal aangeraden en het is praten tegen een muur
Ik heb er een aan van Hema dus k heb even gekeken voor jequote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:11 schreef Leandra het volgende:
Oh, over functionele voedingsbeha's..... hebben ze bij de Hema ook gewoon katoenen (zoals ze van de meegroeibeha wel hebben) want gisteren bij de Babypark alleen maar niet-katoenen gezien, en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van als t allemaal wat gevoeliger is.
Die van Hema vond ik zelf niet zo fijn, maar ik heb hele fijne van Carriwell. Heerlijke zachte stretchstof en heel praktisch!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:11 schreef Leandra het volgende:
Oh, over functionele voedingsbeha's..... hebben ze bij de Hema ook gewoon katoenen (zoals ze van de meegroeibeha wel hebben) want gisteren bij de Babypark alleen maar niet-katoenen gezien, en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van als t allemaal wat gevoeliger is.
Ah, prima........ nou maar hopen dat de boel idd niet verder explodeert, dan kom ik er wel met een D-cupquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb er een aan van Hema dus k heb even gekeken voor je![]()
95% katoen en 5% elastaan staat erin.
Maar die maten gaan niet zo heel ver, moet je even op de website kijken, ik geloof dat ze t/m D gaan ofzo (ik heb in het begin de lussen die om je borst blijven zitten ingeknipt zodat ik wat meer ruimte had)
Thnxquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die van Hema vond ik zelf niet zo fijn, maar ik heb hele fijne van Carriwell. Heerlijke zachte stretchstof en heel praktisch!
Wat onzinnig klein voor een voedingsbh. Ik groei met 12 weken alweer bijna uit mijn nieuwe cup F (die liever een kleinere omvang met cup G was geweest). Zo uitzonderlijk zal dat toch niet zijn?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:15 schreef huuphuup het volgende:
Maar die maten gaan niet zo heel ver, moet je even op de website kijken, ik geloof dat ze t/m D gaan ofzo (ik heb in het begin de lussen die om je borst blijven zitten ingeknipt zodat ik wat meer ruimte had)
Had ik ook met die termijn (1e kindje) en heb toen ff t zkh gebeld, ff aan ctg gelegen maar teken iets rustiger aante doen en je activiteiten verklaren het ook al wel een beetje.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:07 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje hoor, weten jullie of harde buiken normaal zijn als je bijna 26 weken bent? ik vind het zo vroeg... (maar ik heb ze toch echt nu)
Leek mij ook niet nee dat het zo uitzonderlijk is eigenlijk. Ik paste er met stuwing en alles ook niet in. Toen is B. in alle haast om vijf voor half zes naar de lingeriewinkel hier op het dorp gestuurd om een Anita maat F te halen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat onzinnig klein voor een voedingsbh. Ik groei met 12 weken alweer bijna uit mijn nieuwe cup F (die liever een kleinere omvang met cup G was geweest). Zo uitzonderlijk zal dat toch niet zijn?
De verkoopster van de lingeriewinkel die Huup's borsten ging ophouden. Hebben jullie geen Anita in het dorp ofzo?quote:
Zou het dan een allergische reactie op het smeersel zijn of toch PUPPP?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:37 schreef Orea het volgende:
Ik heb Anita bh's, in cup G & H (en god mag weten hoe het gaat worden met de stuwing straks)
Zit ik net nog tegen iemand te vertellen dat mijn jeuk ws gewoon van mijn striae is, komt mijn meneer thuis.. Helpt even met smeren en zegt: er zitten allemaal blaasjes op je striae!
Amaiamai!
En hier wilde ik nog even over zeggen, wat lief van je schoonmoederquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn tolerantieniveau ligt waarschijnlijk wat hoger doordat ik hier nog maar net kom kijken.![]()
Ik vind het nog steeds zo maf dat ik hier gewoon mag posten! Ik heb alleen he-le-maal niets te melden. Dan maar iets over de schoonouders zeggen.Mijn schoonmoeder zei vandaag voor het eerst dat ze naar de komst van de kleine uitkeek. Het ziet ernaar uit dat ze aan het idee gewend is geraakt en niet meer vooral de problemen ziet. Ze zei zelfs dat het ideaal is om een baby erbij te hebben. Als ik op Ivan let kan ik tussendoor toch niet iets doen waar ik me heel erg op moet concentreren (bijvoorbeeld een artikel schrijven) en als ik er een baby bij heb verveel ik me minder.
![]()
Puppp zou zich snel uit moeten breiden en dat idee heb ik niet... heb vanaf dinsdag ofzo nu jeuk en dat lijkt wel erger te worden... Enige wat ik anders heb gesmeerd dan normaal is de Mentholgel en die heb ik vandaag nog niet gebruikt ivm de tip tegen uitdrogen, heb het even met mijn standaard vette bodybutter afgedaan....quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zou het dan een allergische reactie op het smeersel zijn of toch PUPPP?
Zo'n Anita heb ik thuis al rondlopenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
De verkoopster van de lingeriewinkel die Huup's borsten ging ophouden. Hebben jullie geen Anita in het dorp ofzo?![]()
(een merk van BH's dus)
Ga eens bevallen jij!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:41 schreef Orea het volgende:
[..]
En hier wilde ik nog even over zeggen, wat lief van je schoonmoederdat ze er toch op terug komt en je toch nog even bevestigd (positief) in jullie eigen keuzes!!
En ik vind het echt heel leuk om al die nieuwe aanwas (waaronder jij dus) hier te zien!! Alleen zo jammer dat ik straks alweer uit het kleine baby topic ben als de nu net zwangeren daar komen....!
Ik vond de Anita bh die ik had erg fijn, het was geen katoen maar het materiaal was wel heel zacht en comfortabel, met name tijdens de stuwing vond ik dat echt een verademing.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo'n Anita heb ik thuis al rondlopen
Was vooral benieuwd naar meer info over de Anita's. Doe het zelf nog met Marlies en dat is best prijzig voor zo'n korte tijd.
Oke! Ik ga even op een Ananas zitten, moment!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ga eens bevallen jij!Kunnen we samen nog wat tutten in het kleine baby topic
35,-quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik vond de Anita bh die ik had erg fijn, het was geen katoen maar het materiaal was wel heel zacht en comfortabel, met name tijdens de stuwing vond ik dat echt een verademing.
Wel vond ik dat hij niet bijzonder veel steun bood maar Anita bh's zijn er in heel veel soorten dus eigk zou je gewoon even moeten kijken en voelen enzo.
Mijn lief wilden ze ook een Marlies aansmeren toen hij *hijgpuf ik-moet-een-voedingsbh!! hijgsteun* binnen kwam vliegen vlak voor sluitingstijd, maar hij heeft uiteindelijk toch maar voor die Anita gekozenwas nog steeds wel 35,- geloof ik maar altijd beter dan die Marlies van 80,-
F*CK héquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:39 schreef Orea het volgende:
[..]
Oke! Ik ga even op een Ananas zitten, moment!![]()
==> het werkt niet
Ja jij hebt gewoon dure tetten!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:41 schreef Orea het volgende:
[..]
35,-![]()
De hoop is voor mij echt opgegeven geloof ik(die van mij zijn 49,- de goedkoopste dan, je hebt ze ook nog een tikkie duurder
)
Ja, jammer is dat! Ik ben nu bijna 4 maanden zwanger, dus we kunnen misschien nog een paar weken samen daar posten. (Ook wel een idioot idee, trouwens. Ivan was er in mijn beleving nog maar net toen jij met je prachtige buik op de draagmeeting verscheen.) Tegen de tijd dat jouw kleine naar het grote baby'tjestopic gaat ben je ook echt uit het kleine baby'tjestopic gegroeid. Maar we treffen elkaar wel weer in het dreumestopic! (In de héél verre toekomst dan, als onze kinderen hun eerste biertje drinken en hun rijbewijs halen.)quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:41 schreef Orea het volgende:
En ik vind het echt heel leuk om al die nieuwe aanwas (waaronder jij dus) hier te zien!! Alleen zo jammer dat ik straks alweer uit het kleine baby topic ben als de nu net zwangeren daar komen....!
Haha, zo kan ik het ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:50 schreef Orea het volgende:
(ik snap die potlood test ook nooit, daar slaag ik prima voor, ik klem het potlood onder mijn borst en hij blijft zitten![]()
)
Dat soort ja. Een beetje wat huup vertelt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:24 schreef Orea het volgende:
Maar wat wil je weten aan meer info? Comfort, prijs etc?
Sinds ik zwanger ben slaag ik voor het eerst in jaaaren voor de potloodtestquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:50 schreef Orea het volgende:dure tetten, dan toch jammer dat ze hangen
(ik snap die potlood test ook nooit, daar slaag ik prima voor, ik klem het potlood onder mijn borst en hij blijft zitten
![]()
)
Ik vind 49 ook heel goedkoop. Tot mijn spijt (ik vind haar niet zo sympathiek) heb ik op een dag ontdekt dat Marliesjes mij het lekkerst zitten. Dat betekent dus dat ik niet onder de 95,- klaar ben.quote:Ik moet zeggen dat ik rond de 49,- nog goed betaalbaar vindnormaal wil ik nog best graag mooi toonbare hebben en dan zit ik zo aan 75,- voor een nog redelijke simpele... Mjah, er moet wel echt goede steun inzitten.. Mijn nek trekt het anders niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
Dat gaat niet over! Ivan zat vandaag te lachen om Sesamstraat. Oh man, wat is dát geweldig! Op zo'n moment zou ik naakt de straat op willen rennen om de wereld te verkondigen dat iedereen liefdesbaby's moet maken omwille van de werelvrede. Maar dat doe ik natuurlijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |