abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:59:46 #251
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84135974
Mja Leandra, ik heb natuurlijk makkelijk spreken omdat in België een ziekenhuisbevalling standaard is, maar alleen al voor die geruststelling zou ik het nooit overwegen om anders te bevallen.
pi_84136024
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dit wil je misschien niet horen, flugeltje, maar ik herken de rugpijn. Ik heb in de weken voor de bevalling regelmatig steunend op bed of op de bank met een kruik tegen m'n rug gelegen om de pijn draaglijk te maken. Mijn schoonzusje had me dat advies van de kruik gegeven omdat zij de laatste weken ook zo last had van rugpijn. Ik begrijp dus niet goed waarom de dames er hier zo van overtuigd zijn dat dit wel eens het begin van de bevalling zou kunnen zijn. In mijn beleving hoorde die rugpijn er gewoon bij. Het kan natuurlijk wel, maar ik denk dat je dan ook wel gauw genoeg doorhebt dat het om weeen gaat.
Ik heb ook eerder het vermoeden dat het gewoon komt door m'n zware buik en het 'doorhangen'... Maar goed, ik blijf een rechtgeaarde newbe natuurlijk Nu het niet meer zo warm is wordt het een heel stuk dragelijker allemaal moet ik zeggen. Zit er ineens ook een stuk relaxter in. Goeie tip van de kruik, als ik morgenochtend weer zo wakker wordt zal ik er eentje van Willem 'jatten' voor mezelf even....

@pessie, wat iedereen hier zegt dus... Probeer te relaxen, het ziekenhuis is echt, echt, echt niet zo heel erg. Ik ben in het ziekenhuis tot nu toe alleen maar hele geschikte mensen tegengekomen en de gynaecoloog zie je meestal niet eens tijdens je bevalling Van mij mag je trouwens best voordringen hoor, al die stress komt je gewoon niet ten goede....

edit: Damn, doe ik het wéér......... fluugs hier dus
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:05:21 #253
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84136181
zeg stop jij es met posten op Martijn zn account?! ik denk steeds dat hij komt melden dat de bevalling is begonnen

Pessie voor wat het waard is, ik heb in het ziekenhuis gelegen tijdens de zwangerschap van Amélie, ben talloze keren voor echo's in een ander ziekenhuis geweest en ik ben bevallen in het ziekenhuis waar ik ook in gelegen heb, ik heb nog nooit zulk lief en zorgzaam personeel om me heen gehad. Ze waren stuk voor stuk echt heel lief en vol aandacht enzo. En vakmensen waren het!

Maar goed, als die angst er eenmaal zit is hij waarschijnlijk niet 1, 2, 3 weg... is het anders geen idee voor je om contact op te nemen met een Doula, mocht het toch op een ziekenhuisbevalling uitdraaien dan kan een doula je de ondersteuning en het vertrouwen geven die een vk je normaliter gegeven zou hebben.
Ik geloof dat Juup en DuchessX een doula bij hun bevalling hadden, wellicht even pm'en om te vragen hoe het bevallen (hihi ) is?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:06:54 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84136237
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:59 schreef leonieke het volgende:
Mja Leandra, ik heb natuurlijk makkelijk spreken omdat in België een ziekenhuisbevalling standaard is, maar alleen al voor die geruststelling zou ik het nooit overwegen om anders te bevallen.
Mwah, ik ben in NL op m'n 25ste ook in het ziekenhuis bevallen, want ik had een paar jaar in de VS gewoond en was daardoor danig verpest als het gaat om ideeën over waar te bevallen.
Het was gewoon een probleemloze bevalling die makkelijk thuis had kunnen plaatsvinden, bij een eventuele volgende zwangerschap was dat dus ook de bedoeling.

Echter........ de volgende zwangerschap liet wat langer op zich wachten dan ik destijds dacht, en gezien ik zo'n 3 maanden voor m'n uitgerekende datum 44 word, lijkt het me in deze situatie niet echt heel verstandig om voor een thuisbevalling te kiezen, dus deze keer ook weer een ziekenhuisbevalling, niet voor "de zekerheid" maar omdat het gezien de situatie simpelweg verstandiger is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84136423
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:01 schreef martijn_AR het volgende:

[..]

Ik heb ook eerder het vermoeden dat het gewoon komt door m'n zware buik en het 'doorhangen'... Maar goed, ik blijf een rechtgeaarde newbe natuurlijk Nu het niet meer zo warm is wordt het een heel stuk dragelijker allemaal moet ik zeggen. Zit er ineens ook een stuk relaxter in. Goeie tip van de kruik, als ik morgenochtend weer zo wakker wordt zal ik er eentje van Willem 'jatten' voor mezelf even....
MIjn lief was ook een echte Martijn. Dat wil zeggen, hij had ook meestal geen zin om mijn rug te masseren. Maar wat hij wel wilde doen was de kruik tegen mijn rug aanhouden en zo nu en dan verplaatsen. Dat was záááálig! En ik nam ook soms gewoon een paracetamol.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84136658
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:05 schreef huuphuup het volgende:

Maar goed, als die angst er eenmaal zit is hij waarschijnlijk niet 1, 2, 3 weg... is het anders geen idee voor je om contact op te nemen met een Doula, mocht het toch op een ziekenhuisbevalling uitdraaien dan kan een doula je de ondersteuning en het vertrouwen geven die een vk je normaliter gegeven zou hebben.
Ik geloof dat Juup en DuchessX een doula bij hun bevalling hadden, wellicht even pm'en om te vragen hoe het bevallen (hihi ) is?
Oh, dat vind ik ook een goed advies, een doula meevragen! Ik vraag me alleen af of je in zo'n kort tijdsbestek iemand kunt vinden waar je je vertrouwd bij voelt.

Ik denk dat je uit die negatieve spiraal moet komen, pessie. Je voelt de hete adem van het ziekenhuis in je nek en daardoor kan de bevalling je niet snel genoeg komen, maar die blijft vooralsnog uit en dat maakt je nog meer gestrest en geeft je nog meer het gevoel dat je geen controle over de situatie hebt. Dus: neem controle over de situatie! Dat begint ermee om niet alles op het ziekenhuis af te schuiven maar om te kijken wat JIJ kunt doen om van deze situatie het beste te maken. Dat kan ook in de kleine dingen zitten, zoals een sfeerlicht van Philips meenemen voor tijdens de bevalling, of je eigen muziek. Dat mocht allemaal in ons ziekenhuis. Misschien is het niet nodig en mag je alsnog thuis bevallen, maar zulke dingen kunnen je wel het gevoel geven dat je van die kille verloskamer zoveel mogelijk jouw plekje maakt waar je straks jullie kind op de wereld gaat zetten. En daar gaat het toch om, dat jullie kindje veilig op de wereld komt en je daarvan kunt genieten!
pi_84137362
Het kan ook gebeuren dat straks ineens je vliezen breken, en dat je kindje in het vruchtwater gepoept heeft. Dan moet je toch ook naar het ziekenhuis? Je kan er maar beter vrede mee maken voor het zover is lijkt me....

Ik snap je ook wel hoor, ik bedoel, mijn vorige ziekenhuisbevalling was echt vreselijk, en ik krijg ook al een hoge bloeddruk van alleen al het ziekenhuis instappen. Maar ik heb er wel vrede mee dat ik misschien wel in het ziekenhuis moet bevallen als dat nodig is. Anna gaat me toch voor alles, als het voor haar beter is om in het zh te bevallen, dan is dat zo. Die kraamsuites zijn tegenwoordig harstikke fijn, je merkt nauwelijks dat je in een ziekenhuis bent. En de mensen die er werken, willen ook allemaal dat jij gewoon een prettige en voorspoedige bevalling krijgt. Doe er gewoon iets mee ipv er alleen maar tegenop te zien.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:50:43 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84137980
Sorry, ik word echt een beetje moe van dat ziekenhuis gezeik.... Jeetje... Waar je je al niet druk om maakt.

Maar goed. Ik heb lekker 2 bh's besteld, een waskussenhoes, zoogkompressen, kruikzakken en hydrofielen. Gewoon nog wat klein spul wat ik weer van mn lijstje kan strepen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84138145
Jongens, dit is al eerder allemaal aangeraden en het is praten tegen een muur
Nu wordt er niks gepost, en morgenochtend gaat het weer over koetjes en kalfjes! En huismiddeltjes waar ook al 300 keer van gezegd is dat het nutteloos is

Echt...
pi_84138267
MissCMS, wat ontzettend fijn dat het vruchtje op de goede plek zit dit keer! ik hoop op een prachtig hartje bij de volgende echo!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:04:13 #261
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84138494
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:54 schreef Orea het volgende:
Nu wordt er niks gepost, en morgenochtend gaat het weer over koetjes en kalfjes! En huismiddeltjes waar ook al 300 keer van gezegd is dat het nutteloos is

Echt...
haha je hebt wel een puntje ja

zeg hoe is het met jouw koopdrift?
en Tico, doe es een foto van de bh's? ik heb nu alleen maar functionele voedingsbh's van Hema en H&M van die simpele witte en zwarte, ik denk dat ik voor de volgende een paar mooie erbij wil gewoon voor het idee.

En ik ga vanavond de stellingskast op de rommelkamer leegruimen! Dan kan die naar onze slaapkamer, weer een stapje dichterbij een leeg kamertje en dus een stapje dichterbij een heus babykamertje
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:07:20 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_84138587
Even een vraagje hoor, weten jullie of harde buiken normaal zijn als je bijna 26 weken bent? ik vind het zo vroeg... (maar ik heb ze toch echt nu)
pi_84138628
Hahaha die is nog altijd zoals altijd, alleen een beetje gefrustreerd momenteel! Want ik heb geloof ik nu echt alles wel tot ze een jaar is !! Ben nu weer aan het kijken naar doeken

Idd Tico, Pics or it didn't happen

Straks heb je gewoon 2 beebs Huup
pi_84138664
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:07 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje hoor, weten jullie of harde buiken normaal zijn als je bijna 26 weken bent? ik vind het zo vroeg... (maar ik heb ze toch echt nu)
Vooral bij volgende kindjes kun je ze wel vanaf een week of 18 hebben, heb ik me laten vertellen... Zolang ze niet pijnlijk zijn en je ook periodes hebt dat ze weg zijn kan het geen kwaad...
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:11:28 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84138716
Oh, over functionele voedingsbeha's..... hebben ze bij de Hema ook gewoon katoenen (zoals ze van de meegroeibeha wel hebben) want gisteren bij de Babypark alleen maar niet-katoenen gezien, en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van als t allemaal wat gevoeliger is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84138734
Als je er veel last van hebt, kan je ook blaasontsteking hebben Suzanna....
Heb je het steeds achter elkaar, of gewoon een paar keer per dag?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84138759
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:54 schreef Orea het volgende:
Mijn tolerantieniveau ligt waarschijnlijk wat hoger doordat ik hier nog maar net kom kijken.

Ik vind het nog steeds zo maf dat ik hier gewoon mag posten! Ik heb alleen he-le-maal niets te melden. Dan maar iets over de schoonouders zeggen. Mijn schoonmoeder zei vandaag voor het eerst dat ze naar de komst van de kleine uitkeek. Het ziet ernaar uit dat ze aan het idee gewend is geraakt en niet meer vooral de problemen ziet. Ze zei zelfs dat het ideaal is om een baby erbij te hebben. Als ik op Ivan let kan ik tussendoor toch niet iets doen waar ik me heel erg op moet concentreren (bijvoorbeeld een artikel schrijven) en als ik er een baby bij heb verveel ik me minder.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:15:52 #268
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84138858
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:11 schreef Leandra het volgende:
Oh, over functionele voedingsbeha's..... hebben ze bij de Hema ook gewoon katoenen (zoals ze van de meegroeibeha wel hebben) want gisteren bij de Babypark alleen maar niet-katoenen gezien, en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van als t allemaal wat gevoeliger is.
Ik heb er een aan van Hema dus k heb even gekeken voor je
95% katoen en 5% elastaan staat erin.

Maar die maten gaan niet zo heel ver, moet je even op de website kijken, ik geloof dat ze t/m D gaan ofzo (ik heb in het begin de lussen die om je borst blijven zitten ingeknipt zodat ik wat meer ruimte had )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:15:56 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_84138859
Ik hou het nog even in de gaten, mijn buik voelt steeds zo gespannen dat het wel lijkt of de harde buik aan blijft houden. Toch vreemd...
Maar goed, ik ben ook oververmoeid op het moment en heb gisteren een enorm zware dag gehad (met twee kinderen naar het ziekenhuis voor afspraken, in verschillende ziekenhuizen) en dat kan ook wel meespelen.
Nu maar eens rustig gaan opruimen en koken, en dan de kinders straks lekker op tijd in bed.

Ik heb nu wel een enorm druk kind in mijn buik, het lijkt wel een voetballertje
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 17:19:04 #270
5428 crew  miss_sly
pi_84138958
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:11 schreef Leandra het volgende:
Die van Hema vond ik zelf niet zo fijn, maar ik heb hele fijne van Carriwell. Heerlijke zachte stretchstof en heel praktisch!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:19:24 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84138973
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb er een aan van Hema dus k heb even gekeken voor je
95% katoen en 5% elastaan staat erin.

Maar die maten gaan niet zo heel ver, moet je even op de website kijken, ik geloof dat ze t/m D gaan ofzo (ik heb in het begin de lussen die om je borst blijven zitten ingeknipt zodat ik wat meer ruimte had )
Ah, prima........ nou maar hopen dat de boel idd niet verder explodeert, dan kom ik er wel met een D-cup
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:19:57 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84138987
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die van Hema vond ik zelf niet zo fijn, maar ik heb hele fijne van Carriwell. Heerlijke zachte stretchstof en heel praktisch!
Thnx
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84139115
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:15 schreef huuphuup het volgende:
Wat onzinnig klein voor een voedingsbh. Ik groei met 12 weken alweer bijna uit mijn nieuwe cup F (die liever een kleinere omvang met cup G was geweest). Zo uitzonderlijk zal dat toch niet zijn?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84139172
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:07 schreef Suzanna het volgende:
Had ik ook met die termijn (1e kindje) en heb toen ff t zkh gebeld, ff aan ctg gelegen maar teken iets rustiger aante doen en je activiteiten verklaren het ook al wel een beetje.

Vanavond met de voetjes hoog

En als je het niet vertrouwt ff je vk bellen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:27:03 #275
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84139241
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat onzinnig klein voor een voedingsbh. Ik groei met 12 weken alweer bijna uit mijn nieuwe cup F (die liever een kleinere omvang met cup G was geweest). Zo uitzonderlijk zal dat toch niet zijn?
Leek mij ook niet nee dat het zo uitzonderlijk is eigenlijk. Ik paste er met stuwing en alles ook niet in. Toen is B. in alle haast om vijf voor half zes naar de lingeriewinkel hier op het dorp gestuurd om een Anita maat F te halen.

Wát een opluchting

hier staan ze trouwens, en inderdaad maar tot cup D.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')