Er is alleen een bijzonder grote kans dat je van de weg geplukt wordt en een boete krijgt wegens gevaarlijk rijgedrag.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker 70 rijden, scheelt enorm veel op de brandstofkosten
Ik zou jou dus echt van de weg drukken.. In zo'n sloot wittewel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker 70 rijden, scheelt enorm veel op de brandstofkosten
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:25 schreef vannelle het volgende:
Ik wil niet bashen maar ik laat me ook niet zo makkelijk de mond snoeren. Desnoods openen we er een ander topic over.
Ik hoef dit niet aan een rij-instructeur te vragen, ik heb zelf die bevoegdheid namelijk. Vraag het nóg eens aan je instructeur en wees dan wat specifieker met je vraag. Ik kan me niet voorstellen dat hij heeft gezegd dat er een minimumsnelheid geldt op een auto(snel)weg. Als hij dat wel heeft gezegd is het diep triest.
Nogmaals, de genoemde minimumsnelheden zijn toelatingseisen en niks anders.
Je moet natuurlijk wel proberen je snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer aangezien het anders gevaarlijk wordt en je dus in aanmerking komt voor artikel 5 wvw.
Ik vermoed dan ook dat je moeder er op aangesproken is dat ze veel langzamer reed dan de rest van het verkeer.
Waarom zou ik dat op moeten zoeken? Ik twijfel niet aan mijn uitspraak.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:40 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.google.nl/#hl=en&source=hp&q=minimumsnelheid+snelweg&aq=f&aqi=g-sx1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=9851cf2b2dca01dc
Was dat te moeilijk trouwens?
Nog nooit gebeurt. Heb wel regelmatig last van agressieve truckersquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:40 schreef error_404 het volgende:
[..]
Er is alleen een bijzonder grote kans dat je van de weg geplukt wordt en een boete krijgt wegens gevaarlijk rijgedrag.
Nou, dan hoeft er ook geen discussie te komen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat op moeten zoeken? Ik twijfel niet aan mijn uitspraak.
Mensen zonder tankpasquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:49 schreef IBAZ het volgende:
Ik rij altijd max. 80, scheelt inderdaad enorm in het verbruik.
omdat je met het verkeer mee moet rijdenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:54 schreef Ach3r0n het volgende:
Tijdens rijlessen geleerd om toch zoveel mogelijk de maximumsnelheid te rijden.
Dat bepaal ik altijd nog zelf welquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:57 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
omdat je met het verkeer mee moet rijden
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:54 schreef Ach3r0n het volgende:
Tijdens rijlessen geleerd om toch zoveel mogelijk de maximumsnelheid te rijden. Echter heb ik gemerkt dat op een lagere snelheid het verkeer veel overzichtelijker is, en je meer ruimte kunt creëren. Ik rijd nu meestal tussen de 100 en 110 kilometer per uur en alleen bij het inhalen wil ik nog wel accelereren naar 120 als er verkeer vlak achter me rijdt.
Dat geldt precies hetzelfde, zo niet heel veel meer voor harder rijden. Dat geeft je nóg meer overzicht omdat je zélf niet de hele tijd wordt ingehaald.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:54 schreef Ach3r0n het volgende:
Echter heb ik gemerkt dat op een lagere snelheid het verkeer veel overzichtelijker is, en je meer ruimte kunt creëren. Ik rijd nu meestal tussen de 100 en 110 kilometer per uur en alleen bij het inhalen wil ik nog wel accelereren naar 120 als er verkeer vlak achter me rijdt.
Op zich wel vreemd, want rechts inhalen schaffen ze niet af, dan is de regel gewoon niet van toepassing tijdens filerijden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:39 schreef error_404 het volgende:
Vroeger was er een minimumsnelheid op de snelweg, alleen ivm files ed hebben ze die maar afgeschaft.
Lullig als je in de file staat in theorie een boete kan krijgen voor te langzaam rijden
En agressieve bezemwagens die je inhalenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nog nooit gebeurt. Heb wel regelmatig last van agressieve truckers
Inderdaad geld hetzelfde voor als je bijvoorbeeld 130 of 140 km/u rijdt. Echter heb je dan ook nadelen van een kortere reactietijd, onverwachts mensen die de auto naar links gooien, fors hoger brandstofverbruik, en heb je ook vaak traag verkeer op de linkerbaan. Het is ook niet voor niets dat tijdens de spits de snelheid op veel snelwegen verlaagd wordt naar 100 km/u om de capaciteit te vergroten. Vaak blijf ik dan wel gewoon iets harder rijden (110 km/u) om te kunnen blijven profiteren van het snelheidsverschil.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat geldt precies hetzelfde, zo niet heel veel meer voor harder rijden. Dat geeft je nóg meer overzicht omdat je zélf niet de hele tijd wordt ingehaald.
De persoon met wie ik de discussie had heeft zich hier nog niet laten zien, dat degenen die wél weten hoe het zit het met me eens zijn had ik wel verwacht, kan ook niet anders.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nou, dan hoeft er ook geen discussie te komen.
hij is terug onder zijn steen gerold van schaamte ;xquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
De persoon met wie ik de discussie had heeft zich hier nog niet laten zien, dat degenen die wél weten hoe het zit het met me eens zijn had ik wel verwacht, kan ook niet anders.
Maar die andere zie ik hier niet......
Ah rot op. Kan niet tegen die zeikmensen die irritant en gevaarlijk zijn zodat ze 10e/maand besparen op hun brandstof. 80 op de snelweg, dat betekent dat ik je met 40-50km/u inhaal als ik normaal rijd en niet helemaal ongevaarlijk dus.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat bepaal ik altijd nog zelf wel
Rechts inhalen is gewoon geoorloofd wanneer links iedereen op een kluitje rijdt en rechts achter de vrachtwagen genoeg ruimte is.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:04 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Op zich wel vreemd, want rechts inhalen schaffen ze niet af, dan is de regel gewoon niet van toepassing tijdens filerijden.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:40 schreef error_404 het volgende:
Er is alleen een bijzonder grote kans dat je van de weg geplukt wordt en een boete krijgt wegens gevaarlijk rijgedrag.
"Gevaarlijk" ... over aanstellerij gesprokenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 01:48 schreef DikkePanda het volgende:
Ah rot op. Kan niet tegen die zeikmensen die irritant en gevaarlijk zijn zodat ze 10e/maand besparen op hun brandstof. 80 op de snelweg, dat betekent dat ik je met 40-50km/u inhaal als ik normaal rijd en niet helemaal ongevaarlijk dus.
Stel je niet aan en rij gewoon normaal. Je moet proberen met 't verkeer mee te rijden. En nee dat bepaal je niet zelf.
Strafbaar?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:
Er is geen wettelijke minimumsnelheid. Het is wel zo dat je geen gevaar of hinder mag veroorzaken, dus bijvoorbeeld 30 km/h rijden in een situatie waar geen files of andere opstoppingen zijn is ernstig strafbaar.
Dat dus. Het is nog belangrijker om ver voor je uit te kijken, dan zie je grote snelheidsverschillen ruim op tijd. Maar de meeste josti's met een rijbewijs kijken niet verder dan 10 meter vooruit.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:24 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
"Gevaarlijk" ... over aanstellerij gesproken![]()
En als ie een lullig bagagewagentje aan z'n trekhaak hangt, is het opeens geen gevaarlijk weggedrag meer om 70 km/h te rijden? Want niet veel harder en je hebt een leuke prent te pakken voor overschrijding van de maximum snelheid
maar als je 20kmh gaat rijden op de a2 weet ik zeker dat je een bon krijgt (zonder file)quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Er is inderdaad geen minimumsnelheid op de snelweg. (dat zou een hoop bonnen opleveren bij files...)
dat klopt, maar dat heeft niets met de minimumsnelheid op de autosnelweg te maken...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:57 schreef T42 het volgende:
[..]
maar als je 20kmh gaat rijden op de a2 weet ik zeker dat je een bon krijgt (zonder file)
weet dan blik op de weg ooit een oldtimer van de snelweg heeft gehaald omdat die maar 50kmh ging en dat het te gevaarlijk werd. en die kreeg een bon
Onverwachte situaties zijn per definitie gevaarlijk, van een auto met aanhanger verwacht iedereen dat 'ie rustig rijdt, maar als een losse auto zonder duidelijke reden 40km onder maximum gaat rijden moet je eens opletten hoeveel mensen pas op het laatste moment denken 'shit die rijdt langzaam, wat nu!' en dan vervolgens niet meer kunnen afremmen en dus doodleuk naar links hoeken waar iemand anders net bezig is met inhalen. En ja, dat is dus echt wel gevaarlijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:24 schreef r_one het volgende:
"Gevaarlijk" ... over aanstellerij gesproken![]()
En als ie een lullig bagagewagentje aan z'n trekhaak hangt, is het opeens geen gevaarlijk weggedrag meer om 70 km/h te rijden? Want niet veel harder en je hebt een leuke prent te pakken voor overschrijding van de maximum snelheid
Dat zegt dan meer over die andere mensen die snelheden kennelijk niet goed kunnen inschatten dan over de automobilist die 70 à 80 rijdt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:24 schreef JF_ het volgende:
[..]
Onverwachte situaties zijn per definitie gevaarlijk, van een auto met aanhanger verwacht iedereen dat 'ie rustig rijdt, maar als een losse auto zonder duidelijke reden 40km onder maximum gaat rijden moet je eens opletten hoeveel mensen pas op het laatste moment denken 'shit die rijdt langzaam, wat nu!' en dan vervolgens niet meer kunnen afremmen en dus doodleuk naar links hoeken waar iemand anders net bezig is met inhalen. En ja, dat is dus echt wel gevaarlijk.
Als je de maximumsnelheid niet durft te rijden hoor je niet op die weg thuis (en dan heb ik 't dus niet over auto's met technische beperkingen, alhoewel je daarmee beter ook niet op de snelweg kunt komen).
Nog 'leuker' zijn automobilisten die een kilometer of 70 rijden waar ze 100 mogen, en helemaal in paniek raken als er een vrachtwagen achter ze rijdt die niet mag inhalen. Je proeft de frustratie van die beroepschauffeurs gewoon... Als je meer rust cq overzicht wilt moet je meer afstand houden, verder vooruit kijken, en vooral meedenken met het overig verkeer - en niet 20 kilometer langzamer gaan rijden waarmee je anderen dwingt om zich aan jou aan te passen.
die auto kon veel harder maar de eigenaar vond dat zondenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:20 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
dat klopt, maar dat heeft niets met de minimumsnelheid op de autosnelweg te maken...
zoals vermeld moeten voertuigen aan bepaalde eisen voldoen om bepaalde wegen op te mogen
mja kijk, dan is het alweer een ander verhaalquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:43 schreef T42 het volgende:
[..]
die auto kon veel harder maar de eigenaar vond dat zonden
En overtredingen zijn niet strafbaar?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Strafbaar?
Het is hooguit een overtreding, geen misdrijf.
Bij "strafbaar" moet ik altijd aan het Wetboek van Strafrecht en in termen van "strafbladen" denken, niet aan (een overtreding van) de Wegenverkeerswet.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:26 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
En overtredingen zijn niet strafbaar?
Deze post is van Alicey
Ah de kracht van termenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij "strafbaar" moet ik altijd aan het Wetboek van Strafrecht en in termen van "strafbladen" denken, niet aan (een overtreding van) de Wegenverkeerswet.
Deze post is van r_one
Ik fok niet in het weekend dus vandaar dat ik er niet was.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
De persoon met wie ik de discussie had heeft zich hier nog niet laten zien, dat degenen die wél weten hoe het zit het met me eens zijn had ik wel verwacht, kan ook niet anders.
Maar die andere zie ik hier niet......
Hij is een zij en zie mijn reactie hier ergens tussen de quotes.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:12 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
hij is terug onder zijn steen gerold van schaamte ;x
Wat heeft een tankpas er in godsnaam mee te maken.quote:
Meer een beperking in waar je aan denkt dus.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij "strafbaar" moet ik altijd aan het Wetboek van Strafrecht en in termen van "strafbladen" denken, niet aan (een overtreding van) de Wegenverkeerswet.
Deze post is van r_one
Iedere burger is toch gerechtigd aangifte te doen van een "strafbaar feit" waar hij/zij kennis van heeft, correct? Kan ik dus aangifte doen van het feit dat iemand te langzaam op de A12 rijdt?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Meer een beperking in waar je aan denkt dus.Overigens staan in de WVW ook misdrijven genoemd.
Deze is weer van Alicey, maar dan onder mijn eigen account.![]()
Wat een onzin. Als je rustig rijdt om brandstof te besparen (in de spits tijden is het sowieso al onzin om te proberen snel naar het werk te rijden) wil dat niet zeggen dat je bang bent voor snelheid. Je mag wel eens een keertje bij me achterop de motor. Kun je zien hoe bang ik ben voor snelheden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:24 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je de maximumsnelheid niet durft te rijden hoor je niet op die weg thuis (en dan heb ik 't dus niet over auto's met technische beperkingen, alhoewel je daarmee beter ook niet op de snelweg kunt komen).
Of ze een dergelijke aangifte graag opnemen betwijfel ik i.v.m. het vereiste bewijs om er echt een zaak van te maken. Als je er echter melding van doet, kun je verwachten dat de bestuurder aan de kant wordt gezet.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:34 schreef r_one het volgende:
Iedere burger is toch gerechtigd aangifte te doen van een "strafbaar feit" waar hij/zij kennis van heeft, correct? Kan ik dus aangifte doen van het feit dat iemand te langzaam op de A12 rijdt?![]()
Jaja, mensen.quote:Deze is weer van r_one, nog steeds onder het account van r_one
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |