abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:52:35 #101
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83840718
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:19 schreef Wootism het volgende:

[..]

Is er wel.
Minimaal 60 km/h op de snelweg en minimaal 50 km/h op de autoweg. Met stremming veranderen die regels natuurlijk. Bron mag je zelf zoeken, staat overal o.a. in je theorie boekje.
Dat is de snelheid die je voertuig moet kunnen en mogen om de weg op de te mogen, er is geen min snelheid
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:55:44 #102
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83840854
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:26 schreef Ra-z het volgende:

[..]

wijs ff aan waar dat staat dan ? http://www.rijksoverheid.(...)gen-en-autosnelwegen

er staat namelijk dit
[..]

Je voertuig moet minimaal 60 KUNNEN rijden er staat niets over dat hij 60 minimaal MOET rijden

Voordat de nieuwe Wegenverkeerswet ( < 1992 ) er was was er wel een minimum snelheid maar tegenwoordig niet meer
ff aanwijzen voor je. Meestal begin je nl met bovenaan te lezen op de pagina die jij als bron geeft
quote:
Wat is de maximumsnelheid en minimumsnelheid voor het wegverkeer?
De maximumsnelheid voor het wegverkeer verschilt per weg en voertuig. Er zijn maximumsnelheden voor binnen en buiten de bebouwde kom en de autowegen en autosnelwegen. Een minimumsnelheid geldt voor motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:56:37 #103
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83840895
Weet je al waar je je auto gaat parkeren TS?
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83840923
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Leuk, mooie show ook, paar leuke gasten had ie mee (wel voorspelbaar) alleen wel een hoop chagrijnig volk iemand stootte mijn glas cola uit mijn hand en er kwam een drup op een of andere dikke enkel van zo'n wijf, mens ging helemaal over de zeik
Via Twitter zag ik Guus, Jaap en Jurk ... dat was ook al bekend gemaakt

Dat soort volk ben ik wel gewend, word dus wel een top avondje
pi_83841098
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:55 schreef Mickeys het volgende:

[..]

ff aanwijzen voor je. Meestal begin je nl met bovenaan te lezen op de pagina die jij als bron geeft
[..]
En daarna ga je naar het kopje waar detail informatie wordt gegeven
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:07:36 #106
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83841449
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:00 schreef Ra-z het volgende:

[..]

En daarna ga je naar het kopje waar detail informatie wordt gegeven
Want als je motorvoertuig niet de minimum snelheid kan behalen, kan hij niet voldoen aan de minimum snelheid waarmee gereden moet worden. Je theorieboek er even bijpakken anders? Misschien word het dan wat duidelijker voor je. Maar goed.. als jij 20 op de snelweg wilt gaan rijden vind ik het ook prima, zolang ik er dan maar niet rij.. je bent echt een gevaar op de weg ben ik al wel achter.
pi_83842187
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:07 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Want als je motorvoertuig niet de minimum snelheid kan behalen, kan hij niet voldoen aan de minimum snelheid waarmee gereden moet worden.

Er is geen minimum snelheid, ik heb al 3 vrij betrouwbare bronnen gegeven. Er is een minimum snelheid dat je voertuig moet kunnen. Kan of mag je voertuig dat niet halen mag deze niet op de snelweg.

Dat heeft niets te maken met de snelheid die minimaal gereden moet worden op een snelweg.

Ik stel ook nergens dat ik 20 wil rijden op de snelweg ( dat maak jij er van ) Maar dat ALS IK het zou willen ik geen boete krijg omdat ik me niet aan de minimum snelheid hou ( want die is er niet ) maar omdat anderen in gevaar breng

En haal dat theorieboek, wel 1tje van na 1992, maar daar staan echt nergens in dat je minimaal x kmh moet rijden maar dat je MAXIMAAL 120 moet rijden en dat de minimale snelheid de snelheid waar je anderen niet hindert is.

Nog even een stukje van de wiki misschien dat je het dan snap, zal wel niet maar goed
quote:
Minimumsnelheden

In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/h kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/h geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/h als de rest 120 km/h rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de Wegenverkeerswet.

In België bedraagt de minimumsnelheid 75 km/h (er is een reeks van uitzonderingen zoals weersomstandigheden, verkeersdichtheid, zicht, etc bepaald in Artikel 10.1).
Maar goed vrouwen en auto's

edit*
nog een leuk dingetje de reden waarom minimum snelheid uit de regels is gehaald is omdat je dan stel het is 60 je 61kmh per uur kan gaan rijden en je kan dan geen boete geven. Ook al is dat levensgevaarlijk omdat de rest 120 rijdt. Ze hebben nu gewoon gezegd we kijken niet naar de minimumsnelheid maar naar het gevaar wat het oplevert voor anderen. zo kan je iemand die 80 rijdt terwijl al het verkeer 120 rijdt een boete geven maar ook iemand die 30 rijdt als het verkeer 80 rijdt door opstoppingen

[ Bericht 8% gewijzigd door Ra-z op 09-07-2010 11:38:52 ]
pi_83842375
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:26 schreef Ra-z het volgende:

[..]

wijs ff aan waar dat staat dan ? http://www.rijksoverheid.(...)gen-en-autosnelwegen

er staat namelijk dit
[..]

Je voertuig moet minimaal 60 KUNNEN rijden er staat niets over dat hij 60 minimaal MOET rijden

Voordat de nieuwe Wegenverkeerswet ( < 1992 ) er was was er wel een minimum snelheid maar tegenwoordig niet meer
Dus hij MOET minimaal 60 kunnen, wat dus wil zeggen dat je minimaal 60 moet rijden....
Dus je moet op de snelweg minimaal 60 km/h rijden waardoor de minimum snelheid 60 km/h is!
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_83842513
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dus hij MOET minimaal 60 kunnen, maar er staat nergens dat hij minimaal 60 moet rijden?
Dus je moet op de snelweg minimaal 60 km/h rijden waardoor de minimum snelheid 60 km/h is!
Dat klinkt logisch, maar het is niet zoals jij het stelt. Er is geen minimumsnelheid.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:26:45 #110
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_83842561
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_83842621
Geloof me nou maar, er is geen minimumsnelheid wat je verplicht bent om te rijden, dit is namelijk niet te verdedigen mbt files, pech e.d. Dan moeten ze zo veel uitzonderingen toevoegen, gebeurd niet ....

Er is alleen de eis dat je minimaal x kmh KAN en MAG rijden.... vooral dat MAG is weer belangerijk, want er zijn genoeg scooters e.d. die het wel kunnen maar niet mogen
pi_83842757
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dus hij MOET minimaal 60 kunnen, wat dus wil zeggen dat je minimaal 60 moet rijden....
Ken je het verschil tussen Moeten en Kunnen?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:31:58 #113
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_83842825
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mên, hoe triest als je je auto zó aanpast dat je anderen hindert als je iets simpels als een drempel moet nemen.
Niet toevallig rijd ik in een auto waarmee je gewoon drempels op volle snelheid kan nemen. .
Ah, een XM rijder.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_83843058
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:31 schreef elcastel het volgende:
Ah, een XM rijder.
.
Nog beter: een BX.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:39:59 #115
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83843294
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:19 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Er is geen minimum snelheid, ik heb al 3 vrij betrouwbare bronnen gegeven. Er is een minimum snelheid dat je voertuig moet kunnen. Kan of mag je voertuig dat niet halen mag deze niet op de snelweg.

Dat heeft niets te maken met de snelheid die minimaal gereden moet worden op een snelweg.

Ik stel ook nergens dat ik 20 wil rijden op de snelweg ( dat maak jij er van ) Maar dat ALS IK het zou willen ik geen boete krijg omdat ik me niet aan de minimum snelheid hou ( want die is er niet ) maar omdat anderen in gevaar breng

En haal dat theorieboek, wel 1tje van na 1992, maar daar staan echt nergens in dat je minimaal x kmh moet rijden maar dat je MAXIMAAL 120 moet rijden en dat de minimale snelheid de snelheid waar je anderen niet hindert is.

Nog even een stukje van de wiki misschien dat je het dan snap, zal wel niet maar goed
[..]

Proest, wat een vertrouwen in vrouwen zeg. Je scheert nu alle vrouwen over 1 kam. Maar goed. Je geeft zelf WEDEROM het antwoord al. De minimale snelheid word dus bepaald waardoor je andere niet hindert. Dat heb ik al eerder vermeld maar daar lees je dan radicaal overheen.. Ow wacht.. ik ben een vrouw dus nooit op waarheid berust.
pi_83843538
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Proest, wat een vertrouwen in vrouwen zeg. Je scheert nu alle vrouwen over 1 kam. Maar goed. Je geeft zelf WEDEROM het antwoord al. De minimale snelheid word dus bepaald waardoor je andere niet hindert. Dat heb ik al eerder vermeld maar daar lees je dan radicaal overheen.. Ow wacht.. ik ben een vrouw dus nooit op waarheid berust.
Ja joh je hebt gelijk wat jij wil. Ook al probeer je tig keer te beweren dat de minimumsnelheid 60 kmh is. pff
pi_83843574
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mên, hoe triest als je je auto zó aanpast dat je anderen hindert als je iets simpels als een drempel moet nemen.
Niet toevallig rijd ik in een auto waarmee je gewoon drempels op volle snelheid kan nemen. .
Als de wegbeheerder het verkeer wil afremmen, moeten ze versmallingen en slingers in de weg plaatsen, geen drempels, die vertragen niet die hinderen, ook hulpdiensten!
Kom maar op met het argument voor vrachtwagens ....

Ben zelf ook chauffeur geweest, en doe mij maar een versmalling ipv een drempel .. in de vrachtwagen voel je die beter dan in je auto...
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:04:29 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_83844721
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:45 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Als de wegbeheerder het verkeer wil afremmen, moeten ze versmallingen en slingers in de weg plaatsen, geen drempels, die vertragen niet die hinderen, ook hulpdiensten!
Kom maar op met het argument voor vrachtwagens ....

Ben zelf ook chauffeur geweest, en doe mij maar een versmalling ipv een drempel .. in de vrachtwagen voel je die beter dan in je auto...
ik zeg DS (jah die van citroën)
maar ik heb nog nooit hinder gehad van een drempel maar ik rij ook veel offroad zonder 4x4
pi_83845064
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:30 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Ken je het verschil tussen Moeten en Kunnen?
Ja.
Maar in de context: "Moet 60 km/h kunnen rijden", gaat het over moeten en niet over kunnen.
Achjaaa, eindeloze discussie...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:28:20 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83845620
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:13 schreef Wootism het volgende:

[..]

Achjaaa, eindeloze discussie...
Die niet bepaald ONTOPIC is ook...

ONtopic : ik reed een poosje geleden met de AMG in een parkeergarage; die 200% origineel is overigens, maar wel verlaagd, en toen zat ik ook vast op een afrit
Parkeergarage's zijn alleen ontworpen voor kutauto's
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:28:26 #121
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83845623
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:56 schreef Mickeys het volgende:
Weet je al waar je je auto gaat parkeren TS?
In de herkansing aangezien het topic over parkeren ging en niet over de min/max snelheid
pi_83845693
Ja in de buurt van het Westerpark zou parkeergelegenheid zijn, aangegeven vanaf de ring ... dus ik ga het proberen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:46:10 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83846248
als je nou FF op google streetshit kijkt, kun je best aardig inschatten wat wel en niet kan qua route.. alleen IN een parkeergarage werkt het wat minder geloof ik
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_83850398
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Niks fout, file is een uitzondering. Ik zou zeggen, leer je theorie even opnieuw en/of vraag het de dappere blauwe brigade of zoals ik heb gedaan (nog niet zo lang geleden) aan mijn rij instructeur. Mijn moeder weet er ook alles van aangezien ze zelf is aangehouden door die dappere blauwe brigade. Maar goed. Dit is offtopic en er is heel duidelijk gezegd dat dit topic geen bashtopic mag worden.

I rest my case
Ik wil niet bashen maar ik laat me ook niet zo makkelijk de mond snoeren. Desnoods openen we er een ander topic over.

Ik hoef dit niet aan een rij-instructeur te vragen, ik heb zelf die bevoegdheid namelijk. Vraag het nóg eens aan je instructeur en wees dan wat specifieker met je vraag. Ik kan me niet voorstellen dat hij heeft gezegd dat er een minimumsnelheid geldt op een auto(snel)weg. Als hij dat wel heeft gezegd is het diep triest.
Nogmaals, de genoemde minimumsnelheden zijn toelatingseisen en niks anders.
Je moet natuurlijk wel proberen je snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer aangezien het anders gevaarlijk wordt en je dus in aanmerking komt voor artikel 5 wvw.

Ik vermoed dan ook dat je moeder er op aangesproken is dat ze veel langzamer reed dan de rest van het verkeer.
pi_83850404
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:19 schreef Ra-z het volgende:

Waar slaat dit op?

ONTOPIC

Mijn mening, gebruik een andere auto!
Kom je de parkeerplaats in, dan kom je onderweg wel weer een opstakel tegen.
Als ik het kan vermijden doe ik het ook.
pi_83850434
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik wil niet bashen maar ik laat me ook niet zo makkelijk de mond snoeren. Desnoods openen we er een ander topic over.
Ik hoef dit niet aan een rij-instructeur te vragen, ik heb zelf die bevoegdheid namelijk. Vraag het nóg eens aan je instructeur en wees dan wat specifieker met je vraag. Ik kan me niet voorstellen dat hij heeft gezegd dat er een minimumsnelheid geldt op een auto(snel)weg. Als hij dat wel heeft gezegd is het diep triest.
Nogmaals, de genoemde minimumsnelheden zijn toelatingseisen en niks anders.
Je moet natuurlijk wel proberen je snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer aangezien het anders gevaarlijk wordt en je dus in aanmerking komt voor artikel 5 wvw.

Ik vermoed dan ook dat je moeder er op aangesproken is dat ze veel langzamer reed dan de rest van het verkeer.
pi_83850596
Begrepen.
pi_83862807
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Niks fout, file is een uitzondering. Ik zou zeggen, leer je theorie even opnieuw en/of vraag het de dappere blauwe brigade of zoals ik heb gedaan (nog niet zo lang geleden) aan mijn rij instructeur. Mijn moeder weet er ook alles van aangezien ze zelf is aangehouden door die dappere blauwe brigade. Maar goed. Dit is offtopic en er is heel duidelijk gezegd dat dit topic geen bashtopic mag worden.

I rest my case
Kom je nog? Minimumsnelheid op auto(snel)weg
  vrijdag 9 juli 2010 @ 21:40:24 #129
76108 bluuf
Powershell fan
pi_83865313
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Of je parkeert in de wijk, 2,50 per uur...

Ik ga trouwens vanavond ook nog wel ff kijken (achter het podium zonder kaartje)
Tegenwoordig een stuk duurder hoor : de ene helft van westerpark is 3 euro per uur, de andere helft zelfs al 4 euro.

Ook kan parkeren in de buurt een probleem zijn als het laat is (ik heb de eerste 25 jaar van mijn leven daar on de buurt gewoond en mijn ouders wonen er nog dus ik kom er regelmatig)
pi_83884917
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

Oh die, gewoon aan de linkerkant er langs
Je snapt hopelijk wel dat er aan de andere kant ook eentje ligt he
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_83909018
Is het gelukt TS?
  zondag 11 juli 2010 @ 11:00:44 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_83909229
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:52 schreef Anne het volgende:
Is het gelukt TS?
TS is nog niet thuis, zit vast op een drempel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 11 juli 2010 @ 11:09:19 #133
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83909435
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:18 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Je snapt hopelijk wel dat er aan de andere kant ook eentje ligt he
Links van mijn weghelft natuurlijk
pi_83945482
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:52 schreef Anne het volgende:
Is het gelukt TS?
Jep alles is gelukt, er stond vanaf het Westerpark (en niet vanaf de A10) een aangegeven route naar parkeerplaatsen. Daar de auto in het gras geparkeerd, en geen dingen geraakt ... behalve veel gras
Alleen op de terugweg langs de A1 bij een BP moeite gehad met een drempel haha
En 1 of andere onverlaat heeft in de ochtend van 10/07 mijn auto bekrast ...
Jaloerse buurtbewoners vermoed ik
  maandag 12 juli 2010 @ 10:04:50 #135
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_83946368
Ja ik zou ook strontjaloers zijn op zon auto
  maandag 12 juli 2010 @ 10:30:12 #136
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_83947111
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja ik zou ook strontjaloers zijn op zon auto
Sprak de jongen met de Galant...
Wat rij je nu?

@ TS, als je zo'n topic nodig hebt om ergens te komen, schiet het verlagen van de auto ( een betere wegligging?) zijn doel dan niet voorbij?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_83947203
Nee, het ging mij puur om parkeergarages, de dagelijkse belemmeringen zoals drempels heb ik hier geen last van. In amsterdam centrum viel het ook mee, 1x met de draagarm aan de grond gezeten.... hier zijn de wegen gelukkig stukken beter
Het is niet alleen om de wegligging, het staat ook gewoon een stuk beter ...
Kijk het verschil:

maandag 12 juli 2010 @ 10:48:21 #138
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_83947804
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:30 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Sprak de jongen met de Galant...
Wat rij je nu?

@ TS, als je zo'n topic nodig hebt om ergens te komen, schiet het verlagen van de auto ( een betere wegligging?) zijn doel dan niet voorbij?
Ik rij nu Galant en Colt.
Jij zou toch ook een projecttopic openen?
  maandag 12 juli 2010 @ 10:51:46 #139
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_83947943
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik rij nu Galant en Colt.
Jij zou toch ook een projecttopic openen?
Maar nu kan ik jouw galant toch niet meer winnen.
Die had je al verkocht las ik...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_83949175
Ja dat heb je met verlaagd..
Wie laag wil rijden, moet laag durven rijden.

Met al mijn extreem verlaagde wagens (schroefset met geperste veren en dan zonder stelschroef, dus altijd PLAT aan de grond) kwam ik overal. Alleen moet je op veel plaatsen gewoon voorzichtig doen. 90 a 100km/u over de snelweg was normaal, en als je een kuiltje had was het billenknijpen en hopen dat er niet teveel uit je wielkast geschraapt was.

Maar ik vond het prima rijden en eigenlijk altijd zonder problemen. Naar concerten en ander gedoe altijd OV pakken, of een 'normale' auto.. Overal waar ik bekend ben, kom ik gewoon met de auto. Soms alleen ff omrijden
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 12 juli 2010 @ 11:36:50 #141
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_83949664
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:51 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Maar nu kan ik jouw galant toch niet meer winnen.
Die had je al verkocht las ik...
Niet alles geloven wat je leest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')