Dat is de snelheid die je voertuig moet kunnen en mogen om de weg op de te mogen, er is geen min snelheidquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:19 schreef Wootism het volgende:
[..]
Is er wel.
Minimaal 60 km/h op de snelweg en minimaal 50 km/h op de autoweg. Met stremming veranderen die regels natuurlijk. Bron mag je zelf zoeken, staat overal o.a. in je theorie boekje.
ff aanwijzen voor je. Meestal begin je nl met bovenaan te lezen op de pagina die jij als bron geeftquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:26 schreef Ra-z het volgende:
[..]
wijs ff aan waar dat staat dan ? http://www.rijksoverheid.(...)gen-en-autosnelwegen
er staat namelijk dit
[..]
Je voertuig moet minimaal 60 KUNNEN rijden er staat niets over dat hij 60 minimaal MOET rijden
Voordat de nieuwe Wegenverkeerswet ( < 1992 ) er was was er wel een minimum snelheid maar tegenwoordig niet meer
quote:Wat is de maximumsnelheid en minimumsnelheid voor het wegverkeer?
De maximumsnelheid voor het wegverkeer verschilt per weg en voertuig. Er zijn maximumsnelheden voor binnen en buiten de bebouwde kom en de autowegen en autosnelwegen. Een minimumsnelheid geldt voor motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen.
Via Twitter zag ik Guus, Jaap en Jurk ... dat was ook al bekend gemaaktquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Leuk, mooie show ook, paar leuke gasten had ie mee (wel voorspelbaar) alleen wel een hoop chagrijnig volk iemand stootte mijn glas cola uit mijn hand en er kwam een drup op een of andere dikke enkel van zo'n wijf, mens ging helemaal over de zeik
En daarna ga je naar het kopje waar detail informatie wordt gegevenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:55 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ff aanwijzen voor je. Meestal begin je nl met bovenaan te lezen op de pagina die jij als bron geeft
[..]
Want als je motorvoertuig niet de minimum snelheid kan behalen, kan hij niet voldoen aan de minimum snelheid waarmee gereden moet worden. Je theorieboek er even bijpakken anders? Misschien word het dan wat duidelijker voor je. Maar goed.. als jij 20 op de snelweg wilt gaan rijden vind ik het ook prima, zolang ik er dan maar niet rij.. je bent echt een gevaar op de weg ben ik al wel achter.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:00 schreef Ra-z het volgende:
[..]
En daarna ga je naar het kopje waar detail informatie wordt gegeven![]()
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Want als je motorvoertuig niet de minimum snelheid kan behalen, kan hij niet voldoen aan de minimum snelheid waarmee gereden moet worden.
Maar goed vrouwen en auto'squote:Minimumsnelheden
In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/h kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/h geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/h als de rest 120 km/h rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de Wegenverkeerswet.
In België bedraagt de minimumsnelheid 75 km/h (er is een reeks van uitzonderingen zoals weersomstandigheden, verkeersdichtheid, zicht, etc bepaald in Artikel 10.1).
Dus hij MOET minimaal 60 kunnen, wat dus wil zeggen dat je minimaal 60 moet rijden....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:26 schreef Ra-z het volgende:
[..]
wijs ff aan waar dat staat dan ? http://www.rijksoverheid.(...)gen-en-autosnelwegen
er staat namelijk dit
[..]
Je voertuig moet minimaal 60 KUNNEN rijden er staat niets over dat hij 60 minimaal MOET rijden
Voordat de nieuwe Wegenverkeerswet ( < 1992 ) er was was er wel een minimum snelheid maar tegenwoordig niet meer
Dat klinkt logisch, maar het is niet zoals jij het stelt. Er is geen minimumsnelheid.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dus hij MOET minimaal 60 kunnen, maar er staat nergens dat hij minimaal 60 moet rijden?
Dus je moet op de snelweg minimaal 60 km/h rijden waardoor de minimum snelheid 60 km/h is!
Ken je het verschil tussen Moeten en Kunnen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dus hij MOET minimaal 60 kunnen, wat dus wil zeggen dat je minimaal 60 moet rijden....
Dus je moet op de snelweg minimaal 60 km/h rijden waardoor de minimum snelheid 60 km/h is!
Ah, een XM rijder.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mên, hoe triest als je je auto zó aanpast dat je anderen hindert als je iets simpels als een drempel moet nemen.
Niet toevallig rijd ik in een auto waarmee je gewoon drempels op volle snelheid kan nemen..
Proest, wat een vertrouwen in vrouwen zeg. Je scheert nu alle vrouwen over 1 kam. Maar goed. Je geeft zelf WEDEROM het antwoord al. De minimale snelheid word dus bepaald waardoor je andere niet hindert. Dat heb ik al eerder vermeld maar daar lees je dan radicaal overheen.. Ow wacht.. ik ben een vrouw dus nooit op waarheid berust.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
![]()
Er is geen minimum snelheid, ik heb al 3 vrij betrouwbare bronnen gegeven. Er is een minimum snelheid dat je voertuig moet kunnen. Kan of mag je voertuig dat niet halen mag deze niet op de snelweg.
Dat heeft niets te maken met de snelheid die minimaal gereden moet worden op een snelweg.
Ik stel ook nergens dat ik 20 wil rijden op de snelweg ( dat maak jij er van) Maar dat ALS IK het zou willen ik geen boete krijg omdat ik me niet aan de minimum snelheid hou ( want die is er niet ) maar omdat anderen in gevaar breng
En haal dat theorieboek, wel 1tje van na 1992, maar daar staan echt nergens in dat je minimaal x kmh moet rijden maar dat je MAXIMAAL 120 moet rijden en dat de minimale snelheid de snelheid waar je anderen niet hindert is.
Nog even een stukje van de wiki misschien dat je het dan snap, zal wel niet maar goed
[..]
Maar goed vrouwen en auto's![]()
Ja joh je hebt gelijk wat jij wil.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Proest, wat een vertrouwen in vrouwen zeg. Je scheert nu alle vrouwen over 1 kam. Maar goed. Je geeft zelf WEDEROM het antwoord al. De minimale snelheid word dus bepaald waardoor je andere niet hindert. Dat heb ik al eerder vermeld maar daar lees je dan radicaal overheen.. Ow wacht.. ik ben een vrouw dus nooit op waarheid berust.
Als de wegbeheerder het verkeer wil afremmen, moeten ze versmallingen en slingers in de weg plaatsen, geen drempels, die vertragen niet die hinderen, ook hulpdiensten!quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mên, hoe triest als je je auto zó aanpast dat je anderen hindert als je iets simpels als een drempel moet nemen.
Niet toevallig rijd ik in een auto waarmee je gewoon drempels op volle snelheid kan nemen..
ik zeg DS (jah die van citroën)quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:45 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Als de wegbeheerder het verkeer wil afremmen, moeten ze versmallingen en slingers in de weg plaatsen, geen drempels, die vertragen niet die hinderen, ook hulpdiensten!
Kom maar op met het argument voor vrachtwagens ....
Ben zelf ook chauffeur geweest, en doe mij maar een versmalling ipv een drempel .. in de vrachtwagen voel je die beter dan in je auto...
Ja.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:30 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ken je het verschil tussen Moeten en Kunnen?
Die niet bepaald ONTOPIC is ook...quote:
In de herkansing aangezien het topic over parkeren ging en niet over de min/max snelheidquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:56 schreef Mickeys het volgende:
Weet je al waar je je auto gaat parkeren TS?
Ik wil niet bashen maar ik laat me ook niet zo makkelijk de mond snoeren. Desnoods openen we er een ander topic over.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Niks fout, file is een uitzondering. Ik zou zeggen, leer je theorie even opnieuw en/of vraag het de dappere blauwe brigade of zoals ik heb gedaan (nog niet zo lang geleden) aan mijn rij instructeur. Mijn moeder weet er ook alles van aangezien ze zelf is aangehouden door die dappere blauwe brigade. Maar goed. Dit is offtopic en er is heel duidelijk gezegd dat dit topic geen bashtopic mag worden.
I rest my case
Waar slaat dit op?quote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik wil niet bashen maar ik laat me ook niet zo makkelijk de mond snoeren. Desnoods openen we er een ander topic over.
Ik hoef dit niet aan een rij-instructeur te vragen, ik heb zelf die bevoegdheid namelijk. Vraag het nóg eens aan je instructeur en wees dan wat specifieker met je vraag. Ik kan me niet voorstellen dat hij heeft gezegd dat er een minimumsnelheid geldt op een auto(snel)weg. Als hij dat wel heeft gezegd is het diep triest.
Nogmaals, de genoemde minimumsnelheden zijn toelatingseisen en niks anders.
Je moet natuurlijk wel proberen je snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer aangezien het anders gevaarlijk wordt en je dus in aanmerking komt voor artikel 5 wvw.
Ik vermoed dan ook dat je moeder er op aangesproken is dat ze veel langzamer reed dan de rest van het verkeer.
Kom je nog? Minimumsnelheid op auto(snel)wegquote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Niks fout, file is een uitzondering. Ik zou zeggen, leer je theorie even opnieuw en/of vraag het de dappere blauwe brigade of zoals ik heb gedaan (nog niet zo lang geleden) aan mijn rij instructeur. Mijn moeder weet er ook alles van aangezien ze zelf is aangehouden door die dappere blauwe brigade. Maar goed. Dit is offtopic en er is heel duidelijk gezegd dat dit topic geen bashtopic mag worden.
I rest my case
Tegenwoordig een stuk duurder hoor : de ene helft van westerpark is 3 euro per uur, de andere helft zelfs al 4 euro.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Of je parkeert in de wijk, 2,50 per uur...
Ik ga trouwens vanavond ook nog wel ff kijken (achter het podium zonder kaartje)
Je snapt hopelijk wel dat er aan de andere kant ook eentje ligt hequote:Op donderdag 8 juli 2010 11:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Oh die, gewoon aan de linkerkant er langs
TS is nog niet thuis, zit vast op een drempel.quote:
Links van mijn weghelft natuurlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:18 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel dat er aan de andere kant ook eentje ligt he
Jep alles is gelukt, er stond vanaf het Westerpark (en niet vanaf de A10) een aangegeven route naar parkeerplaatsen. Daar de auto in het gras geparkeerd, en geen dingen geraakt ... behalve veel grasquote:
Sprak de jongen met de Galant...quote:Op maandag 12 juli 2010 10:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja ik zou ook strontjaloers zijn op zon auto
Ik rij nu Galant en Colt.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:30 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Sprak de jongen met de Galant...
Wat rij je nu?
@ TS, als je zo'n topic nodig hebt om ergens te komen, schiet het verlagen van de auto ( een betere wegligging?) zijn doel dan niet voorbij?
Maar nu kan ik jouw galant toch niet meer winnen.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik rij nu Galant en Colt.
Jij zou toch ook een projecttopic openen?
Niet alles geloven wat je leest.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:51 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Maar nu kan ik jouw galant toch niet meer winnen.
Die had je al verkocht las ik...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |