Er is alleen een bijzonder grote kans dat je van de weg geplukt wordt en een boete krijgt wegens gevaarlijk rijgedrag.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker 70 rijden, scheelt enorm veel op de brandstofkosten
Ik zou jou dus echt van de weg drukken.. In zo'n sloot wittewel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker 70 rijden, scheelt enorm veel op de brandstofkosten
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:25 schreef vannelle het volgende:
Ik wil niet bashen maar ik laat me ook niet zo makkelijk de mond snoeren. Desnoods openen we er een ander topic over.
Ik hoef dit niet aan een rij-instructeur te vragen, ik heb zelf die bevoegdheid namelijk. Vraag het nóg eens aan je instructeur en wees dan wat specifieker met je vraag. Ik kan me niet voorstellen dat hij heeft gezegd dat er een minimumsnelheid geldt op een auto(snel)weg. Als hij dat wel heeft gezegd is het diep triest.
Nogmaals, de genoemde minimumsnelheden zijn toelatingseisen en niks anders.
Je moet natuurlijk wel proberen je snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer aangezien het anders gevaarlijk wordt en je dus in aanmerking komt voor artikel 5 wvw.
Ik vermoed dan ook dat je moeder er op aangesproken is dat ze veel langzamer reed dan de rest van het verkeer.
Waarom zou ik dat op moeten zoeken? Ik twijfel niet aan mijn uitspraak.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:40 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.google.nl/#hl=en&source=hp&q=minimumsnelheid+snelweg&aq=f&aqi=g-sx1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=9851cf2b2dca01dc
Was dat te moeilijk trouwens?
Nog nooit gebeurt. Heb wel regelmatig last van agressieve truckersquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:40 schreef error_404 het volgende:
[..]
Er is alleen een bijzonder grote kans dat je van de weg geplukt wordt en een boete krijgt wegens gevaarlijk rijgedrag.
Nou, dan hoeft er ook geen discussie te komen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat op moeten zoeken? Ik twijfel niet aan mijn uitspraak.
Mensen zonder tankpasquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:49 schreef IBAZ het volgende:
Ik rij altijd max. 80, scheelt inderdaad enorm in het verbruik.
omdat je met het verkeer mee moet rijdenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:54 schreef Ach3r0n het volgende:
Tijdens rijlessen geleerd om toch zoveel mogelijk de maximumsnelheid te rijden.
Dat bepaal ik altijd nog zelf welquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:57 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
omdat je met het verkeer mee moet rijden
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:54 schreef Ach3r0n het volgende:
Tijdens rijlessen geleerd om toch zoveel mogelijk de maximumsnelheid te rijden. Echter heb ik gemerkt dat op een lagere snelheid het verkeer veel overzichtelijker is, en je meer ruimte kunt creëren. Ik rijd nu meestal tussen de 100 en 110 kilometer per uur en alleen bij het inhalen wil ik nog wel accelereren naar 120 als er verkeer vlak achter me rijdt.
Dat geldt precies hetzelfde, zo niet heel veel meer voor harder rijden. Dat geeft je nóg meer overzicht omdat je zélf niet de hele tijd wordt ingehaald.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:54 schreef Ach3r0n het volgende:
Echter heb ik gemerkt dat op een lagere snelheid het verkeer veel overzichtelijker is, en je meer ruimte kunt creëren. Ik rijd nu meestal tussen de 100 en 110 kilometer per uur en alleen bij het inhalen wil ik nog wel accelereren naar 120 als er verkeer vlak achter me rijdt.
Op zich wel vreemd, want rechts inhalen schaffen ze niet af, dan is de regel gewoon niet van toepassing tijdens filerijden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:39 schreef error_404 het volgende:
Vroeger was er een minimumsnelheid op de snelweg, alleen ivm files ed hebben ze die maar afgeschaft.
Lullig als je in de file staat in theorie een boete kan krijgen voor te langzaam rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |