abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 juli 2010 @ 23:20:34 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83828117


Dit weekend staat de Grand Prix van Groot-Brittannië weer op het programma op Silverstone. Oorspronkelijk zou de race op Donington Park gehouden gaan worden, maar nadat de uitbater failliet ging bleef het circus in de plaats die motorsporthistorie ademt. Zal dit weekend Red Bull net als vorig jaar dominant zijn of pakken Ferrari en McLaren de zege. En wat kunnen de smaakmakers van Valencia Sauber en Williams? We weten het zondagmiddag.



Het circuit van Silverstone kent een lange historie. Het oude vliegveld uit de Tweede Wereldoorlog werd in 1948 omgebouwd tot circuit en heeft sinds die tijd een aantal malen een verbouwing ondergaan. De laatste dateert van dit seizoen toen het nieuwe Arena-gedeelte opgeleverd werd. Dit was oorspronkelijk bedoeld voor de MotoGP, maar ook de Formule 1-coureurs zullen er overheen gaan racen. Daarnaast zal vanaf volgend jaar een nieuw pitcomplex tussen Club en Abbey opgeleverd worden.


Bron: FIA.com

Lengte: 5.891 km
Aantal ronden: 52
Totale lengte: 306.747 km
Ronderecord: -






Coureurs
Pos. Rijder Team Punten
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 127
2 Jenson Button McLaren-Mercedes 121
3 Sebastian Vettel Red Bull Racing 115
4 Mark Webber Red Bull Racing 103
5 Fernando Alonso Ferrari 98
6 Robert Kubica Renault 83
7 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 75
8 Felipe Massa Ferrari 67
9 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 34
10 Adrian Sutil Force India F1 31
11 Rubens Barrichello Williams 19
12 Vitantonio Liuzzi Force India F1 12
13 Kamui Kobayashi Sauber 7
14 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 7
15 Vitaly Petrov Renault 6
16 Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 3
17 Nico Hulkenberg Williams 1
18 Pedro de la Rosa Sauber 0
19 Heikki Kovalainen Lotus F1 0
20 Karun Chandhok HRT F1 Team 0
21 Lucas Di Grassi Virgin Racing 0
22 Bruno Senna HRT F1 Team 0
23 Timo Glock Virgin Racing 0
24 Jarno Trulli Lotus F1 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1 McLaren-Mercedes 248
2 Red Bull Racing 218
3 Ferrari 165
4 Mercedes Grand Prix 109
5 Renault 89
6 Force India F1 43
7 Williams 20
8 Scuderia Toro Rosso 10
9 Sauber 7
10 Lotus F1 0
11 HRT F1 Team 0
12 Virgin Racing 0




De Grand Prix van Groot-Brittannië is een van de oudste op de Formule 1-kalender. In 1926 en 1927 kwamen de voorlopers van de Formule 1 al naar het eiland en vanaf 1948 is de race ieder jaar gehouden. Het oude miltaire vliegveld Silverstone was bij vele gelegenheden de locatie. Ook werd er wel geracet op Aintree en Brands Hatch, maar sinds 1987 is de race alleen nog maar op Silverstone verreden.

De Grand Prix wordt vaak onder natte omstandigheden verreden, maar even zo vaak blijkt het op het Britse continent droog te blijven. Silverstone was met name in de jaren tachtig het snelste circuit op de kalender. Het kwalificatierondje van Keke Rosberg in de Williams in 1985 was tot 2002 de recordhouder qua gemiddelde snelheid. Het record van 258,9 kilometer per uur gemiddeld werd in 2002 in Italië door Juan Montoya verbeterd. Rosberg won de race in 1985 op Silverstone niet, want hij viel met uitlaatproblemen uit. Alain Prost won de wedstrijd die per ongeluk na 65 van de 66 geplande ronden al werd afgevlagd.




In 1991 ging de overwinning naar Nigel Mansell. De Brit lag de hele race onder vuur van Ayrton Senna, maar had geluk dat de Braziliaan in de laatste ronde zonder brandstof kwam te zitten, waardoor hij eenvoudig kon winnen voor Gerhard Berger, Alain Prost en Senna die toch nog als vierde geklasseerd werd.

Van de huidige coureurs heeft Michael Schumacher een haat-liefde-verhouding met Silverstone. De Duitser wist driemaal te winnen, maar kende evenzovele malen pech. In 1994 haalde hij in de opwarmronde Damon Hill in, waarna hij een stop-and-go-penalty kreeg. Toen hij deze niet uitvoerde kreeg de Duitser de zwarte vlag en werd twee races geschorst. In 1998 won Schumacher door een opgelegde straf in de laatste ronde in de pitstraat uit te voeren en daar te finishen. Een jaar later brak de Ferrari-rijder door falende remmen zijn been, waarna hij pas in Japan terug kon keren in de auto.




Van de wedstrijden in de afgelopen jaren blijft een nat 2008 een van de verrassendste. Lewis Hamilton won eenvoudig, maar daarachter werd een goed rijdende Nick Heidfeld tweede, voor Honda-rijder Rubens Barrichello die de natweerbanden gebruikte en hierdoor negen seconden per ronde sneller was dan de rest van het veld. Felipe Massa werd de schlemiel door vele uitstapjes naast de baan en de Braziliaan werd uiteindelijk op twee ronden van de winnaar als dertiende afgevlagd.



De kwalificatie verliep onder zeer koele omstandigheden waardoor de Red Bulls in het voordeel waren ten opzichte van de rest van het veld. Sebastian Vettel pakte poleposition voor Rubens Barrichello en Mark Webber. Na de start zou deze volgorde niet veranderen. WK-leider Jenson Button kende een moeilijk weekend en viel na de start terug naar plaats negen.

Verder naar achteren startte regerend wereldkampioen Lewis Hamilton als achttiende en won bij de start vier plaatsen. De Brit had veel problemen met zijn bolide en ging enkele malen van de baan af, waardoor hij achteraan aan moest sluiten. Hij wist wel teamgenoot Heikki Kovalainen en Sébastien Bourdais snel weer te passeren. Kovalainen waagde ook een poging bij Bourdais, maar beiden raakten elkaar en vielen uit.

Vettel reed vooraan ver weg bij Barrichello die na zijn pitstop opeens Webber voor zich wist. Deze volgorde zou tot de streep niet meer veranderen. Daarachter reed Felipe Massa een sterke race door van de elfde startplaats op te klimmen naar plek vier. Deze snoepte hij vlak voor zijn laatste stop af van Nico Rosberg. Button wist nog op te klimmen naar plaats zes. opvallend was ook het optreden van Giancarlo Fisichella die met de Force India tiende werd en hiermee de opmars van het team aankondigde. Hamilton tenslotte kwas als wereldkampioen op zijn thuiscircuit niet verder dan plaats zestien.



Vrijdag 9 juli 2010
11:00 - 12:30 vrije training 1
15:00 - 16:30 vrije training 2

Zaterdag 10 juli 2010
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 11 juli 2010
14:00 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix

Nederlandse tijden



Datum Tijd Programma
Za 10 juli 13.55-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie
Zo 11 juli 13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Pre-show
Zo 11 juli 13.55-15.45 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race
Zo 11 juli 19.00-19.30 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 10 juli 13.10-15.15 uur BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie
Zo 11 juli 13.10-16.00 uur BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race
Zo 11 juli 20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting
Nederlandse tijden



Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 14 °C 27 °C 20 % licht bewolkt
Zaterdag 15 °C 26 °C 10 % licht bewolkt
Zondag 13 °C 22 °C 10 % licht bewolkt
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83828577
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
pi_83830459
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
de minste

ik vind het juist een van de mooiste
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_83831811
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Valencia was vorige week hoor
pi_83832502
Valencia was het dieptepunt maar dit circuit is ook nooit tof geweest.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:59:58 #6
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83832921
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:54 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de minste

ik vind het juist een van de mooiste
Er gebeurt meestal zo weinig .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83833082
Ik volg dit topic
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 9 juli 2010 @ 07:53:54 #8
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_83835885
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...


Meneer, u spoort niet.
Silverstone is één van de hoogte punten van het F1 seizoen

[ Bericht 7% gewijzigd door Automatic_Rock op 09-07-2010 08:00:48 ]
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_83838203
Puik topicje weer PM! Mansell als extra steward dit weekend.
Where facts are few, experts are many.
pi_83838429
Senna rijdt dit weekend niet....
Calmer than you are
pi_83838465
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Senna rijdt dit weekend niet....
Zal wel iets met kuch..geld..kuch te maken hebben.
pi_83838849
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Ik vind het geweldig om te zien hoe de auto's door high-speed corners als Stowe,Copse en Becketts gaan. Inhalen is dan logischerwijs wel een stuk lastiger omdat je in dat soort bochten erg veel downforce verliest als je achter iemand zit. Maar het circuit is aangepast met een paar langzamere bochten zodat we wellicht ook wat meer inhaalacties zien. Een circuit als valencia heeft en geen gave bochten en geen inhaalmogelijkheden.

Ik ben benieuwd of ferrari met de updates op dit soort banen nu beter uit de verf komt en of mercedes het niveau van turkije weer kan halen.
pi_83838928
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Senna rijdt dit weekend niet....
Zou wel eens willen zien wat het verschil met Virgin is als Klien een weekend mag rijden.
pi_83841019
Mooie OP !

Silverstone
pi_83842050
Helaas rijdt Yamamoto
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_83843260
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:17 schreef Waffle het volgende:
Helaas rijdt Yamamoto
Voorlopig 'slechts' 1,1 seconde langerzamer dan Chandhok. Wat een held.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 11:54:00 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83844164
Fauzy heeft veel meters kunnen maken vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83845858
Uitslag VT1:

pi_83846720
was er geen stream?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 13:23:16 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83847689
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:59 schreef Salatrel het volgende:
was er geen stream?

Uiteraard wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83848074
Fauzy? Dat is toch die faler uit de A1GP?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83848791
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef vosss het volgende:
Fauzy? Dat is toch die faler uit de A1GP?

En omdat-ie Maleisiër is mag hij testen voor het Maleisische team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83849696
Hopelijk blijft het bij een test.. 3 sec. verschil in zelfde auto, dan doet Yamamoto het een stukje beter

Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?
Where facts are few, experts are many.
pi_83849896
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Hopelijk blijft het bij een test.. 3 sec. verschil in zelfde auto, dan doet Yamamoto het een stukje beter

Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?
Wat denk je zelf met 2sec achterstand.....
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 14:14:24 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83849981
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef Atreidez het volgende:

Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?

Die reden met veel brandstof geloof ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83850044
Heb geen beelden gezien, dus heb totaal geen idee wat ik zelf moet denken.. Ik begin daar bij alleen uitslagen pas mee na fp3
Where facts are few, experts are many.
pi_83850108
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 14:22:33 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83850291
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Hoss het volgende:
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?

Ze zetten idd een reserverijder in om deze ervaring op te laten doen. in VT2 zijn Trulli en Liuzzi er weer bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83850861
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Hoss het volgende:
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?
Oke gelukkig, ik heb Liuzzi namelijk voor deze race in m'n managerspel zitten.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:47:38 #30
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83851298
Yamamoto Gaat de revelatie van het weekend worden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_83852586
linkje naar stream?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 15:33:16 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83852827
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83853016
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 07:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]



Meneer, u spoort niet.
Silverstone is één van de hoogte punten van het F1 seizoen
Ik vind van niet.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:47:56 #34
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_83853343
Ik lees net op GPUpdate dat Senna de rest van het seizoen wel weer rijd, vreemd?
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_83855484
Uitslag VT2:

pi_83855582
Met de 107% regel zou Yamamoto niet mogen rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:25:40 #37
154880 Bolter
Awesomeness
pi_83877477
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:41 schreef sasquatsch het volgende:
Met de 107% regel zou Yamamoto niet mogen rijden.
Geldt niet voor de VTs dus valt nu niets over te zeggen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_83877527
Alonso, Massa en Vettel met slechts 1 ronde op de klok so far.

Apart.

Ik denk trouwens dat we Massa af kunnen schrijven voor dit seizoen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Googolplexian op 10-07-2010 11:39:08 ]
Calm down, please!
pi_83878049
Turn 11 analysis op TV: al die auto's bottomen als een gek uit. Dat wordt nog leuk...
Calmer than you are
pi_83878051
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:27 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso, Massa en Vettel met slechts 1 ronde op de klok so far.

Apart.

Ik denk trouwens dat we Massa af kunnen schrijven voor dit seizoen.
Gaan ze 'm vervangen bij Fellali?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_83878209
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:50 schreef Sally het volgende:

[..]

Gaan ze 'm vervangen bij Fellali?


Geen idee ... maakt ook niet zoveel uit wie je tweede rijder maakt bij Ferrari.
Weet wel dat met 67 punten Massa niet veel weerstand meer kan bieden in 2010 dus is hij waarschijnlijk nu Alonso's bitch.
Calm down, please!
pi_83878271
En Vettel raakt zo ineens zijn voorvleugel half kwijt...? Of reed ie ergens tegenaan?
Calmer than you are
pi_83878287
Linkervoorwielophanging gebroken bij Vettel Gewoon bij insturen Maggots?

Als die wagens t een hele race moeten gaan volhouden wordt t nog wat.
Where facts are few, experts are many.
pi_83878329
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:00 schreef Atreidez het volgende:
Linkervoorwielophanging gebroken bij Vettel Gewoon bij insturen Maggots?

Als die wagens t een hele race moeten gaan volhouden wordt t nog wat.
Schijnt daar een 'leuke' hobbel in het asfalt te zitten, dus dat kan een mogelijke oorzaak zijn.
pi_83878334
Op BBC hebben ze t ook over de vleugel, maar dan hoef je toch niet scheef te sturen ?
Where facts are few, experts are many.
pi_83878442
Uitslag VT3:

pi_83878479
Ik zie Hamilton nog wel stunten, maar Button bij de eerste 6 gaat niet gebeuren geloof ik
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 12:31:49 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83879104
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_83879662
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Als dat de limiet is, hoe kan Chandhok dan een seconde sneller?
Where facts are few, experts are many.
pi_83880421
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Daaraan herken je de echte toppers.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:53 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als dat de limiet is, hoe kan Chandhok dan een seconde sneller?
Die reed natuurlijk met een veel lager gewicht rond.
pi_83880639
Nu op BBC Jake en EJ op de camping
pi_83880802
Mooie Hamil-Helm
Calm down, please!
pi_83881820
We zijn onderweg.. Wat een lompe actie weer van Liuzzi (FI).
Where facts are few, experts are many.
pi_83881898
Liuzzi is idd een grote kneus ah worden. Ik geloof dat ie meer ongelukken heeft veroorzaakt danwel bij betrokken was dan elke andere coureur dit seizoen.
Calmer than you are
pi_83881989
Fucking hell, 5G als je Cops induikt.
Calmer than you are
pi_83882108
Als je die beelden ook ziet, dat de camera statisch blijft en de auto's rechtsaf gaan.. dat gaat zo hard
Where facts are few, experts are many.
pi_83882122
Dramamoto ...
pi_83882212
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:21 schreef Trystar het volgende:
Dramamoto ...
Mwah, ten opzichte van zijn teamgenoot doet hij het beter dan Liuzzi.
pi_83882638
Button
Calmer than you are
pi_83882673
Button
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:44:16 #61
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_83882705
De La Rosa, oude vos doet het wel fv
pi_83882713
Is die Sauber nu al stuk?
pi_83882717
Button heeft duidelijk meer last van die niet-gebruikte diffuser dan Hamilton. Die m.i. nog niet het achterste van z'n tong heeft laten zien.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_83882763
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:07 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel stunten, maar Button bij de eerste 6 gaat niet gebeuren geloof ik
Ik bedoelde natuurlijk de eerste 13
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:52:45 #65
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83882912
Lewis' helm is dus half Groot-Brittannië half Grenada.
pi_83883125
Rocka Rocka Baby!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_83883139
Vettel
pi_83883223
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
pi_83883250
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:06 schreef northernlight81 het volgende:
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
Da's best veel
pi_83883283
Ik zie Vettel maar hoor EJ
pi_83883494
Horner weer over het shirt van EJ
pi_83883572
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:06 schreef northernlight81 het volgende:
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
pi_83883630
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
Rare tactiek. Je wilt toch zo ver mogelijk naar voren staan.
pi_83883637
godver helemaal vergeten te kijken
pi_83883762
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Rare tactiek. Je wilt toch zo ver mogelijk naar voren staan.
Ja, maar wellicht in q1 of q2 een setje meer gebruikt dan rosberg om iig in q3 te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 10-07-2010 16:00:18 ]
pi_83884530
Bij Red Bull hebben ze dit weekend 2 exemplaren van de nieuwe voorvleugel tot hun beschikking.

1 voor Vettel, en 1 voor Webber zou je denken.

Nou, mooi niet dus.

Vettel heeft z'n vleugel in de vrije traningen aan gort gereden, maar geen nood, bij de kwali kreeg Vettel het andere en laatste exemplaar toegewezen van het team...

Webber is daar uiteraard niet blij mee...
quote:
When asked for his opinion on the wing situation, a clearly unhappy Webber replied: "I think the team is happy with the result today."
Vettel zegt dat 'ie niet voorgetrokken wordt:
quote:
Vettel denied that the team had shown favouritism towards him in the allocation of the wing - and said the difference between the two specs was not that big.
pi_83884618
Vettel reedt hem niet echt zichtbaar kapot, leek meer een productiefout.. als ik Webber was zou ik blij zijn met de oude wing
Where facts are few, experts are many.
pi_83885133
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
Volgens mij niet. Wel maar één run gedaan. In z'n eerste rondje ergens een foutje gemaakt en in het tweede rondje te hard gepushed zei hij op de BBC.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 20:04:54 #79
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_83891725
Dat wordt nog leuk tussen die Red Bull-coureurs morgen.

En weer dat irritante vingertje van Alonso. Die kan beter ander werk gaan zoeken waar ie geen tegenslagen te verwerken krijgt. Een sociale werkplaats bijvoorbeeld.
  zondag 11 juli 2010 @ 09:56:13 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83907764
Red Bull defends front wing decision

By Jonathan Noble Saturday, July 10th 2010, 14:47 GMT
quote:
Red Bull Racing team principal Christian Horner insists that Mark Webber was not 'stitched up' by his team in qualifying for the British Grand Prix, after the outfit was plunged in to a fresh favouritism controversy.

Just three races after Red Bull's handling of the Turkish Grand Prix collision between Webber and Sebastian Vettel prompted suggestions that the outfit was deliberately favouring its German driver, the outfit has again had the spotlight thrown on to it.

This time, it is because the team opted to take a new front wing design off Webber's car before qualifying and hand it to Vettel because his own had broken in the final free practice session.

After Vettel took pole position, Webber was left visibly annoyed in the post-session press conference - and cheekily suggested that at least the team would be 'happy' with the result today.

Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship. He also suggested that there was no lap time difference between the two designs.

When asked whether the team's move meant Vettel was now officially the favoured driver, Horner said: "I don't think so. I think that you could see today that the performance today between the guys was very, very close and very, very tight.

"Unfortunately we found ourselves in a situation with only one front wing of a certain specification which was slightly different in characteristics. Both drivers tried it yesterday and one had a better preference for it over the other. And it was tried by both again this morning.

"Unfortunately sometimes I have to make a difficult decision – and with only one wing available and the facts to hand that we had, and based on championship position – which was the criteria that we used – that wing went to Sebastian today."

Horner said that if the team was adopting a policy to favour one driver over the other then it would not even have let Webber have the wing in the first place.

"We don't plan to have a scenario like this," he said. "If we were favouring one driver we would give that driver a spare wing as well. We would not run with having two available to one driver.

"We will continue to support both drivers in the best and absolute fairest way that we can. But on some occasions you have to make a difficult decision, and today was one of those instances."

Horner denied that the front wing decision had left the team open to fresh accusations of favouritisms – coming so close after Turkey.

"I don't think so," he said. "Our job is to do the best job we can as a team. Sometimes you have to make difficult decisions. It is the first time we have been in a situation where we have only had one component, and I am sure that happens up and down the pit lane.

"Obviously when you have two drivers running at the front, there is perhaps a bit more emotion attached to it. But if you take away the emotion and you look at the facts, it was an entirely logical thing to do."

When asked if he had some sympathy for Webber who may felt he had been stitched up, Horner said: "I don't think he was stitched up at all. It is a difficult situation where we haven't got two components. If I'd have given it to Mark you've the same situation in reverse."

He added: "Mark knows the way we operate as a team. He knows that with that decision there was no malice behind it. There was no manipulation. It was purely that we found ourselves with a single component and, from a team point of view, some days I have to make difficult decisions."
autosport.com
  zondag 11 juli 2010 @ 11:28:25 #81
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83909918
Wat een gelul zeg ... Als ze Webber die vleugel hadden laten houden hadden alle teambazen en fans weer met een schuin hoofd gekeken hoe Horner Vettel niet de kansen geeft om WK te worden.



Het kampioenschap is zo close ... met RedBull die bijna elke wedstrijd op pole staat maar toch niet het kampioenschap leidt ... Een goede teambaas maakt nu beslissingen die aan het eind van het seizoen wellicht het WK naar hun toe trekken.
Calm down, please!
  zondag 11 juli 2010 @ 11:32:33 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83910047
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
Wat een gelul zeg ... Als ze Webber die vleugel hadden laten houden hadden alle teambazen en fans weer met een schuin hoofd gekeken hoe Horner Vettel niet de kansen geeft om WK te worden.



Het kampioenschap is zo close ... met RedBull die bijna elke wedstrijd op pole staat maar toch niet het kampioenschap leidt ... Een goede teambaas maakt nu beslissingen die aan het eind van het seizoen wellicht het WK naar hun toe trekken.
Ik vind het geen probleem dat ze die vleugel aan Vettel geven maar wel dat ze dan blijven zeggen dat ze beide rijders gelijkwaardig behandelen en geen 1e rijder hebben
  zondag 11 juli 2010 @ 12:13:38 #83
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83911344
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het geen probleem dat ze die vleugel aan Vettel geven maar wel dat ze dan blijven zeggen dat ze beide rijders gelijkwaardig behandelen en geen 1e rijder hebben


Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
Calm down, please!
pi_83911392
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
Elk de helft
  zondag 11 juli 2010 @ 12:17:24 #85
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83911459
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Elk de helft


Calm down, please!
  zondag 11 juli 2010 @ 12:22:11 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83911587
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
aan de coureur geven die je denkt dat de meeste kansen heeft de race en het kampioenschap te winnen, nogmaals geen enkel probleem om die vleugel aan Vettel te geven maar doe dan niet alsof beide coureurs gelijkwaardig zijn
  zondag 11 juli 2010 @ 12:30:33 #87
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83911835
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

aan de coureur geven die je denkt dat de meeste kansen heeft de race en het kampioenschap te winnen, nogmaals geen enkel probleem om die vleugel aan Vettel te geven maar doe dan niet alsof beide coureurs gelijkwaardig zijn


Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Calm down, please!
  zondag 11 juli 2010 @ 12:36:47 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83912006
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Hier verschillen we dan over van mening
pi_83912321
Ow kut! F1 is erop.

Godver en ik moet nog douchen, eten en mijn auto zoeken !!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83912354
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Vettel mag anders ook al het hele jaar een ronde eerder naar binnen dan Webber. In de basis is Vettel gewoon 1e man tot hij kansloos is voor het wk en Webber niet. Beetje jammer dat Horner en Vettel het maar blijven ontkennen.
pi_83912389
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Wel maar één run gedaan. In z'n eerste rondje ergens een foutje gemaakt en in het tweede rondje te hard gepushed zei hij op de BBC.
Gewoon hele slechte run idd. Dat hij maar een rund deed kwam wel door het feit dat hij 1setje minder over had.
pi_83913023
Lol @ je typo, Melandri
Calmer than you are
  zondag 11 juli 2010 @ 13:26:31 #93
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83913699
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Gewoon hele slechte run idd. Dat hij maar een rund deed kwam wel door het feit dat hij 1setje minder over had.
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:49 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vettel mag anders ook al het hele jaar een ronde eerder naar binnen dan Webber. In de basis is Vettel gewoon 1e man tot hij kansloos is voor het wk en Webber niet. Beetje jammer dat Horner en Vettel het maar blijven ontkennen.


Aan de andere kant zijn het totaal gelijkwaardige wagens ... tot het punt dat een spoiler die met vraagtekens verbetering geeft een issue wordt. Als Vettel echt werd voorgetrokken zou het meer een Schumacher / Barrichello situatie zijn waarbij de tweede coureur gewoon geen kans maakt op een titel.

Ik denk dat om zulke kleine dingen zeiken slecht is voor de sport en het Red Bull team onnodig onder druk zet. Als het voortrekken is (IN DIT GEVAL) dan denk ik dat het zo is omdat het team serieus is over haar kansen om een wereldtitel te pakken en nu eenmaal keuzes moet maken.
Calm down, please!
pi_83914093
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.

Ben benieuwd.
  zondag 11 juli 2010 @ 13:39:42 #95
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83914222
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef Desunoto het volgende:
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.

Ben benieuwd.


Mwah ... Red Bull heeft te vaak problemen tijdens de race. Het kan alsnog spannend worden.
Calm down, please!
pi_83914262
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef Desunoto het volgende:
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.

Ben benieuwd.
In de race zitten McLaren en Ferrari de laatste races dichter bij Red Bull dan in de kwalificatie, dus er kan nog van alles gebeuren.
pi_83914333
Red Bull heeft wel een erg grote voorsprong in rondetijden bij de kwalificatie anders...
pi_83914372
Ik juich voor de la Rosa deze race. Als hij hetzelfde kan doen dat Kobayashi laatst deed...
  zondag 11 juli 2010 @ 13:43:44 #99
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83914402
sir Patrick Steward
Calm down, please!
  zondag 11 juli 2010 @ 13:43:45 #100
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_83914403
Sir Patrick Stewart
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_83914425
captain picard op de grid

zou the stig weer op de tribune zitten net als vorig jaar?
pi_83914460
"Make it so, Lewis!"
  zondag 11 juli 2010 @ 13:45:35 #103
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83914478
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:45 schreef roelofjan het volgende:
"Make it so, Lewis!"


whehehe ...

Als we KERS nog hadden had ik nu gezegd : "Energize!"
Calm down, please!
pi_83914609
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In de race zitten McLaren en Ferrari de laatste races dichter bij Red Bull dan in de kwalificatie, dus er kan nog van alles gebeuren.
Inhalen is nog steeds zo goed als onmogelijk,race is na de 1e pitstopserie beslist.
  zondag 11 juli 2010 @ 13:53:37 #105
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83914780
Gave Oranje / WK intro!
Calm down, please!
pi_83914942
Ik ben voor Vettel
pi_83915145
Spanneeeend
  zondag 11 juli 2010 @ 14:04:01 #108
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83915167
en weg!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_83915188
Gaat al lekker met Vettel.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:04:46 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_83915192
Vettel laatste
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_83915193
Doei Vettel.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:04:48 #112
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_83915195
Vettel .
sig verwijderd door FA
  zondag 11 juli 2010 @ 14:04:49 #113
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83915197
Dat dus Dag spoiler voordeel
Calm down, please!
pi_83915203
vettel haha
  zondag 11 juli 2010 @ 14:05:04 #115
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83915209
Wraak van Webber?
pi_83915218
Vettel
  zondag 11 juli 2010 @ 14:05:22 #117
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83915222
Nice
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 11 juli 2010 @ 14:05:55 #118
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83915233
Hamilton veel sneller, meer grip.By by Webber.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:06:14 #119
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_83915244
Massa dat opgelopen door Alonso?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_83915260
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:04 schreef Googolplexian het volgende:
Dat dus Dag spoiler voordeel
God straft meteen.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:07:24 #121
67174 Dos37
Come on Twente
pi_83915277
Nou doe maar is een herhanlinkje
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 11 juli 2010 @ 14:09:31 #122
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_83915347
Massa .
sig verwijderd door FA
  zondag 11 juli 2010 @ 14:10:08 #123
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83915366
wow ... weer de Red Bulls die het elkaar moeilijk maken en Ferrari lijkt dit spelletje ook steeds vaker te spelen.

Ah ... toch Vettel die weer afsneedt.
Calm down, please!
pi_83915673
Ik gun t Webber wel Met een mooie dikke vinger richting Vettel.. Hamilton had dat toch weer netjes afgemeten.

Als je de GP2 races ook zag starten wist je gewoon dat de front row tegelijk bij de eerste bocht ging aankomen.
Where facts are few, experts are many.
pi_83915793
Wat saai
  zondag 11 juli 2010 @ 14:28:34 #126
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83916073
Denk dat Vettel volgende race weer met z'n oude helm rijdt ... gokje.
Calm down, please!
pi_83916097
Haha Webber die Vettel in zijn nek hijgt... En hem op een rondje kan zetten
pi_83916178
Wel cool dat je als 'het broertje van' ook gewoon in de pitbox mag komen.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:35:04 #129
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_83916363
Dat moet een drive-through worden voor Alonso
pi_83916395
Kubica kapot.. Komt Alonso nog goed weg ws
Where facts are few, experts are many.
pi_83916478
alonso
<>
  zondag 11 juli 2010 @ 14:39:24 #132
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_83916554
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:37 schreef Swindler het volgende:
alonso
pi_83916587
Huuu, verbinding weg.

Maar dan ook serieus zo'n image ervoor. 'De verbinding met Engeland is verbroken.' xD
pi_83916598
Lekker dan, de verbinding verbroken
  zondag 11 juli 2010 @ 14:40:56 #135
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83916623
Geen last van
Calm down, please!
pi_83916653
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:40 schreef Googolplexian het volgende:
Geen last van
Wij kijken dan ook naar de BBC i.p.v. RTL.
pi_83916714
'Welkom terug bij radio rtl gp' haha
pi_83916717
Verbinding is weer terug!
  zondag 11 juli 2010 @ 14:43:26 #139
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_83916730
Zo, gauw maar even zappen naar BBC, fail van RTL
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 11 juli 2010 @ 14:44:19 #140
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83916768
Webber is na die bandenwissel een behoorlijke klap sneller als Hamilton
pi_83916794
Gvd,zelfs voetbal tijdens f1
  zondag 11 juli 2010 @ 14:47:22 #142
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_83916915
juiste beslissing van de wedstrijdleiding
  zondag 11 juli 2010 @ 14:47:24 #143
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83916916
Alonso Drive Trough
pi_83916918
Terecht
<>
pi_83916922
Alonso
Where facts are few, experts are many.
pi_83916950
Godnondejus, lekker slim Fernando
  zondag 11 juli 2010 @ 14:48:17 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83916952
Een Drive trough voor Alonso om crash te vermijden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_83916964
Onterecht
  zondag 11 juli 2010 @ 14:48:40 #149
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83916970
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Wij kijken dan ook naar de BBC i.p.v. RTL.


Ik ook ... maar digitaal
Calm down, please!
pi_83916971
Safetycar!
Where facts are few, experts are many.
pi_83916975
Noes, safety car. o.O Voordeel voor Alonso dus..
  zondag 11 juli 2010 @ 14:48:59 #152
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83916983
Safety Car
pi_83916988
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:47 schreef wolferl het volgende:
Alonso Drive Trough
Wat een onzin. Uh SC???
pi_83917000
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Een Drive trough voor Alonso om crash te vermijden
De stewards falen wederom.
pi_83917006
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Crientj het volgende:
Noes, safety car. o.O Voordeel voor Alonso dus..
Nadeel, hij mag niet naar binnen, en moet er na als iedereen vlak achter m zit
Where facts are few, experts are many.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:50:10 #156
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83917036
De la Rosa ziet z'n hele auto uit elkaar vallen en Alonso gaat straks laatste worden door die inhaalactie in combinatie met nu de safety car.

Lekker dagje voor Spanje tot zo ver!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_83917056
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:49 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nadeel, hij mag niet naar binnen, en moet er na als iedereen vlak achter m zit
Oeh, zo klinkt het beter. ;D
  zondag 11 juli 2010 @ 14:51:13 #158
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_83917071
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

De stewards falen wederom.
Alonso faalt wederom
  zondag 11 juli 2010 @ 14:51:51 #159
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83917091
Alonso pusht FIA voor strengere regels onder de safetycar ... voila!
Calm down, please!
pi_83917132
Ik zou die Ferrari op de pole plek neerzetten en uitstappen. De jodel dit is toch niet normaal
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 11 juli 2010 @ 14:53:07 #161
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83917144
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:51 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Alonso faalt wederom
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 11 juli 2010 @ 14:53:20 #162
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83917158
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:51 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso pusht FIA voor strengere regels onder de safetycar ... voila!
Dat komt hem duur te staan dan
pi_83917175
Alweer reclame om gek van te worden, dit is al de 5e volgens mij in 50 minuten racen.

Rosberg is erg goed bezig.
pi_83917177
Haha, lekker voor Alonso. Hij zal straks wel weer allerlei 'conspiracy theories' losloten in de pers
  zondag 11 juli 2010 @ 14:54:37 #165
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83917208
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:53 schreef northernlight81 het volgende:
Alweer reclame om gek van te worden, dit is al de 5e volgens mij in 50 minuten racen.

B
B
C
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_83917344
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:54 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

B
B
C
Wij hebben glasvezel en sinds een maand ofzo hebben ze BBC 1 en 2 vervangen voor een extra BBC World en BBC Entertainment (zowat de hele dag herhalingen van weekend millionairs en de zwakste schakel).

En de Belgische commentatoren zijn zo saai.
pi_83917398
Gemeen snijden van schumi in de remzone werkt ook niet altijd Mooie actie van Sutil!
Where facts are few, experts are many.
  zondag 11 juli 2010 @ 14:59:20 #168
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83917419
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:57 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Wij hebben glasvezel en sinds een maand ofzo hebben ze BBC 1 en 2 vervangen voor een extra BBC World en BBC Entertainment (zowat de hele dag herhalingen van weekend millionairs en de zwakste schakel).

En de Belgische commentatoren zijn zo saai.


EXTRA ... BBC 1 & 2 horen bij het standaardpakket hier :\

edit : ben ZO benieuwd naar Alonso's interview post-race
Calm down, please!
  zondag 11 juli 2010 @ 15:01:22 #169
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83917478
HAHAHAHAHAHA ... "No more radio for the race"

Sukkel

Hopelijk breekt deze nag 'm ook op.
Calm down, please!
pi_83917531
Weer reclame. Duuuuude. o.O
  zondag 11 juli 2010 @ 15:03:20 #171
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_83917550
meer reclame dan race
¯ _(ツ)_/¯
pi_83917689
Go Vettel!!
pi_83917704
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:03 schreef Type-R het volgende:
meer reclame dan race
BBC ...
pi_83917742
Opzich wel een leuke race. Kobayashi rijdt weer erg goed. Williams doet het ook beter dan gedacht.
Yakomoto is opzich ook niet veel langzamer dan Chandhok, maar die auto's zijn echt dramatisch langzaam. 2,5 sec per ronde langzamer dan de lotus en Virgins.
pi_83917753
Massa
pi_83917763
Vettel
pi_83917799
Wat is ferrari weer lekker bezig zeg
  zondag 11 juli 2010 @ 15:12:52 #178
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83917883
Heh ... zou Ferrari per ongeluk allebei de kanalen van de radio uitgezet hebben na Alonso's verzoek?
Calm down, please!
  zondag 11 juli 2010 @ 15:13:24 #179
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83917906
Mr. Bean!
Calm down, please!
pi_83917914
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:13 schreef Googolplexian het volgende:
Mr. Bean!
Where facts are few, experts are many.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:16:59 #181
21671 MrCaBLeGuY
stom forum
pi_83918056
Olaf over duitsers
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_83918149
Geweldige race van Webber, foutloos.
pi_83918404
Alonso Dombo.
pi_83918418
Nog maar een lekke band voor Alonso
pi_83918486
Echte racer die Vettel!
pi_83918515
Als de race nog wat langer had geduurd was het nog een spannend gevecht tussen de Ferrari's geworden om de 14e plek.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:28:50 #187
67174 Dos37
Come on Twente
pi_83918531
Laat Alonso maar een voorbeeld voor Spanje zijn vanavond.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_83918578
Webber

Horner en Webber gesprek klonk nogal koel
Where facts are few, experts are many.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:30:24 #189
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83918583
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:28 schreef Dos37 het volgende:
Laat Alonso maar een voorbeeld voor Spanje zijn vanavond.


Ik hoop het niet ... dan zie je om de 5 minuten 11 schwalbes tegelijk
Calm down, please!
pi_83918592
Not bad for a number two driver!
pi_83918629
Mooie uitspraak van Webber inderdaad
pi_83918637
Lees het net op twitter ja, hoorde t zelf niet -

Mark Webber said: "Not bad for a number two driver!"
Where facts are few, experts are many.
pi_83918880
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef Atreidez het volgende:
Lees het net op twitter ja, hoorde t zelf niet -

Mark Webber said: "Not bad for a number two driver!"
Horner: Do you think you can manage a smile now?

Gaat lekker daar bij Red Bull.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:39:03 #194
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83918948
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:37 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Horner: Do you think you can manage a smile now?

Gaat lekker daar bij Red Bull.


Yup ... we zagen bij McLaren met Alonso en Hamilton (als recent voorbeeld) hoe een beetje spanning binnen het team een kampioenschap kan kosten.

Beter zetten ze hun koppen allemaal weer in dezelfde richting.
Calm down, please!
pi_83919041
Barrichello en Kobayashi
pi_83919074
Hulkenberg trouwens ook zat er goed bij voor een Williams
Daar maken ze kleine stapjes vooruit
pi_83919176
EJ pakt Horner aan.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:45:02 #198
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_83919179
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:28 schreef northernlight81 het volgende:
Als de race nog wat langer had geduurd was het nog een spannend gevecht tussen de Ferrari's geworden om de 14e plek.
pi_83919228
Wat zijn ze weer kut bezig bij de fia. 13 minuten er over nadenken om alonso een straf te geven en dan een minuut later de safetycar de baan opsturen voor rommel wat er al 2 ronden ligt.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:48:26 #200
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83919298
WOW ... Vettel is pissed op Webber??? O_o
Calm down, please!
pi_83919496
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:46 schreef ColtZ40 het volgende:
Wat zijn ze weer kut bezig bij de fia. 13 minuten er over nadenken om alonso een straf te geven en dan een minuut later de safetycar de baan opsturen voor rommel wat er al 2 ronden ligt.
Inderdaad, viel mij ook op beide keren. Erg traag allemaal.
Ik dacht meteen aan een SC bij die rommel... 3 minuten later nog steeds niks dus ik dacht "oh dan is het vast niet zo erg" en dan gooien ze er opeens wel een SC op.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 juli 2010 @ 15:59:32 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83919733
Het was wel een heerlijke race om te bekijken. Gebeurde van alles.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 juli 2010 @ 16:09:56 #203
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83920131
Ah ... Alonso keek net in de verkeerde spiegel toen hij tegen Massa aan kwam.
Calm down, please!
pi_83920138
Mark Webber wants talks with Red Bull chiefs tomorrow about what's happened this weekend

Says he would never have signed a new deal if he knew how he was going to be treated
pi_83920316
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
WOW ... Vettel is pissed op Webber??? O_o
Waar? Waar? Waar ?
pi_83920416
Terechte reactie van Webber en Horner mag dat nu eens mooi oplossen. Heeft ie uiteindelijk zelf gecreëerd door die vleugel weg te geven
  zondag 11 juli 2010 @ 16:28:08 #207
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83920768
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:15 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Waar? Waar? Waar ?


Interviewtje met Vettel eerder. Iets met "Bad things happen, good things happen and you learn the true face of people".
Calm down, please!
pi_83920929
LOL @ BBC. Muzikaal hoor
pi_83921251
Moet nog zien dat Webber volgend jaar in de Red Bull zit als dit zo nog 9 races doorgaat.
quote:
Mark Webber says he would not have signed a contract extension with Red Bull Racing had he believed he was going to be treated the way he was at Silverstone this weekend.[q]

[q]... some of the drivers offered me front wings on the parade lap from their cars but I said stick with what I've got. Seb didn't!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85217
pi_83921392
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:41 schreef roelofjan het volgende:
Moet nog zien dat Webber volgend jaar in de Red Bull zit als dit zo nog 9 races doorgaat.
[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85217
quote:
"Yesterday was really a unique situation, and it was the first time we had one bit. I would never have signed a contract for next year if I believed that was the way going forward," said Webber after the race.
Die zal er wel zittten
pi_83924504
Geweldig die oorlog bij RBR
  maandag 12 juli 2010 @ 01:29:22 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83942031
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Laten we dit onthouden voor de volgende race
pi_83954284
quote:
The simmering tension in the Red Bull garage did not settle down after Mark Webber's victory at the British Grand Prix on Sunday. The Australian's mechanics apparently taunted Sebastian Vettel's side of the garage by waving the controversial older front wing at them after the race.

http://www.theaustralian.(...)frg7mf-1225890804870
Where facts are few, experts are many.
pi_83956929
quote:
Haha, schitterend, had dat wel willen zien Mooi rel in wording dit, hoop dat Webber Vettel en Co ff op een nummertje zet
pi_83958843
Ik vind het geweldig dat Webber geen blad voor de mond neemt en gewoon zegt waar het op staat, hadden ze bij RB zeker niet verwacht.

En had Horner het niet voor de GP erover dat de relatie Button-Hamilton op spanning stond? De relatie Webber-Vettel is nu zon beetje geknapt na dit weekend, echt alles onder controle Horner

Klasse van Webber.
pi_83960585
Ik denk dat de spanning in het team Red Bull de titel gaat kosten. Hamilton en Button verzamelen hun puntjes wel, en beide coureurs van Red Bull laten regelmatig wat liggen.
pi_83963259
Vorig jaar waren ze (volgens James Allen) al niet zo blij dat Webber in Duitsland de overwinning voor de neus van Vettel wegkaapte en ook in Turkije waren ze niet zo blij met Webber.

Vettel is en blijft de nummer 1 voor Red Bull. Dat zou Webber toch moeten weten. Dus als hij niet als nummer 2 behandeld wil worden had hij niet moeten bijtekenen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83964299
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:37 schreef sasquatsch het volgende:
Vorig jaar waren ze (volgens James Allen) al niet zo blij dat Webber in Duitsland de overwinning voor de neus van Vettel wegkaapte en ook in Turkije waren ze niet zo blij met Webber.

Vettel is en blijft de nummer 1 voor Red Bull. Dat zou Webber toch moeten weten. Dus als hij niet als nummer 2 behandeld wil worden had hij niet moeten bijtekenen.
Mja, weet niet. Red Bull heeft altijd bij hoog en laag geroepen dat beide rijders gelijk behandeld zouden worden en men niemand ging voortrekken.
Dat dat niet waar was is nu een publiek geheim, Red Bull heeft een sterke voorkeur voor Vettel, maar men heeft altijd gezegd dat ze gelijk waren en tot voor kort was dat ook zo. En als men dat anders wil had men met Webber beter af moeten spreken wat de voorwaarden zijn, want iemand vertellen dat ie gelijk materiaal krijgt om hem dan te behandelen als minderwaardige rijder is gewoon dom bezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')