Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 127 |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 121 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 115 |
4 | Mark Webber | Red Bull Racing | 103 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 98 |
6 | Robert Kubica | Renault | 83 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 75 |
8 | Felipe Massa | Ferrari | 67 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 34 |
10 | Adrian Sutil | Force India F1 | 31 |
11 | Rubens Barrichello | Williams | 19 |
12 | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 | 12 |
13 | Kamui Kobayashi | Sauber | 7 |
14 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 7 |
15 | Vitaly Petrov | Renault | 6 |
16 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 3 |
17 | Nico Hulkenberg | Williams | 1 |
18 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | 0 |
20 | Karun Chandhok | HRT F1 Team | 0 |
21 | Lucas Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
22 | Bruno Senna | HRT F1 Team | 0 |
23 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
24 | Jarno Trulli | Lotus F1 | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | McLaren-Mercedes | 248 |
2 | Red Bull Racing | 218 |
3 | Ferrari | 165 |
4 | Mercedes Grand Prix | 109 |
5 | Renault | 89 |
6 | Force India F1 | 43 |
7 | Williams | 20 |
8 | Scuderia Toro Rosso | 10 |
9 | Sauber | 7 |
10 | Lotus F1 | 0 |
11 | HRT F1 Team | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 10 juli | 13.55-15.10 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie |
Zo 11 juli | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Pre-show |
Zo 11 juli | 13.55-15.45 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race |
Zo 11 juli | 19.00-19.30 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 10 juli | 13.10-15.15 uur | BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie |
Zo 11 juli | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race |
Zo 11 juli | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 14 °C | 27 °C | 20 % | licht bewolkt |
Zaterdag | 15 °C | 26 °C | 10 % | licht bewolkt |
Zondag | 13 °C | 22 °C | 10 % | licht bewolkt |
de minstequote:Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.
Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Valencia was vorige week hoorquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.
Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Er gebeurt meestal zo weinigquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
de minste![]()
![]()
ik vind het juist een van de mooiste
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.
Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Ik vind het geweldig om te zien hoe de auto's door high-speed corners als Stowe,Copse en Becketts gaan. Inhalen is dan logischerwijs wel een stuk lastiger omdat je in dat soort bochten erg veel downforce verliest als je achter iemand zit. Maar het circuit is aangepast met een paar langzamere bochten zodat we wellicht ook wat meer inhaalacties zien. Een circuit als valencia heeft en geen gave bochten en geen inhaalmogelijkheden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.
Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
quote:
Wat denk je zelf met 2sec achterstand.....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Hopelijk blijft het bij een test.. 3 sec. verschil in zelfde auto, dan doet Yamamoto het een stukje beter![]()
Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Hoss het volgende:
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?
Oke gelukkig, ik heb Liuzzi namelijk voor deze race in m'n managerspel zitten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Hoss het volgende:
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?
Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 07:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Meneer, u spoort niet.
Silverstone is één van de hoogte punten van het F1 seizoen
Geldt niet voor de VTs dus valt nu niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:41 schreef sasquatsch het volgende:
Met de 107% regel zou Yamamoto niet mogen rijden.
Gaan ze 'm vervangen bij Fellali?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:27 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso, Massa en Vettel met slechts 1 ronde op de klok so far.
Apart.
Ik denk trouwens dat we Massa af kunnen schrijven voor dit seizoen.
quote:
Schijnt daar een 'leuke' hobbel in het asfalt te zitten, dus dat kan een mogelijke oorzaak zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:00 schreef Atreidez het volgende:
Linkervoorwielophanging gebroken bij VettelGewoon bij insturen Maggots?
![]()
Als die wagens t een hele race moeten gaan volhouden wordt t nog wat.
Als dat de limiet is, hoe kan Chandhok dan een seconde sneller?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Daaraan herken je de echte toppers.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Die reed natuurlijk met een veel lager gewicht rond.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:53 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als dat de limiet is, hoe kan Chandhok dan een seconde sneller?
Ik bedoelde natuurlijk de eerste 13quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:07 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel stunten, maar Button bij de eerste 6 gaat niet gebeuren geloof ik
Da's best veelquote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:06 schreef northernlight81 het volgende:
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:06 schreef northernlight81 het volgende:
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
Rare tactiek. Je wilt toch zo ver mogelijk naar voren staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
Ja, maar wellicht in q1 of q2 een setje meer gebruikt dan rosberg om iig in q3 te komen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rare tactiek. Je wilt toch zo ver mogelijk naar voren staan.
Vettel zegt dat 'ie niet voorgetrokken wordt:quote:When asked for his opinion on the wing situation, a clearly unhappy Webber replied: "I think the team is happy with the result today."
quote:Vettel denied that the team had shown favouritism towards him in the allocation of the wing - and said the difference between the two specs was not that big.
Volgens mij niet. Wel maar één run gedaan. In z'n eerste rondje ergens een foutje gemaakt en in het tweede rondje te hard gepushed zei hij op de BBC.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
autosport.comquote:Red Bull Racing team principal Christian Horner insists that Mark Webber was not 'stitched up' by his team in qualifying for the British Grand Prix, after the outfit was plunged in to a fresh favouritism controversy.
Just three races after Red Bull's handling of the Turkish Grand Prix collision between Webber and Sebastian Vettel prompted suggestions that the outfit was deliberately favouring its German driver, the outfit has again had the spotlight thrown on to it.
This time, it is because the team opted to take a new front wing design off Webber's car before qualifying and hand it to Vettel because his own had broken in the final free practice session.
After Vettel took pole position, Webber was left visibly annoyed in the post-session press conference - and cheekily suggested that at least the team would be 'happy' with the result today.
Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship. He also suggested that there was no lap time difference between the two designs.
When asked whether the team's move meant Vettel was now officially the favoured driver, Horner said: "I don't think so. I think that you could see today that the performance today between the guys was very, very close and very, very tight.
"Unfortunately we found ourselves in a situation with only one front wing of a certain specification which was slightly different in characteristics. Both drivers tried it yesterday and one had a better preference for it over the other. And it was tried by both again this morning.
"Unfortunately sometimes I have to make a difficult decision – and with only one wing available and the facts to hand that we had, and based on championship position – which was the criteria that we used – that wing went to Sebastian today."
Horner said that if the team was adopting a policy to favour one driver over the other then it would not even have let Webber have the wing in the first place.
"We don't plan to have a scenario like this," he said. "If we were favouring one driver we would give that driver a spare wing as well. We would not run with having two available to one driver.
"We will continue to support both drivers in the best and absolute fairest way that we can. But on some occasions you have to make a difficult decision, and today was one of those instances."
Horner denied that the front wing decision had left the team open to fresh accusations of favouritisms – coming so close after Turkey.
"I don't think so," he said. "Our job is to do the best job we can as a team. Sometimes you have to make difficult decisions. It is the first time we have been in a situation where we have only had one component, and I am sure that happens up and down the pit lane.
"Obviously when you have two drivers running at the front, there is perhaps a bit more emotion attached to it. But if you take away the emotion and you look at the facts, it was an entirely logical thing to do."
When asked if he had some sympathy for Webber who may felt he had been stitched up, Horner said: "I don't think he was stitched up at all. It is a difficult situation where we haven't got two components. If I'd have given it to Mark you've the same situation in reverse."
He added: "Mark knows the way we operate as a team. He knows that with that decision there was no malice behind it. There was no manipulation. It was purely that we found ourselves with a single component and, from a team point of view, some days I have to make difficult decisions."
Ik vind het geen probleem dat ze die vleugel aan Vettel geven maar wel dat ze dan blijven zeggen dat ze beide rijders gelijkwaardig behandelen en geen 1e rijder hebbenquote:Op zondag 11 juli 2010 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
Wat een gelul zeg ... Als ze Webber die vleugel hadden laten houden hadden alle teambazen en fans weer met een schuin hoofd gekeken hoe Horner Vettel niet de kansen geeft om WK te worden.
Het kampioenschap is zo close ... met RedBull die bijna elke wedstrijd op pole staat maar toch niet het kampioenschap leidt ... Een goede teambaas maakt nu beslissingen die aan het eind van het seizoen wellicht het WK naar hun toe trekken.
quote:Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem dat ze die vleugel aan Vettel geven maar wel dat ze dan blijven zeggen dat ze beide rijders gelijkwaardig behandelen en geen 1e rijder hebben
Elk de helftquote:Op zondag 11 juli 2010 12:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
aan de coureur geven die je denkt dat de meeste kansen heeft de race en het kampioenschap te winnen, nogmaals geen enkel probleem om die vleugel aan Vettel te geven maar doe dan niet alsof beide coureurs gelijkwaardig zijnquote:Op zondag 11 juli 2010 12:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
aan de coureur geven die je denkt dat de meeste kansen heeft de race en het kampioenschap te winnen, nogmaals geen enkel probleem om die vleugel aan Vettel te geven maar doe dan niet alsof beide coureurs gelijkwaardig zijn
Hier verschillen we dan over van meningquote:Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.
Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Vettel mag anders ook al het hele jaar een ronde eerder naar binnen dan Webber. In de basis is Vettel gewoon 1e man tot hij kansloos is voor het wk en Webber niet. Beetje jammer dat Horner en Vettel het maar blijven ontkennen.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.
Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Gewoon hele slechte run idd. Dat hij maar een rund deed kwam wel door het feit dat hij 1setje minder over had.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wel maar één run gedaan. In z'n eerste rondje ergens een foutje gemaakt en in het tweede rondje te hard gepushed zei hij op de BBC.
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gewoon hele slechte run idd. Dat hij maar een rund deed kwam wel door het feit dat hij 1setje minder over had.
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vettel mag anders ook al het hele jaar een ronde eerder naar binnen dan Webber. In de basis is Vettel gewoon 1e man tot hij kansloos is voor het wk en Webber niet. Beetje jammer dat Horner en Vettel het maar blijven ontkennen.
quote:Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef Desunoto het volgende:
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.
Ben benieuwd.
In de race zitten McLaren en Ferrari de laatste races dichter bij Red Bull dan in de kwalificatie, dus er kan nog van alles gebeuren.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef Desunoto het volgende:
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.
Ben benieuwd.
Inhalen is nog steeds zo goed als onmogelijk,race is na de 1e pitstopserie beslist.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de race zitten McLaren en Ferrari de laatste races dichter bij Red Bull dan in de kwalificatie, dus er kan nog van alles gebeuren.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wij kijken dan ook naar de BBC i.p.v. RTL.
De stewards falen wederom.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Een Drive trough voor Alonso om crash te vermijden
Nadeel, hij mag niet naar binnen, en moet er na als iedereen vlak achter m zitquote:Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Crientj het volgende:
Noes, safety car. o.O Voordeel voor Alonso dus..
Oeh, zo klinkt het beter. ;Dquote:Op zondag 11 juli 2010 14:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nadeel, hij mag niet naar binnen, en moet er na als iedereen vlak achter m zit
quote:
Dat komt hem duur te staan danquote:Op zondag 11 juli 2010 14:51 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso pusht FIA voor strengere regels onder de safetycar ... voila!
Bquote:Op zondag 11 juli 2010 14:53 schreef northernlight81 het volgende:
Alweer reclameom gek van te worden, dit is al de 5e volgens mij in 50 minuten racen.
Wij hebben glasvezel en sinds een maand ofzo hebben ze BBC 1 en 2 vervangen voor een extra BBC World en BBC Entertainment (zowat de hele dag herhalingen van weekend millionairs en de zwakste schakel).quote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:57 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Wij hebben glasvezel en sinds een maand ofzo hebben ze BBC 1 en 2 vervangen voor een extra BBC World en BBC Entertainment (zowat de hele dag herhalingen van weekend millionairs en de zwakste schakel).
En de Belgische commentatoren zijn zo saai.
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:28 schreef Dos37 het volgende:
Laat Alonso maar een voorbeeld voor Spanje zijn vanavond.
Horner: Do you think you can manage a smile now?quote:Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef Atreidez het volgende:
Lees het net op twitter ja, hoorde t zelf niet -
Mark Webber said: "Not bad for a number two driver!"
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:37 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Horner: Do you think you can manage a smile now?
Gaat lekker daar bij Red Bull.
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:28 schreef northernlight81 het volgende:
Als de race nog wat langer had geduurd was het nog een spannend gevecht tussen de Ferrari's geworden om de 14e plek.
Inderdaad, viel mij ook op beide keren. Erg traag allemaal.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:46 schreef ColtZ40 het volgende:
Wat zijn ze weer kut bezig bij de fia. 13 minuten er over nadenken om alonso een straf te geven en dan een minuut later de safetycar de baan opsturen voor rommel wat er al 2 ronden ligt.
Waar? Waar? Waarquote:Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
WOW ... Vettel is pissed op Webber??? O_o
quote:
quote:Mark Webber says he would not have signed a contract extension with Red Bull Racing had he believed he was going to be treated the way he was at Silverstone this weekend.[q]
[q]... some of the drivers offered me front wings on the parade lap from their cars but I said stick with what I've got. Seb didn't!
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:41 schreef roelofjan het volgende:
Moet nog zien dat Webber volgend jaar in de Red Bull zit als dit zo nog 9 races doorgaat.
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85217
Die zal er wel zitttenquote:"Yesterday was really a unique situation, and it was the first time we had one bit. I would never have signed a contract for next year if I believed that was the way going forward," said Webber after the race.
Laten we dit onthouden voor de volgende racequote:Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.
Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
quote:The simmering tension in the Red Bull garage did not settle down after Mark Webber's victory at the British Grand Prix on Sunday. The Australian's mechanics apparently taunted Sebastian Vettel's side of the garage by waving the controversial older front wing at them after the race.
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://www.theaustralian.(...)frg7mf-1225890804870
Haha, schitterend, had dat wel willen zienquote:Op maandag 12 juli 2010 13:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://www.theaustralian.(...)frg7mf-1225890804870
Mja, weet niet. Red Bull heeft altijd bij hoog en laag geroepen dat beide rijders gelijk behandeld zouden worden en men niemand ging voortrekken.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:37 schreef sasquatsch het volgende:
Vorig jaar waren ze (volgens James Allen) al niet zo blij dat Webber in Duitsland de overwinning voor de neus van Vettel wegkaapte en ook in Turkije waren ze niet zo blij met Webber.
Vettel is en blijft de nummer 1 voor Red Bull. Dat zou Webber toch moeten weten. Dus als hij niet als nummer 2 behandeld wil worden had hij niet moeten bijtekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |