Of maandag?quote:
Als je iets van de Nederlandse taal had begrepen, had je misschien door dat ik niet het automerk bedoel.quote:
Niet haten tegen VWquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:39 schreef Uro het volgende:
Het is echt een soort volkswagen geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat het een subtiele woordgrap was. Jammer.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:42 schreef Uro het volgende:
[..]
Als je iets van de Nederlandse taal had begrepen, had je misschien door dat ik niet het automerk bedoel.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:42 schreef Reintji het volgende:
Is het met die kekke half-automaat?Nee. Met een gare versnellingsbak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mja. Maar het is wel goedkope troep.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:44 schreef Klonk het volgende:
Onterechte klacht, ik heb hem laatst ook een weekje gehad en ben onder de indruk van wat Toyota voor zo´n laag bedrag kan leveren, tuurlijk het is geen luxe bak maar met airco erin is het meer dan voldoende om elke dag van A naar B te komen
Daarom rijden alle paupers en sloebers er in.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:44 schreef TheKC het volgende:
Je vergeet dat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen, 1 op 20-22 rijden en goedkoop in de verzekering zijn.
Oh wacht, dat is de reden waarom er zoveel van rijden.
quote:
Die vormt samen de met de 107 van Peugeot en de Aygo een drieling, zelfde auto, ander neusje en kontjequote:Op donderdag 8 juli 2010 15:50 schreef Uro het volgende:
LOL. Een reclame voor de Citroen C1... zal ook wel zo'n speelgoedautootje zijn.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:42 schreef Alicey het volgende:
Aygo's zijn niet erg, maar de mensen die er in rijden....
Nou TS, in welke luxe bolide rijd jij normaliter dan?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:45 schreef Uro het volgende:
[..]
Daarom rijden alle paupers en sloebers er in.
Voor mij -op het oog- dezelfde auto...quote:
Nee, je ergert je óf het irritereert jou.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:39 schreef Uro het volgende:
ik irriteer mij
QFTquote:Op donderdag 8 juli 2010 16:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, je ergert je óf het irritereert jou.
hmmm... jer ergert je ERGENS AAN of IETS irriteert je. Bedoelen jullie wrs.quote:
Zelfde auto maar dan van Ctiroen. Motorblok is overigens exact dezelfde als in de Toyota Aygo.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:50 schreef Uro het volgende:
LOL. Een reclame voor de Citroen C1... zal ook wel zo'n speelgoedautootje zijn.
JOUWquote:Op donderdag 8 juli 2010 16:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, je ergert je óf het irritereert jou.
Je zit te kutten hoop ik toch he?quote:
Waarschijnlijkquote:Op donderdag 8 juli 2010 16:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zit te kutten hoop ik toch he?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelfde auto maar dan van Ctiroen. Motorblok is overigens exact dezelfde als in de Toyota Aygo.
Citroen C1 heb ik ook.Heerlijk autotje. Stoel een eind naar achteren heb ik alle ruimte die ik nodig heb. Zeker in het dorp is het een prima auto. Enige echt irritante is het optrekken op de snelweg. 100-120 duurt een eeuwigheid. Daarnaast kost het niks, zowel in aanschaf als in gebruik.
Natuurlijk, je krijgt waar je voor betaald. Hij is niet luxe te noemen, maar ik rijd er met plezier in rond. Al pak ik voor lange afstanden toch liever een andere auto, inderdaad. Ben er laatst mee van Eindhoven naar Den Haag gereden, toen had ik het wel gezien erin inderdaad.
De Auris dan ook echt een kutauto!quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik huur ze altijd, vorig jaar was er geen aygo meer maar kreeg ik voor hetzelfde geld een Auris mee, leuk en aardig hoor maar ik stap met minder rugpijn uit een Aygo dan een Auris
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:36 schreef 08gnoT. het volgende:
AygoHeb ik ook al een paar keer 'aangeraden' gekregen
Fuck of met je blokkendoos, ik wil een echte auto. Je voelt je toch niet veilig in zo'n hokje?
Genoeg NCAP sterren.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:36 schreef 08gnoT. het volgende:
AygoHeb ik ook al een paar keer 'aangeraden' gekregen
Fuck of met je blokkendoos, ik wil een echte auto. Je voelt je toch niet veilig in zo'n hokje?
Dus prima voor iemand die geen ruimte nodig heeft.quote:De volgende punten ergeren mij aan de Aygo:
* Miniscule achterbak;
* Nul vermogen van de motor;
* Hoog plasticgehalte;
* Goedkoop interieur;
* Slechte afwerking;
* Weinig zicht.
Vermogen van het wagentje is voldoende voor de Nederlandse weg. En nou wil ik niet stellen dat auto's niet harder hoeven te kunnen dan 120 "wat dat mag je toch niet". 130 tot 140, wat ik meestal rijdt op de snelweg, is geen probleem en de top ligt zo rond de 160. Enige probleem is versnellen vanaf 100 naar die snelheid, maar dat hoeft nou ook weer niet zo vaak. Kwestie van op tijd kijken hoe druk het is en bij het in zicht komen van de snelweg meteen een plek uitzoeken om in te voegen. Dan lukt dat prima.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:14 schreef Anc het volgende:
[..]
Dus prima voor iemand die geen ruimte nodig heeft.
Niet perse vermogen nodig heeft.
Plastic / interieur / afwerking niet boeit.
Tis ook een goedkope auto.
Zicht kan wel vervelend zijn.
Kortom, waardeloze klacht.
Een maat van me rijdt in zo'n ding en dat dingetje is echt een klein racemonstertje. Net een kart...quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vermogen van het wagentje is voldoende voor de Nederlandse weg. En nou wil ik niet stellen dat auto's niet harder hoeven te kunnen dan 120 "wat dat mag je toch niet". 130 tot 140, wat ik meestal rijdt op de snelweg, is geen probleem en de top ligt zo rond de 160. Enige probleem is versnellen vanaf 100 naar die snelheid, maar dat hoeft nou ook weer niet zo vaak. Kwestie van op tijd kijken hoe druk het is en bij het in zicht komen van de snelweg meteen een plek uitzoeken om in te voegen. Dan lukt dat prima.
Ik naar Noord-Frankrijk, Parijs om precies te zijn. Prachtigquote:Op donderdag 8 juli 2010 17:24 schreef Wootism het volgende:
TS is een prutser. Duidelijk geen verstand van auto's.
De C1, Aygo en 107 zijn auto's die hun geld dubbel en dwars waard zijn. Ze zijn vrijwel onderhoudsvrij, geen wegenbelasting en 1 op 24.
Zelf een keer naar Zuid-Frankrijk gereden met een C1, gaat perfect!
Bron?quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
De Aygo is een prima stadsauto met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, maar in een botsing op de snelweg liggen je overlevingskansen een stuk lager vanwege de minimale kreukelzone.
BMW's zijn de beste auto's die er zijn. Wie dat niet snapt moet aan zijn beoordelingsvermogen twijfelen. En los daarvan: de bestuurder die zojuist 1 werd met zijn kreukelzones en nu met Aigo en al de container in kan zal weinig met je gebash geholpen zijnquote:Op donderdag 8 juli 2010 17:12 schreef FoXje het volgende:
BMWMarokkanen bak bij uitstek. Kijk, als je gewoon een leuke auto wilt en een BMW koopt: prima.
Maar mensen die denken dat ze dan ' een echte auto' hebben:![]()
![]()
!!!
Dat haalt de Hyundai h200 van mn ouders ook.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:45 schreef Klonk het volgende:
en heuvelafwaarts pruttelen ze vrolijk 169 per uur
quote:
Een Totoya Aygo is geen Smart.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zit liever in de Mercedes of elk andere auto met een flinke kreukelzone dan in zo'n klein stadsautootje
En dit is een test waarbij ze allebei 'maar' 64 km per uur reden, buiten de stad rij je beiden waarschijnlijk 80 of hoger.
True, de Aygo biedt iets betere bescherming dan de Smart.quote:
Als je frontaal tegen een audi q7 rijd dan denk ik niet dat je veel aan die sterren hebt.. die ncap sterren zijn puur gebaseerd op als je zelf zo stom bent om tegen een boom te rijden. Is iemand zo stom om tegen jou te rijden in een suv tegen jou te rijden ben je wel het haasje.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
True, de Aygo biedt iets betere bescherming dan de Smart.
Ik kan uit ervaring bevestigen dat zelfs een duif vol op de voorruit niet veel invloed heeft op de wegligging van het wagentje.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:20 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Wie rijdt er nou in zo'n koekblik![]()
![]()
Als je een mug aanrijdt slip je van de weg met zo'n ding man![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan uit ervaring bevestigen dat zelfs een duif vol op de voorruit niet veel invloed heeft op de wegligging van het wagentje.
Behalve dat je geen flikker meer ziet dan
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:24 schreef shiftknop het volgende:
Doet mij trouwens denken aan de "Death trap" waar Hamster in reed![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:30 schreef shiftknop het volgende:
Joah, zo onveilig was dat ding :-p Die ADAC vent deed![]()
Inderdaad, de versnellingsbakquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:41 schreef Robin__ het volgende:
lekkere vergelijking tussen een golf en een aygo.. alles wat jij opnoemt is juist de reden dat die auto op de weg rondrijd.. goedkoop, simpel, klein en zuinig.
Ooit alleen in een C1 gereden. Versnellingsbak is wel echt drama, alsof je in een pan soep aan het roeren was en de pook stond ook flink heen en weer te dansen als je gas gaf of terugnam. Heel gevoelloos stuur en inderdaad weinig vermogen. nodigde echt uit tot heel lomp rijden, echt spannend zou het toch nooit worden.
maar opzich als je een autotje zoekt waar je niet te veel snelweg km's mee maakt is het best oke. schakelen went wel en vind niet iedereen even boeiend
En de resterende 30% is levenslang gehandicapt?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:20 schreef shiftknop het volgende:
Niet zeiken, ik rijd in het kleine broertje van de Seicento (de Cinquecento dus!)
70% gaat dood bij een ongeluk las ik eens bij de ANWB![]()
0-120: 30 seconden ofzo
fixedquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:32 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die in zo'n rijdende kreukelzonde rijdenEcht, wat een mongolenmobiel.
Vooral die domme Peak it-ers die zo'n gezwel op wielen mogen leasen van hun uitzuigwerkgeverMan man, wat een droevenis.
Dan heb je er een met brakke versnellingsbak gehad. Heb zelf in meerdere C1's gereden, en bij geen enkele gehad dat hij bewoog tijdens het rijden. De pook is wel lang, maar je hoeft geen lange slagen te maken, de versnellingen liggen redelijk dicht bij elkaar. Enige nadeel is dat hij niet altijd even lekker in de achteruit wil, maar als je het dan nog eens probeert zit hij er gewoon in.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:41 schreef Robin__ het volgende:
lekkere vergelijking tussen een golf en een aygo.. alles wat jij opnoemt is juist de reden dat die auto op de weg rondrijd.. goedkoop, simpel, klein en zuinig.
Ooit alleen in een C1 gereden. Versnellingsbak is wel echt drama, alsof je in een pan soep aan het roeren was en de pook stond ook flink heen en weer te dansen als je gas gaf of terugnam. Heel gevoelloos stuur en inderdaad weinig vermogen. nodigde echt uit tot heel lomp rijden, echt spannend zou het toch nooit worden.
maar opzich als je een autotje zoekt waar je niet te veel snelweg km's mee maakt is het best oke. schakelen went wel en vind niet iedereen even boeiend
Bewegen van de pook heb ik ook nog nooit gehad. Wel een flinke marge dus je moet wel precies weten waar de versnelling zit. Maargoed, dat went.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:07 schreef TheKC het volgende:
[..]
Dan heb je er een met brakke versnellingsbak gehad. Heb zelf in meerdere C1's gereden, en bij geen enkele gehad dat hij bewoog tijdens het rijden. De pook is wel lang, maar je hoeft geen lange slagen te maken, de versnellingen liggen redelijk dicht bij elkaar. Enige nadeel is dat hij niet altijd even lekker in de achteruit wil, maar als je het dan nog eens probeert zit hij er gewoon in.
De oprit afrijden, iets waar je elke rit mee begintquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bewegen van de pook heb ik ook nog nooit gehad. Wel een flinke marge dus je moet wel precies weten waar de versnelling zit. Maargoed, dat went.
Achteruit is inderdaad irritant. Maargoed, hoe vaak doe je dat nou. Toch alleen maar op momenten dat je met een speciale manoeuvre bezig bent, tijdens het rijden heb je er geen last van.
Mwa, dat doe ik dan niet. Ik woon 200 meter van de weg af en heb hier een grasveldje waar ik gewoon een ronde overheen kan maken, past met de C1 net. Maargoed, dan nog. Je schakelt dan in zijn achteruit als je weg wilt rijden. Dan is het niet bepaald hinderlijk als je even kracht moet zetten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:32 schreef TheKC het volgende:
[..]
De oprit afrijden, iets waar je elke rit mee begint. Maar na een paar keer heb je wel door hoe je het beste in de achteruit kan. Enige nadeel is dat als hij niet helemaal goed in de versnelling staat dat hij gaat knarsetanden ipv terugschiet naar neutraal, maar dat heb ik alleen maar gezien bij "duurdere" auto's.
Sowieso een nieuwe auto kopenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zo'n lelijk klein ding nieuw kopen als je voor dezelfde prijs een 2de hands auto kunt kopen die vele malen ruimer en beter qua presetaties is.
Mensen die alles nieuw willen hebben om de buren de ogen uit te steken
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zo'n lelijk klein ding nieuw kopen als je voor dezelfde prijs een 2de hands auto kunt kopen die vele malen ruimer en beter qua presetaties is.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sowieso een nieuwe auto kopenDat heb ik nog nooit gesnapt (op lease na)
quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik naar Noord-Frankrijk, Parijs om precies te zijn. PrachtigMet zijn 5en in zo'n veredelde kever
Maar wel gruwelijk lol gehad. En het op en neer rijden kost in zo'n ding ook werkelijk geen fuck.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Maikuuul het volgende:
Een auto in de grote stad gebruiken. Dan spoor je ook niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:59 schreef DeTolk het volgende:
Aygo is juist een superauto voor tijdelijk gebruik. Superzuinig en je hebt altijd parkeerplek
Als kanker voor verrotting staat is het waarschijnlijk zo dat kevers daar extreem veel meer last van hebben (hadden) dan een recente Toyota.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:52 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Ga geen Kever () vergelijken met dit stuk metaalkanker.
[..]
Als dat het geval was, dan had Opel en Fiat ook wel meer auto's verkocht.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:03 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als kanker voor verrotting staat is het waarschijnlijk zo dat kevers daar extreem veel meer last van hebben (hadden) dan een recente Toyota.
Dan nog snap ik niet dat men een nieuwe auto koopt, ipv ééntje met de kop er al af.quote:
Daarom heb ik een motorfiets.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:01 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Een auto in de grote stad gebruiken. Dan spoor je ook niet.
Dat zijn alleen de aanschaf / afschrijf kosten. Op alle andere fronten is jouw auto duurder. Daarnaast raak je jouw auto niet aan de straatstenen kwijt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:52 schreef WillFerrell het volgende:
Dit dus. Ik heb voor een lager bedrag een auto van 5 jaar oud, met meer vermogen, meer ruimte, waar wel 3 kratten pils in kunnen, airco en dit dat alles en nog verdedigen die paupers met een C1/Aygo/107 het nog.![]()
Weet je wat voor een auto ik heb dan? Nee. Weet je wat mijn bijbehorende kosten zijn dan? Nee.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:55 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de aanschaf / afschrijf kosten. Op alle andere fronten is jouw auto duurder. Daarnaast raak je jouw auto niet aan de straatstenen kwijt.
Persoonlijk wil ik een auto hebben die er ergens tussenin ligt qua grootte. Maar wel liever wat ouder.
Waarom niet als je het geld makkelijk kan missen en je je auto veel gebruikt. Nieuw heeft ook wel wat.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan nog snap ik niet dat men een nieuwe auto koopt, ipv ééntje met de kop er al af.
Nieuwe auto's kopen is gewoon geld weggooien.
Ok ik ging er inderdaad vanuit dat je een grote auto hebt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:57 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Weet je wat voor een auto ik heb dan? Nee. Weet je wat mijn bijbehorende kosten zijn dan? Nee.
Ik heb een Getz. Ik betaal inderdaad wat wegenbelasting, maar niets schokkends. Qua inruil zit ik gebakken met deze auto. 20k km later en 2 jaar later heb ik ¤1200,- afgeschreven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ok ik ging er inderdaad vanuit dat je een grote auto hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |