abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:41:28 #76
87694 Robin__
letitredno
pi_83829795
lekkere vergelijking tussen een golf en een aygo.. alles wat jij opnoemt is juist de reden dat die auto op de weg rondrijd.. goedkoop, simpel, klein en zuinig.

Ooit alleen in een C1 gereden. Versnellingsbak is wel echt drama, alsof je in een pan soep aan het roeren was en de pook stond ook flink heen en weer te dansen als je gas gaf of terugnam. Heel gevoelloos stuur en inderdaad weinig vermogen. nodigde echt uit tot heel lomp rijden, echt spannend zou het toch nooit worden.

maar opzich als je een autotje zoekt waar je niet te veel snelweg km's mee maakt is het best oke. schakelen went wel en vind niet iedereen even boeiend
pi_83831300
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:41 schreef Robin__ het volgende:
lekkere vergelijking tussen een golf en een aygo.. alles wat jij opnoemt is juist de reden dat die auto op de weg rondrijd.. goedkoop, simpel, klein en zuinig.

Ooit alleen in een C1 gereden. Versnellingsbak is wel echt drama, alsof je in een pan soep aan het roeren was en de pook stond ook flink heen en weer te dansen als je gas gaf of terugnam. Heel gevoelloos stuur en inderdaad weinig vermogen. nodigde echt uit tot heel lomp rijden, echt spannend zou het toch nooit worden.

maar opzich als je een autotje zoekt waar je niet te veel snelweg km's mee maakt is het best oke. schakelen went wel en vind niet iedereen even boeiend
Inderdaad, de versnellingsbak

Pook is veel te lang, veel te lompe bewegingen met veel te veel marge. Gelukkig is hij vrij tolerant met schakelfouten. Ik heb er nu zo'n 2000 km op zitten in zo'n ding en het went zoals je zegt wel, maar ik heb ook wel eens met betere versnellingsbakken gereden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:18:05 #78
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_83831419
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:20 schreef shiftknop het volgende:
Niet zeiken, ik rijd in het kleine broertje van de Seicento (de Cinquecento dus!)


70% gaat dood bij een ongeluk las ik eens bij de ANWB

0-120: 30 seconden ofzo
En de resterende 30% is levenslang gehandicapt?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:22:16 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_83831578
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:32 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die in zo'n rijdende kreukelzonde rijden Echt, wat een mongolenmobiel.

Vooral die domme Peak it-ers die zo'n gezwel op wielen mogen leasen van hun uitzuigwerkgever Man man, wat een droevenis.
fixed
pi_83833150
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:41 schreef Robin__ het volgende:
lekkere vergelijking tussen een golf en een aygo.. alles wat jij opnoemt is juist de reden dat die auto op de weg rondrijd.. goedkoop, simpel, klein en zuinig.

Ooit alleen in een C1 gereden. Versnellingsbak is wel echt drama, alsof je in een pan soep aan het roeren was en de pook stond ook flink heen en weer te dansen als je gas gaf of terugnam. Heel gevoelloos stuur en inderdaad weinig vermogen. nodigde echt uit tot heel lomp rijden, echt spannend zou het toch nooit worden.

maar opzich als je een autotje zoekt waar je niet te veel snelweg km's mee maakt is het best oke. schakelen went wel en vind niet iedereen even boeiend
Dan heb je er een met brakke versnellingsbak gehad. Heb zelf in meerdere C1's gereden, en bij geen enkele gehad dat hij bewoog tijdens het rijden. De pook is wel lang, maar je hoeft geen lange slagen te maken, de versnellingen liggen redelijk dicht bij elkaar. Enige nadeel is dat hij niet altijd even lekker in de achteruit wil, maar als je het dan nog eens probeert zit hij er gewoon in.
pi_83833631
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 01:07 schreef TheKC het volgende:

[..]

Dan heb je er een met brakke versnellingsbak gehad. Heb zelf in meerdere C1's gereden, en bij geen enkele gehad dat hij bewoog tijdens het rijden. De pook is wel lang, maar je hoeft geen lange slagen te maken, de versnellingen liggen redelijk dicht bij elkaar. Enige nadeel is dat hij niet altijd even lekker in de achteruit wil, maar als je het dan nog eens probeert zit hij er gewoon in.
Bewegen van de pook heb ik ook nog nooit gehad. Wel een flinke marge dus je moet wel precies weten waar de versnelling zit. Maargoed, dat went.

Achteruit is inderdaad irritant. Maargoed, hoe vaak doe je dat nou. Toch alleen maar op momenten dat je met een speciale manoeuvre bezig bent, tijdens het rijden heb je er geen last van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_83833712
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 01:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bewegen van de pook heb ik ook nog nooit gehad. Wel een flinke marge dus je moet wel precies weten waar de versnelling zit. Maargoed, dat went.

Achteruit is inderdaad irritant. Maargoed, hoe vaak doe je dat nou. Toch alleen maar op momenten dat je met een speciale manoeuvre bezig bent, tijdens het rijden heb je er geen last van.
De oprit afrijden, iets waar je elke rit mee begint . Maar na een paar keer heb je wel door hoe je het beste in de achteruit kan. Enige nadeel is dat als hij niet helemaal goed in de versnelling staat dat hij gaat knarsetanden ipv terugschiet naar neutraal, maar dat heb ik alleen maar gezien bij "duurdere" auto's.
pi_83833810
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 01:32 schreef TheKC het volgende:

[..]

De oprit afrijden, iets waar je elke rit mee begint . Maar na een paar keer heb je wel door hoe je het beste in de achteruit kan. Enige nadeel is dat als hij niet helemaal goed in de versnelling staat dat hij gaat knarsetanden ipv terugschiet naar neutraal, maar dat heb ik alleen maar gezien bij "duurdere" auto's.
Mwa, dat doe ik dan niet. Ik woon 200 meter van de weg af en heb hier een grasveldje waar ik gewoon een ronde overheen kan maken, past met de C1 net. Maargoed, dan nog. Je schakelt dan in zijn achteruit als je weg wilt rijden. Dan is het niet bepaald hinderlijk als je even kracht moet zetten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 02:37:02 #84
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_83834538
Waarom zo'n lelijk klein ding nieuw kopen als je voor dezelfde prijs een 2de hands auto kunt kopen die vele malen ruimer en beter qua presetaties is.

Mensen die alles nieuw willen hebben om de buren de ogen uit te steken
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_83835948
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zo'n lelijk klein ding nieuw kopen als je voor dezelfde prijs een 2de hands auto kunt kopen die vele malen ruimer en beter qua presetaties is.

Mensen die alles nieuw willen hebben om de buren de ogen uit te steken
Sowieso een nieuwe auto kopen Dat heb ik nog nooit gesnapt (op lease na)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:33:44 #86
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83836567
Ik ben van een hele grote auto over gegaan naar een kleintje.
Wat me meteen opviel was dat je niet meer serieus genomen wordt op de weg.
Snijden, bumperkleven, opeens beginnen allerlei malloten allerlei rare fratsen uit te halen om je maar voorbij te komen.
Daar had ik met de grote auto dus nooit last van.
pi_83836836
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zo'n lelijk klein ding nieuw kopen als je voor dezelfde prijs een 2de hands auto kunt kopen die vele malen ruimer en beter qua presetaties is.

Mensen die alles nieuw willen hebben om de buren de ogen uit te steken


Ik heb een Aygo gekocht om te kunnen patsen in dit topic.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_83836929
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:02 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Sowieso een nieuwe auto kopen Dat heb ik nog nooit gesnapt (op lease na)


Of je verdient goed.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:52:35 #89
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_83837030
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 17:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik naar Noord-Frankrijk, Parijs om precies te zijn. Prachtig Met zijn 5en in zo'n veredelde kever Maar wel gruwelijk lol gehad. En het op en neer rijden kost in zo'n ding ook werkelijk geen fuck.


Ga geen Kever ( ) vergelijken met dit stuk metaalkanker.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom zo'n lelijk klein ding nieuw kopen als je voor dezelfde prijs een 2de hands auto kunt kopen die vele malen ruimer en beter qua presetaties is.

Mensen die alles nieuw willen hebben om de buren de ogen uit te steken


Dit dus. Ik heb voor een lager bedrag een auto van 5 jaar oud, met meer vermogen, meer ruimte, waar wel 3 kratten pils in kunnen, airco en dit dat alles en nog verdedigen die paupers met een C1/Aygo/107 het nog.

En ik heb er in gereden, auto's van het werk hier.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:59:40 #90
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_83837255
Aygo is juist een superauto voor tijdelijk gebruik. Superzuinig en je hebt altijd parkeerplek
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:01:49 #91
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_83837306
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:59 schreef DeTolk het volgende:
Aygo is juist een superauto voor tijdelijk gebruik. Superzuinig en je hebt altijd parkeerplek
Een auto in de grote stad gebruiken. Dan spoor je ook niet.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:03:48 #92
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83837356
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:52 schreef WillFerrell het volgende:

[..]



Ga geen Kever ( ) vergelijken met dit stuk metaalkanker.
[..]

Als kanker voor verrotting staat is het waarschijnlijk zo dat kevers daar extreem veel meer last van hebben (hadden) dan een recente Toyota.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:04:49 #93
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_83837399
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:03 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Als kanker voor verrotting staat is het waarschijnlijk zo dat kevers daar extreem veel meer last van hebben (hadden) dan een recente Toyota.
Als dat het geval was, dan had Opel en Fiat ook wel meer auto's verkocht.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_83838615
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:48 schreef Fortitude het volgende:

[..]



Of je verdient goed.
Dan nog snap ik niet dat men een nieuwe auto koopt, ipv ééntje met de kop er al af.

Nieuwe auto's kopen is gewoon geld weggooien.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:54:46 #95
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_83838715
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:01 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Een auto in de grote stad gebruiken. Dan spoor je ook niet.
Daarom heb ik een motorfiets.
pi_83838738
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:52 schreef WillFerrell het volgende:

Dit dus. Ik heb voor een lager bedrag een auto van 5 jaar oud, met meer vermogen, meer ruimte, waar wel 3 kratten pils in kunnen, airco en dit dat alles en nog verdedigen die paupers met een C1/Aygo/107 het nog.
Dat zijn alleen de aanschaf / afschrijf kosten. Op alle andere fronten is jouw auto duurder. Daarnaast raak je jouw auto niet aan de straatstenen kwijt.

Persoonlijk wil ik een auto hebben die er ergens tussenin ligt qua grootte. Maar wel liever wat ouder.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:57:01 #97
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_83838783
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:55 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Dat zijn alleen de aanschaf / afschrijf kosten. Op alle andere fronten is jouw auto duurder. Daarnaast raak je jouw auto niet aan de straatstenen kwijt.

Persoonlijk wil ik een auto hebben die er ergens tussenin ligt qua grootte. Maar wel liever wat ouder.
Weet je wat voor een auto ik heb dan? Nee. Weet je wat mijn bijbehorende kosten zijn dan? Nee.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_83838802
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dan nog snap ik niet dat men een nieuwe auto koopt, ipv ééntje met de kop er al af.

Nieuwe auto's kopen is gewoon geld weggooien.
Waarom niet als je het geld makkelijk kan missen en je je auto veel gebruikt. Nieuw heeft ook wel wat.
pi_83838824
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:57 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Weet je wat voor een auto ik heb dan? Nee. Weet je wat mijn bijbehorende kosten zijn dan? Nee.
Ok ik ging er inderdaad vanuit dat je een grote auto hebt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:00:55 #100
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_83838909
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ok ik ging er inderdaad vanuit dat je een grote auto hebt.
Ik heb een Getz. Ik betaal inderdaad wat wegenbelasting, maar niets schokkends. Qua inruil zit ik gebakken met deze auto. 20k km later en 2 jaar later heb ik ¤1200,- afgeschreven.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')