abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84065546
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou de taak terugschuiven naar waar ie hoort: de moeder. Dit is helemaal niet aan jou.
Plus dat. Het is heel gevaarlijk om je handen vuil te maken aan zaken waarover jij in principe geen verantwoordelijkheid draagt.
pi_84065607
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Bedenk dit eens voor jezelf: als jij zelf nog maar even te leven hebt, wil je die tijd dan doorbrengen in een Leugen?
Als ik geen besef heb van die leugen, bestaat die leugen dan überhaupt? Nee. Wat niet weet, wat niet deert.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:24:14 #153
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_84065654
en de moeder heeft dan de verantwoording voor die boodschap aan jou doorgegeven heb ik begrepen.

Als jij daar de verantwoording voor krijgt/neemt, ga dan vragen of de behandelend arts meegaat met dit gesprek.
Het lijkt mij nl. niet echt de taak van een vriend om te vertellen dat ze stervende is.kan de arts meteen de eerste vragen beantwoorden.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_84065852
Mensen die zeggen dat je het (over vader en zusje..) moet vertellen omdat dat "zo eerlijk" is hebben naar mijn idee niet helemaal door wat ze precies zeggen. Als je laatste uur geslagen heeft, is eerlijkheid dan van het allergrootste belang? Of weegt het veel zwaarder dat de vriendin in kwestie terug kan kijken op een mooi leven (als dat zo is), op de dingen die ze heeft afgerond, op de berusting die ze heeft gevonden in het idee dat het wel goed zo is? Dat wordt dan allemaal opzij geschoven onder het mom van eerlijkheid? Onbegrijpelijk.

Vraag jezelf af waarom je het zou willen vertellen. Zodat het niet meer als een steen op jouw maag ligt? Zodat jij van het schuldgevoel af bent? Zodat haar moeder er niet meer mee rondloopt? Geen van deze redenen dienen het belang van de stervende, ik zie dus absoluut geen reden om haar met zoiets op te zadelen. Eerlijkheid is in sommige gevallen slechts een manier waarop mensen hun eigen geweten willen sussen.

Daarnaast vraag ik me af hoe het mogelijk is dat zij niet weet dat ze stervende is. Ik durf zelfs te zeggen dat ik dat niet geloof, wellicht wil je het eea nog even toelichten.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_84065910
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:07 schreef Vandaag... het volgende:
En bovendien.. als jij in haar positie zat, zou jij dan willen dat zoiets voor je verzwegen werd? In het licht van de dood ziet alles er anders uit en kan zoiets best wel eens veel rustiger opgevat worden dan je anders zou verwachten...
Goed mogelijk, maar TS zal nog steeds zijn verantwoordelijkheid overschrijden in dit geval. Dit is een familieaangelegenheid waar hij ten onrechte in meegetrokken wordt.
pi_84066129
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:27 schreef Lily-Ella het volgende:

Daarnaast vraag ik me af hoe het mogelijk is dat zij niet weet dat ze stervende is. Ik durf zelfs te zeggen dat ik dat niet geloof, wellicht wil je het eea nog even toelichten.
Eerder gedaan .
pi_84066514
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerder gedaan .
Wat een waardeloze artsen. Volgens mij is het je taak als arts om het verloop van de behandeling met je patient te bespreken e.d., ik vind het serieus heel raar allemaal. De behandeling slaat niet aan, maar niemand zegt dat? En toch weet iedereen om haar heen het? Hoe is dat mogelijk, van wie weten jullie dat dan?
I'm an artist.
pi_84066590
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:40 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Wat een waardeloze artsen. Volgens mij is het je taak als arts om het verloop van de behandeling met je patient te bespreken e.d., ik vind het serieus heel raar allemaal. De behandeling slaat niet aan, maar niemand zegt dat? En toch weet iedereen om haar heen het? Hoe is dat mogelijk, van wie weten jullie dat dan?
Of iedereen het weet, weet ik niet. Ik kreeg het van haar moeder te horen. Hoelang zij het wist weet ik ook niet.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:46:26 #159
304638 KarinJ.
pi_84066798
Maar als je bij je vriendin bent, praten jullie toch ook over de behandeling?
Wat zegt ze er zelf van? ( ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze t raar vond dat er geen onderzoeken meer werd gedaan), denk je niet dat t kwartje ook al bij haar gevallen is?
pi_84066911
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of iedereen het weet, weet ik niet. Ik kreeg het van haar moeder te horen. Hoelang zij het wist weet ik ook niet.
Ligt ze nu nog in het ziekenhuis? Terwijl ze uitbehandeld is?
I'm an artist.
pi_84066947
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:46 schreef KarinJ. het volgende:
Maar als je bij je vriendin bent, praten jullie toch ook over de behandeling?
Wat zegt ze er zelf van? ( ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze t raar vond dat er geen onderzoeken meer werd gedaan), denk je niet dat t kwartje ook al bij haar gevallen is?
Tot voorheen niet onze favoriet terugkerende onderwerp geweest. Ze merkte wel op dat er idd geen bloed en urine etc werd afgenomen vorig week, iets wat tot een zogenaamd ritueel was ontwikkeld tijdens haar behandeling. Ze vermoedt iig wel iets, of dit het slechte nieuws is wat ze zal krijgen weet ik niet.
pi_84067001
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:48 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Ligt ze nu nog in het ziekenhuis? Terwijl ze uitbehandeld is?
Jup. Uitbehandeld weet ik niet, weet wel dat ze zijn gestopt met de behandelingen voor het counteren.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:53:33 #163
304638 KarinJ.
pi_84067197
De behandeling bestaat toch uit meer dan bloed en urine afnemen?
Is de behandeling zelf ook gestopt?
pi_84067269
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:53 schreef KarinJ. het volgende:
De behandeling bestaat toch uit meer dan bloed en urine afnemen?
Is de behandeling zelf ook gestopt?
Volgens haar moeder wel.
Zij zelf merkte op dat er geen bloed en urine meer werd afgenomen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:57:20 #165
304638 KarinJ.
pi_84067402
Je antwoord was er eerder dan de vraag

Ze weet dat ze dodelijk ziek is, ze weet dat de behandeling gestopt is, dan weet ze toch ook dat het aftellen begonnen is?
Praat daar dan over, nu ligt ze misschien met emoties die ze niet kwijt kan.

( En wat haar moeder betreft....laat die het zelf maar uitzoeken wat ze gaat doen, lijkt me echt niet jouw taak om de familiegeheimen te bespreken)
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:09:11 #166
304638 KarinJ.
pi_84068037
Ik heb even n stuk terug gelezen, zo te zien heeft haar moeder een dikke vinger in de pap wat betreft het niet vertellen.
Dat vind ik vreemd. Zelfs met jonge kinderen worden deze zaken besproken door een arts.
Wat is dan de rede dat dat hier niet gebeurd?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:17:57 #167
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84068518
Je kunt niet van "een vriend" hoe goed bevriend ook, verwachten dat hij vertelt dat iemand een andere vader heeft. Dat is de taak van haar moeder, haar misstap, haar verantwoordelijkheid. Dat is een verantwoordelijkheid die je niet bij een ander kunt en mag neerleggen.

Wat het terminaal zijn betreft, ik weet niet hoe oud ze is, maar bespreken artsen dat zelf niet?
Dat is iets wat je wel als vriend kan bespreken.....jammer dat de familie daarvoor wegschrikt ook. Verschrikkelijke boodschap....misschien nog samen met de familie erbij brengen?

Heb alleen OP gelezen overigens.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:22:52 #168
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84068780
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:27 schreef Lily-Ella het volgende:
Mensen die zeggen dat je het (over vader en zusje..) moet vertellen omdat dat "zo eerlijk" is hebben naar mijn idee niet helemaal door wat ze precies zeggen. Als je laatste uur geslagen heeft, is eerlijkheid dan van het allergrootste belang? Of weegt het veel zwaarder dat de vriendin in kwestie terug kan kijken op een mooi leven (als dat zo is), op de dingen die ze heeft afgerond, op de berusting die ze heeft gevonden in het idee dat het wel goed zo is? Dat wordt dan allemaal opzij geschoven onder het mom van eerlijkheid? Onbegrijpelijk.

Vraag jezelf af waarom je het zou willen vertellen. Zodat het niet meer als een steen op jouw maag ligt? Zodat jij van het schuldgevoel af bent? Zodat haar moeder er niet meer mee rondloopt? Geen van deze redenen dienen het belang van de stervende, ik zie dus absoluut geen reden om haar met zoiets op te zadelen. Eerlijkheid is in sommige gevallen slechts een manier waarop mensen hun eigen geweten willen sussen.

Mee eens, ik kan me ook voorstellen dat het afhankelijk is van hoe de persoon in kwestie tegen het gezin aankijkt. In (zeer zeldzame) gevallen kan ik me voorstellen dat het voor iemand een opluchting is te horen dat de vader, de vader niet is. Het hangt er ook nog vanaf wat de verwachte "terminale" periode is, is het twee maanden of twee jaar?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_84069122
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:57 schreef KarinJ. het volgende:
Je antwoord was er eerder dan de vraag

Ze weet dat ze dodelijk ziek is, ze weet dat de behandeling gestopt is, dan weet ze toch ook dat het aftellen begonnen is?
Het afnemen van bloed en urine is gestopt ---> Onderzoek.
Ze heeft niet tegen mij kenbaar gemaakt dat de behandelingen zijn gestopt.
quote:
Praat daar dan over, nu ligt ze misschien met emoties die ze niet kwijt kan.
Dat is - ik wil het woord uiteindelijk niet gebruiken -, maar uiteindelijk wel de bedoeling. Alleen een begin maken is vrij moeilijk.
quote:
( En wat haar moeder betreft....laat die het zelf maar uitzoeken wat ze gaat doen, lijkt me echt niet jouw taak om de familiegeheimen te bespreken)
Het probleem is dat ik niet enkel als een verzoek zie van haar moeder, maar ergens ook als een plicht en weer ergens als een last.
pi_84069164
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:09 schreef KarinJ. het volgende:
Ik heb even n stuk terug gelezen, zo te zien heeft haar moeder een dikke vinger in de pap wat betreft het niet vertellen.
Dat vind ik vreemd. Zelfs met jonge kinderen worden deze zaken besproken door een arts.
Wat is dan de rede dat dat hier niet gebeurd?
Ik vermoed dat ze het op haar manier wil doen, wat dat ook moge inhouden. De artsen hebben haar wel tot vrijdag gegeven om het te zeggen.
pi_84069385
Kennelijk heeft de moeder niet zo veel moeite haar geheim te vertellen, want ze heeft TS kunnen inlichten.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:45:43 #172
304638 KarinJ.
pi_84069928
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het afnemen van bloed en urine is gestopt ---> Onderzoek.
Ze heeft niet tegen mij kenbaar gemaakt dat de behandelingen zijn gestopt.
[..]

Dat is - ik wil het woord uiteindelijk niet gebruiken -, maar uiteindelijk wel de bedoeling. Alleen een begin maken is vrij moeilijk.
[..]

Vraag wat ze er zelf van denkt,en speel daar dan op in.

Het probleem is dat ik niet enkel als een verzoek zie van haar moeder, maar ergens ook als een plicht en weer ergens als een last.
Neem de moeder mee naar het spreekuur, en zeg : Je moeder heeft je iets te vertellen...

Het is niet JOUW plicht. Het is de plicht van de moeder om haar eigen keus te maken ( zeggen of niet zeggen) en daar de consequenties van te dragen.
Deze taak aan jou doorsturen is m.i. bij de konijnen af ( emotioneel chanteren....bah)
pi_84070690
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef KarinJ. het volgende:

[..]

Neem de moeder mee naar het spreekuur, en zeg : Je moeder heeft je iets te vertellen...
Nee, dat kun je niet maken ten opzichte van de moeder. Dat is daarnaast ook een beetje de Goede Tijden, Slechte Tijden manier.
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:16:32 #174
304638 KarinJ.
pi_84071460
Dat kun je niet maken ten opzichte van de moeder ??????????????

De kastanjes uit het vuur laten halen door Triggershot is zeker wél oké?

Een vriend van de dochter opzadelen met zo'n taak lijkt mij juist GTST manieren.
Nu zit die arme jongen in een rot situatie,loopt hij met de last rond, en waarom?
Omdat ze het moeilijk vindt om het zelf te vertellen?
Denkt ze dat als hij het verteld heeft het probleem voor haar opgelost is ofzo?
pi_84071652
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:16 schreef KarinJ. het volgende:
Dat kun je niet maken ten opzichte van de moeder ??????????????

De kastanjes uit het vuur laten halen door Triggershot is zeker wél oké?

Een vriend van de dochter opzadelen met zo'n taak lijkt mij juist GTST manieren.
Nu zit die arme jongen in een rot situatie,loopt hij met de last rond, en waarom?
Omdat ze het moeilijk vindt om het zelf te vertellen?
Denkt ze dat als hij het verteld heeft het probleem voor haar opgelost is ofzo?
Als je de moeder zo voor het blok zet dat ze het wel móet vertellen kan je het beter gewoon zelf vertellen lijkt mij.

Persoonlijk zou ik de moeder erop aanspreken dat het niet in het belang is van haar dochter dat ze dit te weten komt. Dat ze er alleen maar ongelukkig van zal worden en dat het verder geen toegevoegde waarde zal hebben. Ik zou dus weigeren het te vertellen.

Enorm knap overigens hoe Trigger hiermee omgaat. Mooi om te zien hoeveel hij voor haar betekent dat hij zoveel verantwoordelijkheid in zijn schoenen geschoven krijgt. Erg mooi, maar aan de andere kant erg moeilijk. Heel knap.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:21:07 #176
244933 trovey
Nachtoele
pi_84071666
Allereerst sterkte met de situatie. Dat je vriendin opgegeven is zal normaal door de arts in gezelschap van de patient en de familie in een gesprek besproken worden (zo is het althans wel met mijn vader gegaan) dus hoe het bij je vriendin is gelopen is eigenlijk heel afwijkend, zelf zou ik zeggen bespreek het met de arts dat jullie nog een gesprek met hem krijgen waarin de arts duidelijk maakt hoe de afloop is. De situatie met de moeder is er eentje waarvan ik persoonlijk vind dat ze jou niet met dat geheim had mogen belasten....het is iets wat die moeder haar zelf zou moeten vertellen en niet een vriend van de familie. Hoe moeilijk het ook zal zijn, ik zou dat toch terugspelen naar de moeder toe, het is simpelweg niet eerlijk van die moeder om jouw dat in de schoenen te schuiven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84072979
Ik vind het wel heel erg gek dat een heel jonge jongen hier allemaal mee opgezadeld wordt en dit ook nog met medewerking van een ziekenhuis.

Het vertellen dat de behandelingen gestopt zijn is moeilijk maar de vriendschap is kennelijk wel zo hecht, dat hoe moeilijk ook, je juist hier heel veel voor haar kunt betekenen. Ze heeft blijkbaar al iets in de gaten. Dagen en nachten in een ziekenhuis zijn lang en er is te veel tijd om na te denken.

Maar die familiekwestie daar zou ik me toch wel heel ver van houden als ik jou was.
Wat heeft het voor nut voor dat meisje om te horen dat er een biologische vader rondloopt. Iedereen kan een kind op de wereld zetten, het leren veters strikken of fietsen is iets heel anders.
Weet natuurlijk niet hoe haar band is met de man die ze als vader ziet maar het lijkt mij info waarvan je liever zou hebben het nooit gehoord te hebben. Zowel voor jou als voor het meisje.

Vreselijk en ook wel bizar dilemma. Wens je sowiesie heel veel sterkte toe.
pi_84073176
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:21 schreef trovey het volgende:
De situatie met de moeder is er eentje waarvan ik persoonlijk vind dat ze jou niet met dat geheim had mogen belasten....
Ja, precies. Maar of je het nu wel of niet zou vertellen het meest moeilijke lijkt mij dat je het in je hele wezen niet kunt negeren.
Stel me dat zo voor. Dat ik mijn beste vriendin zou begraven en toch een leugen in haar leven voor haar verzwegen heb. Afschuwelijk om met zo'n dilemma opgezadeld te worden.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:00:11 #179
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84073274
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, precies. Maar of je het nu wel of niet zou vertellen het meest moeilijke lijkt mij dat je het in je hele wezen niet kunt negeren.
Stel me dat zo voor. Dat ik mijn beste vriendin zou begraven en toch een leugen in haar leven voor haar verzwegen heb. Afschuwelijk om met zo'n dilemma opgezadeld te worden.
Jep, een grenzeloze klote-actie die ik de moeder in elk geval nooit zou vergeven. Maar ik zou haar ook zéker pushen om zelf een besluit te nemen om het al dan niet te vertellen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_84073528
Misschien weet die moeder ook gewoon niet wat ze met deze situatie aanmoet en heeft ze verder niemand om het mee te delen. Dit zou best een manier kunnen zijn om te pijlen wat een ander ervan vindt. Onder het mom van: 'Ik ben blij als hij het haar verteld en als het eigenlijk niet kan zou hij het me wel vertellen'. Ik zou me dan ook zeker niet tegen laten houden door aan te geven dat ze dit beter voor haar zelf kan houden.

Volwassenen hebben ook niet altijd alles helemaal op een rijtje. Die kunnen ook gewoon onzeker zijn. En dat je dochter op sterven ligt maakt het er niet makkelijker op.
pi_84074039
Dat is een aardige nuancering inderdaad. En niemand van de users weet hier hoe alle verhoudingen liggen, hoe het meisje ten opzichte van haar (verzorgende) vader staat. Wat is zijn rol in dit verhaal?

Neemt niet weg dat ik er boos om word dat je een oudere zo leunt op een jonge jongen. Dat kan echt niet.
Dan zou die moeder beter eens kunnen praten met de hulpverlening van dat ziekenhuis als ze er zo alleen voor staat.
pi_84074267
Nogmaals, ik zou het hele verhaal van haar andere vader en zusje echt niet vertellen hoor. Ook zou ik haar moeder dit haarzelf niet laten vertellen. Dat kan je dat meisje op haar sterfbed niet aandoen.

Voor zover ze weet is er helemaal geen andere vader en zusje, er is dus ook geen leugen en er is dus ook geen reden om het te vertellen. De moeder wil alleen haar straatje schoonvegen. Als je dit bovenop het slechte nieuws dat ze terminaal is gaat vertellen zal ze helemaal inzakken.

Zadel haar niet met twee dingen op wanneer ze op haar sterfbed ligt, het eerste nieuws is al zwaar genoeg. Misschien verpest je wel de hele relatie met haar familie op het laatste moment van haar leven, en dat wil niemand.
pi_84082348
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, alleen ben ik bang dat ik wanneer ik over een terminaal voorbeeld begin wanneer ik haar alleen wil peilen teveel argwaan wek. Een vergelijkbaar situatie is het zeker niet, maar zou niet weten hoe ik haar anders kan peilen.
Maar als je haar op die manier gaat pijlen denk ik dat ze altijd zal zeggen dat je die vriend moet vertellen over zijn vader en zusje, want hij gaat niet dood, hij woont alleen behoorlijk ver weg. Bij iemand die teminaal is en niet zo lang te leven heeft ligt het anders. Dus je hebt niets aan die pijling, denk ik.
pi_84082379
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:04 schreef Seven. het volgende:
Als haar moeder wil dat ze de waarheid weet, dan moet ze dat zelf maar vertellen. Ik vind ook dat jij deze verantwoordelijkheid niet zou moeten dragen, dit zijn familie-aangelegenheden en daar hebben buitenstaanders niets mee te maken. Ongeacht of jouw vriendin recht heeft op de waarheid zo in haar laatste weken, het zijn jouw zaken niet. Die moeder is gewoon een laf kreng die zelf d'r boontjes maar moet doppen. En anders kan jouw vriendin in vrede sterven.
Mee eens.
Bovendien kan jij de vragen die ze mogelijk zal hebben niet beantwoorden.
pi_84083475
ik zou het die vriendin vertellen als vriend zijnde. eventueel de arts(en) vertellen wat je gaat doen en wanneer. dan kunnen ze in de buurt blijven zodat ze info kan vragen mocht ze dat willen.

maar wat een kut situatie zeg.. sterkte ermee.
pi_84083515
Wees gewoon haar vriend. Maak het haar niet moeilijker met zaken waar ze toch niks meer mee kan. maak haar laatste periode zo prettig mogelijk, en leer zelf maar met het gegeven te leven. Moeder moet haar eigen zaakjes maar oplossen. Laat haar maar heeeel lang met een schuldgevoel leven.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_84089849
Wat een raar verhaal. Op z'n best zou ze nog een paar weken te leven hebben, daar is al een week van om en ze weet nog niets. Ik kan me niet voorstellen dat artsen het zover laten komen, en van die moeder begrijp ik al helemaal niets.

Haar voor het blok zetten is imo het enige wat je kan doen, en haar ware familieachtergronden zou ik voor me houden; hoe zou je je daar na haar dood schuldig over kunnen voelen? Laat haar in vrede sterven, dáar moet je als vriend voor strijden. Wil haar moeder het wel vertellen is ze stom bezig maar is het haar zaak.
Ik snap niks van deze hele toestand.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:06:42 #188
304638 KarinJ.
pi_84099798
Triggershot ik ben blij voor je dat het morgen vrijdag is.
Dan zullen de artsen eindelijk doen wat ze moeten doen.

Ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte de komende tijd.
Wees er voor haar, meer hoef je niet te doen.
pi_84136864
Vandaag is de dag. Ik ben benieuwd. Het wordt ook echt wel tijd dat zij te weten krijg hoe haar gezondheid er voor staat. Hopelijk heeft ze het al een beetje zien aankomen en is de klap niet al te groot.
pi_84137170
Niet vertellen, geef die meid alles wat ze wil hebben in de laatste periode van haar leven. Het kan niets positiefs toevoegen om de waarheid te evrtellen
pi_84140135
Gewoon zeggen dat je goed nieuws hebt en slecht nieuws... en welk bericht ze het eerst wil horen!
pi_84140372
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Vandaag is de dag. Ik ben benieuwd. Het wordt ook echt wel tijd dat zij te weten krijg hoe haar gezondheid er voor staat. Hopelijk heeft ze het al een beetje zien aankomen en is de klap niet al te groot.
Dat dus, vandaag gesprek gehad. Ik mocht er bij zijn van haar arts, had ze zelf ook liever. Eerst zijn de resultaten besproken, dat het tegenviel, niet uitgepakt is zoals men had gehoopt en dat er daarom wat te nemen beslissingen zijn op medisch vlak. Ze is nu wel op de hoogte dat het eigenlijk maar een kwestie van afwachten is.

Eerst reageerde ze heel kalm, luisterde aandachtig zonder vragen te stellen of onderbreken. Zelfs toen de arts vroeg of ze vragen had reageerde ze niet, ze vroeg of ze alleen mocht blijven. Ik wou dat niet, maar werd geopperd door de arts om het toch te doen. Arts zou later nog bij haar komen om vragen te beantwoorden en sommige dingen in detail te bespreken.

Ben een beetje verward van der terughoudendheid en het niet geven van een reactie, heb nog wel een sms er achter aan gedaan, maar nog geen reactie gehad. Afwachten denk ik.
pi_84140382
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:57 schreef nederland_kampioen het volgende:
Gewoon zeggen dat je goed nieuws hebt en slecht nieuws... en welk bericht ze het eerst wil horen!
Wat is het goede nieuws dan?

En thnx voor alle steunbetuigingen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 18:14:18 #194
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84140608
Heftig, Triggershot.
Ik kan me ergens die terughoudendheid wel voorstellen. Je krijgt nogal wat te verstouwen en dat wil ze wellicht eerst zelf helemaal bevatten. Alleen.

Dat tweede deel is dus niet ter sprake gekomen? En dat blijft hopelijk ook zo?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_84142274
Laat die artsen dit lekker melden. Die moeten toch eerlijk zijn? Daarnaast zou ik sowieso niet over die pa etc praten. Wat heeft die arme meid daaraan? Die moet nog "genieten" zolang ze dat kan, die onzin had der idiote moeder 10 jaar eerder moeten vertellen. Daarnaast is het een onwijs laf mens, dat een waarschijnlijk veel ouder mens jou opzadelt met zoiets moeilijks. Mama
pi_84150014
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:14 schreef Copycat het volgende:
Heftig, Triggershot.
Ik kan me ergens die terughoudendheid wel voorstellen. Je krijgt nogal wat te verstouwen en dat wil ze wellicht eerst zelf helemaal bevatten. Alleen.

Dat tweede deel is dus niet ter sprake gekomen? En dat blijft hopelijk ook zo?
Jawel. dat snap ik wel, maar dat ze zolang dichtsloeg, zonder wat te zeggen. Misschien lag het ook wel aan mij en had ik haar kennende een ander reactie verwacht en was het niet zo lang, maar leek het maat zo, maar toch.

Nou ja, dat is ook het bizarre. Haar moeder koos om er niet bij te zijn bij het gesprek, zodat ze zichzelf kon voorbereiden over haar familiekwestie ( ). Naderhand heeft ze mij nog gebeld of we het samen konden doen. Haar moeder spoort echt niet begin ik zo te denken, ik wil haar dochter bijstaan wanneer het eenmaal bekend is, maar weet me geen houding aan te nemen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:55:55 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84150241
Sterkte.

Ik kan er niet bij dat die moeder (voor haar eigen gemoedsrust) het leven van haar stervende kind nog even overhoop moet halen.

Zorg dat je er vooral voor haar dochter bent als ze toch besluit het te vertellen, ongeacht wat voor drama het voor de moeder lijkt te zijn.... het is echt haar probleem, en jij hoeft het niet voor haar op te lossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84150417
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jawel. dat snap ik wel, maar dat ze zolang dichtsloeg, zonder wat te zeggen. Misschien lag het ook wel aan mij en had ik haar kennende een ander reactie verwacht en was het niet zo lang, maar leek het maat zo, maar toch.

Nou ja, dat is ook het bizarre. Haar moeder koos om er niet bij te zijn bij het gesprek, zodat ze zichzelf kon voorbereiden over haar familiekwestie ( ). Naderhand heeft ze mij nog gebeld of we het samen konden doen. Haar moeder spoort echt niet begin ik zo te denken, ik wil haar dochter bijstaan wanneer het eenmaal bekend is, maar weet me geen houding aan te nemen.
Ze gaat het dus toch vertellen over haar zusje en vader?
Dat vind ik echt heel zielig voor jouw vriendin. Leuke laatste weken, maar niet heus.
pi_84151365
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze gaat het dus toch vertellen over haar zusje en vader?
Dat vind ik echt heel zielig voor jouw vriendin. Leuke laatste weken, maar niet heus.
Dat was wel mijn indruk toen ik het ziekenhuis verliet. Daarbovenop dat ze me later nog belde met haar verzoek.
  PR/Manusje van alles vrijdag 16 juli 2010 @ 22:18:28 #200
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_84151549
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat was wel mijn indruk toen ik het ziekenhuis verliet. Daarbovenop dat ze me later nog belde met haar verzoek.

Maar, spreek haar eens tegen dan... Zeg haar nou eens wat je denkt... Geef je mening.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_84151650
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Maar, spreek haar eens tegen dan... Zeg haar nou eens wat je denkt... Geef je mening.
Zou ik zeker gedaan hebben als ik er uit was, als ik een keus had gemaakt, als ik me een houding wist aan te nemen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:28:30 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84152091
Als je er niet achter staat dat ze het vertelt dan moet je dat misschien zeggen, en dat je er niet aan mee wenst te werken, omdat je het belang van haar dochter voorop stelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:36:52 #203
304638 KarinJ.
pi_84163612
Triggershot Wat goed van je dat je bij het slechtnieuws gesprek was.
Je hebt je een ware vriend getoond, mijn respect.

Dat het leek of je vriendin niet reageerde, lijkt mij niet vreemd.
Haar grootste angst werd werkelijkheid.
Bij zo'n bericht willen de hersens nog wel eens stoppen, op tilt slaan.
De een zal gaan gillen, de ander zal stilvallen.

En dan haar moeder, tja die maakt zich drukker om haar eigen gevoelens dan wat er met haar dochter aan de hand is.....die krijgt wat mij betreft een brevet van onvermogen.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:23:08 #204
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84164866
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zou ik zeker gedaan hebben als ik er uit was, als ik een keus had gemaakt, als ik me een houding wist aan te nemen.
Wij hebben al voor je besloten. Praat het die moeder uit het hoofd voor zover je dat kunt. Dit is een nutteloze mededeling die alleen maar een heleboel overhoop haalt, slechts voor de gemoedsrust van de moeder...

Sterkte.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84280859
Ze weet het inmiddels, haar moeder heeft het verteld. Ook vond moederlief het nodig blijkbaar om te vertellen dat ik het ook al wist.
pi_84281110
Wat een kuthoer. Die moeder dan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:34:30 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84281619
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:12 schreef Triggershot het volgende:
Ze weet het inmiddels, haar moeder heeft het verteld. Ook vond moederlief het nodig blijkbaar om te vertellen dat ik het ook al wist.
Wat een vuile feeks.
Bah.
pi_84281647
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een vuile feeks.
Bah.
Toen haar dochter vroeg van waarom ze zo lang had gewacht zij ze dat ze met mij aan het overleggen was over hoe en wat gaf ze als antwoord.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:39:40 #209
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_84281742
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen haar dochter vroeg van waarom ze zo lang had gewacht zij ze dat ze met mij aan het overleggen was over hoe en wat gaf ze als antwoord.
Oh ja, en jou er ook nog bij betrekken terwijl zijzelf de schuldige is .

Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijden..
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:35:26 #210
304638 KarinJ.
pi_84283821
Misschien een gesprekje met je vriendin alleen waarin je uitlegt dat haar moeder heeft geprobeerd jou op te zadelen met de boodschap van het niet lukken van de therapie en dat verhaal over haar vader/zusje.
Kan je ook vertellen dat het in jou ogen niet jou taak was.Je het daar niet mee eens was.
Hoe is het verder met haar? Praat ze al een beetje met je?
En hoe is het met jou? Kan je het nog aan?

Ik zal maar niet opschrijven wat ik van haar moeder vind, daar schiet je niets mee op.
pi_84310134
Leg precies dit probleem eerst aan haar voor. Vertel dat je de situtatie heel erg kut en moeilijk vind, dat je haar kwijt gaat raken. Vraag haar daarna eens wat ze liever zou hebben, de waarheid horen over bepaalde zaken die haar aangaan, of rust in deze laatste periode. Als ze het doorheeft (en dat heeft ze, het is een vrouw) zal ze waarschijnlijk aanvoelen dat dit op haar slaat en zal ze er naar vragen als ze het wil horen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:32:27 #212
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84310263
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:35 schreef Triggershot het volgende:

Ongelooflijk. Wat een minne wijze om het alsnog op jouw bord proberen te schuiven.
Ik hoop voor je dat deze vriendin haar moeder en vriend beter kent dan dat. Ga er ergens ook wel vanuit dat dat zo is.

Sterkte met alles de komende tijd. Voor jou en voor deze vriendin. Ik hoop oprecht dat deze onnodige info niet teveel stress geeft.
pi_84310719
Zelden zoiets egoïstisch gehoord.
pi_84310881
goh wat een moeder die zo dicht bij het einde haar dochter geen rust gunt
En het belangrijk vind om haar lastig te vallen met drama's terwijl ze rust nodig heeft.
Hoe walgelijk
pi_84315661
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:12 schreef Triggershot het volgende:
Geen woorden voor.

Hoe reageerde je vriendin? Wil ze nog contact met haar moeder? Is ze woedend? Ik snap niet hoe ze zoiets heeft kunnen vertellen. Geen enkel nut om haar de laatste weken van haar leven te laten weten dat een groot deel van haar leven een leugen was.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:04:08 #216
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84316303
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:46 schreef -Strawberry- het volgende:

Ik snap niet hoe ze zoiets heeft kunnen vertellen. Geen enkel nut om haar de laatste weken van haar leven te laten weten dat een groot deel van haar leven een leugen was.
Dit dus

Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd
pi_84316713
Heel veel sterke Trigger.
pi_84316716
Moet een arts niet vertellen dat ze niet lang meer te leven heeft en ik zou het die moeder zelf laten vertellen. Je moet die moeder vertellen dat ze wat ruggengraat moet tonen nu kan jij het zware werk doen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:30:03 #219
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84317300
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen woorden voor.

Hoe reageerde je vriendin? Wil ze nog contact met haar moeder? Is ze woedend? Ik snap niet hoe ze zoiets heeft kunnen vertellen. Geen enkel nut om haar de laatste weken van haar leven te laten weten dat een groot deel van haar leven een leugen was.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86706869
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het uiteindelijk gegaan is.....ik hoop zonder al te veel kwaadheid?
pi_87032458
Blijkbaar niet veel goeds.

Is Trigger uberhaupt nog actief op FOK! ?
  donderdag 30 september 2010 @ 21:52:07 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_87040270
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:

Hij is moderator... zal dus wel.
KuikenGuppy
pi_87040429
Zijn Active Topics lijst is anders behoorlijk....tja, non-actief, zegmaar. :{
  donderdag 30 september 2010 @ 22:58:47 #224
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87043985
Misschien is ie in de rouw. Ze had niet lang meer en het is al bijna 3 maanden geleden dat dit topic werd geopend.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_87397260
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het uiteindelijk gegaan is.....ik hoop zonder al te veel kwaadheid?
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:

quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn Active Topics lijst is anders behoorlijk....tja, non-actief, zegmaar. :{
Helaas, helaas is ze mid augustus overleden. Inhoudelijk over de manier hoe ze is overgegaan en hoe we afscheid hebben genomen wil ik publiekelijk niets kwijt, sorry.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:33:40 #226
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87398485
Ik kan me voorstellen dat het je heel erg zwaar gevallen is, vooral met dit soort omstandigheden. Heel veel sterkte, Triggershot.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_87402289
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

[..]

Helaas, helaas is ze mid augustus overleden. Inhoudelijk over de manier hoe ze is overgegaan en hoe we afscheid hebben genomen wil ik publiekelijk niets kwijt, sorry.
Ah oke, nee dat snap ik. Gecondoleerd. ;(
Ik hoop dat het toch vredig is geweest, ondanks alles.
pi_87403811
Bedankt beiden. :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:41:50 #229
320999 Elchico___
Livin la vida loca
pi_87404295
Ik zou het nog niet vertellen totdat je zeker weet dat ze bijv. nog 3 dagen te leven heeft, en op de laatste dag het vertellen, dan heeft ze er het minst verdriet van. Zeg ook dat het niet jouw schuld is blabla en dat je het ook pas weet.
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:42:22 #230
320999 Elchico___
Livin la vida loca
pi_87404323
Ow, sorry, hij was in AT, gecondoleerd nog.
pi_87404394
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:41 schreef Elchico___ het volgende:
Ik zou het nog niet vertellen totdat je zeker weet dat ze bijv. nog 3 dagen te leven heeft, en op de laatste dag het vertellen, dan heeft ze er het minst verdriet van. Zeg ook dat het niet jouw schuld is blabla en dat je het ook pas weet.
:N
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:45:27 #232
320999 Elchico___
Livin la vida loca
pi_87404435
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef MCH het volgende:

[..]

:N
Wat is er? Ik zeg IK ZOU.
en ik las de reacties niet, alleen de OP, pas toen ik mijn post terug las zag ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')