abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84065546
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou de taak terugschuiven naar waar ie hoort: de moeder. Dit is helemaal niet aan jou.
Plus dat. Het is heel gevaarlijk om je handen vuil te maken aan zaken waarover jij in principe geen verantwoordelijkheid draagt.
pi_84065607
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Bedenk dit eens voor jezelf: als jij zelf nog maar even te leven hebt, wil je die tijd dan doorbrengen in een Leugen?
Als ik geen besef heb van die leugen, bestaat die leugen dan überhaupt? Nee. Wat niet weet, wat niet deert.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:24:14 #153
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_84065654
en de moeder heeft dan de verantwoording voor die boodschap aan jou doorgegeven heb ik begrepen.

Als jij daar de verantwoording voor krijgt/neemt, ga dan vragen of de behandelend arts meegaat met dit gesprek.
Het lijkt mij nl. niet echt de taak van een vriend om te vertellen dat ze stervende is.kan de arts meteen de eerste vragen beantwoorden.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_84065852
Mensen die zeggen dat je het (over vader en zusje..) moet vertellen omdat dat "zo eerlijk" is hebben naar mijn idee niet helemaal door wat ze precies zeggen. Als je laatste uur geslagen heeft, is eerlijkheid dan van het allergrootste belang? Of weegt het veel zwaarder dat de vriendin in kwestie terug kan kijken op een mooi leven (als dat zo is), op de dingen die ze heeft afgerond, op de berusting die ze heeft gevonden in het idee dat het wel goed zo is? Dat wordt dan allemaal opzij geschoven onder het mom van eerlijkheid? Onbegrijpelijk.

Vraag jezelf af waarom je het zou willen vertellen. Zodat het niet meer als een steen op jouw maag ligt? Zodat jij van het schuldgevoel af bent? Zodat haar moeder er niet meer mee rondloopt? Geen van deze redenen dienen het belang van de stervende, ik zie dus absoluut geen reden om haar met zoiets op te zadelen. Eerlijkheid is in sommige gevallen slechts een manier waarop mensen hun eigen geweten willen sussen.

Daarnaast vraag ik me af hoe het mogelijk is dat zij niet weet dat ze stervende is. Ik durf zelfs te zeggen dat ik dat niet geloof, wellicht wil je het eea nog even toelichten.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_84065910
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:07 schreef Vandaag... het volgende:
En bovendien.. als jij in haar positie zat, zou jij dan willen dat zoiets voor je verzwegen werd? In het licht van de dood ziet alles er anders uit en kan zoiets best wel eens veel rustiger opgevat worden dan je anders zou verwachten...
Goed mogelijk, maar TS zal nog steeds zijn verantwoordelijkheid overschrijden in dit geval. Dit is een familieaangelegenheid waar hij ten onrechte in meegetrokken wordt.
pi_84066129
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:27 schreef Lily-Ella het volgende:

Daarnaast vraag ik me af hoe het mogelijk is dat zij niet weet dat ze stervende is. Ik durf zelfs te zeggen dat ik dat niet geloof, wellicht wil je het eea nog even toelichten.
Eerder gedaan .
pi_84066514
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerder gedaan .
Wat een waardeloze artsen. Volgens mij is het je taak als arts om het verloop van de behandeling met je patient te bespreken e.d., ik vind het serieus heel raar allemaal. De behandeling slaat niet aan, maar niemand zegt dat? En toch weet iedereen om haar heen het? Hoe is dat mogelijk, van wie weten jullie dat dan?
I'm an artist.
pi_84066590
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:40 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Wat een waardeloze artsen. Volgens mij is het je taak als arts om het verloop van de behandeling met je patient te bespreken e.d., ik vind het serieus heel raar allemaal. De behandeling slaat niet aan, maar niemand zegt dat? En toch weet iedereen om haar heen het? Hoe is dat mogelijk, van wie weten jullie dat dan?
Of iedereen het weet, weet ik niet. Ik kreeg het van haar moeder te horen. Hoelang zij het wist weet ik ook niet.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:46:26 #159
304638 KarinJ.
pi_84066798
Maar als je bij je vriendin bent, praten jullie toch ook over de behandeling?
Wat zegt ze er zelf van? ( ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze t raar vond dat er geen onderzoeken meer werd gedaan), denk je niet dat t kwartje ook al bij haar gevallen is?
pi_84066911
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of iedereen het weet, weet ik niet. Ik kreeg het van haar moeder te horen. Hoelang zij het wist weet ik ook niet.
Ligt ze nu nog in het ziekenhuis? Terwijl ze uitbehandeld is?
I'm an artist.
pi_84066947
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:46 schreef KarinJ. het volgende:
Maar als je bij je vriendin bent, praten jullie toch ook over de behandeling?
Wat zegt ze er zelf van? ( ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze t raar vond dat er geen onderzoeken meer werd gedaan), denk je niet dat t kwartje ook al bij haar gevallen is?
Tot voorheen niet onze favoriet terugkerende onderwerp geweest. Ze merkte wel op dat er idd geen bloed en urine etc werd afgenomen vorig week, iets wat tot een zogenaamd ritueel was ontwikkeld tijdens haar behandeling. Ze vermoedt iig wel iets, of dit het slechte nieuws is wat ze zal krijgen weet ik niet.
pi_84067001
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:48 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Ligt ze nu nog in het ziekenhuis? Terwijl ze uitbehandeld is?
Jup. Uitbehandeld weet ik niet, weet wel dat ze zijn gestopt met de behandelingen voor het counteren.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:53:33 #163
304638 KarinJ.
pi_84067197
De behandeling bestaat toch uit meer dan bloed en urine afnemen?
Is de behandeling zelf ook gestopt?
pi_84067269
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:53 schreef KarinJ. het volgende:
De behandeling bestaat toch uit meer dan bloed en urine afnemen?
Is de behandeling zelf ook gestopt?
Volgens haar moeder wel.
Zij zelf merkte op dat er geen bloed en urine meer werd afgenomen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:57:20 #165
304638 KarinJ.
pi_84067402
Je antwoord was er eerder dan de vraag

Ze weet dat ze dodelijk ziek is, ze weet dat de behandeling gestopt is, dan weet ze toch ook dat het aftellen begonnen is?
Praat daar dan over, nu ligt ze misschien met emoties die ze niet kwijt kan.

( En wat haar moeder betreft....laat die het zelf maar uitzoeken wat ze gaat doen, lijkt me echt niet jouw taak om de familiegeheimen te bespreken)
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:09:11 #166
304638 KarinJ.
pi_84068037
Ik heb even n stuk terug gelezen, zo te zien heeft haar moeder een dikke vinger in de pap wat betreft het niet vertellen.
Dat vind ik vreemd. Zelfs met jonge kinderen worden deze zaken besproken door een arts.
Wat is dan de rede dat dat hier niet gebeurd?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:17:57 #167
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84068518
Je kunt niet van "een vriend" hoe goed bevriend ook, verwachten dat hij vertelt dat iemand een andere vader heeft. Dat is de taak van haar moeder, haar misstap, haar verantwoordelijkheid. Dat is een verantwoordelijkheid die je niet bij een ander kunt en mag neerleggen.

Wat het terminaal zijn betreft, ik weet niet hoe oud ze is, maar bespreken artsen dat zelf niet?
Dat is iets wat je wel als vriend kan bespreken.....jammer dat de familie daarvoor wegschrikt ook. Verschrikkelijke boodschap....misschien nog samen met de familie erbij brengen?

Heb alleen OP gelezen overigens.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:22:52 #168
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84068780
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:27 schreef Lily-Ella het volgende:
Mensen die zeggen dat je het (over vader en zusje..) moet vertellen omdat dat "zo eerlijk" is hebben naar mijn idee niet helemaal door wat ze precies zeggen. Als je laatste uur geslagen heeft, is eerlijkheid dan van het allergrootste belang? Of weegt het veel zwaarder dat de vriendin in kwestie terug kan kijken op een mooi leven (als dat zo is), op de dingen die ze heeft afgerond, op de berusting die ze heeft gevonden in het idee dat het wel goed zo is? Dat wordt dan allemaal opzij geschoven onder het mom van eerlijkheid? Onbegrijpelijk.

Vraag jezelf af waarom je het zou willen vertellen. Zodat het niet meer als een steen op jouw maag ligt? Zodat jij van het schuldgevoel af bent? Zodat haar moeder er niet meer mee rondloopt? Geen van deze redenen dienen het belang van de stervende, ik zie dus absoluut geen reden om haar met zoiets op te zadelen. Eerlijkheid is in sommige gevallen slechts een manier waarop mensen hun eigen geweten willen sussen.

Mee eens, ik kan me ook voorstellen dat het afhankelijk is van hoe de persoon in kwestie tegen het gezin aankijkt. In (zeer zeldzame) gevallen kan ik me voorstellen dat het voor iemand een opluchting is te horen dat de vader, de vader niet is. Het hangt er ook nog vanaf wat de verwachte "terminale" periode is, is het twee maanden of twee jaar?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_84069122
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:57 schreef KarinJ. het volgende:
Je antwoord was er eerder dan de vraag

Ze weet dat ze dodelijk ziek is, ze weet dat de behandeling gestopt is, dan weet ze toch ook dat het aftellen begonnen is?
Het afnemen van bloed en urine is gestopt ---> Onderzoek.
Ze heeft niet tegen mij kenbaar gemaakt dat de behandelingen zijn gestopt.
quote:
Praat daar dan over, nu ligt ze misschien met emoties die ze niet kwijt kan.
Dat is - ik wil het woord uiteindelijk niet gebruiken -, maar uiteindelijk wel de bedoeling. Alleen een begin maken is vrij moeilijk.
quote:
( En wat haar moeder betreft....laat die het zelf maar uitzoeken wat ze gaat doen, lijkt me echt niet jouw taak om de familiegeheimen te bespreken)
Het probleem is dat ik niet enkel als een verzoek zie van haar moeder, maar ergens ook als een plicht en weer ergens als een last.
pi_84069164
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:09 schreef KarinJ. het volgende:
Ik heb even n stuk terug gelezen, zo te zien heeft haar moeder een dikke vinger in de pap wat betreft het niet vertellen.
Dat vind ik vreemd. Zelfs met jonge kinderen worden deze zaken besproken door een arts.
Wat is dan de rede dat dat hier niet gebeurd?
Ik vermoed dat ze het op haar manier wil doen, wat dat ook moge inhouden. De artsen hebben haar wel tot vrijdag gegeven om het te zeggen.
pi_84069385
Kennelijk heeft de moeder niet zo veel moeite haar geheim te vertellen, want ze heeft TS kunnen inlichten.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:45:43 #172
304638 KarinJ.
pi_84069928
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het afnemen van bloed en urine is gestopt ---> Onderzoek.
Ze heeft niet tegen mij kenbaar gemaakt dat de behandelingen zijn gestopt.
[..]

Dat is - ik wil het woord uiteindelijk niet gebruiken -, maar uiteindelijk wel de bedoeling. Alleen een begin maken is vrij moeilijk.
[..]

Vraag wat ze er zelf van denkt,en speel daar dan op in.

Het probleem is dat ik niet enkel als een verzoek zie van haar moeder, maar ergens ook als een plicht en weer ergens als een last.
Neem de moeder mee naar het spreekuur, en zeg : Je moeder heeft je iets te vertellen...

Het is niet JOUW plicht. Het is de plicht van de moeder om haar eigen keus te maken ( zeggen of niet zeggen) en daar de consequenties van te dragen.
Deze taak aan jou doorsturen is m.i. bij de konijnen af ( emotioneel chanteren....bah)
pi_84070690
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef KarinJ. het volgende:

[..]

Neem de moeder mee naar het spreekuur, en zeg : Je moeder heeft je iets te vertellen...
Nee, dat kun je niet maken ten opzichte van de moeder. Dat is daarnaast ook een beetje de Goede Tijden, Slechte Tijden manier.
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:16:32 #174
304638 KarinJ.
pi_84071460
Dat kun je niet maken ten opzichte van de moeder ??????????????

De kastanjes uit het vuur laten halen door Triggershot is zeker wél oké?

Een vriend van de dochter opzadelen met zo'n taak lijkt mij juist GTST manieren.
Nu zit die arme jongen in een rot situatie,loopt hij met de last rond, en waarom?
Omdat ze het moeilijk vindt om het zelf te vertellen?
Denkt ze dat als hij het verteld heeft het probleem voor haar opgelost is ofzo?
pi_84071652
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:16 schreef KarinJ. het volgende:
Dat kun je niet maken ten opzichte van de moeder ??????????????

De kastanjes uit het vuur laten halen door Triggershot is zeker wél oké?

Een vriend van de dochter opzadelen met zo'n taak lijkt mij juist GTST manieren.
Nu zit die arme jongen in een rot situatie,loopt hij met de last rond, en waarom?
Omdat ze het moeilijk vindt om het zelf te vertellen?
Denkt ze dat als hij het verteld heeft het probleem voor haar opgelost is ofzo?
Als je de moeder zo voor het blok zet dat ze het wel móet vertellen kan je het beter gewoon zelf vertellen lijkt mij.

Persoonlijk zou ik de moeder erop aanspreken dat het niet in het belang is van haar dochter dat ze dit te weten komt. Dat ze er alleen maar ongelukkig van zal worden en dat het verder geen toegevoegde waarde zal hebben. Ik zou dus weigeren het te vertellen.

Enorm knap overigens hoe Trigger hiermee omgaat. Mooi om te zien hoeveel hij voor haar betekent dat hij zoveel verantwoordelijkheid in zijn schoenen geschoven krijgt. Erg mooi, maar aan de andere kant erg moeilijk. Heel knap.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')