ik denk het niet ...hij heeft vaker de wedstrijden voorspeld...en had het tot op de dag van vandaag nog alijd goedquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:51 schreef Jahr00n het volgende:
Oke leuk en nu? Ik denk dat Duitsland wint.
Oké.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:57 schreef TLC het volgende:
Op een WK heeft Duitsland nooit verloren van Spanje
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:57 schreef TLC het volgende:
| 1 2 3 4 | 1994 Chicago 21/06/1994 GER 1:1 (0:1) ESP Group matches 1982 Madrid 02/07/1982 FRG 2:1 (0:0) ESP Second round 1966 Birmingham 20/07/1966 FRG 2:1 (1:1) ESP Group matches |
nou dan wordt dit hun eerste keer !quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:57 schreef TLC het volgende:
kunt beter uienringen hebbenquote:Op woensdag 7 juli 2010 11:28 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
dat ziet er lekker uit...maar is het dat ook ?
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:23 schreef mazaru het volgende:
Als Paul zegt dat Spanje Zondag wint, gaat hij op mijn BBQ
Jazeker. In het Zee Aquarium in Bergen aan Zee zit er eentje.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:29 schreef BB-King het volgende:
Paul voorspelt enkel Duitse wedstrijden toch?
Hebben we ook niet zo'n inktvis in een dierentuin ofzo?
quote:Octopus voorspelt: Oranje kampioen
Octopus Paul uit het Duitse aquarium Sea Life in Oberhausen heeft opnieuw gesproken. De octopus baarde opzien door de afgelopen weken alle uitslagen van Duitsland goed te voorspellen. Zijn verzorgers hebben hem ook gevraagd wie werelkampioen wordt, en volgens Paul maakt Nederland de beste kans. De verzorgers stimuleren Paul om een voorspelling te doen door mosselen in twee glazen bekers te plaatsen. Op elke beker staat de vlag van een land. De mossel die het eerst door Paul wordt gekozen wordt beschouwd als zijn voorspelling.
Photoshop'dquote:
quote:Octopus Paul voorspelt... nog niet!
Een hoax op internet: de helderziende Duitse octopus Paul zou Oranje hebben aangewezen als wereldkampioen... maar dat is (nog) niet waar!
Fake. Ze gaan 'm wel morgen ook de finale laten voorspellen, hoewel hij tot nu toe alleen wedstrijden van Duitsland heeft gedaan.quote:
http://www.sealife.fr/local/whatsnew.php?%20id=905&page=1quote:Allerdings ist Paul ja ein Deutschland spezialist und wir werden mal sehen, ob er auch andere Spiele vorhersehen kann.
jezus morgen pasquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Fake. Ze gaan 'm wel morgen ook de finale laten voorspellen, hoewel hij tot nu toe alleen wedstrijden van Duitsland heeft gedaan.
[..]
http://www.sealife.fr/local/whatsnew.php?%20id=905&page=1
Bron: cnn.comquote:Would you trust World Cup's octopus oracle?
By Paul Armstrong, CNN
July 8, 2010 -- Updated 1932 GMT (0332 HKT)
Paul the Octopus settled on a box of food bearing the Spanish flag in its last prediction.
(CNN) -- Paul the octopus, a psychic cephalopod at an aquarium in Germany, has become a World Cup phenomenon after correctly predicting the winners in all six of the German national team's matches.
Now staff at Sea Life in Oberhausen, western Germany are preparing for Paul's prediction for Sunday's final between The Netherlands and Spain -- Germany's conquerors.
Six winners in a row: what are the chances?
Leading online gambling service, Betfair, told CNN if someone bet £10 ($15) on the first match, carried over all funds to the second match, and then repeated this up until Germany's sixth match, their original bet would have netted them £4,071 ($6,092). They said the probability of this happening was 0.245 percent, or a 1 in 408 chance.
British high street bookmaker William Hill was so impressed by Paul's predictive powers that it has offered even odds that he will pick the winner of the final between Spain and The Netherlands.
"Punters are keen to keep on the right side of Paul's tips, so we are giving them the chance to bet that he'll pick the winner before they even know which side he has opted for," William Hill's spokesman Graham Sharpe told CNN.
At least one punter was kicking himself for not paying attention to Paul. A man who staked a record ¤500,000 ($629,430) on Germany winning last night lost his wager -- the largest World Cup bet ever, according to William Hill.
How does Paul make his predictions?
Sea Life staff lower two boxes of food into his tank, one with a German flag and the other bearing that of their opponents. The case he opens first is adjudged to be his predicted winner.
Has he used this "psychic ability" before?
Yes, he was called on during the European football Championships in 2008 but only managed an 80 percent success rate in predicting Germany's results. He even failed to predict Germany's 1-0 defeat in the final against Spain -- a result that was repeated in South Africa two years later.
Have his predictions gone down well?
According to media reports, the slippery soothsayer has received death threats from disgruntled Argentina fans angry at their team's comprehensive 4-0 thrashing at the hands of Germany.
Celebrity Spanish chef José Andrés even promised asylum to Paul if the Spanish beat Germany in their semi-final clash. "If Spain wins octopus is off of all my menus!" he declared.
Can an octopus really be psychic?
Michelle Childerley, who describes herself as an animal communications expert, told CNN that all animals -- as well as humans -- possess a psychic ability, with telepathy the main way of communicating among many species. She says dogs can often sense what an owner wants before they vocalize it.
As far as Paul's ability to predict a football result, Childerley claims the octopus is perfectly aware of what he is being asked. "He's picking up on what everyone around him is thinking," she said. "He knows there are two boxes which represent two sides, so he's basically tuned in to the more positive team at the moment he makes his choice."
Are they intelligent creatures?
They are extremely crafty creatures, according to octopus expert Kerry Perkins, of Sea Life in Brighton, southern England. "They've managed to adapt to their environment by having the ability to solve problems as they encounter them," she told CNN. "For example Paul the octopus has figured out that he can get a reward by lifting the lid on the box.
"In their real habitat this adaptability makes them feared predators. Because they usually live in specific dens on the seabed, they've had to develop ways of sneaking up on their quarry by camouflaging themselves or hunting at night."
She added that a lot of research is being done into behavior, in terms of whether octopus learn from decisions they make.
What type of octopus is Paul?
He's a common octopus, or Octopus Vulgaris. They are usually found in coastal areas across Europe and the Mediterranean, living for about two to three years. Larger species survive for up to five years, Perkins says.
CNN's Simon Hooper and Peter Wilkinson contributed to this report.
Even grote kans als dattie het 6x fout had natuurlijk. Al zouden ze 'm na de 3e x waarschijnlijk wel met rust gelaten hebbenquote:Op donderdag 8 juli 2010 21:57 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Bron: cnn.com
Best wel knap dat die octopus 6 keer op een rij de juiste voorspelling heeft gemaakt, dat is een kans van 1 op 408!
Ze moeten met hun poten van Paul afblijvenquote:Octopus Paul 'bedreigd'
Van onze Haagse redactie
SCHEVENINGEN - Paul, de voorspellende WK-octopus, mag eventueel asiel aanvragen in het Sea Life Centrum in Scheveningen. Dit hebben medewerkers van het reuzenaquarium in de Haagse badplaats laten weten aan hun collega's in het Duitse Oberhausen waar de octopus nu woont.
Het dier heeft een extra beveiliger gekregen omdat veel Duitsers hun woede over de verloren halve finale botvieren op de inktvis. Ook ontving het Duitse Sea Life dreigmails en -brieven. Onze oosterburen nemen het 'orakel' Paul kwalijk dat hij vantevoren had voorspeld dat Spanje het Duitse elftal zou verslaan. Tot nu toe lieten de verzorgers Paul steeds kiezen uit twee bakjes met mosselen, voorzien van de vlag van Duitsland en de andere van de tegenstander. Elke keer had het zeedier het bij het rechte eind. "We schrikken van de berichten en hebben aangeboden hem hierheen te halen. Maar als hij een slechte voorspelling doet voor Nederland moet hij weer terug", grapt Sea Lifewoordvoerster Maaike Schröeder.
Vandaag zal Paul op zijn bekende wijze een voorspelling doen voor Nederland - Spanje.
Bron: Telegraaf
Ik krijg er toch een beetje een Clever Hans idee bij.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:57 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Bron: cnn.com
Best wel knap dat die octopus 6 keer op een rij de juiste voorspelling heeft gemaakt, dat is een kans van 1 op 408!
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 05:24 schreef Perico het volgende:
Paul is live te zien, om 11 AM, op http://www.marca.com.
Geweldig!
ik kom geen wijs uit dat spaans gedoen....waar kan ik hem dan live zien ?waar moet ik klikken ?quote:
ja dat snap ik maar dat is niet live..of is dat pas om 11 pm? is dat 11 uur of wat ?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:14 schreef Lonka het volgende:
Hier hoef je geen spaans voor te kunnen hoor, als je naar beneden komt kom je vanzelf een plaatje van een octopus tegen...
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:13 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ik kom geen wijs uit dat spaans gedoen....waar kan ik hem dan live zien ?waar moet ik klikken ?
Same herequote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:24 schreef Happel het volgende:
Vind het nog spannend ook, om te zien wat er staat te gebeuren om 11.00
Ik werd ook eerst "afgeleid", maar Paultje staat gewoon rechtsboven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:29 schreef PushyGurl het volgende:
maar waar is dan die link naar live video...er staat geen link ...of ben ik dan zo simpel
huh sorry maar hier niet ....welke site?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik werd ook eerst "afgeleid", maar Paultje staat gewoon rechtsboven.
Deze van crv, klikkie de linkie....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:44 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
huh sorry maar hier niet ....welke site?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:22 schreef crv het volgende:
Om 11 uur wordt de uitslag live voorspeld op
[ link | afbeelding ]
ja die zie ik hier ook staan ...maar dan kom je toch niet bij live video...of wordt dat pas later ingeschakeld of zo?quote:
Dat laatste dus, vanaf 11:00 uur live.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:51 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ja die zie ik hier ook staan ...maar dan kom je toch niet bij live video...of wordt dat pas later ingeschakeld of zo?
oke dan zit ik me al die tijd voor niks druk te maken ...want dat had ik een half uur geleden al gevonden hihihihihiquote:
Ik vind het vervelend om te vragen maar heb je het plaatje goed bekekenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:29 schreef PushyGurl het volgende:
maar waar is dan die link naar live video...er staat geen link ...of ben ik dan zo simpel
fixedquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Octopus![]()
Paul![]()
Voorspellen![]()
Psychics![]()
Duitsers![]()
Zeedieren![]()
FOK!
KoosVogels
en als Piet dat zegt dan is dat zo...!!quote:
Spannend en ook eng jaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:24 schreef Happel het volgende:
Vind het nog spannend ook, om te zien wat er staat te gebeuren om 11.00
Linksmenschenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Octopus![]()
Paul![]()
Voorspellen![]()
Psychics![]()
Duitsers![]()
Zeedieren![]()
FOK!
Pietquote:
11 uurquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:39 schreef smegmanus het volgende:
Vandaag zou die octopus de voorspelling van Nederland - Spanje gaan doen toch? Hoe laat?
dit ga je niet menen LOL HAHAHAHAHAHAHAHquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:39 schreef smegmanus het volgende:
Vandaag zou die octopus de voorspelling van Nederland - Spanje gaan doen toch? Hoe laat?
Piet is baas...!!quote:
Heb je een zonnesteek ofzo?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:41 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
dit ga je niet menen LOL HAHAHAHAHAHAHAH
Oeh!quote:
Ik vind het serieus spannendquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:46 schreef OmniRocket het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Zie je mij zo achterlijk reageren dan? AHAHGAHAHAHAHAHHA LOL ZOMG TIETEN.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:43 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
nou dat kan men beter aan jou vragen
ik reageer niet achterlijk.ik had gewoon lol in jequote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Zie je mij zo achterlijk reageren dan? AHAHGAHAHAHAHAHHA LOL ZOMG TIETEN.
Veel te warm.
Ik wil ook wel lol in jou?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:52 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ik reageer niet achterlijk.ik had gewoon lol in je
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xmlquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:52 schreef tralalala het volgende:
Volgens mij kijk ik naar de verkeerde stream
http://www.marca.com/tv/ ---- Deze?
Die buffert steeds hierquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:55 schreef Swomp het volgende:
JaJa...
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef StarGazer het volgende:
Die octopus is er van bewust dat wanneer hij Spanje voorspelt zijn laatste uur heeft geslagen?
Iddquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:00 schreef MrX1982 het volgende:
Live kijken wat een octopus doet. Wat een rare wereld.
Toch kijk ik zelf ook.
Ik ook!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:01 schreef marcodej het volgende:
Ik ben gewoon zenuwachting om een octupus die op een bakje met een vlag gaat zitten.
Tja, Suarez doet weer mee he.. Lastig lastig..quote:
Paraguay nog welquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:04 schreef fratsman het volgende:
Hij zit op Duitsland maar probeert de bak van Paraguay open te pielen.
Same problem here!!!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:03 schreef Loveless85 het volgende:
FFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU
Al die live streams doen het niet op werk
Hij haalt een mossel uit een bakje.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:05 schreef Ebbao het volgende:
Wat moet ie eigenlijk doen? Erop zitten? Iets uit dat bakje halen?
Bakje openen volgens mij.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:05 schreef Ebbao het volgende:
-> KPDquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hij haalt een mossel uit een bakje.
schelp er uit halen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:05 schreef Ebbao het volgende:
Hij moet er in poepen. Met name in het Duitse bakje.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:05 schreef Ebbao het volgende:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
schade deutschland!
Terecht, nu moet iedereen opeens naar de camping om het te kunnen zienquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:07 schreef OmniRocket het volgende:
Hij is boos omdat de huldiging niet bij de NOS wordt uitgezonden...
Ja zie ik ook Duitsland en Uruguayquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:07 schreef rubje het volgende:
is er iets mis met mijn stream of zit hij nog steeds op Uruguay?
zegt te zijnquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:08 schreef ReWout het volgende:
Hoe triest eigenlijkzitten we met z'n alle naar een octopus te kijken die een waarzegster zegt te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Nee dat is zijn piemel nou goed!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:07 schreef ThaTim het volgende:
Is dat gigantische ding zijn neus?
Plankenkoorts, hij heeft nog nooit zoveel bekijks gehadquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:08 schreef Grumpey het volgende:
volgens mij zit ie gewoon wel lekker, actiebereidheid is naar nul gedaalt bij die octo.
Die octopus zegt helemaal niks. De rol van orakel hebben wij 'em opgelegd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:08 schreef ReWout het volgende:
Hoe triest eigenlijkzitten we met z'n alle naar een octopus te kijken die een waarzegster zegt te zijn
Sorry hoor.quote:
Naar Octo Tentakel.quote:
dacht ik eauk al aanquote:
geweer, hij gaat ze nu allemaal neerschietenquote:
Maandagquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:10 schreef Loveless85 het volgende:
En wanneer gaat hij NL - SP doen dan?
Als ie zo bezig blijft weten we het over een uur wel.quote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:08 schreef crv het volgende:
Hij zal voor duitsland kiezentadaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En de volgende dus voor Spanje
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |