abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 11:55:27 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83675361
VVD start onderhandelingen met hoofdlijnenakkoord
5 juli 2010, 7:50 uur | FD.nl
1
Door: Willems, L.
Verkiezingswinnaar VVD heeft een akkoord op hoofdlijnen op zak voor de vorming van een paars-plus kabinet met PvdA, D66 en GroenLinks. Dat zeggen goed ingevoerde bronnen nabij de onderhandelingen.

Een omvattend plan waarin het bedrag aan bezuinigingen voor de komende kabinetsperiode staat vermeld, plus de hoofdlijnen van enkele grote sociaal-economische hervormingen, heeft de liberalen over de streep getrokken.

Vandaag starten, onder leiding van informateur Herman Tjeenk Willink, de deelnemers officieel de onderhandelingen. Willink praat eerst koningin Beatrix bij.

Centrum-rechts

Ruim een week geleden ketste een verkenningspoging af van toenmalig informateur Uri Rosenthal om paars-plus te verheffen van de snuffelfase naar serieuze onderhandelingen.

Vanuit VVD-oogpunt bekeken, is paars-plus de minst wenselijke optie. Liever hadden de liberalen een centrum-rechtse coalitie gesmeed met CDA en PVV. CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en later PVV-leider Geert Wilders durfden onderhandelingen niet aan. Tweede keus voor de VVD is een middencoalitie van drie partijen met PvdA en CDA. Maar zo'n kongsi vindt PvdA-leider Job Cohen te rechts.

Bezuinigingen

Paars-plus wordt gezien als een koorddansact. De VVD-kiezer ziet liever een rechts kabinet, zo blijkt uit peilingen. PvdA, D66 en GroenLinks - allen links van het midden - beseffen dat zij VVD tegemoet moeten komen en dus een eindje naar rechts moeten opschuiven. VVD-leider Mark Rutte weet op zijn beurt dat hij met lege handen kan komen te staan als hij overvraagt.

In haar verkiezingsprogramma wilde de VVD euro 30 mrd bezuinigen in twee kabinetsperioden, met de nadruk op de eerste vier jaar. Bij de PvdA lag het accent precies andersom. D66 zit er ongeveer tussenin, GroenLinks iets daaronder. De VVD wil het begrotingstekort het snelst dichten, in vier jaar. Alle partijen hebben ruimschoots maatregelen bedacht tegen de oplopende vergrijzingskosten.

Paars-plus heeft 81 zetels, vijf meer dan nodig voor een meerderheid in de Tweede Kamer

Discussieer hier verder.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_83675447
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
Sociaal economisch zitten ze precies in het midden, alhoewel heel progressief, milieu belastingen enz. Op veiligheid cultuur en immigratie, zijn ze linkser dan de PvdA.
Op sociaal-economisch terrein zie ik D66 als gematigd rechts, vlakbij het midden, en inderdaad, wel progressief wat betreft zaken als milieubelastingen.
Op het gebied van veiligheid, cultuur en immigratie is D66 op dit moment linkser, ja, maar linkser dan de PvdA, dat zou ik niet willen zeggen...
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83675477
Als men de PvdA nou eens laat voor wat het is komt er misschien nog een beleid uit wat nog enigzins goed kan zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:59:40 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_83675490
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
3 linkse partijens is dus 75 procent aan linkse ministers
Ehh nee, gezien de zetels wordt het 37,5% VVD, 37,5% PvdA, 12,5% D66 en 12,5% GL.

Maar belangrijker is natuurlijk wie welke ministersposten krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat de VVD financiën niet krijgt.
Yankee go home!
pi_83675576
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:59 schreef remlof het volgende:
Maar belangrijker is natuurlijk wie welke ministersposten krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat de VVD financiën niet krijgt.
Zal wel een redelijk 'traditionele' verdeling zijn die bij de partijen past. Financiën inderdaad naar de VVD, OCW naar D66, Sociale Zaken naar de PvdA en VROM naar GL... En de rest ongeveer op dezelfde manier verdeeld, waarbij de PvdA en de VVD evenveel ministeries zullen krijgen, en GL en D66 ook evenveel.
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:01:43 #6
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675577
Paars+ zal sowieso een vechtkabinet worden. De VVD verschilt gewoon te veel van de PvdA en GL. Het kan alleen maar op een deceptie uitlopen voor de VVD vrees ik.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:02:44 #7
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675648
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh nee, gezien de zetels wordt het 37,5% VVD, 37,5% PvdA, 12,5% D66 en 12,5% GL.

VVD zowel de premier als minister van financien? Lijkt me stug.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:03:03 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_83675661
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef Morendo het volgende:
Paars+ zal sowieso een vechtkabinet worden. De VVD verschilt gewoon te veel van de PvdA en GL. Het kan alleen maar op een deceptie uitlopen voor de VVD vrees ik.
Ik denk dan ook dat Rutte zitting meent in de Kamer. De vraag is dus wie er MP wordt. Kroes wellicht?
Yankee go home!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:03:38 #9
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675695
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef ViaRegnum het volgende:
VROM naar GL...
God behoede ons.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:03:40 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_83675696
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Misschien wordt Cohen nog wel MP
Yankee go home!
pi_83675723
quote:
Dat vrees ik ook... Zou slecht voor het land zijn, weer een gevallen kabinet, dus ik hoop dat deze vrees onterecht blijkt.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83675740
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

God behoede ons.
Want ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 5 juli 2010 @ 12:04:31 #13
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675743
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien wordt Cohen nog wel MP
Zijn broer Floris wellicht, die geen PvdA'er is.
pi_83675763
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:02 schreef Morendo het volgende:
Ze zullen wel wat terug willen voor regeringsdeelname, hè. GL, PvdA en D66 snappen vast ook wel dat de VVD dit op de een of andere manier moet gaan verkopen aan de achterban...
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:05:18 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_83675778
Een GroenLinkser op defensie lijkt mij ook leuk
Yankee go home!
pi_83675797
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ze zullen wel wat terug willen voor regeringsdeelname, hè. GL, PvdA en D66 snappen vast ook wel dat de VVD dit op de een of andere manier moet gaan verkopen aan de achterban...
Tja, maar dat geldt voor andere partijen net zo hard natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 5 juli 2010 @ 12:05:41 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83675800
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Zal wel een redelijk 'traditionele' verdeling zijn die bij de partijen past. Financiën inderdaad naar de VVD, OCW naar D66, Sociale Zaken naar de PvdA en VROM naar GL... En de rest ongeveer op dezelfde manier verdeeld, waarbij de PvdA en de VVD evenveel ministeries zullen krijgen, en GL en D66 ook evenveel.
Stel dat je GL op vrom zet, dat leidt tot vrevel in de samenleving, belastingen op vlees, of GL op infrastructuur, minder wegen, meer spoor. Wordt niets. Daarbij gaat de VVD ook draaien op HRA gebied.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  maandag 5 juli 2010 @ 12:05:54 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83675810
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef remlof het volgende:
Liever Bush.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:07:00 #19
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83675841
Als dit waarheid wordt hebben we straks MP wilders.
pi_83675845
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef remlof het volgende:
Mij niet Pff... Ik moet er niet aan denken, haha.
Ik ben ook wel benieuwd wie we dan op BuZa zouden krijgen. Een D66'er wellicht?
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:07:46 #21
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83675859
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:07 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Mij niet Pff... Ik moet er niet aan denken, haha.
Ik ben ook wel benieuwd wie we dan op BuZa zouden krijgen. Een D66'er wellicht?
VVD.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:08:09 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_83675868
Cohen zie ik wel op Binnenlandse Zaken.
Yankee go home!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:08:54 #23
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675901
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Evident. Maar de VVD en Gl staan ongeveer op elk mogelijk onderwerp diametraal tegenover elkaar dus als je die redenering doortrekt hou je alleen maar VVD-ministers over. Ik denk dat andere partijen het niet zullen accepteren dat de VVD de twee belangrijkste posten krijgt.
pi_83675902
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
Stel dat je GL op vrom zet, dat leidt tot vrevel in de samenleving, belastingen op vlees, of GL op infrastructuur, minder wegen, meer spoor. Wordt niets.
Ja, maar ho even. Ik had het niet over V&W, infrastructuur zal inderdaad niet naar GroenLinks gaan, dat zal wel een VVD-post worden (Aptroot?)...
En ik denk niet dat GL er een vleestaks doorheen krijgt... Er zullen veel compromissen gesloten moeten worden, ik weet eigenlijk wel zeker dat de VVD niet akkoord zou gaan met een vleestaks. Maar goed, we'll see.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83675961
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef Morendo het volgende:
Evident. Maar de VVD en Gl staan ongeveer op elk mogelijk onderwerp diametraal tegenover elkaar dus als je die redenering doortrekt hou je alleen maar VVD-ministers over. Ik denk dat andere partijen het niet zullen accepteren dat de VVD de twee belangrijkste posten krijgt.
Maar ik denk dat Financiën even wat belangrijker is voor de VVD dan (bijna) alle andere posten... Maar goed, we zullen zien
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83675988
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef remlof het volgende:
Cohen zie ik wel op Binnenlandse Zaken.
Ja, dat zie ik inderdaad wel gebeuren ja.
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:11:40 #27
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675989
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:09 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ja, maar ho even. Ik had het niet over V&W, infrastructuur zal inderdaad niet naar GroenLinks gaan, dat zal wel een VVD-post worden (Aptroot?)...
En ik denk niet dat GL er een vleestaks doorheen krijgt... Er zullen veel compromissen gesloten moeten worden, ik weet eigenlijk wel zeker dat de VVD niet akkoord zou gaan met een vleestaks. Maar goed, we'll see.
Wat voor nut heeft het voor GL dan om mee te doen? Ze willen een keer aan het pluche ruiken en dat zij ze gegund maar ik kan me nauwelijks een GL speerpunt voorstellen die acceptabel is voor de VVD. HRA helemaal afschaffen, nieuw toptarief voor grootgraaiers (> 2*modaal) yeah right.
pi_83676028
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
VVD.
Niet alles kan naar de VVD gaan hè. Ik ben het wel met je eens dat het een typische VVD-post is, maar ja... De andere partijen zullen ook wel wat terug willen
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:14:39 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83676088
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:10 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Maar ik denk dat Financiën even wat belangrijker is voor de VVD dan (bijna) alle andere posten... Maar goed, we zullen zien
Immigratie&immigratie, bezuinigingen op de Afrikaanse Dictatorsubsidie. Dergelijke thema's zijn voor de VVD wellicht nog belangrijker omdat ze anders de PVV vrij spel geven.
pi_83676090
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef speknek het volgende:

Wmb heeft het dan ook niets met starheid te maken, maar weten die zwevers gewoon niets van politieke filosofie af.
Ik denk dat het wel met starheid te maken heeft. Kiezers die in de eerste plaats humanist zijn hebben voor het maken van een keuze nou eenmaal geen studie politieke filosofie nodig.
En dan laten we maar even in het midden van de betekenis van een studie filosofie is, he!

Natuurlijk kunnen humanisten het prima met zowel met de ideeen van D66 als die van de SP eens zijn.

De enige partij die tegen de haren van een echte humanist instrijkt, is de PVV.
pi_83676115
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef Morendo het volgende:
Wat voor nut heeft het voor GL dan om mee te doen? Ze willen een keer aan het pluche ruiken en dat zij ze gegund maar ik kan me nauwelijks een GL speerpunt voorstellen die acceptabel is voor de VVD. HRA helemaal afschaffen, nieuw toptarief voor grootgraaiers (> 2*modaal) yeah right.
Ja, dat klopt. Ik denk ook dat regeringsdeelname aan een Paars+-kabinet ervoor zorgt dat een deel van de GL-achterban de volgende keer SP gaat stemmen. Omdat het beleid dan volgens hen 'te rechts' is geweest.
Ik denk dat GL te graag wil regeren, meer dan goed voor ze is, en daar uiteindelijk weinig aan gaat overhouden. Maar goed, misschien heb ik ongelijk
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:16:57 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_83676187
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Ik denk ook dat regeringsdeelname aan een Paars+-kabinet ervoor zorgt dat een deel van de GL-achterban de volgende keer SP gaat stemmen. Omdat het beleid dan volgens hen 'te rechts' is geweest.
Ik denk dat GL te graag wil regeren, meer dan goed voor ze is, en daar uiteindelijk weinig aan gaat overhouden. Maar goed, misschien heb ik ongelijk
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

De PvdA heeft als breker van het laatste kabinet ook nauwelijks betaald, het CDA des te meer
Yankee go home!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:17:21 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83676205
Een vleestax is niet nodig, gewoon de landbouwsubsidies afschaffen, dan gaat de prijs van vlees vanzelf omhoog. En dat is nog een heel liberaal standpunt ook waar de VVD het mee eens zou moeten zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83676223
quote:
Als er gewoon sprake is van onderling vertrouwen, dan zal het geen vechtkabinet worden.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ben ik een PVV-sympathisant? Daar was ik zelf niet bewust van.
Laten we het erop houden dat je geen voorstander bent van Paars+.
quote:
Help me mijn geheugen eens op te frissen.....
Andere fokkers waren ook al bezig.
pi_83676303
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:14 schreef Morendo het volgende:
Immigratie&immigratie, bezuinigingen op de Afrikaanse Dictatorsubsidie. Dergelijke thema's zijn voor de VVD wellicht nog belangrijker omdat ze anders de PVV vrij spel geven.
Dat eerste vind ik ook wel een typische PvdA-post. Maar dat geeft de PVV inderdaad vrij spel...
Ontwikkelingssamenwerking zie ik eerder naar D66 gaan, GL en PvdA zullen nooit toestaan dat de VVD OS gaat runnen in Paars+.

We kunnen nu echt alleen maar gissen wat het beleid gaat worden, en hoe de posten zullen worden verdeeld Wel leuk om te doen.

Ik moet in ieder geval nu gaan, helaas. Veel plezier nog met deze 'discussie'!
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:20:12 #36
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83676306
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:17 schreef Toad het volgende:

[..]

Als er gewoon sprake is van onderling vertrouwen, dan zal het geen vechtkabinet worden.
Heerlijk naïef.
pi_83676322
Rosenthal en Wallage zijn dus de informateurs.
pi_83676419
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heerlijk naïef.
Dat heeft niets te maken met naïef zijn. Als er gewoon goede afspraken zijn en er sprake is van goed onderling vertrouwen; dan zal er geen vechtkabinet komen.

CDA en PvdA zitten qua ideologie veel dichter bij elkaar. Maar er was gewoon sprake van onderling wantrouwen. Dat heeft dus weinig te maken met grote verschillen in standpunten oid.

Zo stom. Ik zit hier Paars+ te verdedigen, terwijl ik eigenlijk van mening ben dat er serieus gekeken moest worden naar een kabinet met de VVD en de PVV. Maar die argumenten tegen Paars+ slaan helemaal nergens op.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:29:00 #39
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83676605
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met naïef zijn. Als er gewoon goede afspraken zijn en er sprake is van goed onderling vertrouwen; dan zal er geen vechtkabinet komen.

CDA en PvdA zitten qua ideologie veel dichter bij elkaar. Maar er was gewoon sprake van onderling wantrouwen. Dat heeft dus weinig te maken met grote verschillen in standpunten oid.

Zo stom. Ik zit hier Paars+ te verdedigen, terwijl ik eigenlijk van mening ben dat er serieus gekeken moest worden naar een kabinet met de VVD en de PVV. Maar die argumenten tegen Paars+ slaan helemaal nergens op.
Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:29:04 #40
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83676609
Wanneer zal de VVD de informatie afkappen? Ik neem aan dat Rutte en zijn andere vvd maatjes wel zo dusdanig geschrokken zijn van de hond dat ze toch eens achter hun oren hebben gekrabt.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:32:51 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_83676741
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer zal de VVD de informatie afkappen? Ik neem aan dat Rutte en zijn andere vvd maatjes wel zo dusdanig geschrokken zijn van de hond dat ze toch eens achter hun oren hebben gekrabt.
Ja man, De Hond is echt de go-to-guy als het om peilingen gaat, zijn woord is wet!

Vergeet het maar, schat. Paars+ gaat er nu echt komen. Begin maar vast met huilen!
pi_83676791
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.
Je begint al met: Stel dat...

Daar is toch helemaal geen sprake van. Ik zeg toch: nu is het de tijd om goede afspraken te maken. Iedereen is er heus wel van doordrongen dat er een coalitie gevormd moet worden. Met een bord voor je kop allerlei dingen roepen waar de ander het toch niet mee eens is, heeft dus helemaal geen zin. Het zijn politici, die weten heus wel dat we in een coalitieland leven en dat er een kabinet gevormd moet worden. Dat betekent dus: compromissen sluiten.
pi_83676874
quote:
Hahaha, daar hebben ze De Hond niet voor nodig. Ze gaan gewoon serieuze onderhandelingen voeren. Nu afkappen zou electoraal nog slechter uitkomen. De grootste partij moet nu eenmaal zijn verantwoordelijkheid nemen.

Jammer dat er niet serieus is onderhandelt met de PVV. Maar jongens, kom ajb. met goede argumenten. De kritiek op Paars+ raakt kant noch wal.
pi_83677048
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

ik denk dat de mensen bij groenlinks op zich verstandig genoeg zijn om te begrijpen dat zo'n voorstel niet geaccepteerd word als de vvd op 10 in de peilingen staat.

maar in elk geval tussen mark, alex en femke zit het wel snor.
http://www.vn.nl/Archief/(...)se-zwempartijtje.htm
die zijn tijdens een suriname-reis in elk geval goed bevriend geraakt. grootte onbekende is wat mij betreft dan ook cohen, die met 30 zetels en best links beleid ineens moet aanschuiven.

maar ik denk dat deze vier zich zeker volwassen genoeg kunnen opstellen om van dit kabinet een succes te maken.
pi_83677096
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik inderdaad wel gebeuren ja.

sterker nog ik denk dat als hij geen minister-president wordt,hij daar perfect in zou passen.
Maar beter zou zijn als hij wel minister-president wordt
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:58:21 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83677673
quote:
als de VVD het aan de PvdA wilt overlaten om een kabinet te vormen moeten ze dit doen ja.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:05:48 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83677914
Wat moet ik doen om dit paars plus rampen scenarie te voorkomen? Bidden? Naar Mekka gaan? Een hoofddoek op doen? Zeg het me en ik doe het!
pi_83678141
Verhuizen? Als je het niet fijn vindt om in een democratisch land te wonen, waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is, is dat de enige oplossing, denk ik.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:16:37 #49
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83678264
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:13 schreef Toad het volgende:
Verhuizen? Als je het niet fijn vindt om in een democratisch land te wonen, waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is, is dat de enige oplossing, denk ik.
Duitsland is idd maar 20 KM van mij vandaan.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:16:48 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83678274
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:34 schreef Toad het volgende:

[..]

Je begint al met: Stel dat...
Sorry, ik laat je voortaan lekker op je roze, of moet ik zeggen: paarse?, wolk zitten. Je hebt gelijk hoor: GL en de VVD passen bij elkaar als Peppi en Kokki. Die samenwerking moet wel vlekkeloos verlopen.
pi_83678356
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Sorry, ik laat je voortaan lekker op je roze, of moet ik zeggen: paarse?, wolk zitten. Je hebt gelijk hoor: GL en de VVD passen bij elkaar als Peppi en Kokki. Die samenwerking moet wel vlekkeloos verlopen.
Dat is nog maar de vraag he. Daar gaan ze het nu over hebben. Maar dat heb ik al in m'n andere post gezegd. Maar bij voorbaat zeggen dat dit een vechtkabinet wordt, slaat nergens op.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:22:52 #52
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83678512
Even zonder dollen. Heeft iemand enig idee hoelang die onderhandelingen duren, en enig idee wanneer ze duidelijkheid verschafffen over die voortgang, gaat het nu juist slecht of goed etc.
pi_83678561
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
Even zonder dollen. Heeft iemand enig idee hoelang die onderhandelingen duren, en enig idee wanneer ze duidelijkheid verschafffen over die voortgang, gaat het nu juist slecht of goed etc.
Daar is weinig zinnigs over te zeggen. Iedereen hoopt wel midden augustus klaar te zijn, zodat het nieuwe kabinet nog een begroting kan presenteren op prinsjesdag.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:32:42 #54
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83678889
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
Wat moet ik doen om dit paars plus rampen scenarie te voorkomen? Bidden? Naar Mekka gaan? Een hoofddoek op doen? Zeg het me en ik doe het!
  maandag 5 juli 2010 @ 14:38:22 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83681544
Opvallend trouwens:
quote:
Tjeenk Willink: geen partijleiders in het kabinet
Novum op 05 juli '10, 13:59, bijgewerkt 05 juli '10, 14:03
DEN HAAG - De leiders van de partijen die straks een kabinet gaan vormen, moeten in de Tweede Kamer blijven zitten. Dat komt de stabiliteit van het kabinet ten goede, stelt oud-informateur Herman Tjeenk Willink.
Partijleiders moeten alleen zitting nemen in het kabinet als daar een dringende reden voor bestaat, schrijft Tjeenk Willink in een notitie die hij maandag samen met zijn eindverslag heeft aangeboden aan koningin Beatrix.

Geen uitgebreid regeerakkoord
Tjeenk Willink vindt verder dat er geen uitgebreid regeerakkoord moet komen waarin het hele kabinetsbeleid wordt vastgelegd. Hij bepleit alleen een akkoord over de financiële hoofdlijnen voor de komende vier jaar.

Bij onderwerpen waarover niets is afgesproken, is het dan de Tweede Kamer die besluit wat er moet gebeuren. Zo kunnen ook partijen die niet in de regering komen, toch meepraten. Tjeenk Willink verwijst hierbij expliciet naar de PVV, die ondanks de verkiezingswinst niet gaat regeren.

Ministersposten
Verder moet al in een vroeg stadium worden afgesproken welke personen welke ministersposten krijgen, vindt Tjeenk Willink. Zo kunnen de bewindspersonen zelf meer bijdragen aan het programma van het kabinet.

Tjeenk Willink heeft de afgelopen week overleg gevoerd met koningin Beatrix en de fractievoorzitters. Dat leidt ertoe dat er de komende tijd onderhandeld gaat worden over de vorming van een kabinet van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. Dat gebeurt onder leiding van de informateurs Uri Rosenthal (VVD) en Jacques Wallage (PvdA).

In zijn eindverslag aan de koningin concludeert Tjeenk Willink dat een kabinet paars-plus van VVD, PvdA, GroenLinks en D66 binnen de informatie-opdracht het meeste recht doet aan de verkiezingsuitslag.
Nu wilde Halsema sowieso al in de kamer blijven, en Pechtold ook meen ik. Wat Cohen wil is me niet bekend. Maar zou Rutte de premierspost opgeven?
pi_83681693
LOL Melkert als minister. Dan ga ik niet meer emigreren, dan maak er een eind aan...

YMMMV | 05-07-10 | 12:49

Deze kende ik nog niet.
pi_83681860
Paars + komt er gewoon. Geert gaat huilie doen en deze man gaat dat genietend gade slaan. Ondanks alle scepsis wordt Paars + vervolgens een groot succes waardoor Nederland (zelfs Limburg) Wilders de rug toekeert (muv een paar freaks). Ons land komt weer een beetje tot rust en we leven nog lang en gelukkig......tot de volgende economische crisis. Dan moet er natuurlijk weer gekankerd worden op buitenlanders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juli 2010 @ 14:47:46 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83681894
quote:
Geen uitgebreid regeerakkoord
Tjeenk Willink vindt verder dat er geen uitgebreid regeerakkoord moet komen waarin het hele kabinetsbeleid wordt vastgelegd. Hij bepleit alleen een akkoord over de financiële hoofdlijnen voor de komende vier jaar.

Bij onderwerpen waarover niets is afgesproken, is het dan de Tweede Kamer die besluit wat er moet gebeuren. Zo kunnen ook partijen die niet in de regering komen, toch meepraten. Tjeenk Willink verwijst hierbij expliciet naar de PVV, die ondanks de verkiezingswinst niet gaat regeren.
Dit lijkt me verstandig en geeft de VVD, vanwege de rechtse meerderheid in de kamer, een flinke vinger in de pap bij het maken van beleid.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:49:12 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83681962
Er is op economisch gebied alleen een rechtse meerderheid als Wilders zijn programma weggooit.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:49:45 #60
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83681990
Oh wacht, ik heb het over de man die 10 minuten na de verkiezingen zijn enige breekpunt weggooide. Natuurlijk negeert Wilders zijn eigen programma.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:13:05 #61
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83682806
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Paars + komt er gewoon. Geert gaat huilie doen en deze man gaat dat genietend gade slaan. Ondanks alle scepsis wordt Paars + vervolgens een groot succes waardoor Nederland (zelfs Limburg) Wilders de rug toekeert (muv een paar freaks). Ons land komt weer een beetje tot rust en we leven nog lang en gelukkig......tot de volgende economische crisis. Dan moet er natuurlijk weer gekankerd worden op buitenlanders.
De enige die huilie doen zijn de burgers die zich belazerd voelen. En dat zal veel onrust in het land brengen. En de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen alleen maar verergeren.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_83682937
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:13 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

De enige die huilie doen zijn de burgers die zich belazerd voelen. En dat zal veel onrust in het land brengen. En de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen alleen maar verergeren.
En als Wilders zitting neemt in het kabinet zullen de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen nog veeeeeeel meer verergeren. Geef mij dus maar Paars +. Dat tokkievolk komt wel weer een keer tot rust.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:39:40 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83683761
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:13 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

welnee. Als er iets is dat Nederland kenmerkt, dan is het wel de complete apathie en laksheid van haar mensen als het aankomt op de politiek. Ze mopperen misschien de eerste twee weken op internet, dan is een paars+ kabinet simpelweg de orde van de dag en gebeurt er helemaal niks.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 15:44:17 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_83683928
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

welnee. Als er iets is dat Nederland kenmerkt, dan is het wel de complete apathie en laksheid van haar mensen als het aankomt op de politiek. Ze mopperen misschien de eerste twee weken op internet, dan is een paars+ kabinet simpelweg de orde van de dag en gebeurt er helemaal niks.

Nou nee, denk niet dat het zo gemakkelijk zal gaan. Maar ik begrijp dat de voorstanders van Paars+ dat graag zo zouden zien.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:46:50 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684029
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee, denk niet dat het zo gemakkelijk zal gaan. Maar ik begrijp dat de voorstanders van Paars+ dat graag zo zouden zien.
Denk je nou echt dat de rechtse huilies wat gaan doen? De tijd van massale volksbewegingen is al decennia voorbij, en gaat zeker niet komen omdat er een regering komt die sommigen niet willen.

Ik voorspel het nu: er komen wat boze columns, misschien een demonstratie waar tweehonderd man op afkomt, Wilders gaat een beetje de verongelijkte puber uithangen en meer gebeurt er niet. Behalve wat babies hier op fok die vier jaar huilen, maar die geen enkel initiatief durven of kunnen nemen.
pi_83684048
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit lijkt me verstandig en geeft de VVD, vanwege de rechtse meerderheid in de kamer, een flinke vinger in de pap bij het maken van beleid.
heerlijk, hoopte al hele tijd hierop.

het is ook gewoon hoog nodig. je heb kunnen zien bij balkenende 4 wat er anders gebeurt als partijen alles vast leggen terwijl ze niet al te dicht bij elkaar liggen.
de partijen moeten in de 2e kamer altijd voor het kabinet stemmen, anders is er gelijk een kabinetscrisis, en binnen het kabinet moet alles opgelost worden maar daar komt niets van terecht omdat men teveel van meningen verschilt.

nu kan dus in grote lijnen gewoon een goed paars beleid worden gevolgd, maar is er geen probleem als groenlinks ineens belasting op water wilt gaan heffen ofzo.

daarnaast zitten de partijleiders ook nog in de 2e kamer, dus zal de 2e kamer ook echt tegen het kabinet in kunnen gaan als dit een keer nodig is.

dit gaat hem worden jongens!
pi_83684084
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de rechtse huilies wat gaan doen? De tijd van massale volksbewegingen is al decennia voorbij, en gaat zeker niet komen omdat er een regering komt die sommigen niet willen.
Nederlanders en demonstreren; een hopeloze combinatie.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:50:01 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684141
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies. Het is hier geen Frankrijk of Griekenland. Rechts is te passief en buigt te makkelijk voor autoriteit om zoiets te durven ondernemen.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 15:53:28 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_83684265
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom nu die benaming 'rechtse huilies'? Dat zou pas van toepassing zijn als er werkelijk gehuild zou worden en dat heb ik nog niet gezien.
We zullen afwachten wat er uit de bus komt en hoe de bevolking reageert op de nieuwe regering. Kan me zo voorstellen dat mensen graag een regering zien die bestaat uit een coalitie van patijen waarop ze gestemd hebben. En als dat dan heel anders gaat worden kunnen mensen teleurgesteld zijn. En dat lijkt me niet meer dan logisch.
De regering is de volksvertegenwoordiging en zou recht moeten doen aan de verkiezingsuitslag.
Daarvoor moet elke partij die graag wíl regeren water bij de wijn doen en tot een goed compromis komen,en daarbij hun standpunten zo goed mogelijk trachten te behouden, maar soms zal er wat ingeleverd moeten worden, dat is nu eenmaal inherent aan het komen tot een overeenstemming.
pi_83684307
Paars + een nachtmerrie noemen vind ik toch aardig huilie. En weet niet hoor, maar een hele lading mensen heeft ook gewoon op de Paars + partijen gestemd. Dus weet niet waar je het over hebt, eerlijk gezegd. En dat het lullig is dat de PVV buiten de boot valt? Tsja, ga eens praten met een willekeurige SP'er.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:56:13 #71
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684364
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nu die benaming 'rechtse huilies'? Dat zou pas van toepassing zijn als er werkelijk gehuild zou worden en dat heb ik nog niet gezien.
We zullen afwachten wat er uit de bus komt en hoe de bevolking reageert op de nieuwe regering. Kan me zo voorstellen dat mensen graag een regering zien die bestaat uit een coalitie van patijen waarop ze gestemd hebben. En als dat dan heel anders gaat worden kunnen mensen teleurgesteld zijn. En dat lijkt me niet meer dan logisch.
De regering is de volksvertegenwoordiging en zou recht moeten doen aan de verkiezingsuitslag.
Daarvoor moet elke partij die graag wíl regeren water bij de wijn doen en tot een goed compromis komen,en daarbij hun standpunten zo goed mogelijk trachten te behouden, maar soms zal er wat ingeleverd moeten worden, dat is nu eenmaal inherent aan het komen tot een overeenstemming.
Mensen stemmen op 1 partij, dus een coalitie van partijen waarop ze gestemd hebben zal er nooit komen.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:56:55 #72
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83684386
Als er een protest zou zijn, zou ik erbij zijn. Ik denk meer dat het probleem is, dat niemand bij een protest van 50 mensen wil gaan staan maar dat ze er wel op af zouden komen als het grootschaliger was, beetje vicieuze cirkel. Als er nu iets grootschaligs zou zijn...

Want hoe langer het duurt, hoe meer ik ga opzien tegen Paars+.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 5 juli 2010 @ 15:57:24 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684409
Maar goed, ik wacht met spanning de massale demonstraties tegen Paars+ af, die de anti-kernwapen protesten zullen overtreffen.
pi_83684488
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:47 schreef Asphias het volgende:

[..]
het is ook gewoon hoog nodig. je heb kunnen zien bij balkenende 4 wat er anders gebeurt als partijen alles vast leggen terwijl ze niet al te dicht bij elkaar liggen.
de partijen moeten in de 2e kamer altijd voor het kabinet stemmen, anders is er gelijk een kabinetscrisis, en binnen het kabinet moet alles opgelost worden maar daar komt niets van terecht omdat men teveel van meningen verschilt.
Ze gaan echt wel van te voren afspreken om met alle regeringspartijen voor een voorstel te stemmen anders valt er simpelweg niet veel te regeren.

Dat ze het niet vast leggen op papier betekent niet dat ze dat in de achterkamers niet gaan doen.

Dualisme bestaat alleen als je een minderheidskabinet hebt, niet met een meerderheidskabinet.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:59:53 #75
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83684504
Nou Fokkertjes, wie doet er mee?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_83684741
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben erbij. Niet om te protesteren maar om jullie keihard uit te lachen.
pi_83684852
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:59 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ze gaan echt wel van te voren afspreken om met alle regeringspartijen voor een voorstel te stemmen anders valt er simpelweg niet veel te regeren.

Dat ze het niet vast leggen op papier betekent niet dat ze dat in de achterkamers niet gaan doen.

Dualisme bestaat alleen als je een minderheidskabinet hebt, niet met een meerderheidskabinet.
wel op de meeste punten, maar je kan ook op sommige punten afspreken te zijner tijd in de 2e kamer een meerderheid te zoeken, of als er een nieuw punt op de agenda komt dit doen zonder van te voren te verplichten allen voor te stemmen...

natuurlijk zal dit niet betekenen dat bij ieder punt een regeringspartij tegen stemt. maar het zal een hoop verbeteren als de regeringspartijen toch bij enkele punten deze mogelijkheid hebben zonder dat dit gelijk een crisis oplevert. en natuurlijk begrijpen de partijen ook dat dit dan niet te vaak moet gebeuren.
pi_83685034
quote:
ik zou zeggen, geef paars op zn minst een half jaartje of langer voordat je al gelijk gaat protesteren.

protesteren zorgt alleen maar voor meer polarisatie. en stel dát ze er op reageren, dan zouden ze dus ineens toch over rechts gaan onderhandelen en protesteert de andere helft van de bevolking weer...

als je over een jaar nog steeds vind dat ze met een rampenkabinet bezig zijn(wat volgens mij écht is overdreven. op economisch gebied zitten ze in het midden, dus echt geen ramp voor het land, ook niet als je rechts bent, en op immigratiegebied zorgt de vvd echt wel dat ze daar wat over te zeggen hebben.) dán kan je gaan protesteren.

maar om dat nu al te doen levert absoluut niets op behalve verdere polarisatie.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:16:22 #79
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83685195
Achteraf protesteren heeft weinig nut, dan is de enige optie nieuwe verkiezingen en dat hoeft van mij ook weer niet als ze er eindelijk uit zijn. Je hebt gelijk dat ik paars+ geen kans geef. Eerst wilde ik het nog wel eens zien, maar ik ben er steeds sceptischer over.

(M'n opmerking was ook weer niet zó serieus hoor, zoals ik al zei zou ik alleen aan een grootschaliger iets mee willen doen )
  maandag 5 juli 2010 @ 16:25:03 #80
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83685540
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet zo gek dat mensen apatisch zijn geworden. In het verleden is er genoeg gedemonstreert maar ook toen werd er niet naar de burgers geluisterd.

En wat de allochtonen en de islamisering betreft. Afghanistan was ooit een welvarend modern land. Nee dat zal ms de komende 10 jaar hier nog niet gebeuren. Ze hebben de tijd. Stukje bij beetje wortelt het zich hier. En over 50 jaar, wat ik gelukkig niet meer meemaak, wil ik het nog wel eens zien. Arme volgende generatie.
Snooker is top!!!
pi_83685560
tja.. maar als je protest actie dan zin heeft, en we zitten een paar weken later met nieuwe protesten tegen de pvv komen we ook nergens:p
  maandag 5 juli 2010 @ 16:31:46 #82
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83685831
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:25 schreef Asphias het volgende:
tja.. maar als je protest actie dan zin heeft, en we zitten een paar weken later met nieuwe protesten tegen de pvv komen we ook nergens:p
Is ook weer zo ja. Ik denk dat de partijen beter naar geluiden uit eigen achterban kunnen luisteren, dat is tenslotte wat er voor de partij toe doet. CDA deed dat ook bij een coalitie over rechts.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:31:48 #83
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83685832
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:25 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Niet zo gek dat mensen apatisch zijn geworden. In het verleden is er genoeg gedemonstreert maar ook toen werd er niet naar de burgers geluisterd.

En wat de allochtonen en de islamisering betreft. Afghanistan was ooit een welvarend modern land. Nee dat zal ms de komende 10 jaar hier nog niet gebeuren. Ze hebben de tijd. Stukje bij beetje wortelt het zich hier. En over 50 jaar, wat ik gelukkig niet meer meemaak, wil ik het nog wel eens zien. Arme volgende generatie.
Toch heerlijk, dat compleet gebrek aan vertrouwen in de Westerse maatschappij en haar waarden wat je ziet bij rechtse mensen.
pi_83686537
quote:
ik neem aan uit het eerste deel van je text dat je denkt dat het allemaal wel goed komt, alleen die arme volgende generatie snap ik dan weer niet...
  maandag 5 juli 2010 @ 16:46:30 #85
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83686667
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Toch heerlijk, dat compleet gebrek aan vertrouwen in de Westerse maatschappij en haar waarden wat je ziet bij rechtse mensen.
Misschien door de les uit het verleden? Hitler zei ook dat hij ons land niet zou aanvallen. En hij werd volkomen vertrouwd. Vandaar dat er zoveel nederlandse militaire op de grebbeberg zijn omgekomen met een halve uitrusting.
Snooker is top!!!
  maandag 5 juli 2010 @ 16:51:11 #86
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83686938
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:44 schreef Asphias het volgende:

[..]

ik neem aan uit het eerste deel van je text dat je denkt dat het allemaal wel goed komt, alleen die arme volgende generatie snap ik dan weer niet...
Ik hoop dat het goed komt. Alleen zie ik dat niet gebeuren met pappen en nathouden en theedrinken. En ja arme volgende generatie. Ik hoop dat ze dan ook nog in een vrije westerse wereld leven.
Snooker is top!!!
pi_83687170
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:46 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Misschien door de les uit het verleden? Hitler zei ook dat hij ons land niet zou aanvallen. En hij werd volkomen vertrouwd. Vandaar dat er zoveel nederlandse militaire op de grebbeberg zijn omgekomen met een halve uitrusting.
Wat ben jij een triest figuur.
pi_83687549
quote:

[..]

En wat de allochtonen en de islamisering betreft. Afghanistan was ooit een welvarend modern land. Nee dat zal ms de komende 10 jaar hier nog niet gebeuren. Ze hebben de tijd.
Stukje bij beetje wortelt het zich hier. En over 50 jaar, wat ik gelukkig niet meer meemaak, wil ik het nog wel eens zien. Arme volgende generatie.
Arme moslims eerder, met mensen met onrealistische angsten zoals jij.
  maandag 5 juli 2010 @ 17:03:29 #89
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83687553
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ben jij een triest figuur.
liever triest dan blind.
Snooker is top!!!
pi_83687620
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ons land komt weer een beetje tot rust en we leven nog lang en gelukkig......tot de volgende economische crisis. Dan moet er natuurlijk weer gekankerd worden op buitenlanders.
Stond redelijk los van de crisis lijkt me.
pi_83687662
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:05 schreef Loomen20 het volgende:

[..]

Stond redelijk los van de crisis lijkt me.
Mwoah, dat wil jij graag geloven. Ik kan je echter verzekeren dat de crisis de buitenlanderhaat alleen maar versterkt.
pi_83687690
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:03 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

liever triest dan blind.
Leef jij maar lekker in angst en schijt in je broek voor elke moslim die over straat loopt. Dan ga ik wat van mn leven maken, goed?
  maandag 5 juli 2010 @ 17:41:19 #93
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83689016
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:46 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Hmm ja. Nazi-Duitsland, een land met een halve dictator aan de macht en jarenlang volledig gericht op het creeren van een oorlogsmachine, of 800.000 moslims die tezamen slechts 5% van een bevolking uitmaken en die niet regeren. Bijna hetzelfde.

Meisje meisje toch, ik weet niet wat je hebt geleerd op de middelbare school over de Tweede Wereldoorlog, maar ik zou maar eens mijn geld terugvragen.
  maandag 5 juli 2010 @ 17:58:33 #94
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83689621
Laten we in ieder geval hopen dat Paars de waterschappen en de provincies afschaft. Dan doet Paars toch nog iets goed...
  maandag 5 juli 2010 @ 18:02:20 #95
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83689758
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:41 schreef ethiraseth het volgende:

[..]
Meisje meisje toch, ik weet niet wat je hebt geleerd op de middelbare school over de Tweede Wereldoorlog, maar ik zou maar eens mijn geld terugvragen.
Daar had dit meisje de middelbare school niet voor nodig.

Heb ook het binnenhalen van die 800.000 moslims vanaf het begin van zeer dichtbij meegemaakt en Nederland stukje bij beetje zijn westerse waarden en normen achteruit zien hollen.

Ervaring is de beste leermeester
Snooker is top!!!
  maandag 5 juli 2010 @ 18:06:13 #96
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83689924
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:02 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Heb ook het binnenhalen van die 800.000 moslims vanaf het begin van zeer dichtbij meegemaakt en Nederland stukje bij beetje zijn westerse waarden en normen achteruit zien hollen.

Overigens is dat een schatting van het CBS. Bij criminaliteit onder Marokkanen zaten ze er heel ver naast. Dus je kunt de betrouwbaarheid van het CBS betwisten.
  † In Memoriam † maandag 5 juli 2010 @ 18:10:57 #97
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_83690086
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Pure droefheid. Zouden dat ook die mensen zijn die ergens gelezen hebben dat over 30 jaar de meerderheid hier moslim is? (En daarbij stug de berekeningen negeren waaruit blijkt dat, om die voorspelling uit te laten komen, de moslims hier een geboortecijfer moeten realiseren dat veruit het hoogste ter wereld is terwijl de autochtonen alhier het allerlaagste geboortecijfer moeten produceren? En dat dat, op z'n minst, hoogst onwaarschijnlijk is, laat staan in hetzelfde kleine landje?)
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  maandag 5 juli 2010 @ 18:13:29 #98
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83690180
quote:
Ik wil desnoods nog wel de site in elkaar flanzen die de aanmeldingen doet en bijhoudt hoeveel mensen er gaan meedoen. Iemand moet Fortuyns werk overnemen. En Wilders ligt momenteel te slapen
pi_83690255
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, dat wil jij graag geloven. Ik kan je echter verzekeren dat de crisis de buitenlanderhaat alleen maar versterkt.
Dat zal ik ook niet ontkennen maar je leek het aan te wijzen als oorzaak.
  maandag 5 juli 2010 @ 18:16:00 #100
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_83690256
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:02 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Maar je linkt het met kennis uit het verleden, wat je niet heb megemaakt uit ervaring.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')