Op sociaal-economisch terrein zie ik D66 als gematigd rechts, vlakbij het midden, en inderdaad, wel progressief wat betreft zaken als milieubelastingen.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
Sociaal economisch zitten ze precies in het midden, alhoewel heel progressief, milieu belastingen enz. Op veiligheid cultuur en immigratie, zijn ze linkser dan de PvdA.
Ehh nee, gezien de zetels wordt het 37,5% VVD, 37,5% PvdA, 12,5% D66 en 12,5% GL.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
3 linkse partijens is dus 75 procent aan linkse ministers
Zal wel een redelijk 'traditionele' verdeling zijn die bij de partijen past. Financiën inderdaad naar de VVD, OCW naar D66, Sociale Zaken naar de PvdA en VROM naar GL... En de rest ongeveer op dezelfde manier verdeeld, waarbij de PvdA en de VVD evenveel ministeries zullen krijgen, en GL en D66 ook evenveel.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:59 schreef remlof het volgende:
Maar belangrijker is natuurlijk wie welke ministersposten krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat de VVD financiën niet krijgt.
VVD zowel de premier als minister van financien? Lijkt me stug.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh nee, gezien de zetels wordt het 37,5% VVD, 37,5% PvdA, 12,5% D66 en 12,5% GL.
Maar belangrijker is natuurlijk wie welke ministersposten krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat de VVD financiën niet krijgt.
Ik denk dan ook dat Rutte zitting meent in de Kamer. De vraag is dus wie er MP wordt. Kroes wellicht?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef Morendo het volgende:
Paars+ zal sowieso een vechtkabinet worden. De VVD verschilt gewoon te veel van de PvdA en GL. Het kan alleen maar op een deceptie uitlopen voor de VVD vrees ik.
God behoede ons.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef ViaRegnum het volgende:
VROM naar GL...
Misschien wordt Cohen nog wel MPquote:Op maandag 5 juli 2010 12:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
VVD zowel de premier als minister van financien? Lijkt me stug.
Dat vrees ik ook... Zou slecht voor het land zijn, weer een gevallen kabinet, dus ik hoop dat deze vrees onterecht blijkt.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef Morendo het volgende:
Paars+ zal sowieso een vechtkabinet worden. De VVD verschilt gewoon te veel van de PvdA en GL. Het kan alleen maar op een deceptie uitlopen voor de VVD vrees ik.
Ze zullen wel wat terug willen voor regeringsdeelname, hè. GL, PvdA en D66 snappen vast ook wel dat de VVD dit op de een of andere manier moet gaan verkopen aan de achterban...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:02 schreef Morendo het volgende:
VVD zowel de premier als minister van financien? Lijkt me stug.
Tja, maar dat geldt voor andere partijen net zo hard natuurlijk.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat terug willen voor regeringsdeelname, hè. GL, PvdA en D66 snappen vast ook wel dat de VVD dit op de een of andere manier moet gaan verkopen aan de achterban...
Stel dat je GL op vrom zet, dat leidt tot vrevel in de samenleving, belastingen op vlees, of GL op infrastructuur, minder wegen, meer spoor. Wordt niets. Daarbij gaat de VVD ook draaien op HRA gebied.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Zal wel een redelijk 'traditionele' verdeling zijn die bij de partijen past. Financiën inderdaad naar de VVD, OCW naar D66, Sociale Zaken naar de PvdA en VROM naar GL... En de rest ongeveer op dezelfde manier verdeeld, waarbij de PvdA en de VVD evenveel ministeries zullen krijgen, en GL en D66 ook evenveel.
Liever Bush.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef remlof het volgende:
Een GroenLinkser op defensie lijkt mij ook leuk
Mij nietquote:Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef remlof het volgende:
Een GroenLinkser op defensie lijkt mij ook leuk
VVD.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:07 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Mij nietPff... Ik moet er niet aan denken, haha.
Ik ben ook wel benieuwd wie we dan op BuZa zouden krijgen. Een D66'er wellicht?
Evident. Maar de VVD en Gl staan ongeveer op elk mogelijk onderwerp diametraal tegenover elkaar dus als je die redenering doortrekt hou je alleen maar VVD-ministers over. Ik denk dat andere partijen het niet zullen accepteren dat de VVD de twee belangrijkste posten krijgt.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat terug willen voor regeringsdeelname, hè. GL, PvdA en D66 snappen vast ook wel dat de VVD dit op de een of andere manier moet gaan verkopen aan de achterban...
Ja, maar ho even. Ik had het niet over V&W, infrastructuur zal inderdaad niet naar GroenLinks gaan, dat zal wel een VVD-post worden (Aptroot?)...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
Stel dat je GL op vrom zet, dat leidt tot vrevel in de samenleving, belastingen op vlees, of GL op infrastructuur, minder wegen, meer spoor. Wordt niets.
Maar ik denk dat Financiën even wat belangrijker is voor de VVD dan (bijna) alle andere posten... Maar goed, we zullen zienquote:Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef Morendo het volgende:
Evident. Maar de VVD en Gl staan ongeveer op elk mogelijk onderwerp diametraal tegenover elkaar dus als je die redenering doortrekt hou je alleen maar VVD-ministers over. Ik denk dat andere partijen het niet zullen accepteren dat de VVD de twee belangrijkste posten krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |