abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83678356
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Sorry, ik laat je voortaan lekker op je roze, of moet ik zeggen: paarse?, wolk zitten. Je hebt gelijk hoor: GL en de VVD passen bij elkaar als Peppi en Kokki. Die samenwerking moet wel vlekkeloos verlopen.
Dat is nog maar de vraag he. Daar gaan ze het nu over hebben. Maar dat heb ik al in m'n andere post gezegd. Maar bij voorbaat zeggen dat dit een vechtkabinet wordt, slaat nergens op.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:22:52 #52
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83678512
Even zonder dollen. Heeft iemand enig idee hoelang die onderhandelingen duren, en enig idee wanneer ze duidelijkheid verschafffen over die voortgang, gaat het nu juist slecht of goed etc.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_83678561
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
Even zonder dollen. Heeft iemand enig idee hoelang die onderhandelingen duren, en enig idee wanneer ze duidelijkheid verschafffen over die voortgang, gaat het nu juist slecht of goed etc.
Daar is weinig zinnigs over te zeggen. Iedereen hoopt wel midden augustus klaar te zijn, zodat het nieuwe kabinet nog een begroting kan presenteren op prinsjesdag.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:32:42 #54
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83678889
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
Wat moet ik doen om dit paars plus rampen scenarie te voorkomen? Bidden? Naar Mekka gaan? Een hoofddoek op doen? Zeg het me en ik doe het!
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:38:22 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83681544
Opvallend trouwens:
quote:
Tjeenk Willink: geen partijleiders in het kabinet
Novum op 05 juli '10, 13:59, bijgewerkt 05 juli '10, 14:03
DEN HAAG - De leiders van de partijen die straks een kabinet gaan vormen, moeten in de Tweede Kamer blijven zitten. Dat komt de stabiliteit van het kabinet ten goede, stelt oud-informateur Herman Tjeenk Willink.
Partijleiders moeten alleen zitting nemen in het kabinet als daar een dringende reden voor bestaat, schrijft Tjeenk Willink in een notitie die hij maandag samen met zijn eindverslag heeft aangeboden aan koningin Beatrix.

Geen uitgebreid regeerakkoord
Tjeenk Willink vindt verder dat er geen uitgebreid regeerakkoord moet komen waarin het hele kabinetsbeleid wordt vastgelegd. Hij bepleit alleen een akkoord over de financiële hoofdlijnen voor de komende vier jaar.

Bij onderwerpen waarover niets is afgesproken, is het dan de Tweede Kamer die besluit wat er moet gebeuren. Zo kunnen ook partijen die niet in de regering komen, toch meepraten. Tjeenk Willink verwijst hierbij expliciet naar de PVV, die ondanks de verkiezingswinst niet gaat regeren.

Ministersposten
Verder moet al in een vroeg stadium worden afgesproken welke personen welke ministersposten krijgen, vindt Tjeenk Willink. Zo kunnen de bewindspersonen zelf meer bijdragen aan het programma van het kabinet.

Tjeenk Willink heeft de afgelopen week overleg gevoerd met koningin Beatrix en de fractievoorzitters. Dat leidt ertoe dat er de komende tijd onderhandeld gaat worden over de vorming van een kabinet van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. Dat gebeurt onder leiding van de informateurs Uri Rosenthal (VVD) en Jacques Wallage (PvdA).

In zijn eindverslag aan de koningin concludeert Tjeenk Willink dat een kabinet paars-plus van VVD, PvdA, GroenLinks en D66 binnen de informatie-opdracht het meeste recht doet aan de verkiezingsuitslag.
Nu wilde Halsema sowieso al in de kamer blijven, en Pechtold ook meen ik. Wat Cohen wil is me niet bekend. Maar zou Rutte de premierspost opgeven?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83681693
LOL Melkert als minister. Dan ga ik niet meer emigreren, dan maak er een eind aan...

YMMMV | 05-07-10 | 12:49

Deze kende ik nog niet.
pi_83681860
Paars + komt er gewoon. Geert gaat huilie doen en deze man gaat dat genietend gade slaan. Ondanks alle scepsis wordt Paars + vervolgens een groot succes waardoor Nederland (zelfs Limburg) Wilders de rug toekeert (muv een paar freaks). Ons land komt weer een beetje tot rust en we leven nog lang en gelukkig......tot de volgende economische crisis. Dan moet er natuurlijk weer gekankerd worden op buitenlanders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juli 2010 @ 14:47:46 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83681894
quote:
Geen uitgebreid regeerakkoord
Tjeenk Willink vindt verder dat er geen uitgebreid regeerakkoord moet komen waarin het hele kabinetsbeleid wordt vastgelegd. Hij bepleit alleen een akkoord over de financiële hoofdlijnen voor de komende vier jaar.

Bij onderwerpen waarover niets is afgesproken, is het dan de Tweede Kamer die besluit wat er moet gebeuren. Zo kunnen ook partijen die niet in de regering komen, toch meepraten. Tjeenk Willink verwijst hierbij expliciet naar de PVV, die ondanks de verkiezingswinst niet gaat regeren.
Dit lijkt me verstandig en geeft de VVD, vanwege de rechtse meerderheid in de kamer, een flinke vinger in de pap bij het maken van beleid.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:49:12 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83681962
Er is op economisch gebied alleen een rechtse meerderheid als Wilders zijn programma weggooit.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:49:45 #60
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83681990
Oh wacht, ik heb het over de man die 10 minuten na de verkiezingen zijn enige breekpunt weggooide. Natuurlijk negeert Wilders zijn eigen programma.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:13:05 #61
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_83682806
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Paars + komt er gewoon. Geert gaat huilie doen en deze man gaat dat genietend gade slaan. Ondanks alle scepsis wordt Paars + vervolgens een groot succes waardoor Nederland (zelfs Limburg) Wilders de rug toekeert (muv een paar freaks). Ons land komt weer een beetje tot rust en we leven nog lang en gelukkig......tot de volgende economische crisis. Dan moet er natuurlijk weer gekankerd worden op buitenlanders.
De enige die huilie doen zijn de burgers die zich belazerd voelen. En dat zal veel onrust in het land brengen. En de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen alleen maar verergeren.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_83682937
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:13 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

De enige die huilie doen zijn de burgers die zich belazerd voelen. En dat zal veel onrust in het land brengen. En de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen alleen maar verergeren.
En als Wilders zitting neemt in het kabinet zullen de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen nog veeeeeeel meer verergeren. Geef mij dus maar Paars +. Dat tokkievolk komt wel weer een keer tot rust.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:39:40 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83683761
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:13 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

welnee. Als er iets is dat Nederland kenmerkt, dan is het wel de complete apathie en laksheid van haar mensen als het aankomt op de politiek. Ze mopperen misschien de eerste twee weken op internet, dan is een paars+ kabinet simpelweg de orde van de dag en gebeurt er helemaal niks.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 15:44:17 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_83683928
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

welnee. Als er iets is dat Nederland kenmerkt, dan is het wel de complete apathie en laksheid van haar mensen als het aankomt op de politiek. Ze mopperen misschien de eerste twee weken op internet, dan is een paars+ kabinet simpelweg de orde van de dag en gebeurt er helemaal niks.

Nou nee, denk niet dat het zo gemakkelijk zal gaan. Maar ik begrijp dat de voorstanders van Paars+ dat graag zo zouden zien.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:46:50 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684029
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee, denk niet dat het zo gemakkelijk zal gaan. Maar ik begrijp dat de voorstanders van Paars+ dat graag zo zouden zien.
Denk je nou echt dat de rechtse huilies wat gaan doen? De tijd van massale volksbewegingen is al decennia voorbij, en gaat zeker niet komen omdat er een regering komt die sommigen niet willen.

Ik voorspel het nu: er komen wat boze columns, misschien een demonstratie waar tweehonderd man op afkomt, Wilders gaat een beetje de verongelijkte puber uithangen en meer gebeurt er niet. Behalve wat babies hier op fok die vier jaar huilen, maar die geen enkel initiatief durven of kunnen nemen.
pi_83684048
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit lijkt me verstandig en geeft de VVD, vanwege de rechtse meerderheid in de kamer, een flinke vinger in de pap bij het maken van beleid.
heerlijk, hoopte al hele tijd hierop.

het is ook gewoon hoog nodig. je heb kunnen zien bij balkenende 4 wat er anders gebeurt als partijen alles vast leggen terwijl ze niet al te dicht bij elkaar liggen.
de partijen moeten in de 2e kamer altijd voor het kabinet stemmen, anders is er gelijk een kabinetscrisis, en binnen het kabinet moet alles opgelost worden maar daar komt niets van terecht omdat men teveel van meningen verschilt.

nu kan dus in grote lijnen gewoon een goed paars beleid worden gevolgd, maar is er geen probleem als groenlinks ineens belasting op water wilt gaan heffen ofzo.

daarnaast zitten de partijleiders ook nog in de 2e kamer, dus zal de 2e kamer ook echt tegen het kabinet in kunnen gaan als dit een keer nodig is.

dit gaat hem worden jongens!
pi_83684084
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de rechtse huilies wat gaan doen? De tijd van massale volksbewegingen is al decennia voorbij, en gaat zeker niet komen omdat er een regering komt die sommigen niet willen.
Nederlanders en demonstreren; een hopeloze combinatie.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:50:01 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684141
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlanders en demonstreren; een hopeloze combinatie.
Precies. Het is hier geen Frankrijk of Griekenland. Rechts is te passief en buigt te makkelijk voor autoriteit om zoiets te durven ondernemen.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 15:53:28 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_83684265
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom nu die benaming 'rechtse huilies'? Dat zou pas van toepassing zijn als er werkelijk gehuild zou worden en dat heb ik nog niet gezien.
We zullen afwachten wat er uit de bus komt en hoe de bevolking reageert op de nieuwe regering. Kan me zo voorstellen dat mensen graag een regering zien die bestaat uit een coalitie van patijen waarop ze gestemd hebben. En als dat dan heel anders gaat worden kunnen mensen teleurgesteld zijn. En dat lijkt me niet meer dan logisch.
De regering is de volksvertegenwoordiging en zou recht moeten doen aan de verkiezingsuitslag.
Daarvoor moet elke partij die graag wíl regeren water bij de wijn doen en tot een goed compromis komen,en daarbij hun standpunten zo goed mogelijk trachten te behouden, maar soms zal er wat ingeleverd moeten worden, dat is nu eenmaal inherent aan het komen tot een overeenstemming.
pi_83684307
Paars + een nachtmerrie noemen vind ik toch aardig huilie. En weet niet hoor, maar een hele lading mensen heeft ook gewoon op de Paars + partijen gestemd. Dus weet niet waar je het over hebt, eerlijk gezegd. En dat het lullig is dat de PVV buiten de boot valt? Tsja, ga eens praten met een willekeurige SP'er.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:56:13 #71
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684364
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nu die benaming 'rechtse huilies'? Dat zou pas van toepassing zijn als er werkelijk gehuild zou worden en dat heb ik nog niet gezien.
We zullen afwachten wat er uit de bus komt en hoe de bevolking reageert op de nieuwe regering. Kan me zo voorstellen dat mensen graag een regering zien die bestaat uit een coalitie van patijen waarop ze gestemd hebben. En als dat dan heel anders gaat worden kunnen mensen teleurgesteld zijn. En dat lijkt me niet meer dan logisch.
De regering is de volksvertegenwoordiging en zou recht moeten doen aan de verkiezingsuitslag.
Daarvoor moet elke partij die graag wíl regeren water bij de wijn doen en tot een goed compromis komen,en daarbij hun standpunten zo goed mogelijk trachten te behouden, maar soms zal er wat ingeleverd moeten worden, dat is nu eenmaal inherent aan het komen tot een overeenstemming.
Mensen stemmen op 1 partij, dus een coalitie van partijen waarop ze gestemd hebben zal er nooit komen.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:56:55 #72
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83684386
Als er een protest zou zijn, zou ik erbij zijn. Ik denk meer dat het probleem is, dat niemand bij een protest van 50 mensen wil gaan staan maar dat ze er wel op af zouden komen als het grootschaliger was, beetje vicieuze cirkel. Als er nu iets grootschaligs zou zijn...

Want hoe langer het duurt, hoe meer ik ga opzien tegen Paars+.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 5 juli 2010 @ 15:57:24 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83684409
Maar goed, ik wacht met spanning de massale demonstraties tegen Paars+ af, die de anti-kernwapen protesten zullen overtreffen.
pi_83684488
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:47 schreef Asphias het volgende:

[..]
het is ook gewoon hoog nodig. je heb kunnen zien bij balkenende 4 wat er anders gebeurt als partijen alles vast leggen terwijl ze niet al te dicht bij elkaar liggen.
de partijen moeten in de 2e kamer altijd voor het kabinet stemmen, anders is er gelijk een kabinetscrisis, en binnen het kabinet moet alles opgelost worden maar daar komt niets van terecht omdat men teveel van meningen verschilt.
Ze gaan echt wel van te voren afspreken om met alle regeringspartijen voor een voorstel te stemmen anders valt er simpelweg niet veel te regeren.

Dat ze het niet vast leggen op papier betekent niet dat ze dat in de achterkamers niet gaan doen.

Dualisme bestaat alleen als je een minderheidskabinet hebt, niet met een meerderheidskabinet.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:59:53 #75
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83684504
Nou Fokkertjes, wie doet er mee?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')