Ja, dat zie ik inderdaad wel gebeuren ja.quote:
Wat voor nut heeft het voor GL dan om mee te doen? Ze willen een keer aan het pluche ruiken en dat zij ze gegund maar ik kan me nauwelijks een GL speerpunt voorstellen die acceptabel is voor de VVD. HRA helemaal afschaffen, nieuw toptarief voor grootgraaiers (> 2*modaal) yeah right.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:09 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ja, maar ho even. Ik had het niet over V&W, infrastructuur zal inderdaad niet naar GroenLinks gaan, dat zal wel een VVD-post worden (Aptroot?)...
En ik denk niet dat GL er een vleestaks doorheen krijgt... Er zullen veel compromissen gesloten moeten worden, ik weet eigenlijk wel zeker dat de VVD niet akkoord zou gaan met een vleestaks. Maar goed, we'll see.
Niet alles kan naar de VVD gaan hè. Ik ben het wel met je eens dat het een typische VVD-post is, maar ja... De andere partijen zullen ook wel wat terug willenquote:
Immigratie&immigratie, bezuinigingen op de Afrikaanse Dictatorsubsidie. Dergelijke thema's zijn voor de VVD wellicht nog belangrijker omdat ze anders de PVV vrij spel geven.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:10 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Maar ik denk dat Financiën even wat belangrijker is voor de VVD dan (bijna) alle andere posten... Maar goed, we zullen zien
Ik denk dat het wel met starheid te maken heeft. Kiezers die in de eerste plaats humanist zijn hebben voor het maken van een keuze nou eenmaal geen studie politieke filosofie nodig.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef speknek het volgende:
Wmb heeft het dan ook niets met starheid te maken, maar weten die zwevers gewoon niets van politieke filosofie af.
Ja, dat klopt. Ik denk ook dat regeringsdeelname aan een Paars+-kabinet ervoor zorgt dat een deel van de GL-achterban de volgende keer SP gaat stemmen. Omdat het beleid dan volgens hen 'te rechts' is geweest.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef Morendo het volgende:
Wat voor nut heeft het voor GL dan om mee te doen? Ze willen een keer aan het pluche ruiken en dat zij ze gegund maar ik kan me nauwelijks een GL speerpunt voorstellen die acceptabel is voor de VVD. HRA helemaal afschaffen, nieuw toptarief voor grootgraaiers (> 2*modaal) yeah right.
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ik denk ook dat regeringsdeelname aan een Paars+-kabinet ervoor zorgt dat een deel van de GL-achterban de volgende keer SP gaat stemmen. Omdat het beleid dan volgens hen 'te rechts' is geweest.
Ik denk dat GL te graag wil regeren, meer dan goed voor ze is, en daar uiteindelijk weinig aan gaat overhouden. Maar goed, misschien heb ik ongelijk
Als er gewoon sprake is van onderling vertrouwen, dan zal het geen vechtkabinet worden.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef Morendo het volgende:
Paars+ zal sowieso een vechtkabinet worden. De VVD verschilt gewoon te veel van de PvdA en GL. Het kan alleen maar op een deceptie uitlopen voor de VVD vrees ik.
Laten we het erop houden dat je geen voorstander bent van Paars+.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ben ik een PVV-sympathisant? Daar was ik zelf niet bewust van.
Andere fokkers waren ook al bezig.quote:Help me mijn geheugen eens op te frissen.....
Dat eerste vind ik ook wel een typische PvdA-post. Maar dat geeft de PVV inderdaad vrij spel...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:14 schreef Morendo het volgende:
Immigratie&immigratie, bezuinigingen op de Afrikaanse Dictatorsubsidie. Dergelijke thema's zijn voor de VVD wellicht nog belangrijker omdat ze anders de PVV vrij spel geven.
Heerlijk naïef.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:17 schreef Toad het volgende:
[..]
Als er gewoon sprake is van onderling vertrouwen, dan zal het geen vechtkabinet worden.
Dat heeft niets te maken met naïef zijn. Als er gewoon goede afspraken zijn en er sprake is van goed onderling vertrouwen; dan zal er geen vechtkabinet komen.quote:
Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met naïef zijn. Als er gewoon goede afspraken zijn en er sprake is van goed onderling vertrouwen; dan zal er geen vechtkabinet komen.
CDA en PvdA zitten qua ideologie veel dichter bij elkaar. Maar er was gewoon sprake van onderling wantrouwen. Dat heeft dus weinig te maken met grote verschillen in standpunten oid.
Zo stom. Ik zit hier Paars+ te verdedigen, terwijl ik eigenlijk van mening ben dat er serieus gekeken moest worden naar een kabinet met de VVD en de PVV. Maar die argumenten tegen Paars+ slaan helemaal nergens op.![]()
Ja man, De Hond is echt de go-to-guy als het om peilingen gaat, zijn woord is wet!quote:Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer zal de VVD de informatie afkappen? Ik neem aan dat Rutte en zijn andere vvd maatjes wel zo dusdanig geschrokken zijn van de hond dat ze toch eens achter hun oren hebben gekrabt.
Je begint al met: Stel dat...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.
Hahaha, daar hebben ze De Hond niet voor nodig. Ze gaan gewoon serieuze onderhandelingen voeren. Nu afkappen zou electoraal nog slechter uitkomen. De grootste partij moet nu eenmaal zijn verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer zal de VVD de informatie afkappen? Ik neem aan dat Rutte en zijn andere vvd maatjes wel zo dusdanig geschrokken zijn van de hond dat ze toch eens achter hun oren hebben gekrabt.
ik denk dat de mensen bij groenlinks op zich verstandig genoeg zijn om te begrijpen dat zo'n voorstel niet geaccepteerd word als de vvd op 10 in de peilingen staat.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.
quote:Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik inderdaad wel gebeuren ja.
als de VVD het aan de PvdA wilt overlaten om een kabinet te vormen moeten ze dit doen ja.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Duitsland is idd maar 20 KM van mij vandaan.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:13 schreef Toad het volgende:
Verhuizen? Als je het niet fijn vindt om in een democratisch land te wonen, waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is, is dat de enige oplossing, denk ik.
Sorry, ik laat je voortaan lekker op je roze, of moet ik zeggen: paarse?, wolk zitten. Je hebt gelijk hoor: GL en de VVD passen bij elkaar als Peppi en Kokki. Die samenwerking moet wel vlekkeloos verlopen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |