abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83675988
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef remlof het volgende:
Cohen zie ik wel op Binnenlandse Zaken.
Ja, dat zie ik inderdaad wel gebeuren ja.
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:11:40 #27
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83675989
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:09 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ja, maar ho even. Ik had het niet over V&W, infrastructuur zal inderdaad niet naar GroenLinks gaan, dat zal wel een VVD-post worden (Aptroot?)...
En ik denk niet dat GL er een vleestaks doorheen krijgt... Er zullen veel compromissen gesloten moeten worden, ik weet eigenlijk wel zeker dat de VVD niet akkoord zou gaan met een vleestaks. Maar goed, we'll see.
Wat voor nut heeft het voor GL dan om mee te doen? Ze willen een keer aan het pluche ruiken en dat zij ze gegund maar ik kan me nauwelijks een GL speerpunt voorstellen die acceptabel is voor de VVD. HRA helemaal afschaffen, nieuw toptarief voor grootgraaiers (> 2*modaal) yeah right.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_83676028
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
VVD.
Niet alles kan naar de VVD gaan hè. Ik ben het wel met je eens dat het een typische VVD-post is, maar ja... De andere partijen zullen ook wel wat terug willen
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:14:39 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83676088
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:10 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Maar ik denk dat Financiën even wat belangrijker is voor de VVD dan (bijna) alle andere posten... Maar goed, we zullen zien
Immigratie&immigratie, bezuinigingen op de Afrikaanse Dictatorsubsidie. Dergelijke thema's zijn voor de VVD wellicht nog belangrijker omdat ze anders de PVV vrij spel geven.
pi_83676090
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef speknek het volgende:

Wmb heeft het dan ook niets met starheid te maken, maar weten die zwevers gewoon niets van politieke filosofie af.
Ik denk dat het wel met starheid te maken heeft. Kiezers die in de eerste plaats humanist zijn hebben voor het maken van een keuze nou eenmaal geen studie politieke filosofie nodig.
En dan laten we maar even in het midden van de betekenis van een studie filosofie is, he!

Natuurlijk kunnen humanisten het prima met zowel met de ideeen van D66 als die van de SP eens zijn.

De enige partij die tegen de haren van een echte humanist instrijkt, is de PVV.
pi_83676115
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef Morendo het volgende:
Wat voor nut heeft het voor GL dan om mee te doen? Ze willen een keer aan het pluche ruiken en dat zij ze gegund maar ik kan me nauwelijks een GL speerpunt voorstellen die acceptabel is voor de VVD. HRA helemaal afschaffen, nieuw toptarief voor grootgraaiers (> 2*modaal) yeah right.
Ja, dat klopt. Ik denk ook dat regeringsdeelname aan een Paars+-kabinet ervoor zorgt dat een deel van de GL-achterban de volgende keer SP gaat stemmen. Omdat het beleid dan volgens hen 'te rechts' is geweest.
Ik denk dat GL te graag wil regeren, meer dan goed voor ze is, en daar uiteindelijk weinig aan gaat overhouden. Maar goed, misschien heb ik ongelijk
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:16:57 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_83676187
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Ik denk ook dat regeringsdeelname aan een Paars+-kabinet ervoor zorgt dat een deel van de GL-achterban de volgende keer SP gaat stemmen. Omdat het beleid dan volgens hen 'te rechts' is geweest.
Ik denk dat GL te graag wil regeren, meer dan goed voor ze is, en daar uiteindelijk weinig aan gaat overhouden. Maar goed, misschien heb ik ongelijk
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

De PvdA heeft als breker van het laatste kabinet ook nauwelijks betaald, het CDA des te meer
Yankee go home!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:17:21 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83676205
Een vleestax is niet nodig, gewoon de landbouwsubsidies afschaffen, dan gaat de prijs van vlees vanzelf omhoog. En dat is nog een heel liberaal standpunt ook waar de VVD het mee eens zou moeten zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83676223
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef Morendo het volgende:
Paars+ zal sowieso een vechtkabinet worden. De VVD verschilt gewoon te veel van de PvdA en GL. Het kan alleen maar op een deceptie uitlopen voor de VVD vrees ik.
Als er gewoon sprake is van onderling vertrouwen, dan zal het geen vechtkabinet worden.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ben ik een PVV-sympathisant? Daar was ik zelf niet bewust van.
Laten we het erop houden dat je geen voorstander bent van Paars+.
quote:
Help me mijn geheugen eens op te frissen.....
Andere fokkers waren ook al bezig.
pi_83676303
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:14 schreef Morendo het volgende:
Immigratie&immigratie, bezuinigingen op de Afrikaanse Dictatorsubsidie. Dergelijke thema's zijn voor de VVD wellicht nog belangrijker omdat ze anders de PVV vrij spel geven.
Dat eerste vind ik ook wel een typische PvdA-post. Maar dat geeft de PVV inderdaad vrij spel...
Ontwikkelingssamenwerking zie ik eerder naar D66 gaan, GL en PvdA zullen nooit toestaan dat de VVD OS gaat runnen in Paars+.

We kunnen nu echt alleen maar gissen wat het beleid gaat worden, en hoe de posten zullen worden verdeeld Wel leuk om te doen.

Ik moet in ieder geval nu gaan, helaas. Veel plezier nog met deze 'discussie'!
I can wait, I can wait
I can wait forever
  maandag 5 juli 2010 @ 12:20:12 #36
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83676306
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:17 schreef Toad het volgende:

[..]

Als er gewoon sprake is van onderling vertrouwen, dan zal het geen vechtkabinet worden.
Heerlijk naïef.
pi_83676322
Rosenthal en Wallage zijn dus de informateurs.
pi_83676419
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heerlijk naïef.
Dat heeft niets te maken met naïef zijn. Als er gewoon goede afspraken zijn en er sprake is van goed onderling vertrouwen; dan zal er geen vechtkabinet komen.

CDA en PvdA zitten qua ideologie veel dichter bij elkaar. Maar er was gewoon sprake van onderling wantrouwen. Dat heeft dus weinig te maken met grote verschillen in standpunten oid.

Zo stom. Ik zit hier Paars+ te verdedigen, terwijl ik eigenlijk van mening ben dat er serieus gekeken moest worden naar een kabinet met de VVD en de PVV. Maar die argumenten tegen Paars+ slaan helemaal nergens op.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:29:00 #39
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83676605
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met naïef zijn. Als er gewoon goede afspraken zijn en er sprake is van goed onderling vertrouwen; dan zal er geen vechtkabinet komen.

CDA en PvdA zitten qua ideologie veel dichter bij elkaar. Maar er was gewoon sprake van onderling wantrouwen. Dat heeft dus weinig te maken met grote verschillen in standpunten oid.

Zo stom. Ik zit hier Paars+ te verdedigen, terwijl ik eigenlijk van mening ben dat er serieus gekeken moest worden naar een kabinet met de VVD en de PVV. Maar die argumenten tegen Paars+ slaan helemaal nergens op.
Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:29:04 #40
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83676609
Wanneer zal de VVD de informatie afkappen? Ik neem aan dat Rutte en zijn andere vvd maatjes wel zo dusdanig geschrokken zijn van de hond dat ze toch eens achter hun oren hebben gekrabt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 5 juli 2010 @ 12:32:51 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_83676741
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer zal de VVD de informatie afkappen? Ik neem aan dat Rutte en zijn andere vvd maatjes wel zo dusdanig geschrokken zijn van de hond dat ze toch eens achter hun oren hebben gekrabt.
Ja man, De Hond is echt de go-to-guy als het om peilingen gaat, zijn woord is wet!

Vergeet het maar, schat. Paars+ gaat er nu echt komen. Begin maar vast met huilen!
pi_83676791
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Stel dat er leuk links beleid wordt uitgevoerd door dit kabinet en als gevolg zakt de VVD in de Politieke Barometer tot 10 zetels, denk jij niet dat dit enorm veel spanningen geeft? Zeker als een GL bewindspersoon in de ministerraad met voorstellen komt als 'een extra belasting op waterconsumtie om uit te delen aan goede doelen'.
Je begint al met: Stel dat...

Daar is toch helemaal geen sprake van. Ik zeg toch: nu is het de tijd om goede afspraken te maken. Iedereen is er heus wel van doordrongen dat er een coalitie gevormd moet worden. Met een bord voor je kop allerlei dingen roepen waar de ander het toch niet mee eens is, heeft dus helemaal geen zin. Het zijn politici, die weten heus wel dat we in een coalitieland leven en dat er een kabinet gevormd moet worden. Dat betekent dus: compromissen sluiten.
pi_83676874
quote:
Hahaha, daar hebben ze De Hond niet voor nodig. Ze gaan gewoon serieuze onderhandelingen voeren. Nu afkappen zou electoraal nog slechter uitkomen. De grootste partij moet nu eenmaal zijn verantwoordelijkheid nemen.

Jammer dat er niet serieus is onderhandelt met de PVV. Maar jongens, kom ajb. met goede argumenten. De kritiek op Paars+ raakt kant noch wal.
pi_83677048
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

ik denk dat de mensen bij groenlinks op zich verstandig genoeg zijn om te begrijpen dat zo'n voorstel niet geaccepteerd word als de vvd op 10 in de peilingen staat.

maar in elk geval tussen mark, alex en femke zit het wel snor.
http://www.vn.nl/Archief/(...)se-zwempartijtje.htm
die zijn tijdens een suriname-reis in elk geval goed bevriend geraakt. grootte onbekende is wat mij betreft dan ook cohen, die met 30 zetels en best links beleid ineens moet aanschuiven.

maar ik denk dat deze vier zich zeker volwassen genoeg kunnen opstellen om van dit kabinet een succes te maken.
pi_83677096
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik inderdaad wel gebeuren ja.

sterker nog ik denk dat als hij geen minister-president wordt,hij daar perfect in zou passen.
Maar beter zou zijn als hij wel minister-president wordt
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:58:21 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83677673
quote:
als de VVD het aan de PvdA wilt overlaten om een kabinet te vormen moeten ze dit doen ja.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:05:48 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83677914
Wat moet ik doen om dit paars plus rampen scenarie te voorkomen? Bidden? Naar Mekka gaan? Een hoofddoek op doen? Zeg het me en ik doe het!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_83678141
Verhuizen? Als je het niet fijn vindt om in een democratisch land te wonen, waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is, is dat de enige oplossing, denk ik.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:16:37 #49
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83678264
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:13 schreef Toad het volgende:
Verhuizen? Als je het niet fijn vindt om in een democratisch land te wonen, waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is, is dat de enige oplossing, denk ik.
Duitsland is idd maar 20 KM van mij vandaan.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:16:48 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83678274
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:34 schreef Toad het volgende:

[..]

Je begint al met: Stel dat...
Sorry, ik laat je voortaan lekker op je roze, of moet ik zeggen: paarse?, wolk zitten. Je hebt gelijk hoor: GL en de VVD passen bij elkaar als Peppi en Kokki. Die samenwerking moet wel vlekkeloos verlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')