quote:
De 581, ik heb binnenkort een groter huis en dan zijn de lighthouses misschien makkelijk.
Ze is er
Username: vijv
1) Merk en type: Roomba 581
2) Verkooppunt: cyberhuis.nl
3) Tevredenheid en kwaliteit: Voorlopig heel tevreden. Vanochtend is ze bezorgd en na het opladen heb ik natuurlijk lekker zitten spelen, de woonkamer is nog nooit zo goed gestofzuigd. Fatima is alleen niet erg intelligent, er zijn plekken waar ze steeds weer uitkomt terwijl andere plaatsen steeds worden overgeslagen.
4) Reactie van huisdieren/kinderen: Niets van dat alles...
5) Geluid: Valt reuze mee, als ik voorheen aan het stofzuigen was moest de muziek een tandje harder, maar als Fatima haar werk doet is er op een normaal volume nog gewoon naar te luisteren. Ik heb plavuizen in de huiskamer en dat geeft wel wat kabaal, elke keer als het zwenk wieltje over een voeg heen rijdt rammelt Fatima.
6) Reinigen en schoonmaken: Ik werk 2 weken van de maand in het buitenland en de dag voordat ik weer in Nederland ben wordt mijn huis schoongemaakt door een huishoudster. Stofzuigen was 1 van de weinige klusjes waar ik niet aan ontkwam en de eerste resultaten zijn niet perfect, maar zeker aanvaardbaar. De enkele hoekjes die overgeslagen werden moeten maar wachten op de maandelijkse deepcleaning.
Ook de plek waar het docking station staat wordt wat minder goed schoongemaakt, maar dat kan natuurlijk niet anders.
7) Vastlopers gehad: Nee, er liggen hier diverse verleng snoeren onder kasten en de bank en daar heeft ze wel wat ruzie mee gehad. Een dwarsbalkje van de stoelen bij mijn eettafel zit wel op een vervelende hoogte. De eerste centimeter van Fatima past er wel onder, maar daarna trekt ze zichzelf scheef. Ze is echter zo sterk dat de stoel een beetje verplaatst wordt en ze weer loskomt.
8) Reserve onderdelen en verkrijgbaarheid: 1 van de redenen dat ik voor de 581 heb gekozen, daar zit al een comlete set reserve borstels en filter bij. Via internet zijn alle onderdelen goed te verkrijgen en ook van de end of life types is alles nog te bestellen. Ik verwacht in de toekomst dus geen problemen te krijgen met het vervangen van onderdelen.
9) Programeerbaar: Ja, maar nog niet geprobeerd.
10) Accessoires, afstandsbediening, virtuele muur: 3 lichthouses, geen C-cellen in huis, dus nog niet geprobeerd. 1 RF afstandsbediening, onmisbaar! Ik hoef nu niet te bukken om Fatima bevelen te geven

. Ook hoef ik niet achter haar aan te rennen als ik haar zat ben en wil laten docken. Als de telefoon gaat laat je haar vanaf de bank stoppen. Ook kan ik haar met de afstands bediening even naar een plekje rijden dat wat sneller vervuilt en is het niet nodig om iedere keer het hele huis te doen. Ik voorzie ook een schone taak voor haar als ik ooit kinderen op bezoek krijg, hup naar een andere kamer met Fatima en dat grut en laat maar lekker spelen.
11) Waar voor je geld: Oh ja!
12) Wat ik verder nog kwijt wilde: De handleiding is wat beperkt, veel dingen staan er niet in, maar zijn wel goed via de website te vinden.
Foto volgt.
[ Bericht 1% gewijzigd door vijv op 06-08-2010 22:18:26 ]