quote:
Sin City absoluut maar waarom Pan's Labyrinth? Wat is er zo ontzettend mooi aan die film? Ik vind het een toffe film hoor maar als je die fantasiefiguren bekijkt dan moet je gewoon toegeven dat ze er niet zo heel goed uitzien.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:56 schreef Seam het volgende:
Sin City
El Orfanato
Pan's Labyrinth
300
The Incredibles
Finding Nemo
Pulse
Pop Skull
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:58 schreef Aguirre het volgende:
2001
Dat heb ik met Requiem for a Dream. Wat een gedrocht zeg.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:30 schreef Bonzai. het volgende:
Ik blijf erbij: 2001 = ellenlang en oersaai treurspel met een stel vliegende maquettes. Gelukkig nog dat je de touwtjes niet ziet hangen.
De schoonheid zie ik er niet van in.
Je hebt het gevoel dat daar bordkartonnen maquettes rondvliegenquote:Op zondag 4 juli 2010 18:34 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Dat heb ik met Requiem for a Dream. Wat een gedrocht zeg.
Dat het een ellenlang en oersaai treurspel is die er totaal niet boeiend uitziet.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:29 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Je hebt het gevoel dat daar bordkartonnen maquettes rondvliegen
Holy fuckquote:Op zondag 4 juli 2010 18:35 schreef znarch het volgende:
The Fountain![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind het er eigenlijk een beetje kitscherig uitzienquote:
FOK! haat hypes he. Dus FOK! haat Avatar.quote:
Heb die film nog niet gezien, maar misschien verwar je wel "visueel spectaculair" met "visueel mooi". Hetzelfde geldt voor Titanic, die andere van Cameron.quote:
Ik kwam net terug om die ook nog te noemen.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:59 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
What Dreams may Come
[ afbeelding ]
Dat ziet er wel mooi uit! De film ken ik niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:35 schreef znarch het volgende:
The Fountain![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Silent Hillquote:
I heb het spel nooit gespeeld, maar wat ik heb begrepen is dat het behoorlijk afwijkt qua verhaal.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef Tarak het volgende:
[..]
Silent Hill![]()
De film niet gezien, is 'ie aan te raden?
Zo, net weer gezien.quote:
Tuurlijk wel. Alleen ben ik eigenlijk niet echt onder de indruk van de hedendaagse computer Disney/Pixar shit. Het ziet er allemaal best cute uit, maar is m.i. echt niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld onderstaande film:quote:Op zondag 4 juli 2010 22:56 schreef Omkron het volgende:
Moet zeggen dat ik ook wel onder de indruk was van UP! Maar animatie telt volgens mij niet echt mee of wel in dit topic?
Visueel erg goede film maar ik wil er wel een paar kanttekeningen bij plaatsen:quote:
Wtf? Wist niet eens dat hier een speelfilm van was. Kijken!quote:Op maandag 5 juli 2010 23:53 schreef Ps2K het volgende:
Casshern
http://www.imdb.com/title/tt0405821/
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, Mr. Nobody schijnt ook zulke prachtige beelden te hebben. The Fall is ook prachtig om te zien, sterke film ook.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Wtf? Wist niet eens dat hier een speelfilm van was. Kijken!
Pan's labyrinth vind ik visueel ook een zeer aantrekkelijke film. Net als een andere film waarin geen engels gesproken word: The Fall.
Pan's Labyrinth
[ afbeelding ]
The Fall
[ afbeelding ]
Stalker inderdaadquote:
Het waren een soort helicopters he. Die kunnen gewoon stil hangen in de lucht.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:08 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Visueel erg goede film maar ik wil er wel een paar kanttekeningen bij plaatsen:
- De aanvalsscene zag er saai uit. Stilstaande schepen anno 2009? Als de aanvals scene op de boom ook maar iets geinspireerd was door de helikopter aanval in Apocalypse now dan was het veel beter tot zijn recht gekomen.
- De aliens waren overduidelijk een mix en match van bestaande beesten, niks mis mee maar een beetje meer creativiteit was welkom geweest.
Visueel vond ik de film goed, maar het verhaal was bagger. Maar daar gaat het nu niet om
Wow!quote:Op zondag 4 juli 2010 18:35 schreef znarch het volgende:
The Fountain![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ben 'm ook net dankzij dit topic aan het binnenhalen, hoop deze morgen te kunnen bekijken.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:56 schreef Crutch het volgende:
Ik heb gisteren dankzij dit topic "The Fountain" gekeken.
Mooie film
[Ritmomode on] Vieze kutautistquote:
Hahaquote:Op zondag 11 juli 2010 18:26 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
[Ritmomode on] Vieze kutautist[/Ritmomode off]
Maar idd, films als Children of Men, Saving Private Ryan en The Dark Knight zijn visueel helemaal niet zo bijzonder.
quote:
Of die films mainstream zijn of niet, interesseert me niet zo, maar er zijn toch écht wel veel mooiere films. Lijstje lijkt eerder samengesteld door 15-jarige puberjongetjes dan door professionals.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:13 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Tja, wat maakt dat uit als het lijstje gewoon erg compleet is, en samengesteld is door mensen die dat blad daadwerkelijk lezen (oftewel, professionals en liefhebbers)? Natuurlijk zijn er nog honderden films op te noemen die ook prachtig gefilmd zijn, maar dat deze bovenaan staan vind ik niet meer dan logisch.
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:26 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
[Ritmomode on] Vieze kutautist[/Ritmomode off]
Maar idd, films als Children of Men, Saving Private Ryan en The Dark Knight zijn visueel helemaal niet zo bijzonder.
Tsja, zelfde.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:16 schreef ssebass het volgende:
Voor mij ook:
Hero (Jing Xiong)
The Fountain
Het lijstje is idd samengesteld op basis van cameratechnieken. Voorbeeld: In Children of Men, die m.i. visueel niet baanbrekend is, zit een oorlogsscene van een aantal minuten waarin de hoofdpersoon door een oorlogsgebied loopt, rent, schuilt. Deze scene is in 1 keer opgenomen en die informatie wetende is het inderdaad een indrukwekkende scene maar geen visueel hoogstandje.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:21 schreef Gorro het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen best gefilmde films (cinematografisch) en visueel mooiste. Cinematografie is een combinatie van compositie, belichting en camera-techniek (filter, maar ook de bediening van de camera (is het een lang handheld shot, of een kort statisch shot bv)).
Bij de eerste twee in elk geval zitten een aantal shots, die technisch gezien knap geschoten zijn, maar qua compositie niet heel indrukwekkend zijn. Derhalve dus wellicht terecht in dat lijstje, maar voor dit topic misschien minder interessant. De combinatie van compositie en belichting (eventueel filters) is wat een film (in mijn ogen) visueel mooi maakt, niet zo zeer de cameratechniek.
Locaties zouden er eigenlijk weinig mogen toe doen. Een goed regisseur kan met crappy locaties, via de juiste cinematografie, toch nog een wondermooie film maken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:49 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Pleasantville
De originele Planet of the Apes vind ik ook erg mooi (qua locaties)[ afbeelding ]
Spirited Away? Die vind ik visueel gezien nou niet zo bijzonder.quote:
Di Caprio speelt gewoon leukquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef rijsttafel het volgende:
The Beach moet ik nog steeds eens gaan kijken. Hoe is DiCaprio in die film? Vaak valt hij me wat tegen. The Aviator was echter wel weer goed gedaan vond ik.
Wutquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:19 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Spirited Away? Die vind ik visueel gezien nou niet zo bijzonder.
Op zich wel mooi getekende landschappen en figuren hoor, maar meer ook niet.
Ja, ok... maar dan nog... heel bijzonder vind ik het niet...quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:37 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wut![]()
"op zich wel mooi getekend"
Dit is gewoon zeer mooi, m.i. veel mooier dan wat Disney de laatste jaren brengt.
Ik vind The Lion King ofzo echt 100x mooier dan wat ik gezien heb in Spirited Away.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:37 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wut![]()
"op zich wel mooi getekend"
Dit is gewoon zeer mooi, m.i. veel mooier dan wat Disney de laatste jaren brengt.
Dan vraag ik me af wat je wel bijzonder vindt op animatiegebied.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:43 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Ja, ok... maar dan nog... heel bijzonder vind ik het niet...
Ik ken die film niet, maar puur op basis van dat ene shot krijg ik er een gevoel bij van Schulze gets the Blues bij. Daar zit (ook) een enorme leegte in, die erg mooi vormgegeven is. Verder wel een film waar je zin in moet hebben trouwens, want hij leunt zwaar op de beelden en wordt daardoor nogal snel saai gevondenquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind The Lion King ofzo echt 100x mooier dan wat ik gezien heb in Spirited Away.
Maar on-topic, ik vond The Station Agent een visueel mooie film.
[ afbeelding ]
Ja, dat is bij The Station Agent ook. Er gebeurt eigenlijk niet zoveel, maar daardoor kun je juist mooi genieten van de shotsquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ken die film niet, maar puur op basis van dat ene shot krijg ik er een gevoel bij van Schulze gets the Blues bij. Daar zit (ook) een enorme leegte in, die erg mooi vormgegeven is. Verder wel een film waar je zin in moet hebben trouwens, want hij leunt zwaar op de beelden en wordt daardoor nogal snel saai gevonden
Toch grappig hoeveel gevoel en associatie uit één still kunnen komen dan. Deze gaat op de lijst.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is bij The Station Agent ook. Er gebeurt eigenlijk niet zoveel, maar daardoor kun je juist mooi genieten van de shots
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |