![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De OP![]()
quote:
Uitstraling, daar gaat het om bij de Tucson. Hij beschikt over tweewielaandrijving en kan in het terrein dus nauwelijks uit de voeten. Het model presenteert
zich echter als stoere onverzettelijke held. Het is een ware representant van de
Urban SUV.
Hyundai’s Tucson (spreek uit ’toeson’) is het kleine broertje van de Santa Fe. Vooral in de hoog opgetrokken voorspatborden van de Tucson zien we designkenmerken van de Santa Fe. Dikke kunststof spatbordverbreders en beschermplaten over de hele lengte van de carrosserie geven de Hyundai een dik en stoer uiterlijk. Van voren toont de Tucson wat smalletjes, omdat de neus zo hoog boven het wegdek staat.
De Hyundai is gezegend met een 141 pk sterke tweeliter. In de sprint van 0 naar
100 km/h lijkt hij wat traag, maar tussenacceleraties van 50 naar 80 km/h legt hij
snel af. In de 80-120 km/h-sprint toont hij zich weer van zijn zwakkere kant. vooral het overdrivekarakter van de vijfde versnelling speelt de Hyundai parten. Hij doet er maar liefst 20,7 seconden over om in de hoogste versnelling van 80 naar 120 km/h te komen. Het kost het aggregaat van de Hyundai moeite om in de toeren te klimmen. Maar er is ook een keerzijde: de Hyundai komt onder alle omstandigheden goeiig voor de dag. Korte oneffenheden in het wegdek laten de
Tucson stoïcijns. Hij is in principe ook onderstuurd, maar ga je te ver in een bocht, dan voel je de zware achterzijde toch komen opzetten.
Geen frivoliteiten
Het is ook een afstandelijke broeder. Het rad van de Hyundai voelt wollig aan en je voelt nauwelijks wat de wielen onder je doen. De versnellingspook vertoont speling en de slagen zijn lang. De pook zit ook laag, je moet een eind uit je stoel
komen om te schakelen. De bedieningsknoppen van de audio-installatie en het
verwarmings- en ventilatiesysteem zijn wel goed bereikbaar. Ze zitten waar je ze verwacht, dus ergonomisch valt er op het dashboard niets af te dingen. Het instrumentarium bestaat uit een centraal geplaatste snelheidsmeter, die wordt geflankeerd door kleinere meters voor minder belangrijke info. Het dashboard
buigt aan beide uiteinden terug naar binnen en dat geeft een ruimtelijk effect. De
afwerking laat niets te wensen over.
Het stuurwiel is slechts axiaal te verstellen, maar je krijgt het nooit lekker voor je neus. De in hoogte te variëren bestuurdersstoel staat bovendien ook in de laagste stand behoorlijk hoog, zodat je boven alles en iedereen uittorent, dus ook boven je stuur. Over ruimte zal zelden iemand klagen in de Hyundai. Die is ook naar keuze in te delen. De leuningen van de achterbank zijn in ongelijke delen neerklapbaar en ook verstelbaar. Klap de hele handel plat en de bagageruimte meet 1.865 liter (met de bank in z’n oorspronkelijke positie heeft de Tucson 644 liter). Wie de leuningen neervouwt, hoeft niet eerst ook nog de zittingen weg te klappen. Die zakken namelijk gewoon naar beneden, waardoor een vlakke laadvloer ontstaat. Lange bagage kan ook mee, want de rechtervoorstoel heeft ook een neerklapbare leuning. De Hyundai heeft een joekel van een achterportier. Gelukkig hoef je de klep niet voor ieder wissewasje te openen. Met een aparte knop ontgrendel je de achterruit, zodat je voor het laden van klein spul nauwelijks inspanning hoeft te leveren. ABS, airco, airbags voor en achter, zij-airbags, elektrisch verstelbare spiegels en dito bedienbare portierramen rondom, het is allemaal standaard, net als cruise control en lichtmetalen wielen.
![]()
![]()
quote:
Lengte/breedte/hoogte 4325 mm/ 1830 mm/ 1730 mm
Wielbasis 2630 m
Gewicht 1437 kg
Laadvermogen 613 kg
Aanhangermassa geremd/ongeremd 1400 kg/ 500 kg
Kofferruimte 644-1856 l
Tankinhoud 58 l
Leuke pta blundersTjabbo\'s fleshlightBojo\'s date begin EindOok_Gek avatar blunderfoto's uit de sc![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leuke quotes uit het PTA SC archiefquote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen

quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende: Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk

quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
1/3quote:
2/3quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva
3/3quote:
@2cv:quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden