dat ben ik dus niet met je eens. In jouw ogen ben ik per definitie zondig omdat ik niet geloof.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die stoppen met roken zonder dat ze geloven, maar wat niet veranderd zonder God is de zondige natuur.
Vergelijken waarmeequote:Misschien kun je het een beetje zo vergelijken stel iemand heeft zich 3 weken niet gedoucht, maar hij spuit zichzelf helemaal vol met deodorant.
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat voor bewijs is er voor het bestaan van Jezus naast de bijbel?
Je zondigt omdat je een zondaar bent.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat ben ik dus niet met je eens. In jouw ogen ben ik per definitie zondig omdat ik niet geloof.
[..]
Vergelijken waarmeeIemand die zondig is wordt overgoten door de liefde van God?
Onder al die deo blijft het nog steeds een grote stinkerd hoor
Ik ben overtuigtquote:
Ik geloof niet in jouw God, maar ik weet ook 100% zeker dat ik geen zondaar ben. Klaar. En al helemaal niet omdat jij dat vind of zegt, of omdat jij zegt dat dat zo staat in een of ander eeuwenoud boek wat in een tijdsgeest is geschreven die totaal los staat van de hedendaagse tijdsgeest.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je zondigt omdat je een zondaar bent.
Dat laatste is wat ik bedoel te zeggen, ondanks de deo blijft het een grote stinkerd.
Dus je moet dan onder de douche gaan, God die de vuiligheid wegwast en een nieuwe natuur geeft.
Mensen kunnen door een of andere moraal hun zondige natuur proberen te camoufleren, maar het veranderd je natuur niet.
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.
Vooral die bron!quote:
Duuuhquote:Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.
Ik bega helaas ook weleens zonde, maar het is niet meer mijn natuur.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik geloof niet in jouw God, maar ik weet ook 100% zeker dat ik geen zondaar ben. Klaar. En al helemaal niet omdat jij dat vind of zegt, of omdat jij zegt dat dat zo staat in een of ander eeuwenoud boek wat in een tijdsgeest is geschreven die totaal los staat van de hedendaagse tijdsgeest.
En dat van die deo bedoelde je niet zo. Je bedoelde dat wel degelijk als zijnde god die je overspoelt waardoor je zonden vergeven zijn. En daarbij, ookal douche je je, als je vervolgens weer drie weken niet douched ben je er geen flikker mee opgeschoten. Je stapt met open ogen in mijn valkuil. Ja ik heb toch stiekem wel gezondigd, wat ik heb je uitgelokt. Sorry God.
Met jou valt niet te praten, sorry
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik bega helaas ook weleens zonde, maar het is niet meer mijn natuur.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Daar ging het toch ook om?quote:Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.
Niet alleen bij jou. Ook de rest van Fok!quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
dus je gebruikt een zonde expres! Want het is niet meer je natuur, dus je hebt er bewust over nagedacht om te zondigen om mij te overtuigen. Een zonde gebruiken om je gelijk te halen bij een 'afvallige'. Zo heeft God het niet bedoelt Matthijs.. Je moet waarachtig in God geloven en zijn geloof waarachtig verspreiden, weet je nog? En het dan vreemd vinden dat mensen hier zo tegen je ageren....
Bij mij heb je iig alle kans verspeelt om nog met je te discussieren.
Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
dus je gebruikt een zonde expres! Want het is niet meer je natuur, dus je hebt er bewust over nagedacht om te zondigen om mij te overtuigen. Een zonde gebruiken om je gelijk te halen bij een 'afvallige'. Zo heeft God het niet bedoelt Matthijs.. Je moet waarachtig in God geloven en zijn geloof waarachtig verspreiden, weet je nog? En het dan vreemd vinden dat mensen hier zo tegen je ageren....
Maar er worden ook mensen "gered" door Allah of Shiva. Bewijst dat dan dat die ook bestaan? En zo nee, waarom is dit dan wel bewijs dat jezus bestaat?quote:
nee, sorry je hebt gelijk, verkeerde woordkeusquote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.
Ben je een afvallige dan?
daar. Je zegt het hier. Het is niet je natuur, dus je doet het bewust.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Gelukkig hebben wij Atheïsten wél elke vorm van interpretatie tot onze beschikking!quote:
Waarom zeg ik dan helaas, als ik het bewust deed zou ik het niet erg vinden.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
daar. Je zegt het hier. Het is niet je natuur, dus je doet het bewust.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:29 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Waarom zeg ik dan helaas, als ik het bewust deed zou ik het niet erg vinden.
Ik vind het erg als ik een zonde bega.
Je kan je er niet meer uitlullen.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Geloof zal zeker levens veranderen, maar niet omdat God of Jezus ook daadwerkelijk bestaan.quote:
Zoals hierboven al gezegd wordt, dat is geen bewijs dat de christelijke God bestaat. Dat is enkel bewijs dat geloof in het algemeen een grote steun voor mensen kan betekenen. Maar dat ontkent ook niemand.quote:
De rest kan ook teruglezen dat je wel heel selectief beantwoordt en je antwoorden doorgaans niet meer dan een soort uit de context geplaatst citaat is uit de Bijbel. Maffe zeloot!quote:Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vals beschuldigen, de rest kan het zo terug lezen.
Nee hoor, je typt het zelfquote:Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vals beschuldigen, de rest kan het zo terug lezen.
Valt mee toch, de meeste zondebokken bleven dood. Jesus is halfbakken ik bedoel wat voor zondebok ben je als je na drie dagen gewoon weer tot leven komt. Pfft.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.
ik denk zeer zeker niet gering over wat Jezus heeft gedaan, de prijs was heel hoog.
Praat lekker voor jezelf en niet voor anderen. Je denkt het allemaal te weten, dat is wel duidelijk. Ik denk dat een beetje nederigheid beter past. Wij weten veel minder dan we denken. Wat er in de bijbel staat klopt sowieso niet, omdat het door mensen (de zondaars zoals jij noemt) is opgeschreven en door mensen is overgeschreven, in een tijd waar religie ook nog eens enorme macht betekende.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je zondigt omdat je een zondaar bent.
Dat laatste is wat ik bedoel te zeggen, ondanks de deo blijft het een grote stinkerd.
Dus je moet dan onder de douche gaan, God die de vuiligheid wegwast en een nieuwe natuur geeft.
Mensen kunnen door een of andere moraal hun zondige natuur proberen te camoufleren, maar het veranderd je natuur niet.
quote:Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef Buitendam het volgende:
Ga lekker vakantie vieren, jongen. Doe eens gek.
Je zegt dus eigenlijk dat jij alle zonden kan begaan en doen en laten wat je wil, want jezus is al gestraft ervoor door God?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:04 schreef matthijs.. het volgende:
Hallo Laydina, ik zou het proberen uit te leggen.
De straf die ik van God heb gekregen, is dat God zijn eigen zoon heeft gestraft inplaats van mij, op het kruis.
Misschien dat dit een goed voorbeeld is, het is alsof je een hele grote schuld bij iemand hebt opgebouwd die je nooit kan afbetalen, dan komt er iemand anders en betaald al jou schulden zodat je geen enkele schuld meer hebt.
Ik wil het niet nog moeilijker maken, maar mijn oude mens is medegekruisigd met Jezus. Toen Jezus daar werd gestraft werd mijn oude mens ook gestraft.
romeinen8vers1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn
Met andere woorden door Jezus wordt in niet veroordeeld.
Nee dat is een ander gevaar wat je kunt begaanquote:Op zondag 4 juli 2010 22:50 schreef Laydina het volgende:
[..]
Je zegt dus eigenlijk dat jij alle zonden kan begaan en doen en laten wat je wil, want jezus is al gestraft ervoor door God?
Nee.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:58 schreef matthijs.. het volgende:
Begrijp je wat ik hiermee bedoel te zeggen.
Tja, het is maar wat je precies onder 'goed handelen' verstaat.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:09 schreef Laydina het volgende:
Dat je zo goed mogelijk moet handelen naar hoe dat is voorgeschreven. Dat snap ik
aah een verminkt lichaam, dat is wel een strafquote:Op zondag 4 juli 2010 23:31 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, het is maar wat je precies onder 'goed handelen' verstaat.![]()
En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ten helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af: het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met n oog het koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. Marcus 9:43-48
1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheidquote:Op zondag 4 juli 2010 23:09 schreef Laydina het volgende:
Dat je zo goed mogelijk moet handelen naar hoe dat is voorgeschreven. Dat snap ik
maar mocht je een zonde begaan, dan word jijzelf niet gestraft daarvoor.. want jezus is al gestraft daarvoor. dus in hoeverre heeft het dan echt consequenties?
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
ik denk zeer zeker niet gering over wat Jezus heeft gedaan, de prijs was heel hoog.
en dan bega je een zonde, en ga je naar de kerk, en ga je biechten bij de pastoor, pater, priester, dominee weet ik het wat, die zegt: 'Oh foei! Je weet dat dat niet mag van God! Zeg 10 weesgegroetjes en ga mijn kind!" en dan is alles weer goedquote:Op maandag 5 juli 2010 07:01 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid
En ik vind het dan weer niet van bijzonder veel intelligentie getuigen om het hiermee af te doen.quote:Op maandag 5 juli 2010 02:51 schreef gnilrednoz het volgende:
Ik snap echt niet hoe je in God kan geloven.. ik vind dat echt iets voor mensen met een gebrek aan intelligentie.. leuker kan ik het niet maken
In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.quote:Op maandag 5 juli 2010 07:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
en dan bega je een zonde, en ga je naar de kerk, en ga je biechten bij de pastoor, pater, priester, dominee weet ik het wat, die zegt: 'Oh foei! Je weet dat dat niet mag van God! Zeg 10 weesgegroetjes en ga mijn kind!" en dan is alles weer goedhele volksstammen doen dat elke keer weer.
De tekst die je aanhaalt slaat natuurlijk nergens op. Want ook hierin wordt weer gezegd dat wanneer je oprecht spijt hebt, je zonden (weer) vergeven worden.
ik ben geen atheist maar heb ook geen God in die betekenis van het woord. En ik vind dat ikzelf sowieso 100% verantwoordelijk ben voor mijn daden. Wat is daar moeiljik aan? Tis vrij simpel, if you can't stand the heat enzo. En nee geen referentie naar de hete hel hierquote:Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.
Nee, we geven De Natuur de schuld.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.
quote:
Jij moet toch wel een trol zijn? Ah, toe?quote:Op zondag 4 juli 2010 22:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik dacht al die smilies staan er niet voor niets, hoe erg van schaal 1op10.
Mee eens, compleet onnodig die dood van Jezus.quote:Op maandag 5 juli 2010 07:02 schreef Sakura het volgende:
Wat probeert die idioot te bereiken, dat we allemaal ohh en ahhh gaan lopen roepen omdat hij iets doet wat hij sowieso al had kunnen doen?
het antwoord is dus: ja?quote:Op maandag 5 juli 2010 07:01 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid
Ja maar het is wel de bedoeling dat je in dit leven enigszins gebukt gaat onder het feit dat je dus die zonden begaat. Het heet verdomme niet voor niets 'geloof belijden' met die lange ij.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
je mag gewoon zonden verrichten, want die worden je toch wel vergeven
Eigenlijk MOET je gewoon zonden verrichten (en elke mens is zondig volgens Matthijs), anders zou Jezus voor niets gestorven zijn!quote:Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
[..]
het antwoord is dus: ja?
Ik haal voor zijn verband even de hele tekst erbij , dit staat er namelijk voorquote:Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
[..]
het antwoord is dus: ja?
Er waren mensen die zeiden zoiets als hoe meer je zondigt, hoe groter de genade van God wordt.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eigenlijk MOET je gewoon zonden verrichten (en elke mens is zondig volgens Matthijs), anders zou Jezus voor niets gestorven zijn!
Een soort van voodoo dus, zeg maar?quote:Op maandag 5 juli 2010 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Sowieso als hij een paar dagen later ook gewoon weer opstaat uit de dood.
ik denk dat ermee bedoeld wordt dat je samen met God wandelt.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:01 schreef Laydina het volgende:
die verzen zeggen mij zeer weinig eerlijk gezegd.
dus ga even uit van "zie je, indien wij in het licht wandelen"
Wat houdt dat 'in het licht wandelen' in? Dat je geloofd dat er een god en jezus is? Is dat voldoende?
Dat er ooit een persoon als Jezus bestaan heeft zijn de meeste wetenschappers wel over uit.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef Friek_ het volgende:
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.
Volgens de Islam was Jezus gewoon dood. Niets wederopstanding.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mee eens, compleet onnodig die dood van Jezus.
Sowieso als hij een paar dagen later ook gewoon weer opstaat uit de dood.
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Laydina het volgende:
Maar zit er dan ook nog een heel grijs gebied tussen liefde en haat? Want als je niet kan haten heb je dan automatisch lief?
En nu een antwoord op de vraag?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:16 schreef matthijs.. het volgende:
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?
Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal
Al komt hij 70 maal naar je toe om vergeving te vragen, dat hij hem 70 maal moet vergeven.
Filipenzen 2vers3 zonder zelfzucht of ijdel eerbejag; doch in ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf; en ieder lette niet slechts op zijn eigen belang,quote:
Wat betekend voor jou iemand liefhebben?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Laydina het volgende:
Maar zit er dan ook nog een heel grijs gebied tussen liefde en haat? Want als je niet kan haten heb je dan automatisch lief?
Dus Jezus legt de grens bij 490 maal.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:16 schreef matthijs.. het volgende:
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?
Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal
Al komt hij 70 maal naar je toe om vergeving te vragen, dat hij hem 70 maal moet vergeven.
dat doet er niet toe. Het gaat er om wat het voor de bijbel/gelovigen betekend.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat betekend voor jou iemand liefhebben?
Je hebt gelijk bij elkaar opgeteld heeft hij het niet over 70 maar 490.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus Jezus legt de grens bij 490 maal.
Toch goed om te weten dat zelfs zo'n sympathieke knakker als Jezus ook zijn grenzen heeft.
Iemand die bijvoorbeeld jouw geloof niet aanhangt?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:19 schreef matthijs.. het volgende:
Wat b.v. fout is als je de ander minderwaardig gaat behandelen of als een klein kind.
Ik denk het niet, God verwacht dat je de ander liefhebt.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:23 schreef Laydina het volgende:
[..]
dat doet er niet toe. Het gaat er om wat het voor de bijbel/gelovigen betekend.
En de vraag is: Staat niet haten gelijk aan liefhebben. Of zit er nog een grijs gebied tussen?
Jezus gaat een stap verder matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. [b]44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen[/b]quote:Op maandag 5 juli 2010 11:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Iemand die bijvoorbeeld jouw geloof niet aanhangt?
Dat spreekt elkaar tegen:quote:Op maandag 5 juli 2010 11:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Jezus gaat een stap verder matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. [b]44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen[/b]
De algeme gedachten van de godsdienst in de tijd was om je vijanden te haten, maar Jezus zegt datquote:Op maandag 5 juli 2010 11:27 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat spreekt elkaar tegen:
"en uw vijand zult gij haten" en "hebt uw vijanden lief"
ik denk dat het altijd verkeerd is iemand als een klein kind of minderwaardig te behandelen, dan bedoel ik dat ik ook niet met iemand die niet gelooft zo omgaat.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:27 schreef Copycat het volgende:
Hou nu toch eens op met die lege citaten en praat voor jezelf!
Volgensmij doet hij het enkel voor de kijkcijfers en is ie in het echt lang niet zo gefrustreerd.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:47 schreef Laydina het volgende:
Dat is de methode die Ramsey hanteert, dat weet je van te voren. Kan je daar niet tegen moet je daar niet zijn. Hij zaait geen haat. Hij jut mensen op om het beste eruit te kunnen halen. Dat het niet altijd de beste manier is, dat is een tweede.
Dat is minderwaardig met anderen omgaan, daar zit totaal geen liefde of begrip in.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:47 schreef Laydina het volgende:
Dat is de methode die Ramsey hanteert, dat weet je van te voren. Kan je daar niet tegen moet je daar niet zijn. Hij zaait geen haat. Hij jut mensen op om het beste eruit te kunnen halen. Dat het niet altijd de beste manier is, dat is een tweede.
Dat is een andere versie van opium voor het volk ...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef matthijs.. het volgende:
Dat is minderwaardig met anderen omgaan, daar zit totaal geen liefde of begrip in.
Hij traint mensen om goed te worden. Daar is geen liefde of begrip bij nodig.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat is minderwaardig met anderen omgaan, daar zit totaal geen liefde of begrip in.
Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat.
Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat. De grofste dingen tegen elkaar zeggen uitschelden, de hele tijd vloeken en constant over sex hebben.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is een andere versie van opium voor het volk ...
Oh maar dat was zeker niet serieus bedoeld?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat. De grofste dingen tegen elkaar zeggen uitschelden, de hele tijd vloeken en constant over sex hebben.
Ik vond het geen fijne manier omdaar zo stage te lopen.
Totaal niet te vergelijken met een televisieprogramma ... maar dat verbaast me dan weer niks.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:24 schreef matthijs.. het volgende:
Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat. De grofste dingen tegen elkaar zeggen uitschelden, de hele tijd vloeken en constant over sex hebben.
Ik vond het geen fijne manier omdaar zo stage te lopen.
Ik vind het niet kunnen dat vloeken en over seks praten de hele tijd. Ik heb een keer gehad dat ik ergens werkte en voor het werk zaten ze bij elkaar en ze konden geen zin, zonder te vloeken afmaken.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh maar dat was zeker niet serieus bedoeld?
Ik zeg ook wel eens kutwijf tegen mijn moeder, maar dan voor de grap. Misschien neem je het te serieus. En vloeken en over seks praten moet gewoon kunnen natuurlijk. Hoewel, als iemand het woord kanker gebruikt vind ik dat ook nogal aso staan.
Vloeken op welke manier dan? Geef eens weer hoe dat gesprek precies ging.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:30 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen dat vloeken en over seks praten de hele tijd. Ik heb een keer gehad dat ik ergens werkte en voor het werk zaten ze bij elkaar en ze konden geen zin, zonder te vloeken afmaken.
Toen ze bij elkaar zaten, lukte het me niet het rustig te zeggen en ik werd heel boos.
Je weet wel, dat woord waarbij ze steeds vragen of God hun wil verdoemen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vloeken op welke manier dan? Geef eens weer hoe dat gesprek precies ging.
Een keertje wellicht, maar continue daar word ik niet echt vrolijker van. Dat heeft verder niets met mijn geloof of iets te maken.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:
En vloeken en over seks praten moet gewoon kunnen natuurlijk.
Godverdomme? Lijkt me lastig om daar steeds een zin mee te eindigen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:32 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je weet wel, dat woord waarbij ze steeds vragen of God hun wil verdoemen.
Nee oke, dat is waar. Maar ik denk dat het Matthijs bij een enkele keer ook al zou storen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een keertje wellicht, maar continue daar word ik niet echt vrolijker van. Dat heeft verder niets met mijn geloof of iets te maken.
Beetje makkelijk afgedaan hè, vind je zelf ook niet? Als een gelovige daar aanstoot aan neemt, dan is dat zo, en nog enigszins begrijpelijk ook.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Vind het altijd een beetje vreemd hoe sommige gelovigen daar zo moeilijk over doen. Ik ken zelfs gelovigen die ook constant godverdomme zeggen. Je moet het niet te letterlijk nemen.
Waarom gaat iemand die niet gelooft, zichzelf verdoemen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee oke, dat is waar. Maar ik denk dat het Matthijs bij een enkele keer ook al zou storen.
Omdat voor die personen (waaronder ik, ik zeg ook wel eens Godverdomme, vanuit mijn tenen) die Goddelijke connotatie er niet aan vastzit. Het is een vloek, net als kutzooi of potverdriedubbeltjes, maar hij rolt zo lekker krachtig je mond uit. Zonder verdere betekenis.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:41 schreef matthijs.. het volgende:
Waarom gaat iemand die niet gelooft, zichzelf verdoemen.
Eigenlijk vraag je aan God dan steeds of hij je in de hel wilt gooien, je hebt jezelf ermee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |