abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 14:05:10 #101
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83642726
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die stoppen met roken zonder dat ze geloven, maar wat niet veranderd zonder God is de zondige natuur.
dat ben ik dus niet met je eens. In jouw ogen ben ik per definitie zondig omdat ik niet geloof.
quote:
Misschien kun je het een beetje zo vergelijken stel iemand heeft zich 3 weken niet gedoucht, maar hij spuit zichzelf helemaal vol met deodorant.

Vergelijken waarmee Iemand die zondig is wordt overgoten door de liefde van God?

Onder al die deo blijft het nog steeds een grote stinkerd hoor
lolwut
  zondag 4 juli 2010 @ 14:05:43 #102
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83642756
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Bewijs waardan? Ik zie het niet.
Hier b.v.

In mijn eigen leven.
pi_83642791
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wat voor bewijs is er voor het bestaan van Jezus naast de bijbel?
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:09:09 #104
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83642853
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:05 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat ben ik dus niet met je eens. In jouw ogen ben ik per definitie zondig omdat ik niet geloof.
[..]

Vergelijken waarmee Iemand die zondig is wordt overgoten door de liefde van God?

Onder al die deo blijft het nog steeds een grote stinkerd hoor
Je zondigt omdat je een zondaar bent.

Dat laatste is wat ik bedoel te zeggen, ondanks de deo blijft het een grote stinkerd.
Dus je moet dan onder de douche gaan, God die de vuiligheid wegwast en een nieuwe natuur geeft.

Mensen kunnen door een of andere moraal hun zondige natuur proberen te camoufleren, maar het veranderd je natuur niet.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:13:07 #105
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83642954
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:05 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Hier b.v.

In mijn eigen leven.
Ik ben overtuigt
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 14:15:02 #106
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83643015
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Dat laatste is wat ik bedoel te zeggen, ondanks de deo blijft het een grote stinkerd.
Dus je moet dan onder de douche gaan, God die de vuiligheid wegwast en een nieuwe natuur geeft.

Mensen kunnen door een of andere moraal hun zondige natuur proberen te camoufleren, maar het veranderd je natuur niet.
Ik geloof niet in jouw God, maar ik weet ook 100% zeker dat ik geen zondaar ben. Klaar. En al helemaal niet omdat jij dat vind of zegt, of omdat jij zegt dat dat zo staat in een of ander eeuwenoud boek wat in een tijdsgeest is geschreven die totaal los staat van de hedendaagse tijdsgeest.

En dat van die deo bedoelde je niet zo. Je bedoelde dat wel degelijk als zijnde god die je overspoelt waardoor je zonden vergeven zijn. En daarbij, ookal douche je je, als je vervolgens weer drie weken niet douched ben je er geen flikker mee opgeschoten. Je stapt met open ogen in mijn valkuil. Ja ik heb toch stiekem wel gezondigd, wat ik heb je uitgelokt. Sorry God.

Met jou valt niet te praten, sorry
lolwut
pi_83643030
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:17:56 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83643084
quote:
[b]Op zondag 4 juli 2010 14:13 schreef tijnbrein het volgende:[/b

Ik ben overtuigt
Vooral die bron!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_83643085
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Duuuh
  zondag 4 juli 2010 @ 14:20:55 #110
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83643177
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik geloof niet in jouw God, maar ik weet ook 100% zeker dat ik geen zondaar ben. Klaar. En al helemaal niet omdat jij dat vind of zegt, of omdat jij zegt dat dat zo staat in een of ander eeuwenoud boek wat in een tijdsgeest is geschreven die totaal los staat van de hedendaagse tijdsgeest.

En dat van die deo bedoelde je niet zo. Je bedoelde dat wel degelijk als zijnde god die je overspoelt waardoor je zonden vergeven zijn. En daarbij, ookal douche je je, als je vervolgens weer drie weken niet douched ben je er geen flikker mee opgeschoten. Je stapt met open ogen in mijn valkuil. Ja ik heb toch stiekem wel gezondigd, wat ik heb je uitgelokt. Sorry God.

Met jou valt niet te praten, sorry
Ik bega helaas ook weleens zonde, maar het is niet meer mijn natuur.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:23:00 #111
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83643235
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 14:23:49 #112
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83643257
quote:

[..]

dus je gebruikt een zonde expres! Want het is niet meer je natuur, dus je hebt er bewust over nagedacht om te zondigen om mij te overtuigen. Een zonde gebruiken om je gelijk te halen bij een 'afvallige'. Zo heeft God het niet bedoelt Matthijs.. Je moet waarachtig in God geloven en zijn geloof waarachtig verspreiden, weet je nog? En het dan vreemd vinden dat mensen hier zo tegen je ageren....

Bij mij heb je iig alle kans verspeelt om nog met je te discussieren.
lolwut
pi_83643262
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Daar ging het toch ook om?
  zondag 4 juli 2010 @ 14:24:55 #114
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83643290
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:

[..]

dus je gebruikt een zonde expres! Want het is niet meer je natuur, dus je hebt er bewust over nagedacht om te zondigen om mij te overtuigen. Een zonde gebruiken om je gelijk te halen bij een 'afvallige'. Zo heeft God het niet bedoelt Matthijs.. Je moet waarachtig in God geloven en zijn geloof waarachtig verspreiden, weet je nog? En het dan vreemd vinden dat mensen hier zo tegen je ageren....

Niet alleen bij jou. Ook de rest van Fok!

[ Bericht 14% gewijzigd door BrandX op 04-07-2010 14:25:54 (ik had nogal wat geedit, dus ff je post aangepast ) ]
14 SHADES OF GREY
  zondag 4 juli 2010 @ 14:25:28 #115
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83643310
quote:

[..]

Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.
ik denk zeer zeker niet gering over wat Jezus heeft gedaan, de prijs was heel hoog.

Ben je een afvallige dan?
pi_83643315
quote:

[..]

Hier b.v.

In mijn eigen leven.
Maar er worden ook mensen "gered" door Allah of Shiva. Bewijst dat dan dat die ook bestaan? En zo nee, waarom is dit dan wel bewijs dat jezus bestaat?
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 14:26:22 #117
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83643340
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

nee, sorry je hebt gelijk, verkeerde woordkeus Een zondaar ben ik omdat ik niet geloof.
Ik heb nooit geloofd, dus ben ook niet afvallig. Mea culpa.
lolwut
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 14:27:32 #118
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83643375
quote:

[..]

Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.

quote:

[..]

daar. Je zegt het hier. Het is niet je natuur, dus je doet het bewust.
lolwut
pi_83643381
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Daar ging het toch ook om?
Ik denk het niet. Gelukkig hebben wij Atheïsten wél elke vorm van interpretatie tot onze beschikking!
  zondag 4 juli 2010 @ 14:29:52 #120
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83643440
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]

daar. Je zegt het hier. Het is niet je natuur, dus je doet het bewust.
Waarom zeg ik dan helaas, als ik het bewust deed zou ik het niet erg vinden.
Ik vind het erg als ik een zonde bega.

Wat je denk ik meer bedoeld is dit romeinen3vers8 Het is toch niet, zoals men van ons lastert en sommigen ons laten zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede eruit voortkome? Het oordeel over dezen is welverdiend. Mensen die zeggen, hoe meer we zondigen hoe groter de genade van God wordt en dan zeg Paulus het oordeel over hun is welverdiend.
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 14:30:35 #121
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83643462
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:29 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Waarom zeg ik dan helaas, als ik het bewust deed zou ik het niet erg vinden.
Ik vind het erg als ik een zonde bega.
quote:

[..]

Je kan je er niet meer uitlullen.
lolwut
pi_83643530
quote:

[..]

Hier b.v.

In mijn eigen leven.
Geloof zal zeker levens veranderen, maar niet omdat God of Jezus ook daadwerkelijk bestaan.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:46:19 #123
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83643894
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:30 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]

Je kan je er niet meer uitlullen.
Vals beschuldigen, de rest kan het zo terug lezen.
pi_83644027
quote:

[..]

Hier b.v.

In mijn eigen leven.
Zoals hierboven al gezegd wordt, dat is geen bewijs dat de christelijke God bestaat. Dat is enkel bewijs dat geloof in het algemeen een grote steun voor mensen kan betekenen. Maar dat ontkent ook niemand.

Hierboven beschreef Gekkewiebel een moment dat hij aan het hardlopen was in het bos. Hij zag hoe mooi de natuur was, en bedacht: God moet wel bestaan. Dat is een gedachte die ik prima kan begrijpen: "Er moet iets groters bestaan (God) wat de hele wereld zo tof in elkaar heeft gezet." Maar, en dit is niet geheel ontoevallig, neemt de God van Gekkewiebel gelijk de christelijke identiteit aan. Immers, Gekkewiebel leeft in een christelijk west-Europa! God wordt gelijk 'ingekleurd' volgens de lokale tradities van deze tijd en plaats. God is liefde, genadig, hij heeft een zoon die voor de mensen is gestorven, hij zendt de heilige geest om de mensen te helpen, etc.

Was Gekkewiebel in het midden-oosten geboren (en had hij net zo'n mooie ervaring beleefd in een plaatselijke woestijn ), dan was God ingekleurd door de lokale tradities aldaar. Dan was God wat strenger geweest, was Mohammed zijn profeet geweest, etc. Ik wil maar aangeven hoe afhankelijk je Godsbeeld van je omgeving en tijdsperiode is. En daarmee vertel ik natuurlijk niets nieuws, maar weinig gelovigen lijken zich het oprecht te realiseren. Want dan zouden ze een heel stuk zuiniger zijn met begrippen als Absolute Waarheid, gelijk en ongelijk, Eindoordeel, e.d.
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 16:28:09 #125
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83646694
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

De rest kan ook teruglezen dat je wel heel selectief beantwoordt en je antwoorden doorgaans niet meer dan een soort uit de context geplaatst citaat is uit de Bijbel. Maffe zeloot!
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 16:37:34 #126
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83646992
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Nee hoor, je typt het zelf
lolwut
  zondag 4 juli 2010 @ 19:11:10 #127
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_83651158
quote:

[..]

ik denk zeer zeker niet gering over wat Jezus heeft gedaan, de prijs was heel hoog.

Valt mee toch, de meeste zondebokken bleven dood. Jesus is halfbakken ik bedoel wat voor zondebok ben je als je na drie dagen gewoon weer tot leven komt. Pfft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scapegoating#History
  zondag 4 juli 2010 @ 19:34:01 #128
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83651816
For fuck sake, krijgt die gozert het nou echt voor mekaar om 8 topics vol te krijgen over de levende relatie met Christus? Matthijs, je hebt gelijk, jongen. Ik geloof niet, ik ga niet geloven en d'r schijnt dus een kans te zijn dat ik zal branden in de hel. Prima, zorg voor later.

Ga lekker vakantie vieren, jongen. Doe eens gek.
Dit, dus.
pi_83652516
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Praat lekker voor jezelf en niet voor anderen. Je denkt het allemaal te weten, dat is wel duidelijk. Ik denk dat een beetje nederigheid beter past. Wij weten veel minder dan we denken. Wat er in de bijbel staat klopt sowieso niet, omdat het door mensen (de zondaars zoals jij noemt) is opgeschreven en door mensen is overgeschreven, in een tijd waar religie ook nog eens enorme macht betekende.

Ennuh, die nieuwe natuur; is dat het misbruiken van kinderen zoals door de katholieken gebeurt? Of de incest zoals in gereformeerde kringen vaker voorkomt? Door de strenge leer, die voor de meesten zorgt voor meer absurd gedrag dan bij mensen die dit niet doen? Ik vind het pas een zonde om kinderen groot te brengen met niets anders dan angst en de overtuiging dat iedereen in principe slecht en zondaar is.

Ik wou dat ze dat ene regeltje niet in de bijbel hadden gezet: 'Verspreid het woord'. Het zou een hoop ellende hebben gescheeld.
Whatever...
  zondag 4 juli 2010 @ 19:59:10 #130
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83652561
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nee hoor, je typt het zelf
Ben je verliefd op iemand?
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 20:05:28 #131
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83652797
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ja
lolwut
pi_83656064
Matthijs, ik vind het ongelooflijk knap hoe je je probeert staande te houden in deze discussie. Ook je bijbelkennis is ongekend, maar ik gun je toch een zoveel beter leven dan dit... Het lijkt me vreselijk beknellend en een beperking van de echte vreugde die je kan ervaren bij een leven in vrijheid!

en dit:
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef Buitendam het volgende:

Ga lekker vakantie vieren, jongen. Doe eens gek.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:45:57 #133
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83660759
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:05 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ja
Ik dacht al die smilies staan er niet voor niets, hoe erg van schaal 1op10.
pi_83660943
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:04 schreef matthijs.. het volgende:

Hallo Laydina, ik zou het proberen uit te leggen.
De straf die ik van God heb gekregen, is dat God zijn eigen zoon heeft gestraft inplaats van mij, op het kruis.
Misschien dat dit een goed voorbeeld is, het is alsof je een hele grote schuld bij iemand hebt opgebouwd die je nooit kan afbetalen, dan komt er iemand anders en betaald al jou schulden zodat je geen enkele schuld meer hebt.

Ik wil het niet nog moeilijker maken, maar mijn oude mens is medegekruisigd met Jezus. Toen Jezus daar werd gestraft werd mijn oude mens ook gestraft.
romeinen8vers1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn
Met andere woorden door Jezus wordt in niet veroordeeld.
Je zegt dus eigenlijk dat jij alle zonden kan begaan en doen en laten wat je wil, want jezus is al gestraft ervoor door God?
  zondag 4 juli 2010 @ 22:58:56 #135
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83661316
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:50 schreef Laydina het volgende:

[..]

Je zegt dus eigenlijk dat jij alle zonden kan begaan en doen en laten wat je wil, want jezus is al gestraft ervoor door God?
Nee dat is een ander gevaar wat je kunt begaan

Galaten5vers24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden

God wil namelijk dat je met hem wandelt door de geest.

Jacobus noemt in zijn brief een voorbeeld van een dood geloof

Jacobus2vers14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?

Dan noemt hij een voorbeeld vers15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood.

Begrijp je wat ik hiermee bedoel te zeggen.

[ Bericht 15% gewijzigd door matthijs.. op 04-07-2010 23:04:34 ]
pi_83661766
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:58 schreef matthijs.. het volgende:
Begrijp je wat ik hiermee bedoel te zeggen.
Nee.
pi_83661792
Dat je zo goed mogelijk moet handelen naar hoe dat is voorgeschreven. Dat snap ik

maar mocht je een zonde begaan, dan word jijzelf niet gestraft daarvoor.. want jezus is al gestraft daarvoor. dus in hoeverre heeft het dan echt consequenties?
pi_83662889
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:09 schreef Laydina het volgende:
Dat je zo goed mogelijk moet handelen naar hoe dat is voorgeschreven. Dat snap ik
Tja, het is maar wat je precies onder 'goed handelen' verstaat.

En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ten helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af: het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met n oog het koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. Marcus 9:43-48
pi_83663280
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:31 schreef Techno het volgende:

[..]

Tja, het is maar wat je precies onder 'goed handelen' verstaat.

En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ten helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af: het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met n oog het koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. Marcus 9:43-48
aah een verminkt lichaam, dat is wel een straf

nee geen idee wat goed handelen is. Denk dat veel dat voor zichzelf wel bepalen.
pi_83668557
Ik snap echt niet hoe je in God kan geloven.. ik vind dat echt iets voor mensen met een gebrek aan intelligentie.. leuker kan ik het niet maken
  maandag 5 juli 2010 @ 07:01:33 #141
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83669519
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:09 schreef Laydina het volgende:

maar mocht je een zonde begaan, dan word jijzelf niet gestraft daarvoor.. want jezus is al gestraft daarvoor. dus in hoeverre heeft het dan echt consequenties?
1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid
pi_83669522
quote:

[..]

Hahahahaha, en wat heeft die idioot dan gedaan, je hebt het echt niet door hoe je belazerd wordt hé.

Nou, dan zal ik het nog een keertje voor je uitleggen.

God, je weet wel, dat almachtige figuur waar niemand wat over te zeggen heeft en die single-handed bepaald wat hij doet en wat er met de wereld gebeurd, dat godsfiguur dus, wil jouw zonde vergeven, maar mag en kan het niet.
En waarom niet, tsja, dat weet niemand, blijkbaar is het toch een nog ergere mislukkeling dan je zou verwachten.

Maar goed, die almachtige god die dus blijkbaar iets niet mag, stuurt zijn zoontje (wat hij dus eigenlijk zelf is volgens de nog ergere verzinsels van de kerk, drieeenheid, weet je wel) zodat hij, god dus, de almachtige die zich van niets en niemand wat hoeft aan te trekken, die god dus, nu plotseling wel jouw zonde vergeven.

Wat probeert die idioot te bereiken, dat we allemaal ohh en ahhh gaan lopen roepen omdat hij iets doet wat hij sowieso al had kunnen doen?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  Boks-Chick maandag 5 juli 2010 @ 07:27:39 #143
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83669609
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:01 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid
en dan bega je een zonde, en ga je naar de kerk, en ga je biechten bij de pastoor, pater, priester, dominee weet ik het wat, die zegt: 'Oh foei! Je weet dat dat niet mag van God! Zeg 10 weesgegroetjes en ga mijn kind!" en dan is alles weer goed hele volksstammen doen dat elke keer weer.

De tekst die je aanhaalt slaat natuurlijk nergens op. Want ook hierin wordt weer gezegd dat wanneer je oprecht spijt hebt, je zonden (weer) vergeven worden.
lolwut
  maandag 5 juli 2010 @ 09:23:27 #144
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_83670842
quote:
Op maandag 5 juli 2010 02:51 schreef gnilrednoz het volgende:
Ik snap echt niet hoe je in God kan geloven.. ik vind dat echt iets voor mensen met een gebrek aan intelligentie.. leuker kan ik het niet maken
En ik vind het dan weer niet van bijzonder veel intelligentie getuigen om het hiermee af te doen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_83671003
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

en dan bega je een zonde, en ga je naar de kerk, en ga je biechten bij de pastoor, pater, priester, dominee weet ik het wat, die zegt: 'Oh foei! Je weet dat dat niet mag van God! Zeg 10 weesgegroetjes en ga mijn kind!" en dan is alles weer goed hele volksstammen doen dat elke keer weer.

De tekst die je aanhaalt slaat natuurlijk nergens op. Want ook hierin wordt weer gezegd dat wanneer je oprecht spijt hebt, je zonden (weer) vergeven worden.
In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.
  Boks-Chick maandag 5 juli 2010 @ 10:14:00 #146
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83672055
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.
ik ben geen atheist maar heb ook geen God in die betekenis van het woord. En ik vind dat ikzelf sowieso 100% verantwoordelijk ben voor mijn daden. Wat is daar moeiljik aan? Tis vrij simpel, if you can't stand the heat enzo. En nee geen referentie naar de hete hel hier

Ook al zou ik een God hebben, dan zou ik dat nog hebben. wtf heeft God er mee te maken of ik iets verkeerd heb gedaan. Dan zal ik daar toch echt zelf verantwoordelijk voor zijn. Het is toch stupide om dan te zeggen: oh God het spijt me zo, vergeef mij mijn zonden waar Uw zoon Jezus voor gestorven is bla bla bla, en hoppa, je bent vergeven
Nee zo werkt dat niet voor mij. Ik heb nog steeds iets fouts gedaan, dus ben ik nog steeds degene die daarvoor ter verantwoording moet worden geroepen. Afhankelijk van wat het is door mezelf, mijn vrienden of de maatschappij.
lolwut
  maandag 5 juli 2010 @ 10:29:56 #147
94676 Garisson72
pi_83672539
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nee, we geven De Natuur de schuld.
pi_83672667
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:45 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik dacht al die smilies staan er niet voor niets, hoe erg van schaal 1op10.
Jij moet toch wel een trol zijn? Ah, toe?
pi_83672926
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:02 schreef Sakura het volgende:
Wat probeert die idioot te bereiken, dat we allemaal ohh en ahhh gaan lopen roepen omdat hij iets doet wat hij sowieso al had kunnen doen?
Mee eens, compleet onnodig die dood van Jezus.
Sowieso als hij een paar dagen later ook gewoon weer opstaat uit de dood.
pi_83673157
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:01 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

het antwoord is dus: ja?

je mag gewoon zonden verrichten, want die worden je toch wel vergeven
  maandag 5 juli 2010 @ 10:50:37 #151
94676 Garisson72
pi_83673217
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
Ja maar het is wel de bedoeling dat je in dit leven enigszins gebukt gaat onder het feit dat je dus die zonden begaat. Het heet verdomme niet voor niets 'geloof belijden' met die lange ij.
pi_83673341
quote:

[..]

Eigenlijk MOET je gewoon zonden verrichten (en elke mens is zondig volgens Matthijs), anders zou Jezus voor niets gestorven zijn!
  maandag 5 juli 2010 @ 11:00:13 #153
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83673482
quote:

[..]

Ik haal voor zijn verband even de hele tekst erbij , dit staat er namelijk voor
1johannes1vers6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben en in de duisternis wandelen, dan liegen wij en doen de waarheid niet; 7 maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander; en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.
Zie je, indien wij in het licht wandelen

en 1johannes2vers9 Wie zegt in het licht te zijn en zijn broeder haat, die is in de duisternis tot nu toe. 10 Wie zijn broeder liefheeft, blijft in het licht en in hem is niets aanstotelijks; 11 maar wie zijn broeder haat, is in de duisternis en wandelt in de duisternis, en hij weet niet waar hij heengaat, want de duisternis heeft zijn ogen verblind.
pi_83673510
die verzen zeggen mij zeer weinig eerlijk gezegd.

dus ga even uit van "zie je, indien wij in het licht wandelen"
Wat houdt dat 'in het licht wandelen' in? Dat je geloofd dat er een god en jezus is? Is dat voldoende?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:02:39 #155
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83673542
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Eigenlijk MOET je gewoon zonden verrichten (en elke mens is zondig volgens Matthijs), anders zou Jezus voor niets gestorven zijn!
Er waren mensen die zeiden zoiets als hoe meer je zondigt, hoe groter de genade van God wordt.
Paulus zegt dat het oordeel over hun welverdiend is.

romeinen3vers8 Het is toch niet, zoals men van ons lastert en sommigen ons laten zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede eruit voortkome? Het oordeel over dezen is welverdiend.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:03:11 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83673556
Zolang je dus maar in het licht wandelt en niemand haat, kun je zondigen zoveel je wil?
En ik vind het een beetje pervers: gemeenschap met elkaar terwijl Jezus je met zijn reinigende bloed besproeit.
pi_83673624

Dit is god, toch?!
pi_83673666
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Een soort van voodoo dus, zeg maar?
pi_83673688
Hoe kun je nou in 1 god geloven als je ziet hoe groot het helal is en hoe klein de subatomaire deeltjes?
Het geloof is alleen een mooi middel om een volk onder controle te houden. Bangmakerij houdt de mensen wel klein en de wijze geestelijken, doen vaak aan machtsmisbruik.
Het is een zwakte in de mens om onbegrepen zaken aan een god toe te dichten om er vrede bij te hebben.
Zou je als intelligent mens heden ten dagen niet beter moeten weten?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:11:49 #160
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83673770
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:01 schreef Laydina het volgende:
die verzen zeggen mij zeer weinig eerlijk gezegd.

dus ga even uit van "zie je, indien wij in het licht wandelen"
Wat houdt dat 'in het licht wandelen' in? Dat je geloofd dat er een god en jezus is? Is dat voldoende?
ik denk dat ermee bedoeld wordt dat je samen met God wandelt.
Dat kan alleen door Gods geest.

romeinen8vers14 Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods

Een van de kenmerken is dat je, je broeder/zuster liefhebt, johannes zegt duidelijk dat je, je broeder/zuster niet kunt haten, hij stelt het zwart/wit dat je dan in duisternis zit.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:12:45 #161
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_83673793
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef Friek_ het volgende:
Dat er ooit een persoon als Jezus bestaan heeft zijn de meeste wetenschappers wel over uit.
Alleen over zijn levensloop heerst weinig consensus, zeker met betrekking tot wat het NT zegt en wat we historisch kunnen bewijzen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_83673806
Maar zit er dan ook nog een heel grijs gebied tussen liefde en haat? Want als je niet kan haten heb je dan automatisch lief?
pi_83673889

De heer vind dit een kut-topic-reeks en zegt zijn levende relatie met Matthijs op.
Lurf is the message and the message is Lurf
  † In Memoriam † maandag 5 juli 2010 @ 11:15:54 #164
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83673894
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mee eens, compleet onnodig die dood van Jezus.
Volgens de Islam was Jezus gewoon dood. Niets wederopstanding.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:16:47 #165
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83673924
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Laydina het volgende:
Maar zit er dan ook nog een heel grijs gebied tussen liefde en haat? Want als je niet kan haten heb je dan automatisch lief?
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?

Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal

Al komt hij 70 maal naar je toe om vergeving te vragen, dat hij hem 70 maal moet vergeven.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:18:25 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83673983
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:16 schreef matthijs.. het volgende:

Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?

Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal

Al komt hij 70 maal naar je toe om vergeving te vragen, dat hij hem 70 maal moet vergeven.
En nu een antwoord op de vraag?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:19:17 #167
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674012
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

En nu een antwoord op de vraag?
Filipenzen 2vers3 zonder zelfzucht of ijdel eerbejag; doch in ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf; en ieder lette niet slechts op zijn eigen belang,

Acht de ander uitnemender dan jezelf.

Ik heb daar toen nog met een broeder een hele discussie over gehad.
Wat b.v. fout is als je de ander minderwaardig gaat behandelen of als een klein kind.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:20:12 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83674038
Dat is ook niet echt een antwoord op de vraag of niet haten direct liefhebben is.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:22:45 #169
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674131
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Laydina het volgende:
Wat betekend voor jou iemand liefhebben?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:22:49 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_83674135
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:16 schreef matthijs.. het volgende:

Dus Jezus legt de grens bij 490 maal.

Toch goed om te weten dat zelfs zo'n sympathieke knakker als Jezus ook zijn grenzen heeft.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_83674166
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Wat betekend voor jou iemand liefhebben?
dat doet er niet toe. Het gaat er om wat het voor de bijbel/gelovigen betekend.

En de vraag is: Staat niet haten gelijk aan liefhebben. Of zit er nog een grijs gebied tussen?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:23:50 #172
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674174
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus Jezus legt de grens bij 490 maal.

Toch goed om te weten dat zelfs zo'n sympathieke knakker als Jezus ook zijn grenzen heeft.
Je hebt gelijk bij elkaar opgeteld heeft hij het niet over 70 maar 490.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:24:38 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83674198
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:19 schreef matthijs.. het volgende:

Wat b.v. fout is als je de ander minderwaardig gaat behandelen of als een klein kind.
Iemand die bijvoorbeeld jouw geloof niet aanhangt?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:24:48 #174
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674203
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:23 schreef Laydina het volgende:

[..]

dat doet er niet toe. Het gaat er om wat het voor de bijbel/gelovigen betekend.

En de vraag is: Staat niet haten gelijk aan liefhebben. Of zit er nog een grijs gebied tussen?
Ik denk het niet, God verwacht dat je de ander liefhebt.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:26:34 #175
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674277
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Iemand die bijvoorbeeld jouw geloof niet aanhangt?
Jezus gaat een stap verder matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. [b]44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen[/b]
  maandag 5 juli 2010 @ 11:27:18 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83674313
Hou nu toch eens op met die lege citaten en praat voor jezelf!
pi_83674317
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:26 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Jezus gaat een stap verder matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. [b]44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen[/b]
Dat spreekt elkaar tegen:

"en uw vijand zult gij haten" en "hebt uw vijanden lief"
  maandag 5 juli 2010 @ 11:29:09 #178
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674399
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:27 schreef Laydina het volgende:

[..]

Dat spreekt elkaar tegen:

"en uw vijand zult gij haten" en "hebt uw vijanden lief"
De algeme gedachten van de godsdienst in de tijd was om je vijanden te haten, maar Jezus zegt dat
het verkeerd is, dat je je vijand moet liefhebben.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:29:52 #179
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83674428
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:27 schreef Copycat het volgende:
Hou nu toch eens op met die lege citaten en praat voor jezelf!
ik denk dat het altijd verkeerd is iemand als een klein kind of minderwaardig te behandelen, dan bedoel ik dat ik ook niet met iemand die niet gelooft zo omgaat.

Ik heb weleens een stuk gezien van b.v. hoe heet die chefkok Gordon Ramsey, als je ziet hoe die vloekt/scheldt en anderen voor van alles uitmaakt. Wat me hieraan aan het denken heeft gezet is dit, wat je zaait zul je oogsten. Hij zaait haat en oogst het ook bij die mensen.

Wat als je iemand echt liefhebt, heeft dat denk ik ook zijn uitwerking.

[ Bericht 9% gewijzigd door matthijs.. op 05-07-2010 11:47:03 ]
pi_83674869
Dus Matthijs, jij zult onzin oogsten?
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_83675059
Dat is de methode die Ramsey hanteert, dat weet je van te voren. Kan je daar niet tegen moet je daar niet zijn. Hij zaait geen haat. Hij jut mensen op om het beste eruit te kunnen halen. Dat het niet altijd de beste manier is, dat is een tweede.
pi_83675724
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:47 schreef Laydina het volgende:
Dat is de methode die Ramsey hanteert, dat weet je van te voren. Kan je daar niet tegen moet je daar niet zijn. Hij zaait geen haat. Hij jut mensen op om het beste eruit te kunnen halen. Dat het niet altijd de beste manier is, dat is een tweede.
Volgensmij doet hij het enkel voor de kijkcijfers en is ie in het echt lang niet zo gefrustreerd.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:05:35 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83675794
Tuurlijk is dat gescheld van Ramsey enorm uitvergroot voor de televisie.
Grappig dat ook dat verschil met de realiteit niet wordt opgemerkt.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:15:24 #184
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83676126
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:47 schreef Laydina het volgende:
Dat is minderwaardig met anderen omgaan, daar zit totaal geen liefde of begrip in.

Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat.

[ Bericht 10% gewijzigd door matthijs.. op 05-07-2010 12:20:58 ]
  maandag 5 juli 2010 @ 12:20:42 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83676321
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef matthijs.. het volgende:

Dat is minderwaardig met anderen omgaan, daar zit totaal geen liefde of begrip in.
Dat is een andere versie van opium voor het volk ...
  maandag 5 juli 2010 @ 12:24:30 #186
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_83676462
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat.
Hij traint mensen om goed te worden. Daar is geen liefde of begrip bij nodig.
Ik durf zelfs te zeggen dat zowel liefde en begrip daarbij onwenselijk zijn.
You sunk my battleship! :o
  maandag 5 juli 2010 @ 12:24:55 #187
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83676474
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is een andere versie van opium voor het volk ...
Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat. De grofste dingen tegen elkaar zeggen uitschelden, de hele tijd vloeken en constant over sex hebben.
Ik vond het geen fijne manier omdaar zo stage te lopen.
pi_83676516
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:24 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik heb het ooit tijdens een stage meegemaakt, daar werd onder elkaar ontzettend grof omgegaan eens stuk erger als dat. De grofste dingen tegen elkaar zeggen uitschelden, de hele tijd vloeken en constant over sex hebben.
Oh maar dat was zeker niet serieus bedoeld?
Ik zeg ook wel eens kutwijf tegen mijn moeder, maar dan voor de grap. Misschien neem je het te serieus. En vloeken en over seks praten moet gewoon kunnen natuurlijk. Hoewel, als iemand het woord kanker gebruikt vind ik dat ook nogal aso staan.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:28:18 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83676579
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:24 schreef matthijs.. het volgende:

Totaal niet te vergelijken met een televisieprogramma ... maar dat verbaast me dan weer niks.
Een beetje weerbaarheid zou je niet misstaan.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:30:32 #190
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83676659
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh maar dat was zeker niet serieus bedoeld?
Ik zeg ook wel eens kutwijf tegen mijn moeder, maar dan voor de grap. Misschien neem je het te serieus. En vloeken en over seks praten moet gewoon kunnen natuurlijk. Hoewel, als iemand het woord kanker gebruikt vind ik dat ook nogal aso staan.
Ik vind het niet kunnen dat vloeken en over seks praten de hele tijd. Ik heb een keer gehad dat ik ergens werkte en voor het werk zaten ze bij elkaar en ze konden geen zin, zonder te vloeken afmaken.
Toen ze bij elkaar zaten, lukte het me niet het rustig te zeggen en ik werd heel boos.
pi_83676697
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:30 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik vind het niet kunnen dat vloeken en over seks praten de hele tijd. Ik heb een keer gehad dat ik ergens werkte en voor het werk zaten ze bij elkaar en ze konden geen zin, zonder te vloeken afmaken.
Toen ze bij elkaar zaten, lukte het me niet het rustig te zeggen en ik werd heel boos.
Vloeken op welke manier dan? Geef eens weer hoe dat gesprek precies ging.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:32:22 #192
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83676720
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vloeken op welke manier dan? Geef eens weer hoe dat gesprek precies ging.
Je weet wel, dat woord waarbij ze steeds vragen of God hun wil verdoemen.
Maar ik heb, het er ook weleens 1op1 over gehad en dan rustig erover gehad, als iemand constant deed vloeken, sommige zeiden dan sorry.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:33:41 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83676778
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:

En vloeken en over seks praten moet gewoon kunnen natuurlijk.
Een keertje wellicht, maar continue daar word ik niet echt vrolijker van. Dat heeft verder niets met mijn geloof of iets te maken.
pi_83676797
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:32 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je weet wel, dat woord waarbij ze steeds vragen of God hun wil verdoemen.
Godverdomme? Lijkt me lastig om daar steeds een zin mee te eindigen.
Maar dat is gewoon een woord die door ongelovigen gebruikt wordt net als shit of kut. Omdat het voor hen verder geen betekenis heeft, aangezien ze toch niet denken dat een God bestaat. Het is een aanwensel en ik gebruik het ook heel vaak. Vind het altijd een beetje vreemd hoe sommige gelovigen daar zo moeilijk over doen. Ik ken zelfs gelovigen die ook constant godverdomme zeggen. Je moet het niet te letterlijk nemen.
pi_83676837
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een keertje wellicht, maar continue daar word ik niet echt vrolijker van. Dat heeft verder niets met mijn geloof of iets te maken.
Nee oke, dat is waar. Maar ik denk dat het Matthijs bij een enkele keer ook al zou storen.
pi_83676982
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:38 schreef -Strawberry- het volgende:

Jeugdsentiment.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:39:53 #198
94676 Garisson72
pi_83677010
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Vind het altijd een beetje vreemd hoe sommige gelovigen daar zo moeilijk over doen. Ik ken zelfs gelovigen die ook constant godverdomme zeggen. Je moet het niet te letterlijk nemen.
Beetje makkelijk afgedaan hè, vind je zelf ook niet? Als een gelovige daar aanstoot aan neemt, dan is dat zo, en nog enigszins begrijpelijk ook.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:41:10 #199
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83677055
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee oke, dat is waar. Maar ik denk dat het Matthijs bij een enkele keer ook al zou storen.
Waarom gaat iemand die niet gelooft, zichzelf verdoemen.
Eigenlijk vraag je aan God dan steeds of hij je in de hel wilt gooien, je hebt jezelf ermee.

Strawberry heb je weleens gezegd, mag God me zegenen.

Strawberry mag God je zegenen.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:43:36 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83677135
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:41 schreef matthijs.. het volgende:

Waarom gaat iemand die niet gelooft, zichzelf verdoemen.
Eigenlijk vraag je aan God dan steeds of hij je in de hel wilt gooien, je hebt jezelf ermee.
Omdat voor die personen (waaronder ik, ik zeg ook wel eens Godverdomme, vanuit mijn tenen) die Goddelijke connotatie er niet aan vastzit. Het is een vloek, net als kutzooi of potverdriedubbeltjes, maar hij rolt zo lekker krachtig je mond uit. Zonder verdere betekenis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')