abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 16:37:34 #126
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83646992
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Vals beschuldigen, de rest kan het zo terug lezen.
Nee hoor, je typt het zelf
lolwut
  zondag 4 juli 2010 @ 19:11:10 #127
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_83651158
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.
ik denk zeer zeker niet gering over wat Jezus heeft gedaan, de prijs was heel hoog.

Ben je een afvallige dan?
Valt mee toch, de meeste zondebokken bleven dood. Jesus is halfbakken ik bedoel wat voor zondebok ben je als je na drie dagen gewoon weer tot leven komt. Pfft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scapegoating#History
  zondag 4 juli 2010 @ 19:34:01 #128
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83651816
For fuck sake, krijgt die gozert het nou echt voor mekaar om 8 topics vol te krijgen over de levende relatie met Christus? Matthijs, je hebt gelijk, jongen. Ik geloof niet, ik ga niet geloven en d'r schijnt dus een kans te zijn dat ik zal branden in de hel. Prima, zorg voor later.

Ga lekker vakantie vieren, jongen. Doe eens gek.
Dit, dus.
pi_83652516
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je zondigt omdat je een zondaar bent.

Dat laatste is wat ik bedoel te zeggen, ondanks de deo blijft het een grote stinkerd.
Dus je moet dan onder de douche gaan, God die de vuiligheid wegwast en een nieuwe natuur geeft.

Mensen kunnen door een of andere moraal hun zondige natuur proberen te camoufleren, maar het veranderd je natuur niet.
Praat lekker voor jezelf en niet voor anderen. Je denkt het allemaal te weten, dat is wel duidelijk. Ik denk dat een beetje nederigheid beter past. Wij weten veel minder dan we denken. Wat er in de bijbel staat klopt sowieso niet, omdat het door mensen (de zondaars zoals jij noemt) is opgeschreven en door mensen is overgeschreven, in een tijd waar religie ook nog eens enorme macht betekende.

Ennuh, die nieuwe natuur; is dat het misbruiken van kinderen zoals door de katholieken gebeurt? Of de incest zoals in gereformeerde kringen vaker voorkomt? Door de strenge leer, die voor de meesten zorgt voor meer absurd gedrag dan bij mensen die dit niet doen? Ik vind het pas een zonde om kinderen groot te brengen met niets anders dan angst en de overtuiging dat iedereen in principe slecht en zondaar is.

Ik wou dat ze dat ene regeltje niet in de bijbel hadden gezet: 'Verspreid het woord'. Het zou een hoop ellende hebben gescheeld.
Whatever...
  zondag 4 juli 2010 @ 19:59:10 #130
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83652561
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:37 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nee hoor, je typt het zelf
Ben je verliefd op iemand?
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 20:05:28 #131
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83652797
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ja
lolwut
pi_83656064
Matthijs, ik vind het ongelooflijk knap hoe je je probeert staande te houden in deze discussie. Ook je bijbelkennis is ongekend, maar ik gun je toch een zoveel beter leven dan dit... Het lijkt me vreselijk beknellend en een beperking van de echte vreugde die je kan ervaren bij een leven in vrijheid!

en dit:
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef Buitendam het volgende:

Ga lekker vakantie vieren, jongen. Doe eens gek.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:45:57 #133
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83660759
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:05 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ja
Ik dacht al die smilies staan er niet voor niets, hoe erg van schaal 1op10.
pi_83660943
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:04 schreef matthijs.. het volgende:

Hallo Laydina, ik zou het proberen uit te leggen.
De straf die ik van God heb gekregen, is dat God zijn eigen zoon heeft gestraft inplaats van mij, op het kruis.
Misschien dat dit een goed voorbeeld is, het is alsof je een hele grote schuld bij iemand hebt opgebouwd die je nooit kan afbetalen, dan komt er iemand anders en betaald al jou schulden zodat je geen enkele schuld meer hebt.

Ik wil het niet nog moeilijker maken, maar mijn oude mens is medegekruisigd met Jezus. Toen Jezus daar werd gestraft werd mijn oude mens ook gestraft.
romeinen8vers1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn
Met andere woorden door Jezus wordt in niet veroordeeld.
Je zegt dus eigenlijk dat jij alle zonden kan begaan en doen en laten wat je wil, want jezus is al gestraft ervoor door God?
  zondag 4 juli 2010 @ 22:58:56 #135
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83661316
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:50 schreef Laydina het volgende:

[..]

Je zegt dus eigenlijk dat jij alle zonden kan begaan en doen en laten wat je wil, want jezus is al gestraft ervoor door God?
Nee dat is een ander gevaar wat je kunt begaan

Galaten5vers24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden

God wil namelijk dat je met hem wandelt door de geest.

Jacobus noemt in zijn brief een voorbeeld van een dood geloof

Jacobus2vers14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?

Dan noemt hij een voorbeeld vers15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood.

Begrijp je wat ik hiermee bedoel te zeggen.

[ Bericht 15% gewijzigd door matthijs.. op 04-07-2010 23:04:34 ]
pi_83661766
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:58 schreef matthijs.. het volgende:
Begrijp je wat ik hiermee bedoel te zeggen.
Nee.
pi_83661792
Dat je zo goed mogelijk moet handelen naar hoe dat is voorgeschreven. Dat snap ik

maar mocht je een zonde begaan, dan word jijzelf niet gestraft daarvoor.. want jezus is al gestraft daarvoor. dus in hoeverre heeft het dan echt consequenties?
pi_83662889
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:09 schreef Laydina het volgende:
Dat je zo goed mogelijk moet handelen naar hoe dat is voorgeschreven. Dat snap ik
Tja, het is maar wat je precies onder 'goed handelen' verstaat.

En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ten helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af: het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met n oog het koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. Marcus 9:43-48
pi_83663280
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:31 schreef Techno het volgende:

[..]

Tja, het is maar wat je precies onder 'goed handelen' verstaat.

En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ten helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af: het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met n oog het koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. Marcus 9:43-48
aah een verminkt lichaam, dat is wel een straf

nee geen idee wat goed handelen is. Denk dat veel dat voor zichzelf wel bepalen.
pi_83668557
Ik snap echt niet hoe je in God kan geloven.. ik vind dat echt iets voor mensen met een gebrek aan intelligentie.. leuker kan ik het niet maken
  maandag 5 juli 2010 @ 07:01:33 #141
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83669519
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:09 schreef Laydina het volgende:

maar mocht je een zonde begaan, dan word jijzelf niet gestraft daarvoor.. want jezus is al gestraft daarvoor. dus in hoeverre heeft het dan echt consequenties?
1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid
pi_83669522
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.
ik denk zeer zeker niet gering over wat Jezus heeft gedaan, de prijs was heel hoog.

Ben je een afvallige dan?

Hahahahaha, en wat heeft die idioot dan gedaan, je hebt het echt niet door hoe je belazerd wordt hé.

Nou, dan zal ik het nog een keertje voor je uitleggen.

God, je weet wel, dat almachtige figuur waar niemand wat over te zeggen heeft en die single-handed bepaald wat hij doet en wat er met de wereld gebeurd, dat godsfiguur dus, wil jouw zonde vergeven, maar mag en kan het niet.
En waarom niet, tsja, dat weet niemand, blijkbaar is het toch een nog ergere mislukkeling dan je zou verwachten.

Maar goed, die almachtige god die dus blijkbaar iets niet mag, stuurt zijn zoontje (wat hij dus eigenlijk zelf is volgens de nog ergere verzinsels van de kerk, drieeenheid, weet je wel) zodat hij, god dus, de almachtige die zich van niets en niemand wat hoeft aan te trekken, die god dus, nu plotseling wel jouw zonde vergeven.

Wat probeert die idioot te bereiken, dat we allemaal ohh en ahhh gaan lopen roepen omdat hij iets doet wat hij sowieso al had kunnen doen?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  Boks-Chick maandag 5 juli 2010 @ 07:27:39 #143
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83669609
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:01 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

1johannes1vers8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid
en dan bega je een zonde, en ga je naar de kerk, en ga je biechten bij de pastoor, pater, priester, dominee weet ik het wat, die zegt: 'Oh foei! Je weet dat dat niet mag van God! Zeg 10 weesgegroetjes en ga mijn kind!" en dan is alles weer goed hele volksstammen doen dat elke keer weer.

De tekst die je aanhaalt slaat natuurlijk nergens op. Want ook hierin wordt weer gezegd dat wanneer je oprecht spijt hebt, je zonden (weer) vergeven worden.
lolwut
  maandag 5 juli 2010 @ 09:23:27 #144
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_83670842
quote:
Op maandag 5 juli 2010 02:51 schreef gnilrednoz het volgende:
Ik snap echt niet hoe je in God kan geloven.. ik vind dat echt iets voor mensen met een gebrek aan intelligentie.. leuker kan ik het niet maken
En ik vind het dan weer niet van bijzonder veel intelligentie getuigen om het hiermee af te doen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_83671003
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

en dan bega je een zonde, en ga je naar de kerk, en ga je biechten bij de pastoor, pater, priester, dominee weet ik het wat, die zegt: 'Oh foei! Je weet dat dat niet mag van God! Zeg 10 weesgegroetjes en ga mijn kind!" en dan is alles weer goed hele volksstammen doen dat elke keer weer.

De tekst die je aanhaalt slaat natuurlijk nergens op. Want ook hierin wordt weer gezegd dat wanneer je oprecht spijt hebt, je zonden (weer) vergeven worden.
In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.
  Boks-Chick maandag 5 juli 2010 @ 10:14:00 #146
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83672055
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In zekere zin hebben atheïsten het moeilijker.. Zij hebben geen god die vergeeft en zijn dus ten volle verantwoordelijk voor hun daden.
ik ben geen atheist maar heb ook geen God in die betekenis van het woord. En ik vind dat ikzelf sowieso 100% verantwoordelijk ben voor mijn daden. Wat is daar moeiljik aan? Tis vrij simpel, if you can't stand the heat enzo. En nee geen referentie naar de hete hel hier

Ook al zou ik een God hebben, dan zou ik dat nog hebben. wtf heeft God er mee te maken of ik iets verkeerd heb gedaan. Dan zal ik daar toch echt zelf verantwoordelijk voor zijn. Het is toch stupide om dan te zeggen: oh God het spijt me zo, vergeef mij mijn zonden waar Uw zoon Jezus voor gestorven is bla bla bla, en hoppa, je bent vergeven
Nee zo werkt dat niet voor mij. Ik heb nog steeds iets fouts gedaan, dus ben ik nog steeds degene die daarvoor ter verantwoording moet worden geroepen. Afhankelijk van wat het is door mezelf, mijn vrienden of de maatschappij.
lolwut
  maandag 5 juli 2010 @ 10:29:56 #147
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_83672539
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nee, we geven De Natuur de schuld.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_83672667
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:45 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik dacht al die smilies staan er niet voor niets, hoe erg van schaal 1op10.
Jij moet toch wel een trol zijn? Ah, toe?
pi_83672926
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:02 schreef Sakura het volgende:
Wat probeert die idioot te bereiken, dat we allemaal ohh en ahhh gaan lopen roepen omdat hij iets doet wat hij sowieso al had kunnen doen?
Mee eens, compleet onnodig die dood van Jezus.
Sowieso als hij een paar dagen later ook gewoon weer opstaat uit de dood.
pi_83673157
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:01 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

het antwoord is dus: ja?

je mag gewoon zonden verrichten, want die worden je toch wel vergeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')