dat ben ik dus niet met je eens. In jouw ogen ben ik per definitie zondig omdat ik niet geloof.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die stoppen met roken zonder dat ze geloven, maar wat niet veranderd zonder God is de zondige natuur.
Vergelijken waarmeequote:Misschien kun je het een beetje zo vergelijken stel iemand heeft zich 3 weken niet gedoucht, maar hij spuit zichzelf helemaal vol met deodorant.
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat voor bewijs is er voor het bestaan van Jezus naast de bijbel?
Je zondigt omdat je een zondaar bent.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat ben ik dus niet met je eens. In jouw ogen ben ik per definitie zondig omdat ik niet geloof.
[..]
Vergelijken waarmeeIemand die zondig is wordt overgoten door de liefde van God?
Onder al die deo blijft het nog steeds een grote stinkerd hoor
Ik ben overtuigtquote:
Ik geloof niet in jouw God, maar ik weet ook 100% zeker dat ik geen zondaar ben. Klaar. En al helemaal niet omdat jij dat vind of zegt, of omdat jij zegt dat dat zo staat in een of ander eeuwenoud boek wat in een tijdsgeest is geschreven die totaal los staat van de hedendaagse tijdsgeest.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je zondigt omdat je een zondaar bent.
Dat laatste is wat ik bedoel te zeggen, ondanks de deo blijft het een grote stinkerd.
Dus je moet dan onder de douche gaan, God die de vuiligheid wegwast en een nieuwe natuur geeft.
Mensen kunnen door een of andere moraal hun zondige natuur proberen te camoufleren, maar het veranderd je natuur niet.
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.
Vooral die bron!quote:
Duuuhquote:Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.
Ik bega helaas ook weleens zonde, maar het is niet meer mijn natuur.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik geloof niet in jouw God, maar ik weet ook 100% zeker dat ik geen zondaar ben. Klaar. En al helemaal niet omdat jij dat vind of zegt, of omdat jij zegt dat dat zo staat in een of ander eeuwenoud boek wat in een tijdsgeest is geschreven die totaal los staat van de hedendaagse tijdsgeest.
En dat van die deo bedoelde je niet zo. Je bedoelde dat wel degelijk als zijnde god die je overspoelt waardoor je zonden vergeven zijn. En daarbij, ookal douche je je, als je vervolgens weer drie weken niet douched ben je er geen flikker mee opgeschoten. Je stapt met open ogen in mijn valkuil. Ja ik heb toch stiekem wel gezondigd, wat ik heb je uitgelokt. Sorry God.
Met jou valt niet te praten, sorry
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik bega helaas ook weleens zonde, maar het is niet meer mijn natuur.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Daar ging het toch ook om?quote:Op zondag 4 juli 2010 14:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus als historische figuur wel, jezus als zoon van god niet.
Niet alleen bij jou. Ook de rest van Fok!quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
dus je gebruikt een zonde expres! Want het is niet meer je natuur, dus je hebt er bewust over nagedacht om te zondigen om mij te overtuigen. Een zonde gebruiken om je gelijk te halen bij een 'afvallige'. Zo heeft God het niet bedoelt Matthijs.. Je moet waarachtig in God geloven en zijn geloof waarachtig verspreiden, weet je nog? En het dan vreemd vinden dat mensen hier zo tegen je ageren....
Bij mij heb je iig alle kans verspeelt om nog met je te discussieren.
Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
dus je gebruikt een zonde expres! Want het is niet meer je natuur, dus je hebt er bewust over nagedacht om te zondigen om mij te overtuigen. Een zonde gebruiken om je gelijk te halen bij een 'afvallige'. Zo heeft God het niet bedoelt Matthijs.. Je moet waarachtig in God geloven en zijn geloof waarachtig verspreiden, weet je nog? En het dan vreemd vinden dat mensen hier zo tegen je ageren....
Maar er worden ook mensen "gered" door Allah of Shiva. Bewijst dat dan dat die ook bestaan? En zo nee, waarom is dit dan wel bewijs dat jezus bestaat?quote:
nee, sorry je hebt gelijk, verkeerde woordkeusquote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin wat je schrijft, dat ik bewust zondig om je te overtuigen.
Ben je een afvallige dan?
daar. Je zegt het hier. Het is niet je natuur, dus je doet het bewust.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Gelukkig hebben wij Atheïsten wél elke vorm van interpretatie tot onze beschikking!quote:
Waarom zeg ik dan helaas, als ik het bewust deed zou ik het niet erg vinden.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
daar. Je zegt het hier. Het is niet je natuur, dus je doet het bewust.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:29 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Waarom zeg ik dan helaas, als ik het bewust deed zou ik het niet erg vinden.
Ik vind het erg als ik een zonde bega.
Je kan je er niet meer uitlullen.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Geloof zal zeker levens veranderen, maar niet omdat God of Jezus ook daadwerkelijk bestaan.quote:
Zoals hierboven al gezegd wordt, dat is geen bewijs dat de christelijke God bestaat. Dat is enkel bewijs dat geloof in het algemeen een grote steun voor mensen kan betekenen. Maar dat ontkent ook niemand.quote:
De rest kan ook teruglezen dat je wel heel selectief beantwoordt en je antwoorden doorgaans niet meer dan een soort uit de context geplaatst citaat is uit de Bijbel. Maffe zeloot!quote:Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vals beschuldigen, de rest kan het zo terug lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |