Ja maar het is wel de bedoeling dat je in dit leven enigszins gebukt gaat onder het feit dat je dus die zonden begaat. Het heet verdomme niet voor niets 'geloof belijden' met die lange ij.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
je mag gewoon zonden verrichten, want die worden je toch wel vergeven
Eigenlijk MOET je gewoon zonden verrichten (en elke mens is zondig volgens Matthijs), anders zou Jezus voor niets gestorven zijn!quote:Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
[..]
het antwoord is dus: ja?
Ik haal voor zijn verband even de hele tekst erbij , dit staat er namelijk voorquote:Op maandag 5 juli 2010 10:48 schreef Laydina het volgende:
[..]
het antwoord is dus: ja?
Er waren mensen die zeiden zoiets als hoe meer je zondigt, hoe groter de genade van God wordt.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eigenlijk MOET je gewoon zonden verrichten (en elke mens is zondig volgens Matthijs), anders zou Jezus voor niets gestorven zijn!
Een soort van voodoo dus, zeg maar?quote:Op maandag 5 juli 2010 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Sowieso als hij een paar dagen later ook gewoon weer opstaat uit de dood.
ik denk dat ermee bedoeld wordt dat je samen met God wandelt.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:01 schreef Laydina het volgende:
die verzen zeggen mij zeer weinig eerlijk gezegd.
dus ga even uit van "zie je, indien wij in het licht wandelen"
Wat houdt dat 'in het licht wandelen' in? Dat je geloofd dat er een god en jezus is? Is dat voldoende?
Dat er ooit een persoon als Jezus bestaan heeft zijn de meeste wetenschappers wel over uit.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef Friek_ het volgende:
Het bewijs voor het bestaan van Jezus is in academische kringen vrij geaccepteerd hoor. Christ myth theory kan niet op een consensus rekenen.
Volgens de Islam was Jezus gewoon dood. Niets wederopstanding.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mee eens, compleet onnodig die dood van Jezus.
Sowieso als hij een paar dagen later ook gewoon weer opstaat uit de dood.
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Laydina het volgende:
Maar zit er dan ook nog een heel grijs gebied tussen liefde en haat? Want als je niet kan haten heb je dan automatisch lief?
En nu een antwoord op de vraag?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:16 schreef matthijs.. het volgende:
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?
Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal
Al komt hij 70 maal naar je toe om vergeving te vragen, dat hij hem 70 maal moet vergeven.
Filipenzen 2vers3 zonder zelfzucht of ijdel eerbejag; doch in ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf; en ieder lette niet slechts op zijn eigen belang,quote:
Wat betekend voor jou iemand liefhebben?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Laydina het volgende:
Maar zit er dan ook nog een heel grijs gebied tussen liefde en haat? Want als je niet kan haten heb je dan automatisch lief?
Dus Jezus legt de grens bij 490 maal.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:16 schreef matthijs.. het volgende:
Petrus stelt Jezus een vraag matteus18vers21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe?
Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal
Al komt hij 70 maal naar je toe om vergeving te vragen, dat hij hem 70 maal moet vergeven.
dat doet er niet toe. Het gaat er om wat het voor de bijbel/gelovigen betekend.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat betekend voor jou iemand liefhebben?
Je hebt gelijk bij elkaar opgeteld heeft hij het niet over 70 maar 490.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus Jezus legt de grens bij 490 maal.
Toch goed om te weten dat zelfs zo'n sympathieke knakker als Jezus ook zijn grenzen heeft.
Iemand die bijvoorbeeld jouw geloof niet aanhangt?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:19 schreef matthijs.. het volgende:
Wat b.v. fout is als je de ander minderwaardig gaat behandelen of als een klein kind.
Ik denk het niet, God verwacht dat je de ander liefhebt.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:23 schreef Laydina het volgende:
[..]
dat doet er niet toe. Het gaat er om wat het voor de bijbel/gelovigen betekend.
En de vraag is: Staat niet haten gelijk aan liefhebben. Of zit er nog een grijs gebied tussen?
Jezus gaat een stap verder matteus5vers43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. [b]44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen[/b]quote:Op maandag 5 juli 2010 11:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Iemand die bijvoorbeeld jouw geloof niet aanhangt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |