Ja hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
Kan dit topic: Waarom is er geen verontwaardiging bij Wilders aanhangers? dicht? Is hetzelfde als dit: Een topic voor de PVVers.
Stiekem ben ik het hier ook wel een beetje veel mee eens. Elkaar een beetje opfokken hoort erbij.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:18 schreef Ringo het volgende:
De troll maakt onderdeel uit van het politieke discours. Daar helpt geen moedertjelief aan. Nederlanders leven nogal eens in de veronderstelling dat de politiek van emotie gevrijwaard moet zijn en het debat gebaat bij een ernstige toon; dat is nu eenmaal onze calvinistische aard. De troll is een reactie op die wijdverbreide misvatting. Ik zou zeggen: laat je uit je tent lokken, laat zien wie je bent. Een oefening in zelfspot en assertiviteit.
Want POL en VKZ zijn hetzelfde?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:08 schreef Toad het volgende:
Wanneer gaat de discussie eigenlijk verder in POL? Als de formatie voorbij is? Soms zie je nu al dubbeltopics?
Het zou al een stuk schelen als sommige mensen (en ja, die posten hier ook mee) zich de kunst van zelfreflectie eigen maken. Het is vrij logisch dat als je je als gaat gedragen en je users op grond van hun mening naar hartelust uitscheldt, voor dom uitmaakt, voor nazi, communist etc., anderen dat gedrag uiteindelijk wel overnemen, om te beginnen tegen jezelf.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:03 schreef timmmmm het volgende:
Tja. Ik weet niet echt wat ik er aan kán doen. Er wordt (helaas) vanaf het begin al veel getrollt en gezogen. Ik zie niet echt een toename, en ik weet niet goed hoe ik het af kan doen nemen. Een lieve oproep kan ik net zo goed mijn achterste inschuiven, en daarna in de fik steken. Dat heeft evenveel effect namelijk als wanneer ik hem post. Strenger modden kan niet zonder naast het trollen ook de vrijheid van meningsuiting in te perken.
Jij een idee, collegamod?
En echt, het is mogelijk, een stevige discussie, maar zonder te schelden of op een andere manier je medemensen hier in de zeik te zetten. Én met de nodige ruimte om je mening te uiten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stiekem ben ik het hier ook wel een beetje veel mee eens. Elkaar een beetje opfokken hoort erbij.
Zo erg is het toch niet, om eens flink in de zeik gezet te worden? Een debat of discussie is een spel dat je hard mag spelen, je woord is je wapen. Ik snap dat mods hier de arbiters zijn, altijd op zoek naar de middenweg. Maar daar hoef je je als user niet per se bij neer te leggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:26 schreef Ferdo het volgende:
[...]
Gelukkig zijn er ook heus wel users die een stevige mening hebben, maar altijd beschaafd blijven.
En echt, het is mogelijk, een stevige discussie, maar zonder te schelden of op een andere manier je medemensen hier in de zeik te zetten. Én met de nodige ruimte om je mening te uiten.
Juist. Overdrijving etc etc, het hoort er allemaal bij.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:18 schreef Ringo het volgende:
De troll maakt onderdeel uit van het politieke discours. Daar helpt geen moedertjelief aan. Nederlanders leven nogal eens in de veronderstelling dat de politiek van emotie gevrijwaard moet zijn en het debat gebaat bij een ernstige toon; dat is nu eenmaal onze calvinistische aard. De troll is een reactie op die wijdverbreide misvattingen. Ik zou zeggen: laat je uit je tent lokken, laat zien wie je bent. Een oefening in zelfspot en assertiviteit.
Ik zie een heleboel goede discussies lopen. En gek genoeg vaak eerder in de topics die wat minder genuanceerd zijn gestart. Vast iets met piketpaaltjes slaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:48 schreef Toad het volgende:
Het gaat ook om de mate waarin het gebeurt. En de mate waarin het nu gebeurt nodigt niet meer uit tot een goede discussie.
QFT.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want POL en VKZ zijn hetzelfde?
[..]
Het zou al een stuk schelen als sommige mensen (en ja, die posten hier ook mee) zich de kunst van zelfreflectie eigen maken. Het is vrij logisch dat als je je als gaat gedragen en je users op grond van hun mening naar hartelust uitscheldt, voor dom uitmaakt, voor nazi, communist etc., anderen dat gedrag uiteindelijk wel overnemen, om te beginnen tegen jezelf.
Gelukkig zijn er ook heus wel users die een stevige mening hebben, maar altijd beschaafd blijven.
[..]
En echt, het is mogelijk, een stevige discussie, maar zonder te schelden of op een andere manier je medemensen hier in de zeik te zetten. Én met de nodige ruimte om je mening te uiten.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[Polls] Waardoor en wanneer valt kabinet VVD/CDA + PVV ? Dubbel: Voorspel hier hoe lang een minderheidskabinet blijft zitten
De eerste is dicht.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ik denk dat het na de formatie de moeite niet is om het te sluiten voor er nieuwe verkiezingen zijn.
He hu wat doe ik verkeerd?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:01 schreef timmmmm het volgende:
Ga met deze discussie maar lekker verder over de PM, of open er een topic over. ik ben het trouwens met L_V eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |