Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren. Met deze 'krappe' meerderheid is de macht juist ontzettend groot, zonder dat ie z'n mond hoeft te houden over de kopvoddentax (wat lekker ligt bij de achterban, die raakt ie dus ondanks deelname niet kwijt).quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:12 schreef timmmmm het volgende:
In feite wordt de PVV buitenspel gezet door het CDA, okay, een kabinet met de VVD is te overwegen, maar Wilders mag er niet in. Gedoogsteun wordt nog net gedoogd. De PVV heeft nu veel minder invloed als wanneer ze wel écht mee mochten doen, en Wilders kan zijn regeringsambities niet waarmaken.
Discussie is al tig keer geweest en slaat nergers op. Het CDA representeert nog steeds evenveel kiezers als GL en D66 bij elkaar, geen idee waarom zij dan opeens recht hebben om te regereg.quote:Daarbij komt nog, dat door de partij die zijn mond zo vol had van kiezersbedrog, het kabinet nu slechts 1/3de van de Nederlanders vertegenwoordigd, en de grootste verliezer (het CDA werd haast gehalveerd) er wel inzit, en de grootste winnaar niet.
Nee natuurlijk niet, dat zou je je pas voelen bij Paars-plus. Een one-issue partij realiseert z'n one-issue, namelijk strengere immigratie, zonder al te veel risico. Het alternatief was vreselijk, laat de taart maar komen.quote:Beste PVVer, voelt u zich niet genaaid?
Wat Pietje zegt dus....quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat een ontzettende bullshit.
[..]
Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren. Met deze 'krappe' meerderheid is de macht juist ontzettend groot, zonder dat ie z'n mond hoeft te houden over de kopvoddentax (wat lekker ligt bij de achterban, die raakt ie dus ondanks deelname niet kwijt).
[..]
Discussie is al tig keer geweest en slaat nergers op. Het CDA representeert nog steeds evenveel kiezers als GL en D66 bij elkaar, geen idee waarom zij dan opeens recht hebben om te regereg.
[..]
Nee natuurlijk niet, dat zou je je pas voelen bij Paars-plus. Een one-issue partij realiseert z'n one-issue, namelijk strengere immigratie, zonder al te veel risico. Het alternatief was vreselijk, laat de taart maar komen.
er staat een hele vreemde paradox in deze ene zin ..... enerzijds noem je het eigen partijprogramma 'onrealistisch' en beweer je datook de eigen kiezers wisten dat het niet verwezenlijkt zou worden...quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren.
Mee eens, alleen wat we nu gaan krijgen is helemaal geen minderheidskabinet. Wilders gaat zijn handtekening zetten onder een regeerakkoord, en daarmee is het in feite een gewoon kabinet geworden waar de PVV wel deel van uit maakt maar geen ministers levert.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:20 schreef Roerkoning het volgende:
Een minderheidskabinet is in mijn optiek de meest democratische vorm van regeren. Hierdoor heeft het parlement altijd het laatste woord. Linksom of rechtsom.
Dat is nog maar de vraag, denk ik.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:01 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Mee eens, alleen wat we nu gaan krijgen is helemaal geen minderheidskabinet. Wilders gaat zijn handtekening zetten onder een regeerakkoord, en daarmee is het in feite een gewoon kabinet geworden waar de PVV wel deel van uit maakt maar geen ministers levert.
Scherpquote:Op zondag 1 augustus 2010 10:59 schreef RM-rf het volgende:
er staat een hele vreemde paradox in deze ene zin ..... enerzijds noem je het eigen partijprogramma 'onrealistisch' en beweer je datook de eigen kiezers wisten dat het niet verwezenlijkt zou worden...
en vervolgens beweer je dat het 'nut' van PVV-steun aan een minderheidskabinet van andere partijen zou zijn dat 'hun' programma verwezenlijkt gaatworden nu ....
eventjes een realiteitscheck: alhoewel het regeerakkoord nog niet bekend is, durf ik er nu al geld op in te zetten dat er vrijwel geen enkel programma-punt van de PVV in zal staan als 'te verwezenlijken'...
Als er toch iets uit eigenbelang is, dan is het dit wel.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat Pietje zegt dus....
Verder is Wilders blijkbaar oprechter in zijn streven Nederland te redden dan ik dacht, want door dit minderheidskabinet te steunen voorkomt hij dat er een links kabinet aan de macht komt.
Als het Wilders enkel om de macht en het rellen te doen was zou hij juist een Links kabinet moeten hebben (+ VVD), waar hij vanuit de oppositie veel commentaar op kon leveren. Zeker de VVD kan hij dan helemaal afbranden.
Maar hij kiest voor hetgeen het beste is voor Nederland. Niet uit eigenbelang dus.
Die vinden het nu nog prachtig. Op het moment dat door bezuinigingen de muziekschool, de voetbalclub en de bibliotheek verdwijnen en hun kinderen geen sociaal leven meer hebben, minder.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:29 schreef Amnistia het volgende:
Wat zouden Henk en Ingrid ervan vinden?!
Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De PVV aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmartkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.
Alleen daarom al mag dit Kabinet er komen. Ik kijk uit naar de gefrustreerde topics van PVV stemmers de komende maanden op dit forum...
Nouja ik kom er eerlijk voor uit dat ik PVV gestemd heb omdat ik het met meer punten eens ben dan wat de andere circus partijen hebben.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die vinden het nu nog prachtig. Op het moment dat door bezuinigingen de muziekschool, de voetbalclub en de bibliotheek verdwijnen en hun kinderen geen sociaal leven meer hebben, minder.
Kletskoek. L_V heeft van A tot Z gelijk, en dat mag 'ie zeggen ook!quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.
Geef je hem nu gedoogsteun ?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kletskoek. L_V heeft van A tot Z gelijk, en dat mag 'ie zeggen ook!
Nee. Het is nog altijd beter dan dat de PVV er helemaal niet bij betrokken is en in de oppositie gaat zitten. Het gaat heel spannend worden de komende tijd, want er zal genoeg niet in het regeerakkoord zitten, en er zullen onderwerpen passeren waarbij de PVV de regerende partijen mee om de oren kan slaan of zelfs zijn gedoog kan intrekken. Politiek blijft een spel. Ik denk juist dat de PVV hier nog meer uit kan halen dan helemaal niet mee doen en vanaf de zijlijn schreeuwen zoals de SP destijds deed. Je zag dat de populariteit van die partij enorm is geslonken tijdens de laatste verkiezingen. Al was het alleen al om het gerommel binnen die partij met Agnes Kant, kleuterjuf eerste klas.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:12 schreef timmmmm het volgende:
Wat vinden jullie nou van een minderheidskabinet?
In feite wordt de PVV buitenspel gezet door het CDA, okay, een kabinet met de VVD is te overwegen, maar Wilders mag er niet in. Gedoogsteun wordt nog net gedoogd. De PVV heeft nu veel minder invloed als wanneer ze wel écht mee mochten doen, en Wilders kan zijn regeringsambities niet waarmaken.
Daarbij komt nog, dat door de partij die zijn mond zo vol had van kiezersbedrog, het kabinet nu slechts 1/3de van de Nederlanders vertegenwoordigd, en de grootste verliezer (het CDA werd haast gehalveerd) er wel inzit, en de grootste winnaar niet.
Beste PVVer, voelt u zich niet genaaid?
Inderdaad. Héél typisch, en dit soort topics steken ineens de kop op. Ik voel duidelijk lichte paniek hier op fok.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.
Precies, alleen in 'bepaalde kringen' ziet men dit anders en is men in paniek.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
Het voelt voor mij niet aan alsof de PVV buitenspel gezet wordt door het cda. Het CDA kan gewoon nog niet in een kabinet stappen met de pvv, dat vergt tijd en moed. +. Daarom heeft men gekozen voor gedoogsteun, dat kan heel goed uitpakken als iedereen elkaar vertrouwt.
Voorlopig is dit het beste
Over vier jaar blijkt dat dit het beste naoorloogse kabinet is geweest. Mark my words.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
Het voelt voor mij niet aan alsof de PVV buitenspel gezet wordt door het cda. Het CDA kan gewoon nog niet in een kabinet stappen met de pvv, dat vergt tijd en moed. +. Daarom heeft men gekozen voor gedoogsteun, dat kan heel goed uitpakken als iedereen elkaar vertrouwt.
Voorlopig is dit het beste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |