abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:12:40 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_84729959
Wat vinden jullie nou van een minderheidskabinet?

In feite wordt de PVV buitenspel gezet door het CDA, okay, een kabinet met de VVD is te overwegen, maar Wilders mag er niet in. Gedoogsteun wordt nog net gedoogd. De PVV heeft nu veel minder invloed als wanneer ze wel écht mee mochten doen, en Wilders kan zijn regeringsambities niet waarmaken.

Daarbij komt nog, dat door de partij die zijn mond zo vol had van kiezersbedrog, het kabinet nu slechts 1/3de van de Nederlanders vertegenwoordigd, en de grootste verliezer (het CDA werd haast gehalveerd) er wel inzit, en de grootste winnaar niet.

Beste PVVer, voelt u zich niet genaaid?
Laffe huichelaar
pi_84730042
Nee.
Een minderheidskabinet is in mijn optiek de meest democratische vorm van regeren. Hierdoor heeft het parlement altijd het laatste woord. Linksom of rechtsom.
Ik voel mij dus niet genaaid. Sterker nog, ik ben er blij mee.
Stress is voor idioten.
pi_84730044
Iedereen heeft nu reden, zich genaaid te voelen. Behalve de PVV'er.

CDA- en VVD-achterban: principes verkwanseld
PvdA-achterban: regeringsdeelname verknald door Cohen
SP-achterban: straal genegeerd
CU-achterban: geen enkele beloning voor jarenlang loyaliteit aan Balkenende

PVV-achterban: tokkies gaan gewoon door met populistisch lawaai maken vanuit de kamer.

Zie ook dit stukkie, met daarin een treffend citaat van L_V, die hieronder ook meepraat: http://frontpage.fok.nl/c(...)stitutiekabinet.html

[ Bericht 51% gewijzigd door DriekOplopers op 01-08-2010 13:01:54 ]
pi_84730047
Wat een ontzettende bullshit.
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:12 schreef timmmmm het volgende:
In feite wordt de PVV buitenspel gezet door het CDA, okay, een kabinet met de VVD is te overwegen, maar Wilders mag er niet in. Gedoogsteun wordt nog net gedoogd. De PVV heeft nu veel minder invloed als wanneer ze wel écht mee mochten doen, en Wilders kan zijn regeringsambities niet waarmaken.
Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren. Met deze 'krappe' meerderheid is de macht juist ontzettend groot, zonder dat ie z'n mond hoeft te houden over de kopvoddentax (wat lekker ligt bij de achterban, die raakt ie dus ondanks deelname niet kwijt).
quote:
Daarbij komt nog, dat door de partij die zijn mond zo vol had van kiezersbedrog, het kabinet nu slechts 1/3de van de Nederlanders vertegenwoordigd, en de grootste verliezer (het CDA werd haast gehalveerd) er wel inzit, en de grootste winnaar niet.
Discussie is al tig keer geweest en slaat nergers op. Het CDA representeert nog steeds evenveel kiezers als GL en D66 bij elkaar, geen idee waarom zij dan opeens recht hebben om te regereg.
quote:
Nee natuurlijk niet, dat zou je je pas voelen bij Paars-plus. Een one-issue partij realiseert z'n one-issue, namelijk strengere immigratie, zonder al te veel risico. Het alternatief was vreselijk, laat de taart maar komen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:31:48 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84730165
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat een ontzettende bullshit.
[..]

Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren. Met deze 'krappe' meerderheid is de macht juist ontzettend groot, zonder dat ie z'n mond hoeft te houden over de kopvoddentax (wat lekker ligt bij de achterban, die raakt ie dus ondanks deelname niet kwijt).
[..]

Discussie is al tig keer geweest en slaat nergers op. Het CDA representeert nog steeds evenveel kiezers als GL en D66 bij elkaar, geen idee waarom zij dan opeens recht hebben om te regereg.
[..]

Nee natuurlijk niet, dat zou je je pas voelen bij Paars-plus. Een one-issue partij realiseert z'n one-issue, namelijk strengere immigratie, zonder al te veel risico. Het alternatief was vreselijk, laat de taart maar komen.
Wat Pietje zegt dus....

Verder is Wilders blijkbaar oprechter in zijn streven Nederland te redden dan ik dacht, want door dit minderheidskabinet te steunen voorkomt hij dat er een links kabinet aan de macht komt.

Als het Wilders enkel om de macht en het rellen te doen was zou hij juist een Links kabinet moeten hebben (+ VVD), waar hij vanuit de oppositie veel commentaar op kon leveren. Zeker de VVD kan hij dan helemaal afbranden.

Maar hij kiest voor hetgeen het beste is voor Nederland. Niet uit eigenbelang dus.
The End Times are wild
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:54:10 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84730402
De PVV aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmartkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.

Alleen daarom al mag dit Kabinet er komen. Ik kijk uit naar de gefrustreerde topics van PVV stemmers de komende maanden op dit forum...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84730497
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:

Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren.
er staat een hele vreemde paradox in deze ene zin ..... enerzijds noem je het eigen partijprogramma 'onrealistisch' en beweer je datook de eigen kiezers wisten dat het niet verwezenlijkt zou worden...

en vervolgens beweer je dat het 'nut' van PVV-steun aan een minderheidskabinet van andere partijen zou zijn dat 'hun' programma verwezenlijkt gaatworden nu ....

eventjes een realiteitscheck: alhoewel het regeerakkoord nog niet bekend is, durf ik er nu al geld op in te zetten dat er vrijwel geen enkel programma-punt van de PVV in zal staan als 'te verwezenlijken'...

het programma dat vooral verwezenlijkt zal worden zal dat van de VVD zijn en dus lijkt het me heel goed af te vragen of niet een PVV-stem gewoon een direkte, edoch ietwat strategische VVD-stem zal blijken te zijn (nl. een stem die 'voorkomt' dat de VVD eventueel een paarse coalitie aan zou gaan) ... ook op een hoop 'onpopulaire' punten van de VVD, die de PVV juist niet wilde uitvoeren (aanpak AOW, extra bestedingen in de zorg)..

qua financieel beleid wordt waarschijnlijk gewoon het VVD-programma uitgevoerd met alle bezuinigingen die zij voorstellen maar zonderverderveel inmengen van de PVV, en die hebben ook als dat regeerakkoord eenmaal getekend is geen enkel verder 'recht van inspraak'...
sterker nog, mocht het kabinet bv twee jaar uithouden,en overtwee jaarde economische situatie veranderen kunnen de VVD en CDA makkelijk het regeerakkoord 'aanpassen' uit 'noodzaak' via hun bestuurders en ministers ... maar mocht de PVV zich op wat voor moment niet meeraan datregeerakkoord gebonden voelen, krijgen die makkelijk de 'zwarte piet' toegespeeld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_84730531
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:20 schreef Roerkoning het volgende:
Een minderheidskabinet is in mijn optiek de meest democratische vorm van regeren. Hierdoor heeft het parlement altijd het laatste woord. Linksom of rechtsom.
Mee eens, alleen wat we nu gaan krijgen is helemaal geen minderheidskabinet. Wilders gaat zijn handtekening zetten onder een regeerakkoord, en daarmee is het in feite een gewoon kabinet geworden waar de PVV wel deel van uit maakt maar geen ministers levert.
pi_84730723
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:01 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Mee eens, alleen wat we nu gaan krijgen is helemaal geen minderheidskabinet. Wilders gaat zijn handtekening zetten onder een regeerakkoord, en daarmee is het in feite een gewoon kabinet geworden waar de PVV wel deel van uit maakt maar geen ministers levert.
Dat is nog maar de vraag, denk ik.
Het regeer accoord moet nog over onderhandeld worden en gezien de verschillen tussen de partijen, zal het vermoedelijk een hoofdlijnen accoord worden.
Verder is de PVV natuurlijk vrij om het kabinet al dan niet te steunen.
Stress is voor idioten.
pi_84730752
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:59 schreef RM-rf het volgende:
er staat een hele vreemde paradox in deze ene zin ..... enerzijds noem je het eigen partijprogramma 'onrealistisch' en beweer je datook de eigen kiezers wisten dat het niet verwezenlijkt zou worden...

en vervolgens beweer je dat het 'nut' van PVV-steun aan een minderheidskabinet van andere partijen zou zijn dat 'hun' programma verwezenlijkt gaatworden nu ....

eventjes een realiteitscheck: alhoewel het regeerakkoord nog niet bekend is, durf ik er nu al geld op in te zetten dat er vrijwel geen enkel programma-punt van de PVV in zal staan als 'te verwezenlijken'...
Scherp :P. De 'extreme' punten (de kopvoddentax) zijn zo extreem dat geen enkele regering 't ooit gaat verwezenlijken. De mildere vorm van deze punten, een strengere immigratie, een stop uit moslimslanden, strenge inburgering, geen uitkering in de eerste x jaar, etc etc. kunnen wel verwezenlijkt worden.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_84732512
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat Pietje zegt dus....

Verder is Wilders blijkbaar oprechter in zijn streven Nederland te redden dan ik dacht, want door dit minderheidskabinet te steunen voorkomt hij dat er een links kabinet aan de macht komt.

Als het Wilders enkel om de macht en het rellen te doen was zou hij juist een Links kabinet moeten hebben (+ VVD), waar hij vanuit de oppositie veel commentaar op kon leveren. Zeker de VVD kan hij dan helemaal afbranden.

Maar hij kiest voor hetgeen het beste is voor Nederland. Niet uit eigenbelang dus.
Als er toch iets uit eigenbelang is, dan is het dit wel.
Het mooiste was geweest als de PVV daadwerkelijk zou moeten regeren en dan zouden ze diep door de mand zakken.
Nu kunnen ze zelfs daar de verantwoordelijkheid weghouden.
Het enige dat ze nu zullen doen is veel te veel dingen eisen en maar blijven klagen, want zo gaat dat:
Hou de PVV nu te vriend, anders is je kabinet weg.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:29:21 #12
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84732536
Wat zouden Henk en Ingrid ervan vinden?!
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:34:28 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84732677
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:29 schreef Amnistia het volgende:
Wat zouden Henk en Ingrid ervan vinden?!
Die vinden het nu nog prachtig. Op het moment dat door bezuinigingen de muziekschool, de voetbalclub en de bibliotheek verdwijnen en hun kinderen geen sociaal leven meer hebben, minder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84733101
Wel ideaal voor Geert: meepraten zonder echt verantwoordelijk te dragen. Hij kan gewoon alles blokkeren wat 'm niet rechts genoeg is (zal ook niet altijd lukken om een andere meerheid te vinden in de Kamer) en als hij goed staat in de peilingen, kan ie in feite de boel laten klappen ondanks eventuele toezeggingen. Dat zal 'm niet in dank worden afgenomen door CDA en VVD, maar af en toe heeft ie 't zo hoog in de bol dat ik het niet uitsluit. :P
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_84733106
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De PVV aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmartkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.

Alleen daarom al mag dit Kabinet er komen. Ik kijk uit naar de gefrustreerde topics van PVV stemmers de komende maanden op dit forum...
Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:51:32 #16
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84733165
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die vinden het nu nog prachtig. Op het moment dat door bezuinigingen de muziekschool, de voetbalclub en de bibliotheek verdwijnen en hun kinderen geen sociaal leven meer hebben, minder.
Nouja ik kom er eerlijk voor uit dat ik PVV gestemd heb omdat ik het met meer punten eens ben dan wat de andere circus partijen hebben.
Nu moet hij het alleen nog waarmaken maar dat moet ik eerst nog zien.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:56:59 #17
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_84733304
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.
Kletskoek. L_V heeft van A tot Z gelijk, en dat mag 'ie zeggen ook! :Y
pi_84733348
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kletskoek. L_V heeft van A tot Z gelijk, en dat mag 'ie zeggen ook! :Y
Geef je hem nu gedoogsteun ? :)

L_V heeft zeker gelijk,............. als je hetzelfde denkt als hem. Gelukkig doe ik dat niet.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:59:18 #19
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_84733361
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geef je hem nu gedoogsteun ? :)

:Y
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:01:19 #20
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733413
Een topic voor de PVV'ers.... Die zijn er toch al zat? :? Of is dit weer een uitlokking tot het bashen zoals gewoonlijk? Vreemd....

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:12 schreef timmmmm het volgende:
Wat vinden jullie nou van een minderheidskabinet?

Nee. Het is nog altijd beter dan dat de PVV er helemaal niet bij betrokken is en in de oppositie gaat zitten. Het gaat heel spannend worden de komende tijd, want er zal genoeg niet in het regeerakkoord zitten, en er zullen onderwerpen passeren waarbij de PVV de regerende partijen mee om de oren kan slaan of zelfs zijn gedoog kan intrekken. Politiek blijft een spel. Ik denk juist dat de PVV hier nog meer uit kan halen dan helemaal niet mee doen en vanaf de zijlijn schreeuwen zoals de SP destijds deed. Je zag dat de populariteit van die partij enorm is geslonken tijdens de laatste verkiezingen. Al was het alleen al om het gerommel binnen die partij met Agnes Kant, kleuterjuf eerste klas.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:02:51 #21
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733453
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Inderdaad. Héél typisch, en dit soort topics steken ineens de kop op. Ik voel duidelijk lichte paniek hier op fok.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:06:25 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84733545
Het voelt voor mij niet aan alsof de PVV buitenspel gezet wordt door het cda. Het CDA kan gewoon nog niet in een kabinet stappen met de pvv, dat vergt tijd en moed. +. Daarom heeft men gekozen voor gedoogsteun, dat kan heel goed uitpakken als iedereen elkaar vertrouwt.

Voorlopig is dit het beste :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_84733587
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
Het voelt voor mij niet aan alsof de PVV buitenspel gezet wordt door het cda. Het CDA kan gewoon nog niet in een kabinet stappen met de pvv, dat vergt tijd en moed. +. Daarom heeft men gekozen voor gedoogsteun, dat kan heel goed uitpakken als iedereen elkaar vertrouwt.

Precies, alleen in 'bepaalde kringen' ziet men dit anders en is men in paniek.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:08:16 #24
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84733596
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

Over vier jaar blijkt dat dit het beste naoorloogse kabinet is geweest. Mark my words.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:08:36 #25
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733602
Ik mis nog de 1933 vergelijkingen, waar blijven die nou? :?
Scheer je weg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')