abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84848549
Waarover en wanneer gaat het minderheidskabinet VVD/CDA met gedoogsteun van PVV struikelen?

Poll: Waarover gaat het kabinet VVD/CDA + PVV struikelen?
Niet houden aan plannen bezuinigingen
Uitspraken van Wilders
Fitna 2
Ontbreken meerderheid Eerste Kamer
PVV-dissident
Functioneren van premier/ministers
Parlementaire enquête/onderzoek
Nieuwe politieke kwestie, buiten akkoorden
Anders...
Kabinet valt niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wanneer valt het kabinet VVD/CDA + PVV?
Binnen 3 maanden
Binnen 6 maanden
Binnen 1 jaar
Binnen 2 jaar
Binnen 3 jaar
Binnen 4 jaar
Kabinet valt niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_84848621
Heel simpel; Bij het CDA stapt er 1 op. :)
pi_84848709
Ik zie ze niet snel vallen iig.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:47:49 #4
177885 JoaC
Het is patat
pi_84862608
Het valt binnen 6 maanden op een ontwikkeling in de zorg
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_84864356
Misschien valt het na de provinciale statenverkiezingen waaruit blijkt dat het CDA nog meer heeft verloren dan bij de TK'10 verwacht.
pi_84869034
goeie vraag, die gedoogvariant zou best lang kunnen standhouden vrees ik, zeker als de sgp ook mee gedoogd.

ik gok echter dat wilders het op een gegeven moment toch te bont maakt met rare uitspraken, en dat linkse cdaers dit niet langer pikken..
pi_84872140
Wilders.
pi_84872583
Brinkman laat het zaakje klappen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:33:28 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84874074
Anders: PVV trekt gedoogsteun terug naar aanleiding van het JSF programma nadat een debat over de aanschaf van een tweede test-toestel op niets uitloopt (PVV is tegen de JSF, VVD en CDA zijn voor)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:41:10 #10
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_84874554
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:33 schreef maartena het volgende:
Anders: PVV trekt gedoogsteun terug naar aanleiding van het JSF programma nadat een debat over de aanschaf van een tweede test-toestel op niets uitloopt (PVV is tegen de JSF, VVD en CDA zijn voor)
Alsof die JSF Wilders iets kan schelen, dat standpunt geeft hij zo op.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:54:39 #11
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_84875174
Valt niet.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:57:35 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84875296
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:30:54 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84879157
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:41 schreef TomLievense het volgende:
Alsof die JSF Wilders iets kan schelen, dat standpunt geeft hij zo op.
Ja, Wilders loopt constant met breekpunten te koop, dat is wel zo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84882937
Mensen die 'kabinet valt niet' kiezen. Hoe heerlijk naief _O-
pi_84884887
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Heel simpel; Bij het CDA stapt er 1 op. :)
Dat is het leuke. Het is een minderheidskabinet. Dus zelfs al zou iemand van het CDA of de PVV opstappen, dan zou dat nog niet betekenen dat het kabinet valt. Want je hebt altijd nog de SGP die deze regeringsvorm blijft steunen.

Ik denk dat de PVV de stekker er op een gegeven moment uittrekt omdat het kabinet zich niet of maar half aan een afspraak zal houden. Of er speelt iets in de actualiteiten dat een dergelijke reactie zou veroorzaken. Ik ben er van overtuigt dat de PVV de intentie heeft om de hele rit uit te zitten. Maar ik zie het snel gebeuren dat beide kampen snel met hun rug tegen de muur staan.
pi_84884907
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 04:13 schreef herbert64 het volgende:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst natuurlijk. Maar inderdaad. Met het huidige politieke spectrum hoeven we geen stabiel kabinet te verwachten die het een volle 4 jaar volhoudt. Maakt niet uit welke coalitie er gevormd gaat worden.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:10:56 #17
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84885564
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 04:13 schreef herbert64 het volgende:
Dat is natuurlijk hoop, geen verwachting.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:39 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Dat is het leuke. Het is een minderheidskabinet. Dus zelfs al zou iemand van het CDA of de PVV opstappen, dan zou dat nog niet betekenen dat het kabinet valt. Want je hebt altijd nog de SGP die deze regeringsvorm blijft steunen.
Het kabinet steunt op een krappe meerderheid via de gedoogsteun. Zodra er mensen opstappen zijn ze die meerderheid gewoon kwijt en is de regering lam in waarschijnlijk beide kamers.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_84886102
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:29 schreef Holograph het volgende:
Misschien valt het na de provinciale statenverkiezingen waaruit blijkt dat het CDA nog meer heeft verloren dan bij de TK'10 verwacht.
Denk eerder dat de PVV haar zaakjes niet op orde heeft voor de provinciale statenverkiezingen. Ze moeten een flinke lading kandidaten zien op te snorren. Dat gaat niet lukken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84886884
quote:

[..]

Ik denk dat de PVV de stekker er op een gegeven moment uittrekt omdat het kabinet zich niet of maar half aan een afspraak zal houden. Of er speelt iets in de actualiteiten dat een dergelijke reactie zou veroorzaken. Ik ben er van overtuigt dat de PVV de intentie heeft om de hele rit uit te zitten. Maar ik zie het snel gebeuren dat beide kampen snel met hun rug tegen de muur staan.
Met steun van PVV en SGP is er dus een meerderheid van 3 zetels. Ik denk alleen al dat er nu al meer dan 3 CDA'ers hier niet op zitten te wachten. Daarnaast wil Brinkman ook graag wat aandacht. De kans dat ze een meerderheid behouden is nihil.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_84886917
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk eerder dat de PVV haar zaakjes niet op orde heeft voor de provinciale statenverkiezingen. Ze moeten een flinke lading kandidaten zien op te snorren. Dat gaat niet lukken.
De rechtspopulistische partijen hebben eerder al bewezen nou geen hele hoge eisen aan hun kandidaten te stellen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:09:50 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_84887182
Ik denk dat dit kabinet er sowieso niet komt. Over een week of 2 krijgen we weer te horen dat de onderhandelingen mislukt zijn, en komt er uiteindelijk toch VVD-PvdA-CDA.

Ik denk dat Verhagen vanuit de achterban gewoon teveel tegenstand zal krijgen. Dat congres waarin ze beslissen of er geregeerd gaat worden moet ook nog komen he.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:12:14 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_84887258
quote:

[..]

Ja, we horen steeds dat de SGP het kabinet eventueel zou gedogen, maar van CDA en VVD hoor je helemaal niks of ze hier wel op zitten te wachten. Ze gaan ook geen gedoog-akkoord aan met de SGP, wel met de PVV.

Ik denk dat de dingen die de SGP vraagt in ruil voor steun sowieso ontoelaatbaar zijn voor de VVD. Je ziet ze ook niet springen om het CU bij de onderhandelingen te betrekken, en die hebben 3 zetels meer.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:42:29 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_84888286
Het valt op een kritische kamervraag van Dion Graus aan de nieuwe CDA-minister van Landbouw over de behandeling van Bettie 128 in een nertsenfarm in Schin Op Geul.
pi_84889516
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, we horen steeds dat de SGP het kabinet eventueel zou gedogen, maar van CDA en VVD hoor je helemaal niks of ze hier wel op zitten te wachten. Ze gaan ook geen gedoog-akkoord aan met de SGP, wel met de PVV.

Ik denk dat de dingen die de SGP vraagt in ruil voor steun sowieso ontoelaatbaar zijn voor de VVD. Je ziet ze ook niet springen om het CU bij de onderhandelingen te betrekken, en die hebben 3 zetels meer.
Natuurlijk zit met name de VVD daar niet op te wachten, maar als de SGP geen al te absurde eisen stelt, waarom dan eigenlijk niet? Het is één ding om geen kabinet te willen vormen met de SGP, maar het is alweer iets heel anders om een reeds zittend kabinet te laten vallen omdat je weigert ook maar iets met de SGP van doen te hebben; zeker een kabinet met een ongeëvenaard hoog VVD-gehalte.

Mocht CDA-VVD de gedoogsteun van de SGP nodig gaan hebben, dan verwacht ik op z'n minst dat er serieus gepraat gaat worden. Of het dan ook wat wordt, hangt natuurlijk af van de eisen van de SGP.
pi_84889600
Dat er nog mensen zijn die denken dat dit fragiele kabinet (als het er al komt, lastige onderhandelingen) het 4 jaar gaat uithouden. Geschiedenis een beetje bijgehouden? Mwah... :')

LOL @Pool. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')