quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:40 schreef A-mineur het volgende:
Ik ben zelf wel een Wilders aanhanger, maar de gematigde Wilders bevalt me wel. Puur om het feit dat de harde maatregelen toch niet worden doorgevoerd, dan kun je beter met de VVD meevaren, die opzich ook wel voor immigratiebeperking is.
Ik verwacht van wel. Wilders is niet dom...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:55 schreef A-mineur het volgende:
Misschien gaat het een beetje als in Denemarken, die partij was eerst ook "Extreem rechts' maar is nu niet meer weg te denken uit de Deense politiek.
Dat kan dan ook van alle VVD stemmers gezegt worden. Niemand kan na te hebben gestemd zeggen wat er gebeurd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:14 schreef TheYoung1 het volgende:
Omdat het gross van de mensen die op hem gestemd hebben, nu moeten gaan nadenken over wat er gebeurd is. En dat lukte ze van te voren al niet, klonk allemaal wel goed wat hij riep, en nu al helemaal niet meer.
Kuddegedrag wil ik het zachtmoedig noemen.
Lekker stigmatiserend weer.. of alle wilders stemmers dom kudde volk zouden zijn..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:14 schreef TheYoung1 het volgende:
Omdat het gross van de mensen die op hem gestemd hebben, nu moeten gaan nadenken over wat er gebeurd is. En dat lukte ze van te voren al niet, klonk allemaal wel goed wat hij riep, en nu al helemaal niet meer.
Kuddegedrag wil ik het zachtmoedig noemen.
Interessant stuk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:25 schreef Mindblower2k4 het volgende:
Lees hetvolgende eens: http://www.presseurop.eu/(...)gering-ijzeren-greep
Persoonlijk denk ik dat iedereen alles schromelijk overdrijft. Wilders moet inbinden
Maar probeerd wel net als in Denemarken de immigratie te beperken. (hoogst waarschijnlijk op de zelfde manier)
Wilders zijn grote voorbeeld
Het gross...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:28 schreef Giem het volgende:
[..]
Lekker stigmatiserend weer.. of alle wilders stemmers dom kudde volk zouden zijn..
Het zal je denk ik nog verbazen hoeveel stemmers er een HBO/WO hebben onder zijn stemmers.. Als ik kijk in mijn omgeving zijn het allemaal hoger opgeleiden.
En het zal inderdaad neer komen op het deense model. Als ze dat goed uitwerken geef ik ze een goede kans van slagen.
Hieruit halen Wilders, Rutte en Verhagen dan ook hoop. Wilders weet exact hoe hij mensen moet bewerken (ken oud collega van hem) en is retorisch geniaal. (ps heb geen PVV stem uitgebracht, vind het enkel boeiend hoe één man zoveel los kan maken (over "links" en "rechts"))quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:30 schreef bohgek het volgende:
[..]
Interessant stuk.
Vraag me af of dit in Nederland ook kan gebeuren met de PVV. De huidige Deense regering zit er al 10 (!!!) jaar, laatste regering hier in Nederland die de rit uit heeft gezeten is Paars 1 en dat is alweer 12 jaar geleden.
Tip: Lees het eind verslag en dan vooral de bijlage (1): http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127215quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:39 schreef sunny16947 het volgende:
Het land is altijd geregeerd door oude en/of samengevoegde oude partijen. Met uitzondering van de LPF die het opeens zonder leider moest doen.
PVVers weten heus wel dat door al het antigeluid en de tegenzin van andere partijen meeregeren eigenlijk geen kans maakte. Maar hé keulen en aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Het hangt er dus heel erg vanaf wat dat gedogen inhoudt en hoe daar uitvoering aan wordt gegeven. PVVers hebben al jaren geduld gehad, dus eerst maar zien. En gaat het goed, dan kunnen ze bij de volgende verkiezingen er niet meer omheen.
quote:Tegelijkertijd zal dat onderzoek moeten aantonen of en hoe overeenstemming te bereiken is over het door de drie fractievoorzitters beoogde gedoogakkoord waarin afspraken moeten
staan over immigratie, integratie en asiel, veiligheid en betere ouderenzorg. Met het oog
hierop heb ik aan de drie fractievoorzitters een overzicht aangereikt met onderwerpen die
aandacht behoeven op de terreinen immigratie, integratie, asiel en veiligheid (zie bijlage 1).
Gedogen betekend hier dus: Zorg voor overeenstemming op bovenstaande punten in het gedoogakkoord (Naar standpunten van Wilders) en jullie kunnen regeren. (Daar Wilders enkel "ja" moet zeggen op het regeerakkoord.)quote:Bijlage 2:
1. Immigratie
- Huwelijks- en gezinsmigratie
- Verhoging van het niveau taaltoetsen Nederlands
- Ingroei sociale zekerheid
- Koninkrijksrelaties en vrij personenverkeer
2. Integratie en Asiel
- Integratie en tegengaan radicalisering
- Regulering kledij openbare ambtsdragers
- Afschaffen van categoriale bescherming
- Verbeterde signalering strafbaar gedrag ten behoeve van de vreemdelingenketen
- Tegengaan, respectievelijk sterk versneld afdoen, van herhaalde asielaanvragen via herziene
asielprocedure
- Arbeid verrichten tijdens asielprocedure
- Vervroeging medische toets in asielprocedure
- Bevordering terugkeer, integraal onderdeel van buitenlands beleid
- Gemeenschappelijke Europees Asielstelsel 2012
3. Veiligheid
- Invoering nationale politie
- Dadergerichte aanpak
- Structurele verankering veiligheidshuizen
- (Super)snelrecht
- Identiteitsvaststelling in de ketens (straf, jeugd en vreemdelingenketen)
- Begeleidingsplicht voor overlastgevende twaalfminners
- Verbeterde informatieuitwisseling
De toon waarop mensen in dit topic discussiëren is toch echt veel genuanceerder als in topic wat je vermeld. Daar wordt gebashed waar je u tegen zegt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
Kan dicht, zelfde topic kan je hier ook vinden: Een topic voor de PVVers.
Neemt niet weg dat dit topic dubbel is. Gewoon een harde kopie van dat andere topic. Die was er al eerder dus deze is overbodig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:13 schreef Mindblower2k4 het volgende:
[..]
De toon waarop mensen in dit topic discussiëren is toch echt veel genuanceerder als in topic wat je vermeld. Daar wordt gebashed waar je u tegen zegt.
De eerste kamer is er voor toetsing.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:17 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Verschil met Denemarken is ook de Eerste Kamer, die ontbreekt daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |