Beetje tijgerbalsam of anders spul met sterke mintgeur op een paar plekken bij je raam en in je kamer smeren, dan blijven de muggen sowieso wel weg. En voor je gaat slapen even een klein likje op je armen en in je nek.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:37 schreef EggsTC het volgende:
30 graden.
ik zet savonds het raam open als ik ga douchen, uiteraard met het licht uit zodat muggen en vliegen wegblijven. Nu heb ik niet zoveel last van muggen dus dat is gunstig. Anyway, dat (dak) raam staat verder de hele nacht open terwijl ik eronder slaap met een tshirt aan zodat ik niet ziek word als het te koud wordt in mijn kamer.
Werkt dat een beetje? Zotezien niet?quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:52 schreef xibalba het volgende:
Met de mobiele airco de hele middag al aan is het nu 28 graden.......
Kun je nagaan hoe het hier in de woonkamer is. Lekker zo'n zolderverdieping.
dat zijn van die elektrische apparaten die ik snachts dus niet aan durf te hebben ivm kortsluiting/brandgevaarquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:55 schreef helldeskr het volgende:
Graadje of 20 denk ik
Ik heb zo'n klein ventilator kacheltje die ook kan koelen.
Staat in het open veluxraam..
Poor man's airco..maar t werkt wel..
Zuigt redelijk koude lucht van buiten en blaast dit de kamer in.
Je moet de slang van je airco uit het raam hangen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:52 schreef xibalba het volgende:
Met de mobiele airco de hele middag al aan is het nu 28 graden.......
Kun je nagaan hoe het hier in de woonkamer is. Lekker zo'n zolderverdieping.
nee lampie..die zet je dus uit als je gaat slapenquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat zijn van die elektrische apparaten die ik snachts dus niet aan durf te hebben ivm kortsluiting/brandgevaarheb dat namelijk bij mijn buurjongen boven meegemaakt. Dus ik lig in de hitte
Ik vind alleen de koele lucht in de douche al een verademing. Het lijkt wel alsof er met dit hete weer een gebrek aan zuurstof is of zo.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef n0ir het volgende:
Geen koude douche nemen! Neem een hete.
Als je echt lekker wil slapen moet je beginnen op 38 graden en langzaam heter draaien.
Je bloedvaten en de hele mikmak gaan wagenwijd open staan, waardoor je veel meer warmte kwijt kan. Bij een koude douche krijg je juist het omgekeerde..![]()
Drink ook een kop thee (dat drinken ze ook de hele dag in de woestijn), werkt heel goed om af te koelen.
Mja, dat klopt niet helemaal hoor. Ik sportte vorig jaar heel veel in deze hitte, en zweette me dan kapot als ik thuis kwam. Dan begon ik met de douche op vrij heet, en zette hem steeds kouder totdat bijna de gehele warme kraan dicht stond. Heerlijk om erin te staan. Als je lang genoeg die koude douche op je lichaam hebt, onttrekt dat ook heel veel warmte.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef n0ir het volgende:
Geen koude douche nemen! Neem een hete.
Als je echt lekker wil slapen moet je beginnen op 38 graden en langzaam heter draaien.
Je bloedvaten en de hele mikmak gaan wagenwijd open staan, waardoor je veel meer warmte kwijt kan. Bij een koude douche krijg je juist het omgekeerde..![]()
Drink ook een kop thee (dat drinken ze ook de hele dag in de woestijn), werkt heel goed om af te koelen.
Nadat ik onder de koude douche vandaan kom voelt mijn kamer een stuk heter aan dan voordat ik ging douchen. Tijdens het douchen zelf is het wel lekker ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind alleen de koele lucht in de douche al een verademing. Het lijkt wel alsof er met dit hete weer een gebrek aan zuurstof is of zo.
Maar van een hete douche nu krijg ik in ieder geval hoofdpijn.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:49 schreef Sachertorte het volgende:
Ik zweer bij temperaturen onder de 10 graden, dat zit er helaas niet in
Als je een half uur lang in een koude omgeving gaat staan vernauwen al je cutane bloedvaten en zal je enige tijd daarna juist meer warmte vasthouden. Op het moment zelf heb je het wel koel, maar daarna heb je dubbel last van de warmte.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mja, dat klopt niet helemaal hoor. Ik sportte vorig jaar heel veel in deze hitte, en zweette me dan kapot als ik thuis kwam. Dan begon ik met de douche op vrij heet, en zette hem steeds kouder totdat bijna de gehele warme kraan dicht stond. Heerlijk om erin te staan. Als je lang genoeg die koude douche op je lichaam hebt, onttrekt dat ook heel veel warmte.
Ik stond er dan ook wel een half uur of langer onder, maargoed.
bron.quote:Amerika’s succesventilator.
Een aangenaam, zacht briesje door de hele ruimte. In plaats van onprettige tocht langs de wanden.
Gewone ventilatoren bestrijken meestal alleen een korte afstand – en op die plekken bespeuren we dan ook nog vaak een irriterende koude tocht. Andere draaiende fans geven wel een vergelijkbare koeling – maar alleen van tijd tot tijd. Maar niet de ‘Vornado’. Als een turbine verzorgt hij een krachtige luchtstroom, die zich echter niet op personen, maar op wanden en plafond richt. Hij wordt dan daar vandaan weer in de totale ruimte teruggekaatst en zorgt zo voor het ontstaan van omstandigheden die bijna vergelijkbaar zijn met een fris zeebriesje; de lucht is overal in beweging, hetgeen als uitgesproken prettig wordt ervaren. En daarnaast wordt u nergens belaagd door onplezierige of eventueel zelfs gevaarlijke tocht.
U lucht een ruimte sneller, voordeliger en effectiever.
Door de extra scherpe hoek van de propellerbladen bedraagt de hoeveelheid verplaatste lucht tot wel 590 m³/u. Een krachtige, maar rustig draaiende 85 W motor drijft de speciale rotor aan. De lucht wordt aan de achterzijde aangezogen en door het gepatenteerde, spiraalvormige rooster als geconcentreerde, wentelende luchtstroom vóór uitgeblazen – tot 23 m ver. Daarbij verbruikt ‘Vornado’ slechts éénderde van de energie die gewone ventilatoren vaak benodigen. Kosten niet meer dan ca. 1 cent per uur. Ideaal voor permanent gebruik.
Veel stiller dan andere.
Zelfs stiller dan menige computerventilator. Hij stoort u dus niet bij het werk of bij het lezen. De goede ventilatie zorgt er ook voor dat u prettig inslaapt. Via een regelknop op de 28 cm brede voet stelt u de ventilatorsnelheid in: 1.000, 1.250 of 1.500 toeren per minuut – van een zwak briesje tot een verfrissend koele luchtstroom, maar steeds verrassend geluidloos.
Ontwikkeld door vliegtuigontwerpers.
In 1988 ontwikkelde de industrie- en vliegtuigdesigner Richard Ten Eyck, die ook voor de grotere Amerikaanse vliegtuigfabrikanten werkte, het unieke model van deze ‘Vornado’. Enkele van zijn ontwerpen zijn opgenomen in de collectie van het ‘Art Institute of Chicago’.
Op elke ‘Vornado’ geeft de fabrikant in de USA levenslang garantie. Huis van slagvast polystyreen. Gemakkelijk schoon te houden door het afneembare roos-ter.
100 keiharde euro's voor een veredeld schoepenrad? Voor het dubbele heb je een mobiele aircoquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:32 schreef Mylene het volgende:
Graadje of 23 ofzo. Voor de ramen horen en verder staat er een Vornado te draaien naar het plafond toe.
[ afbeelding ]
[..]
bron.
Die dingen zijn ideaal, beter dan die normale ventilatoren.
Vornadoquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:32 schreef Mylene het volgende:
Graadje of 23 ofzo. Voor de ramen horen en verder staat er een Vornado te draaien naar het plafond toe.
[ afbeelding ]
[..]
bron.
Dat is wel fijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:40 schreef swaffelair het volgende:
ik slaap in een kelder
altijd 19 graden, zomer en winter
edit: heb wel een luchtontvochtiger, anders was het niet zo aangenaam
Woon jij in Belgie of Oostenrijkquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:40 schreef swaffelair het volgende:
ik slaap in een kelder..................
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Woon jij in Belgie of Oostenrijk
Duhquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:05 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je moet de slang van je airco uit het raam hangen.
Tijd voor .............quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:22 schreef Keesch het volgende:
27 tot 30 graden.
Ook in huiskamer, zon op voorkant huis, plat dak, etc zorgt voor dit heerlijke subtropisch temperatuurtje
Die heb ik ook wel eens gehad toen ik nog op een zolderkamer zat erge is dat je er gewoon aan went na een tijd...quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:34 schreef gekkewiebel het volgende:
Mijn recordtemperatuur was 33 graden!![]()
En waar zit jij ergens in NL, Lindytje?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:42 schreef Lindytje het volgende:
30,0 graden, zegt de wekker in de slaapkamer...
Het prachtige (quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En waar zit jij ergens in NL, Lindytje?
Sittard hier, 27.4 graden maar wel met ventilator aanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja... hoe verder naar het zuiden, hoe warmer het is. Leuk om dat zo te zien als mensen hun locatie en temperatuur melden![]()
Ik ga even de Limburgers in hun topic storen, vragen hoe heet het daar is.
Ja dat vroeg jequote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Sittard, zowww, dat is idd. het zuiden ja
Breng gewoon terug?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:54 schreef ClioSporT het volgende:
iemand nog interesse in een indesit mobiele airco.. Vandaag gekocht en het ding werkt perfect alleen was vergeten dat zo'n ding een slang had die je uit het raam moest hangen.. Geen zin, geen tijd en geen ruimte voor die slang.
ruim 400 euro bij de MM en met een fikse korting mag ie na 12 uur alweer weg![]()
Mag niet omdat hij inmiddels 1 minuutje is gebruiktquote:
...hij heeft geen slang... is een unit buitenquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:05 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je moet de slang van je airco uit het raam hangen.
Zoiets circuleert toch gewoon de warme lucht, hoe kan dat nou helpen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:32 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
bron.
28 graden met de buitentemperatuur inmiddels > 30 gradenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:19 schreef knep het volgende:
Ik ga er even een weerstation neerzetten.
En tevens de ramen dicht en rolluiken omlaag, de zon staat er nu op.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Woonkamer 21,5 graden met ventilator aan.
Ik dacht dat ik 't verkeerd zag. Maar de zon is niet fel hier en het waait ook lekker door. Ik mag niet klagen.
Volgens m'n thermostaat 26,7 hier, prima!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:11 schreef Morrigan het volgende:
In de woonkamer 27 şC.
Vind het eigenlijk best wel aangenaam.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:21 schreef Dagoduck het volgende:
25 Graden, geen airco, zolderkamer, schuine daken.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:31 schreef Dagoduck het volgende:
27,5 inmiddels Rond een uur of 17,30 zal het wel een top bereiken in de richting van de 30 daarna is de zon achter het huis dus kan mn raam weer open en komt die lekkere frisse zeelucht mijn kamer verkoelen![]()
Nu, 28,5quote:
Jij slaapt in een mortuarium?quote:
Morgenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:25 schreef Karina het volgende:
Nog STEEDS 29,5 gradenwaar blijft het onweer?
Die verwacht je niet met zo'n topique titelquote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:00 schreef friekin_ het volgende:
Heet, maar dat komt niet echt door het weer.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die verwacht je niet met zo'n topique titel
Chill.quote:Op zondag 4 juli 2010 08:02 schreef DennisMoore het volgende:
Geen idee, heb weer op 't balkon geslapen, werd wakker in 't zonnetje.
Het voordeel van zo hoog wonen is dat het flink doortocht met deuren en ramen open en na een half uurtje is het hier 23.5 graden!quote:
quote:
Verkapt-kijk-mij-een-airco-hebbenquote:Op maandag 5 juli 2010 02:03 schreef Parlay het volgende:
[..]Ik heb hier zelfs de airco of de ventilator niet aangehad. Alleen het raam open met een hor ervoor, heerlijk.
En een ventilator.quote:
Ook dat nog eens. 3 zelfsquote:
Ik heb er geen thermometer opgezet maar de zon komt hier loodrecht op mijn raam op. Wanneer ik ook maar een klein beetje wil uitslapen word ik in de zomer al met 40 graden (zonder grappen) uit mijn kamer gebrand. Ik slaap dus ook allesbehalve lekker hier.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:33 schreef Moogwai10 het volgende:
Oke, kan op uiteraard op meerdere manieren worden opgevat.![]()
Maar ben dus benieuwd naar de temperatuur? Of je daarbij goed kan slapen? En zoniet, wat doe je dan om wel een beetje te kunnen slapen?
Bij mij is het 27gr (onder een plat dak) en ik slaap dus al een paar dagen zeer beroerd.
hopen op kwik explosiequote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ga mijn thermometer eens in de zon leggen
100 euro?? Ik heb net voor 25 euro zo'n 40 cm (de grote versie dus) ventilator gekocht bij de Praxis. Werkt als een tiet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:38 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
100 keiharde euro's voor een veredeld schoepenrad? Voor het dubbele heb je een mobiele airco
Werkt het echt goed?
400 euro?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:54 schreef ClioSporT het volgende:
iemand nog interesse in een indesit mobiele airco.. Vandaag gekocht en het ding werkt perfect alleen was vergeten dat zo'n ding een slang had die je uit het raam moest hangen.. Geen zin, geen tijd en geen ruimte voor die slang.
ruim 400 euro bij de MM en met een fikse korting mag ie na 12 uur alweer weg![]()
Alleen echt koeler wordt het niet hequote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
400 euro?
Je betaalt je suf aan stroom om koude lucht te genereren.
Ik heb voor 25 euro een grote ventilator op voet bij Praxis gekocht. Ik kan 16 van die apparaten kopen voor datzelfde bedrag
En met alle 16 aan betaal je nog steeds minder aan stroom
je moet m ook richting je raam zetten, omdat t nu buiten ook al warm isquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:38 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Raam open, ventilator die naar binnen blaast en nog steeds is het heter dan buiten.
Dan kun je beter je raam dicht doen, als hij lucht naar buiten blaast moet er ergens anders ook weer lucht naar binnen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:26 schreef mug89 het volgende:
[..]
je moet m ook richting je raam zetten, omdat t nu buiten ook al warm is
Bang zijn voor insectenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:47 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb geen idee, maar veel te warm en durf m'n raam niet te ver open te doen omdat insecten. Heb wel een ventilatortje maar m'n vader is nog benedn en als die straks hier komt moet ik weer een tirade over milieuvervuiling en energie gedoe aanhoren
Nou, ik heb geen zin in muggen en al helemaal niet in die enge met relatief grote poten en vleugels beesten. Nu klink ik wss als een vrouw, maar kan me niet schelen.quote:
Je kan beter de deuren en ramen dicht houdenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef TWP het volgende:
Het valt hier best mee ondanks de zon constant op m'n kamer. Hele dag alle ramen en deuren open gezet en nu zo'n 25 graden denk ik.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 04:18 schreef tho_Omas het volgende:
dit gaat niet man gekken. nog altijd boven de 30.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |