abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83510340
Geen koude douche nemen! Neem een hete .

Als je echt lekker wil slapen moet je beginnen op 38 graden en langzaam heter draaien.
Je bloedvaten en de hele mikmak gaan wagenwijd open staan, waardoor je veel meer warmte kwijt kan. Bij een koude douche krijg je juist het omgekeerde..
Drink ook een kop thee (dat drinken ze ook de hele dag in de woestijn), werkt heel goed om af te koelen.
pi_83510378
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:00 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat zijn van die elektrische apparaten die ik snachts dus niet aan durf te hebben ivm kortsluiting/brandgevaar heb dat namelijk bij mijn buurjongen boven meegemaakt. Dus ik lig in de hitte
nee lampie..die zet je dus uit als je gaat slapen
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:08:21 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_83510436
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef n0ir het volgende:

Als je echt lekker wil slapen moet je beginnen op 38 graden en langzaam heter draaien.
Je bloedvaten en de hele mikmak gaan wagenwijd open staan, waardoor je veel meer warmte kwijt kan. Bij een koude douche krijg je juist het omgekeerde..
Drink ook een kop thee (dat drinken ze ook de hele dag in de woestijn), werkt heel goed om af te koelen.
Ik vind alleen de koele lucht in de douche al een verademing. Het lijkt wel alsof er met dit hete weer een gebrek aan zuurstof is of zo.

Maar van een hete douche nu krijg ik in ieder geval hoofdpijn.
pi_83510685
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef n0ir het volgende:

Mja, dat klopt niet helemaal hoor. Ik sportte vorig jaar heel veel in deze hitte, en zweette me dan kapot als ik thuis kwam. Dan begon ik met de douche op vrij heet, en zette hem steeds kouder totdat bijna de gehele warme kraan dicht stond. Heerlijk om erin te staan. Als je lang genoeg die koude douche op je lichaam hebt, onttrekt dat ook heel veel warmte.

Ik stond er dan ook wel een half uur of langer onder, maargoed.
Lambo of Rekt
pi_83510948
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind alleen de koele lucht in de douche al een verademing. Het lijkt wel alsof er met dit hete weer een gebrek aan zuurstof is of zo.

Maar van een hete douche nu krijg ik in ieder geval hoofdpijn.
Nadat ik onder de koude douche vandaan kom voelt mijn kamer een stuk heter aan dan voordat ik ging douchen. Tijdens het douchen zelf is het wel lekker ja.
Balen dat je hoofdpijn krijgt van een hete douche!
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:18:41 #31
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_83511040
Geen idee, maar hier staat de airco en de plafonventilator aan en voelt het heerlijk koel.
Kan hier geen raam open doen want dan is m'n huis leeg vrees ik (benedenverdieping aan straatkant).
pi_83511109
Veel te warm, toen ik gisteren ging slapen was het 32° ofzo, ik slaap wel onder het dak...
En ik kan niet slapen zonder dekbed op mijn lichaam
pi_83511174
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:49 schreef Sachertorte het volgende:
Ik zweer bij temperaturen onder de 10 graden, dat zit er helaas niet in
Brutal. Fucking. Metal.
pi_83511230
Momenteel zo'n 30 graden, valt heel erg mee. Het gaat regelmatig over de 40 heen. Ik heb een klein balkon en heb vanaf maart/april vrijwel de hele dag m'n balkondeuren volledig open, dit soort dagen ook 's nachts, met een fan die nog een beetje koele lucht naar binnen probeert te blazen.

Leven de kleine studentenkamer, met veel te veel apparaten per m2 en een gevel op het zuid-westen van bijna volledig glas.

Verder verdenk ik m'n onderbuurman van het runnen van een nucleaire installatie.
pi_83511260
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mja, dat klopt niet helemaal hoor. Ik sportte vorig jaar heel veel in deze hitte, en zweette me dan kapot als ik thuis kwam. Dan begon ik met de douche op vrij heet, en zette hem steeds kouder totdat bijna de gehele warme kraan dicht stond. Heerlijk om erin te staan. Als je lang genoeg die koude douche op je lichaam hebt, onttrekt dat ook heel veel warmte.

Ik stond er dan ook wel een half uur of langer onder, maargoed.
Als je een half uur lang in een koude omgeving gaat staan vernauwen al je cutane bloedvaten en zal je enige tijd daarna juist meer warmte vasthouden. Op het moment zelf heb je het wel koel, maar daarna heb je dubbel last van de warmte.

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
pi_83511457
zonder airco 35+ met airco 29 graden. dat is de hoogste temperatuur waarmee ik goed kan slapen. ik wil de airco niet lager zetten omdat de klap anders 's ochtends zo groot is

ik woon op Cyprus
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_83511939
Graadje of 23 ofzo. Voor de ramen horen en verder staat er een Vornado te draaien naar het plafond toe.

quote:
Amerika’s succesventilator.

Een aangenaam, zacht briesje door de hele ruimte. In plaats van onprettige tocht langs de wanden.

Gewone ventilatoren bestrijken meestal alleen een korte afstand – en op die plekken bespeuren we dan ook nog vaak een irriterende koude tocht. Andere draaiende fans geven wel een vergelijkbare koeling – maar alleen van tijd tot tijd. Maar niet de ‘Vornado’. Als een turbine verzorgt hij een krachtige luchtstroom, die zich echter niet op personen, maar op wanden en plafond richt. Hij wordt dan daar vandaan weer in de totale ruimte teruggekaatst en zorgt zo voor het ontstaan van omstandigheden die bijna vergelijkbaar zijn met een fris zeebriesje; de lucht is overal in beweging, hetgeen als uitgesproken prettig wordt ervaren. En daarnaast wordt u nergens belaagd door onplezierige of eventueel zelfs gevaarlijke tocht.
U lucht een ruimte sneller, voordeliger en effectiever.
Door de extra scherpe hoek van de propellerbladen bedraagt de hoeveelheid verplaatste lucht tot wel 590 m³/u. Een krachtige, maar rustig draaiende 85 W motor drijft de speciale rotor aan. De lucht wordt aan de achterzijde aangezogen en door het gepatenteerde, spiraalvormige rooster als geconcentreerde, wentelende luchtstroom vóór uitgeblazen – tot 23 m ver. Daarbij verbruikt ‘Vornado’ slechts éénderde van de energie die gewone ventilatoren vaak benodigen. Kosten niet meer dan ca. 1 cent per uur. Ideaal voor permanent gebruik.
Veel stiller dan andere.
Zelfs stiller dan menige computerventilator. Hij stoort u dus niet bij het werk of bij het lezen. De goede ventilatie zorgt er ook voor dat u prettig inslaapt. Via een regelknop op de 28 cm brede voet stelt u de ventilatorsnelheid in: 1.000, 1.250 of 1.500 toeren per minuut – van een zwak briesje tot een verfrissend koele luchtstroom, maar steeds verrassend geluidloos.
Ontwikkeld door vliegtuigontwerpers.
In 1988 ontwikkelde de industrie- en vliegtuigdesigner Richard Ten Eyck, die ook voor de grotere Amerikaanse vliegtuigfabrikanten werkte, het unieke model van deze ‘Vornado’. Enkele van zijn ontwerpen zijn opgenomen in de collectie van het ‘Art Institute of Chicago’.
Op elke ‘Vornado’ geeft de fabrikant in de USA levenslang garantie. Huis van slagvast polystyreen. Gemakkelijk schoon te houden door het afneembare roos-ter.
bron.

Die dingen zijn ideaal, beter dan die normale ventilatoren.
pi_83512237
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:32 schreef Mylene het volgende:
Graadje of 23 ofzo. Voor de ramen horen en verder staat er een Vornado te draaien naar het plafond toe.

[ afbeelding ]
[..]

bron.

100 keiharde euro's voor een veredeld schoepenrad? Voor het dubbele heb je een mobiele airco
Werkt het echt goed?
pi_83512831
Tegen de 40, ik zweet me kapot.
pi_83512947
Wat kut huizen hebben jullie toch.
pi_83513076
Zol der + zon erop = feest... overdag is het zo'n beetje 35 graden... Nu op dit moment 27
pi_83513576
19-20 graden. Oude huizen met dikke stenen muren
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:10:29 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_83513817
Tussen de 18C en 21C
Airco
Heerlijk ontvochtigen die lucht, met afvoer naar de standleiding
Warme lucht rechtstreeks door gat in balkondeur naar buiten
En overcapaciteit
---------------------------------------
Ideale combinatie
pi_83514056
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tussen de 18C en 21C
Airco
Dit
pi_83514240
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:32 schreef Mylene het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

bron.

Vornado
Lambo of Rekt
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:37:25 #46
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83515145
28 graden onder het schuine dak. Zou goede isolatie moeten zitten en dakramen staan dag en nacht open.
En computer staat bijna dag en nacht aan

Thermometer voor 3.99 van de week bij Blokker gehaald. Luchtvochtigheid staat er ook op: nu 52.

Wat ik doe om te slapen? Helemaal niets. Boek lezen en een nachtje doorhalen als het gewoon niet lukt.
Soms pak ik een washandje om nek, pols etc. even nat te maken. Door er niet aan te denken heb ik gek genoeg weinig last van de warmte (waar ik dus van nature absoluut niet tegen kan!)
Het enige waar ik dit jaar wel last van heb zijn dikke voeten. Mijn huid doet pijn omdat hij zo gespannen staat.

[ Bericht 52% gewijzigd door caroline88 op 30-06-2010 23:42:30 ]
pi_83515209
't is hier nu goed te doen. Gisteren was het veel benauwder hier.
pi_83515290
ik slaap in een kelder
altijd 19 graden, zomer en winter
edit: heb wel een luchtontvochtiger, anders was het niet zo aangenaam
pi_83515328
BLOEDJE HEET
pi_83515682
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:40 schreef swaffelair het volgende:
ik slaap in een kelder
altijd 19 graden, zomer en winter
edit: heb wel een luchtontvochtiger, anders was het niet zo aangenaam
Dat is wel fijn.

Ik ben echt allergisch voor slapen tijdens warmte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')