de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef 29-11 het volgende:
[..]
dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
waarom ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef 29-11 het volgende:
[..]
dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
En weer kun je niet concreet aangeven wat de problemen zijn...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer ik het smart ga behandelen doe jij het af als dat je alle punten af doet. Het heeft toch geen zin met jou en je propaganda training.
En nog maals, ga eens in op mijn hoofdargumenten. Ik kan er zo 3 benoemen in de posts van topic nr 32. Zoals ik eerder heb gezegt: begrijpend lezen was je vak niet.
voordeelurenkaart kost 50 euro ofzo en ik mag 3 mensen meenemen met korting.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.
En waaruit blijkt dat dat onzin is?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Privacyschending volgens vele zeurders.
Er wordt geschermd dat het geen schending zou zijn (naar de mening van sommigen), maar in de praktijk blijkt gewoon dat je voor jouw privacy redelijk meer moet betalen dan anderen.
De reden die wordt opgevoerd is dat 'het moet van de belastingdienst', maar dat is absolute onzin.
het is of dat of een papieren treinkaartje kopen zodat ze nog korting krijgt, of gaan fietsen ofzoquote:
waarom nog een persoonlijke OV chipkaart als ze die al heeft ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef 29-11 het volgende:
[..]
dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
Moet je 2 kaarten aanschaffenquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.
alleen de korting wordt niet verrekend waar ze wel recht op heeft volgens CONTRACT met NSquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:06 schreef 29-11 het volgende:
[..]
het is of dat of een papieren treinkaartje kopen zodat ze nog korting krijgt, of gaan fietsen ofzo
zo debiel ben ik niet hoor, en je kan nog steeds papieren treinkaartjes kopenquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
voordeelurenkaart kost 50 euro ofzo en ik mag 3 mensen meenemen met korting.
Dat begrijpt 29-11 niet
kijk 29-11 zelfs je grote voorbeeld vindt dat een domme opmerkingquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Moet je 2 kaarten aanschaffen
Hoezo dat dan?
druk waarop staat ''korting''quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
alleen de korting wordt niet verrekend waar ze wel recht op heeft volgens CONTRACT met NS
waarom ? geef eens een reden, waarom dat niet kan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef 29-11 het volgende:
[..]
zo debiel ben ik niet hoor, en je kan nog steeds papieren treinkaartjes kopen
Er vervalst er 1 de discussie en voor diegene moet je even in de spiegel kijken. Dat doe je door de mensen en hun problemen weg te zetten als bullshit en niet relevant en de argumenten tegen de kaart weg te zetten als eigen mening of simpelweg te negeren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer kun je niet concreet aangeven wat de problemen zijn...
Alleen maar roepen dat er problemen zijn, geen enkel voorbeeld willen geven. Blijf dan gewoon weg uit de discussie. Dit is gewoon discussie vervalsen zo.
Antwoord waarop dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er vervalst er 1 de discussie en voor diegene moet je even in de spiegel kijken. Dat doe je door de mensen en hun problemen weg te zetten als bullshit en niet relevant en de argumenten tegen de kaart weg te zetten als eigen mening of simpelweg te negeren.
Nog steeds heb ik geen antwoord.
nee dat begrijp ik wel heel goedquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:15 schreef 29-11 het volgende:
@macca728: jou vriendin heeft geen voordeeluren kaart
en het is nog niet mogenlijk om met 2 kaarten met korting bij de NS te reizen tenzij het 2 voordeeluren kaarten zijn.. dus in dat geval:::::
Jouw vriendin kan gewoon een papieren kaartje kopen en met jouw OV chip korting kaart meereizen.
aangezien dan anders niet aan die korting kan komen
Mijn hoofdargumenten uit topic 32, die zeker in de posts staan. Die ik net ook al heb aangegeven als 'hoofdargumenten'.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Antwoord waarop dan?
Er valt niks weg te zetten, want je komt met niet met concrete problemen aan...
Het is wel jou tactiek he. Of heel hard roepen dat er problemen zijn, maar niet aan willen geven welke problemen. Zeggen dat je ergens in een ander deel "hoofdargumenten" hebt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn hoofdargumenten uit topic 32, die zeker in de posts staan. Die ik net ook al heb aangegeven als 'hoofdargumenten'.
Nee, jij hebt een link laten waarvan jij denkt dat de belastingdienst dat eist. Als je je eigen link leest, dan zou je zien dat dat geld voor bedrijven, niet voor reizigers.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat dat onzin is?
Ik heb jou een duidelijk link laten zien waaruit blijkt dat de belasting dienst 7 jaar opslag vraagt. Jij hebt nog nooit aangetoond waaruit blijkt dat dat helemaal niet nodig is. Alleen maar redenaties en veronderstellingen van je.
En die tekst vind je hier.quote:"Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-Chipkaart worden gelijkge-steld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB", schrijft J. Thunnissen, directeur-generaal Belasting-dienst. Een voorlichter verduidelijkt: "De werknemer heeft een overhandigingsplicht aan zijn werkgever. De werkgever heeft een bewaarplicht voor de vervoerbewijzen."
TLS is diegene die het bewaard, TLS is niet de reiziger.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een link laten waarvan jij denkt dat de belastingdienst dat eist. Als je je eigen link leest, dan zou je zien dat dat geld voor bedrijven, niet voor reizigers.
Een verkoper moet zijn bonnetjes ook bewaren als die gebruikt kunnen worden voor declaraties.quote:En die tekst vind je hier.
Maar doe geen moeite, het strookt niet met jouw mening, dus ga maar lekker door met brallen.
Het moet toch erg moeilijk voor je zijn te leven in zo'n boze wereld, waarin zelfs een heel ministerie het niet met je eens is:quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
TLS is diegene die het bewaard, TLS is niet de reiziger.
[..]
Een verkoper moet zijn bonnetjes ook bewaren als die gebruikt kunnen worden voor declaraties.
quote:Goedkeuring
Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-chipkaart worden gelijkgesteld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB (zie artikel 16a Wet LB).
Dit is precies wat je doet en waarom ik niet inga om gedetaileerd alle probs onder elkaar te zetten. En daarbij hou ik het graag wat tactischer of strategischer in mijn probleemanalyses.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is wel jou tactiek he. Of heel hard roepen dat er problemen zijn, maar niet aan willen geven welke problemen. Zeggen dat je ergens in een ander deel "hoofdargumenten" hebt.
En als iemand daar niet op reageer ga je gewoon heel hard roepen dat diegene de opmerkingen aan de kant zet en de klachten niet serieus neemt.
Wees nou eens concreet man. Is het nou echt zoveel gevraagd om gewoon DUIDELIJK te zijn wat de problemen zijn en wat jouw argumenten en vragen zijn....
Leg eens uit, wat zeggen ze daar dan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het moet toch erg moeilijk voor je zijn te leven in zo'n boze wereld, waarin zelfs een heel ministerie het niet met je eens is:
[..]
De Wet LB kent een overhandigingsplicht voor de originele vervoerbewijzen, als een inhoudingsplichtige aan een werknemer een vrije vergoeding voor openbaar vervoer wil geven (zie artikel 16a Wet LB). Daarbij is uitgegaan van de thans gebruikelijke originele papieren vervoerbewijzen. Op de OV-chipkaart zelf staat echter geen aanduiding van de per openbaar vervoer gemaakte reis. De OV-chipkaart is voorts in het algemeen voor langere duur bruikbaar. Wel is het mogelijk door of vanwege de vervoerder overzichten te maken waaruit de gemaakte reis kan worden afgeleid. Met de OV-chipkaart zelf en de overzichten daaruit kan niet worden voldaan aan de thans geldende wettelijke overhandigingsplicht van de Wet LB. Ik acht het gewenst dat gebruikers van de OV-chipkaart voldoende bewijsmiddelen kunnen overleggen aan hun inhoudingsplichtige. Hiertoe kunnen overzichten dienen, waarin de transacties (reisbewegingen) met de OV-chipkaart worden vermeld. Bij de definitieve invoering van de OV-chipkaart zal de fiscale regelgeving worden aangepast. Vooruitlopend hierop keur ik het volgende goed.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg eens uit, wat zeggen ze daar dan.
Ik zie nergens wat staan over bewaartermijnen.
Loop dan ook niet te janken als jouw "problemen" niet erken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is precies wat je doet en waarom ik niet inga om gedetaileerd alle probs onder elkaar te zetten. En daarbij hou ik het graag wat tactischer of strategischer in mijn probleemanalyses.
Pffff..... Daar heb ik al 500 keer op gereageerd, maar goed. 501 kan ook wel.quote:Reageer nou eens hierop:
Dat is jouw mening.quote:1. De reiziger heeft niet centraal gestaan in de voorbereiding, alleen de ov aanbieders.
Dat is jouw mening. In Rotterdam waren ze na een paar maanden erg tevreden met de kaart.quote:2. Te gehaaste implementatie en daardoor veel benadeelde reizigers.
Ik heb al regelmatig aan mensen gevraagd hoe de kaart perfect getest kon worden. Niemand heeft een realistisch plan kunnen geven hoe die kaart getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes eruit waren voor de introductie.quote:3. De 'kinderziektes' hadden niet gehoeven als er goed scenario's waren getest.
Meneer zal het wel zien als een mening en doet het vervolgens af als niet relevant.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
(...).
Printjes van reizen zijn dus voldoende, gegevens hoeven niet bewaard te blijven
Voor de 100ste keer
Alles wat Macca zegt neem ik sowieso niet serieusquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meneer zal het wel zien als een mening en doet het vervolgens af als niet relevant.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Loop dan ook niet te janken als jouw "problemen" niet erken.
[..]
Pffff..... Daar heb ik al 500 keer op gereageerd, maar goed. 501 kan ook wel.
[..]
Dat is jouw mening.
[..]
Dat is jouw mening. In Rotterdam waren ze na een paar maanden erg tevreden met de kaart.
[..]
Ik heb al regelmatig aan mensen gevraagd hoe de kaart perfect getest kon worden. Niemand heeft een realistisch plan kunnen geven hoe die kaart getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes eruit waren voor de introductie.
Zelfs bij makkelijk te testen producten zoals telefoons, auto's en andere apparatuur lukt het niet om meteen alle kinderziektes weg te nemen.
Jij wel in het verdedigen? Je bent precies hetzelfde terwijl je het tegensovergestelde bent in je mening.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alles wat Macca zegt neem ik sowieso niet serieus
Die gast spoort echt niet wat betreft zijn kritiek op de OV chipkaart.
Daarom heb ik 'm ook geblokkeerd
quote:Uiteraard heeft iedereen in Nederland de mogelijkheid anoniem te reizen, middels een anonieme OV-chipkaart. Indien een reiziger voor een persoonlijke OV-chipkaart kiest, zullen zijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De reiziger wordt geïnformeerd voor welke doeleinden zijn persoonsgegevens worden verwerkt.
Ik probeer gewoon te discussieren over de ervaringen die ik en andere mensen in mijn omgeving meemakenquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij wel in het verdedigen? Je bent precies hetzelfde terwijl je het tegensovergestelde bent in je mening.
@macca728: jou vriendin heeft geen voordeeluren kaartquote:
En jouw manier van discussiëren is wel goed?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dacht ik al.
Met jou discussieren is als met een totalist in discussie gaan. Je bent hier in getraint en goed. Maar op een discussieforum ben je niet op je plaats. Meer in een regime van noord korea, de oude sovietunie of de fifa.
Ah die trant. Ik moet gaan bewijzen dat het een degelijk onderzoek is,quote:AH! Daar heb je jou stokpaardje weer. 'het onderzoek uit rotterdam'. Geef eens aan bij wat voor personen dat onderzoek gedaan is. Is het bijvoorbeeld een representatieve groep? Is deze groep onafhankelijk? Is het onderzoek gedaan door een onafhankelijke instantie?
Nope, ik ook niet. Zelfs niet als ik de tijd er in heb gestoken van een iets professionelere analyse kijk dan alleen een persoonlijke omgevingsanalyse.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon te discussieren over de ervaringen die ik en andere mensen in mijn omgeving meemaken
Maar daar krijg je hier helaas geen kans toe
Ik heb uitgelegd in topic nummer 32 wat er had kunnen gebeuren en welke middelen er ingezet hadden kunnen worden. Ik zit hier niet om alles te herhalen, dan moet je maar lezen. Lees het nog eens door zou ik zeggen en kom morgen terug.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En jouw manier van discussiëren is wel goed?
Alleen maar roepen dat er problemen zijn en roepen dat de andere niet kan discussiëren.
Leg jij dan eens uit hoe het OV chipkaart systeem zodanig getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes opgespoord hadden kunnen worden.
Komop, geef eens het goede voorbeeld in plaats van alleen maar op de man te spelen.
[..]
Ah die trant. Ik moet gaan bewijzen dat het een degelijk onderzoek is,
Waarom is dat? Omdat jij het niet eens wilt zijn met dat onderzoek? Bewijs jij maar eens dat het geen goed onderzoek is.
Ook wel weer frappant. Ene moment roep je om bewijzen, geef ik die bewijzen, moet ik ook nog eens gaan bewijzen dat die bewijzen kloppen
Ondertussen moet ik wel 100 keer herhalen of de reiziger wel of niet centraal heeft gestaan of uitleggen waarom niet alle kinderziektes uitgetest hadden kunnen wordenquote:Op woensdag 30 juni 2010 01:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb uitgelegd in topic nummer 32 wat er had kunnen gebeuren en welke middelen er ingezet hadden kunnen worden. Ik zit hier niet om alles te herhalen, dan moet je maar lezen. Lees het nog eens door zou ik zeggen en kom morgen terug.
Prima dat JIJ die vragen stelt. Zoek zelf de antwoorden, je kunt contact opnemen met de onderzoekers. Dat heb ik ook al tegen de de andere crtici gezegd. Dat doen ze dan weer niet. Dus dat ze de "fundamenten niet willen prijsgeven" is complete onzin.quote:Die vragen die ik stel bij dat onderzoek is omdat ik kritisch ben. Die vragen zet ik bij ieder onderzoek. En helemaal bij deze omdat ik het vermoeden heb dat dit een propaganda onderzoekje is. Die vragen heeft een ander er ook al bijgezet omdat ze hun fundamenten niet willen prijsgeven. Op z'n minst verdacht. En dat maakt jou bronnen ook 'op z'n minst verdacht'.
En nog meer hypocriete verwijten. Alsof jij zo'n geweldige discussie partner bent.quote:Geweldig discussiepersoon ben je. Not. En ja, ik speel weer op de man.
Als je dit onderzoek wel representatief zou vinden zegt dat echt iets over die subjectiviteit van jouquote:Op woensdag 30 juni 2010 08:42 schreef Basp1 het volgende:
Is dit topic nog steeds niet naar GC gezet met dat gebras waarbij problemen met de OV-chip gebagataliseerd worden door 1 persoon hier die denkt de waarheid in pacht te hebben. Terwijl er hier statistisch toch echt meer mensen een probleem met de OV-cjhip kaart hebben. Even een poll hier opzetten om daarna de uitkomst eens voor lief nemen. Dan hebben we hier ook ons eigen onderzoek gedaan.![]()
Poll: De ov-chipkaart zuigtJa Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je dit onderzoek wel representatief zou vinden zegt dat echt iets over die subjectiviteit van jou
Uit welke statistieken blijkt dat er meer mensen een probleem hebben met de OV chipkaart?
hier maar verder met alle OV chipkaart perikelen ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:52 schreef Frutsel het volgende:
In overleg verder in GC. Kap met dat gezuig richting elkaar aub
hopelijk blijft die propaganda weg nuquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:49 schreef Basp1 het volgende:
Ok waar blijft de propagnada machine dat we het toch anders moeten zien.
En nog bizarder, die ov chip kaart zou kosten neutraal ingevoerd moeten worden en de winst van de ret stijgt ondanks de afname van het aantal reizigers.
op treinreiziger staan er al 10, elke week is er wel weer wat over deze succesvolle kaartquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:02 schreef Stupendous76 het volgende:
Hé, weer open?
Jammer, had een aantal nieuwsberichten een tijdje aangehouden, maar heb ze niet meer.
Ach, dan lijkt het niet zo erg voor de chipkaart, want veel positiefs zat er niet tussen...
Dus de invoering van de OV chipkaart heeft gezorgd voor minder zwartreizen en daardoor is het aantal reizigers ook afgenomen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
hier maar verder met alle OV chipkaart perikelen ?
In elk geval nu defintief bewezen dat het aantal reizigers met het OV in Rotterdam is gedaald.
De RET ontkende dit eerder in alle toonaarden maar wijt nu de daling zelfs aan de OV chipkaart
Minder metroreizigers in Rotterdam door OV-chipkaart
Het aantal reizigerskilometers per metro is in Rotterdam in 2009 ruim 10 procent afgenomen. Het aantal reizigers per bus en tram steeg wel. In geheel Rotterdam daalde het gebruik van het OV met bijna zes procent. De Rotterdamse vervoerder RET wijt de afname aan de OV-chipkaart.
In 2008 telde het aantal niet betalende reizigers nog mee in de jaarcijfers, maar met de invoering van de OV-chipkaart is dat veranderd. Het percentage zwartreizigers daalde in de metro van 12 naar 4 procent.
Financieel gezien boekte de RET een beter resultaat. De winst bij de RET nam van 9,8 miljoen in 2008 toe naar 10,2 miljoen in 2010.
http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-142649
Bron?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef VancouverFan het volgende:
In 2008 werden de zwartreizigers ook als reiziger geteld. Als dat afneemt, neemt ook het aantal reizigers af.
staat in het artikel maar 8-10 is nog altijd -2 volgens mij, dus een dalingquote:
Staat gewoon in het bericht:quote:
8%t minder zwartreizigers, totale afname 6% dat wil dus zeggen dat er 2% meer betalende reizigers zijn.quote:In 2008 telde het aantal niet betalende reizigers nog mee in de jaarcijfers, maar met de invoering van de OV-chipkaart is dat veranderd. Het percentage zwartreizigers daalde in de metro van 12 naar 4 procent.
Niks 10%. Dat percentage is alleen maar metro. En dan waarschijnlijk ook door betere controle op zwartrijden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
staat in het artikel maar 8-10 is nog altijd -2 volgens mij, dus een daling
hoe je zwartrijders kan meetellen is mij een raadsel
Het is vaak ook onmogelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:01 schreef macca728 het volgende:
Slechts 6 procent van de reizigers die vergeten uit te checken vraagt hun geld terug. Het GVB gaat het reizigers wel makkelijker maken. In de loop van volgende week hangen in bussen en trams ook claimformulieren. Reizigers kunnen deze meteen invullen en kosteloos opsturen naar het GVB.
heeft de RET het zeker verkeerdquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niks 10%. Dat percentage is alleen maar metro. En dan waarschijnlijk ook door betere controle op zwartrijden.
In de tram en bus is het aantal reizigers juist toegenomen.
Gestolen nog wel.... Omdat iemand te dom is om vergeten uit te checken ondanks alle stickers en oproepen om dat toch wel te doen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:39 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Het is vaak ook onmogelijk.
OV chip hulplijnen sturen je van ov bedrijven heen en weer. Niemand heeft het gedaan, het is niemand zijn schuld.
(en dit voor tenminste 10 cent per minuut)
Vaak word er geen borg terug gestort, en om het geld terug te vragen moet je
-bus nummer
-tijd
-datum
-halte
invoeren.
Dit is vaak niet te achterhalen.
Ook kost het een postzegel, tijd en moeite, die niet vergoed word.
Voor veel mensen is het qua tijd en moeite duurder om geld terug te eisen.
Als je het wel terug kan eisen, duurt het 3 tot 5 weken voor het terug is.
Al het geld word op een rekening gezet, waar rente op betaald wordt.
Een hoop mensen hebben aangezet dat het geld op de kaart automatisch van je rekening gehaald wordt als het te weinig is.
Hierdoor zal je dan ook nooit weten hoeveel geld er gestolen is.
Het staat duidelijk in het bericht. Dus waarom zou ik iets anders roepen?quote:En vancouver, jij denkt dat het aantal reizigers daalt maar het inkomen van OV bedrijven stijgt, omdat er minder zwartrijders zijn????
Omdat het een prima systeem is als je er maar goed mee omgaat.quote:Waarom is dit bizarre systeem nog niet afgeschaft?
Is er een mogelijkheid tot klagen? Tot aanklagen?
Ja natuurlijk heeft het RET het verkeerd. Het kan toch niet zo zijn dat er een positief bericht over de OV chipkaart isquote:
kan je niet normaal discussieren ofzo ?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heeft het RET het verkeerd. Het kan toch niet zo zijn dat er een positief bericht over de OV chipkaart is
Tenminste, in jouw wereld dan
ik heb het niet over vergeten uit te checken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Gestolen nog wel.... Omdat iemand te dom is om vergeten uit te checken ondanks alle stickers en oproepen om dat toch wel te doen...
De OV chipkaart heeft voor 8% minder zwart reizigers gezorgd, zegt de RET.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan je niet normaal discussieren ofzo ?
De RET wijt de afname van het aantal reizigers aan de OV chipkaart, staat in het bericht zelf.
En hoe vaak gebeurd dat?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
ik heb het niet over vergeten uit te checken.
ik heb het over uit checken, waarbij palen niet werken. leek me duidelijk.
nee dat is duidelijkquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoe vaak gebeurd dat?
Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
Je kunt ook gewoon antwoord geven op mijn vraag.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat is duidelijk
het gebeurt nooit
Net zoals vroeger het aantal reizigers werd gemeten denk ik.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:17 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af hoe het aantal zwartreizigers gemeten wordt en hoe daar cijfers aan gehangen worden. Of bedoelt de RET gewoon dat er bij controle 8% minder mensen geen geldig kaartje hadden?
Ja precies. We zetten een week lang een paar extra controleurs in en zien dat er 8% minder mensen geen geldig kaartje hebben. Vervolgens extrapoleren we dat naar algemene cijfers en pluspunten van de OVchip. Pure statistieken dus, over het werkelijke aantal zwartrijders valt niets zinnigs te zeggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:20 schreef VancouverFan het volgende:
Net zoals vroeger het aantal reizigers werd gemeten denk ik.
nee want die zijn naar bus en tram gegaan, waar het veel makkelijker is om zwart te rijdenquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja precies. We zetten een week lang een paar extra controleurs in en zien dat er 8% minder mensen geen geldig kaartje hebben. Vervolgens extrapoleren we dat naar algemene cijfers en pluspunten van de OVchip. Pure statistieken dus, over het werkelijke aantal zwartrijders valt niets zinnigs te zeggen.
Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja precies. We zetten een week lang een paar extra controleurs in en zien dat er 8% minder mensen geen geldig kaartje hebben. Vervolgens extrapoleren we dat naar algemene cijfers en pluspunten van de OVchip. Pure statistieken dus, over het werkelijke aantal zwartrijders valt niets zinnigs te zeggen.
Welke cijfers geeft het RET niet?quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee want die zijn naar bus en tram gegaan, waar het veel makkelijker is om zwart te rijden
Die cijfers geeft de RET niet, toeval ?
gezien het aantal incidenten in de tram weet ik genoeg
dus de genoemde cijfers zijn flauwekul ?quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Of hoe denk jij dat geteld werd hoeveel studenten en abonnement houders in het OV stapten?
Afgestempelde strippen kun je nog tellen. Mensen die een abonnement hebben en hoeveel ze reizen niet.
Ik zeg nergens dat de cijfers flauwekul zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus de genoemde cijfers zijn flauwekul ?
aantal % zwartrijders dus ook, hehe hij begrijpt het
wat begrijp ik niet dan aan :quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de cijfers flauwekul zijn.
Jouw vermogen tot begrijpend lezen is niet toegenomen de laatste tijd....
Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Of hoe denk jij dat geteld werd hoeveel studenten en abonnement houders in het OV stapten?
Afgestempelde strippen kun je nog tellen. Mensen die een abonnement hebben en hoeveel ze reizen niet.
Kijk eens naar de context van die uitspraak, waar het een reactie op isquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat begrijp ik niet dan aan :
Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Dus het kan zo maar zijn dat er in 2008 veel minder reizigers waren en dat door de invoering van de OV chipkaart juist meer reizigers zijn gekomenquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoe vaak gebeurd dat?
Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
4x4 euro is zelfs 16 euroquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?
wat een prachtvent ben jij
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?
wat een prachtvent ben jij
DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook welquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.
Welke buslijn hebben we het dan over?
Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook wel
Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.quote:Wat maakt de buslijn nou uit, bij elke buslijn gebeurt het, zelfs bij de metro
Gewenning bij de normale reizigers, prutswerk bij DUO, mensen die zich niet goed informeren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
en om maar eens on topic te gaan ipv weer 100x dezelfde herhalingen
Aantal klachten neemt toe
Vandaag in de Spits
Ov-chipkaart zorgt voor klachtenbom
De (studenten) ov-chipkaart heeft in het tweede kwartaal een hausse aan klachten onder reizigers in het openbaar vervoer opgeleverd. Bij de ombudsman voor beter openbaar vervoer kwamen tussen 1 april en 30 juni in totaal 1458 klachten binnen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de periode voor de invoering van de ov-chipkaart.
Dit blijkt uit een rapportage van het OV Loket die vandaag verschijnt. Het betreft klachten die door de vervoerders niet afdoende zijn afgehandeld. In totaal waren 846 van de 1458 meldingen gerelateerd aan de ov-chipkaart.
Problemen met defecte kaarten, in- en uitchecken, opladen en de kosten die reizigers moeten maken voor een nieuwe kaart, komen het vaakst voor. Ook gebeurt het regelmatig dat ten onrechte geld wordt afgeschreven, en het kost veel tijd om dat geld weer terug te krijgen.
De meeste klachten kwamen binnen bij Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart: 523. Maar ook klachten (389) over de grootste vervoerder NS gingen merendeels over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de chipkaart. Veel abonnementhouders zijn ontevreden; maatwerk lijkt te ontbreken.
Studenten krijgen van buschauffeurs, aan loketten, bij de telefonische klantenservice en via websites tegenstrijdige adviezen. „De gebruiksvriendelijkheid van de ov-chipkaart en de klantvriendelijkheid van de vervoerder zijn niet op het niveau dat je zou mogen verwachten”, stelt het OV loket.
Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaagquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.
Danku.
[..]
Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.
En gaat die aandacht vooral over niet werkende poortjes?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaag
er zijn 2 buslijnen van de trein naar mijn huis. 3keer bij de 1e en 1 keer bij de anderequote:Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.
Welke buslijn hebben we het dan over?
Lekker betrouwbaarquote:Het gebruik van de bus nam flink toe en ook het aantal tramreizigers groeide licht. Het
aantal metroreizigers daalde. Dit laatste is volledig toe te schrijven aan de invoering van de
OV-chipkaart, waardoor het aantal zwartrijders in de metro drastisch verminderde. In het
voorafgaande jaar (2008) kon het reizigerstelsysteem via de poortjes nog geen onderscheid maken tussen betalende en niet betalende reizigers Door het duale systeem (chipkaart en strippenkaart) telden zwartrijders gewoon mee als ‘reizigers’. Vanaf 2009 telt de RET alleen nog maar betalende metroreizigers. Dit is mogelijk door het afschaffen van de strippenkaart in de metro. Het zwartrijderspercentage is hierdoor aanzienlijk gedaald tot slechts 3,9%.
ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruikenquote:Op woensdag 8 september 2010 00:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ze zouden eens wat moeten doen aan die gestelde maximale termijn voordat je als student een vervangende kaart opgestuurd krijgt. Fucking 3 weken waar het hiervoor 10 dagen was. Daarnaast moet je de kosten zelf betalen. En zijn er geen tijdelijke kaarten als vervanging beschikbaar. Echt rot zo op dit moment hoe het loopt.
Dat gaat vast heel veel storingen geven.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruiken
wie weet, bij de RET is het schering en inslag dat er wordt grijsgeredenquote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.
Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.
Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
het treurige is dat de overheid dit al heeft gezegd tegen de OV bedrijven, ook dat studenten hun geld moeten terugkrijgen, maar de OV bedrijven lappen dit gewoon aan hun laars.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.
Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.
Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |