abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:04:23 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472238
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef 29-11 het volgende:

[..]

dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_83472271
quote:

[..]

dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
waarom ?
pi_83472280
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer ik het smart ga behandelen doe jij het af als dat je alle punten af doet. Het heeft toch geen zin met jou en je propaganda training.

En nog maals, ga eens in op mijn hoofdargumenten. Ik kan er zo 3 benoemen in de posts van topic nr 32. Zoals ik eerder heb gezegt: begrijpend lezen was je vak niet.
En weer kun je niet concreet aangeven wat de problemen zijn...
Alleen maar roepen dat er problemen zijn, geen enkel voorbeeld willen geven. Blijf dan gewoon weg uit de discussie. Dit is gewoon discussie vervalsen zo.
Leaf
pi_83472311
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.
voordeelurenkaart kost 50 euro ofzo en ik mag 3 mensen meenemen met korting.

Dat begrijpt 29-11 niet
pi_83472340
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:02 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Privacyschending volgens vele zeurders.
Er wordt geschermd dat het geen schending zou zijn (naar de mening van sommigen), maar in de praktijk blijkt gewoon dat je voor jouw privacy redelijk meer moet betalen dan anderen.
De reden die wordt opgevoerd is dat 'het moet van de belastingdienst', maar dat is absolute onzin.
En waaruit blijkt dat dat onzin is?

Ik heb jou een duidelijk link laten zien waaruit blijkt dat de belasting dienst 7 jaar opslag vraagt. Jij hebt nog nooit aangetoond waaruit blijkt dat dat helemaal niet nodig is. Alleen maar redenaties en veronderstellingen van je.
Leaf
pi_83472350
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom ?
het is of dat of een papieren treinkaartje kopen zodat ze nog korting krijgt, of gaan fietsen ofzo
november
pi_83472365
quote:

[..]

waarom nog een persoonlijke OV chipkaart als ze die al heeft ?
alleen de korting wordt niet verrekend waar ze wel recht op heeft volgens CONTRACT met NS
pi_83472382
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moet je 2 kaarten aanschaffen
Hoezo dat dan?

Jouw vriendin kan gewoon een papieren kaartje kopen en met jouw OV chip korting kaart meereizen.
Leaf
pi_83472423
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:06 schreef 29-11 het volgende:

[..]

het is of dat of een papieren treinkaartje kopen zodat ze nog korting krijgt, of gaan fietsen ofzo
alleen de korting wordt niet verrekend waar ze wel recht op heeft volgens CONTRACT met NS
pi_83472441
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

voordeelurenkaart kost 50 euro ofzo en ik mag 3 mensen meenemen met korting.

Dat begrijpt 29-11 niet
zo debiel ben ik niet hoor, en je kan nog steeds papieren treinkaartjes kopen
november
pi_83472463
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Moet je 2 kaarten aanschaffen
Hoezo dat dan?
kijk 29-11 zelfs je grote voorbeeld vindt dat een domme opmerking
pi_83472480
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

druk waarop staat ''korting''
november
pi_83472509
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef 29-11 het volgende:

[..]

zo debiel ben ik niet hoor, en je kan nog steeds papieren treinkaartjes kopen
waarom ? geef eens een reden, waarom dat niet kan.
Waarom een papieren kaartje kopen terwijl we al 2 chipkaarten hebben
pi_83472645
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber100625

Trouw lanceert overzichtskaart met problemen ov-chipkaart
Dagblad Trouw krijgt een groot aantal reacties binnen op het artikel waarin ROVER scherpe kritiek levert op de ov-chipkaart, vele reizigers melden problemen die zij met de chipkaart hebben gehad. Om deze reden heeft het dagblad besloten bij Trouw in de Buurt een kaart te maken waarop iedereen storingen, technische fouten en nadelen zoals extra hoge reiskosten bekend kan maken. Op de kaart kunnen problemen worden geplaatst op de plek waar die problemen zich voordoen. Reizigers kunnen elkaar zo waarschuwen en reizigers kunnen vooraf even kijken of ze rekening moeten houden met niet functionerende poortjes of in- en uitcheckpaaltjes.

Weet u bijvoorbeeld van een bushalte die door het ov-chipsysteem niet goed wordt herkend, waardoor u wordt afgerekend op bijvoorbeeld een volgende halte en dus teveel betaalt? Of weet u van poortjes/paaltjes die niet functioneren, zodat u niet kunt uitchecken waar dat zou moeten? En hebt u ontdekt dat u voor een reis met de ov-chipkaart 40 of zelf 50 procent meer betaalt dan met een strippenkaart? Zet uw ervaringen dan op deze ovchipkaart-kaart van Trouw in de Buurt.

Hoe werkt het?
Beweeg met de muis over de kaart van Nederland om plaatselijke problemen te lezen. Wanneer één van de “probleemplaatsen” is aangeklikt verschijnt boven de reacties de mogelijkheid om zelf een probleem toe te voegen. Of gebruik de directe link voor plaatsen. Dit probleem mag met een andere plaats dan de geselecteerde verband houden, de locatie kan tijden shet plaatsen worden ingevuld. De reactie wordt eerst door de redactie van Trouw goedgekeurd waardoor het enige tijd kan duren voordat hij zichtbaar is.

De kaart is hier te vinden.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:14:55 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472691
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En weer kun je niet concreet aangeven wat de problemen zijn...
Alleen maar roepen dat er problemen zijn, geen enkel voorbeeld willen geven. Blijf dan gewoon weg uit de discussie. Dit is gewoon discussie vervalsen zo.
Er vervalst er 1 de discussie en voor diegene moet je even in de spiegel kijken. Dat doe je door de mensen en hun problemen weg te zetten als bullshit en niet relevant en de argumenten tegen de kaart weg te zetten als eigen mening of simpelweg te negeren.

Nog steeds heb ik geen antwoord.
1947-2016
pi_83472696
@macca728: jou vriendin heeft geen voordeeluren kaart
en het is nog niet mogenlijk om met 2 kaarten met korting bij de NS te reizen tenzij het 2 voordeeluren kaarten zijn.. dus in dat geval:::::

Jouw vriendin kan gewoon een papieren kaartje kopen en met jouw OV chip korting kaart meereizen.

aangezien ze dan anders niet aan die korting kan komen
november
pi_83472817
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er vervalst er 1 de discussie en voor diegene moet je even in de spiegel kijken. Dat doe je door de mensen en hun problemen weg te zetten als bullshit en niet relevant en de argumenten tegen de kaart weg te zetten als eigen mening of simpelweg te negeren.

Nog steeds heb ik geen antwoord.
Antwoord waarop dan?

Er valt niks weg te zetten, want je komt met niet met concrete problemen aan...
Leaf
pi_83472885
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:15 schreef 29-11 het volgende:
en het is nog niet mogenlijk om met 2 kaarten met korting bij de NS te reizen tenzij het 2 voordeeluren kaarten zijn.. dus in dat geval:::::

aangezien dan anders niet aan die korting kan komen
nee dat begrijp ik wel heel goed dat probleem kan de NS dus niet oplossen
Terwiijl ik er wel voor betaal en dus recht op heb

waarom moet zij meer betalen dan mij, terwijl we samen reizen op 1 voordeelurenkaart.
leg dat eens uit
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:20:13 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472895
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Antwoord waarop dan?

Er valt niks weg te zetten, want je komt met niet met concrete problemen aan...
Mijn hoofdargumenten uit topic 32, die zeker in de posts staan. Die ik net ook al heb aangegeven als 'hoofdargumenten'.
1947-2016
pi_83473135
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn hoofdargumenten uit topic 32, die zeker in de posts staan. Die ik net ook al heb aangegeven als 'hoofdargumenten'.
Het is wel jou tactiek he. Of heel hard roepen dat er problemen zijn, maar niet aan willen geven welke problemen. Zeggen dat je ergens in een ander deel "hoofdargumenten" hebt.
En als iemand daar niet op reageer ga je gewoon heel hard roepen dat diegene de opmerkingen aan de kant zet en de klachten niet serieus neemt.

Wees nou eens concreet man. Is het nou echt zoveel gevraagd om gewoon DUIDELIJK te zijn wat de problemen zijn en wat jouw argumenten en vragen zijn....
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:27:38 #221
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83473164
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat dat onzin is?

Ik heb jou een duidelijk link laten zien waaruit blijkt dat de belasting dienst 7 jaar opslag vraagt. Jij hebt nog nooit aangetoond waaruit blijkt dat dat helemaal niet nodig is. Alleen maar redenaties en veronderstellingen van je.
Nee, jij hebt een link laten waarvan jij denkt dat de belastingdienst dat eist. Als je je eigen link leest, dan zou je zien dat dat geld voor bedrijven, niet voor reizigers.
quote:
"Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-Chipkaart worden gelijkge-steld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB", schrijft J. Thunnissen, directeur-generaal Belasting-dienst. Een voorlichter verduidelijkt: "De werknemer heeft een overhandigingsplicht aan zijn werkgever. De werkgever heeft een bewaarplicht voor de vervoerbewijzen."
En die tekst vind je hier.
Maar doe geen moeite, het strookt niet met jouw mening, dus ga maar lekker door met brallen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83473283
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, jij hebt een link laten waarvan jij denkt dat de belastingdienst dat eist. Als je je eigen link leest, dan zou je zien dat dat geld voor bedrijven, niet voor reizigers.
TLS is diegene die het bewaard, TLS is niet de reiziger.
quote:
En die tekst vind je hier.
Maar doe geen moeite, het strookt niet met jouw mening, dus ga maar lekker door met brallen.
Een verkoper moet zijn bonnetjes ook bewaren als die gebruikt kunnen worden voor declaraties.
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:33:11 #223
188877 Stupendous76
pi_83473387
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

TLS is diegene die het bewaard, TLS is niet de reiziger.
[..]

Een verkoper moet zijn bonnetjes ook bewaren als die gebruikt kunnen worden voor declaraties.
Het moet toch erg moeilijk voor je zijn te leven in zo'n boze wereld, waarin zelfs een heel ministerie het niet met je eens is:
quote:
Goedkeuring
Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-chipkaart worden gelijkgesteld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB (zie artikel 16a Wet LB).
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:33:57 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83473426
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is wel jou tactiek he. Of heel hard roepen dat er problemen zijn, maar niet aan willen geven welke problemen. Zeggen dat je ergens in een ander deel "hoofdargumenten" hebt.
En als iemand daar niet op reageer ga je gewoon heel hard roepen dat diegene de opmerkingen aan de kant zet en de klachten niet serieus neemt.

Wees nou eens concreet man. Is het nou echt zoveel gevraagd om gewoon DUIDELIJK te zijn wat de problemen zijn en wat jouw argumenten en vragen zijn....
Dit is precies wat je doet en waarom ik niet inga om gedetaileerd alle probs onder elkaar te zetten. En daarbij hou ik het graag wat tactischer of strategischer in mijn probleemanalyses.

Reageer nou eens hierop:

1. De reiziger heeft niet centraal gestaan in de voorbereiding, alleen de ov aanbieders.
2. Te gehaaste implementatie en daardoor veel benadeelde reizigers.
3. De 'kinderziektes' hadden niet gehoeven als er goed scenario's waren getest.
1947-2016
pi_83473498
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het moet toch erg moeilijk voor je zijn te leven in zo'n boze wereld, waarin zelfs een heel ministerie het niet met je eens is:
[..]

Leg eens uit, wat zeggen ze daar dan.
Ik zie nergens wat staan over bewaartermijnen.
Leaf
pi_83473580
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Leg eens uit, wat zeggen ze daar dan.
Ik zie nergens wat staan over bewaartermijnen.
De Wet LB kent een overhandigingsplicht voor de originele vervoerbewijzen, als een inhoudingsplichtige aan een werknemer een vrije vergoeding voor openbaar vervoer wil geven (zie artikel 16a Wet LB). Daarbij is uitgegaan van de thans gebruikelijke originele papieren vervoerbewijzen. Op de OV-chipkaart zelf staat echter geen aanduiding van de per openbaar vervoer gemaakte reis. De OV-chipkaart is voorts in het algemeen voor langere duur bruikbaar. Wel is het mogelijk door of vanwege de vervoerder overzichten te maken waaruit de gemaakte reis kan worden afgeleid. Met de OV-chipkaart zelf en de overzichten daaruit kan niet worden voldaan aan de thans geldende wettelijke overhandigingsplicht van de Wet LB. Ik acht het gewenst dat gebruikers van de OV-chipkaart voldoende bewijsmiddelen kunnen overleggen aan hun inhoudingsplichtige. Hiertoe kunnen overzichten dienen, waarin de transacties (reisbewegingen) met de OV-chipkaart worden vermeld. Bij de definitieve invoering van de OV-chipkaart zal de fiscale regelgeving worden aangepast. Vooruitlopend hierop keur ik het volgende goed.

Printjes van reizen zijn dus voldoende, gegevens hoeven niet bewaard te blijven
Voor de 100ste keer
pi_83473641
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is precies wat je doet en waarom ik niet inga om gedetaileerd alle probs onder elkaar te zetten. En daarbij hou ik het graag wat tactischer of strategischer in mijn probleemanalyses.
Loop dan ook niet te janken als jouw "problemen" niet erken.
quote:
Reageer nou eens hierop:
Pffff..... Daar heb ik al 500 keer op gereageerd, maar goed. 501 kan ook wel.
quote:
1. De reiziger heeft niet centraal gestaan in de voorbereiding, alleen de ov aanbieders.
Dat is jouw mening.
quote:
2. Te gehaaste implementatie en daardoor veel benadeelde reizigers.
Dat is jouw mening. In Rotterdam waren ze na een paar maanden erg tevreden met de kaart.
quote:
3. De 'kinderziektes' hadden niet gehoeven als er goed scenario's waren getest.
Ik heb al regelmatig aan mensen gevraagd hoe de kaart perfect getest kon worden. Niemand heeft een realistisch plan kunnen geven hoe die kaart getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes eruit waren voor de introductie.

Zelfs bij makkelijk te testen producten zoals telefoons, auto's en andere apparatuur lukt het niet om meteen alle kinderziektes weg te nemen.
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:41:57 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83473719
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

(...).

Printjes van reizen zijn dus voldoende, gegevens hoeven niet bewaard te blijven
Voor de 100ste keer
Meneer zal het wel zien als een mening en doet het vervolgens af als niet relevant.
1947-2016
pi_83473821
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meneer zal het wel zien als een mening en doet het vervolgens af als niet relevant.
Alles wat Macca zegt neem ik sowieso niet serieus
Die gast spoort echt niet wat betreft zijn kritiek op de OV chipkaart.
Daarom heb ik 'm ook geblokkeerd
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:49:20 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83473931
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Loop dan ook niet te janken als jouw "problemen" niet erken.
[..]

Pffff..... Daar heb ik al 500 keer op gereageerd, maar goed. 501 kan ook wel.
[..]

Dat is jouw mening.
[..]

Dat is jouw mening. In Rotterdam waren ze na een paar maanden erg tevreden met de kaart.
[..]

Ik heb al regelmatig aan mensen gevraagd hoe de kaart perfect getest kon worden. Niemand heeft een realistisch plan kunnen geven hoe die kaart getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes eruit waren voor de introductie.

Zelfs bij makkelijk te testen producten zoals telefoons, auto's en andere apparatuur lukt het niet om meteen alle kinderziektes weg te nemen.

Dacht ik al. Met jou discussieren is als met een totalist in discussie gaan. Je bent hier in getraint en goed. Maar op een discussieforum ben je niet op je plaats. Meer in een regime van noord korea, de oude sovietunie of de fifa.

AH! Daar heb je jou stokpaardje weer. 'het onderzoek uit rotterdam'. Geef eens aan bij wat voor personen dat onderzoek gedaan is. Is het bijvoorbeeld een representatieve groep? Is deze groep onafhankelijk? Is het onderzoek gedaan door een onafhankelijke instantie?
1947-2016
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:50:27 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83473965
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Alles wat Macca zegt neem ik sowieso niet serieus
Die gast spoort echt niet wat betreft zijn kritiek op de OV chipkaart.
Daarom heb ik 'm ook geblokkeerd
Jij wel in het verdedigen? Je bent precies hetzelfde terwijl je het tegensovergestelde bent in je mening.
1947-2016
pi_83474022
quote:
Uiteraard heeft iedereen in Nederland de mogelijkheid anoniem te reizen, middels een anonieme OV-chipkaart. Indien een reiziger voor een persoonlijke OV-chipkaart kiest, zullen zijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De reiziger wordt geïnformeerd voor welke doeleinden zijn persoonsgegevens worden verwerkt.
november
pi_83474028
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wel in het verdedigen? Je bent precies hetzelfde terwijl je het tegensovergestelde bent in je mening.
Ik probeer gewoon te discussieren over de ervaringen die ik en andere mensen in mijn omgeving meemaken
Maar daar krijg je hier helaas geen kans toe
pi_83474064
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:52 schreef 29-11 het volgende:

[..]

aangezien dan anders niet aan die korting kan komen

nee dat begrijp ik wel heel goed dat probleem kan de NS dus niet oplossen
Terwiijl ik er wel voor betaal en dus recht op heb

waarom moet zij meer betalen dan mij, terwijl we samen reizen op 1 voordeelurenkaart.
leg dat eens uit

oh hij is alweer veranderd

[ Bericht 2% gewijzigd door macca728 op 30-06-2010 00:59:19 ]
pi_83474075
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dacht ik al. Met jou discussieren is als met een totalist in discussie gaan. Je bent hier in getraint en goed. Maar op een discussieforum ben je niet op je plaats. Meer in een regime van noord korea, de oude sovietunie of de fifa.
En jouw manier van discussiëren is wel goed?

Alleen maar roepen dat er problemen zijn en roepen dat de andere niet kan discussiëren.

Leg jij dan eens uit hoe het OV chipkaart systeem zodanig getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes opgespoord hadden kunnen worden.

Komop, geef eens het goede voorbeeld in plaats van alleen maar op de man te spelen.
quote:
AH! Daar heb je jou stokpaardje weer. 'het onderzoek uit rotterdam'. Geef eens aan bij wat voor personen dat onderzoek gedaan is. Is het bijvoorbeeld een representatieve groep? Is deze groep onafhankelijk? Is het onderzoek gedaan door een onafhankelijke instantie?
Ah die trant. Ik moet gaan bewijzen dat het een degelijk onderzoek is,
Waarom is dat? Omdat jij het niet eens wilt zijn met dat onderzoek? Bewijs jij maar eens dat het geen goed onderzoek is.
Ook wel weer frappant. Ene moment roep je om bewijzen, geef ik die bewijzen, moet ik ook nog eens gaan bewijzen dat die bewijzen kloppen
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:57:00 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83474142
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon te discussieren over de ervaringen die ik en andere mensen in mijn omgeving meemaken
Maar daar krijg je hier helaas geen kans toe
Nope, ik ook niet. Zelfs niet als ik de tijd er in heb gestoken van een iets professionelere analyse kijk dan alleen een persoonlijke omgevingsanalyse.
1947-2016
  woensdag 30 juni 2010 @ 01:06:10 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83474379
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En jouw manier van discussiëren is wel goed?

Alleen maar roepen dat er problemen zijn en roepen dat de andere niet kan discussiëren.

Leg jij dan eens uit hoe het OV chipkaart systeem zodanig getest had kunnen worden zodat alle kinderziektes opgespoord hadden kunnen worden.

Komop, geef eens het goede voorbeeld in plaats van alleen maar op de man te spelen.
[..]

Ah die trant. Ik moet gaan bewijzen dat het een degelijk onderzoek is,
Waarom is dat? Omdat jij het niet eens wilt zijn met dat onderzoek? Bewijs jij maar eens dat het geen goed onderzoek is.
Ook wel weer frappant. Ene moment roep je om bewijzen, geef ik die bewijzen, moet ik ook nog eens gaan bewijzen dat die bewijzen kloppen
Ik heb uitgelegd in topic nummer 32 wat er had kunnen gebeuren en welke middelen er ingezet hadden kunnen worden. Ik zit hier niet om alles te herhalen, dan moet je maar lezen. Lees het nog eens door zou ik zeggen en kom morgen terug.

Die vragen die ik stel bij dat onderzoek is omdat ik kritisch ben. Die vragen zet ik bij ieder onderzoek. En helemaal bij deze omdat ik het vermoeden heb dat dit een propaganda onderzoekje is. Die vragen heeft een ander er ook al bijgezet omdat ze hun fundamenten niet willen prijsgeven. Op z'n minst verdacht. En dat maakt jou bronnen ook 'op z'n minst verdacht'.

Geweldig discussiepersoon ben je. Not. En ja, ik speel weer op de man.
1947-2016
pi_83477373
Is dit topic nog steeds niet naar GC gezet met dat gebras waarbij problemen met de OV-chip gebagataliseerd worden door 1 persoon hier die denkt de waarheid in pacht te hebben. Terwijl er hier statistisch toch echt meer mensen een probleem met de OV-cjhip kaart hebben. Even een poll hier opzetten om daarna de uitkomst eens voor lief nemen. Dan hebben we hier ook ons eigen onderzoek gedaan.

Poll: De ov-chipkaart zuigt
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_83478019
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 01:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb uitgelegd in topic nummer 32 wat er had kunnen gebeuren en welke middelen er ingezet hadden kunnen worden. Ik zit hier niet om alles te herhalen, dan moet je maar lezen. Lees het nog eens door zou ik zeggen en kom morgen terug.
    Ondertussen moet ik wel 100 keer herhalen of de reiziger wel of niet centraal heeft gestaan of uitleggen waarom niet alle kinderziektes uitgetest hadden kunnen worden

Lekker hypocriet weer.

Ik ga er dan maar vanuit dat je maar wat loopt te roepen. Want ik kan niet vinden wat je bedoeld met "ik heb het uitgelegd in topic 32".
    quote:
    Die vragen die ik stel bij dat onderzoek is omdat ik kritisch ben. Die vragen zet ik bij ieder onderzoek. En helemaal bij deze omdat ik het vermoeden heb dat dit een propaganda onderzoekje is. Die vragen heeft een ander er ook al bijgezet omdat ze hun fundamenten niet willen prijsgeven. Op z'n minst verdacht. En dat maakt jou bronnen ook 'op z'n minst verdacht'.
    Prima dat JIJ die vragen stelt. Zoek zelf de antwoorden, je kunt contact opnemen met de onderzoekers. Dat heb ik ook al tegen de de andere crtici gezegd. Dat doen ze dan weer niet. Dus dat ze de "fundamenten niet willen prijsgeven" is complete onzin.
    quote:
    Geweldig discussiepersoon ben je. Not. En ja, ik speel weer op de man.
    En nog meer hypocriete verwijten. Alsof jij zo'n geweldige discussie partner bent.

Ik durf tenminste nog te zeggen dat er voor en nadelen aan de kaart zijn. Jij wilt koste wat het kost alleen maar nadelen zien. Voordelen die ik geef ga jij bewust verdraaien zodat het geen voordelen meer zijn, volgens jou.

Kijk eens naar jezelf voordat je andere gaat beschuldigen

[ Bericht 0% gewijzigd door VancouverFan op 30-06-2010 09:29:20 ]
    Leaf
    pi_83478058
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 08:42 schreef Basp1 het volgende:
    Is dit topic nog steeds niet naar GC gezet met dat gebras waarbij problemen met de OV-chip gebagataliseerd worden door 1 persoon hier die denkt de waarheid in pacht te hebben. Terwijl er hier statistisch toch echt meer mensen een probleem met de OV-cjhip kaart hebben. Even een poll hier opzetten om daarna de uitkomst eens voor lief nemen. Dan hebben we hier ook ons eigen onderzoek gedaan.

Poll: De ov-chipkaart zuigt
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Als je dit onderzoek wel representatief zou vinden zegt dat echt iets over die subjectiviteit van jou

Uit welke statistieken blijkt dat er meer mensen een probleem hebben met de OV chipkaart?
    Leaf
    pi_83478473
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 09:14 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je dit onderzoek wel representatief zou vinden zegt dat echt iets over die subjectiviteit van jou

Uit welke statistieken blijkt dat er meer mensen een probleem hebben met de OV chipkaart?
    'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'

Nederlanders zijn steeds minder enthousiast over de OV-chipkaart. Zo vindt nog maar 43 procent dat de kaart het reizen gemakkelijker maakt. In 2008 vond nog een meerderheid van 54 procent dat, blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van onderzoeksbureau Newcom. Voor het onderzoek zijn meer dan duizend mensen ondervraagd.

Nog maar 28 procent noemt de OV-chipkaart een eerlijk reissysteem. In 2008 vond nog 37 procent het systeem eerlijk. Slechts zeven procent gelooft dat zijn persoonsgegevens bij de chipkaart veilig zijn, ongeveer net zo veel als in 2008. Ook het percentage dat de kaart betrouwbaar noemt (elf procent) bleef nagenoeg gelijk. Maar twintig procent gelooft dat de kaart het reizen sneller maakt.

Terwijl de kaart volgend jaar in heel Nederland moet worden ingevoerd, geeft nog maar dertig procent aan zeer goed op de hoogte te zijn van hoe de kaart werkt. Dat is wel iets hoger dan in 2008, toen nog maar zeventien procent op de hoogte was.

De bekendheid van de kaart is wel toegenomen: 93 procent van de ondervraagden kent de kaart tegenover 88 procent in 2008. Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
      Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:04:19 #242
    8781 crew  Frutsel
    pi_83479342
    Tot nader order een slotje - geduld dus aub
      Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 20:52:22 #243
    8781 crew  Frutsel
    pi_83506844
    In overleg verder in GC. Kap met dat gezuig richting elkaar aub

[ Bericht 89% gewijzigd door Frutsel op 06-09-2010 13:30:37 ]
    pi_86173920
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 20:52 schreef Frutsel het volgende:
    In overleg verder in GC. Kap met dat gezuig richting elkaar aub
    hier maar verder met alle OV chipkaart perikelen ?

In elk geval nu defintief bewezen dat het aantal reizigers met het OV in Rotterdam is gedaald.
    De RET ontkende dit eerder in alle toonaarden maar wijt nu de daling zelfs aan de OV chipkaart

Minder metroreizigers in Rotterdam door OV-chipkaart

Het aantal reizigerskilometers per metro is in Rotterdam in 2009 ruim 10 procent afgenomen. Het aantal reizigers per bus en tram steeg wel. In geheel Rotterdam daalde het gebruik van het OV met bijna zes procent. De Rotterdamse vervoerder RET wijt de afname aan de OV-chipkaart.

In 2008 telde het aantal niet betalende reizigers nog mee in de jaarcijfers, maar met de invoering van de OV-chipkaart is dat veranderd. Het percentage zwartreizigers daalde in de metro van 12 naar 4 procent.

Financieel gezien boekte de RET een beter resultaat. De winst bij de RET nam van 9,8 miljoen in 2008 toe naar 10,2 miljoen in 2010.

http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-142649
      dinsdag 7 september 2010 @ 18:47:58 #245
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_86174068
    Ha ha.

Dat van die winst zegt trouwens ook heel veel. Minder reizigers was gewoon ingecalculeerd, als er maar meer poen zou binnenkomen, want dat is de hoofdreden voor de invoering van dat ding.
    pi_86174147
    Ok waar blijft de propagnada machine dat we het toch anders moeten zien.

En nog bizarder, die ov chip kaart zou kosten neutraal ingevoerd moeten worden en de winst van de ret stijgt ondanks de afname van het aantal reizigers.
    pi_86174592
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 18:49 schreef Basp1 het volgende:
    Ok waar blijft de propagnada machine dat we het toch anders moeten zien.

En nog bizarder, die ov chip kaart zou kosten neutraal ingevoerd moeten worden en de winst van de ret stijgt ondanks de afname van het aantal reizigers.
    hopelijk blijft die propaganda weg nu

ik kan het bericht niet meer vinden, maar slechts 10% van de mensen die "vergeten " uit te checken vraagt hun geld terug.

Dan kan ook bijna niet anders , want veel mensen zullen het nooit of te laat merken. Mensen die weinig met het OV reizen, mensen die hun saldo nooit nakijken of het kost stomweg tevel moeite.

Net nog op NL1 studenten die hun geld niet terugkrijgen

edit slecths 6% !!!!

Slechts 6 procent van de reizigers die vergeten uit te checken vraagt hun geld terug. Het GVB gaat het reizigers wel makkelijker maken. In de loop van volgende week hangen in bussen en trams ook claimformulieren. Reizigers kunnen deze meteen invullen en kosteloos opsturen naar het GVB.
      dinsdag 7 september 2010 @ 19:02:47 #248
    188877 Stupendous76
    pi_86174657
    Hé, weer open?
    Jammer, had een aantal nieuwsberichten een tijdje aangehouden, maar heb ze niet meer.
    Ach, dan lijkt het niet zo erg voor de chipkaart, want veel positiefs zat er niet tussen...
    Repent, Pray, Forgive
    pi_86174674
    OMG.... Het "zeik hier op de OV chipkaart topic is weer open".... _O-
    Leaf
    pi_86174740
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:02 schreef Stupendous76 het volgende:
    Hé, weer open?
    Jammer, had een aantal nieuwsberichten een tijdje aangehouden, maar heb ze niet meer.
    Ach, dan lijkt het niet zo erg voor de chipkaart, want veel positiefs zat er niet tussen...
    op treinreiziger staan er al 10, elke week is er wel weer wat over deze succesvolle kaart
    pi_86175032
    http://www.eenvandaag.nl/binnenland/36329/chaos_ov_chipkaart

Na de dramatische lancering van de OV-chipkaart eerder dit jaar, is er nog steeds geen verbetering te zien. 650.000 jongeren gebruiken de studenten OV-chipkaart en klagen steen en been.

Top X, het jongerenpanel van EenVandaag heeft samen met studentenorganisatie LSVb de klachten onderzocht en de resultaten zijn schokkend.
    Bij vier op de tien studenten zijn er kleine, maar vaak ook grote problemen. Van deze groep heeft zelfs twintig procent een kapotte kaart ontvangen. Klagen kan maar veel helpen doet het niet.
    Reisorganisatie Rover, studentenvakbond LSVb en de ombudsman van het openbaar vervoer, het OV-loket, spreken van een wanprestatie en een wanproduct.
    pi_86175447
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 18:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

hier maar verder met alle OV chipkaart perikelen ?

In elk geval nu defintief bewezen dat het aantal reizigers met het OV in Rotterdam is gedaald.
    De RET ontkende dit eerder in alle toonaarden maar wijt nu de daling zelfs aan de OV chipkaart

Minder metroreizigers in Rotterdam door OV-chipkaart

Het aantal reizigerskilometers per metro is in Rotterdam in 2009 ruim 10 procent afgenomen. Het aantal reizigers per bus en tram steeg wel. In geheel Rotterdam daalde het gebruik van het OV met bijna zes procent. De Rotterdamse vervoerder RET wijt de afname aan de OV-chipkaart.

In 2008 telde het aantal niet betalende reizigers nog mee in de jaarcijfers, maar met de invoering van de OV-chipkaart is dat veranderd. Het percentage zwartreizigers daalde in de metro van 12 naar 4 procent.

Financieel gezien boekte de RET een beter resultaat. De winst bij de RET nam van 9,8 miljoen in 2008 toe naar 10,2 miljoen in 2010.

http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-142649
    Dus de invoering van de OV chipkaart heeft gezorgd voor minder zwartreizen en daardoor is het aantal reizigers ook afgenomen.

In 2008 werden de zwartreizigers ook als reiziger geteld. Als dat afneemt, neemt ook het aantal reizigers af.

Goed nieuws toch ^O^
    Leaf
      dinsdag 7 september 2010 @ 19:29:12 #253
    39333 Zelva
    pi_86175722
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef VancouverFan het volgende:
    In 2008 werden de zwartreizigers ook als reiziger geteld. Als dat afneemt, neemt ook het aantal reizigers af.
    Bron?
    pi_86175835
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bron?
    staat in het artikel maar 8-10 is nog altijd -2 volgens mij, dus een daling
    hoe je zwartrijders kan meetellen is mij een raadsel
    pi_86175859
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bron?
    Staat gewoon in het bericht:

quote:
    8%t minder zwartreizigers, totale afname 6% dat wil dus zeggen dat er 2% meer betalende reizigers zijn.

*O*
    Leaf
    pi_86175913
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

staat in het artikel maar 8-10 is nog altijd -2 volgens mij, dus een daling
    hoe je zwartrijders kan meetellen is mij een raadsel
    Niks 10%. Dat percentage is alleen maar metro. En dan waarschijnlijk ook door betere controle op zwartrijden.
    In de tram en bus is het aantal reizigers juist toegenomen.
    Leaf
    pi_86176108
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:01 schreef macca728 het volgende:
    Slechts 6 procent van de reizigers die vergeten uit te checken vraagt hun geld terug. Het GVB gaat het reizigers wel makkelijker maken. In de loop van volgende week hangen in bussen en trams ook claimformulieren. Reizigers kunnen deze meteen invullen en kosteloos opsturen naar het GVB.
    Het is vaak ook onmogelijk.
    OV chip hulplijnen sturen je van ov bedrijven heen en weer. Niemand heeft het gedaan, het is niemand zijn schuld.
    (en dit voor tenminste 10 cent per minuut)
    Vaak word er geen borg terug gestort, en om het geld terug te vragen moet je
    -bus nummer
    -tijd
    -datum
    -halte
    invoeren.
    Dit is vaak niet te achterhalen.
    Ook kost het een postzegel, tijd en moeite, die niet vergoed word.
    Voor veel mensen is het qua tijd en moeite duurder om geld terug te eisen.
    Als je het wel terug kan eisen, duurt het 3 tot 5 weken voor het terug is.
    Al het geld word op een rekening gezet, waar rente op betaald wordt.

Een hoop mensen hebben aangezet dat het geld op de kaart automatisch van je rekening gehaald wordt als het te weinig is.
    Hierdoor zal je dan ook nooit weten hoeveel geld er gestolen is.
    En vancouver, jij denkt dat het aantal reizigers daalt maar het inkomen van OV bedrijven stijgt, omdat er minder zwartrijders zijn????

Waarom is dit bizarre systeem nog niet afgeschaft?
    Is er een mogelijkheid tot klagen? Tot aanklagen?
    pi_86176141
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Niks 10%. Dat percentage is alleen maar metro. En dan waarschijnlijk ook door betere controle op zwartrijden.
    In de tram en bus is het aantal reizigers juist toegenomen.
    heeft de RET het zeker verkeerd
    pi_86176205
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:39 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Het is vaak ook onmogelijk.
    OV chip hulplijnen sturen je van ov bedrijven heen en weer. Niemand heeft het gedaan, het is niemand zijn schuld.
    (en dit voor tenminste 10 cent per minuut)
    Vaak word er geen borg terug gestort, en om het geld terug te vragen moet je
    -bus nummer
    -tijd
    -datum
    -halte
    invoeren.
    Dit is vaak niet te achterhalen.
    Ook kost het een postzegel, tijd en moeite, die niet vergoed word.
    Voor veel mensen is het qua tijd en moeite duurder om geld terug te eisen.
    Als je het wel terug kan eisen, duurt het 3 tot 5 weken voor het terug is.
    Al het geld word op een rekening gezet, waar rente op betaald wordt.

Een hoop mensen hebben aangezet dat het geld op de kaart automatisch van je rekening gehaald wordt als het te weinig is.
    Hierdoor zal je dan ook nooit weten hoeveel geld er gestolen is.
    Gestolen nog wel.... Omdat iemand te dom is om vergeten uit te checken ondanks alle stickers en oproepen om dat toch wel te doen...

Ongetwijfeld zitten er ook een boel mensen tussen die bewust niet uitchecken omdat dat goedkoper is dan de reis zelf.

quote:
    En vancouver, jij denkt dat het aantal reizigers daalt maar het inkomen van OV bedrijven stijgt, omdat er minder zwartrijders zijn????
    Het staat duidelijk in het bericht. Dus waarom zou ik iets anders roepen?

quote:
    Waarom is dit bizarre systeem nog niet afgeschaft?
    Is er een mogelijkheid tot klagen? Tot aanklagen?
    Omdat het een prima systeem is als je er maar goed mee omgaat.
    Leaf
    pi_86176241
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

heeft de RET het zeker verkeerd
    Ja natuurlijk heeft het RET het verkeerd. Het kan toch niet zo zijn dat er een positief bericht over de OV chipkaart is :N

Tenminste, in jouw wereld dan :Y)
    Leaf
    pi_86176316
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heeft het RET het verkeerd. Het kan toch niet zo zijn dat er een positief bericht over de OV chipkaart is :N

Tenminste, in jouw wereld dan :Y)
    kan je niet normaal discussieren ofzo ?

De RET wijt de afname van het aantal reizigers aan de OV chipkaart, staat in het bericht zelf.
    pi_86176882
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gestolen nog wel.... Omdat iemand te dom is om vergeten uit te checken ondanks alle stickers en oproepen om dat toch wel te doen...

ik heb het niet over vergeten uit te checken.
    ik heb het over uit checken, waarbij palen niet werken. leek me duidelijk.
    pi_86176886
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan je niet normaal discussieren ofzo ?

De RET wijt de afname van het aantal reizigers aan de OV chipkaart, staat in het bericht zelf.
    De OV chipkaart heeft voor 8% minder zwart reizigers gezorgd, zegt de RET.
    Dus als het totale aantal reizigers met 6% is afgenomen, dan zijn er dus 2% meer betalende reizigers.

Goed nieuws toch. Ik zie echt niet waar het RET het fout heeft.
    Leaf
    pi_86176895
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

ik heb het niet over vergeten uit te checken.
    ik heb het over uit checken, waarbij palen niet werken. leek me duidelijk.
    En hoe vaak gebeurd dat?
    Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
    Leaf
    pi_86177094
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe vaak gebeurd dat?
    nee dat is duidelijk

het gebeurt nooit
    pi_86177166
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat is duidelijk

het gebeurt nooit
    Je kunt ook gewoon antwoord geven op mijn vraag. :Y

Maar heb je nu al gezien dat dat leuke bericht een alleraardigte backfire was? Je dacht lekker te kunnen klagen op de OV chipkaar in Rotterdam, bleek het juist een positief bericht te zijn _O-
    Leaf
      dinsdag 7 september 2010 @ 20:17:14 #267
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_86177620
    Vraag me af hoe het aantal zwartreizigers gemeten wordt en hoe daar cijfers aan gehangen worden. Of bedoelt de RET gewoon dat er bij controle 8% minder mensen geen geldig kaartje hadden?
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_86177766
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:17 schreef Hukkie het volgende:
    Vraag me af hoe het aantal zwartreizigers gemeten wordt en hoe daar cijfers aan gehangen worden. Of bedoelt de RET gewoon dat er bij controle 8% minder mensen geen geldig kaartje hadden?
    Net zoals vroeger het aantal reizigers werd gemeten denk ik.
    Leaf
      dinsdag 7 september 2010 @ 20:42:37 #269
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_86178936
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:20 schreef VancouverFan het volgende:
    Net zoals vroeger het aantal reizigers werd gemeten denk ik.
    Ja precies. We zetten een week lang een paar extra controleurs in en zien dat er 8% minder mensen geen geldig kaartje hebben. Vervolgens extrapoleren we dat naar algemene cijfers en pluspunten van de OVchip. Pure statistieken dus, over het werkelijke aantal zwartrijders valt niets zinnigs te zeggen.
    DeviantArt
    pi_86179031
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ja precies. We zetten een week lang een paar extra controleurs in en zien dat er 8% minder mensen geen geldig kaartje hebben. Vervolgens extrapoleren we dat naar algemene cijfers en pluspunten van de OVchip. Pure statistieken dus, over het werkelijke aantal zwartrijders valt niets zinnigs te zeggen.
    nee want die zijn naar bus en tram gegaan, waar het veel makkelijker is om zwart te rijden
    Die cijfers geeft de RET niet, toeval ?

gezien het aantal incidenten in de tram weet ik genoeg
    pi_86179195
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
    Of hoe denk jij dat geteld werd hoeveel studenten en abonnement houders in het OV stapten?

Afgestempelde strippen kun je nog tellen. Mensen die een abonnement hebben en hoeveel ze reizen niet.
    Leaf
    pi_86179234
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee want die zijn naar bus en tram gegaan, waar het veel makkelijker is om zwart te rijden
    Die cijfers geeft de RET niet, toeval ?

gezien het aantal incidenten in de tram weet ik genoeg
    Welke cijfers geeft het RET niet?
    Heb je ze ernaar gevraagd of oordeel je alleen maar aan de hand van de cijfers in het artikel? Waarvan de verslaggever dus heeft bepaald wat er in het artikel kwam....

Maar wel leuk om te zien hoe je het verhaal zo draait dat het jou goed uitkomt *O*
    Leaf
    pi_86179267
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Of hoe denk jij dat geteld werd hoeveel studenten en abonnement houders in het OV stapten?

Afgestempelde strippen kun je nog tellen. Mensen die een abonnement hebben en hoeveel ze reizen niet.
    dus de genoemde cijfers zijn flauwekul ?
    aantal % zwartrijders dus ook, hehe hij begrijpt het
    pi_86179358
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus de genoemde cijfers zijn flauwekul ?
    aantal % zwartrijders dus ook, hehe hij begrijpt het
    Ik zeg nergens dat de cijfers flauwekul zijn.

Jouw vermogen tot begrijpend lezen is niet toegenomen de laatste tijd....
    Leaf
    pi_86179479
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de cijfers flauwekul zijn.

Jouw vermogen tot begrijpend lezen is niet toegenomen de laatste tijd....
    wat begrijp ik niet dan aan :

dinsdag 7 september 2010 @ 20:52:50 #276
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_86179590
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.
    DeviantArt
    pi_86179602
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat begrijp ik niet dan aan :

Kijk eens naar de context van die uitspraak, waar het een reactie op is :)
    Leaf
    pi_86179659
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.
    Dus het kan zo maar zijn dat er in 2008 veel minder reizigers waren en dat door de invoering van de OV chipkaart juist meer reizigers zijn gekomen :o
    Leaf
    pi_86181199
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe vaak gebeurd dat?
    bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
    Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
    Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?

wat een prachtvent ben jij O+
    pi_86181466
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
    Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?

4x4 euro is zelfs 16 euro :)
    pi_86182195
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
    Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.

Welke buslijn hebben we het dan over?
    Leaf
    pi_86182394
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.

DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook wel

Wat maakt de buslijn nou uit, bij elke buslijn gebeurt het, zelfs bij de metro
    pi_86182971
    en om maar eens on topic te gaan ipv weer 100x dezelfde herhalingen

Aantal klachten neemt toe

Vandaag in de Spits

Ov-chipkaart zorgt voor klachtenbom

De (studenten) ov-chipkaart heeft in het tweede kwartaal een hausse aan klachten onder reizigers in het openbaar vervoer opgeleverd. Bij de ombudsman voor beter openbaar vervoer kwamen tussen 1 april en 30 juni in totaal 1458 klachten binnen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de periode voor de invoering van de ov-chipkaart.

Dit blijkt uit een rapportage van het OV Loket die vandaag verschijnt. Het betreft klachten die door de vervoerders niet afdoende zijn afgehandeld. In totaal waren 846 van de 1458 meldingen gerelateerd aan de ov-chipkaart.

Problemen met defecte kaarten, in- en uitchecken, opladen en de kosten die reizigers moeten maken voor een nieuwe kaart, komen het vaakst voor. Ook gebeurt het regelmatig dat ten onrechte geld wordt afgeschreven, en het kost veel tijd om dat geld weer terug te krijgen.

De meeste klachten kwamen binnen bij Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart: 523. Maar ook klachten (389) over de grootste vervoerder NS gingen merendeels over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de chipkaart. Veel abonnementhouders zijn ontevreden; maatwerk lijkt te ontbreken.

Studenten krijgen van buschauffeurs, aan loketten, bij de telefonische klantenservice en via websites tegenstrijdige adviezen. „De gebruiksvriendelijkheid van de ov-chipkaart en de klantvriendelijkheid van de vervoerder zijn niet op het niveau dat je zou mogen verwachten”, stelt het OV loket.
    pi_86183009
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook wel
    Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.
    Danku.

quote:
    Wat maakt de buslijn nou uit, bij elke buslijn gebeurt het, zelfs bij de metro
    Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.
    Leaf
    pi_86183093
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
    en om maar eens on topic te gaan ipv weer 100x dezelfde herhalingen

Aantal klachten neemt toe

Vandaag in de Spits

Ov-chipkaart zorgt voor klachtenbom

De (studenten) ov-chipkaart heeft in het tweede kwartaal een hausse aan klachten onder reizigers in het openbaar vervoer opgeleverd. Bij de ombudsman voor beter openbaar vervoer kwamen tussen 1 april en 30 juni in totaal 1458 klachten binnen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de periode voor de invoering van de ov-chipkaart.

Dit blijkt uit een rapportage van het OV Loket die vandaag verschijnt. Het betreft klachten die door de vervoerders niet afdoende zijn afgehandeld. In totaal waren 846 van de 1458 meldingen gerelateerd aan de ov-chipkaart.

Problemen met defecte kaarten, in- en uitchecken, opladen en de kosten die reizigers moeten maken voor een nieuwe kaart, komen het vaakst voor. Ook gebeurt het regelmatig dat ten onrechte geld wordt afgeschreven, en het kost veel tijd om dat geld weer terug te krijgen.

De meeste klachten kwamen binnen bij Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart: 523. Maar ook klachten (389) over de grootste vervoerder NS gingen merendeels over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de chipkaart. Veel abonnementhouders zijn ontevreden; maatwerk lijkt te ontbreken.

Studenten krijgen van buschauffeurs, aan loketten, bij de telefonische klantenservice en via websites tegenstrijdige adviezen. „De gebruiksvriendelijkheid van de ov-chipkaart en de klantvriendelijkheid van de vervoerder zijn niet op het niveau dat je zou mogen verwachten”, stelt het OV loket.
    Gewenning bij de normale reizigers, prutswerk bij DUO, mensen die zich niet goed informeren.

Het zou pas raar zijn als er net zoveel klachten waren als voor de invoering van de OV chipkaart.
    Leaf
    pi_86183102
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.
    Danku.
    [..]

Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.
    Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaag
    pi_86183216
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaag
    En gaat die aandacht vooral over niet werkende poortjes?
    Leaf
    pi_86183289
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

er zijn 2 buslijnen van de trein naar mijn huis. 3keer bij de 1e en 1 keer bij de andere :)
    dat in 15 dagen is toch knap als je het mij vraagt.
    pi_86183355

[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 07-09-2010 22:02:49 ]
      woensdag 8 september 2010 @ 00:11:06 #290
    39333 Zelva
    pi_86189957
    Uit het jaarverslag van de RET:

quote:
    Het gebruik van de bus nam flink toe en ook het aantal tramreizigers groeide licht. Het
    aantal metroreizigers daalde. Dit laatste is volledig toe te schrijven aan de invoering van de
    OV-chipkaart, waardoor het aantal zwartrijders in de metro drastisch verminderde. In het
    voorafgaande jaar (2008) kon het reizigerstelsysteem via de poortjes nog geen onderscheid maken tussen betalende en niet betalende reizigers
    Door het duale systeem (chipkaart en strippenkaart) telden zwartrijders gewoon mee als ‘reizigers’. Vanaf 2009 telt de RET alleen nog maar betalende metroreizigers. Dit is mogelijk door het afschaffen van de strippenkaart in de metro. Het zwartrijderspercentage is hierdoor aanzienlijk gedaald tot slechts 3,9%.
    Lekker betrouwbaar :')
      woensdag 8 september 2010 @ 00:21:45 #291
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_86190333
    Ze zouden eens wat moeten doen aan die gestelde maximale termijn voordat je als student een vervangende kaart opgestuurd krijgt. Fucking 3 weken waar het hiervoor 10 dagen was. Daarnaast moet je de kosten zelf betalen. En zijn er geen tijdelijke kaarten als vervanging beschikbaar. Echt rot zo op dit moment hoe het loopt.
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
    pi_86193425
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 00:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
    Ze zouden eens wat moeten doen aan die gestelde maximale termijn voordat je als student een vervangende kaart opgestuurd krijgt. Fucking 3 weken waar het hiervoor 10 dagen was. Daarnaast moet je de kosten zelf betalen. En zijn er geen tijdelijke kaarten als vervanging beschikbaar. Echt rot zo op dit moment hoe het loopt.
    ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruiken :)
    pi_86198774
    In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
    pi_86199046
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
    In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
    Dat gaat vast heel veel storingen geven. :').
    For great justice!
    pi_86199055
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 07:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruiken :)
    Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.

Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.

Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
    pi_86199100
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
    wie weet, bij de RET is het schering en inslag dat er wordt grijsgereden
    moet je vragen aan Connexxion !!
    pi_86199330
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.

Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.

Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
    _O_
    pi_86200409
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

het treurige is dat de overheid dit al heeft gezegd tegen de OV bedrijven, ook dat studenten hun geld moeten terugkrijgen, maar de OV bedrijven lappen dit gewoon aan hun laars.

Dit kwam gisteren duidelijk naar voren bij EenVandaag
    Vandaag weer een groot stuk in de Spits en Metro hierover
    pi_86200624
    dit is natuurlijk ook treurig

Vraag je je geld terug, krijg je andere problemen.

http://www.security.nl/ar(...)lige_verbinding.html

Reizigers die restitutie voor hun OV-chipkaart willen aanvragen, moeten bij verschillende vervoersbedrijven hun privégegevens over een onbeveiligde verbinding versturen. Zowel de websites van het GVB, Arriva en Syntus gebruiken geen SSL, zo laat Security.nl lezer Louwrentius ons weten.

Toch moeten gedupeerde reizigers informatie zoals Ov-chipkaart nummer, banknummer, adresgegevens, telefoonnummer en e-mail invoeren. Opmerkelijk genoeg is de website van de OV-chipkaart waar informatie over het aanvragen van restitutie is te vinden, wel versleuteld.
    pi_86226054
    OMG, het is weer open en het gaat op dezelfde voet verder. Mensen verdraaien berichten naar hun eigen waarheid om zelf het eigen gelijk te krijgen. Krijgen ze dat niet, vallen ze weer terug in 'op de man spelen' en 'een ander irriteren' met achterlijke vragen.

Zodra er één weg is, wordt er prima gediscussieerd.
    Aan wie ligt het nou toch?

ontopique
    Ik ben er echt helemaal klaar mee met die khudtkaart. Alleen voor het hoognodige ga ik nog met de bus en koop ik een kaartje (die ze dan wel afstempelen...). De rest doe ik gezellig met de auto.
    1947-2016
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')