Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Of hoe denk jij dat geteld werd hoeveel studenten en abonnement houders in het OV stapten?
Afgestempelde strippen kun je nog tellen. Mensen die een abonnement hebben en hoeveel ze reizen niet.
Kijk eens naar de context van die uitspraak, waar het een reactie op isquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat begrijp ik niet dan aan :
Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Dus het kan zo maar zijn dat er in 2008 veel minder reizigers waren en dat door de invoering van de OV chipkaart juist meer reizigers zijn gekomenquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoe vaak gebeurd dat?
Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
4x4 euro is zelfs 16 euroquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?
wat een prachtvent ben jij
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?
wat een prachtvent ben jij
DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook welquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.
Welke buslijn hebben we het dan over?
Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook wel
Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.quote:Wat maakt de buslijn nou uit, bij elke buslijn gebeurt het, zelfs bij de metro
Gewenning bij de normale reizigers, prutswerk bij DUO, mensen die zich niet goed informeren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
en om maar eens on topic te gaan ipv weer 100x dezelfde herhalingen
Aantal klachten neemt toe
Vandaag in de Spits
Ov-chipkaart zorgt voor klachtenbom
De (studenten) ov-chipkaart heeft in het tweede kwartaal een hausse aan klachten onder reizigers in het openbaar vervoer opgeleverd. Bij de ombudsman voor beter openbaar vervoer kwamen tussen 1 april en 30 juni in totaal 1458 klachten binnen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de periode voor de invoering van de ov-chipkaart.
Dit blijkt uit een rapportage van het OV Loket die vandaag verschijnt. Het betreft klachten die door de vervoerders niet afdoende zijn afgehandeld. In totaal waren 846 van de 1458 meldingen gerelateerd aan de ov-chipkaart.
Problemen met defecte kaarten, in- en uitchecken, opladen en de kosten die reizigers moeten maken voor een nieuwe kaart, komen het vaakst voor. Ook gebeurt het regelmatig dat ten onrechte geld wordt afgeschreven, en het kost veel tijd om dat geld weer terug te krijgen.
De meeste klachten kwamen binnen bij Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart: 523. Maar ook klachten (389) over de grootste vervoerder NS gingen merendeels over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de chipkaart. Veel abonnementhouders zijn ontevreden; maatwerk lijkt te ontbreken.
Studenten krijgen van buschauffeurs, aan loketten, bij de telefonische klantenservice en via websites tegenstrijdige adviezen. „De gebruiksvriendelijkheid van de ov-chipkaart en de klantvriendelijkheid van de vervoerder zijn niet op het niveau dat je zou mogen verwachten”, stelt het OV loket.
Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaagquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.
Danku.
[..]
Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.
En gaat die aandacht vooral over niet werkende poortjes?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaag
er zijn 2 buslijnen van de trein naar mijn huis. 3keer bij de 1e en 1 keer bij de anderequote:Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.
Welke buslijn hebben we het dan over?
Lekker betrouwbaarquote:Het gebruik van de bus nam flink toe en ook het aantal tramreizigers groeide licht. Het
aantal metroreizigers daalde. Dit laatste is volledig toe te schrijven aan de invoering van de
OV-chipkaart, waardoor het aantal zwartrijders in de metro drastisch verminderde. In het
voorafgaande jaar (2008) kon het reizigerstelsysteem via de poortjes nog geen onderscheid maken tussen betalende en niet betalende reizigers Door het duale systeem (chipkaart en strippenkaart) telden zwartrijders gewoon mee als ‘reizigers’. Vanaf 2009 telt de RET alleen nog maar betalende metroreizigers. Dit is mogelijk door het afschaffen van de strippenkaart in de metro. Het zwartrijderspercentage is hierdoor aanzienlijk gedaald tot slechts 3,9%.
ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruikenquote:Op woensdag 8 september 2010 00:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ze zouden eens wat moeten doen aan die gestelde maximale termijn voordat je als student een vervangende kaart opgestuurd krijgt. Fucking 3 weken waar het hiervoor 10 dagen was. Daarnaast moet je de kosten zelf betalen. En zijn er geen tijdelijke kaarten als vervanging beschikbaar. Echt rot zo op dit moment hoe het loopt.
Dat gaat vast heel veel storingen geven.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.quote:Op woensdag 8 september 2010 07:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruiken
wie weet, bij de RET is het schering en inslag dat er wordt grijsgeredenquote:Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.
Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.
Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
het treurige is dat de overheid dit al heeft gezegd tegen de OV bedrijven, ook dat studenten hun geld moeten terugkrijgen, maar de OV bedrijven lappen dit gewoon aan hun laars.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.
Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.
Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |