abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:52:50 #276
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86179590
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Of hoe denk jij dat geteld werd hoeveel studenten en abonnement houders in het OV stapten?

Afgestempelde strippen kun je nog tellen. Mensen die een abonnement hebben en hoeveel ze reizen niet.
Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_86179602
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat begrijp ik niet dan aan :

Over het werkelijke aantal reizigers viel dus nooit wat zinnigs te zeggen.
Kijk eens naar de context van die uitspraak, waar het een reactie op is :)
Leaf
pi_86179659
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Nee precies, tenzij er altijd in iedere bus en tram mensen zitten die tellen hoeveel reizigers wel/niet inchecken/ afstempelen of whatever, zijn de cijfers puur op statistiek gebaseerd. Zo ook het aantal zwartrijders. Dus de cijfers van de RET staan mooi, maar daar valt verder weinig over te zeggen.
Dus het kan zo maar zijn dat er in 2008 veel minder reizigers waren en dat door de invoering van de OV chipkaart juist meer reizigers zijn gekomen :o
Leaf
pi_86181199
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe vaak gebeurd dat?
Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?

wat een prachtvent ben jij O+
pi_86181466
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?

wat een prachtvent ben jij O+
4x4 euro is zelfs 16 euro :)
pi_86182195
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:22 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

bij mijn buslijn in de afgelopen 3 weken 4(!!!!) keer.
Dat is 12 euro per 3 weken, (en dan heb ik het nog niet eens over de andere 20 mensen in de bus)
Omdat het bij jou niet gebeurt is het niet zo? en omdat RET zegt dat het anders is IS het zo?

wat een prachtvent ben jij O+
Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.

Welke buslijn hebben we het dan over?
Leaf
pi_86182394
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.

Welke buslijn hebben we het dan over?
DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook wel

Wat maakt de buslijn nou uit, bij elke buslijn gebeurt het, zelfs bij de metro
pi_86182971
en om maar eens on topic te gaan ipv weer 100x dezelfde herhalingen

Aantal klachten neemt toe

Vandaag in de Spits

Ov-chipkaart zorgt voor klachtenbom

De (studenten) ov-chipkaart heeft in het tweede kwartaal een hausse aan klachten onder reizigers in het openbaar vervoer opgeleverd. Bij de ombudsman voor beter openbaar vervoer kwamen tussen 1 april en 30 juni in totaal 1458 klachten binnen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de periode voor de invoering van de ov-chipkaart.

Dit blijkt uit een rapportage van het OV Loket die vandaag verschijnt. Het betreft klachten die door de vervoerders niet afdoende zijn afgehandeld. In totaal waren 846 van de 1458 meldingen gerelateerd aan de ov-chipkaart.

Problemen met defecte kaarten, in- en uitchecken, opladen en de kosten die reizigers moeten maken voor een nieuwe kaart, komen het vaakst voor. Ook gebeurt het regelmatig dat ten onrechte geld wordt afgeschreven, en het kost veel tijd om dat geld weer terug te krijgen.

De meeste klachten kwamen binnen bij Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart: 523. Maar ook klachten (389) over de grootste vervoerder NS gingen merendeels over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de chipkaart. Veel abonnementhouders zijn ontevreden; maatwerk lijkt te ontbreken.

Studenten krijgen van buschauffeurs, aan loketten, bij de telefonische klantenservice en via websites tegenstrijdige adviezen. „De gebruiksvriendelijkheid van de ov-chipkaart en de klantvriendelijkheid van de vervoerder zijn niet op het niveau dat je zou mogen verwachten”, stelt het OV loket.
pi_86183009
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

DE RET geeft zelf toe dat het gebeurt en dat weet je na 20 topics ook wel
Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.
Danku.

quote:
Wat maakt de buslijn nou uit, bij elke buslijn gebeurt het, zelfs bij de metro
Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.
Leaf
pi_86183093
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:54 schreef macca728 het volgende:
en om maar eens on topic te gaan ipv weer 100x dezelfde herhalingen

Aantal klachten neemt toe

Vandaag in de Spits

Ov-chipkaart zorgt voor klachtenbom

De (studenten) ov-chipkaart heeft in het tweede kwartaal een hausse aan klachten onder reizigers in het openbaar vervoer opgeleverd. Bij de ombudsman voor beter openbaar vervoer kwamen tussen 1 april en 30 juni in totaal 1458 klachten binnen. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de periode voor de invoering van de ov-chipkaart.

Dit blijkt uit een rapportage van het OV Loket die vandaag verschijnt. Het betreft klachten die door de vervoerders niet afdoende zijn afgehandeld. In totaal waren 846 van de 1458 meldingen gerelateerd aan de ov-chipkaart.

Problemen met defecte kaarten, in- en uitchecken, opladen en de kosten die reizigers moeten maken voor een nieuwe kaart, komen het vaakst voor. Ook gebeurt het regelmatig dat ten onrechte geld wordt afgeschreven, en het kost veel tijd om dat geld weer terug te krijgen.

De meeste klachten kwamen binnen bij Trans Link Systems, het bedrijf achter de ov-chipkaart: 523. Maar ook klachten (389) over de grootste vervoerder NS gingen merendeels over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de chipkaart. Veel abonnementhouders zijn ontevreden; maatwerk lijkt te ontbreken.

Studenten krijgen van buschauffeurs, aan loketten, bij de telefonische klantenservice en via websites tegenstrijdige adviezen. „De gebruiksvriendelijkheid van de ov-chipkaart en de klantvriendelijkheid van de vervoerder zijn niet op het niveau dat je zou mogen verwachten”, stelt het OV loket.
Gewenning bij de normale reizigers, prutswerk bij DUO, mensen die zich niet goed informeren.

Het zou pas raar zijn als er net zoveel klachten waren als voor de invoering van de OV chipkaart.
Leaf
pi_86183102
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus stellen dat de RET zegt dat er nooit een poortje stuk is, is onzin.
Danku.
[..]

Toch wel apart dan dat er zo weinig over te horen is. Als die poortjes zo vaak stuk zijn, zou je wel verwachten dat dat breed uit wordt gemeten in de media.
Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaag
pi_86183216
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja vandaar vandaag op de voorpagina van de Spits en een item bij EenVandaag
En gaat die aandacht vooral over niet werkende poortjes?
Leaf
pi_86183289
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het nooit gebeurd, ik vraag hoe vaak het gebeurd.
Het RET zegt ook niks over fout uitchecken, dus je leest dingen die er niet staan.

Welke buslijn hebben we het dan over?
er zijn 2 buslijnen van de trein naar mijn huis. 3keer bij de 1e en 1 keer bij de andere :)
dat in 15 dagen is toch knap als je het mij vraagt.
pi_86183355


[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 07-09-2010 22:02:49 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 00:11:06 #290
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86189957
Uit het jaarverslag van de RET:

quote:
Het gebruik van de bus nam flink toe en ook het aantal tramreizigers groeide licht. Het
aantal metroreizigers daalde. Dit laatste is volledig toe te schrijven aan de invoering van de
OV-chipkaart, waardoor het aantal zwartrijders in de metro drastisch verminderde. In het
voorafgaande jaar (2008) kon het reizigerstelsysteem via de poortjes nog geen onderscheid maken tussen betalende en niet betalende reizigers
Door het duale systeem (chipkaart en strippenkaart) telden zwartrijders gewoon mee als ‘reizigers’. Vanaf 2009 telt de RET alleen nog maar betalende metroreizigers. Dit is mogelijk door het afschaffen van de strippenkaart in de metro. Het zwartrijderspercentage is hierdoor aanzienlijk gedaald tot slechts 3,9%.
Lekker betrouwbaar :')
  woensdag 8 september 2010 @ 00:21:45 #291
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86190333
Ze zouden eens wat moeten doen aan die gestelde maximale termijn voordat je als student een vervangende kaart opgestuurd krijgt. Fucking 3 weken waar het hiervoor 10 dagen was. Daarnaast moet je de kosten zelf betalen. En zijn er geen tijdelijke kaarten als vervanging beschikbaar. Echt rot zo op dit moment hoe het loopt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_86193425
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ze zouden eens wat moeten doen aan die gestelde maximale termijn voordat je als student een vervangende kaart opgestuurd krijgt. Fucking 3 weken waar het hiervoor 10 dagen was. Daarnaast moet je de kosten zelf betalen. En zijn er geen tijdelijke kaarten als vervanging beschikbaar. Echt rot zo op dit moment hoe het loopt.
ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruiken :)
pi_86198774
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
pi_86199046
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
Dat gaat vast heel veel storingen geven. :').
For great justice!
pi_86199055
quote:
Op woensdag 8 september 2010 07:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

ligt aan de OV bedrijven, die doen het beheer van de OV studentenkaart, die verdienen natuurlijk flink geld als jij je OV studentenkaart niet kan gebruiken :)
Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.

Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.

Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
pi_86199100
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:51 schreef tijntjethf het volgende:
In de connexxionbus gister gingen de ov-kaartlezers op rood zodra de deuren dicht gingen en weer aan als de deuren open gingen.. Zou dit een nieuw systeem zijn om het grijs-rijden te voorkomen?
wie weet, bij de RET is het schering en inslag dat er wordt grijsgereden
moet je vragen aan Connexxion !!
pi_86199330
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.

Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.

Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
_O_
pi_86200409
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heeft de klant natuurlijk totaal geen behoefte aan aan deze smoes. Maar zoals al gesteld zou de overheid idd tegen die organisaties moten zeggen dat ze het binnen 1 week moeten regelen, en anders gewoon de gemaakt reiskosten van de studenten na die week moeten vergoeden.

Net zoals de overheid moet zeggen tegen die vervoerders dat er bij geld terug vragen geen extra kosten voor de klaten mogen optreden, dus postzegel wordt ook vergoed, en administatie kosten van 1 euro voor de klant ook nog erbij.ipv andersom.

Maar bij de ovhereid zitten ook een stel kippen zonder kop die geen beslissingen hierin durven te nemen, er zou eens een parlemantaire enqeute uit kunnen komen, dan rollen er weer wat koppen.
het treurige is dat de overheid dit al heeft gezegd tegen de OV bedrijven, ook dat studenten hun geld moeten terugkrijgen, maar de OV bedrijven lappen dit gewoon aan hun laars.

Dit kwam gisteren duidelijk naar voren bij EenVandaag
Vandaag weer een groot stuk in de Spits en Metro hierover
pi_86200624
dit is natuurlijk ook treurig

Vraag je je geld terug, krijg je andere problemen.

http://www.security.nl/ar(...)lige_verbinding.html

Reizigers die restitutie voor hun OV-chipkaart willen aanvragen, moeten bij verschillende vervoersbedrijven hun privégegevens over een onbeveiligde verbinding versturen. Zowel de websites van het GVB, Arriva en Syntus gebruiken geen SSL, zo laat Security.nl lezer Louwrentius ons weten.

Toch moeten gedupeerde reizigers informatie zoals Ov-chipkaart nummer, banknummer, adresgegevens, telefoonnummer en e-mail invoeren. Opmerkelijk genoeg is de website van de OV-chipkaart waar informatie over het aanvragen van restitutie is te vinden, wel versleuteld.
pi_86226054
OMG, het is weer open en het gaat op dezelfde voet verder. Mensen verdraaien berichten naar hun eigen waarheid om zelf het eigen gelijk te krijgen. Krijgen ze dat niet, vallen ze weer terug in 'op de man spelen' en 'een ander irriteren' met achterlijke vragen.

Zodra er één weg is, wordt er prima gediscussieerd.
Aan wie ligt het nou toch?

ontopique
Ik ben er echt helemaal klaar mee met die khudtkaart. Alleen voor het hoognodige ga ik nog met de bus en koop ik een kaartje (die ze dan wel afstempelen...). De rest doe ik gezellig met de auto.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')