abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:04:23 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472238
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef 29-11 het volgende:

[..]

dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_83472271
quote:

[..]

dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
waarom ?
pi_83472280
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer ik het smart ga behandelen doe jij het af als dat je alle punten af doet. Het heeft toch geen zin met jou en je propaganda training.

En nog maals, ga eens in op mijn hoofdargumenten. Ik kan er zo 3 benoemen in de posts van topic nr 32. Zoals ik eerder heb gezegt: begrijpend lezen was je vak niet.
En weer kun je niet concreet aangeven wat de problemen zijn...
Alleen maar roepen dat er problemen zijn, geen enkel voorbeeld willen geven. Blijf dan gewoon weg uit de discussie. Dit is gewoon discussie vervalsen zo.
Leaf
pi_83472311
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

de ov chip zou niet voor meer kosten zorgen en het zou het niet duurder maken. Nu moet je 2 kaarten ipv 1 aanschaffen. ... 2 is meer dan 1.
voordeelurenkaart kost 50 euro ofzo en ik mag 3 mensen meenemen met korting.

Dat begrijpt 29-11 niet
pi_83472340
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:02 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Privacyschending volgens vele zeurders.
Er wordt geschermd dat het geen schending zou zijn (naar de mening van sommigen), maar in de praktijk blijkt gewoon dat je voor jouw privacy redelijk meer moet betalen dan anderen.
De reden die wordt opgevoerd is dat 'het moet van de belastingdienst', maar dat is absolute onzin.
En waaruit blijkt dat dat onzin is?

Ik heb jou een duidelijk link laten zien waaruit blijkt dat de belasting dienst 7 jaar opslag vraagt. Jij hebt nog nooit aangetoond waaruit blijkt dat dat helemaal niet nodig is. Alleen maar redenaties en veronderstellingen van je.
Leaf
pi_83472350
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom ?
het is of dat of een papieren treinkaartje kopen zodat ze nog korting krijgt, of gaan fietsen ofzo
november
pi_83472365
quote:

[..]

waarom nog een persoonlijke OV chipkaart als ze die al heeft ?
alleen de korting wordt niet verrekend waar ze wel recht op heeft volgens CONTRACT met NS
pi_83472382
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moet je 2 kaarten aanschaffen
Hoezo dat dan?

Jouw vriendin kan gewoon een papieren kaartje kopen en met jouw OV chip korting kaart meereizen.
Leaf
pi_83472423
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:06 schreef 29-11 het volgende:

[..]

het is of dat of een papieren treinkaartje kopen zodat ze nog korting krijgt, of gaan fietsen ofzo
alleen de korting wordt niet verrekend waar ze wel recht op heeft volgens CONTRACT met NS
pi_83472441
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

voordeelurenkaart kost 50 euro ofzo en ik mag 3 mensen meenemen met korting.

Dat begrijpt 29-11 niet
zo debiel ben ik niet hoor, en je kan nog steeds papieren treinkaartjes kopen
november
pi_83472463
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Moet je 2 kaarten aanschaffen
Hoezo dat dan?
kijk 29-11 zelfs je grote voorbeeld vindt dat een domme opmerking
pi_83472480
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

druk waarop staat ''korting''
november
pi_83472509
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef 29-11 het volgende:

[..]

zo debiel ben ik niet hoor, en je kan nog steeds papieren treinkaartjes kopen
waarom ? geef eens een reden, waarom dat niet kan.
Waarom een papieren kaartje kopen terwijl we al 2 chipkaarten hebben
pi_83472645
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber100625

Trouw lanceert overzichtskaart met problemen ov-chipkaart
Dagblad Trouw krijgt een groot aantal reacties binnen op het artikel waarin ROVER scherpe kritiek levert op de ov-chipkaart, vele reizigers melden problemen die zij met de chipkaart hebben gehad. Om deze reden heeft het dagblad besloten bij Trouw in de Buurt een kaart te maken waarop iedereen storingen, technische fouten en nadelen zoals extra hoge reiskosten bekend kan maken. Op de kaart kunnen problemen worden geplaatst op de plek waar die problemen zich voordoen. Reizigers kunnen elkaar zo waarschuwen en reizigers kunnen vooraf even kijken of ze rekening moeten houden met niet functionerende poortjes of in- en uitcheckpaaltjes.

Weet u bijvoorbeeld van een bushalte die door het ov-chipsysteem niet goed wordt herkend, waardoor u wordt afgerekend op bijvoorbeeld een volgende halte en dus teveel betaalt? Of weet u van poortjes/paaltjes die niet functioneren, zodat u niet kunt uitchecken waar dat zou moeten? En hebt u ontdekt dat u voor een reis met de ov-chipkaart 40 of zelf 50 procent meer betaalt dan met een strippenkaart? Zet uw ervaringen dan op deze ovchipkaart-kaart van Trouw in de Buurt.

Hoe werkt het?
Beweeg met de muis over de kaart van Nederland om plaatselijke problemen te lezen. Wanneer één van de “probleemplaatsen” is aangeklikt verschijnt boven de reacties de mogelijkheid om zelf een probleem toe te voegen. Of gebruik de directe link voor plaatsen. Dit probleem mag met een andere plaats dan de geselecteerde verband houden, de locatie kan tijden shet plaatsen worden ingevuld. De reactie wordt eerst door de redactie van Trouw goedgekeurd waardoor het enige tijd kan duren voordat hij zichtbaar is.

De kaart is hier te vinden.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:14:55 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472691
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En weer kun je niet concreet aangeven wat de problemen zijn...
Alleen maar roepen dat er problemen zijn, geen enkel voorbeeld willen geven. Blijf dan gewoon weg uit de discussie. Dit is gewoon discussie vervalsen zo.
Er vervalst er 1 de discussie en voor diegene moet je even in de spiegel kijken. Dat doe je door de mensen en hun problemen weg te zetten als bullshit en niet relevant en de argumenten tegen de kaart weg te zetten als eigen mening of simpelweg te negeren.

Nog steeds heb ik geen antwoord.
1947-2016
pi_83472696
@macca728: jou vriendin heeft geen voordeeluren kaart
en het is nog niet mogenlijk om met 2 kaarten met korting bij de NS te reizen tenzij het 2 voordeeluren kaarten zijn.. dus in dat geval:::::

Jouw vriendin kan gewoon een papieren kaartje kopen en met jouw OV chip korting kaart meereizen.

aangezien ze dan anders niet aan die korting kan komen
november
pi_83472817
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er vervalst er 1 de discussie en voor diegene moet je even in de spiegel kijken. Dat doe je door de mensen en hun problemen weg te zetten als bullshit en niet relevant en de argumenten tegen de kaart weg te zetten als eigen mening of simpelweg te negeren.

Nog steeds heb ik geen antwoord.
Antwoord waarop dan?

Er valt niks weg te zetten, want je komt met niet met concrete problemen aan...
Leaf
pi_83472885
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:15 schreef 29-11 het volgende:
@macca728: jou vriendin heeft geen voordeeluren kaart
en het is nog niet mogenlijk om met 2 kaarten met korting bij de NS te reizen tenzij het 2 voordeeluren kaarten zijn.. dus in dat geval:::::

aangezien dan anders niet aan die korting kan komen
nee dat begrijp ik wel heel goed dat probleem kan de NS dus niet oplossen
Terwiijl ik er wel voor betaal en dus recht op heb

waarom moet zij meer betalen dan mij, terwijl we samen reizen op 1 voordeelurenkaart.
leg dat eens uit
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:20:13 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472895
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Antwoord waarop dan?

Er valt niks weg te zetten, want je komt met niet met concrete problemen aan...
Mijn hoofdargumenten uit topic 32, die zeker in de posts staan. Die ik net ook al heb aangegeven als 'hoofdargumenten'.
1947-2016
pi_83473135
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn hoofdargumenten uit topic 32, die zeker in de posts staan. Die ik net ook al heb aangegeven als 'hoofdargumenten'.
Het is wel jou tactiek he. Of heel hard roepen dat er problemen zijn, maar niet aan willen geven welke problemen. Zeggen dat je ergens in een ander deel "hoofdargumenten" hebt.
En als iemand daar niet op reageer ga je gewoon heel hard roepen dat diegene de opmerkingen aan de kant zet en de klachten niet serieus neemt.

Wees nou eens concreet man. Is het nou echt zoveel gevraagd om gewoon DUIDELIJK te zijn wat de problemen zijn en wat jouw argumenten en vragen zijn....
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:27:38 #221
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83473164
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat dat onzin is?

Ik heb jou een duidelijk link laten zien waaruit blijkt dat de belasting dienst 7 jaar opslag vraagt. Jij hebt nog nooit aangetoond waaruit blijkt dat dat helemaal niet nodig is. Alleen maar redenaties en veronderstellingen van je.
Nee, jij hebt een link laten waarvan jij denkt dat de belastingdienst dat eist. Als je je eigen link leest, dan zou je zien dat dat geld voor bedrijven, niet voor reizigers.
quote:
"Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-Chipkaart worden gelijkge-steld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB", schrijft J. Thunnissen, directeur-generaal Belasting-dienst. Een voorlichter verduidelijkt: "De werknemer heeft een overhandigingsplicht aan zijn werkgever. De werkgever heeft een bewaarplicht voor de vervoerbewijzen."
En die tekst vind je hier.
Maar doe geen moeite, het strookt niet met jouw mening, dus ga maar lekker door met brallen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83473283
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, jij hebt een link laten waarvan jij denkt dat de belastingdienst dat eist. Als je je eigen link leest, dan zou je zien dat dat geld voor bedrijven, niet voor reizigers.
TLS is diegene die het bewaard, TLS is niet de reiziger.
quote:
En die tekst vind je hier.
Maar doe geen moeite, het strookt niet met jouw mening, dus ga maar lekker door met brallen.
Een verkoper moet zijn bonnetjes ook bewaren als die gebruikt kunnen worden voor declaraties.
Leaf
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:33:11 #223
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83473387
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

TLS is diegene die het bewaard, TLS is niet de reiziger.
[..]

Een verkoper moet zijn bonnetjes ook bewaren als die gebruikt kunnen worden voor declaraties.
Het moet toch erg moeilijk voor je zijn te leven in zo'n boze wereld, waarin zelfs een heel ministerie het niet met je eens is:
quote:
Goedkeuring
Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-chipkaart worden gelijkgesteld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB (zie artikel 16a Wet LB).
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:33:57 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83473426
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is wel jou tactiek he. Of heel hard roepen dat er problemen zijn, maar niet aan willen geven welke problemen. Zeggen dat je ergens in een ander deel "hoofdargumenten" hebt.
En als iemand daar niet op reageer ga je gewoon heel hard roepen dat diegene de opmerkingen aan de kant zet en de klachten niet serieus neemt.

Wees nou eens concreet man. Is het nou echt zoveel gevraagd om gewoon DUIDELIJK te zijn wat de problemen zijn en wat jouw argumenten en vragen zijn....
Dit is precies wat je doet en waarom ik niet inga om gedetaileerd alle probs onder elkaar te zetten. En daarbij hou ik het graag wat tactischer of strategischer in mijn probleemanalyses.

Reageer nou eens hierop:

1. De reiziger heeft niet centraal gestaan in de voorbereiding, alleen de ov aanbieders.
2. Te gehaaste implementatie en daardoor veel benadeelde reizigers.
3. De 'kinderziektes' hadden niet gehoeven als er goed scenario's waren getest.
1947-2016
pi_83473498
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het moet toch erg moeilijk voor je zijn te leven in zo'n boze wereld, waarin zelfs een heel ministerie het niet met je eens is:
[..]

Leg eens uit, wat zeggen ze daar dan.
Ik zie nergens wat staan over bewaartermijnen.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')