abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83468764
van de eigen frontpage

'OV-chipkaart is een mislukking'

Ik reis er nu al wat langer mee en tot vorige week geen problemen gehad.. Toen ging er opeens 4 euro af voor 1 metro-halte (en ja, ik heb altijd gewoon in- en uitgechecked, anders kom je de metro niet eens in/uit), toen moest ik dus met de trein verder en gaf ie een foutmelding als ik wilde inchecken, dus moest ik gewoon een kaartje kopen. En die kaartjesautomaat wilde mijn pinpas niet accepteren... vierde automaat deed het, trein gemist op paar seconden

Dat is het leuke, als het fout gaat zonder dat het jouw schuld is, kan je gewoon NIET MEER REIZEN
Dan is de kaart namelijk 24 uur geblokkeerd
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:01:07 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83468792
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat zegt diegene die al 2 dagen roept dat er gigantische problemen zijn maar niet in staat is om ook maar 1 voorbeeld te geven...

Jij hebt nog nergens een buitenspel doelpunt of bal die over de lijn was laten zien.
Jij leest echt niet he.

Dat voorbeeld heb ik je al uitgelegd. Dat is geen operationeel probleem, dat is een organisatorisch probleem. Moet ik het je nog eens uitleggen? Hoeveel bewijzen heb JIJ daar voor nodig als ik lang niet de enige ben die dat zegt?

Als je dat nog eens terug wil lezen moet je dat lekker doen in mijn vorige posts. Maar dat is schijnbaar pure onzin omdat er geen bronnen bijstaan. Je ziet geen persoonlijke argumenten als ze niet van een hoge pief of instantie afkomen terwijl dit gewoon een probleemanalyse is.

Aangezien jij, merken we, wel alle tijd heb om de ov-kaart te propaganderen, zeg ik: kom jij maar eens met een onomstotelijk bewijs dat het een perfect systeem is waar iedereen tevreden mee is, wat een goede en doordachte implementatie achter de rug heeft, waar iedereen vrij mee kan reizen zonder allerlei dubbele kosten te moeten betalen, waar iedere schoolleidster gemakkelijker dan vroeger met haar klas van Haarlem naar Artis kan reizen en waar je een 2de persoon ook met korting mee zou kunnen laten reizen.
Kom maar op met je rotterdamse propaganda onderzoekje zou ik zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:02:03 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83468844
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:00 schreef macca728 het volgende:
van de eigen frontpage

'OV-chipkaart is een mislukking'

Ik reis er nu al wat langer mee en tot vorige week geen problemen gehad.. Toen ging er opeens 4 euro af voor 1 metro-halte (en ja, ik heb altijd gewoon in- en uitgechecked, anders kom je de metro niet eens in/uit), toen moest ik dus met de trein verder en gaf ie een foutmelding als ik wilde inchecken, dus moest ik gewoon een kaartje kopen. En die kaartjesautomaat wilde mijn pinpas niet accepteren... vierde automaat deed het, trein gemist op paar seconden

Dat is het leuke, als het fout gaat zonder dat het jouw schuld is, kan je gewoon NIET MEER REIZEN
Dan is de kaart namelijk 24 uur geblokkeerd
Wat heeft vancouverfan hier op te zeggen?
1947-2016
pi_83469044
Wat ik ook irritant vind is dat je niemand kan laten meereizen op je OV chipkaart.
Met strippenkaart kon dat wel, nu moet ik voor mij en mijn vriendin al 2 chipkaarten meenemen ipv 1 strippenkaart en voor de trein een apart kaartje kopen voor haar, terwijl ik kan inchecken bij de trein (voordeelurenkaart)

Waarbij zij ook nog meer betaald dan mij (prijsverhoging papieren enkeltje)
pi_83469401
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij leest echt niet he.

Dat voorbeeld heb ik je al uitgelegd. Dat is geen operationeel probleem, dat is een organisatorisch probleem. Moet ik het je nog eens uitleggen? Hoeveel bewijzen heb JIJ daar voor nodig als ik lang niet de enige ben die dat zegt?
Welk probleem bedoel je dan?
Je hebt nog geen enkel probleem duidelijk benoemd.
Laat staan er bewijs voor gegeven.
quote:
Als je dat nog eens terug wil lezen moet je dat lekker doen in mijn vorige posts. Maar dat is schijnbaar pure onzin omdat er geen bronnen bijstaan. Je ziet geen persoonlijke argumenten als ze niet van een hoge pief of instantie afkomen terwijl dit gewoon een probleemanalyse is.

Aangezien jij, merken we, wel alle tijd heb om de ov-kaart te propaganderen, zeg ik: kom jij maar eens met een onomstotelijk bewijs dat het een perfect systeem is waar iedereen tevreden mee is, wat een goede en doordachte implementatie achter de rug heeft, waar iedereen vrij mee kan reizen zonder allerlei dubbele kosten te moeten betalen, waar iedere schoolleidster gemakkelijker dan vroeger met haar klas van Haarlem naar Artis kan reizen en waar je een 2de persoon ook met korting mee zou kunnen laten reizen.
Kom maar op met je rotterdamse propaganda onderzoekje zou ik zeggen.
Ik zeg nergens dat het een perfect systeem is waar iedereen tevreden mee moet zijn.

Jij denkt blijkbaar dat het mogelijk is om een perfect systeem te maken, dat is natuurlijk niet mogelijk op deze schaal. Dus of je hebt een totaal gebrek aan realiteitsbesef of je wilt koste wat het kost klagen op de OV chipkaart.
Leaf
pi_83469684
- De straf op verkeerd uitchecken (dan wordt het maximale bedrag van 4 euro afgeschreven) is, zeker voor de invoeringsperiode, onevenredig hoog.
- Het gebruik van de ov-chipkaart is in de meeste gevallen duurder dan de strippenkaart. Dit komt bijvoorbeeld omdat de mogelijkheid om binnen anderhalf uur heen en weer te reizen voor hetzelfde tarief beperkt zijn.
- De kosten van de rit worden berekend op basis van de afgelegde afstand. Niet alle lijnen rijden de optimale route, terwijl de kosten voor de langere route worden berekend. Dit geldt met name voor de bus.
- Als de noodknop wordt ingedrukt gaan alle poortjes open en kan er niet meer uitgecheckt worden; de kosten van het niet uitchecken zijn voor de reiziger.
- Als de klok van de in-of uitcheckapparatuur niet goed is afgesteld, lopen reizigers het risico te veel te moeten betalen voor een rit. Het komt voor dat klokken meer dan een uur verkeerd lopen.
- Als de kaart verlopen is, vervalt het tegoed wat er nog op staat. Dit saldo laten uitkeren is mogelijk, maar kost � 2,50. Dit probleem speelt vooral bij ns-kaarten met ov-chip vanwege de kortere geldigheidsduur.
pi_83469716
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat heeft vancouverfan hier op te zeggen?
Vervelend. Maar dergelijke zaken zijn niet de maatstaf voor de OV chipkaart.
Lijkt dat het uitchecken fout is gegaan.

Dat de kaartjes automaat zijn pinpas niet wilde accepteren is niet iets wat je de OV chipkaart kunt verwijten.

heb je deze reacties ook gelezen?
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:59 schreef helldeskr het volgende:
?

Ik snap het gedoe niet...
Ik reis nu 2 maanden met dat ding en ik ben er blij mee.
Geen gedoe niet nadenken..Piep..en klaar
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:14 schreef Severus het volgende:
Gebruik die OV chipkaart nu al bijna twee jaar zonder problemen. Eén keer heb ik meegemaakt dat een NS paaltje was 'vastgelopen'. Maar that's all.

Ik snap het hele gezeik niet.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:29 schreef t-star het volgende:
[..]

Tja, zoiets heb ik ook. Ik vind alleen dat er te weinig oplaadpunten zijn. En je privacy wordt genaaid, da's zeker waar. Maar wat betreft gemak en gebruikersvriendelijkheid vind ik het zeker een vooruitgang, één kaart, bliep en klaar. Maar goed, ik ben dan ook niet zo'n fervent OV-reizer
Leaf
pi_83469813
Enquete over de site OV chipkaart.nl

Enquêteresultaten maart 2010
26 april 2010
Vorige maand hebben we een enquête gehouden over deze website. 500 respondenten hebben hun mening gegeven over de verschillende onderdelen hiervan. Wij bedanken hen voor hun bijdrage en vooral voor de verbetersuggesties.
Hieronder leest u een samenvatting van de resultaten. Ook leest u wat wij doen met uw suggesties.

Beoordeling van de informatie:
• informatie is moeilijk te vinden, vooral door de lange teksten;
• informatie is niet altijd actueel;
• informatie is te veel versnipperd over verschillende menu’s.

Opvallend was dat het hierbij vooral gaat over informatie over ‘kosten en opladen’.

Beoordeling van Mijn OV-chipkaart:
• overzicht is niet altijd volledig;
• locaties zijn niet altijd juist weergegeven;
• het duurt te lang voordat transacties zichtbaar zijn;
• de verschillende machtigingen zijn niet duidelijk.

Een van de eerste verbeteringen die wij zullen doorvoeren is het sneller tonen van transacties, waarbij de transacties al na één dag zichtbaar zijn in plaats van (maximaal) zeven dagen. Daarnaast loopt een project om de volledigheid van de transacties en de juistheid van de locaties te verbeteren. Hiervoor zijn wij ook afhankelijk van andere partijen. Daarom kan deze verbetering pas later dit jaar worden doorgevoerd.

Technische problemen
In de enquête zijn 2 technische problemen naar voren gekomen:
• Ongewenst uitloggen op verschillende plekken op de website. De oorzaak is inmiddels bekend. Momenteel onderzoeken wij de mogelijke oplossingen.
• Het niet kunnen uploaden van een digitale foto bij de aanvraag van een persoonlijke OV-chipkaart. Dit probleem is nog in onderzoek. Wij passen de teksten aan om u hierover beter te informeren.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:47:35 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83471393
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welk probleem bedoel je dan?
Je hebt nog geen enkel probleem duidelijk benoemd.
Laat staan er bewijs voor gegeven.
[..]

Lees even de posts van mij terug. Ik heb het over fundamentele orgisatorische problemen, al sahaf, een ondoordachte implementatie. HOE VAAK MOET IK DAT NOU NOG SCHRIJVEN!? Je bent nog erger dan kim 'in mijn land heeft niemand honger' jung il,
quote:
Ik zeg nergens dat het een perfect systeem is waar iedereen tevreden mee moet zijn.

Jij denkt blijkbaar dat het mogelijk is om een perfect systeem te maken, dat is natuurlijk niet mogelijk op deze schaal. Dus of je hebt een totaal gebrek aan realiteitsbesef of je wilt koste wat het kost klagen op de OV chipkaart.
Dat denk ik helemaal niet, alleen beter nadenken bij een dergelijk systeem voordat je het implementeerd mag je wel verwachten. Alles wat nu gebeurd en wat nu opgelost moet worden had niet gehoeven.
1947-2016
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:51:11 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83471578
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:05 schreef macca728 het volgende:
Wat ik ook irritant vind is dat je niemand kan laten meereizen op je OV chipkaart.
Met strippenkaart kon dat wel, nu moet ik voor mij en mijn vriendin al 2 chipkaarten meenemen ipv 1 strippenkaart en voor de trein een apart kaartje kopen voor haar, terwijl ik kan inchecken bij de trein (voordeelurenkaart)

Waarbij zij ook nog meer betaald dan mij (prijsverhoging papieren enkeltje)
Precies. Denk eens aan etterlijke schoolreisjes of even met vrienden de stad in. Iedereen moet een aparte kaart hebben waar je tot voor kort met 1 grote strippenkaart afkon. Iedereen blij. Nu niet.
1947-2016
pi_83471650
iedereen weet dat de er nu een heleboel problemen zijn omtrent de OV-chipkaart, en de meeste verwachten dat het vandaag of morgen word opgelost,

Als je niet in&omgeving rotterdam Amsterdam woont, dan reis je maar lekker met een strippenkaart

voor de rest is het OV-chipkaart of je gaat maar lopen ofzo
november
pi_83471789
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Precies. Denk eens aan etterlijke schoolreisjes of even met vrienden de stad in. Iedereen moet een aparte kaart hebben waar je tot voor kort met 1 grote strippenkaart afkon. Iedereen blij. Nu niet.
Voor schoolreisjes zijn er al manieren om te reizen met de hele klas. Daar is allang over nagedacht.

En als je met je vrienden naar de stad gaat kunnen die een wegwerpkaart kopen. Ook allang over nagedacht.
Leaf
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:55:07 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83471791
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:52 schreef 29-11 het volgende:
iedereen weet dat de er nu een heleboel problemen zijn omtrent de OV-chipkaart, en de meeste verwachten dat het vandaag of morgen word opgelost,

Als je niet in&omgeving rotterdam Amsterdam woont, dan reis je maar lekker met een strippenkaart

voor de rest is het OV-chipkaart of je gaat maar lopen ofzo
En dat is er doorgedrukt voordat de meerderheid van de ´kinderziektes´ is opgelost. Te idioot voor woorden.
1947-2016
pi_83471820
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees even de posts van mij terug. Ik heb het over fundamentele orgisatorische problemen, al sahaf, een ondoordachte implementatie. HOE VAAK MOET IK DAT NOU NOG SCHRIJVEN!? Je bent nog erger dan kim 'in mijn land heeft niemand honger' jung il,
Ik heb nu al 6 keer een aantal posts van jou doorgelezen. Nergens zie ik jou een concreet voorbeeld van een probleem geven.
Ik zie je alleen maar zeggen "er zijn problemen" "de problemen zijn gigantisch" etc.

Laat eens zien waaruit blijkt dat er niet goed doordacht is, waar blijkt dat dan uit?
quote:
Dat denk ik helemaal niet, alleen beter nadenken voordat je een dergelijk systeem invoerd voordat je het implementeerd mag je wel verwachten.
Dat er niet goed is nagedacht is een veronderstelling.
Vaak zat heb ik opmerkingen gehoord als "daar zullen ze wel niet aan gedacht hebben" en effe googlen later bleek dat er wel degelijk was over nagedacht.
Leaf
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:56:33 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83471850
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Voor schoolreisjes zijn er al manieren om te reizen met de hele klas. Daar is allang over nagedacht.

En als je met je vrienden naar de stad gaat kunnen die een wegwerpkaart kopen. Ook allang over nagedacht.
Het gaat om het reizen op 1 kaart. Dat was praktisch en dat is nu gedevalueerd terwijl de ovchip het makkelijker zou maken.

Ga nou trouwens eens in op mijn hoofdargument
1947-2016
pi_83471898
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat is er doorgedrukt voordat de meerderheid van de ´kinderziektes´ is opgelost. Te idioot voor woorden.
Welke kinderziektes zijn er nu dan nog in Rotterdam en Amsterdam?
Het is zo simpel om alleen maar te roepen dat er problemen zijn. Je zou jezelf een heel stuk overtuigender maken als je die problemen nu eens ECHT gaat benoemen ipv dat vage gedoe.
Leaf
pi_83471922
Wat is er zo lastig dat iedereen zn eigen OV-chipkaart heeft
november
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:59:08 #193
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83471964
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees even de posts van mij terug. Ik heb het over fundamentele orgisatorische problemen, al sahaf, een ondoordachte implementatie. [..] Je bent nog erger dan kim 'in mijn land heeft niemand honger' jung il,
[..]
Ohoh

quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:19 schreef macca728 het volgende:
Enquete over de site OV chipkaart.nl
Heb je een link aub?
quote:
Een van de eerste verbeteringen die wij zullen doorvoeren is het sneller tonen van transacties, waarbij de transacties al na één dag zichtbaar zijn in plaats van (maximaal) zeven dagen. Daarnaast loopt een project om de volledigheid van de transacties en de juistheid van de locaties te verbeteren. Hiervoor zijn wij ook afhankelijk van andere partijen. Daarom kan deze verbetering pas later dit jaar worden doorgevoerd.
[..]
Dus na ruim een jaar praktijk (en ontzettend veel jaren 'ontwikkelen') gaan ze de transacties sneller tonen, mits 'andere partijen' 'meewerken'???
Hoezo modern? En hoezo dat andere partijen mee moeten werken? Lijkt mij toch vrij standaard dat als je als vervoersbedrijven besluit samen te werken, er algemene regels zijn waar iedereen zich aan moet houden. Niet dat die er zijn voor de tarieven, maar blijkbaar dus ook niet voor de aanlevertijd van de gegevens van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83471991
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat om het reizen op 1 kaart. Dat was praktisch en dat is nu gedevalueerd terwijl de ovchip het makkelijker zou maken.
Nogmaals, een perfect systeem is niet te verzinnen.

De strippenkaart was ook niet perfect. Je kunt moeilijk gaan beweren dat de zoneindelingen makkelijk waren. Of dat het eerlijk is dat als je net de zone overgaat, toch een extra strip moet betalen terwijl je maar 500 meter reist.
quote:
Wat is je hoofdargument dan? "ER ZIJN PROBLEMEN!!!!!!!!" of iets anders?
Leaf
pi_83472000
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gebeurt niet, lees de andere 32 topics maar door

gewoon laten gaan joh, kan jou het schelen
pi_83472078
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:58 schreef 29-11 het volgende:
dat mijn vriendin niet kan meeeizen met korting die ik heb op mijn voordeelurenkaart bv
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:01:32 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83472094
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke kinderziektes zijn er nu dan nog in Rotterdam en Amsterdam?
Het is zo simpel om alleen maar te roepen dat er problemen zijn. Je zou jezelf een heel stuk overtuigender maken als je die problemen nu eens ECHT gaat benoemen ipv dat vage gedoe.
Wanneer ik het smart ga behandelen doe jij het af als dat je alle punten af doet. Het heeft toch geen zin met jou en je propaganda training.

En nog maals, ga eens in op mijn hoofdargumenten. Ik kan er zo 3 benoemen in de posts van topic nr 32. Zoals ik eerder heb gezegt: begrijpend lezen was je vak niet.
1947-2016
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:02:26 #198
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83472146
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:58 schreef 29-11 het volgende:
Privacyschending volgens vele zeurders.
Er wordt geschermd dat het geen schending zou zijn (naar de mening van sommigen), maar in de praktijk blijkt gewoon dat je voor jouw privacy redelijk meer moet betalen dan anderen.
De reden die wordt opgevoerd is dat 'het moet van de belastingdienst', maar dat is absolute onzin.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83472177
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:59 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ohoh

[..]

Heb je een link aub?
[..]

http://www.ov-chipkaart.n(...)tatenenquetedecember
pi_83472181
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat mijn vriendin niet kan meeeizen met kortingdie ik heb op mijn voordeelurenkaart bv
dan vraagt ze toch lekker nu een eigen voordeeluren kaart aan,, ff geld dokken, maar dan heeft en een persoonlijk ovchipkaart, en korting voor de trein
november
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')