Ben ik heel benieuwd wie er achterop gaatquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:22 schreef Oksel het volgende:
Hey SuperHer0, misschien moeten we zo'n racefietstandem regelen.. Dan gaan we er zo overheen..!
Het grootste gewicht of het zwaarste gewicht?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is het niet beter het grootste gewicht achterop de fiets te hebben? Voor de balans
Nee, maar afgelopen zaterdag had ik sowieso niet gekund omdat m'n brok alu bij de FM is. Hopelijk volgende keer niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:44 schreef Oksel het volgende:
Waarom zou je niet kunnen? Je bent de M.P. toch niet ofzo?
En ik ga voorop.
quote:
quote:
Zal moeilijk zijn elkaar te vinden daarquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Doen we een mini meetje op zaterdag? Om even wat gezichten bij namen te plakken?
Daar moest ik ook meteen aandenken toen ik de foto zag. Wel een mooi racemonster.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kijk eens hoe laag dat achterste stuur zit...je wordt dan wel heel intiem met je voorrijder
Ik draag waarschijnlijk m'n zonneklep van Francaise des Jeux...je herkent me zo, meer dan een paar tienduizend mensen zullen er niet rondlopen tochquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zal moeilijk zijn elkaar te vinden daar
Allemaal 'n petje met 'n propellortje op
Ik doe wel 'n geel petje op!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik draag waarschijnlijk m'n zonneklep van Francaise des Jeux...je herkent me zo, meer dan een paar tienduizend mensen zullen er niet rondlopen toch
Cool. Wat is een visueel gehandicapte?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn vriend is een visueel gehandicapte, hij rijdt voor het spaans nationaal team op een tandem.
Hij zit achterop en had in Peking Goud op de Tijdrit en zilver op de pursuit baan.
Dat kun je op 2 manieren bekijken...quote:
In Assen was ik ook, verregend en wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In Assen kon je tot een paar meter van de renners komen toen ze zich aan het warmfietsen waren, en rond de teambus kunnen meestal toch ook wel fans komen als ik het op TV zo zie...
Juist. Die jongen die dat doet pesten we nogal es. Dat hij expres met slechtzienden omgaat zodat hij tenminste nog enige kans heeft bij de vrouwtjesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat kun je op 2 manieren bekijken...
1) Iemand die er écht niet uit ziet.
2) Iemand die beperkt gezichtsvermogen heeft.
Ik denk dat het hier om optie 2 gaat
Zelfs dan moet je met 200 km per dag veel hoogtemeters maken. Dan kom je ver boven 3000 hm per dag uit. Zit je elke dag een uurtje of 8-10 op de fiets. Ik neem daarbij aan dat je in het hooggebergte niet met een gemiddelde van 25 rondrijdt als je het rustig aan doet. Als dat wel het geval is, zou ik solliciteren bij Rabobank als ik jou was.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:52 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Anders fietsen. Ik heb verleden jaar in 6 dagen van Salzburg naar Venetie gefietst. Elke dag ook zo'n 120km met 3000 hoogtemeters. Na 4 dagen was ik erg moe. Doseren en heel erg rustig klimmen. Of mij dat gaat lukken Ik weet het niet. Desalniettemin wil ik ooit deze tocht wel eens rijden.
Niet meer. Hij heeft een paar jaar terug zijn zaak verkocht. Maar ff serieus, er zijn wat twijfels over de eerlijkheid van z'n poging opgedoken. Guus Moonen heeft wat dat betreft al een reputatie van diverse diskqalifcaties in ultrakoersen vanwege bijvoorbeeld stayeren.quote:
o.a. Voor stayeren werd hij vaker gediskwalifcieerd tijdens koersen, ik heb zelf van zijn diskqalifikatie in '95 bij de Milla Miglia gehoord van de hoofdorganisator. Ik geloof veel meer in het record van Joop van Beek. Die heb ik zelf zien rijden en ik weet wat hij kan.quote:
Ik heb al gesolliciteerd bij de Rabobank en ben trouwens ook aangenomen. Helaas niet bij de wielrenafdeling maar gewoon bij de ITquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs dan moet je met 200 km per dag veel hoogtemeters maken. Dan kom je ver boven 3000 hm per dag uit. Zit je elke dag een uurtje of 8-10 op de fiets. Ik neem daarbij aan dat je in het hooggebergte niet met een gemiddelde van 25 rondrijdt als je het rustig aan doet. Als dat wel het geval is, zou ik solliciteren bij Rabobank als ik jou was.
De Trois Ballons b.v. heeft 4100 hm en is 205 km. Die reed ik met een gemiddelde van wat meer dan 25. Maar dat doe ik niet 3 weken achter elkaar. En bovendien rijd je dan gedeeltelijk in groepen, wat nogal een effect heef top je gemiddelde.
En volgens mij ontlopen we elkaar niet heel veel.
Ik heb wel gehoord dat je tegenwoordig fietsen met een hulpmotortje hebt, daarmee kan het misschien welquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb al gesolliciteerd bij de Rabobank en ben trouwens ook aangenomen. Helaas niet bij de wielrenafdeling maar gewoon bij de IT
Nou het is duidelijk, wist het wel maar wilde het ontkennen, 3 weken is niet realistich, 4 weken is al zwaar en 5 zou toch het minimum zijn. Maar om nou 5 weken vrij te nemen! Kunnen deze natuurlijk ook in 2 jaar doen. Eerst van Noord naar Zuid en het jaar daarop van Zuid naar Noord.
als degene voor je een windje gaat laten, ik moet er niet aan denken zegquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kijk eens hoe laag dat achterste stuur zit...je wordt dan wel heel intiem met je voorrijder
Laat even weten of ze nog tips had!quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:11 schreef Oksel het volgende:
Ik moet vandaag een presentatie geven aan het management team, dus moet er beetje netjes uitzien.. dus niet op de fiets vandaag.
Wel naar de sportdietiste vandaag trouwens.
Het parkoers is exact hetzelfde daarom super tof!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:58 schreef Freddeh het volgende:
@ CyclingGirl: Ik ben misschien a.s. vrijdag vrij in plaats van donderdag. Hoe laat moet je rijden, en is het hetzelfde parcours als de proloog a.s. zaterdag?
120kmquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:49 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik ook. Welke afstand ga je fietsen?
Nou kijk uit hoor. Er is concurrentie genoeg in de tandemwedstrijden. Het is echt niet zo gemakkelijk als velen denken. Ik dacht dat ook hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:38 schreef Oksel het volgende:
Echt veel concurrentie heeft hij natuurlijk ook niet, Cycling girl..
Lekker makkelijk scoren zo natuurlijk.
Voila http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=149139 Net geen 1000hm helaasquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:43 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het word, wil de route dan eigenlijk ook wel hebben, kan ik hem eens keer rijden! Het is inderdaad achtjes en lusjes draaien en soms kom je er niet onder uit.
Zeker ja, wees gewaarschuwd Er zitten wel zoveel mogelijk bochten naar rechts in zodat er heel weinig oponthoud is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:37 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij wordt je in Rhenen wel duizelig
Jeetje zeg, wat een lusjes. Verdwalen in Leersum en dan in Rhenen. Als je wat extra hoogtemeters wilt moet je gewoon in Amersfoort weer een stuk naar beneden rijden, gewoon de Utrechtseweg naar beneden tot aa het spoor, daar linksaf (kersenbaan) en dan aan het eind rechts, rechts en weer rechts dan rijd je bij het station en kun je bij de eenhoorn weer links. Kom je praktisch op hetzelfde punt uit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voila http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=149139 Net geen 1000hm helaas
Voorlopig niet want door mijn gezondheid ben ik dit jaar niet in staat tot dit soort lange ritten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Jeetje zeg, wat een lusjes. Verdwalen in Leersum en dan in Rhenen. Als je wat extra hoogtemeters wilt moet je gewoon in Amersfoort weer een stuk naar beneden rijden, gewoon de Utrechtseweg naar beneden tot aa het spoor, daar linksaf (kersenbaan) en dan aan het eind rechts, rechts en weer rechts dan rijd je bij het station en kun je bij de eenhoorn weer links. Kom je praktisch op hetzelfde punt uit.
Wanneer ga je deze rijden?
Ja volgens mij niet, daarom dacht ik dat ik het hier wel kon vragen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:24 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, dit is het race topic, is er geen ATB topic?
Jawel, is er wel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:30 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Ja volgens mij niet, daarom dacht ik dat ik het hier wel kon vragen...
Klopt!quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:34 schreef Freddeh het volgende:
Joh, Oksel... Dat is dan toch gewoon SPD in plaats van SPD-SL als het ATB is in plaats van race?
(even de uitzonderingen als Speedplay en Look bijv. buitenwege gelaten)
ATB is vaak SPD, zijn van die kleine dingetjes die je ook op spinningfietsen ziet (mits je aan spinning doet). Qua maatvoering, passen is erg belangrijk. Ik had hiervoor Specialized schoenen en toen had ik 2 maatjes groter, nu heb ik Northwave in dezelfde maat als mijn normale schoenen. Als je lang fietst, dan kunnen je voeten uitzetten. Ook als je in de winter fietst kun je dikkere of meerdere paar sokken aan hebben. Het loont vaak dat ze net een tikkie ruim zitten zolang je voet er maar goed inzit en niet gaat bewegen in de schoen als je fietst.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:23 schreef Jort227 het volgende:
Ik moet voor mijn MTB eigenlijk nog fietsschoenen hebben. Maar moet je daarbij echt ergens op letten? Want ik zie best veel verschillende schoenen dus weet niet zeker waar ik op moet letten. En is maat in principe dezelfde als m'n gewone schoenmaat?
En hoe zit het precies met die schoenplaatjes? Passen die op iedere trappers of moet ik dan ook nieuwe trappers kopen?
Alvast bedankt weer voor de tips ;-).
Ehm maar begrijp ik het goed, jij wilt wat afvallen en het enige advies is: eet meer brood.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:55 schreef Oksel het volgende:
Bij de sportdietist:
Ik moet meer brood eten, met vetvrije dingen zoals magere kaas, ham, etc.
Verder na het fietsen 's ochtends zuivelproducten. Voor het fietsen naar huis moet ik meer brood eten, zodat ik niet met honger thuis kom. Na het eten ook weer zuivel, zodat ik lekker vol zit.
Verder meer gekookte aardappels ( ), en minder vlees.. Eet genoeg fruit, groente enzo. En doordeweeks geen alcohol.
Vetten en suikers vermoedelijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ehm maar begrijp ik het goed, jij wilt wat afvallen en het enige advies is: eet meer brood.
Wat moet je minder eten dan, alleen vlees?
Een methode waarbij je je ketting er niet hoeft af te halen is kettingontvetter (of wasbenzine) op een doek, de ketting losjes vasthouden in je vuist (met doek uiteraard) en dan langzaam ronddraaien. Dan komt het vet los en kun je het er met een droge doek afhalen. En heel veel pielen met bijv. een kettingborstel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:07 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik moet mijn fiets echt eens beter gaan onderhouden. Weet iemand een goed instructiefilmpje voor het schoonmaken van de ketting of stap voor stap instructies?
Bekend probleem. Ik heb zelf ook ervaring met het opbouwen van achterstallig onderhoud. Je kan eens zoeken op youtube, die heeft nagenoeg alles wat je nodig hebt er wel op staan. Met name de filmpjes van 'ExpertVillage' vind ik zelf erg informatief en duidelijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:07 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik moet mijn fiets echt eens beter gaan onderhouden. Weet iemand een goed instructiefilmpje voor het schoonmaken van de ketting of stap voor stap instructies?
Aah oke, ga ik daar ook eens kijken .quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, is er wel.
Edit: gevonden!:
[Centraal] Mountainbike Topic #14.
Gefeliciteerd Doe je wel een beetje rustig aan vandaag? Het wordt wel érg warm.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:29 schreef OProg het volgende:
Vanavond competitiewedstrijd gereden op de club. Wist hem eigenlijk vrij eenvoudig te winnen door een sprong te maken van peleton naar kopgroep die op dat moment uit 6 man bestond en had in die groep al vrij snel vertrouwen in de goede afloop. We moesten toen nog denk ik iets van 18 km, er werd echt verschrikkelijk slecht overgenomen waardoor ik dan in frustratie toch te hard door wil trekken (was overigens niet de enige) wat de situatie niet beter maakt. Gelukkig ging het gaandeweg beter toen we gewoon constant rond de 45km gingen draaien. Eindsprint niet meer gegokt op een wiel maar terwijl de sprint begon op de linkerkant van de weg vertrouwen gehad dat ik genoeg snelheid heb om mijn eigen lijn te kunnen pakken op de rechterkant, waar ook de wind op stond. En dat klopte want alleen mijn ploegmaat zat nog in mijn wiel die de sprong er naartoe maakte. Verder gewoon een leuke zege al zeg ik het zelf. Geeft weer wat vertrouwen.
Morgen een criterium. Moet alleen opletten niet in de verrassing van veel te ver van achteren naar voren te moeten opkomen als er iets zal gebeuren. En ik denk dat door de temperaturen het wel aardig kan scheuren bij een snel eerste stuk van de wedstrijd.
Dat zei ze niet tegen mij, geloof dat dat Oksel was.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Netjes OProg.
@Freddeh, wel vaag van die sportdiëtiste die zegt dat je meer brood moet eten. Ik zou eerder zeggen pasta omdat dat vullend werkt en dat je daar meer energie uittrekt als uit brood.
Was dat rond de middag? Reed over de viaduct van Onnen met mijn auto en dacht nog zou die wielrenner die hier altijd post dat hij viaducttraining doet bezig zijn. Kwam er een racefietser in rood shirt voorbij. Slingerde wel erg op mijn weghelft haha.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben ook maar weer eens wezen fietsen, voor de grap
Maar weer even een viaducttraining om de gemiste krachttraining te compenseren.
Wel bij Onnen, maar niet 's middags. 's Avonds in een Caisse d'Epargne outfitquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:23 schreef Goldmund het volgende:
[..]
Was dat rond de middag? Reed over de viaduct van Onnen met mijn auto en dacht nog zou die wielrenner die hier altijd post dat hij viaducttraining doet bezig zijn. Kwam er een racefietser in rood shirt voorbij. Slingerde wel erg op mijn weghelft haha.
Meer brood overdag zodat ik 's avonds minder ga zitten vreten.quote:
Ja, zoietsquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:08 schreef Goldmund het volgende:
En dan fiets je gewoon even tien keer op en neer?
Vind zelf de spoorbrug bij Adorp zwaarder, stuk langer.
Maar ja ik heb dan ook een oude Team Raleigh fiets, zonder klikpedalen, versnellingen op het frame en een leren zadel. En zeker geen aerodynamisch Caisse d'Epargne outfit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |