abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 12:05:49 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83394185
Wat is de Ziekte van Crohn?

De ziekte van Crohn is chronische ontstekingsziekte van het maag-darmstelsel. Door de ontstekingen in de darmen kunnen deze vernauwd of zelfs afgesloten raken. In het ergste geval moet er geopereerd worden, om bijvoorbeeld stukken ontstoken darm te verwijderen. Per jaar wordt er in Nederland bij ongeveer 1000 mensen de ziekte van Crohn geconstateerd. Meestal zijn dit jonge mensen tussen de 15 en de 25 jaar. Het verloop van de ziekte is onvoorspelbaar, sommige mensen hebben bijna nooit klachten, anderen zijn bijna nooit klachtenvrij.

Wat is Colitis Ulcerosa?

Colitis ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa).

Bij colitis ulcerosa is er sprake van een chronische, regelmatig terugkerende ontsteking van de dikke darm. De ontsteking beperkt zich tot het slijmvlies, dat de binnenkant van de dikke darm bekleed. In dit slijmvlies kunnen zweren ontstaan. Ook klachten en ontstekingen buiten de darm kunnen voorkomen bij colitis ulcerosa.


Wat is dan het verschil?

Er zijn veel overeenkomsten tussen de chronische darmontstekingen Colitis Ulcerosa en de ziekte van Crohn. Zowel de klachten als de behandeling van deze twee aandoeningen komen voor een groot deel overeen. Daardoor is het soms lastig om een goede diagnose te stellen.

Een aantal belangrijke verschillen tussen colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn zijn:

  • Bij colitis ulcerosa ontstaan de ontstekingen alleen in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn komen de ontstekingen in het hele maagdarmkanaal voor: van mond tot anus.

  • Bij colitis ulcerosa beperken de ontstekingen in de darm zich tot de slijmvlieslaag. Bij de ziekte van Crohn kunnen de ontstekingen ook tot de diepere lagen van de darmwand doordringen. Hierdoor kunnen bij de ziekte van Crohn diepere zweren en zogenaamde fistels of pijpzweren (onnatuurlijke, open verbindingen) ontstaan.

  • Bij colitis ulcerosa ontstaan geen verklevingen en vrijwel nooit vernauwingen. Doordat de zweren bij de ziekte van Crohn dieper zijn, en er ook fistels kunnen ontstaan, wordt bij deze ziekte meer littekenweefsel gevormd. Hierdoor kunnen vernauwingen in de darm en verklevingen ontstaan bij mensen met de ziekte van Crohn.

  • Bij colitis ulcerosa zitten de ontstekingen vaak in een aaneengesloten gebied in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn kunnen gezonde delen afwisselen met gebieden die ontstoken zijn.

    In Nederland zijn er ongeveer 30.000 mensen met colitis ulcerosa. De diagnose wordt vooral gesteld bij mensen tussen de 10-40 jaar oud. Colitis ulcerosa begint vaak met ontstekingen in de endeldarm. Dit wordt ook wel proctitis genoemd. De ontstekingen kunnen zich vervolgens uitbreiden over de hele dikke darm. Colitis ulcerosa kan ook op een andere plaats in de dikke darm beginnen.

    In Nederland zijn er ongeveer 20.000 mensen met de ziekte van Crohn. De ziekte komt iets vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Het verloop van de ziekte is heel verschillend per patiënt.

    Het vorige deel
  • Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 12:08:58 #2
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83394306
    Ik wacht op telefoon van de dokter over wat er nu gaat gebeuren. Hoe is het met jullie allemaal?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83396252
    Warm, last van mijn gewrichten en darmen en gewoon algeheel kut. Zomer is de hel op aarde en ik kan niet wachten tot het weer gaat vriezen en sneeuwen en regenen en waaien.
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 13:15:31 #4
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83396832
    Balen joh. Ik merk geen verschil qua weer. Maar ik merk wel dat ik gisteren te veel gedaan heb en/of te lang op ben geweest. Vandaag dus weer veel pijn

    En de komende twee uur geen stroom en dus ook geen telefoon
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 28 juni 2010 @ 14:22:02 #5
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83399780
    Hier gaat het prima

    Had wel bloed weer trouwens. Maar goed, afgezien daarvan niks aan de hand!
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 28 juni 2010 @ 14:25:22 #6
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83399925
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 19:39 schreef Pandora73 het volgende:
    Verpleegkundige trok de strop om mijn arm, trok hem zo strak aan dat ik dacht dat ze me er mee wilde optillen of zo, keek naar mijn elleboog en je zag haar de moed in de schoenen zakken. Veegde nog wat met het alcoholgaasje en toen was het ineens "Ah, gelukkig word ik gered door de dokter!" - die vervolgens ook nogal bedenkelijk keek. Ik zei nog, daar hebben ze in het lab ook altijd last van. "Ja maar mijn naaldjes zijn dunner hoor, ik hoef er niks uit te halen, ik stop er alleen wat in." Jaja... Hij prikte dus door de ader heen (ik zei dat het pijn deed en volgens mij niet goed zat, toen trok ie hem wat achteruit van "Is het zo beter?" maar ik dacht laat maar, dit gaat hem niet worden). Dus het is weer kleurrijke bedoening hier.
    En ja, in het lab is het ook altijd feest. Voel me soms net een speldenkussen. Heb 1 keer meegemaakt dat verpleegster 3x in linkerarm probeerde te prikken, toen 3x in rechterarm, en toen maar een collega riep. Het leek wel een bordoorpatroon!
    Kolere wat een zooitje 1x meegemaakt dat iemand mijn remicade infuus niet goed kon prikken. Toen kwam er iemand die het wel kon, en sindsdien vroeg ik standaard naar isabel als er weer eens wat in moest.

    En ik plande mijn afspraken altijd zo op dagen dat zij moest werken
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 14:28:52 #7
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83400075
    Mja, in Delft waar ik heen moest voor ijzerinfusen had ik ook een vaste prikster, zo'n verpleegster met veel ervaring Maar ook haar lukte het niet altijd en dus ben ik een keer op de verkoeverkamer beland waar blijkbaar dé prikexpert van het ziekenhuis werkte. En haar lukte het wel inderdaad
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83404086
    Prikken

    Ik haat het zo, en toen ik voor het eerst met goede moed/geen angst naar de prik kamer ging.. ben ik gelijk weer verprutst door zo'n achterlijke sukkel die maar blijft lachen ook al prikt hij dertig keer mis.
    Ik kan daar ZO boos om worden.
    Hij prikte eerst drie keer in mijn hand, toen twee keer in mijn elleboog, toen twee keer in mijn andere hand en een keer in mijn andere elleboog.. Toen pas liet hij iemand anders komen, en zij prikte hem NATUURLIJK in 1 keer goed.
    Gadver.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83404899
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 16:05 schreef Opdekop het volgende:
    Prikken

    Ik haat het zo, en toen ik voor het eerst met goede moed/geen angst naar de prik kamer ging.. ben ik gelijk weer verprutst door zo'n achterlijke sukkel die maar blijft lachen ook al prikt hij dertig keer mis.
    Ik kan daar ZO boos om worden.
    Hij prikte eerst drie keer in mijn hand, toen twee keer in mijn elleboog, toen twee keer in mijn andere hand en een keer in mijn andere elleboog.. Toen pas liet hij iemand anders komen, en zij prikte hem NATUURLIJK in 1 keer goed.
    Gadver.
    O nee, na de derde keer halen ze maar iemand die het wél kan. Ik snap dat ze het moeten leren en dat mogen ze ook best op mij doen maar ik heb mijn grenzen. Ze komen dan gewoon niet meer bij me in de buurt met een naald. En al helemaal niet als ze heel eigenwijs die ene ader pakken iedereen altijd misprikt terwijl ik zelf al heb aangegeven dat die ader niet goed wil en die andere veel makkelijker is.

    Met de trombosespuiten die je krijgt als je opgenomen bent doe ik ook moeilijk. Waarom weet ik niet maar blijkbaar vinden al die verpleegkundigen het prettiger om in de buik te spuiten in plaats van in de benen maar ik krijg daar altijd heel erg last van terwijl ik in mijn bovenbenen nergens last van krijg. Ik verdom het dus ook om ze in mijn buik te laten spuiten en daar maken ze altijd een heel drama van. Kom op zeg. Hoeveel meer moeite is het om 20 cm lager te prikken.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_83405414
    Hier alles goed, in tegenstelling tot vorige week. Ik denk wel eens dat m'n klachten (deels) psychisch zijn. Vorige week voelde ik me algeheel nogal matig, grieperig en gedemotiveerd enzo wat resulteerde in een onrustige buik en nu na een geweldig weekend voel ik me prima. Nouja, niks te klagen dus in ieder geval
    pi_83405716
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 16:28 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    O nee, na de derde keer halen ze maar iemand die het wél kan. Ik snap dat ze het moeten leren en dat mogen ze ook best op mij doen maar ik heb mijn grenzen. Ze komen dan gewoon niet meer bij me in de buurt met een naald. En al helemaal niet als ze heel eigenwijs die ene ader pakken iedereen altijd misprikt terwijl ik zelf al heb aangegeven dat die ader niet goed wil en die andere veel makkelijker is.

    Met de trombosespuiten die je krijgt als je opgenomen bent doe ik ook moeilijk. Waarom weet ik niet maar blijkbaar vinden al die verpleegkundigen het prettiger om in de buik te spuiten in plaats van in de benen maar ik krijg daar altijd heel erg last van terwijl ik in mijn bovenbenen nergens last van krijg. Ik verdom het dus ook om ze in mijn buik te laten spuiten en daar maken ze altijd een heel drama van. Kom op zeg. Hoeveel meer moeite is het om 20 cm lager te prikken.
    Mja, ik kan daar niet zelf om vragen want ik moest me niet zo aanstellen van mijn vader.
    Hyperventileren van angst/pijn was aanstellen.
    Net als dat mijn zusje hysterisch wordt als ze met een sonde aan komen zetten bij haar. Niet aanstellen
    Ach ja.

    En ze zullen het vast gewend zijn enzovoorts maar een beetje rekening houden mag ook wel.
    Raar is dat altijd, dat ze zo moeilijk doen 'Nee we doen het altijd zo' 'Ja maar het kan ook zo en dan heb ik er minder last van' 'Maar we doen het altijd zo' '....
    Whatever, prikken zijn kut.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83419853
    Nou, ik ben er ook eindelijk weer. Ene huis leeg, andere huis heeeeeeeeel vol. Tja, twee huishoudens in 1 woning is wat veel natuurlijk.
    Mijn arm is nog steeds erg kleurrijk, mijn collega's vinden het al stoer dat ik dát heb doorstaan, laat staan de rest van het onderzoek
    En verder is het wachten tot vrijdagmiddag de uitslag.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 08:37:17 #13
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83430177
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 21:54 schreef Pandora73 het volgende:
    Nou, ik ben er ook eindelijk weer. Ene huis leeg, andere huis heeeeeeeeel vol. Tja, twee huishoudens in 1 woning is wat veel natuurlijk.
    Mijn arm is nog steeds erg kleurrijk, mijn collega's vinden het al stoer dat ik dát heb doorstaan, laat staan de rest van het onderzoek
    En verder is het wachten tot vrijdagmiddag de uitslag.
    Dat komt me bekend voor. Wij hadden/hebben ook alles dubbel

    Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de dokter. Wachten zuigt
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83458869
    En Rewimo, al wat gehoord?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 20:31:00 #15
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83459388
    Nee, nog steeds niet
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83459844
    Dat zuigt...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 20:53:55 #17
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83460505
    Best wel
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 30 juni 2010 @ 10:19:32 #18
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83479874
    Ooh men, waarom moest ik zo nodig maandag opscheppen dat het goed ging

    Ik had gisteren avond en vannacht last van mijn buik! Zo dan. Ennu ook nog wel
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83482314
    Balen Qwea! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

    Heeft het misschien ook een beetje met de warmte te maken? Je eet anders, je drinkt anders, je beweegt anders (minder), je lijf zelf voelt al snel anders... Bij mij is het vaak zo dat als het heel warm is mijn buik ook opspeelt. Zijn er meer hier die dat hebben?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      woensdag 30 juni 2010 @ 12:52:35 #20
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83486051
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 11:20 schreef Pandora73 het volgende:
    Balen Qwea! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

    Heeft het misschien ook een beetje met de warmte te maken? Je eet anders, je drinkt anders, je beweegt anders (minder), je lijf zelf voelt al snel anders... Bij mij is het vaak zo dat als het heel warm is mijn buik ook opspeelt. Zijn er meer hier die dat hebben?
    Zou kunnen, ik weet het niet echt. Eerste zomer dat ik weet dat ik Crohn heb. Heb de internist maar eens gebeld. Die belt me terug vandaag of morgen.

    De eerste week na de humira ging het vet goed
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 18:09:40 #21
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83499409
    Hier geen verschil, maar ik kan mijn klachten ook niet met jullie vergelijken

    Net mijn manager op bezoek gehad met iemand van HR, niet alleen voor de gezelligheid maar ook omdat er papieren moesten worden ingevuld voor het UWV - reïntegratieplan en zo. Er valt alleen nog weinig te reïntegreren momenteel
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 30 juni 2010 @ 20:50:31 #22
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83506757
    Ik kom hier klagen, want mijn vent luistert weer eens niet naar me. Die is te druk met zijn mario game die ik eerdaags nog eens het raam uit flikker

    Ik word er zo moedeloos van dat het niet gewoon eens goed kan gaan.

    Prednison ging ff goed maar was niet genoeg,
    Imuran ; ging een 1,5e goed, toen werkte het niet meer
    Remicade ging 3 maanden goed ofzo toen jeuk!
    Humira ging een week goed en sinds gisteren weer mis.

    Rugpijn, buikpijn, diarree (ik kon het serieus net redden ), moe, winden...

    Ik raak er zo gefrustreerd van! AARGH! WAAROM GAAT HET NIET GEWOON NORMAAL!



    /end klaagzang
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 30 juni 2010 @ 20:50:53 #23
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83506778
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 18:09 schreef Rewimo het volgende:
    Er valt alleen nog weinig te reïntegreren momenteel
    Dat zagen ze zelf ook wel in toch?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83509046
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef Qwea het volgende:
    Ik kom hier klagen, want mijn vent luistert weer eens niet naar me. Die is te druk met zijn mario game die ik eerdaags nog eens het raam uit flikker

    Ik word er zo moedeloos van dat het niet gewoon eens goed kan gaan.

    Prednison ging ff goed maar was niet genoeg,
    Imuran ; ging een 1,5e goed, toen werkte het niet meer
    Remicade ging 3 maanden goed ofzo toen jeuk!
    Humira ging een week goed en sinds gisteren weer mis.

    Rugpijn, buikpijn, diarree (ik kon het serieus net redden ), moe, winden...

    Ik raak er zo gefrustreerd van! AARGH! WAAROM GAAT HET NIET GEWOON NORMAAL!



    /end klaagzang
    Oh bah Dat is echt vies balen... Ik heb meerdere perioden meegemaakt waarin het ook gewoon KUT gaat. Geen idee waarom, dan doe ik niets raars ofzo en na een tijdje gaat het dan meestal vanzelf weer beter.
    Ik mag mezelf dan af en toe heul erg zielig vinden en vooral lekker veel zeuren. Dan voel ik me daarna (wat dat betreft) weer stukken beter.

    Hoop in ieder geval dat het snel een heel stuk beter gaat! /comfort
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 21:40:28 #25
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83509115
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef Qwea het volgende:
    Ik kom hier klagen, want mijn vent luistert weer eens niet naar me. Die is te druk met zijn mario game die ik eerdaags nog eens het raam uit flikker

    Ik word er zo moedeloos van dat het niet gewoon eens goed kan gaan.

    Prednison ging ff goed maar was niet genoeg,
    Imuran ; ging een 1,5e goed, toen werkte het niet meer
    Remicade ging 3 maanden goed ofzo toen jeuk!
    Humira ging een week goed en sinds gisteren weer mis.

    Rugpijn, buikpijn, diarree (ik kon het serieus net redden ), moe, winden...

    Ik raak er zo gefrustreerd van! AARGH! WAAROM GAAT HET NIET GEWOON NORMAAL!



    /end klaagzang
    Is toch ook waardeloos als niks blijkt te helpen? Raas hier maar uit hoor.

    Ja, ze zagen zelf ook wel dat er nog niks te plannen valt maar die formulieren horen er nu eenmaal bij
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83515469
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef Qwea het volgende:
    Ik kom hier klagen, want mijn vent luistert weer eens niet naar me. Die is te druk met zijn mario game die ik eerdaags nog eens het raam uit flikker

    Ik word er zo moedeloos van dat het niet gewoon eens goed kan gaan.

    Prednison ging ff goed maar was niet genoeg,
    Imuran ; ging een 1,5e goed, toen werkte het niet meer
    Remicade ging 3 maanden goed ofzo toen jeuk!
    Humira ging een week goed en sinds gisteren weer mis.

    Rugpijn, buikpijn, diarree (ik kon het serieus net redden ), moe, winden...

    Ik raak er zo gefrustreerd van! AARGH! WAAROM GAAT HET NIET GEWOON NORMAAL!



    /end klaagzang
    Het kan een paar maanden duren voor het echt aanslaat heb ik me laten vertellen. Ook met een stootkuur aan het begin. Even volhouden dus nog. Als remicade werkte dan kan ik me haast niet voorstellen dat humira niks voor je doet.

    Hier ook nog even klagen. Warm en vochtig is geen fijne combinatie. Auw.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_83515544
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 21:40 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Is toch ook waardeloos als niks blijkt te helpen? Raas hier maar uit hoor.

    Ja, ze zagen zelf ook wel dat er nog niks te plannen valt maar die formulieren horen er nu eenmaal bij
    Nog geen nieuws van je specialist?

    Hoe zit dat eigenlijk met het UWV? Jij woont en werkt toch in Duitsland of haal ik nu users door elkaar?
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 08:34:13 #28
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83520901
    Ik woon in DLD maar werk in NL Vandaar UWV. Ik heb nog niks gehoord, als dat zo blijft ga ik vanmiddag zelf even bellen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 09:22:19 #29
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83521703
    En toen werd er gebeld en was ik natuurlijk nèt te laat bij de telefoon. Die op de lader stond omdat ie de afgelopen week naast mijn bed heeft liggen leeglopen. En ja, het was een nummer uit Kleve, zag ik nog net

    * telefoon nu overal meesleept
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 10:07:21 #30
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83522947
    En ze hebben gebeld! Morgenochtend om half 9 gesprek met de dokter...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:16:00 #31
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83523191
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Het kan een paar maanden duren voor het echt aanslaat heb ik me laten vertellen. Ook met een stootkuur aan het begin. Even volhouden dus nog. Als remicade werkte dan kan ik me haast niet voorstellen dat humira niks voor je doet.

    Hier ook nog even klagen. Warm en vochtig is geen fijne combinatie. Auw.
    Maar remicade werkte binnen een week zou humira dat dan ook niet moeten doen?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:16:33 #32
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83523209
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef Rewimo het volgende:
    En ze hebben gebeld! Morgenochtend om half 9 gesprek met de dokter...
    ben erg benieuwd
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83523236
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 08:34 schreef Rewimo het volgende:
    Ik woon in DLD maar werk in NL Vandaar UWV. Ik heb nog niks gehoord, als dat zo blijft ga ik vanmiddag zelf even bellen.
    Ah OK.
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef Rewimo het volgende:
    En ze hebben gebeld! Morgenochtend om half 9 gesprek met de dokter...
    Spannend. Zou wel fijn zijn als je nu eindelijk te horen krijgt wat er aan de hand is en, belangrijker, wat eraan te doen is.
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 10:20:48 #34
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83523324
    Ja inderdaad. Ik vermoed dat ik volgende week weer in het ziekenhuis bivakkeer...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 08:58:34 #35
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83559990
    Ik krijg nu eerst twee weken Duspatal om te kijken of dat helpt ik denk van niet als de pijn daarmee niet minder wordt moet ik me over twee weken bij de chirurg melden. Of eerder als mijn klachten erger worden. De volgende stap is dan een kijkoperatie.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83562762
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 08:58 schreef Rewimo het volgende:
    Ik krijg nu eerst twee weken Duspatal om te kijken of dat helpt ik denk van niet als de pijn daarmee niet minder wordt moet ik me over twee weken bij de chirurg melden. Of eerder als mijn klachten erger worden. De volgende stap is dan een kijkoperatie.
    Dat slik ik ook dagelijks (tenminste, in 'mindere' perioden). Helpt bij mij wel Doet natuurlijk niks tegen de ontsteking, maar houdt de boel wel een stuk rustiger
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 10:57:09 #37
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83563017
    Mja, ik heb waarschijnlijk verklevingen en ik denk niet dat het daar iets tegen doet
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83563100
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef Rewimo het volgende:
    Mja, ik heb waarschijnlijk verklevingen en ik denk niet dat het daar iets tegen doet
    Oh ja Nou, ik duim in ieder geval voor je, hopelijk vindt men snel iets waardoor je je beter voelt
    pi_83636930
    Bij mij viel het gelukkig allemaal redelijk mee.
    Mijn dikke darm was min of meer ontstekingsvrij, wel redelijk wat littekens van eerdere ontstekingen. Maar het zit nu dus inderdaad in mijn dunne darm. Verder geen vernauwingen en dat soort nare dingen.
    Ik krijg nu toch weer iets in de azathioprine-hoek (de afweerremmers dus). Purinetol heet het. En dan moet ik over drie weken bloed laten prikken om te kijken of mijn witte-bloedlichamengehalte niet te veel gaat afwijken. Als ik hier veel last van bijwerkingen van krijg dan is er nog een andere variant (Lanvis) maar die is nog wat minder veelgebruikt dan deze, dus hij wil eerst deze proberen.
    En dan over 3 maanden weer op controle.

    @Rewimo: Duspatal heb ik ook gehad, tegen prikkelbare darm is dat toch? Het houdt de boel inderdaad wel ietsjes rustiger. Misschien hopen ze dat als de boel rustiger is, het wat meer gelegenheid heeft om te herstellen? En sowieso is het voor jou natuurlijk prettiger als je wat minder pijn/krampen hebt. Hopelijk helpt het je een beetje!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2010 @ 11:51:47 #40
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83637951
    Pandora, ik hoop voor je dat het helpt.

    Ik merk niets van die Duspatal, heb ook geen krampen en ik verwacht niet dat het iets doet tegen verklevingen

    Ik werd vanmorgen om 4 uur wakker van de pijn en ik realiseerde me dat dat al een aantal dagen zo is Morgen gaan we kijken of we kunnen overleggen met de WLS-arts in Goch, daar heb ik toch meer vertrouwen in dan in de artsen in Kleve, die niet schijnen te weten wat een WLS-operatie precies inhoudt en hoe je er dan van binnen uitziet.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 juli 2010 @ 10:02:56 #41
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83671749
    Net even kort de Gochse WLS-arts gesproken. Heb nu een afspraak met hem voor donderdagmiddag
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83729166
    Aaaahhh, hier zijn jullie! Laat ik mij ook weer eens melden. Hier gaat het matig, veel buikpijn, doodmoe en veel last van mn gewrichten...
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 juli 2010 @ 20:05:33 #43
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83736701
    Dat is balen, Raissa Hier nog niks veranderd. Zoals verwacht doen de pillen niets.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 09:23:33 #44
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83753584
    Dromen dat je onderzocht wordt door een dokter met allerlei maffe röntgenfoto's omdat je zo'n buikpijn hebt en dan om 5 uur wakker worden met buikpijn

    Was trouwens gisteren vergeten de bedrijfsarts te bellen Vanmorgen maar snel even gemeld, nu belt hij vandaag terug.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:15:52 #45
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83755013
    hmm, ik moet vandaag weer spuiten
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 15:14:48 #46
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83766440
    Is het gelukt?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83766507
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:15 schreef Qwea het volgende:
    hmm, ik moet vandaag weer spuiten
    Voel je je inmiddels al wat beter eigenlijk?
      woensdag 7 juli 2010 @ 15:17:10 #48
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83766530
    geen idee, moet nog was druk bezig met van alles
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 20:54:24 #49
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83779144
    Zit het er al in Qwea?

    Ben best wel een beetje zenuwachtig voor morgen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83780429
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 20:54 schreef Rewimo het volgende:
    Ben best wel een beetje zenuwachtig voor morgen
    Wat gaan die artsen ook alweer precies doen? Toch 'gewoon' proberen van binnen een keer goed te kijken, of niet? Hoop voor je dat het mee gaat vallen en dat er eindelijk iets ontdekt wordt. Wordt tijd dat je je beter gaat voelen <3
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 21:51:07 #51
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83781705
    Morgen gaat er weer een nieuwe dokter bekijken wat er moet gebeuren. Waarschijnlijk met een camera kijken wat hij kan vinden. Hopelijk kan dat dan snel gebeuren.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juli 2010 @ 15:41:12 #52
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83809930
    @(_$*^@$&(_^@(_$@(_+#$+)

    Dokter had een langdurig spoedgeval

    Volgende afspraak is dinsdag.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83988628
    Dat is balen!

    Gisteren had ik mijn eerste colonscopie, is gelukkig allemaal goed gegaan. Er zijn wel verschillende onstekingen in mijn dikke darm gevonden waarvan er biopten van zijn afgenomen, over 1,5 week hoor ik of het tijdelijke of permanente onstekingen zijn en dan moet ik weer terug voor het bespreken van eventuele medicatie of een dieet... ben benieuwd

    (Colonscopie is omdat ik al vanaf het begin van mijn puberteit darmklachten heb en het alleen maar erger werd daardoor heeft de huisarts mij doorgestuurd voor een colonscopie)
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juli 2010 @ 21:30:37 #54
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84018029
    Ik word vrijdag geopereerd, dan gaan ze een kijkoperatie doen om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is in mijn buik. Aan de ene kant niet leuk, aan de andere kant vinden ze nu hopelijk de oorzaak van mijn klachten.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84018347
    Succes vrijdag. Hopenlijk vinden ze een oorzaak van je klachten. Wat gaan ze precies bekijken bij je darmen? Hopenlijk komt er iets uit waardoor ze je klachten kunnen aanpakken
      donderdag 15 juli 2010 @ 12:30:41 #56
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84085322
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 21:30 schreef Rewimo het volgende:
    Ik word vrijdag geopereerd, dan gaan ze een kijkoperatie doen om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is in mijn buik. Aan de ene kant niet leuk, aan de andere kant vinden ze nu hopelijk de oorzaak van mijn klachten.
    heel veel succes.

    Ik hoop dat ze erachter komen wat er nu mis is!

    Ik had gisteren weer eens diarree 4x in 4 min wat is het leven met crohn toch fijn
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juli 2010 @ 14:53:02 #57
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84091716
    Dank jullie wel De arts had het over de volgende mogelijkheden: verklevingen/vergroeiingen, draaiing, vernauwing... Het maakt me niet uit, als ze maar wat vinden. Het ergste zou zijn als ie niks vindt
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84117984
    Rewimo, het is wel in de nacht, maar al vrijdag. Veel succes en sterkte vandaag!
    pi_84143766
    Ik kom net bij Rewimo vandaan, er zijn verklevingen/vergroeiingen gevonden in haar darmen, deze zijn verwijdert/los geknipt. Morgen hoort ze meer details. Alles is via een kijkoperatie gelukt.
    Jullie krijgen de groeten, dus bij deze

    Groetjes Muks
    soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
    pi_84144234
    Bedankt voor de update!
    Fijn dat alles is gelukt, ik hoop dat ze zich snel een stuk beter voel hierdoor
    pi_84144578
    dat hopen wij ook, dit was echt niet leuk. Rewimo is vooral opgelucht dat er een oorzaak voor haar pijn is gevonden en dan ook nog precies op de plek waar ze pijn had !
    soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
    pi_84145737
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 20:01 schreef Muks het volgende:
    dat hopen wij ook, dit was echt niet leuk. Rewimo is vooral opgelucht dat er een oorzaak voor haar pijn is gevonden en dan ook nog precies op de plek waar ze pijn had !
    Exact op dezelfde plek? Dat is op zich wel fijn (voor zover zoiets fijn kan zijn, natuurlijk). Dan weet je tenminste zeker dat er wel degelijk iets mis is en dat je zelf goed naar je eigen lichaam hebt geluisterd!

    Ik kan niet zo goed uitdrukken wat ik bedoel, maar mij is ooit eens verteld dat ik "echt geen ontsteking kon hebben" aangezien mijn bloedwaarden niets lieten zien. Toen ben ik echt aan mezelf en mijn eigen gevoel gaan twijfelen. Colonscopie wees echter uit dat ik wel degelijk een flinke ontsteking had. Vond het toen heel fijn dat ik toch niet 'gek' was ofzo...

    En als ze nu iets hebben gevonden en al het een en ander hebben aangepakt, dan weet ik zeker dat ze zich nu een stuk beter gaat voelen

    Ik ben heel blij voor jullie!
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:08 #63
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_84148752
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 20:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Exact op dezelfde plek?
    Ja, exact op die plek. Het zal me ook niet verbazen als die ontsteking die ze eerst had ontstaan is door die verkleving/vergroeiing die er zat.
    pi_84193910
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 21:28 schreef qltel het volgende:

    [..]

    Ja, exact op die plek. Het zal me ook niet verbazen als die ontsteking die ze eerst had ontstaan is door die verkleving/vergroeiing die er zat.
    Ow, dat zou best kunnen. Voelt ze zich al wat beter?
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 18 juli 2010 @ 12:23:11 #65
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_84194026
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 12:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Ow, dat zou best kunnen. Voelt ze zich al wat beter?
    Ze voelt zich nog steeds gammel, maar ze komt al wel helderder over..
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 10:22:03 #66
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84225380
    Ik ben weer thuis. Buik voelt aan alsof er een tractor overheen is gereden maar op zich gaat het verder goed. Blij dat ik weer thuis ben in elk geval met dit warme weer.

    Heb drie gaatjes in mijn buik en een brief voor de huisarts die ik nog moet ontcijferen. Hopelijk kan ik dan precies uitvinden wat er nu vergroeid was. Iets zat aan mijn buikwand vast In elk geval zei de dokter dat mijn darmen en de aansluitingen van mijn maagverkleining/dunne darm er prima uitzagen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84227492
    Jeetje Rewimo, je blijft ook bezig zeg
    Hopelijk is het na de tractor weer een stuk beter en blijft het zo
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 12:58:49 #68
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84230600
    Ja, ik hoop dat mijn ziekenhuisabonnement nu vol is
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84275834
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
    Ja, ik hoop dat mijn ziekenhuisabonnement nu vol is
    dat hoop ik ook voor je en dat je snel weer wat opgeknapt bent.

    Heb zelf toch wel last van mijn buik en denk zel dat de warmte een grote rol speelt.
    Zeker in de avond lijkt het wel of ik weer 7 maanden zwanger ben
    Heb geen diaree en bloed maar die lucht in m'n buik is ook geen pretje en ga van elende maar weer vroeg dan voel ik het niet zo.Van mij mag het wat kouder worden....... (sorry voor die dit weer heerlijk vinden)
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 juli 2010 @ 15:15:11 #70
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84276038
    Brief min of meer ontcijferd: dunne darm was verkleefd met de buikwand. Ik heb nog te veel pijn van de operatie om te kunnen zeggen of mijn oorspronkelijke pijn weg is. Voel het nog wel aan de achterkant, in mijn rug maar hopelijk is dat nog van het koolzuurgas dat ze in mijn buik geblazen hebben.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 20 juli 2010 @ 16:21:04 #71
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84278628
    handig dit topic! was alweer vergeten dat ik morgen moet spuiten
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 21 juli 2010 @ 09:25:09 #72
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84304069
    rommelt jullie maag ook telkens zo trouwens? Het maakt een geluid, niet normaal

    @rewimo ; hoest vandaag?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 juli 2010 @ 11:13:35 #73
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84307199
    Nou, ik hoest liever niet, dank je Lig nog steeds veel maar dat is logisch, 5 dagen na de operatie. Ik kan nog niet beoordelen of mijn "oorspronkelijke" pijn weg is, hopelijk wel. Heb nog steeds pleisters en stripjes op mijn buiik. En mijn vriendin, die bij ons logeert, ontdekte gisteren nog een cardioplakker in mijn zij

    Maar ik ga ervan uit dat het nu alleen maar vooruit kan gaan - alleen mag het wel wat sneller van mij

    Ik weet het, niet realistisch Maar na bijna 4 maanden kan ik de slaapkamer ook wel uittekenen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84347159
    zijn er hier ook mensen met een spastische darm?
    het lijkt er op dat ik dat ook heb, maar ik word er ondetussen helemaal gek van, kan nergens meer heen zonder me zorgen te maken

    ik ben benieuwd of daar ook werkende medicijnen voor zijn
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      donderdag 22 juli 2010 @ 10:36:43 #75
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84347322
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 10:30 schreef Mirjam het volgende:
    zijn er hier ook mensen met een spastische darm?
    het lijkt er op dat ik dat ook heb, maar ik word er ondetussen helemaal gek van, kan nergens meer heen zonder me zorgen te maken

    ik ben benieuwd of daar ook werkende medicijnen voor zijn
    Die "had" ik volgens de arts (bleek crohn te zijn ) mijn ma heeft het wel, die heeft duspatal.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_84347386
    Bij mij helpt Duspatalin best goed om de darmen wat rustiger te krijgen. Verder kun je hier nog meer informatie en tips vinden, mocht je daar nog niet gekeken hebben.
    pi_84347465
    hmm, ik slik al duspatal, 2 x d.d., en arestal, heb ik zelf net opgehoogd naar 3 x d.d.
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_84347482
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 10:36 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Die "had" ik volgens de arts (bleek crohn te zijn ) mijn ma heeft het wel, die heeft duspatal.
    Volgens mijn specialist gaat het vaak hand in hand; mensen met Crohn/Colitis hebben heel vaak ook een (vrij zware vorm van) een prikkelbare darm. Ik heb zelf CU, maar ik slik tijdens zwaardere perioden ook Duspatalin. Dat doet geen ruk voor de ontsteking, maar mijn darmen zijn wel rustiger en daardoor heb ik in ieder geval minder pijn etc
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:15:45 #79
    311209 Amnistia
    Zolderautist
    pi_84350719
    Mijn vader heeft Colitus Ulserosa..
    Afgelopen januari is hij met spoed opgenomen nadat hij tot 2 keer (!!!!??!!!) terug gestuurd is bij de dokterspost in het ziekenhuis.
    Bloed bij ontlastig, hevige buikpijn.
    Hij heeft toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de prednison en nog een ander medicijn.

    Daarna was het rustig totdat hij 2 weken terug weer bloed bij de ontlastig kreeg en gelijk opgenomen werd.
    Hij is toen voor 5 dagen naar het ziekenhuis geweest en heeft 27 juli een second opinion in het UMC in Utrecht.
    Of het misschien tot darmkanker is weet ik niet want ze wilde hem een anti-kanker middel toedienen wat hij weigerde omdat hij de vorige keer bijna dood eraan ging.

    Ben erg benieuwd wat eruit kom maar vind het wel enorm klote.
    pi_84351772
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:15 schreef Amnistia het volgende:
    Mijn vader heeft Colitus Ulserosa..
    Afgelopen januari is hij met spoed opgenomen nadat hij tot 2 keer (!!!!??!!!) terug gestuurd is bij de dokterspost in het ziekenhuis.
    Bloed bij ontlastig, hevige buikpijn.
    Hij heeft toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de prednison en nog een ander medicijn.

    Daarna was het rustig totdat hij 2 weken terug weer bloed bij de ontlastig kreeg en gelijk opgenomen werd.
    Hij is toen voor 5 dagen naar het ziekenhuis geweest en heeft 27 juli een second opinion in het UMC in Utrecht.
    Of het misschien tot darmkanker is weet ik niet want ze wilde hem een anti-kanker middel toedienen wat hij weigerde omdat hij de vorige keer bijna dood eraan ging.
    Ben erg benieuwd wat eruit kom maar vind het wel enorm klote.
    Een aantal crohn-medicijnen worden ook gebruikt bij kanker, maar in hogere doseringen..
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:47:54 #81
    311209 Amnistia
    Zolderautist
    pi_84351898
    Apart dan... ik hoop dat ze bij het UMC meer kunnen vertellen.
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:53:26 #82
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84352086
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 10:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Volgens mijn specialist gaat het vaak hand in hand; mensen met Crohn/Colitis hebben heel vaak ook een (vrij zware vorm van) een prikkelbare darm. Ik heb zelf CU, maar ik slik tijdens zwaardere perioden ook Duspatalin. Dat doet geen ruk voor de ontsteking, maar mijn darmen zijn wel rustiger en daardoor heb ik in ieder geval minder pijn etc
    Nah, volgens mij specialist is een spastische darm totaal wat anders dan crohn, en hadden ze dat gewoon moeten zien

    Ik ben blij met de humirA
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juli 2010 @ 15:02:42 #83
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84357296
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:53 schreef Qwea het volgende:

    Ik ben blij met de humirA
    Helpt het goed? Da's mooi!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84360818
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:53 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Nah, volgens mij specialist is een spastische darm totaal wat anders dan crohn, en hadden ze dat gewoon moeten zien

    Ik ben blij met de humirA
    Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is. Maar als je Crohn of Colitis hebt, heb je dus vaak óók een prikkelbare darm. Twee voor de prijs van één

    Blij dat de Humira goed werkt
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 08:19:20 #85
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84386772
    Bah, ik slaap zo slecht Kan nog steeds niet op mijn linkerzij liggen. Dus slaap ik veel op mijn rechterzij en daardoor doet mijn schouder zeer. Ook kan ik nog niet languit op mijn rug liggen en slaap ik met een kussen onder mijn bovenbenen, om de spanning op mijn buik te verminderen.

    Die tip kreeg ik in het ziekenhuis en ik moet zeggen: dat helpt wel. Misschien nog een idee voor anderen ook, als je veel last hebt van je buik.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 23 juli 2010 @ 09:46:00 #86
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84388481
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:02 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Helpt het goed? Da's mooi!
    Mja volgens mij wel. Ik moest woensdag spuiten, en maandag begon alles over de zeik te gaan (net zoals met remicade dat je er echt weer aan toe bent) nu is alles oke dus ja, volgens mij werkt het wel.

    Alleen ik blijf dat brandende gevoel kut vinden.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      vrijdag 23 juli 2010 @ 09:46:27 #87
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84388492
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 08:19 schreef Rewimo het volgende:
    Bah, ik slaap zo slecht Kan nog steeds niet op mijn linkerzij liggen. Dus slaap ik veel op mijn rechterzij en daardoor doet mijn schouder zeer. Ook kan ik nog niet languit op mijn rug liggen en slaap ik met een kussen onder mijn bovenbenen, om de spanning op mijn buik te verminderen.

    Die tip kreeg ik in het ziekenhuis en ik moet zeggen: dat helpt wel. Misschien nog een idee voor anderen ook, als je veel last hebt van je buik.
    Heb je geen slaap medicatie / pijnstiller gekregen?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 11:49:16 #88
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84392202
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 09:46 schreef Qwea het volgende:
    Heb je geen slaap medicatie / pijnstiller gekregen?
    Nee, heb alleen paracetamol, vannacht trouwens ook maar ibuprofen ingenomen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 23 juli 2010 @ 11:51:15 #89
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84392273
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:49 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Nee, heb alleen paracetamol, vannacht trouwens ook maar ibuprofen ingenomen.
    ik wilde keihrad roepen ; brufen mag niet met crohn, maar je hebt geen crohn
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 11:53:41 #90
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84392351
    Nee, ik dacht daar ook al aan Hoewel ik met mijn maagverkleining ook uit moet kijken, maar ik slik nu ook Omeprazol dus ik durf het er wel op te wagen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 23 juli 2010 @ 11:56:57 #91
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84392487
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:53 schreef Rewimo het volgende:
    Nee, ik dacht daar ook al aan Hoewel ik met mijn maagverkleining ook uit moet kijken, maar ik slik nu ook Omeprazol dus ik durf het er wel op te wagen
    Omeprazol... daar werd ik zo misselijk van en een brandend maagzuur dat ik er van kreeg
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 11:59:42 #92
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84392575
    Geen last van gelukkig
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84431075
    Uh, even een gek vraagje... is er hier iemand die Low-dose naltrexone slikt? Dit zijn ze nu aan het onderzoeken voor o.a. Crohn, zie link. Ik zit er aan te denken om het voor iets anders te vragen aan mijn huisarts, maar het is moeilijk ervaringen in NL te vinden.

    Aangezien ze met het Crohn onderzoek al wat verder zijn dacht ik, ik vraag het hier even *bloos*
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2010 @ 16:43:52 #94
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84555583
    Kan je niet helpen helaas, kahlie :N

    Bedrijfsarts vandaag weer gesproken, die gaat me over 4 weken weer oproepen. Heb gevraagd of ik in de tussentijd op "vakantie" mag naar een vriendin van me hier in Duitsland, en hij heeft geen bezwaar, medisch gezien *O* Meteen mijn manager maar even gevraagd of hij ook akkoord gaat, toevallig had ik net een mailtje van hem gekregen waarin hij vroeg hoe het met me gaat.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84555935
    En, hoe gaat het met je? ;) Heb je ondertussen al minder pijn? Heeft die laatste ingreep geholpen?

    Ik ben nog steeds blij met de azathioprine, ik doe het er goed op. Iets minder blij met mijn :@ :X kinderwens :X :@ . Want dat kan nu even niet..
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00:20 #96
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84556293
    Dat is balen joh -O- Maar ja, je kunt geen risico nemen natuurlijk. Ik hoop dat je weer snel van die medicatie afkomt!

    Hier verandert nog niet al te veel, helaas. Operatie is natuurlijk ook nog maar kort geleden. Maar ik heb gisteren nog gemerkt dat ik nog niet opgewassen ben tegen 2 uur in de weer zijn (was naar een winkel met vrienden, zelf niks gesjouwd of zo). Dat was dus echt te veel inspanning :{
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84564003
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 16:43 schreef Rewimo het volgende:
    Kan je niet helpen helaas, kahlie :N
    In ieder geval bedankt voor je reactie en veel beterschap! :* Geniet er van bij je vriendin!
      dinsdag 27 juli 2010 @ 20:36:16 #98
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84564155
    :') ik haat crohn. Van 18u tot net in een restaurant gezeten en gegeten. Goddelijke t-bone steak op e.d... kom ik thuis
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    :( niet normaal :{w
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:21 #99
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84564746
    In elk geval heb je lekker gegeten ;)

    Maar ik ken het wel hoor.

    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 juli 2010 @ 15:33:34 #100
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84703989
    &%#!&_(&!#$_!^@$(*^!%_)*(#%&+!#*%^+#!*)

    Zo. Dat moest er even uit :(
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84705049
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 15:33 schreef Rewimo het volgende:
    &%#!&_(&!#$_!^@$(*^!%_)*(#%&+!#*%^+#!*)

    Zo. Dat moest er even uit :(
    Oh bah, enne?
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 juli 2010 @ 16:31:30 #102
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84705862
    Ach ik baal ervan dat ik al 4 maanden ziek ben en er maar geen schot in zit -O- Kan de slaapkamer wel uittekenen, ben afhankelijk van anderen en ik kan niks leuks doen met man en kind }:|
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84706379
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 16:31 schreef Rewimo het volgende:
    Ach ik baal ervan dat ik al 4 maanden ziek ben en er maar geen schot in zit -O- Kan de slaapkamer wel uittekenen, ben afhankelijk van anderen en ik kan niks leuks doen met man en kind }:|
    :*

    Ik ken het gevoel van een jaar of 2 terug toen ik ook zo lang ziek was en het is inderdaad waardeloos. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
    pi_84706625
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 16:31 schreef Rewimo het volgende:
    Ach ik baal ervan dat ik al 4 maanden ziek ben en er maar geen schot in zit -O- Kan de slaapkamer wel uittekenen, ben afhankelijk van anderen en ik kan niks leuks doen met man en kind }:|
    :*

    Tis idd klote hoor. Kom hier maar gewoon af en toe wat uitrazen! Hopelijk helpt dat in ieder geval een klein beetje. Hier, nog een :*
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 juli 2010 @ 17:08:57 #105
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84707129
    Tnx :)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 31 juli 2010 @ 17:18:38 #106
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_84707534
    balen rewimo.. -O-

    hier ook al tijden kloterig.
    kan niet de deur uit zonder onverwachts naar het toilet te moeten, wat ondertussen wel zo'n beetje heeft geresulteerd in een angst om de deur uit te gaan, wat dan weer tot gevolg heeft dat áls ik ga, ik ook gegarandeerd onverwachts snel naar het toilet moet, en dan het liefst 7 keer per dag :{
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 juli 2010 @ 17:59:01 #107
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84708958
    O, dat is ook waardeloos joh :{ Als je bang bent dat je moet, dan moet je ook prompt. Een soort Wet van Murphy -O-
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 31 juli 2010 @ 18:24:40 #108
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_84709669
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 17:59 schreef Rewimo het volgende:
    O, dat is ook waardeloos joh :{ Als je bang bent dat je moet, dan moet je ook prompt. Een soort Wet van Murphy -O-
    mja, erg he? :{
    en ik kan het niet doorbreken, kut is dat
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 juli 2010 @ 18:52:05 #109
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84710406
    Ja, als je moet, dan moet je ook. Ik ken het wel, door mijn maagverkleining. Dat geeft soms hetzelfde effect. Het lijkt me heel lastig om hiervoor een oplossing te vinden.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84712536
    Mirjam en Rewimo, I hear you and I feel you...
    Sterkte beiden!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_84713291
    Take care :*
    pi_84784247
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 18:24 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    mja, erg he? :{
    en ik kan het niet doorbreken, kut is dat
    Heel erg kut is het, weet precies wat je bedoelt. Stomme vicieuze cirkel. Ik heb er altijd een stuk minder last van als ik ontspannen en op m'n gemak ben, maar ja, dat is nu juist zo moeilijk als je die stress hebt om steeds te moeten gaan 8)7
    A balanced diet is a cookie in each hand
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:46:51 #113
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84802519
    :'( :'(

    Ik word er echt zooooooo moedeloos van. Het gaat prima een poosje... tuurlijk, wel vet vaak naar de wc en wat brei... maar over het algemeen mocht ik niet klagen. En dan opeens gisteren, er lag een plas bloed :{ Ik had echt zoiets van "WTF?! is dat van MIJ?" Niet een beetje, nee echt een plas er omheen en doorheen :{

    *zucht*

    Zo maar eens de internist bellen. Weet je, ik word er zo flauw van. Is die kut ontsteking dan niet onder controle te krijgen?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:51:30 #114
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84802585
    $^_#$(^(_~#~Qwea -O-
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:45:59 #115
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84806776
    AAAARG ik moet een sigmoscopie.

    :( volgende week :(

    Godverdomme :{w
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_84806917
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 11:45 schreef Qwea het volgende:
    AAAARG ik moet een sigmoscopie.

    :( volgende week :(

    Godverdomme :{w
    beuh -O-
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:06:01 #117
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84807408
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 11:50 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    beuh -O-
    Ik heb wel gezegd dat ze de boom in kan met dr clean prep / moviprep en dat ze maar wat anders gaan verzinnen :{

    Ik weet alleen niet meer of sigmo nou alleen het 1ste kleine stukje van de darm was, of vet diep erin?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_84807521
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 12:06 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Ik heb wel gezegd dat ze de boom in kan met dr clean prep / moviprep en dat ze maar wat anders gaan verzinnen :{

    Ik weet alleen niet meer of sigmo nou alleen het 1ste kleine stukje van de darm was, of vet diep erin?
    Een sigmoïdoscopie is een scopie van het laatste stukje dikke darm, als je geluk hebt kom je er vanaf met enkel een klysma... Sterkte!
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:11:08 #119
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84807543
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 12:10 schreef Raissa het volgende:

    [..]

    Een sigmoïdoscopie is een scopie van het laatste stukje dikke darm, als je geluk hebt kom je er vanaf met enkel een klysma... Sterkte!
    Ooh mooi! Die heb ik idd de laatste x ook gehad, met klisma en zonder roesje.

    Dan valt het mee O+
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 augustus 2010 @ 22:02:13 #120
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84912256
    Vanavond bij de huisarts geweest. Volgens haar is het toch een kwestie van geduld hebben -O- Ik krijg druppels om mijn darmen te kalmeren en verder maar afwachten.

    Heb me wel voorgenomen om over twee weken, als het dan nog niet beter is, weer contact op te nemen met de chirurg - we gaan nu eerst een poosje ertussenuit (lees: andere plafonds bestuderen :P )
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84913242
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 22:02 schreef Rewimo het volgende:
    Vanavond bij de huisarts geweest. Volgens haar is het toch een kwestie van geduld hebben -O- Ik krijg druppels om mijn darmen te kalmeren en verder maar afwachten.

    Heb me wel voorgenomen om over twee weken, als het dan nog niet beter is, weer contact op te nemen met de chirurg - we gaan nu eerst een poosje ertussenuit (lees: andere plafonds bestuderen :P )
    mag ik vragen wat voor druppels dat zijn?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:02:44 #122
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84925791
    Ik zal eens even kijken. Carminativum Hetterich Liquidum 20 ml, geen idee wat het is. Kan er niet al te veel over vinden, behalve dat het plantaardig is en naar pepermunt met alcohol smaakt :9
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 augustus 2010 @ 15:29:13 #123
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84940381
    Nou het smaakt dus niet :9

    Het smaakt smerig :{w
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84940769
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 15:29 schreef Rewimo het volgende:
    Nou het smaakt dus niet :9

    Het smaakt smerig :{w
    maar helpt het, da's belangrijk :o
    en is het echt een medicijn rewimo, of homeopatisch?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 augustus 2010 @ 15:41:42 #125
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84940915
    Het is iets plantaardigs, ik verwacht er niet al te veel van. Maar je weet nooit ;)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_84940949
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 15:41 schreef Rewimo het volgende:
    Het is iets plantaardigs, ik verwacht er niet al te veel van. Maar je weet nooit ;)
    ach zo. ik ben erg benieuwd, hou je me op de hoogte?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 augustus 2010 @ 15:45:04 #127
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_84941061
    Zal ik doen :)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_85003372
    Hoi :W (Ben even een tijdje niet online geweest, door allerlei omstandigheden.)

    Rewimo, balen dat het nog niet opschiet. Hopelijk zorgt je vakantie / andereplafondstaarexpeditie toch voor een beetje ontspanning en dus verbetering.

    Ondertussen is het hier ook helaas niet echt geweldig.
    Ben dus begin juli begonnen met Purinethol, maar ben sindsdien niet happy. Heel erg misselijk geweest (gaat beter nu ik ze 's avonds laat slik), weinig eetlust (eigenlijk alleen maar zoet, maar heel weinig hartig/vlees/maaltijden). Doodmoe, als ik thuiskom plof ik op de bank en komt er niets meer uit mijn handen. Ben ook 4 kilo kwijt (gelukkig heb ik reserve genoeg) maar bovenal voel ik me heel slap. En ik ben al een paar keer bijna onderuit gegaan, tijdens het boodschappen doen bijvoorbeeld (de kar bij O+ in de handen drukken en zeggen "Doe jij het maar, ik zit in de auto" enzo).
    Nou moest ik als ik de Purinethol 3 weken had gebruikt, bloed laten prikken om te controleren of er niet te veel witte bloedlichaampjes afgeslacht zouden worden. Arts had gezegd "Als je niks hoort, is het goed". Nou hoorde ik dus niks, maar ik voelde me toch niet goed, dus had maar even gebeld donderdag. Waarop de assistente doodleuk zei "Ja de uitslagen zijn binnen maar wij mogen er niks over zeggen..." Euh, wie had mij dan moeten bellen als het níet goed was? Arts zelf was op vakantie... Maar goed, ze had een terugbelafspraak ingezet voor vrijdag.
    Vrijdag belde de arts dus, vond het heel vervelend dat ik me zo slecht voelde. Toch maar weer iets anders proberen dan... "Hoe reageerde je ook alweer op prednison?" - Weet ik veel, dat is meer dan 10 jaar geleden, kijk eens in je dossier zou ik zeggen, ik heb het niet allemaal bijgehouden ;) - "Hmm ik zie hier iets staan over 'Vindt zichzelf te dik worden'. O ik zie het al, veel last van prednison-effect, collega had al geinformeerd of ze zwanger was... Hmm laten we dat maar niet doen dan..." :')
    Nou kwam hij dus met Remicade op de proppen...
    Omdat ik dat toch wel heftig vind heb ik een voorlichtingsgesprek aangevraagd met de MDL-verpleegkundige. Ik wil toch wel graag weten hoe vaak dat dan moet, hoe lang dat duurt zo'n sessie, of ik die dag nog kan werken, hoe beroerd ik ervan kan worden, hoe vaak dat herhaald moet worden, enzovoorts. Dat gesprek is komende donderdag. Gelukkig gaat O+ mee, want twee horen meer dan één tenslotte.

    Anway, wie van jullie had er ook alweer Remicade? En wil je daar misschien iets over vertellen? De medische informatie op internet is allemaal erg theoretisch, ik hoor liever praktijkervaringen.
    Alvast bedankt!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      zondag 8 augustus 2010 @ 12:39:34 #129
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85003758
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 12:27 schreef Pandora73 het volgende:
    Hoi :W (Ben even een tijdje niet online geweest, door allerlei omstandigheden.)


    Ondertussen is het hier ook helaas niet echt geweldig.
    Ben dus begin juli begonnen met Purinethol, maar ben sindsdien niet happy. Heel erg misselijk geweest (gaat beter nu ik ze 's avonds laat slik), weinig eetlust (eigenlijk alleen maar zoet, maar heel weinig hartig/vlees/maaltijden). Doodmoe, als ik thuiskom plof ik op de bank en komt er niets meer uit mijn handen. Ben ook 4 kilo kwijt (gelukkig heb ik reserve genoeg) maar bovenal voel ik me heel slap. En ik ben al een paar keer bijna onderuit gegaan, tijdens het boodschappen doen bijvoorbeeld (de kar bij O+ in de handen drukken en zeggen "Doe jij het maar, ik zit in de auto" enzo).
    Nou moest ik als ik de Purinethol 3 weken had gebruikt, bloed laten prikken om te controleren of er niet te veel witte bloedlichaampjes afgeslacht zouden worden. Arts had gezegd "Als je niks hoort, is het goed". Nou hoorde ik dus niks, maar ik voelde me toch niet goed, dus had maar even gebeld donderdag. Waarop de assistente doodleuk zei "Ja de uitslagen zijn binnen maar wij mogen er niks over zeggen..." Euh, wie had mij dan moeten bellen als het níet goed was? Arts zelf was op vakantie... Maar goed, ze had een terugbelafspraak ingezet voor vrijdag.
    Vrijdag belde de arts dus, vond het heel vervelend dat ik me zo slecht voelde. Toch maar weer iets anders proberen dan... "Hoe reageerde je ook alweer op prednison?" - Weet ik veel, dat is meer dan 10 jaar geleden, kijk eens in je dossier zou ik zeggen, ik heb het niet allemaal bijgehouden ;) - "Hmm ik zie hier iets staan over 'Vindt zichzelf te dik worden'. O ik zie het al, veel last van prednison-effect, collega had al geinformeerd of ze zwanger was... Hmm laten we dat maar niet doen dan..." :')
    Nou kwam hij dus met Remicade op de proppen...
    Omdat ik dat toch wel heftig vind heb ik een voorlichtingsgesprek aangevraagd met de MDL-verpleegkundige. Ik wil toch wel graag weten hoe vaak dat dan moet, hoe lang dat duurt zo'n sessie, of ik die dag nog kan werken, hoe beroerd ik ervan kan worden, hoe vaak dat herhaald moet worden, enzovoorts. Dat gesprek is komende donderdag. Gelukkig gaat O+ mee, want twee horen meer dan één tenslotte.

    Anway, wie van jullie had er ook alweer Remicade? En wil je daar misschien iets over vertellen? De medische informatie op internet is allemaal erg theoretisch, ik hoor liever praktijkervaringen.
    Alvast bedankt!
    Remicade is geweldig spul. Ik baal nog steeds dat ik er allergisch voor ben, maar het werkt mijn inziens beter dan humira. Ik kreeg 500 ml 1x per maand over het algemeen. Zo'n zakje zit er in +- 3 a 4 uur in. Je voelt er niks van. Enige kutte is die infuusnaald in je hand. Verder kun je gewoon lekker film kijken, breien, whatever.

    Het duurt +- 2 a 3 weken voordat het werkt. De eerste keer kreeg ik 1x per 2 weken een infuus en dat is toen opgebouwd naar 1x per maand. Ze komen regelmatig je temperatuur en bloeddruk meten en houden je nauw in de gaten. Het is wel een hele happening zeg maar, maar het stelt geen ruk voor.

    Ik voelde me na de remicade altijd binnen 2 dagen stukken beter. :)

    Het enige vervelende is dus dat het via een infuus gebeurd en je er 3 a 4 uur mee zoet bent. Maar goed, als dat de pijn/klachten wegneemt/enorm verminderd... :)
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      zondag 8 augustus 2010 @ 12:40:25 #130
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85003782
    ooh ja, ik heb nog een vraagje. Ik heb gisteren trombose spuiten gehad (poot in het gips) en moet 1x per dag zo'n ding zetten.

    Nu staat er in de bijsluiter dat je extra voorzichtig moet zijn met crohn. Iemand ervaring? Waar moet ik zo al op letten?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85004717
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 12:40 schreef Qwea het volgende:
    ooh ja, ik heb nog een vraagje. Ik heb gisteren trombose spuiten gehad (poot in het gips) en moet 1x per dag zo'n ding zetten.

    Nu staat er in de bijsluiter dat je extra voorzichtig moet zijn met crohn. Iemand ervaring? Waar moet ik zo al op letten?
    Anti-trombose, dan denk ik bloedverdunner, en dat doet bij mij qua Crohn wel de alarmbellen afgaan. Dat was immers toch ook de reden dat "wij" geen ibuprofen en aspirine mogen, omdat dat bloedverdunnend werkt? En dus je ontstekingen kunnen opspelen?


    Verder dank voor je reactie op de Remicade-vraag, ben alweer iets gerustgesteld. Heb expres nog niet heel erg gegoogled, omdat je vaak alleen de rampverhalen vindt. En ik vind het feit dat dit geen medicijn is dat je gewoon kan slikken maar waarbij je "eens in de paar weken naar het ziekenhuis moet om enge spulletjes met een infuus in je lijf te laten pompen" eigenlijk erg onprettig... Moet toch wel erg mijn best doen om niet gelijk aan chemokuren te denken... :X (Jaja, ik weet, mijn fout... maar soms werken verstand en emotie niet helemaal goed samen bij mij :@ )
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85008090
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 13:12 schreef Pandora73 het volgende:

    [..]
    Verder dank voor je reactie op de Remicade-vraag, ben alweer iets gerustgesteld. Heb expres nog niet heel erg gegoogled, omdat je vaak alleen de rampverhalen vindt. En ik vind het feit dat dit geen medicijn is dat je gewoon kan slikken maar waarbij je "eens in de paar weken naar het ziekenhuis moet om enge spulletjes met een infuus in je lijf te laten pompen" eigenlijk erg onprettig... Moet toch wel erg mijn best doen om niet gelijk aan chemokuren te denken... :X (Jaja, ik weet, mijn fout... maar soms werken verstand en emotie niet helemaal goed samen bij mij :@ )
    Ik krijg nu bijna 2 jaar Remicade. Werkt tot nu toe prima en ik heb 0,0 last van bijwerkingen. Verder wat Qwea al zei; al is de standaarddosering 1x per 8 weken [5mg x kilogrammen lichaamsgewicht]. Ik vermoed dat je daar ook mee zult beginnen en dan is het zoeken naar de voor jou perfecte dosering :)

    In het begin zul je echter wat meer infusen krijgen in een kortere periode, even opstarten zeg maar ;)
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2010 @ 16:10:49 #133
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_85011036
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 13:12 schreef Pandora73 het volgende:
    Verder dank voor je reactie op de Remicade-vraag, ben alweer iets gerustgesteld. Heb expres nog niet heel erg gegoogled, omdat je vaak alleen de rampverhalen vindt. En ik vind het feit dat dit geen medicijn is dat je gewoon kan slikken maar waarbij je "eens in de paar weken naar het ziekenhuis moet om enge spulletjes met een infuus in je lijf te laten pompen" eigenlijk erg onprettig... Moet toch wel erg mijn best doen om niet gelijk aan chemokuren te denken... :X (Jaja, ik weet, mijn fout... maar soms werken verstand en emotie niet helemaal goed samen bij mij :@ )
    Ik snap dat wel hoor. Ik moet ijzerinfusen, om de paar maanden, dat is hetzelfde idee. Het is toch een hele ziekenhuissfeer, die om zoiets heen hangt. Maar als je ervan opknapt, is dat toch echt belangrijker ;)

    Inmiddels kijk ik hier naar een ander plafond :) Lekker hoor, een andere omgeving, afleiding en andere gezichten. Ben wel behoorlijk moe van de reis, maar vooruit maar :)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_85011575
    Ik maak er trouwens altijd een uitstapje van :p

    Meestal gaat mijn man mee, soms mijn moeder of een vriendin. Gewoon, voor de gezelligheid. Dan gaat mijn man (of wie er ook mee is) beneden in 't restaurant een broodje frikadel voor mij halen voor tijdens het infuus c_/

    Nemen we een boek mee, of de laptop en dan kijken we een film, of iets anders. En daarna gaan we ergens iets eten of winkelen (of taart eten, die staat dan al thuis in de koelkast op me te wachten O+ ).

    Voor mij hangt er op die manier meteen geen beladen sfeer meer omheen, of wat dan ook, omdat het net-echt een leuke-dag-met-leuke-uitstapjes is *O* Plus, ik voel me er gewoon zoveel beter door, dat ik meestal gewoon blij ben dat het alweer tijd is :D
    pi_85011705
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 16:10 schreef Rewimo het volgende:
    Inmiddels kijk ik hier naar een ander plafond :) Lekker hoor, een andere omgeving, afleiding en andere gezichten. Ben wel behoorlijk moe van de reis, maar vooruit maar :)
    Veel plezier op jullie uitstapje! Ik hoop dat het je heel veel goed doet :)

    :*
    pi_85013957
    Mijn Remicade ervaring
    Infuus loopt er in ongeveer anderhalf a 2 uur in.
    Voor crohn heeft het mij de eerste reeks geweldig geholpen, de 2e reeks niet meer zo.. Ik gebruik het nu voor reuma maar het helpt geen bal :{
    Zoals Qwea schreef is het infuusnaaldje in je hand niet echt ideaal, ik laat hem daarom altijd in mn elleboogholte prikken. Je kan je arm dan niet heel vaak buigen maar het doet echt stukken minder zeer.

    In het AMC geven ze de remicade ook 's avonds, je kan het dan gewoon na je werk doen dus, ideaal. De eerste drie keer willen ze het alleen overdag doen omdat er dan minder mankracht is en er natuurlijk kans is op een allergische reactie.
    Opstartfase was hier: week 0 week 2 week 4 week 6 (of 8?)
    De ene persoon kan het redden met tussenpozen van 10 weken, de ander met tussenpozen van 6... En weer een ander met iets er tussenin.
    pi_85020155
    Thanks all... Ik ben weer een heel stuk gerustgesteld. :*
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      zondag 8 augustus 2010 @ 22:40:34 #138
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_85027248
    ik was vandaag op castlefest, daar staan ook van die kramapjes met kruiden voor allerhande kwaaltjes enzo :Y)
    dus ik maar even vragen naar die druppels, daar hadden ze nog nooit van gehoord.
    maar ze hadden wel darm-ontspan-thee :D
    die heb ik meegenomen, baat het niet enzo.. :Y) ruikt best lekker trouwens.
    een mengsel van venkel, anijs, kamille, heemst en pepermunt
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      zondag 8 augustus 2010 @ 22:42:48 #139
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85027342
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 13:12 schreef Pandora73 het volgende:

    [..]

    Anti-trombose, dan denk ik bloedverdunner, en dat doet bij mij qua Crohn wel de alarmbellen afgaan. Dat was immers toch ook de reden dat "wij" geen ibuprofen en aspirine mogen, omdat dat bloedverdunnend werkt? En dus je ontstekingen kunnen opspelen?


    Verder dank voor je reactie op de Remicade-vraag, ben alweer iets gerustgesteld. Heb expres nog niet heel erg gegoogled, omdat je vaak alleen de rampverhalen vindt. En ik vind het feit dat dit geen medicijn is dat je gewoon kan slikken maar waarbij je "eens in de paar weken naar het ziekenhuis moet om enge spulletjes met een infuus in je lijf te laten pompen" eigenlijk erg onprettig... Moet toch wel erg mijn best doen om niet gelijk aan chemokuren te denken... :X (Jaja, ik weet, mijn fout... maar soms werken verstand en emotie niet helemaal goed samen bij mij :@ )
    Ja, dat staat idd ook in de bijsluiter. Ik ga morgen de internist wel ff bellen.

    Ik had in het begin ook moeite met de remicade kuur hoor. Maar het stelt echt geen reet voor. Zusters waren aardig, er lagen meer mensen voor de remicade en het mooiste was dat het hielp :)

    Ik vond het altijd wel "leuk" de soep was zo lekker daar :@
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 augustus 2010 @ 08:10:18 #140
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_85037941
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 22:40 schreef Mirjam het volgende:
    ik was vandaag op castlefest, daar staan ook van die kramapjes met kruiden voor allerhande kwaaltjes enzo :Y)
    dus ik maar even vragen naar die druppels, daar hadden ze nog nooit van gehoord.
    maar ze hadden wel darm-ontspan-thee :D
    die heb ik meegenomen, baat het niet enzo.. :Y) ruikt best lekker trouwens.
    een mengsel van venkel, anijs, kamille, heemst en pepermunt
    Is volgens mij heel erg Duits, die druppels. Ik merk er niets van overigens :') Hopelijk helpt je thee :)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_85039109
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 22:42 schreef Qwea het volgende:

    [..]
    Ik had in het begin ook moeite met de remicade kuur hoor. Maar het stelt echt geen reet voor. Zusters waren aardig, er lagen meer mensen voor de remicade en het mooiste was dat het hielp :)

    Ik vond het altijd wel "leuk" de soep was zo lekker daar :@
    Bij ons (in Heerlen) kun je kiezen tussen 11u en 14u. Als ik om 11u ga, wordt ook lunch verzorgd :7 Maar meestal ga ik om 14u, dan ga ik 's ochtends eerst nog naar 't werk.
    pi_85083017
    Bah, ik zit thuis omdat ik sinds gister enorme buikpijn heb -O- En ik weet niet of het van de colitis komt of van iets anders. Het voelt niet erg darm-achtig zeg maar. -O-

    Nouja ik moet vandaag toch weer naar de huisarts voor mijn wekelijkse vitamine B12 shot. Misschien kan hij er iets zinnigs over zeggen. Het moet wel snel over gaan want ik ga zaterdag op vakantie...
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:33:31 #143
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_85084296
    Krijg je wekelijks B12? Is dat niet erg veel?

    En beterschap, ik hoop dat het over is voor je vakantie!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_85084396
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 08:05 schreef Gala6183 het volgende:
    Bah, ik zit thuis omdat ik sinds gister enorme buikpijn heb -O- En ik weet niet of het van de colitis komt of van iets anders. Het voelt niet erg darm-achtig zeg maar. -O-

    Nouja ik moet vandaag toch weer naar de huisarts voor mijn wekelijkse vitamine B12 shot. Misschien kan hij er iets zinnigs over zeggen. Het moet wel snel over gaan want ik ga zaterdag op vakantie...
    Ow bah, ik weet hoe je je voelt. Bij mij gaan bij ieder buikpijntje de alarmbellen rinkelen, ik weet hoe vervelend dat is. Maar meestal is het vals alarm, dus laten we daar bij jou ook maar van uitgaan! :*
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:36:17 #145
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_85087435
    Ik zit nu in het zonnetje en mijn mannen lopen een Barfußpfad :) Meelopen durf ik niet aan, ook al omdat de slijmbeursontsteking in mijn heup erg opspeelt. Maar alles is beter dan een slaapkamerplafond ;)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_85089919
    @Rewimo Ik moet 5x zo'n B12spuit, als een soort kuur. En dan moet "het" beter zijn.

    Mijn alarmbellen zijn wel weer iets gaan liggen (geen bloed, geen slijm), maar pijn doet het nog steeds...
    pi_85094888
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 12:44 schreef Gala6183 het volgende:
    Mijn alarmbellen zijn wel weer iets gaan liggen (geen bloed, geen slijm), maar pijn doet het nog steeds...
    De pijn is idd gewoon nog klote, maar wel fijn dat er in ieder geval geen bloed of slijm bij zit :)
    pi_85130553
    Nou vandaag gaat het wel weer, en ik ben in ieder geval weer op mijn werk. Vanmorgen naar de huisarts geweest voor mijn prik, en toen ik vertelde over mijn buikpijn stelde hij voor om een echo te doen. En daar was (gelukkig!!) niets op te zien. Geen ontstekingen, geen stenen, geen rare dingen. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten... De komende tijd uien en soortgenoten maar even uit mijn menu verbannen.

    Ben echt lyrisch enthousiast over en blij met deze huisarts. Ik voel me hier in Duitsland echt 100 keer serieuzer genomen dan bij mijn huisarts in Nederland! Hulde!
    pi_85136935
    Ow ja, uien, tomaten, moet ik ook heeeeeel erg mee uitkijken. Zeker rauw... :X Gebakken (of in geval van tomaten: in saus) gaat het trouwens meestel wel.
    Sterkte iig!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85137321
    Hmm tomaten heb ik nog niet zo opgemerkt, maar misschien lag het dan toch aan mijn spaghetti met tomatensaus waar een halve ui in zat ;)
    pi_85137412
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 13:14 schreef Pandora73 het volgende:
    Ow ja, uien, tomaten, moet ik ook heeeeeel erg mee uitkijken. Zeker rauw... :X Gebakken (of in geval van tomaten: in saus) gaat het trouwens meestel wel.
    Sterkte iig!
    Tomaten doen bij mij in ieder geval ook geen kwaad (althans, het is mij nog niet opgevallen). Wel zuivelproducten, uien, bonen, pittige kruiden, en dat soort dingen.

    Ik plan dat ook in he, als ik dan zin heb in pizza taco, dan eet ik dat bijvoorbeeld alleen als ik de dag erna vrij heb, lol.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 11-08-2010 13:36:42 ]
    pi_85137809
    Hahaha herkenbaar... Lekker schranzen moet je vantevoren goed plannen!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85137907
    Psies! Idem voor BBQ, mexicaans, thais, etc.

    Ik heb momenteel vakantie, tis echt heerlijk om me niet zo druk te hoeven maken over wat ik eet. Als in, wat als ik last krijg als ik op mijn werk ben etc. Alleen met uitstapjes pas ik op, haha.
    pi_85138275
    Uit eten in een restaurant is voor mij om meerdere redenen fout: veel meer eten in 1 maaltijd dan ik gewend ben (voor-hoofd-nagerecht), vaak een lekker groot stuk vlees, met een sausje, en dan ook nog een relatief groot dessert met vaak ijs en slagroom, dus veel zuivel. Doe ik dus ook inderdaad alleen als ik die avond en de dag erna verder geen belangrijke afspraken heb of direct erna nog lang in de auto moet.
    Overigens heb ik meestal al bij halverwege het hoofdgerecht dat ik naar de wc moet hoor. Maar goed, geeft weer ruimte, denk ik dan maar O-) en dik word ik er dan ook niet van! _O-
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85138713
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 13:47 schreef Pandora73 het volgende:
    Uit eten in een restaurant is voor mij om meerdere redenen fout: veel meer eten in 1 maaltijd dan ik gewend ben (voor-hoofd-nagerecht), vaak een lekker groot stuk vlees, met een sausje, en dan ook nog een relatief groot dessert met vaak ijs en slagroom, dus veel zuivel. Doe ik dus ook inderdaad alleen als ik die avond en de dag erna verder geen belangrijke afspraken heb of direct erna nog lang in de auto moet.
    Overigens heb ik meestal al bij halverwege het hoofdgerecht dat ik naar de wc moet hoor. Maar goed, geeft weer ruimte, denk ik dan maar O-) en dik word ik er dan ook niet van! _O-
    Haha, hoe herkenbaar ^^

    Ga je ook nog even snel extra (proberen te) poepen voordat je weer terug gaat naar huis? Anders moet ik onderweg :')
    pi_85143103
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 13:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Haha, hoe herkenbaar ^^

    Ga je ook nog even snel extra (proberen te) poepen voordat je weer terug gaat naar huis? Anders moet ik onderweg :')
    Heel herkenbaar. En dan dat het proberen niets uithaalt, maar je onderweg tóch blijkt te moeten :')
    A balanced diet is a cookie in each hand
    pi_85143245
    Of juist tig keer achter elkaar vals alarm, hehe.

    Oh shit! Ik moet. Ik moet NU. NU NU NU NU! Waar is een wc? Help! MOET. NU. !! *racet naar toilet* Oh nee, toch niet :')
    pi_85151344
    _O- Zooooooo herkenbaar!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85198576
    Nou, ik ben eruit. Ik ga het doen.
    Volgende week maandag moeten ze eerst een Mantoux-prik doen, om te kijken of ik niet stiekem een lurkende TBC in mijn lijf heb zitten, en dat moet ik dan donderdag laten "aflezen". Als dat allemaal in orde is (geen TBC dus) dan kan ik als het meezit vrijdag al aan het infuus.
    Schema hier is week 0, week 2, week 8, en dan gaat de arts beoordelen of het werkt en met welke frequentie het verder moet.
    Of er frikandellen en soep de afdeling op mochten wist de lieftallige verpleegkundige/voorlichtster trouwens niet ;) Maar mijn O+ mag gelukkig wel mee, qua gezelschap enzo.
    En ik word wel als "dagopname" opgenomen en op een zaal gelegd, zodat áls er iets misgaat en ik verkeerd zou reageren of zo, er in ieder geval direct ingegrepen kan worden en ze niet eerst het halve ziekenhuis met me door moeten voor allerlei formulieren enzo.
    Moet zeggen dat jullie positieve reacties me overigens net zo hard overtuigd hebben om het toch maar te doen, als het verhaaltje van de verpleegkundige/voorlichtster hoor. Nogmaals mijn dank! :* :* :*
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85198662
    P.S. Qwea, hoest afgelopen met je scopie en met je gipspootje?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85199143
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:15 schreef Pandora73 het volgende:
    En ik word wel als "dagopname" opgenomen en op een zaal gelegd, zodat áls er iets misgaat en ik verkeerd zou reageren of zo, er in ieder geval direct ingegrepen kan worden en ze niet eerst het halve ziekenhuis met me door moeten voor allerlei formulieren enzo.
    Dat is toch altijd zo :?
    Goed dat je het gaat doen, hoop voor je dat het bij jou net zoveel effect zal hebben als mijn eerste keer!
    pi_85199255
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:27 schreef Raissa het volgende:

    [..]

    Dat is toch altijd zo :?
    Goed dat je het gaat doen, hoop voor je dat het bij jou net zoveel effect zal hebben als mijn eerste keer!
    Zou best kunnen dat dat altijd zo gaat, maar ik heb daar (nog) geen ervaring mee... :@ Bij scopie enzo ben ik ook (bij mijn weten) nooit als dagopname opgenomen geweest. Maar goed...
    En ja, ik hoop ook dat het helpt, kan ik tenminste weer eens wat huishouden :X
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 20:06:47 #163
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_85200833
    Voor mijn ijzerinfusen is het ook altijd een dagopname :Y Succes alvast!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 12 augustus 2010 @ 22:49:23 #164
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85208856
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:17 schreef Pandora73 het volgende:
    P.S. Qwea, hoest afgelopen met je scopie en met je gipspootje?
    Scopie heb ik afgebeld :@ ik had/heb zo'n pijn in mn poot dat ik dat ff echt niet zag zitten :@
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 12 augustus 2010 @ 22:51:35 #165
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85208973
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:15 schreef Pandora73 het volgende:
    Nou, ik ben eruit. Ik ga het doen.
    Volgende week maandag moeten ze eerst een Mantoux-prik doen, om te kijken of ik niet stiekem een lurkende TBC in mijn lijf heb zitten, en dat moet ik dan donderdag laten "aflezen". Als dat allemaal in orde is (geen TBC dus) dan kan ik als het meezit vrijdag al aan het infuus.
    Schema hier is week 0, week 2, week 8, en dan gaat de arts beoordelen of het werkt en met welke frequentie het verder moet.
    Of er frikandellen en soep de afdeling op mochten wist de lieftallige verpleegkundige/voorlichtster trouwens niet ;) Maar mijn O+ mag gelukkig wel mee, qua gezelschap enzo.
    En ik word wel als "dagopname" opgenomen en op een zaal gelegd, zodat áls er iets misgaat en ik verkeerd zou reageren of zo, er in ieder geval direct ingegrepen kan worden en ze niet eerst het halve ziekenhuis met me door moeten voor allerlei formulieren enzo.
    Moet zeggen dat jullie positieve reacties me overigens net zo hard overtuigd hebben om het toch maar te doen, als het verhaaltje van de verpleegkundige/voorlichtster hoor. Nogmaals mijn dank! :* :* :*
    Ik hoop écht dat het je helpt. Ik zou met liefde mijn humira inruilen voor remicade,

    Trouwens, iemand poosje geleden dat nieuws bericht nog gelezen over dat klink de TNF alfa blokkers voor de reuma patiënten eruit wilde hebben? Of iig iets qua verdeling in het ziekenhuis. vraag me dan af of dat ook voor ons gaat gelden.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85209173
    Ik kwam toevallig dit topic tegen en heb vanmorgen een artikel gelezen op kanker-actueel wat over deze ziekte ging. Misschien heeft iemand er iets aan: http://www.kanker-actueel.nl/NL/uw-veed-6977.html
    pi_85222860
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:15 schreef Pandora73 het volgende:
    Nou, ik ben eruit. Ik ga het doen.
    Volgende week maandag moeten ze eerst een Mantoux-prik doen, om te kijken of ik niet stiekem een lurkende TBC in mijn lijf heb zitten, en dat moet ik dan donderdag laten "aflezen". Als dat allemaal in orde is (geen TBC dus) dan kan ik als het meezit vrijdag al aan het infuus.
    Maken ze ook nog een longfoto? Ik had die prik + longfoto voordat ik aan de Remicade mocht beginnen.

    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:15 schreef Pandora73 het volgende:
    Of er frikandellen en soep de afdeling op mochten wist de lieftallige verpleegkundige/voorlichtster trouwens niet ;) Maar mijn O+ mag gelukkig wel mee, qua gezelschap enzo.
    :D Bij ons delen de verpleegsters ook koekjes uit enzo O+

    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 19:15 schreef Pandora73 het volgende:
    En ik word wel als "dagopname" opgenomen en op een zaal gelegd, zodat áls er iets misgaat en ik verkeerd zou reageren of zo, er in ieder geval direct ingegrepen kan worden en ze niet eerst het halve ziekenhuis met me door moeten voor allerlei formulieren enzo.
    Het is inderdaad altijd een dagopname. Dus daar hoef je je geen (extra) zorgen over te maken, is gewoon standaard procedure.

    Fijn trouwens dat je de knoop door hebt gehakt :) Nu hopen dat het voor jou net zo'n wondermiddel is als voor vele anderen!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 13-08-2010 11:39:37 ]
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:30:29 #168
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85223039
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Maken ze ook nog een longfoto? Ik had die prik + longfoto voordat ik aan de Remicade mocht beginnen.

    ik ook :Y
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85223796
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2010 22:51 schreef Qwea het volgende:

    Trouwens, iemand poosje geleden dat nieuws bericht nog gelezen over dat klink de TNF alfa blokkers voor de reuma patiënten eruit wilde hebben? Of iig iets qua verdeling in het ziekenhuis. vraag me dan af of dat ook voor ons gaat gelden.
    Hmm, geen idee eigenlijk. Heb je toevallig al gekeken op www.crohn-colitis.nl? Misschien maken zij er melding van.

    Oh, en heb je al een nieuwe scopie gepland? Ik weet dat het niet leuk is, maar 't gaat natuurlijk wel om je gezondheid. Maak me een beetje zorgen om jou.
    pi_85223858
    Oh, het staat idd op hun website, net even gekeken. Geplaatst op 10 augustus.

    quote:
    Anti-TNF
    10-augustus-2010

    Minister Klink van volksgezondheid en de Nederlandse ziekenhuizen steggelen met elkaar over een besparing op TNF-remmers. Deze middelen worden gebruikt door mensen met psoriasis, de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa. Volgens de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen heeft de minister zonder overleg besloten deze middelen over te hevelen van het geneesmiddelenkader (GVS) naar het ziekenhuiskader. Klink denkt flink te kunnen besparen op de kosten van deze vorm van farmaceutische zorg en wil daarom de wijze van bekostiging veranderen. Deze overheveling betekent in de ogen van de ziekenhuizen een verkapte korting van 50 miljoen euro. Zij menen dat een en ander ten koste van de zorg zal gaan. (bron NVZ)


    Dankzij het gebruik van TNF-alfablokkers kunnen patiënten met de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa vaak goed functioneren in de samenleving en draagt dit bij aan hun kwaliteit van leven. De CCUVN maakt zich daarom ernstig zorgen over deze voorgenomen maatregelen beraamt zich momenteel op stappen die zij zal gaan ondernemen. Wij houden u op de hoogte.
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:27:17 #171
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85225285
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 11:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Hmm, geen idee eigenlijk. Heb je toevallig al gekeken op www.crohn-colitis.nl? Misschien maken zij er melding van.

    Oh, en heb je al een nieuwe scopie gepland? Ik weet dat het niet leuk is, maar 't gaat natuurlijk wel om je gezondheid. Maak me een beetje zorgen om jou.
    Nee nog geen nieuwe scopie geplanned. Ik moet a.s donderdag naar de internist. En lief dat je je zorgen maakt maar is niet nodig hoor :*

    En ik zal die site in de gaten houden. :)
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:27:31 #172
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85225293
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
    Oh, het staat idd op hun website, net even gekeken. Geplaatst op 10 augustus.
    [..]


    :'(
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85233341
    :( Klink :( Dat vind ik echt zo'n drol van een minister, en dan druk ik me nog netjes uit. Blijkbaar vindt hij het normaal dat je in een ontwikkeld land als Nederland alleen maar goedkope zorg krijgt, en niet de best mogelijke. Ik kan me daar echt boos om maken, en niet omdat ik toevallig zelf een berg medicijnen nodig heb.

    Neen meneer Klink mis ik niet zo in Duitsland ;)
    pi_85261029
    Nee geen foto, ik las dat inmiddels ook op veel plaatsen... Maandag maar even navragen dan, of dat ook moet. Zou wel weer fikse vertraging opleveren denk ik :'(

    En die plannen van Klink daar wil ik nu nog helemaaaaaal niet over nadenken...

    Jemig wat een gezeik allemaal zeg.
    Vanmiddag ook al een heel tof (NOT) gesprek met de bedrijfsarts gehad. Dat ik 10 jaar geleden er zelf voor gekozen heb om 20% minder te gaan werken maar dat niet via de WAO vast te laten leggen (20% levert niks op qua uitkering (moet je minimaal 25% arbeidsongeschikt voor zijn) maar je moet wel de hele molen in van ieder jaar gesprekken en keuringen; en mijn carrière ging toen nog in een snel stijgende lijn, dus ik dacht dat heb ik met een paar jaar wel gecompenseerd) is mijn eigen keuze geweest, kan ik nu dus niks meer mee beginnen (als ik nu minder zou moeten gaan werken rekenen ze dus vanaf de huidige toestand en niet die van op het moment dat ik Crohn kreeg). En dat ik zo moe ben moest ik maar gewoon accepteren. Ik kreeg echt het idee dat hij me een enorme aanstelster vond. En ja, ik weet heus wel dat ik nog ontzettend veel geluk heb en dat er mensen zijn die er veel erger aan toe zijn enzo... Maar mijn hemel dat hoef je me nog niet keihard in mijn smoel te smijten zeg! :(

    Kortom, ik heb even flink de pest in.

    /klaagmodus uit :@
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_85263124
    Bedrijfsartsen kunnen echt enorme eikels zijn. Toen ik een keer een gigantische cu-aanval had en nauwelijks overeind kon komen van de pijn, moest ik maar een beetje gaan sporten, daar ging het wel van over :')
    pi_85288728
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 12:27 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Nee nog geen nieuwe scopie geplanned. Ik moet a.s donderdag naar de internist. En lief dat je je zorgen maakt maar is niet nodig hoor :*
    Oh, ik geloof wel dat je goed voor jezelf zorgt enzo, maar je bent gewoon zo aan het sukkelen de laatste tijd, lijkt het wel. Vind het gewoon heel vervelend voor je. Vandaar die zorgen. Hoop dat het snel wat beter met je gaat <3
    pi_85288744
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2010 22:54 schreef Pandora73 het volgende:
    Nee geen foto, ik las dat inmiddels ook op veel plaatsen... Maandag maar even navragen dan, of dat ook moet. Zou wel weer fikse vertraging opleveren denk ik :'(

    En die plannen van Klink daar wil ik nu nog helemaaaaaal niet over nadenken...

    Jemig wat een gezeik allemaal zeg.
    Vanmiddag ook al een heel tof (NOT) gesprek met de bedrijfsarts gehad. Dat ik 10 jaar geleden er zelf voor gekozen heb om 20% minder te gaan werken maar dat niet via de WAO vast te laten leggen (20% levert niks op qua uitkering (moet je minimaal 25% arbeidsongeschikt voor zijn) maar je moet wel de hele molen in van ieder jaar gesprekken en keuringen; en mijn carrière ging toen nog in een snel stijgende lijn, dus ik dacht dat heb ik met een paar jaar wel gecompenseerd) is mijn eigen keuze geweest, kan ik nu dus niks meer mee beginnen (als ik nu minder zou moeten gaan werken rekenen ze dus vanaf de huidige toestand en niet die van op het moment dat ik Crohn kreeg). En dat ik zo moe ben moest ik maar gewoon accepteren. Ik kreeg echt het idee dat hij me een enorme aanstelster vond. En ja, ik weet heus wel dat ik nog ontzettend veel geluk heb en dat er mensen zijn die er veel erger aan toe zijn enzo... Maar mijn hemel dat hoef je me nog niet keihard in mijn smoel te smijten zeg! :(

    Kortom, ik heb even flink de pest in.

    /klaagmodus uit :@
    Gewoon lekker klagen hoor, dat lucht tenminste een beetje op! :*
    pi_85686646
    Overmorgen weer infuus *O* *O* O+ O+

    Een dag voor mijn verjaardag, ben ik tenminste mooi opgeladen voor die dag :D
    pi_85686665
    Hoe gaat het met alle andere fokkers hier? Ik hoop goed/beter O+
      woensdag 25 augustus 2010 @ 13:44:26 #180
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85686917
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
    Hoe gaat het met alle andere fokkers hier? Ik hoop goed/beter O+
    Mhaw.

    Er zat onwijs veel slijm aan mn
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    en dus ook in mn ontlasting. Ik was gisteren aan het douchen, en ik moest zitten op een stoel vanwege mn ingetapte voet die niet nat mag worden, en ik denk wat ruik ik toch. Zat het dus vol met slijm daaro. En stinken :{

    Ik weet nou niet zo goed of ik moet bellen of niet.

    En ik had gisteren last van mn maag. Die ging me een partij als een idioot tekeer :{
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 25 augustus 2010 @ 13:45:48 #181
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85686970
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2010 21:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Oh, ik geloof wel dat je goed voor jezelf zorgt enzo, maar je bent gewoon zo aan het sukkelen de laatste tijd, lijkt het wel. Vind het gewoon heel vervelend voor je. Vandaar die zorgen. Hoop dat het snel wat beter met je gaat <3
    Lief van je :*
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85687001
    hier nog steeds kut helaas, soort toiletverlatingsangst :')
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      woensdag 25 augustus 2010 @ 13:46:34 #183
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85687008
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
    Overmorgen weer infuus *O* *O* O+ O+

    Een dag voor mijn verjaardag, ben ik tenminste mooi opgeladen voor die dag :D
    Ik wil terug naar de remicade ;( ik heb het idee dat dat net iets meer werkt dan humira.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 25 augustus 2010 @ 13:47:01 #184
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85687036
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:46 schreef Mirjam het volgende:
    hier nog steeds kut helaas, soort toiletverlatingsangst :')
    Dat is echt zo niet grappig :{

    *aai*
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85687116
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:44 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Mhaw.

    Er zat onwijs veel slijm aan mn
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    en dus ook in mn ontlasting. Ik was gisteren aan het douchen, en ik moest zitten op een stoel vanwege mn ingetapte voet die niet nat mag worden, en ik denk wat ruik ik toch. Zat het dus vol met slijm daaro. En stinken :{

    Ik weet nou niet zo goed of ik moet bellen of niet.

    En ik had gisteren last van mn maag. Die ging me een partij als een idioot tekeer :{
    Ow bah :( Niet zo goed dus.

    Ik zou trouwens bij twijfel altijd gewoon bellen. Niet druk maken of men je 'lastig' vindt of dat het onnodig is of wat dan ook. Het gaat om jou, en om jouw gezondheid :)

    Achterlijk is dat he? Hoe je maag/buik/darmen uit het niets raar kunnen gaan doen }:| Hopelijk heb je vandaag wat minder last!
    pi_85687263
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:46 schreef Mirjam het volgende:
    hier nog steeds kut helaas, soort toiletverlatingsangst :')
    Oh bah ja, dat ken ik. Gaat de laatste weken prima, maar ik heb maanden gehad dat ik ook gewoon niet uit de buurt van een toilet durfde :/ Niet in een sociaal isolement raken he! Daar had ik zelf namelijk last van.

    Gaat het wel wat beter met je buik/darmen of word je toiletverlatingsangst alleen maar gevoed doordat het fysiek ook niet beter gaat?
    pi_85687407
    Binnenkort een endoscopie om te bevestigen dat ik de ziekte van Crohn heb. Het is nog niet 100% zeker maar de arts gaat er wel vanuit. Als ik het heb, welke hindernissen ondervind ik dan vooral? Ik heb soms echt ongelofelijk hevige krampen in m'n buik en eten gaat niet altijd goed.. kan iemand misschien wat persoonlijke dingen vertellen? Thx
    pi_85687686
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:55 schreef Nothingwoman het volgende:
    Binnenkort een endoscopie om te bevestigen dat ik de ziekte van Crohn heb. Het is nog niet 100% zeker maar de arts gaat er wel vanuit. Als ik het heb, welke hindernissen ondervind ik dan vooral? Ik heb soms echt ongelofelijk hevige krampen in m'n buik en eten gaat niet altijd goed.. kan iemand misschien wat persoonlijke dingen vertellen? Thx
    Is moeilijk te zeggen, is afhankelijk van je eigen persoonlijke situatie. Maar waarschijnlijk zul je sowieso te maken hebben met veel buikpijn, krampen, 'lastige' stoelgang, (soms) bloed/slijm bij je ontlasting.

    Al verwacht ik dat je daar sowieso nu al last van hebt, anders zou je dat onderzoek niet krijgen.

    Ik vond het in het begin (ik heb CU btw) vooral lastig dat ik er dagelijks extra mee geconfronteerd werd door het moeten slikken van mijn medicijnen. Inmiddels ben ik alleen maar blij met de medicatie, omdat ik me daar in ieder geval (meestal) beter door voel.
    Accepteren dat je een chronische ziekte hebt, is wel de eerste stap, denk ik. Kan me voorstellen dat dat een van de eerste hindernissen is die je moet overwinnen.
    pi_85687733
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 14:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Is moeilijk te zeggen, is afhankelijk van je eigen persoonlijke situatie. Maar waarschijnlijk zul je sowieso te maken hebben met veel buikpijn, krampen, 'lastige' stoelgang, (soms) bloed/slijm bij je ontlasting.

    Al verwacht ik dat je daar sowieso nu al last van hebt, anders zou je dat onderzoek niet krijgen.

    Ik vond het in het begin (ik heb CU btw) vooral lastig dat ik er dagelijks extra mee geconfronteerd werd door het moeten slikken van mijn medicijnen. Inmiddels ben ik alleen maar blij met de medicatie, omdat ik me daar in ieder geval (meestal) beter door voel.
    Accepteren dat je een chronische ziekte hebt, is wel de eerste stap, denk ik. Kan me voorstellen dat dat een van de eerste hindernissen is die je moet overwinnen.
    Maar goed, eerst maar even de endoscopie afwachten :) Wanneer heb je die? Succes ermee in ieder geval!
    pi_85687833
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 13:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Oh bah ja, dat ken ik. Gaat de laatste weken prima, maar ik heb maanden gehad dat ik ook gewoon niet uit de buurt van een toilet durfde :/ Niet in een sociaal isolement raken he! Daar had ik zelf namelijk last van.

    Gaat het wel wat beter met je buik/darmen of word je toiletverlatingsangst alleen maar gevoed doordat het fysiek ook niet beter gaat?
    mijn angst slaat op mijn buik --> meer last dus vaker naar de wc moeten --> meer angst die op m'n buik slaat.
    zo'n kuttige cirkel waar je niet uit komt :')
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_85687883
    Bedankt voor je snelle reactie! :) Ik heb 'm over een week maar ik ga t verzetten omdat dan net m'n eerste week van m'n nieuwe studie begint en die wil ik niet missen.. Over een paar weken denk ik dus ;) Inderdaad eerst afwachten. Heb afgelopen december al Trombose gehad dus dat was al super zwaar. Ik hoop echt dat het toch niets is ;(
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 14:10:00 #192
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_85688048
    Ah da's klote, Mirjam. Bij mij slaan zenuwen altijd op mijn buik. Ook zo fijn.

    Gistermiddag ineens veel pijn (zaten in de auto om kind op te halen bij vriendje, gelukkig niet zo ver weg), al dat hobbelen doet dan zo zeer :{ Thuis meteen naar de wc om even goed leeg te lopen, leek wel water :') Iets verkeerds gegeten denk ik. Althans iets dat verkeerd viel, had niets bijzonders naar binnen gewerkt.

    Overigens nog steeds klachten hier, ik vraag me serieus af wat er naast die verklevingen - die nu dus weg zijn als het goed is - dan nog steeds de pijn veroorzaakt. Kan nog altijd niet lang zitten -O-
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_85688787
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 14:04 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    mijn angst slaat op mijn buik --> meer last dus vaker naar de wc moeten --> meer angst die op m'n buik slaat.
    zo'n kuttige cirkel waar je niet uit komt :')
    Dat schiet niet op idd, wel herkenbaar. Tja, misschien toch gewoon korte stukjes proberen te doen? Of naar vrienden/familie gaan die in de buurt wonen, en stél dat het daar mis zou gaan, dat het dan toch geen groot probleem zou zijn?
    pi_85688974
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 14:10 schreef Rewimo het volgende:
    Ah da's klote, Mirjam. Bij mij slaan zenuwen altijd op mijn buik. Ook zo fijn.

    Gistermiddag ineens veel pijn (zaten in de auto om kind op te halen bij vriendje, gelukkig niet zo ver weg), al dat hobbelen doet dan zo zeer :{ Thuis meteen naar de wc om even goed leeg te lopen, leek wel water :') Iets verkeerds gegeten denk ik. Althans iets dat verkeerd viel, had niets bijzonders naar binnen gewerkt.

    Overigens nog steeds klachten hier, ik vraag me serieus af wat er naast die verklevingen - die nu dus weg zijn als het goed is - dan nog steeds de pijn veroorzaakt. Kan nog altijd niet lang zitten -O-
    Ook al heb je nog steeds klachten, gaat het wel wat beter dan eerst?
    En de pijn, dat kan niet nog van het herstellingsproces zijn, ofzo?
    pi_85691663
    He wat naar dat het voor zoveel mensen toch weer niet meezit... Sterkte allemaal! :*

    Ik heb in ieder geval geen TBC dus mag overmorgen aan de Remicade. Hope it helps... Buik lijkt wel aan te voelen dat er iets op komst is want het is de laatste dagen weer raak
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Maar... ik ga ervan uit dat het volgende week dan dus snel minder zal worden! *O*
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      woensdag 25 augustus 2010 @ 15:54:16 #196
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85692128
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 14:10 schreef Rewimo het volgende:
    Ah da's klote, Mirjam. Bij mij slaan zenuwen altijd op mijn buik. Ook zo fijn.
    Same here. Stress is echt funest voor me.

    quote:
    Gistermiddag ineens veel pijn (zaten in de auto om kind op te halen bij vriendje, gelukkig niet zo ver weg), al dat hobbelen doet dan zo zeer :{ Thuis meteen naar de wc om even goed leeg te lopen, leek wel water :') Iets verkeerds gegeten denk ik. Althans iets dat verkeerd viel, had niets bijzonders naar binnen gewerkt.

    Overigens nog steeds klachten hier, ik vraag me serieus af wat er naast die verklevingen - die nu dus weg zijn als het goed is - dan nog steeds de pijn veroorzaakt. Kan nog altijd niet lang zitten -O-
    Sterkte :*
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 25 augustus 2010 @ 16:00:15 #197
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_85692436
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 15:43 schreef Pandora73 het volgende:
    He wat naar dat het voor zoveel mensen toch weer niet meezit... Sterkte allemaal! :*

    Ik heb in ieder geval geen TBC dus mag overmorgen aan de Remicade. Hope it helps... Buik lijkt wel aan te voelen dat er iets op komst is want het is de laatste dagen weer raak
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Maar... ik ga ervan uit dat het volgende week dan dus snel minder zal worden! *O*
    Ga daar niet vanuit hoor. Soms heeft remicade 3 weken nodig om in te kicken :)
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_85708448
    Gisteren naar de MDL-arts geweest na mijn colonscopie (gepost in tig topics geleden :P ) en blijkt dat ik dus een spastische darm heb en in mijn laatste gedeelte van mijn dikke darm colitus ulcerosa. Heb nu tijdelijk Pentasa voorgeschreven gekregen wat ik een maandje moet uitproberen. Hebben anderen hier ook ervaring mee? :) Bedankt!
    pi_85712903
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 22:27 schreef timp0e het volgende:
    Gisteren naar de MDL-arts geweest na mijn colonscopie (gepost in tig topics geleden :P ) en blijkt dat ik dus een spastische darm heb en in mijn laatste gedeelte van mijn dikke darm colitus ulcerosa. Heb nu tijdelijk Pentasa voorgeschreven gekregen wat ik een maandje moet uitproberen. Hebben anderen hier ook ervaring mee? :) Bedankt!
    Ik heb dat in het begin een tijdje gekregen (alleen dan Salofalk, maar de werkzame stof is gelijk, alleen ander merkje volgens mij). Geen last gehad van bijwerkingen of iets dergelijks.

    Het werkte bij mij alleen niet; zodra ik de prednison probeerde af te bouwen, ging het weer mis. Mgoed, ik had -toen de diagnose gesteld werd- een dikke darm die van voor tot achteren zwaar ontstoken was. Dus dat was een wat andere situatie, bovendien is de ene CU de andere niet. Hopelijk -en daar gaan we maar even van uit- werkt het bij jou prima :) ^O^
    pi_85713078
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 16:00 schreef Qwea het volgende:
    Ga daar niet vanuit hoor. Soms heeft remicade 3 weken nodig om in te kicken :)
    Ik behoorde tot de gelukkigen die de dag erna al verschil merken; hopelijk heb jij (Pandora dus) ook dat geluk :)

    (het is wel even zoeken geweest naar de juiste dosering, dat wel. Eerst redde ik het met 300mg/8 weken, en toen begon ik me na een paar weekjes al slechter te voelen. Twee jaar geleden begonnen met de Remicade, en sinds oktober/november 2009 zit ik op 600mg/6 weken :))

    @ Qwea: hoe gaat het eigenlijk met de Humira?
    pi_85717304
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2010 00:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Ik heb dat in het begin een tijdje gekregen (alleen dan Salofalk, maar de werkzame stof is gelijk, alleen ander merkje volgens mij). Geen last gehad van bijwerkingen of iets dergelijks.

    Het werkte bij mij alleen niet; zodra ik de prednison probeerde af te bouwen, ging het weer mis. Mgoed, ik had -toen de diagnose gesteld werd- een dikke darm die van voor tot achteren zwaar ontstoken was. Dus dat was een wat andere situatie, bovendien is de ene CU de andere niet. Hopelijk -en daar gaan we maar even van uit- werkt het bij jou prima :) ^O^
    Dank je wel. Ben zelf ook benieuwd hoe het werkt, aangezien ik nu erg gevoelige darmen heb en bijna overal diarree van krijg :'( :') Moet nog een paar dagen werken (bijbaantje) en vanaf maandag heb ik echt een paar weken vakantie zonder verplichtingen, dus dan begin ik pas met het gebruiken van Pentasa. :P
    pi_85778343
    Zo! Infuus zit er weer in :9
    pi_85884272
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2010 00:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Ik behoorde tot de gelukkigen die de dag erna al verschil merken; hopelijk heb jij (Pandora dus) ook dat geluk :)

    (het is wel even zoeken geweest naar de juiste dosering, dat wel. Eerst redde ik het met 300mg/8 weken, en toen begon ik me na een paar weekjes al slechter te voelen. Twee jaar geleden begonnen met de Remicade, en sinds oktober/november 2009 zit ik op 600mg/6 weken :))

    @ Qwea: hoe gaat het eigenlijk met de Humira?
    Oei, dan ben je waarschijnlijk een stuk lichter dan ik! Ik kreeg 400 mg (5 mg/kilo - ja, ik ben >80 kilo)

    Maar ook mijn infuus zit erin. Was wel saaaaaaiiii. Ik had nog wel de laptop bij me gelukkig, en een boek. Maar ik denk dat O+ zich een ongeluk heeft verveeld (het arme ding, hihihi)
    Nu dus volgende week vrijdag weer.

    Voorlopig ben ik doodmoe (maar dat was ik al) en ik hou er inderdaad ook rekening mee dat het bij mij ook nog wel even duurt voor ik er iets van merk. Maar na mijn 2e infuus heb ik 2 weken vrij, en hopelijk voel ik me tegen die tijd een stuk beter. Positief blijven denken he ;)

    Hoe is het met de anderen?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 september 2010 @ 14:28:24 #204
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86126473
    Updateje: heb maandag weer een afspraak met de chirurg. Hoewel ik door de dag heen minder pijn heb, kan ik nog steeds niet lang zitten. Had een paar dagen extra pijnstillers geslikt vanwege veel activiteiten, maar vandaag niet. En dat merk ik dan bij het zitten (moest even met de auto weg). Geen idee of er nog iets gedaan kan worden maar overleggen kan natuurlijk altijd.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86127180
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 20:05 schreef Pandora73 het volgende:

    [..]

    Oei, dan ben je waarschijnlijk een stuk lichter dan ik! Ik kreeg 400 mg (5 mg/kilo - ja, ik ben >80 kilo)

    Maar ook mijn infuus zit erin. Was wel saaaaaaiiii. Ik had nog wel de laptop bij me gelukkig, en een boek. Maar ik denk dat O+ zich een ongeluk heeft verveeld (het arme ding, hihihi)
    Nu dus volgende week vrijdag weer.

    Voorlopig ben ik doodmoe (maar dat was ik al) en ik hou er inderdaad ook rekening mee dat het bij mij ook nog wel even duurt voor ik er iets van merk. Maar na mijn 2e infuus heb ik 2 weken vrij, en hopelijk voel ik me tegen die tijd een stuk beter. Positief blijven denken he ;)

    Hoe is het met de anderen?
    Ik weeg 60 kilo (althans, dat woog ik toen, lol. Ik ben iets bijgekomen, mgoed). Dus kreeg eerst ook 5mg/kilo, nu krijg ik 10mg/kilo.

    Die moeheid kan ook (deels) een bijwerking zijn btw. Maar niet als die aanhoudt, denk ik.

    Hopelijk voel je je snel beter.
    pi_86199097
    Hier gaat alles eigenlijk wel okee, ben alleen de hele tijd ontzettend moe. Ben 3 weken op vakantie geweest en heb toen geen B12spuit gehad, en nu is mijn huisarts nog op vakantie. Als hij er weer is laat ik ook meteen weer bloedprikken om te kijken of die spuiten überhaupt wat doen...
    pi_86202478
    Morgen een coloscopie, zie er zo ontzettend tegen op :{
    pi_86202793
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:43 schreef Nothingwoman het volgende:
    Morgen een coloscopie, zie er zo ontzettend tegen op :{
    ja, kut he?
    ik zie altijd enorm op tegen het drinken en het laxeren, en het bijkomen van het roesje.
    de scopie an sich is zo over, door dat roesje

    succes!
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_86202847
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:51 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    ja, kut he?
    ik zie altijd enorm op tegen het drinken en het laxeren, en het bijkomen van het roesje.
    de scopie an sich is zo over, door dat roesje

    succes!
    Ja 't is voor mij de eerste keer! Ik moet echt nog behoorlijk gaan drinken vandaag wil ik 't redden :') Ik gebruik phosphoral en het ziet eruit alsof het niet zoveel is, maar toch.. bah!

    Bedankt :)

    PS hoelang duurt het voordat je echt weer goed bent bijgekomen na het roesje? Een paar uur, een dag?
    pi_86202904
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:51 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    ik zie altijd enorm op tegen het drinken en het laxeren, en het bijkomen van het roesje.

    Dat drinken van die kleanprep zie ik altijd zo verschrikkelijk tegen op. Ik hou de kleanprep gewoon niet binnen. In al die jaren is daar nog nooit wat beters op gevonden. tis net of je 2L zeewater moet opdrinken... verplicht!

    quote:
    PS hoelang duurt het voordat je echt weer goed bent bijgekomen na het roesje? Een paar uur, een dag?
    Een paar uur. Je voelt je al weer een stuk beter na het uitslapen.
    Dit keer zonder signature
    pi_86202933
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:54 schreef Ericjuh het volgende:

    [..]

    Dat drinken van die kleanprep zie ik altijd zo verschrikkelijk tegen op. Ik hou de kleanprep gewoon niet binnen. In al die jaren is daar nog nooit wat beters op gevonden. tis net of je 2L zeewater moet opdrinken... verplicht!
    is er wel, maar artsen schrijven het nooit voor :{
    ik ga er de volgende keer zeker naar vragen.
    is 1 of 2 kleine flesjes, en dan ben je klaar.
    weet niet hoe het heet, iemand hier weet dat vast wel
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_86202968
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:53 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Ja 't is voor mij de eerste keer! Ik moet echt nog behoorlijk gaan drinken vandaag wil ik 't redden :') Ik gebruik phosphoral en het ziet eruit alsof het niet zoveel is, maar toch.. bah!

    Bedankt :)

    PS hoelang duurt het voordat je echt weer goed bent bijgekomen na het roesje? Een paar uur, een dag?
    valt mee hoor.
    paar uurtjes.
    dan moet je wat eten/drinken, zelfstandig naar de wc, en als dat allemaal goed gaat, mag je naar huis.
    al ben je de rest van de dag wel wat gaar natuurlijk
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_86203011
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:55 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    is er wel, maar artsen schrijven het nooit voor :{
    Heeft dat een reden? Want keb er nog een paar keer naar gevraagd, maar mijn arts weet zo niks anders. Als alternatief schrijft hij bij mij altijd een MRI voor. Maar ja... daar moet je ook 2L drap drinken.
    Dit keer zonder signature
    pi_86203065
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:54 schreef Ericjuh het volgende:

    [..]

    Dat drinken van die kleanprep zie ik altijd zo verschrikkelijk tegen op. Ik hou de kleanprep gewoon niet binnen. In al die jaren is daar nog nooit wat beters op gevonden. tis net of je 2L zeewater moet opdrinken... verplicht!
    [..]

    Een paar uur. Je voelt je al weer een stuk beter na het uitslapen.
    Hmm inderdaad, had eerder voor een CT scan en MRI ook al veel moeten drinken en dat is ontzettend goor. Dit keer zijn het 2 flesjes van 45 ml dus ik heb 't idee dat dat meevalt.. het heet ook geen kleanprep maar phosphoral!
    pi_86203080
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:55 schreef Mirjam het volgende:

    [..]


    valt mee hoor.
    paar uurtjes.
    dan moet je wat eten/drinken, zelfstandig naar de wc, en als dat allemaal goed gaat, mag je naar huis.
    al ben je de rest van de dag wel wat gaar natuurlijk
    Ok, valt mee gelukkig dan :) Kan de volgende dag dus gewoon naar colleges?
    pi_86203104
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:59 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Ok, valt mee gelukkig dan :) Kan de volgende dag dus gewoon naar colleges?
    jawel hoor :Y
    lekker op tijd naar bed, en ff lief voor jezelf zijn
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_86203225
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:59 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    jawel hoor :Y
    lekker op tijd naar bed, en ff lief voor jezelf zijn
    Okidoki :D Vanaf wanneer kan je trouwens weer normaal eten?
    pi_86203266
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:58 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    het heet ook geen kleanprep maar phosphoral!
    Volgens mij ligt gewoon de hele apotheek dubbel als ik weer een pak kleanprep ophaal.

    * Ericjuh is echt niet zo'n slecht patiënt :(
    Dit keer zonder signature
    pi_86203311
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Okidoki :D Vanaf wanneer kan je trouwens weer normaal eten?
    Geloof me, stelt echt niks voor. tis net of je geslapen hebt en daarna voel je er ook weinig van. Ik had in de middag een onderzoek en 's avond kon ik eigenlijk gewoon weer alles doen (was alleen een beetje moe).
    Dit keer zonder signature
    pi_86203336
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Okidoki :D Vanaf wanneer kan je trouwens weer normaal eten?
    na de scopie al :Y
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_86203358
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Okidoki :D Vanaf wanneer kan je trouwens weer normaal eten?
    Ik kreeg in het ziekenhuis toen ik wakker werd een boterham en een appel, dus volgens mij kan het meteen.

    Veel sterkte :*
    pi_86203394
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:05 schreef Ericjuh het volgende:

    [..]

    Geloof me, stelt echt niks voor. tis net of je geslapen hebt en daarna voel je er ook weinig van. Ik had in de middag een onderzoek en 's avond kon ik eigenlijk gewoon weer alles doen (was alleen een beetje moe).
    Okey dan, gelukkig.
    pi_86203412
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:06 schreef Gala6183 het volgende:

    [..]

    Ik kreeg in het ziekenhuis toen ik wakker werd een boterham en een appel, dus volgens mij kan het meteen.

    Veel sterkte :*
    Thnx :*
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 september 2010 @ 14:12:58 #224
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86203575
    Ja, je mag meteen weer eten. Sterkte morgen! Dat drinken is erg vervelend inderdaad. Smerig spul :r
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86203784
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:07 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Thnx :*
    Sterker nog.. als ik dat drinken op heb dan heb ik het gevoel dat het onderzoek al is afgelopen. Daarna merk ik er toch niks meer van en je zult zeker niet ziek/misselijk zijn.
    Dit keer zonder signature
    pi_86204107
    Ik had een keer zo'n flesje waar je maar weinig van hoeft, maar ik weet niet meer hoe het heet 8)7. Het was in ieder geval geen Klean- of MoviPrep en ook geen Phosphoral, maar wel goor, een soort hoestdrank met chocoladesmaak. Maar volgens mij krijg je dat alleen bij een sigmoidoscopie en niet bij een colonoscopie. Dat was namelijk ook de enige keer dat ik vlak voor het onderzoek nog een klisma kreeg :X

    Moest net overigens een half uur wachten op mijn recept voor Azathioprine dat ik vanmorgen om 10 uur al had besteld }:| . Herr Doktor had het te druk om even een handtekening te zetten. Nu ben ik chagrijnig }:|
    pi_86205937
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 13:53 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Ja 't is voor mij de eerste keer! Ik moet echt nog behoorlijk gaan drinken vandaag wil ik 't redden :') Ik gebruik phosphoral en het ziet eruit alsof het niet zoveel is, maar toch.. bah!

    Bedankt :)

    PS hoelang duurt het voordat je echt weer goed bent bijgekomen na het roesje? Een paar uur, een dag?
    Ik ben fan van phosphoral O+ Niet dat ik het voor mijn lol zou drinken, maar het is wel heel goed te doen :Y

    En zoals men al gezegd heeft: het bijkomen van het roesje valt mee hoor. Alvast veel succes!
    pi_86205979
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:29 schreef Gala6183 het volgende:
    Ik had een keer zo'n flesje waar je maar weinig van hoeft, maar ik weet niet meer hoe het heet 8)7. Het was in ieder geval geen Klean- of MoviPrep en ook geen Phosphoral, maar wel goor, een soort hoestdrank met chocoladesmaak. Maar volgens mij krijg je dat alleen bij een sigmoidoscopie en niet bij een colonoscopie. Dat was namelijk ook de enige keer dat ik vlak voor het onderzoek nog een klisma kreeg :X

    Moest net overigens een half uur wachten op mijn recept voor Azathioprine dat ik vanmorgen om 10 uur al had besteld }:| . Herr Doktor had het te druk om even een handtekening te zetten. Nu ben ik chagrijnig }:|
    Ik krijg juist altijd een klysma van tevoren. Die dingen haat ik }:|
    pi_86206041
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 15:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Ik krijg juist altijd een klysma van tevoren. Die dingen haat ik }:|
    Volgens mij is alleen Patty Brard er fan van :X
    pi_86209696
    Ik vond de Phosphoral bijzonder smerig, maar de smaak liet zich redelijk verjagen door een groot glas icetea (zonder bubbels) erachteraan te kiepen. Voordeel is dus wel dat je maar 2 glaasjes smerig spul hoeft weg te werken en de rest van de 3 liter gewoon naar eigen inzicht kunt invullen (nou ja, mits helder en blablabla natuurlijk, maar in ieder geval geen meerdere liters smerig smakend spul).
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_86211738
    Ik heb 't aangevuld met bitter lemon :P het is vies maar ja de hoeveelheid valt mee :r
      woensdag 8 september 2010 @ 19:10:28 #232
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_86214034
    Hey, blijkbaar kom ik net op het goede moment binnenvallen ;) Ik heb morgen een scan en moest vandaag 4 liter klean prep wegwerken. Ik heb elk uur een liter ingenomen, en vanochtend begonnen maar er is nog steeds niks uitgekomen :? Een heel klein beetje heldere vloeistof, hoeveelheid natte scheet zeg maar, en verder heb ik heel de dag nog niet geplast (klein plasje toen ik net begon) of gepoept. M'n buik en benen zijn wel aardig opgezet en ik zie wazig, zal wel door het zout zijn.


    Wat nu? In het ziekenhuis is er niemand meer, dus ik dacht misschien heeft hier iemand ervaringen. Vorige keren kwam het pas na 3 dagen, maar toen was het niet ter voorbereiding van een scan of scopie...

    Oh ik moest ook van die bariumzooi slikken, een glas vóór de klean prep en een glas erna (die moet nog). Komt dat nu wel op z'n plek terecht?

    En dan gelijk nog een vraag: Er staat in de folder, na het starten van de klean prep alleen heldere vloeistoffen, maar 's ochtends erna mag ik nog wel licht ontbijten met yoghurt. Mag ik nu ook een schaaltje yoghurt nemen? Ik ben al uren klaar met innemen en als het morgenochtend kan, nu zeker lijkt me?
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 september 2010 @ 21:49:35 #233
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86221623
    Je mag alleen drinken voorzover ik weet. Heldere vloeistoffen, denk niet dat yoghurt daaronder valt. Edit: ik lees niet goed. Als het morgenochtend nog mag, zou het nu ook wel kunnen denk ik.

    Maar wat gek dat het zo lang duurt voor de boel op gang komt! Ik zat toch wel binnen het uur op de wc hoor :D Als ik jou was, zou ik morgenvroeg maar even bellen met de afdeling om na te vragen of het wel zin heeft om het onderzoek te doen zo :{

    Heb je trouwens afgezien van die kleanprep ook nog andere dingen gedronken? Dat scheelde bij mij wel, de eerste keer hadden ze daarvan niets gezegd, de tweede keer wel en dat scheelde aanzienlijk, extra drinken.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86233081
    Inmiddels is er nog niks uit, 50ml misschien van de vloeistof. Een beetje bruin gedruppel. Ik hsd er inderdaad nog een paar liter extra bij gedronken, tijdens bijna 1,5 liter en erna ook nog een liter. En dan een halve liter barium.

    Ik denk eigenlijk dat mn dagelijkse hoeveelheid laxeermiddelen sterker is dan klean prep, die mocht ik nu niet innemen. Ik bel zo wel, misschien moet ik eerder komen voor een klysma of zo. Want nu ik na 3 jaar smeken eindelijk een scan krijg waar die chronische obstipatie vandaan komt, wil ik hem wel ook :D
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 10:29:57 #235
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86234125
    Je moet inderdaad wel een goede kwaliteit obstipatie hebben als dat de kleanprep tegenhoudt :')
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86234756
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef 08gnoT. het volgende:
    Inmiddels is er nog niks uit, 50ml misschien van de vloeistof. Een beetje bruin gedruppel. Ik hsd er inderdaad nog een paar liter extra bij gedronken, tijdens bijna 1,5 liter en erna ook nog een liter. En dan een halve liter barium.

    Ik denk eigenlijk dat mn dagelijkse hoeveelheid laxeermiddelen sterker is dan klean prep, die mocht ik nu niet innemen. Ik bel zo wel, misschien moet ik eerder komen voor een klysma of zo. Want nu ik na 3 jaar smeken eindelijk een scan krijg waar die chronische obstipatie vandaan komt, wil ik hem wel ook :D
    Jeumig wel bizar zeg! Bij mij werkte de Kleandrek altijd al na een uur ofzo. Een dagelijkse hoeveelheid laxeermiddelen lijkt me ook niet aangenaam :{w Ik hoop dat ze iets vinden. Heb je het ziekenhuis al laten weten dat de Kleanprep niets heeft gedaan? Anders heeft zo'n scopie geen zin.

    Sterkte :*
    pi_86245988
    Volgens mij vindt mijn dikke darm spinazie niet zo lekker.Ik wel :( Heb het deze week toevallig 2 keer gegeten (ook vanwege een laag hb) en heel de tijd kramp en lucht in m'n buik.

    Eet je een keer gezond.... ;)
    pi_86246007
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 16:28 schreef Gala6183 het volgende:
    Volgens mij vindt mijn dikke darm spinazie niet zo lekker.Ik wel :( Heb het deze week toevallig 2 keer gegeten (ook vanwege een laag hb) en heel de tijd kramp en lucht in m'n buik.

    Eet je een keer gezond.... ;)
    neem anders appelstroop? ook veel ijzer :Y
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_86246355
    Eens kijken of ik dat hier (in Duitsland) in de supermakrt kan vinden. Heb het een paar maanden geleden nog voor een collega meegenomen uit Nederland.

    Heeft iemand van jullie trouwens ervaringen met probiotica? Ik lees er wel eens wat over maar ik geloof nooit zo dat die Yakultdrankjes e.d. werken...
    pi_86246605
    Ze hebben de scan wel gedaan, ik hoor bij de uitslag wel dan of het wel of niet gelukt is (hopelijk wel en vinden ze nu eindelijk de oorzaak).. ze vonden het wel raar daar dat het niet werkte, maar een klysma hebben ze niet meer gegeven. Dan hoop ik maar dat ik het morgen weer aan de gang krijg nu het al een paar dagen stil ligt. Aan de andere kant werkt het altijd pas na een dag of 3, dus misschien komt het morgen of overmorgen nog ineens :P
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
    pi_86246697
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 16:36 schreef Gala6183 het volgende:
    Eens kijken of ik dat hier (in Duitsland) in de supermakrt kan vinden. Heb het een paar maanden geleden nog voor een collega meegenomen uit Nederland.

    Heeft iemand van jullie trouwens ervaringen met probiotica? Ik lees er wel eens wat over maar ik geloof nooit zo dat die Yakultdrankjes e.d. werken...
    Ik neem elke dag probiotica, van die capsules, witte pot met blauw deksel. Ik merk er pas wat van als ik stop, dan wordt het een stuk erger.
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 17:04:23 #242
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86247438
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 16:36 schreef Gala6183 het volgende:
    Eens kijken of ik dat hier (in Duitsland) in de supermakrt kan vinden. Heb het een paar maanden geleden nog voor een collega meegenomen uit Nederland.

    Heeft iemand van jullie trouwens ervaringen met probiotica? Ik lees er wel eens wat over maar ik geloof nooit zo dat die Yakultdrankjes e.d. werken...
    Mocht je het niet vinden dan wil ik het gerust voor je halen, wij komen zeker 1x per week in NL :)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86267950
    (sorry, klaagmodus)
    Omdat ik geen afsprakenkaartje heb gekregen (alleen het voorschrift "week 0 - week 2 - week 8") en ik geen zin had om vanmorgen (=exact 2 weken na de vorige afspraak) te haasten om er in het ziekenhuis achter te komen dat ze me pas vanmiddag hebben ingepland, dacht ik "Laat ik maar even bellen voor de zekerheid". Nou kunnen ze dus mijn hele afspraak niet vinden |:( "Ja we kunnen wel zien dat u twee weken geleden geweest bent, maar verder staat er niks!"
    Afdeling MaagDarmLever is nu bezig om uit te zoeken of dokterlief wel een opdracht heeft afgegeven. Ik word teruggebeld...
    Kijk, daar kan ik dus zo de zenuwen van krijgen! Ben nu dus helemaal van slag :'(

    Edit: ja, ik had dat zelf ook eerder moeten bedenken. Maar ik dacht er gisteren pas na sluitingstijd aan... En daarvóór vond ik het vanzelfsprekend dat het goed zou komen. Yup, me = naief! ;)
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_86267990
    quote:
    Op donderdag 9 september 2010 16:28 schreef Gala6183 het volgende:
    Volgens mij vindt mijn dikke darm spinazie niet zo lekker.Ik wel :( Heb het deze week toevallig 2 keer gegeten (ook vanwege een laag hb) en heel de tijd kramp en lucht in m'n buik.

    Eet je een keer gezond.... ;)
    Spinazie is hier ook een ramp.. andijvie en appelsap overigens ook.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 september 2010 @ 08:56:18 #245
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86268215
    Pandora, hopelijk komt het nog in orde, maak je niet te druk, is niet goed voor je buik :* En volgende keer vraag je het gewoon extra na ;)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86269520
    Pandora wat balen! Volgende keer maar even 3 keer navragen. Maarre, stress slaat op je buik he! Dus doe rustig aan! :*
    pi_86275267
    Grmbl, wat een rotdag gister. Woensdagavond had ik één flesje phosphoral met moeite naar binnen gekregen (wat is dat spul GOOR :r :r) alleen er kwam niks uit ;( Die ochtend naar het ziekenhuis gegaan, ben daar opgenomen en heb 't 2e flesje phosphoral gekregen... kwam ook amper iets uit, dus heb toen 2 klysma's moeten doen.. Was ik eindelijk om half 6 aan de beurt, onderzoek zelf stelde niks voor gelukkig :)

    Uitslag: ziekte van Crohn ;(
    Helaas...
    pi_86279730
    He bah, naar om te horen :* Maar je kunt nu wel gericht behandeld worden (zeer schrale troost, ik weet het...) Veel sterkte om aan het idee te wennen...
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 september 2010 @ 16:06:23 #249
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86281647
    Wat naar voor je ;( Sterkte, ik hoop dat ze je nu goed kunnen helpen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86284090
    Dankjulliewel! Erg lief. Het gekke is dat ik (nog) niet veel klachten heb, af en toe eens buikpijn en af en toe vermoeid, maar geen hele erge opvlammingen ofzo.. Kan het zijn dat het bij mij rustig is of gaat het nog komen?
    pi_86315225
    Nadat ik in februari van dit jaar de diagnose CU heb gehad ben ik aan de Mezavant en Salofalk (zetpillen) gegaan. Sindsdien ging het een stuk beter! Langzaam de Salofalk afgebouwd maar nog wel 2 tabletten Mezavant per dag tijdens het diner.
    Nu sinds 2 weken weer wat bloed bij de ontlasting. Verder geen pijn of diarree. Stoelgang is gewoon normaal maar bloed op het toilet-papier tegen komen is altijd weer ff schrikken.

    Volgende week dinsdag een telefonische afspraak met m'n MDL-arts, kijken of zij nog suggesties heeft. Als ik alle medicijnen en behandelingen voorbij zie komen in dit topic zijn er nog zat mogelijkheden zo te lezen!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 september 2010 @ 16:33:41 #252
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86316336
    Er zijn medicijnen genoeg ja, hopelijk vinden ze de goede voor je :)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86343585
    Uiteindelijk kreeg ik om half 10 telefoon dat ze het geregeld hadden. De MDL-afdeling had het wel aangevraagd maar niet doorgegeven aan de dagopname. Of zoiets. 8)7
    Afijn, om 10 uur dus in het ziekenhuis. Kreeg vervolgens een meisje tegenover me een acute allergische reactie op haar Remicade (heeft al > 15 behandelingen gehad vertelde ze) dus dat was even schrikken. En weer vertraging voor mij, want doordat ze met haar bezig waren, konden ze mij natuurlijk niet "aan de paal hangen". Maar goed, het prikken was weer een hele belevenis (ze wilden het op de rug van mijn hand doen, maar dat lukte niet (1x geprikt en nu is letterlijk bijna de hele rug van mijn hand blauw) maar goed. Ook dat ben ik al gewend.

    Voel me nu wel iets fitter dan een paar weken terug, maar kan er ook mee te maken hebben dat ik nu 2 weken vrij heb, en dus weet dat ik rustig aan kan doen. Maar hoe het ook komt, ik voel me gewoon wel iets beter, dus who cares *O*


    @CyberTijn en Nothingwoman: sterkte! Het is even wennen dat je iets mankeert waar je hoogstwaarschijnlijk de rest van je leven niet meer vanaf komt, maar als de medicijnen werken dan is het (met een beetje uitkijken) best goed te doen hoor. Voor de meesten althans. En als het eens niet gaat, dan kun je hier in het topic komen klagen. Dat mag gewoon! (Doe ik namelijk ook en ik voel me nog steeds welkom hier hoor :P )
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_86357250
    Pandora je schreef dat het meisje tegenover je een allergische reactie kreeg. Watvoor reactie was dat? En hoe gingen de verpleegkundigen hiermee om?

    -edit- En wist je dat ze je infuus ook in je elleboogholte kunnen prikken? Voor lange tijd is dat niet prettig maar voor zoiets korts als een remicade infuus zit het prima! Het doet bij mij in ieder geval stukken minder zeer..
    pi_86382399
    quote:
    Op zondag 12 september 2010 21:00 schreef Raissa het volgende:
    Pandora je schreef dat het meisje tegenover je een allergische reactie kreeg. Watvoor reactie was dat? En hoe gingen de verpleegkundigen hiermee om?
    Ze kreeg het warm, werd misselijk, kreeg bulten en begon over te geven (dit alles binnen enkele minuten). De verpleegkundigen hebben vervolgens het infuus Remicade stopgezet en een ander middel toegediend en een zak van 500 ml NaCl in rap tempo naar binnen gegoten om het zoveel mogelijk te verdunnen.

    quote:
    -edit- En wist je dat ze je infuus ook in je elleboogholte kunnen prikken? Voor lange tijd is dat niet prettig maar voor zoiets korts als een remicade infuus zit het prima! Het doet bij mij in ieder geval stukken minder zeer..
    Ja dat weet ik, maar bij het bloedafnamelab hebben ze er daar ook altijd grote moeite mee. Ik ben erg lastig prikbaar (veel dunne aderen en "roladeren" volgens de experts). Aan de zijkant van mijn pols gaat het wel goed, maar ze wilden het nu dus eerst op een andere plek proberen omdat anders de ader(die aan de zijkant) misschien te vaak geprikt zou worden en dus hard zou kunnen worden. Tja, truc mislukt dus ;)
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 15:21:43 #256
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86383314
    Ik ben weer terug van de chirurg. Blijkbaar hoort de pijn erbij en ik moet eind oktober weer terug met een volledig bloedbeeld :{

    [ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 13-09-2010 17:55:29 ]
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86389016
    quote:
    Op maandag 13 september 2010 15:21 schreef Rewimo het volgende:
    Ik ben weer terug van de chirurg. Blijkbaar hoort de pijn erbij en ik moet eind oktober weer terug met een volledig bloedbeeld :{
    buh -O-
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 17:56:01 #258
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86389073
    Ja, zo voel ik me inderdaad...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86392762
    Sterkte Rewimo! Kan me voorstellen dat je flink de P in hebt nu...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_86398283
    Hè bah Rewimo wat naar! Ik wilde net vragen hoe het met je ging. Nix vervelenders dan afwachten. Naja, afwachten met buikpijn misschien... Take care.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 september 2010 @ 06:52:51 #261
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86410551
    Tnx :*

    Heb er nu gezellig bronchitis bij -O-
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86412359
    Bah.. sterkte ;(
    pi_86467974
    Vandaag ook weer eens een ziekenhuis van binnen gezien. Ik viel vanmorgen flauw in de overvolle S-Bahn, op weg naar mijn werk en de doortastende medereizigers belden meteen 112, zodat ik door 2 brandweermannen :') uit de S-Bahn werd geschept en door 4 ultraknappe :9 ambulancebroeders naar het ziekenhuis ben gebracht.

    Daar uitgebreid bloedonderzoek gehad en een ECG (en een infuus, beetje overdreven) en de conclusie was bloedarmoede, vermoedelijk door de azathioprine -O- en een te langzaam werkende schildklier. Geen idee of dat laatste ook door de colitis danwel de medicijnen komt, maar daarvoor ga ik morgen naar de huisarts.

    Ik baal er wel van dat die azathioprine behalve Hele Goede dingen, ook gezeur geeft -O-

    Tot zover mijn zeur van vandaag. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat :*
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 september 2010 @ 18:17:48 #264
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86468833
    Dat was een heel avontuur, Gala -O- Voel je je al wat beter inmiddels? Het zou wel vervelend zijn als je nu weer van een op zich goed werkend medicijn af moet.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86530971
    Ben nog een beetje slapjes maar zit wel op m'n werk. De huisarts heeft gisteren ook nog bloed afgenomen en vastgesteld dat mijn bloeddruk te laag is. Volgendee week krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en dan weet ik meer.

    Hoe ist met jullie?
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 september 2010 @ 12:48:04 #266
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86532868
    Qua buik nog hetzelfde hier. En mijn bronchitis is een virale versie -O- Dus geen medicijnen, want dat doet niks. Op zich logisch maar dat betekent nog 1 à 2 weken ellende dus. Ik slaap voor geen meter omdat ik zoveel moet hoesten.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86533699
    He bah wat naar! Is er niet iets homeopathisch dat verlichting brengt?

    Ik ging net op mn werk weer bijna onderuit. Word nu omringd door suikerwater, vruchtensap, thee, natje doekjes en ongeruste collega's.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 september 2010 @ 13:18:54 #268
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86533975
    Heeft de dokter ook op suiker geprikt? En als je bloeddruk inderdaad erg laag is, is het niet zo gek dat je onderuit gaat. Is er iemand die je naar huis kan brengen? Zelf het verkeer ingaan lijkt me nu niet zo'n goed idee.
    Sterkte!

    Ik heb zuigtabletten en hoestdrank. Veel meer valt er niet aan te doen vrees ik, behalve veel drinken.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86535900
    Mijn suiker was goed, hb precies op de ondergrens. Ik blijf nog even op mijn werk, en dan haalt mijn vriend me op. Die is lekker ambulancetje aan het spelen deze week. Zondag was ik met m'n mountainbike gevallen --> knie kapot, kon niet meer verder. Maandag moest hij een collega-met-gebroken-been ophalen en weer thuisbrengen, woensdag mij van het ziekenhuis ophalen en nu weer van m'n werk. Arm jong.

    Ik kan dinsdag terecht bij de gastroenteroloog om over de azathioprine te praten!! Ik verbaas me er nog steeds over dat ik hier in Duitsland altijd zo snel overal terecht kan!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 september 2010 @ 14:20:05 #270
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86536415
    Ja, fijn is dat hè? En dan hoor je Duitsers dus nog weleens klagen over lange wachttijden :')
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86537686
    Ow sterkte Gala, ik ken het fenomeen helaas. Al was het bij mij de Bakker Bart en niet de S-Bahn ;)
    Hoop dat je je snel weer beter voelt!

    Rewimo: ook jij beterschap!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_86575574
    Sterkte & beterschap voor iedereen met wie het niet zo lekker gaat! :*

    Hier gaat het wel ok :) Ik durf dat eigenlijk nooit zo hardop te zeggen (of te typen :+ ), want dan ben ik bang dat ik de boel daarmee jinx ofzo. Dus even afkloppen....

    Mijn specialist had eigenlijk verwacht dat ik inmiddels al een half jaar ofzo een stoma zou hebben, maar op de een of andere manier gaat het nog steeds prima-de-luxe, zonder bloed enzo. *klopt wederom af*

    [ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 18-09-2010 18:39:50 ]
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 september 2010 @ 18:04:01 #273
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86575821
    Ik klop even mee af voor je :) Fijn dat het zo goed gaat!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86576945
    Goed zo, Coco! Stoma's zijn zwaar overschat ;)

    Ik geloof dat ik dat nog het vervelendste van CU vind, dat bloed. Buikkramp is vervelend, maar op de een of andere manier ben ik daar wel aan gewend (of ik heb het nooit zo heel erg gehad, dat kan ook natuurlijk). Bij bloed heb ik altijd het idee dat er echt iets mis is. Ook al heeeeel lang niet gehad gelukkig :D
    pi_86586149
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2010 18:41 schreef Gala6183 het volgende:
    Goed zo, Coco! Stoma's zijn zwaar overschat ;)

    Ik geloof dat ik dat nog het vervelendste van CU vind, dat bloed. Buikkramp is vervelend, maar op de een of andere manier ben ik daar wel aan gewend (of ik heb het nooit zo heel erg gehad, dat kan ook natuurlijk). Bij bloed heb ik altijd het idee dat er echt iets mis is. Ook al heeeeel lang niet gehad gelukkig :D
    Buikpijn en krampen ben ik ook aardig gewend. Maar heb een periode gehad waarin het zo slecht ging, dat ik dat niet veel langer had kunnen volhouden. Mijn pijngrens is aardig hoog, maar toen zat ik huilend of zelfs schreeuwend op de wc. En daarna doodziek en doodmoe van de inspanning, lol.

    Mentaal was ik toen bijna klaar voor een stoma. Gelukkig kwam toen de remicade. :)
    pi_86647434
    Vandaag gesprek gehad in het ziekenhuis. Was vooral m'n dunne darm waarin het goed mis was. Moet nu 4g Pentasa (4 tabletten dus) slikken per dag. Ik voel me best goed, en hopelijk blijft dat lang zo.. De mentale klap is alsnog best hard.
    pi_86705210
    Vervelend Nothingwoman! Pentasa is bij mijn weten wel een medicijn met weinig bijwerkingen, dat scheelt! Ik hoop dat je je gauw beter voelt :*

    Ik was eergisteren en gisteren weer bij huisarts/mdl-arts en ze konden eigenlijk allebei niets vinden. Mijn schildklierwaarden waren opeens weer normaal :? dus daar gaan we niets aan doen. De bloedarmoede komt niet door de azathioprine dus daar mag ik gewoon mee doorgaan. Ik mag zelfs de dosis nog wel verhogen, maar omdat ik verder geen klachten heb vind ik 100 mg wel even prima. Met de Pentasa mag ik stoppen (ik gebruikte 2 gram granulaat per dag).

    Ohja en aan die bloedarmoede moet ik maar wennen, hoort bij de CU -O-
    pi_86708072
    quote:
    Op maandag 20 september 2010 19:23 schreef Nothingwoman het volgende:
    Vandaag gesprek gehad in het ziekenhuis. Was vooral m'n dunne darm waarin het goed mis was. Moet nu 4g Pentasa (4 tabletten dus) slikken per dag. Ik voel me best goed, en hopelijk blijft dat lang zo.. De mentale klap is alsnog best hard.
    Wat vind je het moeilijkste dan? Het accepteren van de ziekte? Dagelijks ermee geconfronteerd worden door het moeten slikken van je medicatie?

    Voor mij is het nu 6 jaar geleden dat de diagnose CU werd gesteld, gewoon focussen op de positieve punten heeft mij altijd veel geholpen :)
    pi_86708252
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 11:37 schreef Gala6183 het volgende:
    Vervelend Nothingwoman! Pentasa is bij mijn weten wel een medicijn met weinig bijwerkingen, dat scheelt! Ik hoop dat je je gauw beter voelt :*

    Ik was eergisteren en gisteren weer bij huisarts/mdl-arts en ze konden eigenlijk allebei niets vinden. Mijn schildklierwaarden waren opeens weer normaal :? dus daar gaan we niets aan doen. De bloedarmoede komt niet door de azathioprine dus daar mag ik gewoon mee doorgaan. Ik mag zelfs de dosis nog wel verhogen, maar omdat ik verder geen klachten heb vind ik 100 mg wel even prima. Met de Pentasa mag ik stoppen (ik gebruikte 2 gram granulaat per dag).

    Ohja en aan die bloedarmoede moet ik maar wennen, hoort bij de CU -O-
    Pentasa is inderdaad een vrij licht medicijn. Hopelijk blijft dat goed voor je werken NW :)

    Gala, fijn dat de azathioprine het probleem niet is. Ik moest in het begin iedere paar maanden bloed laten prikken voor de azathioprine om de bijwerkingen in de gaten te kunnen houden, is dat bij jou ook?
    Ik slik zelf 125mg (gebaseerd op 60kg, al ben ik wat kilo's bijgekomen :@ ), en daarnaast nog 600mg Remicade/6 weken. Tot hoeveel mg mag je gaan?

    Maar die bloedarmoede vind ik raar. Als je geen actieve ontsteking hebt, dan verlies je toch geen bloed? :? Hoe kan de bloedarmoede dan bij de CU horen? Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gehoord (wat uiteraard niet wil zeggen dat het dan niet kan.).
    pi_86708281
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 13:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Wat vind je het moeilijkste dan? Het accepteren van de ziekte? Dagelijks ermee geconfronteerd worden door het moeten slikken van je medicatie?

    Voor mij is het nu 6 jaar geleden dat de diagnose CU werd gesteld, gewoon focussen op de positieve punten heeft mij altijd veel geholpen :)
    Ik weet niet precies wat ik het moeilijkste vind, ik denk het feit dat ik vorig jaar in december/januari al dood en doodziek ben geweest (trombose) en nu dit erbij. Draag al een steunkous omdat m'n been nog lang niet 100% is hersteld. Maar ik mag van geluk spreken dat ik er (nog) niet veel last van heb en dat het inderdaad lichte medicijnen zijn :)

    Ondanks dat, ik ben net 1ejaars student, ik heb het superdruk, ontmoet allemaal nieuwe mensen.. En dan is het soms nogal veel in een keer. Medicijnen slikken vind ik namelijk geen enkel probleem, maar het is vervelend dat de ziekte zo onvoorspelbaar is en dat ik niet weet hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het is lastig als je niet veel begrip krijgt van andere mensen (soms sarcastische reacties van een vriendin) en dat raakt je echt.. ondanks dat er heel veel superlieve mensen in m'n buurt zijn, ik vind het kut als mensen het onderschatten hoeveel last ik er (mentaal) soms van heb. Ik WIL het NIET, en ik voel me ook heel vaak gewoon gelukkig en blij, maar soms is het echt even heel kut! Want ik heb wél veel last van moeheid, terwijl ik veel leuke dingen wil doen, en dat kan dan soms niet. En dat is gewoon echt moeilijk.

    En nu ga ik verder met m'n drukke maar leuke week :P :D

    En thanks Gala! :* :*
    pi_86708415
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 13:16 schreef Nothingwoman het volgende:

    [..]

    Ik weet niet precies wat ik het moeilijkste vind, ik denk het feit dat ik vorig jaar in december/januari al dood en doodziek ben geweest (trombose) en nu dit erbij. Draag al een steunkous omdat m'n been nog lang niet 100% is hersteld. Maar ik mag van geluk spreken dat ik er (nog) niet veel last van heb en dat het inderdaad lichte medicijnen zijn :)

    Ondanks dat, ik ben net 1ejaars student, ik heb het superdruk, ontmoet allemaal nieuwe mensen.. En dan is het soms nogal veel in een keer. Medicijnen slikken vind ik namelijk geen enkel probleem, maar het is vervelend dat de ziekte zo onvoorspelbaar is en dat ik niet weet hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het is lastig als je niet veel begrip krijgt van andere mensen (soms sarcastische reacties van een vriendin) en dat raakt je echt.. ondanks dat er heel veel superlieve mensen in m'n buurt zijn, ik vind het kut als mensen het onderschatten hoeveel last ik er (mentaal) soms van heb. Ik WIL het NIET, en ik voel me ook heel vaak gewoon gelukkig en blij, maar soms is het echt even heel kut! Want ik heb wél veel last van moeheid, terwijl ik veel leuke dingen wil doen, en dat kan dan soms niet. En dat is gewoon echt moeilijk.

    En nu ga ik verder met m'n drukke maar leuke week :P :D

    En thanks Gala! :* :*
    Ow, ja maar als andere mensen het niet helemaal serieus nemen, dat is ook gewoon kut!

    Ik vond (vind) zelf idd ook het onvoorspelbare van de ziekte heel lastig. Niet dat je er nu veel aan zult hebben, maar het heeft gewoon -heel simpel- tijd nodig. ALs je je een tijdje lekker voelt mét je medicijnen, dan ga je je steeds minder zorgen maken over dat "wat als...". :)

    Kan me wel goed voorstellen dat voor jou wel heel erg veel tegenlijk op je afkomt. En als sommige mensen dan ook nog geen begrip hebben }:|

    Bij mij in het ziekenhuis heb je allemaal voorlichtingsfolders. Ook gericht op familie/vrienden enzo. Daarin wordt uitgelegd wat het nou inhoudt en dat het veel impact kan hebben, ook al zie je het niet aan de buitenkant bij iemand.

    Wat studeer je eigenlijk?

    Veel sterkte in ieder geval, en veel plezier met je drukke-maar-leuke-week ;)

    :*
    pi_86708637
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 13:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Ow, ja maar als andere mensen het niet helemaal serieus nemen, dat is ook gewoon kut!

    Ik vond (vind) zelf idd ook het onvoorspelbare van de ziekte heel lastig. Niet dat je er nu veel aan zult hebben, maar het heeft gewoon -heel simpel- tijd nodig. ALs je je een tijdje lekker voelt mét je medicijnen, dan ga je je steeds minder zorgen maken over dat "wat als...". :)

    Kan me wel goed voorstellen dat voor jou wel heel erg veel tegenlijk op je afkomt. En als sommige mensen dan ook nog geen begrip hebben }:|

    Bij mij in het ziekenhuis heb je allemaal voorlichtingsfolders. Ook gericht op familie/vrienden enzo. Daarin wordt uitgelegd wat het nou inhoudt en dat het veel impact kan hebben, ook al zie je het niet aan de buitenkant bij iemand.

    Wat studeer je eigenlijk?

    Veel sterkte in ieder geval, en veel plezier met je drukke-maar-leuke-week ;)

    :*
    Ja dat is inderdaad waar, daarom hoop ik ook dat deze medicijnen goed aanslaan :) Heb begin december weer een gesprek met de MDL arts :) Dat is echt wel een toffe gast dus dat is ook wel fijn..
    Hij raadde me aan een boek te bestellen (101 vragen over darmziektes) want dat scheen heel hulpzaam te zijn! Dus dat ga ik binnenkort maar eens doen!

    Ik studeer Politicologie ;) Heel leuk, maar ik moet veel opdrachten maken en veel lezen dus het kost wel wat tijd :P

    Thnx a lot, het wordt zeker leuk!
    Liefs :*
    pi_86711755
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 13:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]
    Gala, fijn dat de azathioprine het probleem niet is. Ik moest in het begin iedere paar maanden bloed laten prikken voor de azathioprine om de bijwerkingen in de gaten te kunnen houden, is dat bij jou ook?
    Ik slik zelf 125mg (gebaseerd op 60kg, al ben ik wat kilo's bijgekomen :@ ), en daarnaast nog 600mg Remicade/6 weken. Tot hoeveel mg mag je gaan?

    Maar die bloedarmoede vind ik raar. Als je geen actieve ontsteking hebt, dan verlies je toch geen bloed? :? Hoe kan de bloedarmoede dan bij de CU horen? Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gehoord (wat uiteraard niet wil zeggen dat het dan niet kan.).
    Ik gebruik 100 mg bij een gewicht van 58 kg, en mag dat eventueel verhogen naar 150 mg. Ik moet iedere 3 maanden mijn bloed laten controleren maar de afgelopen tijd was het wat vaker (iets met ziek, zwak en misselijk ;)).

    Ik vond het antwoord van mij huisarts "Afwachten" en de reactie van de mdl-arts "Hoort erbij" beiden nogal onbevredigend. Ik heb al tijden (als in een maand of 5) geen actieve ontsteking meer en verlies dus ook geen bloed. IJzer was goed, bloedproductie (naja, hoe noem je dat) was ook in orde, ik heb alleen te weinig rode bloedcellen. En dus wil ik graag weten waar dat dan vandaan komt.

    Nouja, volgende week moet ik weer een vitamine B12-shot, ga ik wel weer "zeuren" (want zo voelt dat altijd...) bij de huisarts.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Gala6183 op 22-09-2010 15:08:06 ]
    pi_86711784
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 11:37 schreef Gala6183 het volgende:

    Ik was eergisteren en gisteren weer bij huisarts/mdl-arts en ze konden eigenlijk allebei niets vinden. Mijn schildklierwaarden waren opeens weer normaal :? dus daar gaan we niets aan doen.

    Fijn om te horen dat je je medicatie mag houden en dat je schildklierwaarden normaal zijn! Schildklierwaarden kunnen erg schommelen, zeker de actieve FT4, die kan per paar uur verschillen. Dus het kan zijn dat je net geprikt was na een erg lange dag bijv. of na veel inspanning, dan kan hij wat lager zijn dan 's ochtends als je goed uitgerust je bed uit komt :) (Schildklierpatiente hier en ik lurk hier altijd omdat Crohn in de familie zit)
    pi_86712072
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 14:58 schreef kahlie het volgende:

    [..]

    Fijn om te horen dat je je medicatie mag houden en dat je schildklierwaarden normaal zijn! Schildklierwaarden kunnen erg schommelen, zeker de actieve FT4, die kan per paar uur verschillen. Dus het kan zijn dat je net geprikt was na een erg lange dag bijv. of na veel inspanning, dan kan hij wat lager zijn dan 's ochtends als je goed uitgerust je bed uit komt :) (Schildklierpatiente hier en ik lurk hier altijd omdat Crohn in de familie zit)
    Ahh okee, dank voor de informatie :*

    Ik maak me nu bij elk pijntje, krampje en kriebeltje zorgen dat ik weer tegen de vlakte ga 8)7 Heel irritant (hyperventileerde zij.....)...
    pi_86715085
    Ik heb zelf geen CU of Crohn maar wel een vergelijkbare aandoening namelijk 'eosinofiele gastro-enteritis'. Dit is erg zeldzaam (dacht dat er maar 100 mensen in Nederland zijn met deze aandoening) en helaas ben ik een van de pechvogels die dit dus heeft. Het lijkt wel erg veel op Crohn dus snap wel wat de rest hier doormaakt. Het nogal vervelende karakter van EGE is wel dat ik makkelijk een jaar nergens last van kan hebben en dan ineens 1 maand lang wel 15 keer per dag naar de wc moet (inclusief pijn en bloedverlies). Dit is nogal lastig doordat ik dan in een goede werk/school cyclus zit en dan ineens helemaal niks meer kan doen voor 1 maand (soms tot 1,5 maand) lang.

    Qua medicatie zit ik aan de entocort (max 9 mg per dag) en neem het alleen in wanneer ik er last van heb. Ook eet ik erg weinig melkproducten, heb in de jaren opgemerkt dat ik daardoor minder klachten krijg (is dit ook het geval bij de Crohn en CU patiënten?)
      donderdag 23 september 2010 @ 10:48:33 #287
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_86741734
    *afklopt*

    Afgezien van dat ik redelijk vaak hondsmoe ben, gaat het eigenlijk goed :o nog wel de nodige rommelingen maar al een poosje geen diarree en dat soort shizzle O+

    *Afklopt*
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 23 september 2010 @ 10:49:32 #288
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_86741757
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 16:23 schreef Ludacriss het volgende:
    Ik heb zelf geen CU of Crohn maar wel een vergelijkbare aandoening namelijk 'eosinofiele gastro-enteritis'. Dit is erg zeldzaam (dacht dat er maar 100 mensen in Nederland zijn met deze aandoening) en helaas ben ik een van de pechvogels die dit dus heeft. Het lijkt wel erg veel op Crohn dus snap wel wat de rest hier doormaakt. Het nogal vervelende karakter van EGE is wel dat ik makkelijk een jaar nergens last van kan hebben en dan ineens 1 maand lang wel 15 keer per dag naar de wc moet (inclusief pijn en bloedverlies). Dit is nogal lastig doordat ik dan in een goede werk/school cyclus zit en dan ineens helemaal niks meer kan doen voor 1 maand (soms tot 1,5 maand) lang.

    Qua medicatie zit ik aan de entocort (max 9 mg per dag) en neem het alleen in wanneer ik er last van heb. Ook eet ik erg weinig melkproducten, heb in de jaren opgemerkt dat ik daardoor minder klachten krijg (is dit ook het geval bij de Crohn en CU patiënten?)
    Ik eet al een week geen vla meer (waarom weet ik niet geen zin :') ) en ik merk geen verschil eigenlijk :P
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_86743040
    Ludacriss, heb je dan ook ontstekingen of is het iets heel anders? Klinkt in ieder geval minstens zo vervelend als Crohn en CU :*

    Ik eet/drink/consumeer overigens heel weinig melkproducten (Duitse melk is viehies!) en ik heb wel het idee dat het "iets" doet.

    En Qwea, fijn dat het zo goed gaat! *afklopt mee* en houden zo ^O^
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 12:01:14 #290
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86744002
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 11:32 schreef Gala6183 het volgende:
    Ludacriss, heb je dan ook ontstekingen of is het iets heel anders? Klinkt in ieder geval minstens zo vervelend als Crohn en CU :*

    Ik eet/drink/consumeer overigens heel weinig melkproducten (Duitse melk is viehies!) en ik heb wel het idee dat het "iets" doet.

    En Qwea, fijn dat het zo goed gaat! *afklopt mee* en houden zo ^O^
    Ik drink wel melk, al heeft het soms een erg korte doorlooptijd :')

    Gala, de melk met 0% vet van de Kaufland (gele pakken) is eigenlijk de enige die fatsoenlijk te drinken is, vind ik. Weet niet of je die kent? Ik heb al heel wat soorten getest maar dat is de enige die door de keuring is gekomen hier ;)

    * Rewimo heel zachtjes hoera roept voor Qwea
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86749723
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 16:23 schreef Ludacriss het volgende:
    Ik heb zelf geen CU of Crohn maar wel een vergelijkbare aandoening namelijk 'eosinofiele gastro-enteritis'. Dit is erg zeldzaam (dacht dat er maar 100 mensen in Nederland zijn met deze aandoening) en helaas ben ik een van de pechvogels die dit dus heeft. Het lijkt wel erg veel op Crohn dus snap wel wat de rest hier doormaakt. Het nogal vervelende karakter van EGE is wel dat ik makkelijk een jaar nergens last van kan hebben en dan ineens 1 maand lang wel 15 keer per dag naar de wc moet (inclusief pijn en bloedverlies). Dit is nogal lastig doordat ik dan in een goede werk/school cyclus zit en dan ineens helemaal niks meer kan doen voor 1 maand (soms tot 1,5 maand) lang.

    Qua medicatie zit ik aan de entocort (max 9 mg per dag) en neem het alleen in wanneer ik er last van heb. Ook eet ik erg weinig melkproducten, heb in de jaren opgemerkt dat ik daardoor minder klachten krijg (is dit ook het geval bij de Crohn en CU patiënten?)
    Oef, zeer vervelend. Zeker omdat zo weinig mensen het hebben. Wat is het verschil eigenlijk met Crohn? Sterkte!
    pi_86754131
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 11:32 schreef Gala6183 het volgende:
    Ludacriss, heb je dan ook ontstekingen of is het iets heel anders? Klinkt in ieder geval minstens zo vervelend als Crohn en CU :*

    Ik eet/drink/consumeer overigens heel weinig melkproducten (Duitse melk is viehies!) en ik heb wel het idee dat het "iets" doet.

    En Qwea, fijn dat het zo goed gaat! *afklopt mee* en houden zo ^O^
    Wel ontstekingen hoor maar met een nogal grillig verloop. De ontstekingen zitten bij mij vooral in de dikke darm en overgangskanaal van het dunne darm naar de dikke. Ik heb inmiddels 4x een endoscopie gehad en het vreemde is dat er 2 x niks is gevonden (qua ontstekingen) in het colon en 2 keer wel. Het verschil met crohn zit hem er verder ook in dat ze bij EGE precies weten wie de veroorzaker is en dat is dus de "Eosinofiele granulocyt".
    pi_86754451
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 16:37 schreef Ludacriss het volgende:

    [..]

    Wel ontstekingen hoor maar met een nogal grillig verloop. De ontstekingen zitten bij mij vooral in de dikke darm en overgangskanaal van het dunne darm naar de dikke. Ik heb inmiddels 4x een endoscopie gehad en het vreemde is dat er 2 x niks is gevonden (qua ontstekingen) in het colon en 2 keer wel. Het verschil met crohn zit hem er verder ook in dat ze bij EGE precies weten wie de veroorzaker is en dat is dus de "Eosinofiele granulocyt".
    Als ik het goed begrijp, lijkt het dan juist nog meer op colitis, niet? Qua locatie v/d ontstekingen komt het in ieder geval erg overeen. Wat de rest van de klachten en dat grillige verloop betreft; denk dat dat ook bij zowel Crohn als colitis voorkomt.

    Kunnen ze dan wel gerichter medicijnen geven, aangezien de veroorzaker bekend is?

    Oh, en nog over die melk: tijdens een 'moeilijke' periode heb ik daar last van. Maar momenteel gaat het best ok (*klopt af*) en dan kan ik gerust melk drinken :)
    pi_86754475
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 12:01 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Ik drink wel melk, al heeft het soms een erg korte doorlooptijd :')

    Gala, de melk met 0% vet van de Kaufland (gele pakken) is eigenlijk de enige die fatsoenlijk te drinken is, vind ik. Weet niet of je die kent? Ik heb al heel wat soorten getest maar dat is de enige die door de keuring is gekomen hier ;)

    * Rewimo heel zachtjes hoera roept voor Qwea
    Ow! Kaufland O+ Misschien kom ik je daar ooit nog wel eens tegen :s)
    pi_86754493
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 10:48 schreef Qwea het volgende:
    *afklopt*

    Afgezien van dat ik redelijk vaak hondsmoe ben, gaat het eigenlijk goed :o nog wel de nodige rommelingen maar al een poosje geen diarree en dat soort shizzle O+

    *Afklopt*
    *O* (en ik klop even met je mee af *klop*).
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 17:05:25 #296
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86755325
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 16:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
    Ow! Kaufland O+ Misschien kom ik je daar ooit nog wel eens tegen :s)
    Ligt eraan naar welke vestiging je gaat :D Geef maar eens een gil als je erheen gaat in Kleve of Goch, dan doen we een minimeet ;)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86762542
    Of in Neuperlach ;)
    pi_86764238
    Oh, dat zal niet zo snel zijn dan ;(

    Ik kom altijd of in Herzogenrath of Aken. Geen minimeet voorlopig -O-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 21:04:54 #299
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_86765525
    Ah nee, daar kom ik dan weer niet -O-
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_86793919
    Lo allemaal. Heb net te horen gekregen dat ik geen colitis heb, maar Crohn. Joepie. Dacht al, mezalazine hielp niet. Specialiste vond dat er niks aan de hand was, dus ik uiteindelijk maar naar ander ziekenhuis. Colonoscopie -> zweertjes in m'n dunne darm. Bingo.

    Fijn, zo'n specialiste die eigenlijk geen zin heeft om d'r werk te doen. Als ik dat nou een paar jaar eerder geweten had.. Heb nu entocort gekregen. Slik het een paar dagen en het lijkt te werken. Valt bij mij op dit moment wel mee geloof ik, geen verklevingen of andere verassingen, alleen onstoken zooi & alles wat erbij hoort. Maja, leuk nieuws ist niet. Ik hou me maar gewoon rustig en eet niet te exotisch, verder merk ik het wel.
    pi_86795119
    ArchEnemy, wat stomvervelend }:| Zo fijn als je niet serieus genomen wordt door je arts... Ik hoop dat je het goed doet op de entocort en dat je weinig klachten blijft houden!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')