abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 12:05:49 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83394185
Wat is de Ziekte van Crohn?

De ziekte van Crohn is chronische ontstekingsziekte van het maag-darmstelsel. Door de ontstekingen in de darmen kunnen deze vernauwd of zelfs afgesloten raken. In het ergste geval moet er geopereerd worden, om bijvoorbeeld stukken ontstoken darm te verwijderen. Per jaar wordt er in Nederland bij ongeveer 1000 mensen de ziekte van Crohn geconstateerd. Meestal zijn dit jonge mensen tussen de 15 en de 25 jaar. Het verloop van de ziekte is onvoorspelbaar, sommige mensen hebben bijna nooit klachten, anderen zijn bijna nooit klachtenvrij.

Wat is Colitis Ulcerosa?

Colitis ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa).

Bij colitis ulcerosa is er sprake van een chronische, regelmatig terugkerende ontsteking van de dikke darm. De ontsteking beperkt zich tot het slijmvlies, dat de binnenkant van de dikke darm bekleed. In dit slijmvlies kunnen zweren ontstaan. Ook klachten en ontstekingen buiten de darm kunnen voorkomen bij colitis ulcerosa.

Wat is dan het verschil?

Er zijn veel overeenkomsten tussen de chronische darmontstekingen Colitis Ulcerosa en de ziekte van Crohn. Zowel de klachten als de behandeling van deze twee aandoeningen komen voor een groot deel overeen. Daardoor is het soms lastig om een goede diagnose te stellen.

Een aantal belangrijke verschillen tussen colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn zijn:

• Bij colitis ulcerosa ontstaan de ontstekingen alleen in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn komen de ontstekingen in het hele maagdarmkanaal voor: van mond tot anus.

• Bij colitis ulcerosa beperken de ontstekingen in de darm zich tot de slijmvlieslaag. Bij de ziekte van Crohn kunnen de ontstekingen ook tot de diepere lagen van de darmwand doordringen. Hierdoor kunnen bij de ziekte van Crohn diepere zweren en zogenaamde fistels of pijpzweren (onnatuurlijke, open verbindingen) ontstaan.

• Bij colitis ulcerosa ontstaan geen verklevingen en vrijwel nooit vernauwingen. Doordat de zweren bij de ziekte van Crohn dieper zijn, en er ook fistels kunnen ontstaan, wordt bij deze ziekte meer littekenweefsel gevormd. Hierdoor kunnen vernauwingen in de darm en verklevingen ontstaan bij mensen met de ziekte van Crohn.

• Bij colitis ulcerosa zitten de ontstekingen vaak in een aaneengesloten gebied in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn kunnen gezonde delen afwisselen met gebieden die ontstoken zijn.

In Nederland zijn er ongeveer 30.000 mensen met colitis ulcerosa. De diagnose wordt vooral gesteld bij mensen tussen de 10-40 jaar oud. Colitis ulcerosa begint vaak met ontstekingen in de endeldarm. Dit wordt ook wel proctitis genoemd. De ontstekingen kunnen zich vervolgens uitbreiden over de hele dikke darm. Colitis ulcerosa kan ook op een andere plaats in de dikke darm beginnen.

In Nederland zijn er ongeveer 20.000 mensen met de ziekte van Crohn. De ziekte komt iets vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Het verloop van de ziekte is heel verschillend per patiënt.

Het vorige deel
  • Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 12:08:58 #2
    13151 crew  Rewimo
    pi_83394306
    Ik wacht op telefoon van de dokter over wat er nu gaat gebeuren. Hoe is het met jullie allemaal?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83396252
    Warm, last van mijn gewrichten en darmen en gewoon algeheel kut. Zomer is de hel op aarde en ik kan niet wachten tot het weer gaat vriezen en sneeuwen en regenen en waaien.
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 13:15:31 #4
    13151 crew  Rewimo
    pi_83396832
    Balen joh. Ik merk geen verschil qua weer. Maar ik merk wel dat ik gisteren te veel gedaan heb en/of te lang op ben geweest. Vandaag dus weer veel pijn

En de komende twee uur geen stroom en dus ook geen telefoon
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
      maandag 28 juni 2010 @ 14:22:02 #5
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83399780
    Hier gaat het prima

Had wel bloed weer trouwens. Maar goed, afgezien daarvan niks aan de hand!
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 28 juni 2010 @ 14:25:22 #6
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83399925
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 19:39 schreef Pandora73 het volgende:
    Verpleegkundige trok de strop om mijn arm, trok hem zo strak aan dat ik dacht dat ze me er mee wilde optillen of zo, keek naar mijn elleboog en je zag haar de moed in de schoenen zakken. Veegde nog wat met het alcoholgaasje en toen was het ineens "Ah, gelukkig word ik gered door de dokter!" - die vervolgens ook nogal bedenkelijk keek. Ik zei nog, daar hebben ze in het lab ook altijd last van. "Ja maar mijn naaldjes zijn dunner hoor, ik hoef er niks uit te halen, ik stop er alleen wat in." Jaja... Hij prikte dus door de ader heen (ik zei dat het pijn deed en volgens mij niet goed zat, toen trok ie hem wat achteruit van "Is het zo beter?" maar ik dacht laat maar, dit gaat hem niet worden). Dus het is weer kleurrijke bedoening hier.
    En ja, in het lab is het ook altijd feest. Voel me soms net een speldenkussen. Heb 1 keer meegemaakt dat verpleegster 3x in linkerarm probeerde te prikken, toen 3x in rechterarm, en toen maar een collega riep. Het leek wel een bordoorpatroon!
    Kolere wat een zooitje 1x meegemaakt dat iemand mijn remicade infuus niet goed kon prikken. Toen kwam er iemand die het wel kon, en sindsdien vroeg ik standaard naar isabel als er weer eens wat in moest.

En ik plande mijn afspraken altijd zo op dagen dat zij moest werken
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 14:28:52 #7
    13151 crew  Rewimo
    pi_83400075
    Mja, in Delft waar ik heen moest voor ijzerinfusen had ik ook een vaste prikster, zo'n verpleegster met veel ervaring Maar ook haar lukte het niet altijd en dus ben ik een keer op de verkoeverkamer beland waar blijkbaar dé prikexpert van het ziekenhuis werkte. En haar lukte het wel inderdaad
    pi_83404086
    Prikken

Ik haat het zo, en toen ik voor het eerst met goede moed/geen angst naar de prik kamer ging.. ben ik gelijk weer verprutst door zo'n achterlijke sukkel die maar blijft lachen ook al prikt hij dertig keer mis.
    Ik kan daar ZO boos om worden.
    Hij prikte eerst drie keer in mijn hand, toen twee keer in mijn elleboog, toen twee keer in mijn andere hand en een keer in mijn andere elleboog.. Toen pas liet hij iemand anders komen, en zij prikte hem NATUURLIJK in 1 keer goed.
    Gadver.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83404899
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 16:05 schreef Opdekop het volgende:
    Prikken

Ik haat het zo, en toen ik voor het eerst met goede moed/geen angst naar de prik kamer ging.. ben ik gelijk weer verprutst door zo'n achterlijke sukkel die maar blijft lachen ook al prikt hij dertig keer mis.
    Ik kan daar ZO boos om worden.
    Hij prikte eerst drie keer in mijn hand, toen twee keer in mijn elleboog, toen twee keer in mijn andere hand en een keer in mijn andere elleboog.. Toen pas liet hij iemand anders komen, en zij prikte hem NATUURLIJK in 1 keer goed.
    Gadver.
    O nee, na de derde keer halen ze maar iemand die het wél kan. Ik snap dat ze het moeten leren en dat mogen ze ook best op mij doen maar ik heb mijn grenzen. Ze komen dan gewoon niet meer bij me in de buurt met een naald. En al helemaal niet als ze heel eigenwijs die ene ader pakken iedereen altijd misprikt terwijl ik zelf al heb aangegeven dat die ader niet goed wil en die andere veel makkelijker is.

Met de trombosespuiten die je krijgt als je opgenomen bent doe ik ook moeilijk. Waarom weet ik niet maar blijkbaar vinden al die verpleegkundigen het prettiger om in de buik te spuiten in plaats van in de benen maar ik krijg daar altijd heel erg last van terwijl ik in mijn bovenbenen nergens last van krijg. Ik verdom het dus ook om ze in mijn buik te laten spuiten en daar maken ze altijd een heel drama van. Kom op zeg. Hoeveel meer moeite is het om 20 cm lager te prikken.
    pi_83405414
    Hier alles goed, in tegenstelling tot vorige week. Ik denk wel eens dat m'n klachten (deels) psychisch zijn. Vorige week voelde ik me algeheel nogal matig, grieperig en gedemotiveerd enzo wat resulteerde in een onrustige buik en nu na een geweldig weekend voel ik me prima. Nouja, niks te klagen dus in ieder geval
    pi_83405716
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 16:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

O nee, na de derde keer halen ze maar iemand die het wél kan. Ik snap dat ze het moeten leren en dat mogen ze ook best op mij doen maar ik heb mijn grenzen. Ze komen dan gewoon niet meer bij me in de buurt met een naald. En al helemaal niet als ze heel eigenwijs die ene ader pakken iedereen altijd misprikt terwijl ik zelf al heb aangegeven dat die ader niet goed wil en die andere veel makkelijker is.

Met de trombosespuiten die je krijgt als je opgenomen bent doe ik ook moeilijk. Waarom weet ik niet maar blijkbaar vinden al die verpleegkundigen het prettiger om in de buik te spuiten in plaats van in de benen maar ik krijg daar altijd heel erg last van terwijl ik in mijn bovenbenen nergens last van krijg. Ik verdom het dus ook om ze in mijn buik te laten spuiten en daar maken ze altijd een heel drama van. Kom op zeg. Hoeveel meer moeite is het om 20 cm lager te prikken.
    Mja, ik kan daar niet zelf om vragen want ik moest me niet zo aanstellen van mijn vader.
    Hyperventileren van angst/pijn was aanstellen.
    Net als dat mijn zusje hysterisch wordt als ze met een sonde aan komen zetten bij haar. Niet aanstellen
    Ach ja.

En ze zullen het vast gewend zijn enzovoorts maar een beetje rekening houden mag ook wel.
    Raar is dat altijd, dat ze zo moeilijk doen 'Nee we doen het altijd zo' 'Ja maar het kan ook zo en dan heb ik er minder last van' 'Maar we doen het altijd zo' '....
    Whatever, prikken zijn kut.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83419853
    Nou, ik ben er ook eindelijk weer. Ene huis leeg, andere huis heeeeeeeeel vol. Tja, twee huishoudens in 1 woning is wat veel natuurlijk.
    Mijn arm is nog steeds erg kleurrijk, mijn collega's vinden het al stoer dat ik dát heb doorstaan, laat staan de rest van het onderzoek
    En verder is het wachten tot vrijdagmiddag de uitslag.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 08:37:17 #13
    13151 crew  Rewimo
    pi_83430177
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 21:54 schreef Pandora73 het volgende:
    Nou, ik ben er ook eindelijk weer. Ene huis leeg, andere huis heeeeeeeeel vol. Tja, twee huishoudens in 1 woning is wat veel natuurlijk.
    Mijn arm is nog steeds erg kleurrijk, mijn collega's vinden het al stoer dat ik dát heb doorstaan, laat staan de rest van het onderzoek
    En verder is het wachten tot vrijdagmiddag de uitslag.
    Dat komt me bekend voor. Wij hadden/hebben ook alles dubbel

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de dokter. Wachten zuigt
    pi_83458869
    En Rewimo, al wat gehoord?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 20:31:00 #15
    13151 crew  Rewimo
    pi_83459388
    Nee, nog steeds niet
    pi_83459844
    Dat zuigt...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 20:53:55 #17
    13151 crew  Rewimo
    pi_83460505
    Best wel
      woensdag 30 juni 2010 @ 10:19:32 #18
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83479874
    Ooh men, waarom moest ik zo nodig maandag opscheppen dat het goed ging

Ik had gisteren avond en vannacht last van mijn buik! Zo dan. Ennu ook nog wel
    pi_83482314
    Balen Qwea! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Heeft het misschien ook een beetje met de warmte te maken? Je eet anders, je drinkt anders, je beweegt anders (minder), je lijf zelf voelt al snel anders... Bij mij is het vaak zo dat als het heel warm is mijn buik ook opspeelt. Zijn er meer hier die dat hebben?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      woensdag 30 juni 2010 @ 12:52:35 #20
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83486051
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 11:20 schreef Pandora73 het volgende:
    Balen Qwea! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Heeft het misschien ook een beetje met de warmte te maken? Je eet anders, je drinkt anders, je beweegt anders (minder), je lijf zelf voelt al snel anders... Bij mij is het vaak zo dat als het heel warm is mijn buik ook opspeelt. Zijn er meer hier die dat hebben?
    Zou kunnen, ik weet het niet echt. Eerste zomer dat ik weet dat ik Crohn heb. Heb de internist maar eens gebeld. Die belt me terug vandaag of morgen.

De eerste week na de humira ging het vet goed
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 18:09:40 #21
    13151 crew  Rewimo
    pi_83499409
    Hier geen verschil, maar ik kan mijn klachten ook niet met jullie vergelijken

Net mijn manager op bezoek gehad met iemand van HR, niet alleen voor de gezelligheid maar ook omdat er papieren moesten worden ingevuld voor het UWV - reïntegratieplan en zo. Er valt alleen nog weinig te reïntegreren momenteel
      woensdag 30 juni 2010 @ 20:50:31 #22
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83506757
    Ik kom hier klagen, want mijn vent luistert weer eens niet naar me. Die is te druk met zijn mario game die ik eerdaags nog eens het raam uit flikker

Ik word er zo moedeloos van dat het niet gewoon eens goed kan gaan.

Prednison ging ff goed maar was niet genoeg,
    Imuran ; ging een 1,5e goed, toen werkte het niet meer
    Remicade ging 3 maanden goed ofzo toen jeuk!
    Humira ging een week goed en sinds gisteren weer mis.

Rugpijn, buikpijn, diarree (ik kon het serieus net redden ), moe, winden...

Ik raak er zo gefrustreerd van! AARGH! WAAROM GAAT HET NIET GEWOON NORMAAL!

/end klaagzang
      woensdag 30 juni 2010 @ 20:50:53 #23
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83506778
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 18:09 schreef Rewimo het volgende:
    Er valt alleen nog weinig te reïntegreren momenteel
    Dat zagen ze zelf ook wel in toch?
    pi_83509046
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef Qwea het volgende:
    Ik kom hier klagen, want mijn vent luistert weer eens niet naar me. Die is te druk met zijn mario game die ik eerdaags nog eens het raam uit flikker

/end klaagzang
    Oh bah Dat is echt vies balen... Ik heb meerdere perioden meegemaakt waarin het ook gewoon KUT gaat. Geen idee waarom, dan doe ik niets raars ofzo en na een tijdje gaat het dan meestal vanzelf weer beter.
    Ik mag mezelf dan af en toe heul erg zielig vinden en vooral lekker veel zeuren. Dan voel ik me daarna (wat dat betreft) weer stukken beter.

Hoop in ieder geval dat het snel een heel stuk beter gaat! /comfort
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 21:40:28 #25
    13151 crew  Rewimo
    pi_83509115
    quote:

/end klaagzang
    Is toch ook waardeloos als niks blijkt te helpen? Raas hier maar uit hoor.

Ja, ze zagen zelf ook wel dat er nog niks te plannen valt maar die formulieren horen er nu eenmaal bij
    pi_83515469
    quote:

/end klaagzang
    Het kan een paar maanden duren voor het echt aanslaat heb ik me laten vertellen. Ook met een stootkuur aan het begin. Even volhouden dus nog. Als remicade werkte dan kan ik me haast niet voorstellen dat humira niks voor je doet.

Hier ook nog even klagen. Warm en vochtig is geen fijne combinatie. Auw.
    pi_83515544
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 21:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Is toch ook waardeloos als niks blijkt te helpen? Raas hier maar uit hoor.

Ja, ze zagen zelf ook wel dat er nog niks te plannen valt maar die formulieren horen er nu eenmaal bij
    Nog geen nieuws van je specialist?

Hoe zit dat eigenlijk met het UWV? Jij woont en werkt toch in Duitsland of haal ik nu users door elkaar?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 08:34:13 #28
    13151 crew  Rewimo
    pi_83520901
    Ik woon in DLD maar werk in NL Vandaar UWV. Ik heb nog niks gehoord, als dat zo blijft ga ik vanmiddag zelf even bellen.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 09:22:19 #29
    13151 crew  Rewimo
    pi_83521703
    En toen werd er gebeld en was ik natuurlijk nèt te laat bij de telefoon. Die op de lader stond omdat ie de afgelopen week naast mijn bed heeft liggen leeglopen. En ja, het was een nummer uit Kleve, zag ik nog net

* telefoon nu overal meesleept
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 10:07:21 #30
    13151 crew  Rewimo
    pi_83522947
    En ze hebben gebeld! Morgenochtend om half 9 gesprek met de dokter...
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:16:00 #31
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83523191
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het kan een paar maanden duren voor het echt aanslaat heb ik me laten vertellen. Ook met een stootkuur aan het begin. Even volhouden dus nog. Als remicade werkte dan kan ik me haast niet voorstellen dat humira niks voor je doet.

Hier ook nog even klagen. Warm en vochtig is geen fijne combinatie. Auw.
    Maar remicade werkte binnen een week zou humira dat dan ook niet moeten doen?
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:16:33 #32
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83523209
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef Rewimo het volgende:
    ben erg benieuwd
    pi_83523236
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 08:34 schreef Rewimo het volgende:
    Ik woon in DLD maar werk in NL Vandaar UWV. Ik heb nog niks gehoord, als dat zo blijft ga ik vanmiddag zelf even bellen.
    Ah OK.
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef Rewimo het volgende:
    Spannend. Zou wel fijn zijn als je nu eindelijk te horen krijgt wat er aan de hand is en, belangrijker, wat eraan te doen is.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 10:20:48 #34
    13151 crew  Rewimo
    pi_83523324
    Ja inderdaad. Ik vermoed dat ik volgende week weer in het ziekenhuis bivakkeer...
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 08:58:34 #35
    13151 crew  Rewimo
    pi_83559990
    Ik krijg nu eerst twee weken Duspatal om te kijken of dat helpt ik denk van niet als de pijn daarmee niet minder wordt moet ik me over twee weken bij de chirurg melden. Of eerder als mijn klachten erger worden. De volgende stap is dan een kijkoperatie.
    pi_83562762
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 08:58 schreef Rewimo het volgende:
    Ik krijg nu eerst twee weken Duspatal om te kijken of dat helpt ik denk van niet als de pijn daarmee niet minder wordt moet ik me over twee weken bij de chirurg melden. Of eerder als mijn klachten erger worden. De volgende stap is dan een kijkoperatie.
    Dat slik ik ook dagelijks (tenminste, in 'mindere' perioden). Helpt bij mij wel Doet natuurlijk niks tegen de ontsteking, maar houdt de boel wel een stuk rustiger
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 10:57:09 #37
    13151 crew  Rewimo
    pi_83563017
    Mja, ik heb waarschijnlijk verklevingen en ik denk niet dat het daar iets tegen doet
    pi_83563100
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef Rewimo het volgende:
    Mja, ik heb waarschijnlijk verklevingen en ik denk niet dat het daar iets tegen doet
    Oh ja Nou, ik duim in ieder geval voor je, hopelijk vindt men snel iets waardoor je je beter voelt
    pi_83636930
    Bij mij viel het gelukkig allemaal redelijk mee.
    Mijn dikke darm was min of meer ontstekingsvrij, wel redelijk wat littekens van eerdere ontstekingen. Maar het zit nu dus inderdaad in mijn dunne darm. Verder geen vernauwingen en dat soort nare dingen.
    Ik krijg nu toch weer iets in de azathioprine-hoek (de afweerremmers dus). Purinetol heet het. En dan moet ik over drie weken bloed laten prikken om te kijken of mijn witte-bloedlichamengehalte niet te veel gaat afwijken. Als ik hier veel last van bijwerkingen van krijg dan is er nog een andere variant (Lanvis) maar die is nog wat minder veelgebruikt dan deze, dus hij wil eerst deze proberen.
    En dan over 3 maanden weer op controle.

@Rewimo: Duspatal heb ik ook gehad, tegen prikkelbare darm is dat toch? Het houdt de boel inderdaad wel ietsjes rustiger. Misschien hopen ze dat als de boel rustiger is, het wat meer gelegenheid heeft om te herstellen? En sowieso is het voor jou natuurlijk prettiger als je wat minder pijn/krampen hebt. Hopelijk helpt het je een beetje!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2010 @ 11:51:47 #40
    13151 crew  Rewimo
    pi_83637951
    Pandora, ik hoop voor je dat het helpt.

Ik merk niets van die Duspatal, heb ook geen krampen en ik verwacht niet dat het iets doet tegen verklevingen

Ik werd vanmorgen om 4 uur wakker van de pijn en ik realiseerde me dat dat al een aantal dagen zo is Morgen gaan we kijken of we kunnen overleggen met de WLS-arts in Goch, daar heb ik toch meer vertrouwen in dan in de artsen in Kleve, die niet schijnen te weten wat een WLS-operatie precies inhoudt en hoe je er dan van binnen uitziet.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 juli 2010 @ 10:02:56 #41
    13151 crew  Rewimo
    pi_83671749
    Net even kort de Gochse WLS-arts gesproken. Heb nu een afspraak met hem voor donderdagmiddag
    pi_83729166
    Aaaahhh, hier zijn jullie! Laat ik mij ook weer eens melden. Hier gaat het matig, veel buikpijn, doodmoe en veel last van mn gewrichten...
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 juli 2010 @ 20:05:33 #43
    13151 crew  Rewimo
    pi_83736701
    Dat is balen, Raissa Hier nog niks veranderd. Zoals verwacht doen de pillen niets.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 09:23:33 #44
    13151 crew  Rewimo
    pi_83753584
    Dromen dat je onderzocht wordt door een dokter met allerlei maffe röntgenfoto's omdat je zo'n buikpijn hebt en dan om 5 uur wakker worden met buikpijn

Was trouwens gisteren vergeten de bedrijfsarts te bellen Vanmorgen maar snel even gemeld, nu belt hij vandaag terug.
      woensdag 7 juli 2010 @ 10:15:52 #45
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83755013
    hmm, ik moet vandaag weer spuiten
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 15:14:48 #46
    13151 crew  Rewimo
    pi_83766440
    Is het gelukt?
    pi_83766507
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 10:15 schreef Qwea het volgende:
    hmm, ik moet vandaag weer spuiten
    Voel je je inmiddels al wat beter eigenlijk?
      woensdag 7 juli 2010 @ 15:17:10 #48
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83766530
    geen idee, moet nog was druk bezig met van alles
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 20:54:24 #49
    13151 crew  Rewimo
    pi_83779144
    Zit het er al in Qwea?

Ben best wel een beetje zenuwachtig voor morgen
    pi_83780429
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 20:54 schreef Rewimo het volgende:
    Ben best wel een beetje zenuwachtig voor morgen
    Wat gaan die artsen ook alweer precies doen? Toch 'gewoon' proberen van binnen een keer goed te kijken, of niet? Hoop voor je dat het mee gaat vallen en dat er eindelijk iets ontdekt wordt. Wordt tijd dat je je beter gaat voelen <3
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juli 2010 @ 21:51:07 #51
    13151 crew  Rewimo
    pi_83781705
    Morgen gaat er weer een nieuwe dokter bekijken wat er moet gebeuren. Waarschijnlijk met een camera kijken wat hij kan vinden. Hopelijk kan dat dan snel gebeuren.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juli 2010 @ 15:41:12 #52
    13151 crew  Rewimo
    pi_83809930
    @(_$*^@$&(_^@(_$@(_+#$+)

Dokter had een langdurig spoedgeval

Volgende afspraak is dinsdag.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83988628
    Dat is balen!

Gisteren had ik mijn eerste colonscopie, is gelukkig allemaal goed gegaan. Er zijn wel verschillende onstekingen in mijn dikke darm gevonden waarvan er biopten van zijn afgenomen, over 1,5 week hoor ik of het tijdelijke of permanente onstekingen zijn en dan moet ik weer terug voor het bespreken van eventuele medicatie of een dieet... ben benieuwd

(Colonscopie is omdat ik al vanaf het begin van mijn puberteit darmklachten heb en het alleen maar erger werd daardoor heeft de huisarts mij doorgestuurd voor een colonscopie)
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juli 2010 @ 21:30:37 #54
    13151 crew  Rewimo
    pi_84018029
    Ik word vrijdag geopereerd, dan gaan ze een kijkoperatie doen om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is in mijn buik. Aan de ene kant niet leuk, aan de andere kant vinden ze nu hopelijk de oorzaak van mijn klachten.
    pi_84018347
    Succes vrijdag. Hopenlijk vinden ze een oorzaak van je klachten. Wat gaan ze precies bekijken bij je darmen? Hopenlijk komt er iets uit waardoor ze je klachten kunnen aanpakken
      donderdag 15 juli 2010 @ 12:30:41 #56
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84085322
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 21:30 schreef Rewimo het volgende:
    Ik word vrijdag geopereerd, dan gaan ze een kijkoperatie doen om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is in mijn buik. Aan de ene kant niet leuk, aan de andere kant vinden ze nu hopelijk de oorzaak van mijn klachten.
    heel veel succes.

Ik hoop dat ze erachter komen wat er nu mis is!

Ik had gisteren weer eens diarree 4x in 4 min wat is het leven met crohn toch fijn
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juli 2010 @ 14:53:02 #57
    13151 crew  Rewimo
    pi_84091716
    Dank jullie wel De arts had het over de volgende mogelijkheden: verklevingen/vergroeiingen, draaiing, vernauwing... Het maakt me niet uit, als ze maar wat vinden. Het ergste zou zijn als ie niks vindt
    pi_84117984
    Rewimo, het is wel in de nacht, maar al vrijdag. Veel succes en sterkte vandaag!
    pi_84143766
    Ik kom net bij Rewimo vandaan, er zijn verklevingen/vergroeiingen gevonden in haar darmen, deze zijn verwijdert/los geknipt. Morgen hoort ze meer details. Alles is via een kijkoperatie gelukt.
    Jullie krijgen de groeten, dus bij deze

Groetjes Muks
    soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
    pi_84144234
    Bedankt voor de update!
    Fijn dat alles is gelukt, ik hoop dat ze zich snel een stuk beter voel hierdoor
    pi_84144578
    dat hopen wij ook, dit was echt niet leuk. Rewimo is vooral opgelucht dat er een oorzaak voor haar pijn is gevonden en dan ook nog precies op de plek waar ze pijn had !
    soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
    pi_84145737
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 20:01 schreef Muks het volgende:
    dat hopen wij ook, dit was echt niet leuk. Rewimo is vooral opgelucht dat er een oorzaak voor haar pijn is gevonden en dan ook nog precies op de plek waar ze pijn had !
    Exact op dezelfde plek? Dat is op zich wel fijn (voor zover zoiets fijn kan zijn, natuurlijk). Dan weet je tenminste zeker dat er wel degelijk iets mis is en dat je zelf goed naar je eigen lichaam hebt geluisterd!

Ik kan niet zo goed uitdrukken wat ik bedoel, maar mij is ooit eens verteld dat ik "echt geen ontsteking kon hebben" aangezien mijn bloedwaarden niets lieten zien. Toen ben ik echt aan mezelf en mijn eigen gevoel gaan twijfelen. Colonscopie wees echter uit dat ik wel degelijk een flinke ontsteking had. Vond het toen heel fijn dat ik toch niet 'gek' was ofzo...

En als ze nu iets hebben gevonden en al het een en ander hebben aangepakt, dan weet ik zeker dat ze zich nu een stuk beter gaat voelen

Ik ben heel blij voor jullie!
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:08 #63
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_84148752
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 20:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Exact op dezelfde plek?
    Ja, exact op die plek. Het zal me ook niet verbazen als die ontsteking die ze eerst had ontstaan is door die verkleving/vergroeiing die er zat.
    pi_84193910
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 21:28 schreef qltel het volgende:

[..]

Ja, exact op die plek. Het zal me ook niet verbazen als die ontsteking die ze eerst had ontstaan is door die verkleving/vergroeiing die er zat.
    Ow, dat zou best kunnen. Voelt ze zich al wat beter?
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 18 juli 2010 @ 12:23:11 #65
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_84194026
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 12:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ow, dat zou best kunnen. Voelt ze zich al wat beter?
    Ze voelt zich nog steeds gammel, maar ze komt al wel helderder over..
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 10:22:03 #66
    13151 crew  Rewimo
    pi_84225380
    Ik ben weer thuis. Buik voelt aan alsof er een tractor overheen is gereden maar op zich gaat het verder goed. Blij dat ik weer thuis ben in elk geval met dit warme weer.

Heb drie gaatjes in mijn buik en een brief voor de huisarts die ik nog moet ontcijferen. Hopelijk kan ik dan precies uitvinden wat er nu vergroeid was. Iets zat aan mijn buikwand vast In elk geval zei de dokter dat mijn darmen en de aansluitingen van mijn maagverkleining/dunne darm er prima uitzagen.
    pi_84227492
    Jeetje Rewimo, je blijft ook bezig zeg
    Hopelijk is het na de tractor weer een stuk beter en blijft het zo
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 12:58:49 #68
    13151 crew  Rewimo
    pi_84230600
    Ja, ik hoop dat mijn ziekenhuisabonnement nu vol is
    pi_84275834
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
    Ja, ik hoop dat mijn ziekenhuisabonnement nu vol is
    dat hoop ik ook voor je en dat je snel weer wat opgeknapt bent.

Heb zelf toch wel last van mijn buik en denk zel dat de warmte een grote rol speelt.
    Zeker in de avond lijkt het wel of ik weer 7 maanden zwanger ben
    Heb geen diaree en bloed maar die lucht in m'n buik is ook geen pretje en ga van elende maar weer vroeg dan voel ik het niet zo.Van mij mag het wat kouder worden....... (sorry voor die dit weer heerlijk vinden)
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 juli 2010 @ 15:15:11 #70
    13151 crew  Rewimo
    pi_84276038
    Brief min of meer ontcijferd: dunne darm was verkleefd met de buikwand. Ik heb nog te veel pijn van de operatie om te kunnen zeggen of mijn oorspronkelijke pijn weg is. Voel het nog wel aan de achterkant, in mijn rug maar hopelijk is dat nog van het koolzuurgas dat ze in mijn buik geblazen hebben.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 16:21:04 #71
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84278628
    handig dit topic! was alweer vergeten dat ik morgen moet spuiten
      woensdag 21 juli 2010 @ 09:25:09 #72
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84304069
    rommelt jullie maag ook telkens zo trouwens? Het maakt een geluid, niet normaal

@rewimo ; hoest vandaag?
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 juli 2010 @ 11:13:35 #73
    13151 crew  Rewimo
    pi_84307199
    Nou, ik hoest liever niet, dank je Lig nog steeds veel maar dat is logisch, 5 dagen na de operatie. Ik kan nog niet beoordelen of mijn "oorspronkelijke" pijn weg is, hopelijk wel. Heb nog steeds pleisters en stripjes op mijn buiik. En mijn vriendin, die bij ons logeert, ontdekte gisteren nog een cardioplakker in mijn zij

Maar ik ga ervan uit dat het nu alleen maar vooruit kan gaan - alleen mag het wel wat sneller van mij

Ik weet het, niet realistisch Maar na bijna 4 maanden kan ik de slaapkamer ook wel uittekenen
    pi_84347159
    zijn er hier ook mensen met een spastische darm?
    het lijkt er op dat ik dat ook heb, maar ik word er ondetussen helemaal gek van, kan nergens meer heen zonder me zorgen te maken

ik ben benieuwd of daar ook werkende medicijnen voor zijn
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      donderdag 22 juli 2010 @ 10:36:43 #75
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84347322
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 10:30 schreef Mirjam het volgende:
    zijn er hier ook mensen met een spastische darm?
    het lijkt er op dat ik dat ook heb, maar ik word er ondetussen helemaal gek van, kan nergens meer heen zonder me zorgen te maken

ik ben benieuwd of daar ook werkende medicijnen voor zijn
    Die "had" ik volgens de arts (bleek crohn te zijn ) mijn ma heeft het wel, die heeft duspatal.
    pi_84347386
    Bij mij helpt Duspatalin best goed om de darmen wat rustiger te krijgen. Verder kun je hier nog meer informatie en tips vinden, mocht je daar nog niet gekeken hebben.
    pi_84347465
    hmm, ik slik al duspatal, 2 x d.d., en arestal, heb ik zelf net opgehoogd naar 3 x d.d.
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_84347482
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 10:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die "had" ik volgens de arts (bleek crohn te zijn ) mijn ma heeft het wel, die heeft duspatal.
    Volgens mijn specialist gaat het vaak hand in hand; mensen met Crohn/Colitis hebben heel vaak ook een (vrij zware vorm van) een prikkelbare darm. Ik heb zelf CU, maar ik slik tijdens zwaardere perioden ook Duspatalin. Dat doet geen ruk voor de ontsteking, maar mijn darmen zijn wel rustiger en daardoor heb ik in ieder geval minder pijn etc
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:15:45 #79
    311209 Amnistia
    Zolderautist
    pi_84350719
    Mijn vader heeft Colitus Ulserosa..
    Afgelopen januari is hij met spoed opgenomen nadat hij tot 2 keer (!!!!??!!!) terug gestuurd is bij de dokterspost in het ziekenhuis.
    Bloed bij ontlastig, hevige buikpijn.
    Hij heeft toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de prednison en nog een ander medicijn.

Daarna was het rustig totdat hij 2 weken terug weer bloed bij de ontlastig kreeg en gelijk opgenomen werd.
    Hij is toen voor 5 dagen naar het ziekenhuis geweest en heeft 27 juli een second opinion in het UMC in Utrecht.
    Of het misschien tot darmkanker is weet ik niet want ze wilde hem een anti-kanker middel toedienen wat hij weigerde omdat hij de vorige keer bijna dood eraan ging.

Ben erg benieuwd wat eruit kom maar vind het wel enorm klote.
    pi_84351772
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:15 schreef Amnistia het volgende:
    Mijn vader heeft Colitus Ulserosa..
    Afgelopen januari is hij met spoed opgenomen nadat hij tot 2 keer (!!!!??!!!) terug gestuurd is bij de dokterspost in het ziekenhuis.
    Bloed bij ontlastig, hevige buikpijn.
    Hij heeft toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de prednison en nog een ander medicijn.

Daarna was het rustig totdat hij 2 weken terug weer bloed bij de ontlastig kreeg en gelijk opgenomen werd.
    Hij is toen voor 5 dagen naar het ziekenhuis geweest en heeft 27 juli een second opinion in het UMC in Utrecht.
    Of het misschien tot darmkanker is weet ik niet want ze wilde hem een anti-kanker middel toedienen wat hij weigerde omdat hij de vorige keer bijna dood eraan ging.
    Ben erg benieuwd wat eruit kom maar vind het wel enorm klote.
    Een aantal crohn-medicijnen worden ook gebruikt bij kanker, maar in hogere doseringen..
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:47:54 #81
    311209 Amnistia
    Zolderautist
    pi_84351898
    Apart dan... ik hoop dat ze bij het UMC meer kunnen vertellen.
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:53:26 #82
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84352086
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 10:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mijn specialist gaat het vaak hand in hand; mensen met Crohn/Colitis hebben heel vaak ook een (vrij zware vorm van) een prikkelbare darm. Ik heb zelf CU, maar ik slik tijdens zwaardere perioden ook Duspatalin. Dat doet geen ruk voor de ontsteking, maar mijn darmen zijn wel rustiger en daardoor heb ik in ieder geval minder pijn etc
    Nah, volgens mij specialist is een spastische darm totaal wat anders dan crohn, en hadden ze dat gewoon moeten zien

Ik ben blij met de humirA
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juli 2010 @ 15:02:42 #83
    13151 crew  Rewimo
    pi_84357296
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:53 schreef Qwea het volgende:

Helpt het goed? Da's mooi!
    pi_84360818
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nah, volgens mij specialist is een spastische darm totaal wat anders dan crohn, en hadden ze dat gewoon moeten zien

Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is. Maar als je Crohn of Colitis hebt, heb je dus vaak óók een prikkelbare darm. Twee voor de prijs van één

Blij dat de Humira goed werkt
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 08:19:20 #85
    13151 crew  Rewimo
    pi_84386772
    Bah, ik slaap zo slecht Kan nog steeds niet op mijn linkerzij liggen. Dus slaap ik veel op mijn rechterzij en daardoor doet mijn schouder zeer. Ook kan ik nog niet languit op mijn rug liggen en slaap ik met een kussen onder mijn bovenbenen, om de spanning op mijn buik te verminderen.

Die tip kreeg ik in het ziekenhuis en ik moet zeggen: dat helpt wel. Misschien nog een idee voor anderen ook, als je veel last hebt van je buik.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 09:46:00 #86
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84388481
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Helpt het goed? Da's mooi!
    Mja volgens mij wel. Ik moest woensdag spuiten, en maandag begon alles over de zeik te gaan (net zoals met remicade dat je er echt weer aan toe bent) nu is alles oke dus ja, volgens mij werkt het wel.

Alleen ik blijf dat brandende gevoel kut vinden.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 09:46:27 #87
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84388492
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 08:19 schreef Rewimo het volgende:
    Bah, ik slaap zo slecht Kan nog steeds niet op mijn linkerzij liggen. Dus slaap ik veel op mijn rechterzij en daardoor doet mijn schouder zeer. Ook kan ik nog niet languit op mijn rug liggen en slaap ik met een kussen onder mijn bovenbenen, om de spanning op mijn buik te verminderen.

Die tip kreeg ik in het ziekenhuis en ik moet zeggen: dat helpt wel. Misschien nog een idee voor anderen ook, als je veel last hebt van je buik.
    Heb je geen slaap medicatie / pijnstiller gekregen?
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 11:49:16 #88
    13151 crew  Rewimo
    pi_84392202
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 09:46 schreef Qwea het volgende:
    Heb je geen slaap medicatie / pijnstiller gekregen?
    Nee, heb alleen paracetamol, vannacht trouwens ook maar ibuprofen ingenomen.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 11:51:15 #89
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84392273
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:49 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, heb alleen paracetamol, vannacht trouwens ook maar ibuprofen ingenomen.
    ik wilde keihrad roepen ; brufen mag niet met crohn, maar je hebt geen crohn
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 11:53:41 #90
    13151 crew  Rewimo
    pi_84392351
    Nee, ik dacht daar ook al aan Hoewel ik met mijn maagverkleining ook uit moet kijken, maar ik slik nu ook Omeprazol dus ik durf het er wel op te wagen
      vrijdag 23 juli 2010 @ 11:56:57 #91
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84392487
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:53 schreef Rewimo het volgende:
    Nee, ik dacht daar ook al aan Hoewel ik met mijn maagverkleining ook uit moet kijken, maar ik slik nu ook Omeprazol dus ik durf het er wel op te wagen
    Omeprazol... daar werd ik zo misselijk van en een brandend maagzuur dat ik er van kreeg
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 11:59:42 #92
    13151 crew  Rewimo
    pi_84392575
    Geen last van gelukkig
    pi_84431075
    Uh, even een gek vraagje... is er hier iemand die Low-dose naltrexone slikt? Dit zijn ze nu aan het onderzoeken voor o.a. Crohn, zie link. Ik zit er aan te denken om het voor iets anders te vragen aan mijn huisarts, maar het is moeilijk ervaringen in NL te vinden.

Aangezien ze met het Crohn onderzoek al wat verder zijn dacht ik, ik vraag het hier even *bloos*
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2010 @ 16:43:52 #94
    13151 crew  Rewimo
    pi_84555583
    Kan je niet helpen helaas, kahlie :N

Bedrijfsarts vandaag weer gesproken, die gaat me over 4 weken weer oproepen. Heb gevraagd of ik in de tussentijd op "vakantie" mag naar een vriendin van me hier in Duitsland, en hij heeft geen bezwaar, medisch gezien *O* Meteen mijn manager maar even gevraagd of hij ook akkoord gaat, toevallig had ik net een mailtje van hem gekregen waarin hij vroeg hoe het met me gaat.
    pi_84555935
    En, hoe gaat het met je? ;) Heb je ondertussen al minder pijn? Heeft die laatste ingreep geholpen?

Ik ben nog steeds blij met de azathioprine, ik doe het er goed op. Iets minder blij met mijn :@ :X kinderwens :X :@ . Want dat kan nu even niet..
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00:20 #96
    13151 crew  Rewimo
    pi_84556293
    Dat is balen joh -O- Maar ja, je kunt geen risico nemen natuurlijk. Ik hoop dat je weer snel van die medicatie afkomt!

Hier verandert nog niet al te veel, helaas. Operatie is natuurlijk ook nog maar kort geleden. Maar ik heb gisteren nog gemerkt dat ik nog niet opgewassen ben tegen 2 uur in de weer zijn (was naar een winkel met vrienden, zelf niks gesjouwd of zo). Dat was dus echt te veel inspanning :{
    pi_84564003
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 16:43 schreef Rewimo het volgende:
    Kan je niet helpen helaas, kahlie :N
    In ieder geval bedankt voor je reactie en veel beterschap! :* Geniet er van bij je vriendin!
      dinsdag 27 juli 2010 @ 20:36:16 #98
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_84564155
    :') ik haat crohn. Van 18u tot net in een restaurant gezeten en gegeten. Goddelijke t-bone steak op e.d... kom ik thuis
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    :( niet normaal :{w
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:21 #99
    13151 crew  Rewimo
    pi_84564746
    In elk geval heb je lekker gegeten ;)

Maar ik ken het wel hoor.

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 juli 2010 @ 15:33:34 #100
    13151 crew  Rewimo
    pi_84703989
    &%#!&_(&!#$_!^@$(*^!%_)*(#%&+!#*%^+#!*)

Zo. Dat moest er even uit :(
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')